Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Roland SH 201


endilv426

Kérdés

Recommended Posts

Nekem régóta van egy SH-201-esem, és nagyon szeretem, szerintem megéri az árát (talán 145.000 Ft volt anno újonnan). A gyári hangoknál sokkal jobbakat is ki lehet hozni belőle, nekem azok kicsit gagyik, vékonyak, ha úgy tetszik. Prog-heavymetál együttesben játszom, és basszusokra, leadekre sokat használom, de egész jó padeket is lehet alkotni. :)

A billentyűi pedig kifejezetten tetszenek, volt már több, hasonló árkategóriájú szintim, és eddig ezen szerettem a legjobban játszani (mármint a nem kalapácsmechanikásak közül).

Azt viszont hozzá kell tenni, hogy leginkább élőben jó a hangja, azért felvételen nyilván nem olyan jó, bár szólókat játszottam már fel róla, van egy-két hangszín, aminek nagyon tetszik a karaktere, és pont passzolt a szólóhoz.

Azonban, ha ma vennék szintit ebben az árban - és újat - akkor valószínűbb, hogy a novation ultranovát választanám, bár még nem igazán volt alkalmam kipróbálni. (A 3 oktáv mondjuk lehet, hogy kevés lenne a szólókhoz)

Link to comment
Share on other sites

SH-201-et én is próbáltam, de a Gaia még rosszabb volt. Elsősorban abban reménykedtem, hogy végre jöhet valami supersaw gen cucc, ami VSTi editoros USB-s. De sajnos nem hozta azt a szintet, amit a JP-m tud, sokkal gagyibb szoftverhangja van mindkettőnek. Lehet a más DSP forrás miatt, passz, de igaz, a Gaia még inkább elszomorított. Sajnos van olyan szoftver, ami jobb supersaw-ot dob ki. (a JP-nél nem)

Az ultranova nálam is még kipróbálásra vár, remélem ott sikerült a Supernova hangforrását beletenni, mert akkor venni fogok egyet.

Link to comment
Share on other sites

Sokszor úgy érzem, hogy a virtuál-analóg hangszerek hangja könnyen hasonlítható szoftveres megfelelőikhez. Lehet ez nem véletlen, hiszen elképzelhető, hogy hasonló algoritmusokat használnak. Különbség színpadon érezhető leginkább. De a lényeg szerintem továbbra is jelfeldolgozáson múlik.

GAIA hangja szerintem simán hozza az elvárható szintet: egy drágább szoftver és minimum középkategóriás hangkártya hangzását. árban ott is vagyunk!

B)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is... érdemes mérlegelni, hogy 176e Ft-ból milyen MacBook-ot, hangkártyát, szoftvert és kontrollálható masterkeyboardot tudunk prezentálni. Azt a szempontot már nem is említve, hogy én személy szerint soha nem vinnék laptopot a színpadra. Nem olyan rossz gondolatok ezek a va szintik, csak a lényeg, hogy az erejük bennünk lakozik, és hogy mit tudunk kihozni belőlük a rengeteg perszonalizálható paraméterrel.

Link to comment
Share on other sites

Az általam megfogalmazott probléma más: felszerelt stúdióban nekem arra lenne szükségem egy JP-8080 mellett, hogy ne kelljen felvenni a cuccokat, hanem USB-n, mégis ugyanazt a hangot kapjam VST felületen editálhatóan. Erre össze sem lehet hasonlítani a 2-t. Vannak jó VA-k, és vannak xarok, a Roland a V-Synth óta nem tett le semmi olyat az asztalra, amire megérné beruházni. Azért kellett vennem egy Reason-t, hogy a Thor-t használhassam rewire-ban, mivel 95%-ban olyan supersaw-ot ud, mint a JP. Megette a fene, ha egy vassal szemben elég az, ha hozza egy szoftver hangját. Színpadon max, de akkor már inkább soundfont és samplerobot, aztán samplerből hajtom, semmint megelégedjek a minőségbeli romlással.

Link to comment
Share on other sites

Az a réteg viszont, aki hajlandó és képes lenne kifizetni egy plugin árát, azokat meg nem érdekli a plugin meg a szoftver. Na én erről beszéltem.

Ebben sajnos teljesen igazad van, jelenleg horror összeget kell hirdetésekre és promócióra költeni, hogy bármilyen plugint el lehessen adni (pénzért. ingyen természetesen viszik, mint a cukrot), a vasat viszont csak lopni lehet, másolni nem :)

Link to comment
Share on other sites

Mi a különbség egy csak zenélésre használt számítógép, jó szoftverszinti, nívós hangkártya és egy vas szinti hangja között?

A Roland V-Synth GT pedig azért über, mert -többek közt- tudja a 32/96-ot digitálban, ami nem kevés felharmonikus tartományt takar!

Amúgy próbáljatok ki egy komolyabb szoftver szintit 32/192-ben, na nem lesz gond a hangzással, de ahhoz persze már minőségi "hardver" komponensek kellenek.

Ezért jobb még mindig egy vas, mint egy szoftver. Minőségi hangzás olcsóbb :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Mi a különbség egy csak zenélésre használt számítógép, jó szoftverszinti, nívós hangkártya és egy vas szinti hangja között? A Roland V-Synth GT pedig azért über, mert -többek közt- tudja a 32/96-ot digitálban, ami nem kevés felharmonikus tartományt takar! Amúgy próbáljatok ki egy komolyabb szoftver szintit 32/192-ben, na nem lesz gond a hangzással, de ahhoz persze már minőségi "hardver" komponensek kellenek. Ezért jobb még mindig egy vas, mint egy szoftver. Minőségi hangzás olcsóbb :thumbsu:

A szoftver is számolhat 32/192kHz-cel de... nem ezen múlik a hangzása. Ahogy Silk is mondta, ma tudnak sokkal jobb specifikációjú erősítőt építeni mint a Marshall, csak senkit nem érdekel. Karakter kell, zeneiség. Olyan hangzást, amire ZENéT lehet kitalálni. a 192kHz egyébként tekinthető úgy is, mint 48kHz 4x-es oversamplinggel. Sok? Szerintem nem. 44.1-en is lehetne jót csinálni, csak olyan csinálja akinek van ízlése, és felkészült. V-Synth: lehet hogy a digit kimenet 32/192kHz, de ez nem jelenti azt, hogy azt ki is használja. Nem hiszek abban, hogy a mintái pl. 32/192kHz-esek lennének, ennek akkor van értelme, ha a mixer kimenete kerül további feldolgozásra.

Ami lényeges, hogy egy dedikált hangszeren általában nagyobb tervezhető számítási teljesítmény áll rendelkezésre, mint egy számítógépen, ahol az OS-ek már akkora tehénné nőtték ki magukat, hogy alig marad szabad kapacitás realtime pluginek számítására, hiába a bikanagy processzorok. Egy másik aspektus, hogy a nagy gyártóknál általában komolyabb mérnökök, szakemberek dolgoznak. Az összpiaci eladások 10%-a sincsenek a pluginek, és csökkenő tendenciát mutatnak. Azt jelenti, hogy a hardverért hajlandóak fizetni, ergó ott lesz képzettebb, komoly munkaerő. Na ez viszont beleszól az eredménybe...

Link to comment
Share on other sites

Persze-persze, ettől függetlenül én mindkettő szükségességében hiszek :thumbsu:

Szeretem a vasakat és a szoftvereket is!

"Az összpiaci eladások 10%-a sincsenek a pluginek, és csökkenő tendenciát mutatnak." - ez lehet a warez miatt is nem?

Amúgy meg az igen örvendetes, hogy a vasra nagyobb az igény ;)

Link to comment
Share on other sites

"Az összpiaci eladások 10%-a sincsenek a pluginek, és csökkenő tendenciát mutatnak." - ez lehet a warez miatt is nem?

Csak részben. Azok nagy része, aki letölt szoftvert nem engedhetné meg magának még azt sem. De igazából ez a kérdés nem annyira fontos, csak a következményei. Ott lesz komoly fejlesztés, ahol azt megfizetik. A jó mérnök drága, mert az mindenkinek kell, ennyi...
Link to comment
Share on other sites

Még a magas sampling rate-hez egy apróságot hozzátennék:

ha bármilyen TéNYLEG normálisan szóló dolgot akarsz implementálni (bármilyen filtert, decimator, stb), akkor ha digitálisan csinálod, mindenféleképpen oversamplingezni kell, ellenkező esetben csúnya digitális artifactok jelennek meg a végeredményben.

Tehát pl még egy kommersz ladder-filter, ami semmi extrát nem tartalmaz (kb. Moog jellegű) minimum 2x-es, de magasabb resonance-hoz és gyors mozgatásokhoz 4x-es oversampling kell.

Vagyis még a leggagyibb szoftveres szintiben is, ha nem akarnak égni, akkor már az oszcillátor is 4x48Khz-en jár a sampling rate legalján is (mert ugye ha függvényből számolod, akkor subsample aliasing van, ha meg wavetable-ből szeded, akkor az intrpoláció okozhatja ugyanazt), a filter dettó ezen a magasabb frekin jár, stb.

A legtöbb VA és plugin szinti ha 48Khz-nél magasabb frekin jár, akkor a limitált erőforrások miatt ennek az oversampling-nek a mértékét csökkenti, ezért nem javul jelentősen a hangzásuk magasabb mintavételi frekin.

A valódi vasak ezzel szemben "végtelen oversampling"-el rendelkeznek, ezért a viselkedésük subsample szinten más (pl. egy ismert vintage limiter attack-je még 192Khz-en mérve is kevesebb, mint egy sample hosszú, ezt csak NAGYON DURVA oversampling-el vagy programozói okossággal tudod utánozni). Ezért is viselkedik nagyon máshogy dinamika-módosító plugin és a vas.

Szintik esetén (az én tapasztalataim szerint) a filter szokott nagyon érzékeny lenni a sub-sample dinamikára, ez az egyik olyan terület, amiben (sajnos) a vasak még nagyon sokáig utánozhatatlanok lesznek...

NORD, Virus és egyéb VA-k csak anyagi okok miatt nincsenek pluginben. Technikai akadály nincs, csak nem fér bele az üzleti tervbe....

Link to comment
Share on other sites

NORD, Virus és egyéb VA-k csak anyagi okok miatt nincsenek pluginben. Technikai akadály nincs, csak nem fér bele az üzleti tervbe....

Speciel a Nord szerint van. Ők élőhöz gyártanak hangszert. Szoftver részről szub-milliszek latency, ilyen szintű integráció UI-vel és megbízhatóság legfeljebb teoretikusan képzelhető el. Hát eleve... egy bármilyen MIDI billentyűn 10 noteon vagy off után már 10ms MIDI (!!!) latency körül járunk a 31.25kbps átvitel miatt. (Szerintem a nordokban a keyboard scanner ennél egy "picit" fürgébb). Ez nyilván nem zavarja azokat, akik úgy játszanak szintin mint a sasmadár (tudod, egy-egy ujjal a két kézen), de a nord felhasználói bázisa tipikusan nem ez ;)
Link to comment
Share on other sites

Végülis eddig miért nem fejtette vissza mondjuk valaki a Virus OS-ét, a DSP portolást CPU-ra áttervezve? Tisztában vagyok vele persze, hogy más a 2 portolása totál, más nyelvet is beszélnek, de ahogyan a V-Station powercore, vagy a Virus powercore is vígan szalad, ahogy fentebb is szó volt róla: nem megoldhatatlan, sőt.

Link to comment
Share on other sites

A "hardver nem akadály" dolgot a hangzásra értettem, nem a fizikai hardver összeépítési minőségére és az eszközillesztő kód milyenségére (merthogy az egy másik know-how, ami erősen eltér a DSP porgramozástól, és nem befolyásolja a hangzást)...

10 éve még a számítógépeken röhögtek a zenészek, mostanra pedig minden azokon készül :)

Link to comment
Share on other sites

A "hardver nem akadály" dolgot a hangzásra értettem, nem a fizikai hardver összeépítési minőségére és az eszközillesztő kód milyenségére (merthogy az egy másik know-how, ami erősen eltér a DSP porgramozástól, és nem befolyásolja a hangzást)...

Az a réteg viszont, aki hajlandó és képes lenne kifizetni egy plugin árát, azokat meg nem érdekli a plugin meg a szoftver. Na én erről beszéltem.

Mivel te ezt írtad:

Technikai akadály nincs, csak nem fér bele az üzleti tervbe....

Ezzel nem értettem egyet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...