Jump to content
Ménemszól.hu

Nord Piano 3


str

Recommended Posts

Ma jött hírlevélben: http://www.nordkeyboards.com/products/nord-piano-3 kihozzák az új Nord Piano-t.

Őszinte vélemény: bármennyire is szeretem a Nord cuccait, számomra ez csak egy újabb bőr ugyanarról a témáról. Sajnos. Kapunk memóriabővítést a zongorákhoz. Köszönjük, miért nem lehetett már eleve nagy és sok memóriával szállítani? Kapunk még több memóriát a hangmintáknak. Lásd előző megjegyzés. Nyilván, egy zongoránál mit lehet "innoválni", ami már amúgy is baromi jó? Tömjük tele még több hangmintával.

Ami egyedül kiemelkedőnek tűnik és valóban újításnak számít, az a billentyűzet. Ezt egy egyszeri marketing szövegből nehéz véleményezni, ki kellene próbálni, de én elhiszem, hogy ez már nagyon közel áll a zongora billentyűihez és még jobb játékélményt nyújt.

 

(elnézést a negatív felhang miatt, csalódott vagyok, hogy egy újabb bőrt - szerintem pusztán anyagi megfontolásból, mi másból - lehúznak az amúgy nagyon is jó szintiről)

Link to comment
Share on other sites

Ez az újabb bőr nem feltétlenül kell hogy igaz legyen. Ha ugyanannyiért adják, és az emberek okosak, akkor akinek 1 vagy 2 van az nem cserél, aki meg 2-t vett volna az vesz 3-at és ennyi. Maximum az vált aki kipróbálja a billentyűzetet és úgy érzi hogy nála nagyon sokat hoz a játékérzeten.

Link to comment
Share on other sites

Életemben először tudatosan sikerült úgy készülnöm a NAMM-ra, hogy ha valami nagyon jó dolgot hoznak ki azt tavasszal meg tudom venni.

Vártam, hogy a Clavia vagy az Access hoz valami újat. Titkon reménykedtem pl.: egy új Nord Wave -ben. Meg is lehetett volna szerintem csinálni. 

Egy kis "reborn" több effektel, vagy mintával. Nem is kellett volna sok a boldogsághoz szerintem.

Access vonalon jöhetett volna egy Virus ribbonnal, vagy sampling opcióval, esetleg rátett mikrofonnal a vocoderhez stb....

Egyenlőre nem úgy tűnik, hogy ennél a két cégnél szintetizátor vonalon lesz akármi-vagy-bármi.

Ezek után ettől a "nordzongorától" kifejezetten csalódott vagyok.... phh...brühühü figyelemmel arra is hogy a mini vagy kisméretű szintiktől kiver a víz....

 

Link to comment
Share on other sites

A "vörös kmerek" 2016-ra ráeszméltek, hogy egy stage piano már nem elég annak amit eddig hittek róla. :) Ez ma többről szól mint pár hangszín, sőt más gyártóknál már tegnap előtt többről szólt. :)

Így most van egy kijelzője plusszban és 1!!! layer vagy split lehetőség, persze kombináltan még az sem működik, mint máshol, ahol akár 4-8 partos multik, kombik rakhatók össze! :D

Így pirosszka bár hangban nem rossz, méreg drágán mégis csak marad 1 szem zongora, igazi lehetőségek nélkül. Meg sem említve, hogy az új Yamaha Montage, 88-as verzióban, 7 giga pcm rommal + majd 2 giga gyors flashel, featurekkel mennyivel jobban meg fogja érni szvsz...

Link to comment
Share on other sites

15 órája írta str:

Ma jött hírlevélben: http://www.nordkeyboards.com/products/nord-piano-3 kihozzák az új Nord Piano-t.

Őszinte vélemény: bármennyire is szeretem a Nord cuccait, számomra ez csak egy újabb bőr ugyanarról a témáról. Sajnos. Kapunk memóriabővítést a zongorákhoz. Köszönjük, miért nem lehetett már eleve nagy és sok memóriával szállítani? Kapunk még több memóriát a hangmintáknak. Lásd előző megjegyzés. Nyilván, egy zongoránál mit lehet "innoválni", ami már amúgy is baromi jó? Tömjük tele még több hangmintával.

Ami egyedül kiemelkedőnek tűnik és valóban újításnak számít, az a billentyűzet. Ezt egy egyszeri marketing szövegből nehéz véleményezni, ki kellene próbálni, de én elhiszem, hogy ez már nagyon közel áll a zongora billentyűihez és még jobb játékélményt nyújt.

 

(elnézést a negatív felhang miatt, csalódott vagyok, hogy egy újabb bőrt - szerintem pusztán anyagi megfontolásból, mi másból - lehúznak az amúgy nagyon is jó szintiről)

Javaslom, hogy olvasd el a bejelentést figyelmesen :)

 

Link to comment
Share on other sites

Elolvastam figyelmesen és nekem ennyi jött át, nem látom igazán a fejlődést, és a húúúúdekellene egy ilyen kütyü érzés sem jött át.
A topicot azért indítottam, hogy leírjam a véleményem és mások is leírják a véleményüket. A hozzászólásoddal nem igazán tudok mit kezdeni, mert nem jött át, hogy mire is gondolsz. Tökjó lenne, ha bővebben is kifejtenéd, hiszen ezért van a fórum, nem?

 

Link to comment
Share on other sites

Csak néhány apróság: teljesen új mechanika, elefántcsot érzetű billentyűk, dinamika érzékenység választható, új kijelző.

Szerintem a Nord Piano 1 olyan eszköz volt, amilyet más még nem csinált. Ez van a legközelebb az akusztikus zongorához.

Feltételezem, hogy a tisztelt vásárló közönségnek ez nem jelentett annyit, mint a hangszer alkozóinak, ezért el kezdtek bele pakolni olyan dolgokat, amik népszerűbbé tehetik (NP2). A mostani újítás megint a zongoristáknak kedvez inkább. 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta str:

Elolvastam figyelmesen és nekem ennyi jött át

az baj. Wheel szerencsére már megfejtette a második ("lényegtelen")mondatot, ami neked kimaradt. A rend kedvéért idézem angolul:

The new Virtual Hammer Action Technology simulates the movement of the hammers in a Grand Piano, capturing the characteristics with exceptional dynamics and breathtaking level of authenticity.

illetve

Nord Virtual Hammer Action Technology for greatly improved key response

Vagyis egy teljesen új billentyűscanner szoftver megoldást találtak ki. Ezt persze lehet bagatelizálni, csak nem érdemes, addig míg nem próbáltuk ki. Nordék amúgy viszonylag visszafogottak szoktak lenni termékbejelentések terén. Nem csinálnak nagy hűhót mint a többi cég, aztán mikor kipróbáljuk a hangszert akkor jön a felismerés, hogy úristen. Ugyanez volt mikor az első Nord Stage megjelent. Mindenki arra számított, hogy na, ugyanaz mint az Electro csak több feature, aztán nagyon nem az volt. Ha véletlenül a Nord Piano 3-at fogják utólag majd a legjobb zongoraélményt nyújtó hangszernek deklarálni, ne lepődj meg.

Én nem akarok magáról a termékről véleményt mondani hiszen nem láttam, csak felhívom a figyelmet, hogy az indító poszt se megfontolt, se körültekintő nem volt.

Link to comment
Share on other sites

Csakhogy itt az első videó.  A három kapcsolós keyboard valószínűleg elég nagy trúváj: tehát hogy a megszólaláshoz és a note off-hoz nem kell hogy a billentyű elérje a travel legalját. Nyilván mégügyesebbn lehet majd így hammondot vagy rhodes-t szimulálni.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta A/D:

Csakhogy itt az első videó.  A három kapcsolós keyboard valószínűleg elég nagy trúváj: tehát hogy a megszólaláshoz és a note off-hoz nem kell hogy a billentyű elérje a travel legalját. Nyilván mégügyesebbn lehet majd így hammondot vagy rhodes-t szimulálni.

 

 

 

Igazából - szerintem - a második és a harmadik "bekezdés" az, ami "truváj". 

Repetitions 

The Nord Virtual Hammer Action Technology enables you to produce a new note without lifting the key completely. This allows for smoother repetitions as the tone is not completely dampened between the strokes, similar to the fluent transitions possible on a Grand Piano.

Extended Triggering Range

The new keyboard technology makes both top and bottom triggering possible, resulting in amazing control when playing percussively as well as pianissimo with the keys half-pressed down. 

Vagyis:

A második bekezdésben arra utalnak, hogy az új billentyűzet egyfajta "angol mehanikás" billentyűzetként viselkedik. (A bécsi mehanikás zongorák esetén teljesen fel kell engedni a billentyűt, hogy újra megszólaltaható legyen, az angol mehanikás ún. ismétlő mehanikás billentyűzet, tehát elég kb. feléig - kétharmadáig felengedni, hogy újra megszólaljon. Lehet erről mindenféle jó videókat találni.) Gyorsabb repetíciók érhetőek el vele (pl. amikor egyazon billentyűvel "trillázol"), de az is következmény, hogy kisebb "ujjmozgással" lehet ugyanolyan dinamikával játszani bizonyos dinamikatartományban. 

A harmadik bekezdést nem teljesen értem, de valami olyasmit hámozok ki belőle, hogy nem kell teljesen "leütni" a billentyűt ahhoz, hogy megszólaljon (both top and bottom triggering). A bottom triggering az előző bekezdéshez kapcsolódik, nem kell teljesen felengedni. A top triggering viszont - számomra - új "feature". Na ez is érdekes, és - szerintem - ez már nem triviális még zongoristáknak sem, valószínűleg szokni kell. Ugyanis zongorázáskor gyakorlatilag mindig "leér" a billentyű, a dinamika csak azzal szabályoztatik, hogy mennyire erős a billentés. 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Bendi:

Igazából - szerintem - a második és a harmadik "bekezdés" az, ami "truváj". 

Repetitions 

The Nord Virtual Hammer Action Technology enables you to produce a new note without lifting the key completely. This allows for smoother repetitions as the tone is not completely dampened between the strokes, similar to the fluent transitions possible on a Grand Piano.

Extended Triggering Range

The new keyboard technology makes both top and bottom triggering possible, resulting in amazing control when playing percussively as well as pianissimo with the keys half-pressed down. 

Vagyis:

A második bekezdésben arra utalnak, hogy az új billentyűzet egyfajta "angol mehanikás" billentyűzetként viselkedik. (A bécsi mehanikás zongorák esetén teljesen fel kell engedni a billentyűt, hogy újra megszólaltaható legyen, az angol mehanikás ún. ismétlő mehanikás billentyűzet, tehát elég kb. feléig - kétharmadáig felengedni, hogy újra megszólaljon. Lehet erről mindenféle jó videókat találni.) Gyorsabb repetíciók érhetőek el vele (pl. amikor egyazon billentyűvel "trillázol"), de az is következmény, hogy kisebb "ujjmozgással" lehet ugyanolyan dinamikával játszani bizonyos dinamikatartományban. 

A harmadik bekezdést nem teljesen értem, de valami olyasmit hámozok ki belőle, hogy nem kell teljesen "leütni" a billentyűt ahhoz, hogy megszólaljon (both top and bottom triggering). A bottom triggering az előző bekezdéshez kapcsolódik, nem kell teljesen felengedni. A top triggering viszont - számomra - új "feature". Na ez is érdekes, és - szerintem - ez már nem triviális még zongoristáknak sem, valószínűleg szokni kell. Ugyanis zongorázáskor gyakorlatilag mindig "leér" a billentyű, a dinamika csak azzal szabályoztatik, hogy mennyire erős a billentés. 

Az angol mechanikás zongorán alsó és felső kiváltási pont van. Ezt szimulálja a harmadik bekezdés, szerintem. 

Link to comment
Share on other sites

18 órája írta A/D:

három kapcsolós keyboard valószínűleg elég nagy trúváj

2016-ban??? Ezt évekkel ezelőtt már a Casio is megcsinálta, a többiről nem is szólva! Nem követitek a piacot, hiába mást is árultok mint Nordot??? :( 

3 órája írta Bendi:

Nyilván mégügyesebbn lehet majd így hammondot...  szimulálni

Nyilván hogy arra ott az Elektro 5! Hammondot kalapácsmechanikán? Ez most komoly?

Nagyon nem kellő szakmaiságúak a hozzászólásaid mostanában AD!

Mellesleg ezek a nagyon világhódító fejlesztések (nem csak itt, máshol is, hogy fa billentyűk, meg kutyafüle), annyira népbutító marketing eszközök, hogy... A zenéléshez zenész kell elsősorban és csak másodsorban a technológia szvsz! Már 30 évvel ezelőtt olyat zongorázott Stevie Wonder egy Korg SG1-en, hogy nem volt miről beszélni, ami a mai viszonylatban egy faék d.zongora.

Komolyan, már lassan attól lesz csak jó egy hangszer ha pl. színarany billentyűi lesznek meg lézeres billentyűelmozdulás érzékelői, netán quantum DSP cicereg benne? Megáll az ész!

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta DeMarco:

Komolyan, már lassan attól lesz csak jó egy hangszer ha pl. színarany billentyűi lesznek meg lézeres billentyűelmozdulás érzékelői, netán quantum DSP cicereg benne? Megáll az ész!

kicsit frusztráltnak tűnsz. remélem találsz majd vitapartnert magadnak, én mindenesetre meghagyom neked a kérdőjeleidet. 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Tetsuo:

Dehát a MIDI billentyűzeten is be lehet állítani különböző állapotokat a különböző értékekhez, az okosabb szoftverekkel gondolom úgy is, hogy csak az egyik irányban... nem?

Nem tudom, hogy pontosan mire gondolsz, de ha megnézed az alábbi filmeket, akkor azért az nyilvánvaló, hogy a különböző "komponensek" viselkedését lemodellezni egy digitális rendszerben eléggé finom feladat. (A különböző emelő karok, kalapács, görgők, némító párna - ennek nem tudom, van-e hivatalos neve - stb. )

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

43 perccel ezelőtt írta Bendi:

Nem tudom, hogy pontosan mire gondolsz, de ha megnézed az alábbi filmeket, akkor azért az nyilvánvaló, hogy a különböző "komponensek" viselkedését lemodellezni egy digitális rendszerben eléggé finom feladat. (A különböző emelő karok, kalapács, görgők, némító párna - ennek nem tudom, van-e hivatalos neve - stb. )

 

 

 

 

 

 

/ A videókat nem tudom kitörölni a válaszból, ráadásul csak neked válaszolhatok, ezt nem tudom módosítani... :-) (A/D ?)

Természetesen nem a mechanikai érzetre gondoltam, hanem a hangra. Tehát a Nord Piano 3 esetében valamilyen különleges visszajelzést ad a billentés a játék során?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

A Nord Piano 3 játék vége kb 10 dB RMS-sel halkabb mint az S7 mikor kezdődik, de általánosságban véve végig halkabb. Lesznek emberek, akik nem fognak tudni elvonatkoztatni a hangerőkülönbségtől. Azt se zárnám ki, hogy ez a 10dB hangerőkülönbség nem szándékos volt, kb. ennyivel kisebb a belső dinamikája az S7-nek. A frekimeneten túl ez lehet az oka annak, hogy nem túl definiált a hangja.

Húrrezonanciában nincs verseny. Az S7-nek meglehetősen nagy tolulása van 100Hz környékén, kicsit ilyen doboz-bufla hangja van ettől.

NP3 monója messze nem tökéletes, de az S7-nél konkrétan pánik van, valamit nagyon elbaszcsiztak.

Szerintem sok érte az 1200gbp, de itt nyilván eltérő ízlések eltérő ítéletet mondanak.

Okos, hatásvadász marketing odarakni az etalonok mellé, én is ezt csinálnám.  

Nem egészen világos amúgy hogy ez miért a Nord Piano 3 topicba került. Te tudod...

Link to comment
Share on other sites

Szigorúan mindenféle "műszaki maszlag" nélkül én a következőt hallom pusztán a videóból:

A Nord jó értelemben kicsit "loudnessesebb", mint az S7, minden hangnak "szélesebb" a spektruma. A magas hangoknál és "hallani a zongora párszáz kilós testét".

A Nord esetén önállóbbak, "diszkrétebbek" az egyes hangok, mintha az S7-nél kicsit "elmaszatolnák egymást". Rossz irányban "tömörebb", "vaskosabb" az S7 hangja.

A Nord esetén az egyes hangok határozottabban, pontosabban "helyezkednek el" a térben, az S7-nél mintha kicsit (nagyon kicsit!!) "kószálnának" a két csatorna között. Olyan, mintha egy nagyon minimális sztereo tremolo effekt lenne rajta... 

Amúgy önmagában az S7-tel is ellennék első blikkre, és még az is lehet, hogy a való életben sokkal jobb, mint ami a videón átjön.

Ami viszont a videón nem jön át: milyen a billentése, milyen rajta játszani? Ez is nagyon fontos (lenne)!

Ami "súlyos hiba", hogy az S7-nél felcserélték a bal és a jobb csatornát (remélem, hogy csak rosszul dugták be a kábeleket), ezért "rossz helyen" hallani a mély és magas hangokat. (Megfordított fülessel kell hallgatni az S7 demóját!)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...