Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Korg Radias topic


LP-filter

Kérdés

korg_radias.jpg

Engem elkezdett érdekelni ez a cucc és az, hogy vajon miért nem esik ezen a fórumon róla egy szó sem! (??)

Szívesen vennénk, ha bárki Radias tulaj vagy akinek volt érdemi köze a dologhoz megosztana érdekességeket, infókat róla v. összevetéseket más VA kütyükkel!

THX!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 74
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Üdv

Dióhéjban. A nord wave ha jól emlékszem flash rom sampler volt lead kezelőfelülettel.A Radias nem sampler. A waldorfok(wave széria) wavetable rendszere nem hasonlít a korg(01w ) waveshaping megközelítésére. A hangszergyártók igyekeznek egymástól markánsan különböző szintiket gyártani.

Nehéz ezeket összehasonlítani. Nálam hetente jár Radias és tenmagam is bajban vagyok hogy mihez hasonlít(szerintem semmihez).

A felépítése nyomokban sem található más eszközökben.(nem feltétlen jobb, de más)Részemről tényleg arra kérlek titeket hogy a HSbe próbáljátok ki az R3-at és aztán jöhetnek a kérdések(akár egyszer át is megyek egy Radias-szal a hónom alatt)

Link to comment
Share on other sites

Én pár éve leültem egy ilyen szerkentyű elé egy jó fél órára éa anno eléggé meggyőzött, eléggé modernnek mondható gyári presetei voltak, nem volt túl nehéz kezelni, a hangja tetszett, a filterére nem emlékszem. Azt tudom, hogy tervben vol, hogy veszek egyet, csak használtan nem igen találtam sehol, az új árát pedig sokallottam.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Nos , a Radias igen sokrétű Korg történelem.(az analóg modellezés területén). Tudni kell róla hogy kevés ideig gyártották és jól tartja az árát.

Akit Radias kipróbálás érdekel az bátran álljon egy KORG R3 mellé.A két cucc ugyan azt a motort és funkció köteget tartalmazza. A polifónia és a multitimbralitás területén van csak nagy különbség a kettő között.(24-8,4-2) Ha a próba megtörtént részemről indulhat a beszélgetés a fórumon.

Kicsit akkor Nord Wavere hajazó dolog ez (wave table miatt)? Engem főleg az érdekelne hogy érdemes-e pl Nordokkal, Virusokkal, Waldorfokkal összevetni főleg soundban vagy egy azoktól teljesen eltérő egyedi hangzást képviselő cucc ez?

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Nos , a Radias igen sokrétű Korg történelem.(az analóg modellezés területén). Tudni kell róla hogy kevés ideig gyártották és jól tartja az árát.

Akit Radias kipróbálás érdekel az bátran álljon egy KORG R3 mellé.A két cucc ugyan azt a motort és funkció köteget tartalmazza. A polifónia és a multitimbralitás területén van csak nagy különbség a kettő között.(24-8,4-2) Ha a próba megtörtént részemről indulhat a beszélgetés a fórumon.

Link to comment
Share on other sites

Most látom, hogy tegnap este csak felmagasztaltam a gépet, de nem nagyon írtam arról, hogy mi nem tetszik, akkor most egy pár szó ezekről. Az első és számomra legkellemetlenebb tapasztalat, hogy a timbre 2 insert effektje sajnos ugyanazon a memóriaterületen osztozik, így ha az első helyre beállítok egy delayt jó hosszú lecsengéssel, és mögé egy bármilyen másik effektet, azt tapasztalom, hogy a delay lecsengése lefeleződik. Valójában nem lefeleződik, hanem lekorlátozódik legfeljebb 1 mp-re, hogy a másik effekt is tudjon dolgozni. Egy másik (szerintem) negatívuma, hogy ha be van kapcsolva bármelyik seq vagy arp, akkor mindig elindul, ha a globálisnak beállított midi csatornán jel érkezik, függetlenül attól, hogy az adott timbre-re be van-e állítva vagy sem. A Radias hangja INIT állapotban 1 db oszcillátor SAW jellel. Ez sokkal inkább hasonlít egy SID64 hangjához, mint egy analóg jelhez, és innen kell építkezni, hogy minél analógabb legyen, ha ez a cél. (egyébként akár FM hangon is tud szólni a PCM mintáiból). Az eszköz maga soha nem fagyott még le, de a WinXP-s USB drivere már többször is elnémult sima próbálgatás közben (a Win7 drivere viszont stabil). Be lehet állítani, hogy USB, MIDI vagy mindkettő egyszerre legyen a meghajtás, ez utóbbi esetén előfordul, hogy az USB-n érkező MIDI jelet figyelmen kívül hagyja (tehát nem mindig lehet megoldani, hogy egy billentyűzetről MIDI-vel zongorázol miközben egy PC-s kontrollerrel tekered valamelyik paraméterét). Nekem eddig összesen ennyi problémám akadt vele.

Hát érdekes hibajalanségek! Kérdés Hansan hogyan látja ezeket. Azért az a memóriahiány miatti delay felezés elég bizarrnak tűnik így látatlanban is, szerintem ilyen dolgokat 20 éves PCM szintik effektjei sem csináltak már. Az USB-midi dolog is jópofa azért.

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

 

http://korgforums.com/support/radias.htm

http://patcharena.com/tag/korg/

http://korgpatches.com/patches/radias/vintage_set

 

Ezeken a patch lelőhelyeken kívül tudtok valami értelmeset?

 

Hamarosan lesz a honlapomon egy magyar nyelvű RADIAS zóna, oda felteszek majd patch-eket, bár mindenki többnyire azokból főz amit te is megtaláltál.

Viszont egyes gyűjtemények terjeszthetőségének jogállását még tisztázni akarom, mielőtt ész nélkül megosztom valaki munkáját.

 

Javaslom a saját hangszínekkel való próbálkozást is, erre kiváló a szoftver illetve a RADIAS beépített hangprogram- és effekt sablonjai.

Ehhez a honlapomon szintész lesznek tippek/trükkök ami még ugyan szerkesztés alatt áll, de épp tegnap élesítettem az oldalt az új motorral.

Ha ezek az anyagok is felkerülnek, akkor azt itt a fórumon is megírom. Addig is:http://fincy.hu

 

Üdv

Link to comment
Share on other sites

Üdv! Nekem a leginkább az hiányzott a RADIAS-ból, hogy az EG-ket nem lehet triggerelni csak billentyűzetről vagy ARP/Seq-val. A régi analóg hangszereken igaz csak két oszcilátor volt, de át lehetett kapcsolni az EG-t LFO vezérlésre és ezzel elég sok effektet létrehozni, mert ügye az LFO már elég jól tekergethető (akár egy EG-vel is, hogy körbe érjünk a gondolatmeneten). De mivel a RADIAS nagyon flexibilis cucc, egy kis trükkel ez is megvalósítható, csak fel kell áldozni az egyik Timbre-t.

 

Válasszuk ki melyik Timbre lesz a vezérlő, majd készítsünk vele egy olyan hangot, melyen az LFO jelentős amplitudó változást modulál. Ha kevés ehhez egy Virtuális Patch, használhatunk kettőt, vagy többet ezek hatása ugyanis összeadódik (ez eleve egy ismert trükk). A kimenetet irányítsuk át a belső buszra, majd használjuk a belső buszt az Envelope Follower bemeneti jeleként. Itt szerencsére van egy billentyűzet triggert előállító lehetőségünk és akár akkordokat is nyomkodhatunk vele automatikusan. A Threshold érték és az érzékenység állításával kialakíthatjuk a megfelelő trigger jelet, melyet már egy másik Timbre használni tud. Így a vezérlő Timbre LFO ütemezése már tudja triggerelni egy másik Timbre EG-it. Persze mindhármat egyszerre.

 

Egy kicsit továbbgondolva, a vezérelt Timbre-n bevethetjük az egyik Mod Sequencer-t amit Step-re állítva Pitch vezérlésre használhatunk fel. Kicsit körülményes, de ha a vezérlő LFO és Mod Seq ütemezését egyformára állítjuk (pl. 1/16 MIDI), akkor kapunk egy harmadik teljesértékű 16 lépéses Step sequencert! Ez abban tér el az egyszerű Mod Seq használatától, hogy ha csak ez utóbbit használjuk akkor ez végül is az EG Sustain részén fog a legjobban érvényesülni, tehát ugyan változtatja a hangmagasságot, de nem indítja újra ez EG-ket. Az általam javasolt megoldásnál ez is megtörténik. Ilyen trükkök szinte végtelen tárházával rendelkezik a RADIAS. Egyébként most gondolkozom egy KORG Monotron Delay beszerzésén, mert ezen átvezetve a RADIAS hangját szelidíthetünk a szűrön és még külső effektezési lehetőséget is kapunk uszkve 12 000 Ft-ért. Ugye milyen jó, hogy van alternatív kimenete is a RADIAS-nak?

 

Én maradok RADIAS fan.

Link to comment
Share on other sites

Hát érdekes hibajalanségek! Kérdés Hansan hogyan látja ezeket. Azért az a memóriahiány miatti delay felezés elég bizarrnak tűnik így látatlanban is, szerintem ilyen dolgokat 20 éves PCM szintik effektjei sem csináltak már. Az USB-midi dolog is jópofa azért.

Sounds on Sounds:

"And if you use two insert effects that incorporate a delay time parameter, the maximum overall delay time is reduced to one second. Perhaps the biggest single drawback is that the master effect is global — there are no individual send levels for each timbre."

"És ha mind a két insert effectet használjuk, amelyek között van ami késleltetést használ (delay), a maximális teljes késleltetési idő lecsökken 1 másodpercre. Talán a legnagyobb hátránya az, hogy a master effekt globális - nincs egyedi vezérlési szint külön hangszínenként." (ez utóbbi nem igaz, belső buszra ki lehet tenni)

http://www.soundonsound.com/sos/apr06/articles/korgradias.htm

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! Kb 2 hónapja birtokolok egy Radiast...

Most látom, hogy tegnap este csak felmagasztaltam a gépet, de nem nagyon írtam arról, hogy mi nem tetszik, akkor most egy pár szó ezekről. Az első és számomra legkellemetlenebb tapasztalat, hogy a timbre 2 insert effektje sajnos ugyanazon a memóriaterületen osztozik, így ha az első helyre beállítok egy delayt jó hosszú lecsengéssel, és mögé egy bármilyen másik effektet, azt tapasztalom, hogy a delay lecsengése lefeleződik. Valójában nem lefeleződik, hanem lekorlátozódik legfeljebb 1 mp-re, hogy a másik effekt is tudjon dolgozni. Egy másik (szerintem) negatívuma, hogy ha be van kapcsolva bármelyik seq vagy arp, akkor mindig elindul, ha a globálisnak beállított midi csatornán jel érkezik, függetlenül attól, hogy az adott timbre-re be van-e állítva vagy sem. A Radias hangja INIT állapotban 1 db oszcillátor SAW jellel. Ez sokkal inkább hasonlít egy SID64 hangjához, mint egy analóg jelhez, és innen kell építkezni, hogy minél analógabb legyen, ha ez a cél. (egyébként akár FM hangon is tud szólni a PCM mintáiból). Az eszköz maga soha nem fagyott még le, de a WinXP-s USB drivere már többször is elnémult sima próbálgatás közben (a Win7 drivere viszont stabil). Be lehet állítani, hogy USB, MIDI vagy mindkettő egyszerre legyen a meghajtás, ez utóbbi esetén előfordul, hogy az USB-n érkező MIDI jelet figyelmen kívül hagyja (tehát nem mindig lehet megoldani, hogy egy billentyűzetről MIDI-vel zongorázol miközben egy PC-s kontrollerrel tekered valamelyik paraméterét). Nekem eddig összesen ennyi problémám akadt vele.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! Kb 2 hónapja birtokolok egy Radiast, és már évek óta más egyéb VA szintiket is, de többek közt egy EM-1-es grooveboxom is van. A Radias eddig a legfurább és ugyanakkor a leginspirálóbb eszköz az eddigi életemben. Nem tudnám mihez hasonlítani a hangját, a Korg hivatalosan a nagy MS elődök emulálására hozta létre (MS-10, MS-20, MS2000), de ennél sokkal többet tud - és kevesebbet is. A szűrői nagyon jók, de nem analógok, a hangjai vaskosak, ugyanakkor nem feltétlenül hozzák azt a dinamikát, mint pl az MS-10 vagy MS-20. Valahol az egyik fórumon (talán a vintagesynth-en) olvastam, hogy valaki megvette, majd visszavitte a boltba, mert borzalmasan digitálisnak érezte a hangját. Ezt el is hiszem, de tévedés azt hinni, hogy csak digitálisan szól, a megfelelő beállításokkal a nagy elődök hangjához nagyon közelit lehet kitekerni, az MS2000-et pedig lazán hozza, nemrég jött ki egy preset csomag, amiben az R3, MS2000 és MS2000B patcheket ültették át Radias motorra. (Az R3 esetében nem sokat kellett dolgozni, hehe) Nekem nem volt MS2000-em, de több helyen is olvastam, hogy még azoknak sem sikerült különbséget tenni az eredeti MS2000 és a Radias patchek között, akiknek az előbbi már régi jó barátjuk, vagy ha igen, akkor azért, mert a megszokott hang jobban szólt vagy tisztábban, vagy pontosabban.

Ja igen, electribe funkciók: ez ugyebár ha jól sejtem a két 16 lépéses motif step szekvenszerre vonatkozik. Ezek külön külön működnek, bármely partot meghajthat (egyszerre akár többet is) és szemben az electribe szekvenszereivel, ez a 16 lépés polifónikus, tehát bármennyi hang szólalhat meg ugyanabban a lépésben (az electribeok ugyebár partonként monofónok). Emellett van még egy szintén 16 lépéses arpeggiator, ez is bármely partra kapcsolható. Ja igen, némi félreértésre adhat okot, hogy a partokat a Radiasban "timbre" néven emlegetik, és akár egybekapcsolható mind a 4 is, ekkor olyan hangokat lehet kicsiholni belőle, amiket nem nagyon hallottam még máshol. Lássuk csak mi van még: minden timbre saját EQ (low, high), torzító vagy shaper, saját effektút 2 insertel, és mindezek végén a master effekt, ami egyébként kikerülhető egy belső signal bus-al. Van egy külön sztereo kimenete, ami szintén vezérelhető, hogy milyen arányban kerüljön a jel hangja a main vagy az extra kimenetre, én pl így szoktam külön útra terelni a basszus + dob vagy csak simán a dob szekciót. Dobok: kb az MX szériából jól ismert dob samplek vannak benne, szerintem valamivel kevesebb, és szerintem elég bonyolult a beállítása, így én többnyire samplert használok az ütősöknek még mindig.

Nem rég vettem egy Virus C-t, annak a hangjával tudom összevetni. Nos ez olyasmi lenne, mintha a körtét és az almát akarnám összehasonlítani, mindkettőnek van valami pozitívuma a másikkal szemben. A Virus mély hangjai karakteresebbek, a Radias hangjai viszont finomabbak. A Virus hangja könnyen válik nyers visítozássá, a Radiast néha elég nehéz rávenni a visítozásra. Ha nagyon költői akarnék lenni, a Virus az egyszerű, de művelt mérnök, aki tömören és lényegretörően beszél, a Radias pedig a nemesi származású városi ficsúr, aki ugyanazt a dolgot finom körmondatokban fogalmazza meg. A kettő együtt pedig... :)

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Az electribe funkciók alatt a realtime stepseq-et értem,aki dolgozott már élőben ezekkel a masinákkal az tudja miért jó ez. Home körülmények között ez tök mindegy. Ennek köszönhető hogy tavaly a Pioneer dj /producer szavazáson(az egész világra kiterjedő) az electribe széria(mx-sx) az év live eszköze lett 8 évvel a gyártás megkezdése után.(amerikában és németországban is később esik le a tantusz).A többi amit írtam érdekességként tényleg csak egy személyes demón mutatható meg. Videót azért nem tudok ajánlani mert nagyon analizálgató(tippek fortélyok) anyag nem készült. Nem volt elég idő a rövid gyártás miatt.Remélem jövőre az 50. évfordulón majd jól meglepődünk, de jelen pillanatban az R3 a radias egyetlen örököse. Bár kevesen topikoltok ebben a témakörben de azért jó lenne tudni hogy az 50.évforduló kapcsán milyen itthoni Korg-os eseménynek örülnétek. Várok minden ötletet.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem Kenyában vannak olyan emberek, akik gyorsabban futnak, mint a bajnokok, mégis csak azokat ismerik akik az olimpián és más egyéb versenyeken indulnak, mert volt pénz hátszél és lehetőség. Tehát maradnak sufnilakók. Van komoly tanulmányokat folytató jazz zongorista ismerősöm, aki manapság külföldi DJ-k zenéit készíti névtelenül. Más tollával effektus. Sőt van olyan ember aki nem tud egy akkordot lefogni, mégis a zenéből, médiából él. Ha ebből indulunk ki, ha nincs szerencséd sufnilakó maradsz, ez nem a hangszereiden múlik.

Visszatérve a topic medrébe, bár jó boncolgatni témákat más miképp látja a dolgokat, szerintem az Electribe bír Radias tulajdonságokkal. Ugyanaz a szintézis az Electribe, csak leegyszerűsített editálási lehetőségekkel. De azt a hozzászólást én sem értettem.

Link to comment
Share on other sites

Ja a Radias bír electribe funkciókkal csak ezt nem minden user vágja

Erről szívesen látnánk egy videót ha tudsz tolni. :)

A sufniban megfejtőkről meg annyi hogy vannak tehetségek, spec én most a Yonderboit mondom, de ez szintén 1%. Viszont vannak arcok (és maradjunk akkor az elektrojunkie-knál) akik hosszú évek alatt oda jutnak csak el hogy 16852-szer csavargatják el ua. a hangot, mert sehogysem akar tökéletes lenni és közben semmit nem "zenélnek" csak tekergőznek a potikkal. Másrészt nagyrészt ma is az tud vmit alkotni értelmeset aki vmilyen szinten tanult is zenét. Csak a garázsban a Zsiguli hátuljából kinőve, nehéz maradandót alkotni, bár mondjuk ez is adott szinten marhára relatív adott köröknek...

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Kicsit eltértünk a Radias-tól. Szerintem a sufni lakakók rendelkeznek a legtöbb tapasztalattal mert nem az új trendek után futnak viszont rengeteg szinti megy át a kezükön és ha már ott van vissza is fejtik. Ez mérhetetlen kincs az egyes emberek fejében. Talán egyszer ez is tőke lesz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...