Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. Otthon adott egy Neumann KMS 105 kondenzátor-mikrofonból, egy dbx 286A előerősítőből és egy t.c. electronic Konnekt 24D FireWire audio interface-ből álló felvételi lánc, amit főleg beszédfelvételre használnék. Ez kizárólag a saját hangomra korlátozódik, bariton hang, eléggé erős basszus tartománnyal. Eddig tűrhető eredményeket sikerült elérni a fenti setup-pal, legalábbis nem volt ügyfél, amelyik visszadobta volna a felvételt. De úgy érzem, hogy a hangból hiányzik a "kraft". Nem elég testes, és nagyon spórol a mély frekvenciákkal, ami nélkül a hangom nem adja át a fő karakterét. Azt tudni kell, hogy a KMS 105-re a választás a netes visszajelzések miatt esett, mindenfelé sokat dícsérték, így gondoltam, hogy ezt még épp meg tudom fizetni, és megfelel majd a célnak. Utánajárva (már a vásárlást követően) viszont kiderült, hogy gyárilag van benne egy felüláteresztő szűrő (120 Hz cutoff, -3 dB), ami énekhez nagyon praktikus, de beszédhez már kevésbé. Gondolom, ez lehet a ludas a mélyek hiányáért, meg az, hogy a KMS 105 nem nagymembrános mikrofon.
Tehát, milyen mikrofonra lenne érdemes váltanom, ami a mostani eladását követően (makulátlan állapotú, 95-100e Ft környéki ajánlatokat kaptam) egy árban, van mondjuk max. 50e Ft megtoldásával beszerezhető (akár használtan)? Egy átlagos akusztikájú 16 m2-es garzonlakásban használnám.
Valamint, a dbx 286A preamp és a Konnekt 24D kombó tűrhető, vagy az is csereérett? Ötletek? Illetve, monitorozáshoz egy AKG K550 fejhallgatót használok. Megfelelő, vagy érdemes lenne lecserélni egy lineárisabb típusra?
Kérdés
hunriksa
Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. Otthon adott egy Neumann KMS 105 kondenzátor-mikrofonból, egy dbx 286A előerősítőből és egy t.c. electronic Konnekt 24D FireWire audio interface-ből álló felvételi lánc, amit főleg beszédfelvételre használnék. Ez kizárólag a saját hangomra korlátozódik, bariton hang, eléggé erős basszus tartománnyal. Eddig tűrhető eredményeket sikerült elérni a fenti setup-pal, legalábbis nem volt ügyfél, amelyik visszadobta volna a felvételt. De úgy érzem, hogy a hangból hiányzik a "kraft". Nem elég testes, és nagyon spórol a mély frekvenciákkal, ami nélkül a hangom nem adja át a fő karakterét. Azt tudni kell, hogy a KMS 105-re a választás a netes visszajelzések miatt esett, mindenfelé sokat dícsérték, így gondoltam, hogy ezt még épp meg tudom fizetni, és megfelel majd a célnak. Utánajárva (már a vásárlást követően) viszont kiderült, hogy gyárilag van benne egy felüláteresztő szűrő (120 Hz cutoff, -3 dB), ami énekhez nagyon praktikus, de beszédhez már kevésbé. Gondolom, ez lehet a ludas a mélyek hiányáért, meg az, hogy a KMS 105 nem nagymembrános mikrofon.
Tehát, milyen mikrofonra lenne érdemes váltanom, ami a mostani eladását követően (makulátlan állapotú, 95-100e Ft környéki ajánlatokat kaptam) egy árban, van mondjuk max. 50e Ft megtoldásával beszerezhető (akár használtan)? Egy átlagos akusztikájú 16 m2-es garzonlakásban használnám.
Valamint, a dbx 286A preamp és a Konnekt 24D kombó tűrhető, vagy az is csereérett? Ötletek? Illetve, monitorozáshoz egy AKG K550 fejhallgatót használok. Megfelelő, vagy érdemes lenne lecserélni egy lineárisabb típusra?
Előre is ezer hála!
(Alább 2 "demo" a mostani setuppal:
https://drive.google.com/file/d/0BwVoo2EjOMq0WWZ6MUk5cnpwTWs/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BwVoo2EjOMq0cUlVY0dfUkd5WWM/view?usp=sharing )
Üdv,
Gábor
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.