Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen mikrofont Neumann KMS 105 helyett otthoni beszédfelvételhez?


hunriksa

Kérdés

Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. Otthon adott egy Neumann KMS 105 kondenzátor-mikrofonból, egy dbx 286A előerősítőből és egy t.c. electronic Konnekt 24D FireWire audio interface-ből álló felvételi lánc, amit főleg beszédfelvételre használnék. Ez kizárólag a saját hangomra korlátozódik, bariton hang, eléggé erős basszus tartománnyal. Eddig tűrhető eredményeket sikerült elérni a fenti setup-pal, legalábbis nem volt ügyfél, amelyik visszadobta volna a felvételt. :) De úgy érzem, hogy a hangból hiányzik a "kraft". Nem elég testes, és nagyon spórol a mély frekvenciákkal, ami nélkül a hangom nem adja át a fő karakterét. Azt tudni kell, hogy a KMS 105-re a választás a netes visszajelzések miatt esett, mindenfelé sokat dícsérték, így gondoltam, hogy ezt még épp meg tudom fizetni, és megfelel majd a célnak. Utánajárva (már a vásárlást követően) viszont kiderült, hogy gyárilag van benne egy felüláteresztő szűrő (120 Hz cutoff, -3 dB), ami énekhez nagyon praktikus, de beszédhez már kevésbé. Gondolom, ez lehet a ludas a mélyek hiányáért, meg az, hogy a KMS 105 nem nagymembrános mikrofon. 

Tehát, milyen mikrofonra lenne érdemes váltanom, ami a mostani eladását követően (makulátlan állapotú, 95-100e Ft környéki ajánlatokat kaptam) egy árban, van mondjuk max. 50e Ft megtoldásával beszerezhető (akár használtan)? Egy átlagos akusztikájú 16 m2-es garzonlakásban használnám. 
Valamint, a dbx 286A preamp és a Konnekt 24D kombó tűrhető, vagy az is csereérett? Ötletek? Illetve, monitorozáshoz egy AKG K550 fejhallgatót használok. Megfelelő, vagy érdemes lenne lecserélni egy lineárisabb típusra?

Előre is ezer hála!

(Alább 2 "demo" a mostani setuppal: 

https://drive.google.com/file/d/0BwVoo2EjOMq0WWZ6MUk5cnpwTWs/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BwVoo2EjOMq0cUlVY0dfUkd5WWM/view?usp=sharing )

Üdv,
Gábor

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

Mindkettő jól hangzik!

Lehet, hogy először beszerzem az új preamp-ot, és kipróbálom a KMS 105-tel, aztán kiderül.

Ha viszont nem válik be, érdekelne valakit egy tökéletes állapotú KMS 105? :) (gyári tépőzáras tok, gyári kengyel, használati útmutató, doboz is megvan elvileg valahol)
SM7B cserében is benne vagyok 1:1-ben.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 03. 08. at 16:56 írta rootkiller:

A SOLO/610 elég sound design, a 710 szintén, bár egy ismerősömnek van 4-710 és azt mondta hogy nem túl jó a csöves része a 2-610-hez képest. Az ISA One nem sound, csak egy korrekt trafós előfok. Annyi pénzért én egy Sound Skulptor MP512-re szavaznék vagy MP599-re, de ehhez hozzá jön az én DIY hajlamom.

A TLM 102-t sose hallottam, de előbb megvenném mint mindenféle egyebet ezért az árért, viszont ez a saját gondolkodásomat tükrözi.

rootkiller: A Sound Skulptor idehaza beszerezhető (az összerakott változat, mert nem értek DIY-dolgokhoz)? Ha jól látom, Neve klónról beszélünk, nagyon szépen és igényesen összeválogatott részekkel. Ez nem lehet gyenge, szerinted üti az ISA One-t? 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta hunriksa:

rootkiller: A Sound Skulptor idehaza beszerezhető (az összerakott változat, mert nem értek DIY-dolgokhoz)? Ha jól látom, Neve klónról beszélünk, nagyon szépen és igényesen összeválogatott részekkel. Ez nem lehet gyenge, szerinted üti az ISA One-t? 

Az összerakott változat baromi drága (300 vs 570€), kell egy ügyes kezű műszerész aki mondjuk egy 10-esért összerakja neked.

Az MP573 (ez van nekem) az 1073 clone, összenéztük a Neve 1073 DPA-val és elég közel vannak egymáshoz, a Neve-nek kicsit nyitottabb a teteje, az enyémnek picit több az alja. Aztán van az API clone MP512 és a hasonló felépítésű de Lundahl trafós meg más DOA-s MP599. Ezeket egyébként a Sound Skulptor honlapján lehet megrendelni, ha van közösségi adószám akkor nettóban. Annyit el kell mondani hogy ezek mind sound design preampok, tehát valamilyen soundja van, én például sose vennék ISA-t.

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta hunriksa:

rootkiller: A Sound Skulptor idehaza beszerezhető (az összerakott változat, mert nem értek DIY-dolgokhoz)? Ha jól látom, Neve klónról beszélünk, nagyon szépen és igényesen összeválogatott részekkel. Ez nem lehet gyenge, szerinted üti az ISA One-t? 

Nem jó a kérdésfeltevés. Miben üti? Hangban? Milyen értelemben?

Szóval: az ISA igenis "sound", mivel van egy ISA110-es állása, ami a jelútba kapcsol egy-egy Lundahl LL1538-as transzformátort, ami színez.

Ami nagyszerű az ISA-ban, hogy egy igazi "svájci bicska", mivel rengeteg kiváló funkciója van: Di boxként is üzemel, többféle bemeneti terhelés választható, kellően nagy előerősítés érhető el- akár egy vintage ribbon mikrofon is meghajtható vele (nekem egy 1969-es mikrofonom van, és rendesen szól vele) plussz, ha egy digitális verzióhoz jutsz hozzá, akkor abban már van egy tisztességes A-D konverter (az analóg verzió is bővíthető) Ezzel kapsz egy plusz csatornát a meglévő konverteredhez! 

Én is jártam már a te cipődben, ugyanezekkel a kérdések foglalkoztattak engem is. Nálam közbeszólt, hogy minél több előfokom legyen, mert dobot is rögzítek. Hálát adok a józan eszemnek, hogy a 828-at választottam a csodálatos Neve 1073 DPD helyett, mert bár kétségtelenül fantasztikus a hangja, de nem  mindennek "áll jól" a hangkaraktere. Persze magasabban rangsorolt preamp, de az ISA egyáltalán nem szar. Sok komoly stúdiónak megfelel, akkor nehogy már itthon nem jó! (Ez is egy komoly baj: a keletebbik európai országokban előjövő gear fanatizmus...) Félreértés ne essék, én is szeretnék 1073-at, meg UA610-t, meg Neve88RLB-t, meg mindent, mert mindegyik nagyon jó, de ha komolyabban foglalkozol a dologgal és pénzt keresel vele, akkor szerintem a kezdő lépések után igazán jó "svájci bicskák" kellenek, azután lehet feljebb lépni, ha jól fizető állásod van/ nyertél a lottón /támogat valaki, stb :)

Persze, ha te konkrét felhasználási területre szánod, akkor érdemes keresgélni, az UAD610, a twin finity, egyéb 1073 klónok, más preampok is  nagyon klasszak, de mindegyik más karakterű. 

Nagymembrános kondenzátor mikrofonokat nézegess, -popfilterrel- meg leszel elégedve a végeredménnyel. Nyugodtan vegyél Audio Technikát, szerintem egy elég jó ár-érték arányos mikrofon. ugyanennyiért a kínai szir-szarokat simán leszólja!) A Rode mikrofonok is igen jók, sokkal jobb a hangjuk, mint amennyibe kerülnek.

(Van itt nekem egy AT2020, kínai csöves nagymembrános, Telefunken AK47,  B.P.M Cr72II, meg Shure SM7B, az ISA-val és az én buta hangommal csinálok neked beszédmintákat ha kell...)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 03. 08. at 16:29 írta hunriksa:

Igen, nézegettem is már sokat, mit tud..igencsak meggyőző az a hang. A későbbiekben erre is sor kerül..illetve, érdemesebb azt erőltetni egy Universal Audio SOLO/610 vagy UA 710 Twin-Finity ellenében? 

rootkiller: valóban, ez már élhetőnek tűnik. Mélyekben mennyire jó a TLM 102?

A TLM102 is jó lehet, de annyiért inkább vedd meg Töfi AKG C414-XLS-ét, mert az is egy jó kis mindenes, pláne ennyi pénzért! (220 000Ft-ért árulja) : http://www.menemszol.hu/aprohirdetes/mikrofon/akg-c414-xls-mikrofon-r8611/

 

Abból nem tudok mintát csinálni, pont két napja vittem vissza egy párat, ami kölcsönbe volt...

De van itt egy Rode Nt2 szett, ami jó lehet: http://www.menemszol.hu/aprohirdetes/mikrofon/rode-nt-2-stúdiómikrofon-szett-r8289/

 

video róla: https://www.youtube.com/watch?v=_DGv7Fipeg8

 

Link to comment
Share on other sites

PropaneB: a beszédmintákat nagyon megköszönöm..nem vagy véletlenül bariton hangfekvésű? :)

AT2020 és SM7B érdekelne, az AK47 eléggé leszerepelt az egyik egy YT-s vakteszten (TLM102 és SM7B mellett). 

Az SM7B-t ajánlják az erősebb hangú felvételekhez, mert nem torzít be olyankor sem, de ez nagymembránossal is hozható?

A C414 XLS már elvileg nem fér bele a keretbe..tudom, hogy ipari standard-nek számít, de nekem elég lapos volt a hangja a teszteken..mondjuk ez pont a későbbi EQ miatt jöhet jól.

Igazából alapfelhasználásként semmi komolyra nem kell gondolni, alap voiceover (egyelőre), 25e Ft-os Auna USB mikrofonnal kezdtem az ipart pár éve, az akkori ügyfélnek még az a minőség is megfelelt, csak nem volt rajta direct monitoring, ezért váltottam XLR-re (Samson C05 kondenzátor -> AKG D5 dinamikus -> Shure Beta 58A dinamikus -> Rode Procaster dinamikus -> Neumann KMS 105 volt az evolúció eddig). A mostani ügyfelem simán elfogadta a KMS-sel készült felvételt is, de az én fülemet bántja (amennyire meg tudom ítélni a minőségét AKG K550 fülesen keresztül, ami szépen szól, de színez). Viszont a KMS 105-tel egyszerűen nem tudok úgy felvenni, hogy ne legyen "3D-s" a hang a hagyományos garzon akusztika miatt. 


A dinamikus Rode Procaster pl. tök süket volt mindenre, amit nem szemből kapott. De akkoriban még nem volt preamp-om, csak egy E-MU 0404 USB, azzal próbáltam kihajtani, kellett neki bőven kraft...aztán csodálkoztam, hogy a noise floor felugrott az egekbe. 

Az ISA-nál ami valóban meggyőző még, az az említett "svájci bicska" tényező..szimpatikus a cue funkció rajta, de ennek már nincs köze a hangminőséghez. 
Jó hír, hogy az SM7B-t rendesen ki tudja hajtani magában, akkor a dbx 286a-ra (főleg a noise gate részére) már nem lenne szükség mellette? 

Illetve, egy UA 710 Twin-Finity van annyival jobb az ISA One-nál, hogy megéri a plusz árat? Csöves témában eddig csak egy ART Tube MP Studio-val tudtam kísérletezni, az mondjuk nem volt túl meggyőző (ha már itt tartunk, érdemes bekötni azt a láncba, csak egy kevés csöves szín miatt, vagy túlságosan feldobná a noise floor-t?).



 

Link to comment
Share on other sites

55 perccel ezelőtt írta hunriksa:

PropaneB: a beszédmintákat nagyon megköszönöm..nem vagy véletlenül bariton hangfekvésű? :)

AT2020 és SM7B érdekelne, az AK47 eléggé leszerepelt az egyik egy YT-s vakteszten (TLM102 és SM7B mellett). 

Az SM7B-t ajánlják az erősebb hangú felvételekhez, mert nem torzít be olyankor sem, de ez nagymembránossal is hozható?

A C414 XLS már elvileg nem fér bele a keretbe..tudom, hogy ipari standard-nek számít, de nekem elég lapos volt a hangja a teszteken..mondjuk ez pont a későbbi EQ miatt jöhet jól.

Igazából alapfelhasználásként semmi komolyra nem kell gondolni, alap voiceover (egyelőre), 25e Ft-os Auna USB mikrofonnal kezdtem az ipart pár éve, az akkori ügyfélnek még az a minőség is megfelelt, csak nem volt rajta direct monitoring, ezért váltottam XLR-re (Samson C05 kondenzátor -> AKG D5 dinamikus -> Shure Beta 58A dinamikus -> Rode Procaster dinamikus -> Neumann KMS 105 volt az evolúció eddig). A mostani ügyfelem simán elfogadta a KMS-sel készült felvételt is, de az én fülemet bántja (amennyire meg tudom ítélni a minőségét AKG K550 fülesen keresztül, ami szépen szól, de színez). Viszont a KMS 105-tel egyszerűen nem tudok úgy felvenni, hogy ne legyen "3D-s" a hang a hagyományos garzon akusztika miatt. 


A dinamikus Rode Procaster pl. tök süket volt mindenre, amit nem szemből kapott. De akkoriban még nem volt preamp-om, csak egy E-MU 0404 USB, azzal próbáltam kihajtani, kellett neki bőven kraft...aztán csodálkoztam, hogy a noise floor felugrott az egekbe. 

Az ISA-nál ami valóban meggyőző még, az az említett "svájci bicska" tényező..szimpatikus a cue funkció rajta, de ennek már nincs köze a hangminőséghez. 
Jó hír, hogy az SM7B-t rendesen ki tudja hajtani magában, akkor a dbx 286a-ra (főleg a noise gate részére) már nem lenne szükség mellette? 

Illetve, egy UA 710 Twin-Finity van annyival jobb az ISA One-nál, hogy megéri a plusz árat? Csöves témában eddig csak egy ART Tube MP Studio-val tudtam kísérletezni, az mondjuk nem volt túl meggyőző (ha már itt tartunk, érdemes bekötni azt a láncba, csak egy kevés csöves szín miatt, vagy túlságosan feldobná a noise floor-t?).

Én az ART termékeket komolytalannak tartom, az én szememben azt csinálják hogy olcsó termékeket azzal tesznek bizonyos emberek számára vonzóvá hogy csöves. Én azt gondolom, hogy csövesben már csak a legfelső kategóriában érdemes gondolkodni.

Van egy ismerősömnek 4-710 illetve ISA 428, és azt mondja, hogy az ISA-val sokkal "unalmasabb" dolgozni, viszont nem szereti a csöves részét a 710-nek, az sokkal gyengébb mint a 610. Az ISA One jó ötlet, illetve a Sound Skulptor MP599 :)

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta hunriksa:

Jut eszembe, Golden Age Project 73 preamp mennyire játszik jól az SM7B-vel? :)

GAP 73 van egy barátomnak akinek van BAE 1073MPF is, összenéztük anno ezeket még decemberben sok mással együtt is, plusz belekukkantottam a GAP-ba. Olcsó kínai trafó van benne és jóval gyengébben szól mint a Sound Skulptor MP573 ami viszont elég közel van az AMS Neve 1073DPA-hoz. A BAE 1073MPF egyébként tök más sound, hasonlít a Neve-ra de valahogy tovább gondolták.

Link to comment
Share on other sites

Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat! Most már nagyon közeledik a csere ideje, de miután játszottam egy-két jobb transient shaper plugin-nel (a kezeletlen szoba reverb-jét csökkentendő) kissé elbizonytalanodtam..elég jó eredményekre képes ez a KMS 105 is beszédnél, ha utólag "törődve" van vele. 
Kérdés: mik azok a tulajdonságok, amiket SM7B-re váltás esetén buknék (preamptól függetlenül, tehát maradna most a dbx 286A), illetve nyernék?
Gondolok itt pl. olyanra, hogy már nem lenne meg a kondi mikrofon részletessége, cserébe nagyobb közeli hangnyomástűrés a dinamikus miatt...stb.

Link to comment
Share on other sites

25 perccel ezelőtt írta hunriksa:

Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat! Most már nagyon közeledik a csere ideje, de miután játszottam egy-két jobb transient shaper plugin-nel (a kezeletlen szoba reverb-jét csökkentendő) kissé elbizonytalanodtam..elég jó eredményekre képes ez a KMS 105 is beszédnél, ha utólag "törődve" van vele. 
Kérdés: mik azok a tulajdonságok, amiket SM7B-re váltás esetén buknék (preamptól függetlenül, tehát maradna most a dbx 286A), illetve nyernék?
Gondolok itt pl. olyanra, hogy már nem lenne meg a kondi mikrofon részletessége, cserébe nagyobb közeli hangnyomástűrés a dinamikus miatt...stb.

A KMS 105-nek nagyon nagy, 150 dB hangnyomástűrése van, gyakorlatilag képtelenség hogy maga a mikrofon letorzítson. Nem biztos hogy megéri lecserélni, és biztos hogy törődni kell az SM7-tel is utólag mert nagyon nagyon "unalmas" hangja van, egyszer próbáltuk.

A kondenzátor mikrofon maximális hangnyomását egyébként az deklarálja, hogy a mikrofonban található erősítés hogyan van illesztve a használt kapszula egységnyi hangnyomásra jutó kapacitásváltozásához. A kondenzátor mikrofonok PAD funkciója egy egyszerű kondi bekapcsolása párhuzamosan a kapszulával, ilyenkor arányaiban kevesebb kapacitásváltozást fog erősíteni a mikrofon erősítője.

Link to comment
Share on other sites

9 órája írta hunriksa:

Köszi mindenkinek az eddigi tanácsokat! Most már nagyon közeledik a csere ideje, de miután játszottam egy-két jobb transient shaper plugin-nel (a kezeletlen szoba reverb-jét csökkentendő) kissé elbizonytalanodtam..elég jó eredményekre képes ez a KMS 105 is beszédnél, ha utólag "törődve" van vele. 
Kérdés: mik azok a tulajdonságok, amiket SM7B-re váltás esetén buknék (preamptól függetlenül, tehát maradna most a dbx 286A), illetve nyernék?
Gondolok itt pl. olyanra, hogy már nem lenne meg a kondi mikrofon részletessége, cserébe nagyobb közeli hangnyomástűrés a dinamikus miatt...stb.

Azért felhívom a figyelmedet, hogy az SM7B igazán akkor muzsikál jól, ha jó előerősítőt használsz hozzá. Egyébként is viszonylag nagy előerősítés szükséges ahhoz, hogy normálisan szóljon.

Link to comment
Share on other sites

23 perccel ezelőtt írta hunriksa:

Igen, nézegettem is már sokat, mit tud..igencsak meggyőző az a hang. A későbbiekben erre is sor kerül..illetve, érdemesebb azt erőltetni egy Universal Audio SOLO/610 vagy UA 710 Twin-Finity ellenében? 

rootkiller: valóban, ez már élhetőnek tűnik. Mélyekben mennyire jó a TLM 102?

A SOLO/610 elég sound design, a 710 szintén, bár egy ismerősömnek van 4-710 és azt mondta hogy nem túl jó a csöves része a 2-610-hez képest. Az ISA One nem sound, csak egy korrekt trafós előfok. Annyi pénzért én egy Sound Skulptor MP512-re szavaznék vagy MP599-re, de ehhez hozzá jön az én DIY hajlamom.

A TLM 102-t sose hallottam, de előbb megvenném mint mindenféle egyebet ezért az árért, viszont ez a saját gondolkodásomat tükrözi.

Link to comment
Share on other sites

35 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Isa One-t érdemes szerintem megvenni, bármelyik mikrofon mellett döntesz.

Igen, nézegettem is már sokat, mit tud..igencsak meggyőző az a hang. A későbbiekben erre is sor kerül..illetve, érdemesebb azt erőltetni egy Universal Audio SOLO/610 vagy UA 710 Twin-Finity ellenében? 

rootkiller: valóban, ez már élhetőnek tűnik. Mélyekben mennyire jó a TLM 102?

Link to comment
Share on other sites

18 perccel ezelőtt írta hunriksa:

A TLM 102-ről azt olvastam, hogy nagyban hasonlít a hangképe a KMS 105-höz, csak természetesen az LDC-k előnyeivel, illetve a mélyvágó szűrő nélkül. Jól hangzik, de 200e-t most nem tudok rászánni. Az NT1000 nem szenved az NT1-A "betegségétől" (szibiláns magas)? 
Tényleg csak beszédfelvételről lenne szó, így annyira nem szempont, hogy minden létező frekvenciatartományban otthon érezze magát a cucc (ami ugye a több dologra használatos -vokál, hangszer felvétel- mikrofonoknál nagyon is az). Testes legyen a hangzás, és jól artikulált. SM7B-től őszintén szólva, félek kicsit, minimális követelménye a +60 dB tiszta gain, vagy legalábbis mintha ezt olvastam volna róla. Cloudlifter CL1-et idehaza be lehet valahol szerezni? Az még lehet kiférne az SM7B mellé, és tudtommal sokat segít az esetében. Szóval az SM7 a keményebb műfajokra (kraftosabb rock vokál) is jól használható? Mert ha igen, nem bánnám, ha ezt úgymond "extraként" tudná a leendő mikrofon.

Az SM7 sokszor felkerül kiabálós énekre ahogy hallom. Gain igényes mikrofon, de ahogy mondom, a 286A tudni fogja, aztán később még mindig lehet venni hozzá preampot. Amúgy nem kerül 200 ezerbe a TLM 102, csak 550€-ba, ami 50€-val több mint a KMS 105 ára.

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Szerintem egy AKG C414-gyel is jelentősen előre lépnél. Pont van is egy eladóm, ha érdekel.

Néztem, de hirtelen még nem aktuális, el kell tudnom adni először a KMS 105-öt is. Milyen preamp ajánlott ehhez?

Link to comment
Share on other sites

A TLM 102-ről azt olvastam, hogy nagyban hasonlít a hangképe a KMS 105-höz, csak természetesen az LDC-k előnyeivel, illetve a mélyvágó szűrő nélkül. Jól hangzik, de 200e-t most nem tudok rászánni. Az NT1000 nem szenved az NT1-A "betegségétől" (szibiláns magas)? 
Tényleg csak beszédfelvételről lenne szó, így annyira nem szempont, hogy minden létező frekvenciatartományban otthon érezze magát a cucc (ami ugye a több dologra használatos -vokál, hangszer felvétel- mikrofonoknál nagyon is az). Testes legyen a hangzás, és jól artikulált. SM7B-től őszintén szólva, félek kicsit, minimális követelménye a +60 dB tiszta gain, vagy legalábbis mintha ezt olvastam volna róla. Cloudlifter CL1-et idehaza be lehet valahol szerezni? Az még lehet kiférne az SM7B mellé, és tudtommal sokat segít az esetében. Szóval az SM7 a keményebb műfajokra (kraftosabb rock vokál) is jól használható? Mert ha igen, nem bánnám, ha ezt úgymond "extraként" tudná a leendő mikrofon.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...