fulton Létrehozva August 26, 2014 Share Létrehozva August 26, 2014 Sziasztok Énekre, milyen ének effektet javasonátok ami jobb mint a Lexicon MX 200, gondolok itt a zengetésre, ami melegebb puhább omlósabb algorituval dolgozik. Ár max olyan 200e lehet használt is. Jöhet több alternativa is. És mennyi előrelépést jelentene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 28, 2014 Szerző Share Válaszolta August 28, 2014 Sajna nem jarok. Hát kivancsi lettem volna ra mennyire "omlós" Annyit elbibelődne vele az ember egy napot, de tudjatok az igazi sajat környezetben lenne. Amire sosincs lehetőség:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Hát igen, egy ilyen koncertvideónak nem sok köze van az élő keveréshez. Meg ha saját zengetővel megy az ember koncertezni, akkor viszont kell egy komplett saját rack előfokkal, EQ-val, kompresszorral együtt és kész hangot kell kiküldeni a pulthoz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Inkább azon, hogy ki van a színpadon.... Is-is... A világ legjobb előadójának is szét tudja cseszni a szinpadi teljesítményét egy rossz hangmérnök… Nem véletlenül vannak évek óta együtt dolgozó párosok profi szinten. Ahol a hangmérnök az énekes kezének az állásából tudja, hogy most épp mi fog következni, és elemzés szinten ismeri a hangtartományát. Pl. Michael Jacksont egész pályafutása alatt egy koncertkeverő hangmérnök szolgálta ki. (Nem az aki a lemezeit csinálta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Hja. Igazából majdnem minden azon múlik, hogy ki ül ott... Inkább azon, hogy ki van a színpadon.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 29, 2014 Szerző Share Válaszolta August 29, 2014 ez nem jó hír értem. Lehet akkor egy PCM81 a mindenes kellene mégis, és van egy "standard", Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Koncerten nagyon-nagyon óvatosan kell bánni egyébként a reverbbel, mert nagyon könnyen egy értelmezhetetlen zengés-bongás lesz belőle. Mert ott tényleg magát a termet, a hallgatóság mennyiségét (tőmegét) is bele kell kombinálni a soundba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Sztem ez egy elég komoly stúdióeffekt. A felvételen, utómunkaként. Koncerten ez annyira nem kell, mert ott maga a terem (meg az énekhang) adja a reverbet. (nagyjából) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 29, 2014 Szerző Share Válaszolta August 29, 2014 Ilyen tíőusu zenékre, koncertes jellegü zengető hatást szeretnék. Ami szép meleg széles mély tere van. pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
boka Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Abszolut egyetertek azzal, amit Cserfalvi Tofi Zoli ir. En viccen kivul, nem trollkodasbol, de vennek egy Behringer Virtualizert elore. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 Igen, bár én inkább arra gondoltam, hogy egy hangosításnál ezer fontosabb dolog is szokott lenni, mint a zengető típusa. Ez általában szinte teljesen lényegtelen és ezrelékekben mérhető, hogy mennyire befolyásolja a hangzást. Főleg a rosszabbnál rosszabb termekben. Ráadásul a konkrét feladat sem ismert, így nehéz segíteni. Milyen stílusú zenéről van szó? Egy Depeche Mode tribute zenekarnál pl. megértem a dolgot, mert ott elég jellegzetes énekzengetők vannak. Egyáltalán egy énekes keres magának színpadra cuccot, vagy egy hangmérnök keres cuccot a hangosításba, stb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anomalia Válaszolta August 29, 2014 Share Válaszolta August 29, 2014 igaz, a mérnökön múlik a nagyrésze.... egy rugós zengetőből is tud csavarni énekeffektet ha minden kötél szakad.... egy koncerten Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 28, 2014 Szerző Share Válaszolta August 28, 2014 Nagyon belém ültettétek ezt a Big Sky-t. Gondolom MX 400 tól minőségibbek a reverbek, kellemesebbek (hangsúlyozom énekre lenne használva) És ami vonzó, hogy új. A PCM81 nem mai darab, és félek hogy nem bírná az esti kb 10 órás folyamatos "munkaidőt" (nem midnen nap persze) De biztos komolyabb a zengetője. Vagy marad a használt MX 400 potom árért. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta August 28, 2014 Share Válaszolta August 28, 2014 "Szerintetek hallható lenne a különbség élőben egy pcm 81 es mx 400 között? Mert árban 100e lenne a difi hasznaltan" Sziget nagyszínpadon pl. igen, azon kívül meg nagyjából mindegy. Százszor több múlik azon, hogy ki ül a pultban. Hja. Igazából majdnem minden azon múlik, hogy ki ül ott... Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta August 28, 2014 Share Válaszolta August 28, 2014 "Szerintetek hallható lenne a különbség élőben egy pcm 81 es mx 400 között? Mert árban 100e lenne a difi hasznaltan" Sziget nagyszínpadon pl. igen, azon kívül meg nagyjából mindegy. Százszor több múlik azon, hogy ki ül a pultban. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GGergő Válaszolta August 28, 2014 Share Válaszolta August 28, 2014 Ezeken BigSky van csak az éneken és a pergőn, és módjával a gitárokon is. https://soundcloud.com/gpointstudio/fogdbe0718 https://soundcloud.com/gpointstudio/portre-lemezelozetes Nem végleges verziók, előzetesek, rádobott limiterrel a végén, "master" előtt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 28, 2014 Szerző Share Válaszolta August 28, 2014 Szerintetek hallható lenne a különbség élőben egy pcm 81 es mx 400 között? Mert árban 100e lenne a difi hasznaltan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boka Válaszolta August 28, 2014 Share Válaszolta August 28, 2014 Nem jarsz pesten valamikor? Hitspace-ben nekem megmutatta Adam multkor. Jo cucc valoban. (Mas kerdes, hogy nekem nincs szuksegem most ra) És ez a Strymon BigSky amit ajánlottok, mennyire válhat be énekre? nem találok a neten sehol ilyen mintát. Link to comment Share on other sites More sharing options...
anomalia Válaszolta August 28, 2014 Share Válaszolta August 28, 2014 Ha nem használsz sok effektek, és nem csak a dry/wet paraméterére gondolok, nálam a TC-k beválltak, ha kicsit vintagesebb vagy és nem akarsz költeni, az Alesis QuadraVerb plus-ban is lehet használhatót keverni. Aranyközép, valami régebbi középkategóriás lexicon.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 27, 2014 Szerző Share Válaszolta August 27, 2014 És ez a Strymon BigSky amit ajánlottok, mennyire válhat be énekre? nem találok a neten sehol ilyen mintát. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta August 27, 2014 Share Válaszolta August 27, 2014 TC Electornic M3000 ? azon gondolkodom. Egy hangmérnök barátomnak PCM81 v 91 van most nem emléxem pontosan és főleg kórusokat szokott vele élőben felvenni. Eddig meg volt vele elégedve úgy ahogy ló nincs jó a szamár is alapon, de pont az éven vett egy Bricastit helyette. Ezt még én sem láttam/hallottam mit tud, de igazából nincs is alapom és tapasztalatom hogy akár a PCM széria minőségét is megítéljem. 90-es években azt tudom hogy ezek 6-700 ezres tételek voltak, viszont aki meg 480-assal dolgozott az nagyon köpködte a kicsi Lexik hangját. Anno a Lexicon volt a fogalom, aztán a TC-vel elindult itt is az óriáskerék és mára teljesen ismeretlen nevű cégek szökkentek szárba a területen, a technikai színvonal rohamos fejlődésével. Valahogy a fejlődés a régi eszközök világát is felülírta, elég csak az IR alapú zengetőkre gondolni, de mondom én csak olvasok a témában, nekem amire kell ilyesmi effekt az a szintikben ma megtalálható és elsősorban abban használom. A TC M3000-et itthon Szabó Sándor gitárművész is használta, sőtt a TC felkérésére preseteket is gyártott bele hívatalosan. Érdemes őt megkérdezned ha komolyan akarsz a témába belemerülni, mert ő pont a zengetésekkel foglalkozott behatóan. Miután kapott ajándékba egy M6000-et is a gyártól, a 3000-et kidobta a favágatóra. Mondhatni Ő nagy tudora a témának! Persze ezek studio cuccok, az ottani igényszintnek megfelelően. Cserfalvi Töfi Zoltánnal egyetértve én is feltenném a kérdést: érdemes ágyúval verébre live közegben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheel Válaszolta August 27, 2014 Share Válaszolta August 27, 2014 A TC elég zajos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 27, 2014 Szerző Share Válaszolta August 27, 2014 TC Electornic M3000 ? azon gondolkodom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta August 27, 2014 Share Válaszolta August 27, 2014 Ha tényleg olyan a szituáció, hogy ezt ki lehet használni, akkor pl. PCM 80 és onnan felfelé. Hangosító cuccokban sokszor látok Yamahákat is. Úgy látszik élőben beváltak, de típust nem tudok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fulton Válaszolta August 26, 2014 Szerző Share Válaszolta August 26, 2014 Koszonom az eddigi válaszokat, igen rackbe szerelhetot keresnék helyette. (mint a lexi mx 200) Sajna lexinél a 400 nem lenne rossz, de annál ugyan az a dsp chip van mint a 200 asnál. Pcm 80? Igaz az csak 18 bites, de nem tudom a zengetője "kellemessebb e" mint a 200 nak. Esetleg más márka? Énekre keresem az efektet. Es valami jó zengetőt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta August 26, 2014 Share Válaszolta August 26, 2014 Élőben általában nem zengető kell a zenekarnak, hanem egy profi frontkeverős. Minden valamirevaló hangosításban vannak zengetők, így erre költeni szerintem teljesen felesleges. Főleg, hogy a koncerttermek 95%-a kifejezetten rossz és meg sem lehet különböztetni egy olcsó zengetőt egy Lexicon 480-tól. Szabadtéren persze igen, ott más a történet. Ezekkel a színpadi kütyükkel amúgy csak a nyűg van hangosításkor. Ennek szerintem csak akkor van igazán értelme, ha kifejezetten speciális effektekre épül a történet. Pl. King Diamond, de ott sem a zengetőkön van a hangsúly, hanem delayek, pitch shifterek, stb. A fő zengetőt ő is a hangosító cuccból kapja. Volt olyan, hogy frontkeverősként egy ideig kénytelen voltam belemenni egy ilyen énekpedál használatába, de minden egyes nap sokkal rosszabbul szólt az ének, mint amikor natúr ének jött a pulthoz és ott csináltam meg a soundot és az effektezést. Pedig az egyik legdrágább ilyen cucc volt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
fulton
Sziasztok
Énekre, milyen ének effektet javasonátok ami jobb mint a Lexicon MX 200, gondolok itt a zengetésre, ami melegebb puhább omlósabb algorituval dolgozik.
Ár max olyan 200e lehet használt is. Jöhet több alternativa is. És mennyi előrelépést jelentene.
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.