nightray Létrehozva June 6, 2013 Share Létrehozva June 6, 2013 Kedves Fórumozok! Kiváncsi lennék, hogy ki mit használ UAD-ból masteringre. Főleg az érdekel, hogy mastering EQ-ra a Precision EQ-t, vagy a Manley Massiv Passive-t használjátok? Esetleg mindkettőt?! Buss compresszorra mit használtok? Fairchild 670, Precision Buss, esetlge SSL Buss Comp? Érdekelne a véleményetek! Köszönöm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 Egyre jobb dolgokat írnak, de ezeknek már kellenek az Octo kártyák. Nálunk pl. most két Octo van a keverő gépben, meg egy Quad a felvevőben. A két Octo-val éppen össze lehet rakni egy komolyabb anyagot. Jövőre vehetjük a következőt szerintem, mert addigra még jobb cuccok fognak kijönni, amik még többet esznek. Így viszont az otthoni cuccokat lehet most fejleszteni a Solo, Duo, Quad kártyákkal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
comp Válaszolta December 11, 2013 Share Válaszolta December 11, 2013 A satellite mennyire kényes a firewire vezérlőre? vannak "feketelistás" chipek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bdtom Válaszolta December 11, 2013 Share Válaszolta December 11, 2013 HellÓ, valaki megvette már? Elég jó áron mennek most a dolgok, a 670 komp is nagyon fasza.... http://www.uaudio.com/store/compressors-limiters/fairchild-tube-limiter-collection.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogoul Válaszolta November 26, 2013 Share Válaszolta November 26, 2013 Hogy egy kicsit visszakanyarodjunk az eredeti kérdéshez, master sávon nagyon jó még: az Ampex ATR tape maschine, bx_digital M/S EQ, és a Precesion Maximizer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErvinA Válaszolta November 21, 2013 Share Válaszolta November 21, 2013 Nagyon vicces amúgy, hogy az UAD az a ritka halmaz, ami van a legprofibbaknak és amatőröknek is! Előbbiek a drága konverteriekkel, pultjaikkal, outboardjaikkal, monitoraikkal (szoftvereikkkel!!! Pro Tools HD?) semmilyen közöset nem mutatnak az utóbbi csoporttal. Köszönöm a válaszokat, no de van még kérdés bőven... Érdemes most UAD 2-t venni, vagy hamarosan várható már a 3 (persze addig mindenképp megéri)? Ha hosszú távra gondolkodom, akkor inkább a Satellite a nyerő (pl.: egyre kisebb, nem bővíthető Mac gépekkel való kompatibilitás)? Van valakinek azzal kapcsolatban tapasztalata, hogy azonos "magszámon" (duo-duo, quad-quad) a Satellite vagy a PCIe kártya az erősebb/megbízhatóbb/pontosabb/gyorsabb/stb...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta November 12, 2013 Share Válaszolta November 12, 2013 Egy kis adalék a témához. A kollégám jóvoltából épp tegnap volt alkalmam összenézni egy eredeti vas EMT250-et az UAD pluginnel. Egy kis EQ-zás és ügyeskedés után már egész közel kerültek egymáshoz. Nagyon jó persze a vas, meg rögtön észre is lehetett venni a különbséget, de nem hiszem, hogy ma azért szólna esetleg rosszul egy mix, mert nincs kéznél az eredeti. Ha egy igazán profi cuccon felvett anyagot nézünk, akkor az szerintem biztosan nem vérzik el azon, ha netán UAD plugin fut egy-egy helyen. Persze jól kell bánni ezekkel a cuccokkal, ahogy a vasakkal is. Legalábbis én erre jutottam. Aztán lehet, hogy tévedek és épp azért nincs igazán jó szoftveres zengető még, mert pont ez a pici hiányzik belőlük, de nagyon. Ugyanakkor a vas 2 milla, a plugin meg 55eFt. Ennek az árbeli különbségnek csak a töredéke van meg a hangban. Szerintem ezért ilyen sikeresek ezek a profik körében is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta November 12, 2013 Share Válaszolta November 12, 2013 Nagyon vicces amúgy, hogy az UAD az a ritka halmaz, ami van a legprofibbaknak és amatőröknek is! Előbbiek a drága konverteriekkel, pultjaikkal, outboardjaikkal, monitoraikkal (szoftvereikkkel!!! Pro Tools HD?) semmilyen közöset nem mutatnak az utóbbi csoporttal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
silk Válaszolta November 12, 2013 Share Válaszolta November 12, 2013 Aki egyszer rákap az UAD-ra, az úgy marad. A legtöbben eladják a solo/duo kártyákat, mert kinövik. Vesznek nagyobbakat. Aztán valaki írta feljebb, hogy egy csomó "amatör" megváltást vár. A legtöbben sajnos iszonyatosan hiányos technikai környezetbe akarják használni, ahol nem igazán azok a pontok a szük keresztmetszet, ahol az UAD jól muzsikál. Másfelöl szinte zéró szakmai tudással, AUD-dal is pont olyan rossz lesz minden, mint bármi mással... Saját tapasztalt, hogy az UAD felhasználók igen boldogok a tulajdonukkal. Egy kezemen meg tudom számolni azokat, akik "hangzás" vagy "felhasználhatóság" okokra hivatkozva megbánták a befektetésüket. Viszont minden második UAD tulaj szeretne egy nagyobbat, vagy még több kártyát stb... Szóval pont az UAD szerintem az egyik legjobb befektétes ITB környezetben. Nem állítok valótlant ha azt mondom, hogy mostanság kábé akkora ipari standard mint a Protools DSP rendszerei voltak anno a 90-es években. Mellesleg ha megfigyeled, az UAD egész komoly szimbiózist épített ki a PT-al az elmúlt években. Iszonyat jól integrálódik a legkomolyabb HDX rendszerekkel is, mind szoftver kínálatával, mind technológiailag. Ez nem véletlen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 Pl. a Ocean Way Reverb nagyon jó lett szerintem, meg a legújabb API channel strip is. Szintén tök jók lettek az újraírt pluginek (1176, LA2A, Pultec). A vasakat persze nem pótolják, de egy lépéssel megint közelebb kerültek hozzájuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gamda Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 No meg a másik oldala a dolognak szerintem, hogy jó néhányan csodát várnak az UAD plugoktól. Arra viszont nem alkalmas. Sokan úgy vesznek uad kártyát, hogy szinte ez az egyetlen, és legnagyobb beruházásuk. Pedig ahhoz, hogy értelme legyen, néhány milliót előtte el kell költeni egyéb dolgokra (sajnos). Ezt pedig nem sok magánszemély engedheti meg magának. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobkins Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 Egyre jobb dolgokat írnak, de ezeknek már kellenek az Octo kártyák. Nálunk pl. most két Octo van a keverő gépben, meg egy Quad a felvevőben. A két Octo-val éppen össze lehet rakni egy komolyabb anyagot. Jövőre vehetjük a következőt szerintem, mert addigra még jobb cuccok fognak kijönni, amik még többet esznek. Így viszont az otthoni cuccokat lehet most fejleszteni a Solo, Duo, Quad kártyákkal. 2db Octo???? Na, az a nem semmi. Én csak most mertem felrakni a legújabb UAD szoftvert, hogy kipróbálhassam az új plug-ineket, de ezek után félő, hogy nekem is cserélnem kell az árva kis Solo kártyámat minimum egy Duo-ra, ha ennyit esznek az új plug-inek. Egyébként az újak közül neked mi jött be a legjobban? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobkins Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 Hello! Csak egy észrevétel: az utóbbi időben egyre több eladó UAD 2-es kártyát látok az aprón (az 1-es ugye már lassan nem rúg labdába...). Lehet ennek valami különleges oka, pl. megunják, vagy akármi, esetleg mindenki hardware-re cserél? Talán ennyit javult volna a native plugin áradat, hogy már nem annyira tűnik ki a dedikált megoldás? Nem értem, és kíváncsi lennék néhány ötletre. Köszi Pl. mert kevés a duo vagy a quad, és octa-ra cseréli. Vagy vannak rohadt jó akciók UAD-nál. Pl. ha minden igaz, veszel egy 6176-ot, akkor ajándékba kapsz hozzá egy duo-t vagy quad-ot, hadd ne hazudjak, nem tudom pontosan melyiket. Esetleg valakire rá szakadt a bank és tényleg kiváltja vasakkal az UAD-ot. Vagy felhagy a stúdiózással. Esetleg anyai okok miatt muszáj eladnia, stb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErvinA Válaszolta November 11, 2013 Share Válaszolta November 11, 2013 A Cambridge nagyon mütös hang...és nehezen állítható be. A Precision jó naturális, puha, meleg magasakkal. Viszont elég finom ahhoz, hogy baltavágásos maszterhez (értsd brutál áranytalan mixhez) sokszor kevés. (Oda amúgy inkább 1081, API meg ilyenek) Manley MP nagyon jó. Csöves hang, már amennyire kell. Viszont pár esetben pont a csöves sziszegös magasai miatt kerülendö. (Mellesleg sima program EQ-nak is használható.) Hello! Csak egy észrevétel: az utóbbi időben egyre több eladó UAD 2-es kártyát látok az aprón (az 1-es ugye már lassan nem rúg labdába...). Lehet ennek valami különleges oka, pl. megunják, vagy akármi, esetleg mindenki hardware-re cserél? Talán ennyit javult volna a native plugin áradat, hogy már nem annyira tűnik ki a dedikált megoldás? Nem értem, és kíváncsi lennék néhány ötletre. Köszi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bdtom Válaszolta October 25, 2013 Share Válaszolta October 25, 2013 tehát, kompresszort vég masterre? Ki melyiket? Most egy Tube és,vagy egy Focurite Master komp használok, néha nem elég jónak tűnik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bdtom Válaszolta October 23, 2013 Share Válaszolta October 23, 2013 Köszönöm!!! Közben döntöttem, eq ez lesz http://www.uaudio.com/store/mastering/precision-eq.html inkább a kompresszor most a fő kérdés. Link to comment Share on other sites More sharing options...
silk Válaszolta October 23, 2013 Share Válaszolta October 23, 2013 A Cambridge nagyon mütös hang...és nehezen állítható be. A Precision jó naturális, puha, meleg magasakkal. Viszont elég finom ahhoz, hogy baltavágásos maszterhez (értsd brutál áranytalan mixhez) sokszor kevés. (Oda amúgy inkább 1081, API meg ilyenek) Manley MP nagyon jó. Csöves hang, már amennyire kell. Viszont pár esetben pont a csöves sziszegös magasai miatt kerülendö. (Mellesleg sima program EQ-nak is használható.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightray Válaszolta October 23, 2013 Szerző Share Válaszolta October 23, 2013 EQ-ra esetleg a Manley Massive Passive EQ is jó lehet:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bdtom Válaszolta October 23, 2013 Share Válaszolta October 23, 2013 HellÓ! Vég masterhez melyk komp ot ajánlanátok, ill ki mit használ? A kapott cuccok mellé, a Fairchild 670 megvan. A limiter az fix http://www.uaudio.com/store/mastering/precision-limiter.html EQnál e kettő között vacilálok, ez http://www.uaudio.com/store/equalizers/cambridge-eq.html vagy ez http://www.uaudio.com/store/mastering/precision-eq.html Előre is köszi, Üdv Tamás Link to comment Share on other sites More sharing options...
nightray Válaszolta June 9, 2013 Szerző Share Válaszolta June 9, 2013 Szerintem jobban jár az UAD kártyával:) Sokkal jobb, minőségben tudsz vele masterelni, mint a native-okkal. Pl. az UAD Precision Bundle-el Link to comment Share on other sites More sharing options...
xinu Válaszolta June 9, 2013 Share Válaszolta June 9, 2013 Nekem viszont olyan kérdésem lenne, hogy melyik jobb: egy uad kártyát venni és kártyám is lesz + profi pluginjaim vagy megvenni csak egy profi szoftver masterelő plugint mondjuk Sonnox oxford vagy Steinberg RND Portico plug-ins? Mely pluginek jobbak? Főleg eq-ra gondolok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
nightray
Kedves Fórumozok!
Kiváncsi lennék, hogy ki mit használ UAD-ból masteringre.
Főleg az érdekel, hogy mastering EQ-ra a Precision EQ-t, vagy a Manley Massiv Passive-t használjátok?
Esetleg mindkettőt?!
Buss compresszorra mit használtok? Fairchild 670, Precision Buss, esetlge SSL Buss Comp?
Érdekelne a véleményetek!
Köszönöm!
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.