Jump to content
  • 0

Effektek és azok használata a gyakorlatban


Pityu

Kérdés

Arra gondoltam, hogy össze lehetne gyűjteni az olyan amatőrök számára mint Én is az effekteket funkcionalitásuk szerint, hogy melyik mire való, és milyen felhasználási területen lehet jól alkalmazni a gyakorlatban?

Talán hasznos lehet sokunknak, akik még nem "merültek" el mélyebben ezen eszközök rejtelmeibe.

Sokunknak a neve sem mond semmit nemhogy a felhasználási területe.. :)

Lehet az vas vagy plugin is, tök mindegy.

 

Ilyenre gondoltam mint pld.

 

De-esser

 

"A de-esser egy olyan audio kompresszor, amelyik side-chain bemenetére a de-esser bemenete egy hangszínszabályzón keresztül csatlakozik. A hangszínszabályzón a beszédhang erőteljes 'S', 'Sz' hangjainak frekvenciatartományát (5-8kHz) erőteljesen kiemelve ilyen hangok esetén a kompresszor erőteljesebben "fog". Ezzel a beszélő ilyen irányú beszédhibáit korrigálhatjuk."

 

 

De ha rossz ötlet, akkor sorry, ez esetben kérném a téma törlését!

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

a Creative Effects: The Definitive Guide For Producers, nem hardver eszközöket hanem a kreatív effekteket foglalja össze (nem teljesen ontopic) , mint
 

 

1. Reverb

2. Modulators

3. Delay

4. Chorus

5. Flanging and Phasing

6. Distortion (harmonic, tape saturation, valves etc)

7. Filters

8. Pitch manipulation

...The Definitive Guide For Producers offers over 200 pages of production secrets that will help both beginners and more experienced producers and sound designers alike, accompanied by a massive 600 megabytes of before/after audio examples...
All the basic effects such as reverb, chorus, delay, flange and phaser are explored, along with more unusual ones like pitch manipulation, filters and formants, harmonic distortion and source and destination modulators. A huge library of both free and carefully selected commercial VSTs are also covered with in depth explanations and screenshots showing how best to use them, so you can follow the exercises yourself and experiment as much as desired...

 

de IMO nézzen rá (ill. ahogy pc., varázsolja le a net-ről :), mondjuk £9.99-t simán megér  ) aki eddig nem tette, 

http://www.soundonsound.com/sos/nov11/articles/samplecraze-creativeeffects.htm ill. http://www.samplecraze.com/product/creativeefx
 

Link to comment
Share on other sites

Csak angolnyelvu konyveket tudnék ajánlani ill. néhány DAW leirásában is benne vannak az alapok pdf-ben (pl. Cubase).

Általam olvasott néhány konyv: Izhaki - Mixing Audio, Owsinsky - The Mixing Engineer's Handbook.

Késobb: Katz - Mastering Audio.

Az SOS magazint nem ajánlom, durván reklám az egész meg kis morzsák, persze érdekes.

Rengeteg más magazin van, aminek kulon kiadasai atfognak egy témát, jól kidolgozva. Ezek talán neten is fent vannak.

Magyar nyelven nem igen van sajnos ill. én nem tudok róla. Néha megjelenik egy konyv: Klasszikus zeneszerzésrol, elméletrol vagy Cs. Kádár Péter: Diszkónika, Sík, Gerényi: MIDI alapozás és protokoll, Jákó Péter: Digitális hangtechnika.

Ezek vannak kb. hangtechnikában, a széles publikum elott megjelent muvek. Magyarnyelvu szakkonyvrol nem tudok. Fogalmam sincs, hogy a hangmérnokok (bár az túl szakmai lenne) ill. hangmesterek mibol tanulnak. Ilyeneket is csak angol nyelven találok...

Régebben a magyar drumandbass.hu-n volt vmi lexikális osszefogaló, ma azt sem találom. Nekem anno, az elso segítség volt! :)

Magyarországon mérfoldko lenne egy olyan, végre "mindent" átfogó konyv, ami a kezdoknek ill akár a haladóknak is támaszul szolgálna zeneírásnál, keverésnél, maszternél (marketing szempontból nem kihagyva DJ-zést! :). Ha egy hangmérnok ezt megírná, segítséggel olvasmányosan, konkrét példákkal, sztorikkal, jó képekkel, magyarázatokkal, akkor az durva lenne. ;)

Ki lehetne adni interaktiv Blu-Ray-en is, ahol a tárgyalt rész hallható is lenne, ide-oda linkekkel.

Egyelore marad az angol nyelv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Két ok miatt nincs ilyen könyv.

Aki tényleg ért hozzá, annak nincs ideje ezzel foglalkozni, mert állandóan dolgozik.

Aztán meg manapság az emberek nagy része ellop mindent, amit el tud.

Zenét, szoftvert, filmet, könyvet, stb.

Szóval ne csodálkozzunk, ha nincs olyan idióta, aki a kisujját is hajlandó lenne megmozdítani

egy ilyen szakkönyv létrehozásáért.

Link to comment
Share on other sites

Annyit szeretnék ehhez a témához hozzászólni, azért tényleg egy vas az vas...nekem egy "szerény" kis Lexicon MX 200-am van (gépen UAD kártya) nos megnézegettem az UAD ETM 140, 250 , Lexi 224 plugineket ugyan azon éneksávon..biztos lehet belőle jókat tekerni, és biztos igazuk van akik nagyon dicsérik, de hogy én nem tudtam igazán finomat összehozni az is tuti. Nem volt rossz de nyomába nem ér a kis leximnek (vagy csak más stilus, ami épp számomra nem annyira jött be...pas). Most csak zengetésről beszélek. Hangsúlyozom ez az én saját véleményem.

Link to comment
Share on other sites

Tudnátok olyan torzító pedált ajánlani ami megfelelő lenne dobgéphez és nem túl drága ? Én EHX Bass Big Muff vagy Boss ODB-3 basszus torzítókra gondoltam olyan megfontolásból, hogy azok elvileg nem fogják megenni a mélytartományokat, de többen állítják, hogy sima szólógitár torzítók is megfelelőek ilyen célra.  

Link to comment
Share on other sites

Annyit szeretnék ehhez a témához hozzászólni, azért tényleg egy vas az vas...nekem egy "szerény" kis Lexicon MX 200-am van (gépen UAD kártya) nos megnézegettem az UAD ETM 140, 250 , Lexi 224 plugineket ugyan azon éneksávon..biztos lehet belőle jókat tekerni, és biztos igazuk van akik nagyon dicsérik, de hogy én nem tudtam igazán finomat összehozni az is tuti. Nem volt rossz de nyomába nem ér a kis leximnek (vagy csak más stilus, ami épp számomra nem annyira jött be...pas). Most csak zengetésről beszélek. Hangsúlyozom ez az én saját véleményem.

Milyen zenéhez próbáltad? Mert azt elfelejtetted...

Link to comment
Share on other sites

Tudnátok olyan torzító pedált ajánlani ami megfelelő lenne dobgéphez és nem túl drága ? Én EHX Bass Big Muff vagy Boss ODB-3 basszus torzítókra gondoltam olyan megfontolásból, hogy azok elvileg nem fogják megenni a mélytartományokat, de többen állítják, hogy sima szólógitár torzítók is megfelelőek ilyen célra.  

Nem nagyon értek hozzá, de szerintem neked külön kell kipróbálnod sokat majd kiválasztani a megfelelőt, ugyanis sokféle van, amit nem lehet úgy paraméterezni, hogy ez kicsit jó a basszushoz, ez meg nagyon, hanem tök más a torzítás. Nekem a legelterjedtebb torzítók nem tetszenek, mert én is elektronikus hangokhoz használnám és nem a ma divatos, harsány módon.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de az a gond, hogy személyes próbálgatás nem igazán megoldható perpill, mert ahhoz pestre kéne utaznom egy olyan boltba ahol van egy rakás ilyen pedál és ott is gondolom leginkább csak gitár állna rendelkezésre, amivel ki lehet próbálni, hacsak nem cipelek magammal szintit... szóval körülményes. A harsányság nem cél nálam sem, ezért valszeg high gain szólógitár torzítók kilőve. Bass overdrive és fuzz pedálokkal szimpatizálok egyelőre...  

Link to comment
Share on other sites

Ja, de az a gond, hogy személyes próbálgatás nem igazán megoldható perpill, mert ahhoz pestre kéne utaznom egy olyan boltba ahol van egy rakás ilyen pedál és ott is gondolom leginkább csak gitár állna rendelkezésre, amivel ki lehet próbálni, hacsak nem cipelek magammal szintit... szóval körülményes. A harsányság nem cél nálam sem, ezért valszeg high gain szólógitár torzítók kilőve. Bass overdrive és fuzz pedálokkal szimpatizálok egyelőre...  

 

Hitspaceben ki tudod próbálni a Rat Juggernautot meg a moog drive-ot. Én ajánlom (főleg a moogot, ha dobokra szeretnéd)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...