Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Budget Csöves előfok / Channel Strip?


abstrax

Kérdés

Sziasztok Kedves Fórumtársak!

Home stúdióm fejlesztési irányain gondolkodom....

...és merült fel bennem a kérdés, hogy vajon milyen "jóáras" - belépő szintű, ámde használható - csöves miki/hangszer előfokot lenne érdemes választani.

Általában nem vásárolok új cuccokat, eddig 95%-ban mákom volt a kéz alatti, sokszor féláras cumókkal. Így itt is ebben gondolkodom első körben.

Igényeim: valamilyen (jellemzően 12AX7 vagy hasonló) csővel felépülő előfok, a mikin kívül feltétlen legyen alkalmas line-szintű jelek fogadására is.

Kvázi minden sávom áthaladna ezen, a szintiktől a gitárokon át az énekig....egyszer olvastam valakinek azt a munkamódszerét, hogy mindent átzavar egy csöves cumón, natúrban semmit nem rögzít...hmmm.

Jó lenne duál - vagy 2-csatornás kivitel (pl. Presonus Bluetube DP, vagy ART TPS II....), de mi van ha 2 egyforma szimplát veszek a sztereo hangszerekhez (megin pl. ART Tube MP széria, vagy Presonus Tubepre, Alesis Mic Tube Solo/Duo....stb....Behringerekkel érdemes foglalkoznipl. Mic800 vagy Ultragain Pro?)

Nyilván olcsó pénzért nem várhatok Channel Strip-szintű dolgokat, kompresszort, parametrikus EQ-t, stb....

Kíváncsi volnék, Ti mit javasolnátok kezdésképpen?

Minden építő véleményt/hozzászólást szívesen veszek és megköszönök előre is!

Üdv Néktek: Péter

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 57
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

A nagyobbakra egyelőre nincs pénzünk, így aztán ebben a kategóriában kellett szétnézni.
A 12-est és ezt hallgattuk jó ideig és valamiért ez jobban tetszett.
Teljesen jó volt persze a 12-es is. Úgy voltam vele, hogy bármelyiket hamar meg lehet szeretni,
de szakmai érvet nem nagyon tudok felhozni egyik, vagy másik mellet sem.
Szakmailag nyilván a 200-as kellene. :)

Link to comment
Share on other sites

19 órája írta deneverstudio:

A nagyobbakra egyelőre nincs pénzünk, így aztán ebben a kategóriában kellett szétnézni.
A 12-est és ezt hallgattuk jó ideig és valamiért ez jobban tetszett.
Teljesen jó volt persze a 12-es is. Úgy voltam vele, hogy bármelyiket hamar meg lehet szeretni,
de szakmai érvet nem nagyon tudok felhozni egyik, vagy másik mellet sem.
Szakmailag nyilván a 200-as kellene. :)

Nem a nagyobb méret miatt, kérdeztem. Bármelyiket veszed, nem fogsz csalódni. Genelec messze van tőlük, nagyon. Úgy tudom, hogy a SCM19 inkább hifi hangsugárzó. Az SCM20-at szánják stúdióknak. Lehet, hogy tévedek. Ezért kérdeztem, hogyan esett rá a választás.

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Nagy Ákos:

Mit gondoltok a reampolásról? 

Én azt gondolom, hogy ilyesmivel az ember azért dolgozik mert egyszerűsíti az életét. Egy kimikrofonozott erősítőt felvenni baromi hangos és fárasztó tud lenni ha mondjuk nincsen erre a célra rendes hely ahol van feljátszó meg vezérlő helyiség. Ezen kívül egy vonaljelet könnyebb editálni ha szükség van rá, és akkor is jól jön a reamp ha nem vagy biztos a soundban. A plugin erősítő hasonló okon jó egyébként, csak még egyszerűbb vele az élet.

Szóval ha tudod hogy milyen sound kell, rendes stúdióban dolgozol és fel tudod játszani pontosan és tisztán akkor mindenképpen direkt mikrofonozott erősítő. Emellé persze nem baj ha az ember rögzít vonaljelet is, főleg ha van egy rendes RNDI vagy Radial DI Box-a.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...