Jump to content
Ménemszól.hu

Native Instuments, Magyar Rádió 22-es Stúdó


V László

Recommended Posts

Részünkről az elismerés és persze idehaza büszke lehet pár ember most, de igazán nemzetközi szinten fogja majd ezt jegyezni valaki? Már csak abból az egyszerű okból, amennyi vonós mintával ma Dunát lehet rekeszteni. N+1 a reggeli pirítós mellé épphogy nem. Lassan lesz vonós kerékpározáshoz, újságolvasáshoz, kertészkedéshez is tavaszi nyári őszi kollekcióban.

Ne értsen senki félre, nem fikázni akarom ezt a csapatot, de ez szerintem tényleg nem az már, mint amikor a lepke meglebegteti Kínában a szárnyát és Californiában vihar lesz. Bocsesz! (+1 azért ment a pontokra)

Link to comment
Share on other sites

Speciel a pesszimizmusod alaptalan. Itthon pl. a BMC-ben rengeteg szimfónikus, nagyzenekari felvétel készül komoly külföldi produkciókhoz. Filmzenék, játékokhoz zenék, stb.

Nem véletlen került ide ez az NI meló is ide szerintem.

Európában és az USA-ban is komolyan számolnak az itteni stúdiókkal és zenészekkel.

Link to comment
Share on other sites

MadHead: Nem ez a kérdés! Persze hogy mindenki szeret az "ócó" magyarokkal dolgoztatni. A hollywoodi filmvilág sem véletlen bérli ki néha a fél fővárost 20-ad annyiért mint ezt náluk lehetne. Tiszta sor!

Ettől még légyszi indokold meg mi értelme x+1-edik vonós pakkot kiadni! Csak az NI-nek ez a 4. vagy 5. csomagja és már lassan a sarki fűszeres is vonós mintákat fog gyártani. Nem gond hogy van választék, ne úgy vedd, de attól hogy épp magyarok vették fel, senki nem fogja a házát eladni érte. Speciel ez pont az a műfaj, a filmzene, amit inkább élő zenekarra kéne bízni, nem pluginekre. Ettől még persze nyugodtan vegye akinek kedve tartja!

Link to comment
Share on other sites

MadHead: Nem ez a kérdés! Persze hogy mindenki szeret az "ócó" magyarokkal dolgoztatni. A hollywoodi filmvilág sem véletlen bérli ki néha a fél fővárost 20-ad annyiért mint ezt náluk lehetne. Tiszta sor!

Ettől még légyszi indokold meg mi értelme x+1-edik vonós pakkot kiadni! Csak az NI-nek ez a 4. vagy 5. csomagja és már lassan a sarki fűszeres is vonós mintákat fog gyártani. Nem gond hogy van választék, ne úgy vedd, de attól hogy épp magyarok vették fel, senki nem fogja a házát eladni érte. Speciel ez pont az a műfaj, a filmzene, amit inkább élő zenekarra kéne bízni, nem pluginekre. Ettől még persze nyugodtan vegye akinek kedve tartja!

DeMarco, mindegyik vonós pakk másban erős, abszolút van prioritása ezeknek.

 

" Speciel ez pont az a műfaj, a filmzene, amit inkább élő zenekarra kéne bízni, nem pluginekre. Ettől még persze nyugodtan vegye akinek kedve tartja! "

 

De jó lenne ha mindig lenne olyan project ami kifizeti ezt. :) 

Link to comment
Share on other sites

Igen, normál esetben csak élő zenekarral kellene csinálni minden filmzenét, hiszen a költsége csak néhány százalék a teljes költségvetéshez képest. A film sikeréhez viszont jóval nagyobb mértékben járul hozzá.

 

Milyen költségvetésű film teljes költségvetéséhez képest? Melyik film teljes költségvetéséhez képest? 

Link to comment
Share on other sites

Milyen költségvetésű film teljes költségvetéséhez képest? Melyik film teljes költségvetéséhez képest? 

 

Gondolom itt a hollywoodi megaköltségvetésű filmekre gondolt. Igazából a tömeg által nincs rá igény, ezért "felesleges" rá a pénzt költeni. Még szakértőket sem alkalmaznak adott témában vagy az adott színészek, rendező sem merül el nagyon a megkreált szerepekben, miliőben, korban, amit vászonra akarnak vinni.

Manapság a csúcsprodukciók is hemzsegnek a banális hibáktól, régen azért kevésbé volt így. Mások az igények. Az öncélú, felszínes káprázat, a pillanatnyi szenzáció, álbotrány,  egyre magasabb ingerküszöböt átlépő effektek, trendiség, vágyainkat igazoló hamisság... ezek a lényegesek a tartalom, a komplex történet, a kidolgozott karakterek és a hitelesség helyett.

Mivel társadalmunkban a legrelevánsabb értékmérő a pénz, ezért a fentieken csodálkozni nem lehet. :-)

 

Hogy egyes filmekben fellelhető még a művészet, részletekbe menő igényesség, az egyrészt lehet egy politikai elvárás (modern művészetek hagyományromboló hatását tekintve vagy adott (nem akarom nevesíteni) ideológiát, kultúrát erősítve) vagy kifejezés, másrészt különlegesség, pl. hogy a csapat nem kapitalista, hanem művészi szemszögből közelít a produktum (immáron mű) felé - komolyabban kockáztatva az anyagiakat.

Tehát kissé kisarkítva, a művészi ihletésű filmek (és talán zenék is, bár annak mívelése elérhetőbb) nem a közönség igényét akarja kielégíteni (mert az nagyon alacsony), hanem a az alkotóét.

(Á la szubjektíve of course.)

Link to comment
Share on other sites

 

A nagy filmstúdiók is ezeket használják, nem fognak egy romantikus jelenet aláfestése kedvéért összecsődíteni egy nagyzenekart, mégha van rá pénzük, akkor se.

Ez nyílván nem ér-e százezret, pláne úgy, hogy ebben csak nyálas riffek vannak egy másikban, ugyanennyiért meg csak thirilleres-horrorosak, de az NI régóta úgy áraz, hogy csak Komplete-ot legyen érdemes venni.

Link to comment
Share on other sites

MadHead: Nem ez a kérdés! Persze hogy mindenki szeret az "ócó" magyarokkal dolgoztatni. A hollywoodi filmvilág sem véletlen bérli ki néha a fél fővárost 20-ad annyiért mint ezt náluk lehetne. Tiszta sor!

Ettől még légyszi indokold meg mi értelme x+1-edik vonós pakkot kiadni! Csak az NI-nek ez a 4. vagy 5. csomagja és már lassan a sarki fűszeres is vonós mintákat fog gyártani. Nem gond hogy van választék, ne úgy vedd, de attól hogy épp magyarok vették fel, senki nem fogja a házát eladni érte. Speciel ez pont az a műfaj, a filmzene, amit inkább élő zenekarra kéne bízni, nem pluginekre. Ettől még persze nyugodtan vegye akinek kedve tartja!

Hogy miért kell x+1 samplet csinálni? Tudod sok olyan zenét kedvelő és zenével ismerkedő ember van, akinek nem ez az élete, nem járt konsziba, de szereti a zenét! Számukra nagyon sok újat és nagyon sok segítséget nyújt egy-egy sample elkészítése és használata! Állíts magad elé tükröt és mondjuk ki, hogy téged még sosem ihletett meg egy gyári preset, vagy nem segített a zene dolgainak megértésében!

 

És, hogy miért hangoztatjuk, hogy magyar? Nem azért mert az előadó, vagy a produkcióban résztvevő ebből akar medencés házat venni a Rózsa dombon, hanem mert a játéka, a saját érzése és gondolata, ez által bele került egy nemzetközileg elismert produkcióba! Ez nagyon sok embernek többet jelent!

Link to comment
Share on other sites

A nagy filmstúdiók is ezeket használják, nem fognak egy romantikus jelenet aláfestése kedvéért összecsődíteni egy nagyzenekart, mégha van rá pénzük, akkor se.

Ez nyílván nem ér-e százezret, pláne úgy, hogy ebben csak nyálas riffek vannak egy másikban, ugyanennyiért meg csak thirilleres-horrorosak, de az NI régóta úgy áraz, hogy csak Komplete-ot legyen érdemes venni.

Erre a Tetsuo megfogalmazta igénytelenség jegyében már eleve 100-ával hemzsegnek a romantikus soundtrack aláfestések hóhulláshoz, holdfényhez stb. Ez pont olyan mint ha 100 gyár gyártana BMW-ket és most jönne egy 101-edik aki ugyanolyan BMW kópiát dobna piacra.

Másrészről ez a pack ahogy hallom a demókból, pont olyan 0,1%-ban eltérő motívumokat sorakoztat fel, amiben aztán semmi művésziesség nem tükröződik. Gyakorlatilag egy gumizene gyártásra készült tucat termék. De mondom, vegye akinek kell!

Link to comment
Share on other sites

Állíts magad elé tükröt és mondjuk ki, hogy téged még sosem ihletett meg egy gyári preset, vagy nem segített a zene dolgainak megértésében!

:D Akkor talán kukkants be ide!

Azt meg értsd meg hogy nem a magyarokat fikáztam, hanem elmondtam hogy ettől különb dolgokra lehet büszkének lenni hazai zenészeinknek, nem egy olyan termék miatt illeti őket dicséret, amit 1000000 emberből majd 1-2 ha fog valaha 1-2 munkájában használni. Te meg milyen nemzetközi sikereket vetítesz akkor előre? Hallgasd meg az NI termék demóit! Silány minőség, koncepciótlan és a keverésükről jobb nem is beszélni. Volt a gépemen nagy reményekkel Alicia Key's könyvtár tőlük. Egyértelműen hatásvadász és hibás volt benne pár minta! Azonnal ment a lomtárba. S szerinted egy "konsziba" nem járt, zenével ismerkedő zenekedvelő amatőr pont ilyen irreális árú pakkokban fogja meglátni a jövőjét és a Grammy-díj lehetőségét? Viccnek is rossz! ;)

Link to comment
Share on other sites

"DeMarcótól elnézést kérek, hogy megemlítettem, a dolog helyi vonatkozását!
Ez nyílván egy szélütődöttséges, házitrapista, masiniszta dolog volt, ami nem fér bele a zeurógangnami kultúrába.
Ezentúl kizárólag kúl iOS appok verziófrissítéséről fogok értekeztni!"

Link to comment
Share on other sites

MadHead: Nem ez a kérdés! Persze hogy mindenki szeret az "ócó" magyarokkal dolgoztatni. A hollywoodi filmvilág sem véletlen bérli ki néha a fél fővárost 20-ad annyiért mint ezt náluk lehetne. Tiszta sor!

Ettől még légyszi indokold meg mi értelme x+1-edik vonós pakkot kiadni! Csak az NI-nek ez a 4. vagy 5. csomagja és már lassan a sarki fűszeres is vonós mintákat fog gyártani. Nem gond hogy van választék, ne úgy vedd, de attól hogy épp magyarok vették fel, senki nem fogja a házát eladni érte. Speciel ez pont az a műfaj, a filmzene, amit inkább élő zenekarra kéne bízni, nem pluginekre. Ettől még persze nyugodtan vegye akinek kedve tartja!

az írásaid alapján abszolút nem dolgozol vonós könyvtárakkal, így nem ismerheted sem a korlátaikat a mindennapi munkában, sem azt, hogy mik azok a dolgok, amiket ha meg is lehet velük csinálni, mégis egyszerűen túl sok energiát igényelnek (ami egyúttal rengeteg időt is jelent, amiből nincs sok, ha határidőre kell dolgozni). hogy ne is kelljen elmerülnöd egy teljesen ismeretlen területen: a gyors legatok, a futamok, az ostinatok mind-mind ilyen dolgok. ha még így sem érted ezt a könyvtár létezését, akkor inkább hagyd ezt a témát, mert amíg nem dolgozol komolyan a standard könyvtárakkal, addig nem tudod megtapasztalni, hogy mire jók az ilyen típusú megoldások, mint az ES. 

Link to comment
Share on other sites

1. jobbnak ítélem az élő zenekart a feladatra.

(pl. mi van ha pont olyan minta kéne ami ebbe nincs meg?)

2. leírom 20-adszor is, 1000 éve vannak hangkönyvtárak erre, és ezért nincs értelme egy n+1-ediknek, csak ezt kellett volna látni! Pl. ott a Vienna ami legelső volt az általad említett játéktechnikai megoldásokra. Csak az igazság az, hogy egy keyboard player még ettől a büdös életben nem fogja tudni azt csinálni, amit egy képzett hegedűs, mivel ez a legérzékenyebb hangszer mind közzül, aminek millió árnyalata van, és EZ A LÉNYEG szvsz más részről. Dolgoztam szimfi zenekarban, tudom mi a téma nyugi. ;)

Link to comment
Share on other sites

1. jobbnak ítélem az élő zenekart a feladatra.

(pl. mi van ha pont olyan minta kéne ami ebbe nincs meg?)

2. leírom 20-adszor is, 1000 éve vannak hangkönyvtárak erre, és ezért nincs értelme egy n+1-ediknek, csak ezt kellett volna látni! Pl. ott a Vienna ami legelső volt az általad említett játéktechnikai megoldásokra. Csak az igazság az, hogy egy keyboard player még ettől a büdös életben nem fogja tudni azt csinálni, amit egy képzett hegedűs, mivel ez a legérzékenyebb hangszer mind közzül, aminek millió árnyalata van, és EZ A LÉNYEG szvsz más részről. Dolgoztam szimfi zenekarban, tudom mi a téma nyugi. ;)

viszont nem dolgoztál szimfonikus hangkönyvtárakkal és - az autós hasonlatodat kifejtve - most azt hiszed, hogy minden négykerekű autó bmw és nem érted miért gyártanak még egy újabb bmw-ét. aki meg ebben dolgozik az azt látja, hogy éppen megpróbálsz összehasonlítani egy hibridet és egy terepjárót és azt ismételgeted, hogy minek hibrid, amikor már 70 éve vannak terepjárók. hiába ismétled huszadszor is, akkor sincs értelme és ezt próbáljuk elmondani :) attól még hogy mindkettő vonós hangokat ad ki, teljesen más célt szolgálnak, tetejébe más árkategóriában és ártól függetlenül, másban hatékonyabbak. próbáltál már például összefüggő futamokat összerakni VSL-lel aztán mondjuk egy OSR-rel? próbáltál már zengetni és terezni egy VSL-t és dolgoztál már ahhoz képest mondjuk egy Spitfire hangkönyvtárral? 

 

egyébként persze, hogy az élő zenekar lenne az ideális, hiszen, a szokásos példával, ha előtted ül egy 60 fős zenekar, az már önmagában 1200 emberévnyi zenei tapasztalat, ilyennel semelyik szoftver sem versenyezhet - de akkor hozd ki egy néhány száz dollár/perc-es budget-ből az élőzést :) valószínűleg azért sem látod ennek a  könyvtárnak az értelmét mert egy idealizált világból nézel be a valóság igényeit kielégíteni próbáló eszközök világába. itt nem arról van szó, hogy vajon mindent reprodukálni tud-e egy midi zenekészítő a könyvtáraival amit egy igazi hangszer le tud játszani, hanem arról, hogy időre, adott anyagi keretek között leszállítsa a zenét, amit elfogad a megrendelő. 

Link to comment
Share on other sites

Nyilván egy számomra ideális állapotról beszéltem, amikor azt mondtam, hogy minden filmben élő zenekarral kellene feljátszatni a témákat.

Sokan meglepődnének, hogy egy profi szimfonikus zenekar mennyiért tanulna be és játszaná fel egy film zenéjét. Ez az összeg nagyon sok hazai filmben sem jelentene komoly tételt.
 

Link to comment
Share on other sites

viszont nem dolgoztál szimfonikus hangkönyvtárakkal és - az autós hasonlatodat kifejtve - most azt hiszed, hogy minden négykerekű autó bmw és nem érted miért gyártanak még egy újabb bmw-ét. aki meg ebben dolgozik az azt látja, hogy éppen megpróbálsz összehasonlítani egy hibridet és egy terepjárót és azt ismételgeted, hogy minek hibrid, amikor már 70 éve vannak terepjárók. hiába ismétled huszadszor is, akkor sincs értelme és ezt próbáljuk elmondani :) attól még hogy mindkettő vonós hangokat ad ki, teljesen más célt szolgálnak, tetejébe más árkategóriában és ártól függetlenül, másban hatékonyabbak. próbáltál már például összefüggő futamokat összerakni VSL-lel aztán mondjuk egy OSR-rel? próbáltál már zengetni és terezni egy VSL-t és dolgoztál már ahhoz képest mondjuk egy Spitfire hangkönyvtárral? 

 

egyébként persze, hogy az élő zenekar lenne az ideális, hiszen, a szokásos példával, ha előtted ül egy 60 fős zenekar, az már önmagában 1200 emberévnyi zenei tapasztalat, ilyennel semelyik szoftver sem versenyezhet - de akkor hozd ki egy néhány száz dollár/perc-es budget-ből az élőzést :) valószínűleg azért sem látod ennek a  könyvtárnak az értelmét mert egy idealizált világból nézel be a valóság igényeit kielégíteni próbáló eszközök világába. itt nem arról van szó, hogy vajon mindent reprodukálni tud-e egy midi zenekészítő a könyvtáraival amit egy igazi hangszer le tud játszani, hanem arról, hogy időre, adott anyagi keretek között leszállítsa a zenét, amit elfogad a megrendelő. 

El tudom fogadni résszint ezt az érved, viszont mondtam is, hogy akinek ez kell, az vegye tőlem független ha akarja. Egy véleményen kár motorozni ennyit! Személy szerint meg bárki elmondhatja, hogy a BMW X5-öt szereti-e vagy a Porsche Macant stb. ez így kezd is akkor félrecsúszni, ha tovább erőltetjük mint hasonlat, egy zenei platformra hibrid ide-oda. :)

Viszont akkor szerinted égető szükség volt erre az új NI könvytárra, mert olyat ad amit eddig nem lehetett kivitelezni???

Tudod van az a fajta szubjektivitás, amikor nem kell könyékig benne lenni valamiben, hogy el tudd dönteni neked jó-e vagy nem, kell-e vagy nem. 1000 példa van rá az életben, ahol nem lehet azzal érvelni mindig, hogy "nem tudhatod ha nem próbáltad". Másnak persze jó lehet attól. És megint vannak azok a kategóriák amiben tényleg meg kell edződni, hogy különbséget tudj tenni (nézzük pl. a studio moncsik világát pölö.). Ettől függetlenül azon bizonyos szubjektivitás okán merem állítani, hogy ez a hangkönyvtár és a létjogosultsága nem tartozik az utóbbi körbe, ne is próbálj meggyőzni róla szerintem!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...