Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Isa one- Scarlett


Suba Krisztián

Kérdés

Üdv mindenkinek!

Kérdésem a következő lenne: Ha isa one előfokot használok, és egy scarlett 2i4 hangkártyába küldöm be az xlr bemeneten, és letekerem a gainjét nullára, mennyire tesz hozzá a hangkártya előfokja, illetve mennyire rontja el a már tűrhető minőségű hangminőséget? 

Köszi a segítséget előre is!

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
33 perccel ezelőtt írta Hobkins:

Szia!

Akkor egy kis rendbetétel:

A Twinnek van mikrofonbemenete, meg van vonalbemenete (van hangszer bemenet is a gitárok számára és igazából csak ezt kell mono jack-kel bekötni).
A vonal bemenet csatlakozója 6.3-as sztereó/monó jack, attól függően, hogy szimmetrikus, vagy aszimmetrikus a jel továbbítás. Mivel az ISA-nak szimmetrikus kimenete van, és mert nem véletlenül van rajta , így mindenképpen szimmetrikus jelet kell beküldeni a TWIN-be. Tehát XLR mama-->6.3 sztereó jack. 

Köszönöm!

Tisztában vagyok a szimmetrikus és asszimetrikus jelekkel!

De sehol nincs egyértelműen leírva,hogy az ISA One szimmetrikus jelét,akárhogyan is,de szimmetrikusan csatlakoztassam.

Mert egyébként még a mai napig nem tudtam kideríten,hogy az Apollo Twin lineáris bemenete is szimmetrikus-e?

Ezek szerint a mostani írásod alapján,arra kell következtetnem,hogy a lineáris bemenet is szimmetrikus!

Kösz mégegyszer.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 perccel ezelőtt írta hejdzso:

Köszönöm!

Tisztában vagyok a szimmetrikus és asszimetrikus jelekkel!

De sehol nincs egyértelműen leírva,hogy az ISA One szimmetrikus jelét,akárhogyan is,de szimmetrikusan csatlakoztassam.

Mert egyébként még a mai napig nem tudtam kideríten,hogy az Apollo Twin lineáris bemenete is szimmetrikus-e?

Ezek szerint a mostani írásod alapján,arra kell következtetnem,hogy a lineáris bemenet is szimmetrikus!

Kösz mégegyszer.

Nagyon szívesen! És ne értsd félre, nem degradálni akartalak, csak úgy írtam le, hogy más is megértse, aki esetleg ilyen problémába ütközik.
Kicsit fura, hogy a vonalbemenetet lineárisnak nevezed, de igen, teljesen szimmetrikus. Ez nem kérdés.
De a legegyszerűbb módja, igaz a legmorbidabb is :D , hogy fogsz egy sztereó jack-et/jack kábelt, bedugod, és ha a vége is zúg, meg a közepe is, akkor az bizony szimmetrikus.
Persze közben a másik kezeddel ne a jack burkolatát fogd, meg semmlyen más testet, mert akkor nem sok érzékelhető jel jön ki a kezedből. A twin azért nem gagyi kategória, a sokkal olcsóbb kártyák is szimmetrikus vonalbe/ki-vel rendelkeznek. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
2 órája írta Hobkins:

Nagyon szívesen! És ne értsd félre, nem degradálni akartalak, csak úgy írtam le, hogy más is megértse, aki esetleg ilyen problémába ütközik.
Kicsit fura, hogy a vonalbemenetet lineárisnak nevezed, de igen, teljesen szimmetrikus. Ez nem kérdés.
De a legegyszerűbb módja, igaz a legmorbidabb is :D , hogy fogsz egy sztereó jack-et/jack kábelt, bedugod, és ha a vége is zúg, meg a közepe is, akkor az bizony szimmetrikus.
Persze közben a másik kezeddel ne a jack burkolatát fogd, meg semmlyen más testet, mert akkor nem sok érzékelhető jel jön ki a kezedből. A twin azért nem gagyi kategória, a sokkal olcsóbb kártyák is szimmetrikus vonalbe/ki-vel rendelkeznek. 

OK!Kösz!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2018. 01. 25. at 8:30 írta yackall:

Az ID22 kategóriájában nagyon jó. Kábé 1 éve használom. Van/volt Scarlett, Saffire, Apogee, Presonus hangkártyám, ennél maradtam. Konverterei nagyon jók, az előfoka is, bár azt nagyon ritkán használom, és a monitoring is zseniális ezzel a rengeteg lehetőséggel. Emellett nagyon kényelmes.

Sziasztok!

Hasonlóak a kérdéseim mint a témaindítónak.
Elolvastam a hozzászólásokat, amiből azt szűrtem le, hogy ebben az árkategóriában a Native Instruments Komplete Audio 6, az Audient Id 22, a Focusrite Scarlett 6i6 azok a hangkártyák kb. amik tudják ezt a (valaki írta feljebb) "megkerülős featurt" ha Isát szeretnénk rákötni, úgy hogy a hangkártya előfok ne szóljon bele a dologba.
Ezt sem értem pontosan mi az oka, hogy beleszól. (Esetleg valaki ha leírja megköszönöm)
Na most a Native nekem azért szimpatikusabb mert van rajta közvetlen direct monitor vagy monitor mix.  Audient Id-n nem látom, a Scarletten se, nem is értem, hogy a 2i4-en meg ott van.
S/PDIF ugye mindegyiken van amire szükségem is lesz. A 3 kártya konvertereinek a minősége (javítsatok ki ha tévedek)  szerintem nagyjából egyforma, tehát nem nagyon nyom a latba ez a döntésemnél, hogy melyiket válasszam. Viszont amíg az Isát megszerzem (mert sajnos csóró vagyok) addig is fogok felvételeket készíteni, így a hangkártya előfok minősége is fontos tényező lesz pár hónapig míg kispórolom az Isát. Itt is abszolút színre válasszak ahogy Silk mester szokta mondani, egyik se lesz jobb vagy rosszabb mint a másik?
Utoljára pedig az Audient Id 14-re lennék kíváncsi. A 14-nek nincs két send return-je mint a nagyobb testvérének, de van neki Combined ADAT and S/PDIF digital input (TOSLINK)
Ő is tudja azt a bizonyos "megkerülős featurt" ?
Mert ha tegyük fel egyöntetűen azt mondjátok, hogy figyelj az Audient konvertere, meg az előfok rajta jobb mint a felsoroltaké és jobb felvételeket tudsz készíteni mint a másik kettőn míg megjön az Isád, akkor lehet nem nyom annyit a latba a direct monitor funkció. 
Tudom, hogy ezek közel sem azok a kategóriák, hogy ennyit kérdezzek, de a szintemen sajnos ezek komoly döntések anyagilag.

Köszönöm előre is a válaszaitokat, ha szántok rám pár percet!

(Nem írtam! Kifejezetten csak rap felvételekre rendezkednék be, most még az AT2035-öt nyúzom, de idővel a Shure SM 7 lenne a cél)
 

Szerkesztette Cziczkány
Link to comment
Share on other sites

  • 0
54 perccel ezelőtt írta Cziczkány:

Sziasztok!

Hasonlóak a kérdéseim mint a témaindítónak.
Elolvastam a hozzászólásokat, amiből azt szűrtem le, hogy ebben az árkategóriában a Native Instruments Komplete Audio 6, az Audient Id 22, a Focusrite Scarlett 6i6 azok a hangkártyák kb. amik tudják ezt a (valaki írta feljebb) "megkerülős featurt" ha Isát szeretnénk rákötni, úgy hogy a hangkártya előfok ne szóljon bele a dologba.
Ezt sem értem pontosan mi az oka, hogy beleszól. (Esetleg valaki ha leírja megköszönöm)
Na most a Native nekem azért szimpatikusabb mert van rajta közvetlen direct monitor vagy monitor mix.  Audient Id-n nem látom, a Scarletten se, nem is értem, hogy a 2i4-en meg ott van.
S/PDIF ugye mindegyiken van amire szükségem is lesz. A 3 kártya konvertereinek a minősége (javítsatok ki ha tévedek)  szerintem nagyjából egyforma, tehát nem nagyon nyom a latba ez a döntésemnél, hogy melyiket válasszam. Viszont amíg az Isát megszerzem (mert sajnos csóró vagyok) addig is fogok felvételeket készíteni, így a hangkártya előfok minősége is fontos tényező lesz pár hónapig míg kispórolom az Isát. Itt is abszolút színre válasszak ahogy Silk mester szokta mondani, egyik se lesz jobb vagy rosszabb mint a másik?
Utoljára pedig az Audient Id 14-re lennék kíváncsi. A 14-nek nincs két send return-je mint a nagyobb testvérének, de van neki Combined ADAT and S/PDIF digital input (TOSLINK)
Ő is tudja azt a bizonyos "megkerülős featurt" ?
Mert ha tegyük fel egyöntetűen azt mondjátok, hogy figyelj az Audient konvertere, meg az előfok rajta jobb mint a felsoroltaké és jobb felvételeket tudsz készíteni mint a másik kettőn míg megjön az Isád, akkor lehet nem nyom annyit a latba a direct monitor funkció. 
Tudom, hogy ezek közel sem azok a kategóriák, hogy ennyit kérdezzek, de a szintemen sajnos ezek komoly döntések anyagilag.

Köszönöm előre is a válaszaitokat, ha szántok rám pár percet!

(Nem írtam! Kifejezetten csak rap felvételekre rendezkednék be, most még az AT2035-öt nyúzom, de idővel a Shure SM 7 lenne a cél)
 

En az Id 22 ot vettem, es elegge meg vagyok vele elegedve, a konvertere jobb mint az atlagnak, hatranya: 1 fules kimenete van csak, jo lenne 2 , hogy az egyik mehessen a felvevo szobaba, a masik meg maradjon monitorozni. 

A masik hatrany az pont az elofok, legalabbis hangerore nagyon gyenge.. az at3035 alapbol jo hangos annak lehet jo lesz eppen. De amugy nagyon halk. Persze ez engem nem erint, mert isa-t hasznalok. Az elkerulo resze pedig hasznos, csak siman a returnba kuldod be az elofokbol.. tipp: angliaban 70-80 e ft korul arulgatjak hasznaltan, en is onnan vettem.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2018. 01. 23. at 0:57 írta deneverstudio:

De, rossz lesz az XLR-XLR.
XLR vonaljelet nem dugunk XLR mikrofon bemenetre, ez alap dolog, de DI-box nem kell ehhez.
Ha van egy tök jó ISA hang, akkor azt nem rontjuk el egy szutyok DI-box-szal.
És főleg nem küldjük bele egy rosszabb mikrofon előfokba, mint amiből kijött.
Színpadon nem nagyon van más megoldás, de felvételnél kerüljük el, ha lehet.

Elvileg csak egy XLR -TRS Jack kábel kell hozzá  és kész.
Feltéve persze, hogy a Scarlet Jack vonalbemenete szimmetrikus. Ezt meg kell nézni a leírásban, de vélhetően az.
Ha netán mégsem, a megfelelő kábellel akkor is meg lehet oldani.
A bekötéseket meg lehet találni a neten. 

A lényeg, hogy ha egyszer van szimmetrikus vonal kimenetünk és szimmetrikus vonal bementünk, akkor nyilván
nem fogjuk asszimetrikus összekötéssel, vagy DI-box-szal elrontani.
Persze van, amikor elkerülhetetlen a DI-box használata, de akkor is jó drága kell belőle, hogy ne nyírja ki a hangot.
 

Szia!

Hátha olvasod ezt még...

Ha az IsaOne-ban van digit kimenet és optikai kabellel megy a jel a hangkari digit bemenetere, akkor “kikerülődik” a hangkari gagyibb elofoka?

Köszi,

 

Gabor

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Ekkor: 2018. 01. 23. at 0:57 írta deneverstudio:

De, rossz lesz az XLR-XLR.
XLR vonaljelet nem dugunk XLR mikrofon bemenetre, ez alap dolog, de DI-box nem kell ehhez.
Ha van egy tök jó ISA hang, akkor azt nem rontjuk el egy szutyok DI-box-szal.
És főleg nem küldjük bele egy rosszabb mikrofon előfokba, mint amiből kijött.
Színpadon nem nagyon van más megoldás, de felvételnél kerüljük el, ha lehet.

Elvileg csak egy XLR -TRS Jack kábel kell hozzá  és kész.
Feltéve persze, hogy a Scarlet Jack vonalbemenete szimmetrikus. Ezt meg kell nézni a leírásban, de vélhetően az.
Ha netán mégsem, a megfelelő kábellel akkor is meg lehet oldani.
A bekötéseket meg lehet találni a neten. 

A lényeg, hogy ha egyszer van szimmetrikus vonal kimenetünk és szimmetrikus vonal bementünk, akkor nyilván
nem fogjuk asszimetrikus összekötéssel, vagy DI-box-szal elrontani.
Persze van, amikor elkerülhetetlen a DI-box használata, de akkor is jó drága kell belőle, hogy ne nyírja ki a hangot.
 

Nem tudom, olvassa -e még valaki ezt a topikot, sztem túlfejtettétek a dolgot, nekem is Scarlettem van, kapcsolható az input XLR érzékenység mic/line szint között egy pad-del,  bár nincs még ISA-m ,  gondolkozok rajta, úgy vélem az outputját 1 szál XLR kábellel rá lehet küldeni az inputra, persze letekert gain mellett.  Minél több elem kerül a láncba, annál nagyobb a minőségromlás.  

Javítsatok ki ha hülyeséget írtam.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Olvassuk...

deneverstudio pontosan és helyesen megfogalmazta a megfejtést... fogadjuk ezt el.

"XLR vonaljelet nem dugunk XLR mikrofon bemenetre"... ez tényleg alap dolog, pad kapcsoló vagy poti ide-oda. (És az impedancia illesztéssel mi lesz?)

"Elvileg csak egy XLR -TRS Jack kábel kell hozzá és kész"... mert ezeken a kártyákon kombinált bemenet esetén a vonali bemenetet a TRS aljzat figyeli.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...