Szodike Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 (szerkesztve) Az sem derül ki egyértelműen, hogy hány darab expansion tölthető be egyszerre. A Wave expansion-ök darabja általában kb 128 mb, és a speckóknál írnak valami 256 mb-ot, a sampling-nél, odacsillagozva hogy megosztva az expansion-ökkel. Ha ez valóban így van, akkor az annyira nem fest rózsásan. Remélem hogy ez nem így van... Szerkesztette March 17, 2022 Szodike Link to comment Share on other sites More sharing options...
faceeasyg Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 31 perccel ezelőtt írta Szodike: Az sem derül ki egyértelműen, hogy hány darab expansion tölthető be egyszerre. A Wave expansion-ök darabja általában kb 128 mb, és a speckóknál írnak valami 256 mb-ot, a sampling-nél, odacsillagozva hogy megosztva az expansion-ökkel. Ha ez valóban így van, akkor az annyira nem fest rózsásan. Remélem hogy ez nem így van... Na sajnos ilyen melysegben nem tudok segiteni. A 128MB nagyon sok tud lenni helyesen hasznalva*, akarmilyen anakronisztikusnak hangozzek is e megallapitas. Es sampling-re is eleg a maradek 128MB. Az 12 perc sztereo tomoritetlenul 44/16-on, 8 perc 24-en. *: a rolandnak van renomeja, hogy keves memoriabol sok szintit hozzon ki, mar a D-50, utana meg a JV sorozattal megalapoztak a digitalis technologiajukat. Azota meg vannak ujabb technologiaik is. En alapbol nem nagyon szeretem a rolandokat, mert szintibuzi vagyok, de ha pl mas lenne a hangszeres erdeklodesem es egy project studio-t futtatnek, akkor szintinek biztos, hogy egy integra lenne a rack-ben arra az esetre, ha szintire lenne szukseg es a muvesz eppen nem hozott magaval. Vagy ha mittomen, layerelni, vagy megsegiteni kellene meglevo felvetelt, oszt egyedul ulok a project mellett, es haladni kene. Meg persze annak is jo, aki egy szintivel akar mindent megcsinalni, es van ideje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 1 órája írta Szodike: Ha ez valóban így van, akkor az annyira nem fest rózsásan. 256 MB shared memory az valóban vicces manapság, de a JunoDS-emből kiindulva a virtual slotok általában 28-30 MB-ot töltöttek be a dedikált pakkokkal. Ezek nyilván egyedi Roland, tömörített formátumok, tartalmazzák a hangmintákat, hangszínprogramokat, stb. minden beállított paraméterrel, effektekkel, amit utána már tényleg úgy lehet lapozgatni mint a gyárilag beégetett hangszíneket. A felhasználói hangmintát viszont WAV formában, tömörítetlenül lehet bevinni sajna, ami jobban zabálja a memóriát. Még az is szerepel a speckóban, hogy 2 GB belső tárhely áll készen minták tárolására, ami szerintem egy ssd lehet, vagy mint a Korg M3-ban egy mezei SD kártya belül. A munkamemória terület viszont szerintem az osztott 256 MB, szóval a hangszer valójában erről tud dolgozni. A kérdés itt csak annyi, hogy mivel tele van a hangszer hangszínekkel és a gyári bővítő csomagok is tucatjával letölthetők, igazából mi az ami még hiányozhat saját samplingként? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 44 perccel ezelőtt írta DutchFlowers: 128MB nagyon sok tud lenni helyesen hasznalva* Régen, oktávonként 1-2 mintával ezek valóban működtek. A memória drága volt, a sprórolás meg az egyedüli megoldás. Ma viszont 4-8 layeres hangok vannak, sok esetben még külön zörejek, zajok is pluszban és szinte félhangonként mintavéve. A Nordomban megnéztem, 8 külön dinamikaszinttel vannak felvéve zongorák, e pianok, stb. Ami félhangos sűrűségű mintavétel, az 120-150 MB / hangszín. Amit kistercenként mintáztak, az elfér 20-30 MB-on. Persze a Nord is saját tömörítést használ, kb. 25-30%-ra zsugorítja össze az eredeti WAV anyagokat. De olvastam már olyat is, hogy 1990-ben, mikor a Korg M1 volt a nagy divat 16 hang polifóniával és tán 4 MB ROM memóriával, hogy 400 megányi hangmintát összesen 2 MB-ra toltak össze pl. az első Wersi digitális zongorában (magyar matematikusok fejlesztették az algoritmust)! Viszont ma már ez nem jellemző eljárás. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szodike Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 Én spec arra gondoltam, hogy kihoznak egy új hangszert, aminek az egyik hívószava a bővíthetőség, ami teljesül is, de ha a valóságban max 2 bővítőpakk fér be (ezek a wave bővítők), és ezzel az egyéb sampling lehetőséget le is nulláztuk, akkor az elég olcsójánosság Roland részéről. MODX-ben ugye van 1gb flash rom (fér bele bőven expansion) nem is beszélve a Korg Wavestate-ről, ahol a 2.0 frissítés után azt mondták a jobbágyoknak, hogy nesztek, itt van ezentúl 4gb tárhely saját mintáknak Szóval pont ezen kell spórolni? Nem meki ez, ahol ha egy húspogácsa tómegét darabonként 2 grammal csökkentik, azzal világviszonylatban csilliárd dollár plusz profitot realizálnak Mindenesetre én bízok a cuccban, azt mondták a bótban hogy jövő hét péntekre meglesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
drez7 Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 256 MB shared? Az igen... Model Expansion méretek: Juno-106: 136.35 MB Jupiter-8: 133.79 MB JX-8P: 134.64 MB SH-101: 126.98 MB SuperNATURAL Acoustic Piano 1 for FANTOM-0: 208.17 MB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szodike Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 9 perccel ezelőtt írta drez7: 256 MB shared? Az igen... Model Expansion méretek: Juno-106: 136.35 MB Jupiter-8: 133.79 MB JX-8P: 134.64 MB SH-101: 126.98 MB SuperNATURAL Acoustic Piano 1 for FANTOM-0: 208.17 MB Na kérem ott a pont remélem az a 256mb valami elírás vagy más tárterületre kerülnek a bővítmények Link to comment Share on other sites More sharing options...
faceeasyg Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 (szerkesztve) 53 perccel ezelőtt írta drez7: 256 MB shared? Az igen... Model Expansion méretek: Juno-106: 136.35 MB Jupiter-8: 133.79 MB JX-8P: 134.64 MB SH-101: 126.98 MB SuperNATURAL Acoustic Piano 1 for FANTOM-0: 208.17 MB Mindnek bent kell lennie egyszerre? Amugy jogos, es ertem a kritikat. 1 órája írta djuice: Régen, oktávonként 1-2 mintával ezek valóban működtek. A memória drága volt, a sprórolás meg az egyedüli megoldás. Ma viszont 4-8 layeres hangok vannak, sok esetben még külön zörejek, zajok is pluszban és szinte félhangonként mintavéve. A Nordomban megnéztem, 8 külön dinamikaszinttel vannak felvéve zongorák, e pianok, stb. Ami félhangos sűrűségű mintavétel, az 120-150 MB / hangszín. Amit kistercenként mintáztak, az elfér 20-30 MB-on. Persze a Nord is saját tömörítést használ, kb. 25-30%-ra zsugorítja össze az eredeti WAV anyagokat. De olvastam már olyat is, hogy 1990-ben, mikor a Korg M1 volt a nagy divat 16 hang polifóniával és tán 4 MB ROM memóriával, hogy 400 megányi hangmintát összesen 2 MB-ra toltak össze pl. az első Wersi digitális zongorában (magyar matematikusok fejlesztették az algoritmust)! Viszont ma már ez nem jellemző eljárás. Ertem, de ha pl megnezel egy integra/fantom de akar JV-1080 peccset, akkor lathatod hogyan epul fel a semekkora, eleg tavoli mintakbol, ha egyaltalan indokolt a tobbes szam, es hogyan van a maradek resz leprogramozva. Namost, en feltetel nelkul elhiszem, hogy a 208 megas SN Acoustic Piano lehoz olyan minoseget, ami szolo zongorakent is megallja a helyet. Persze arra az esetre inkabb javasolnek egy kiba*.* zongorat, mert ugy egyebkent egy surubb mixben a sima alap beepitett (kvazi A-01 peccs) is boven megteszi amit kell. Az SH-101 model expansion-t meg megsporolnam egy behringer sh klonnal. Olcso, es nem digitalis, csakugy mint az eredeti. De a lenyeg, amit mondani akarok, hogy ez meg mindig szinti, ha nem tolsz bele semmit, akkor is hozza a klasszikus roland digiszintiket szintet lepve. Es az M1 4MB-ja (nemtom annyi volt-e vagy kevesebb) is baromi sokmindenre eleg volt. A JV-1080 mai szemmel nevetseges keves memoriaja is klasszikus. Az integra is, meg a fantomok is, baromi brutal szintik. Ha valaha sikerul szereznem egy ASR-10-est, akkor 2MB-tal szarba gyalazok mindenkit. Vegtelenul elethu zongora kell? Ajanlom a zongorat. Disclaimer: ha van jobbara mukodo ASR-10-ed akkor alkudozhatunk. Keves benne a RAM, de occsoert azert megszamitom. Szerkesztette March 17, 2022 DutchFlowers 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta March 17, 2022 Share Válaszolta March 17, 2022 (szerkesztve) 3 órája írta DutchFlowers: ASR-10 Ezekről egyszer én is ábrándoztam, meg TS10-ről is. Ott még művészi szinten foglalkoztak a minták kidolgozásával. Bár azért én ezt úgy kezelem, hogy a 90-es évek divatja volt, az akkor volt "szintetizátorként", szóval az sem egy élethű Bösendorfer mintával borította fel a színpadokat, hanem a marha ötletes szintetikus költeményekkel, talán ahogy egy K2000 is... Én gyűjtögettem be anno Ensoniq (meg Roland, Emu, Akai) sampling disceket. Na igen, azokon azért megszólaltak dolgok, mikor a full 16 MB sample RAM csak egyetlen ilyenre elment belőlük. De ennek is megvolt a külön helye: bika drága amcsi stúdiókban, ahol hegyekbe voltak pakolva az S3000, meg ASR samplerek, oszt készült akárkinek a lemeze és 2 hónapig ráértek mintákat betölteni, meg felvenni a dolgokat. A TS10 meg pl. azért volt tuti akkor, mert hozta a jellegzetes nyugati parti dinamikus hangzást a színpadon is konyhakészen, noha nem szólhatott úgy, mint egy ASR felteszem. Egy ilyet beszerezni jó móka lehet, de a hangkönyvtárak hozzá az sem egyszerű menet. Minden esetre kihívás. Szerkesztette March 17, 2022 djuice 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
idioty Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 12 órája írta Szodike: MODX-ben ugye van 1gb flash rom (fér bele bőven expansion) Azért azt hozzátenném, hogy MODX-be is ha betöltöd a Bösendorfer expansiont, akkor mát csak max 1 expansion fér el rajta, annyi helyet foglal. És hiába jó az alap beépített zongorája, az csak háttér zongorának való egy zenekarban, arra tökéletes. De önmagában nem szólal meg jól, ahhoz már kell a Bösendorfer. Szóba került, hogy zongorázáshoz igazi zongorát használjunk az még OK, de azt próbáld meg utána felvenni úgy, ahogy élőben hallod. Garantált, hogy nem lesz sem egyszerű sem olcsó a bemikrofonozás. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
idioty Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 Jah és workstation tekintetében a MODX vs Fantom-O: A videó Fantom videó 1-2 perce után is nagyon jól látszik, hogy a Fantom egy Workstation. Már ránézésre is látszik: kezelő gombokat tekintve, sequencer, stb. A MODX az nem workstation! Hanem egy külön álló hangszer, ami viszont baromi jól használható sok téren, akár stúdióban is, élőben is, vagy hobbista célokra, ha külső dawot használunk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szodike Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 14 órája írta drez7: 256 MB shared? Az igen... Model Expansion méretek: Juno-106: 136.35 MB Jupiter-8: 133.79 MB JX-8P: 134.64 MB SH-101: 126.98 MB SuperNATURAL Acoustic Piano 1 for FANTOM-0: 208.17 MB Találtam egy videót, ahol a demonstrátor valós időben váltogat a négy model expansion között - szóval úgy tűnik, hogy van lehetőség mind a négy bővítés párhuzamos használatára. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szodike Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 1 órája írta idioty: Jah és workstation tekintetében a MODX vs Fantom-O: A videó Fantom videó 1-2 perce után is nagyon jól látszik, hogy a Fantom egy Workstation. Már ránézésre is látszik: kezelő gombokat tekintve, sequencer, stb. A MODX az nem workstation! Hanem egy külön álló hangszer, ami viszont baromi jól használható sok téren, akár stúdióban is, élőben is, vagy hobbista célokra, ha külső dawot használunk. Ja, biztosan, de most nem a hangszerek definíciója volt a téma, hanem a bővíthetőség Erről amúgy egy Rick and Morty epizód jut eszembe... Pluto is a planet / Pluto is not a planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
drez7 Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 1 órája írta Szodike: Találtam egy videót, ahol a demonstrátor valós időben váltogat a négy model expansion között - szóval úgy tűnik, hogy van lehetőség mind a négy bővítés párhuzamos használatára. Én is találtam egyet és tényleg... Nem tudom hogy épül fel egy ilyen kiegészítő, azt tudom még elképzelni, hogy a 4 expansion-ban vannak átfedések, tehát ha letöltöd a Juno-t, ami 136 MB, akkor a Jupiter-nek nem kell újabb 133 MB, csak mondjuk 1, vagy annyi se... A Roland Cloud Managerben pl. a nagy Fantomhoz letölthető Juno-106 mérete mindössze 550 KB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Koródi Csaba Válaszolta March 18, 2022 Popular Post Share Válaszolta March 18, 2022 22 órája írta djuice: Az FA-ról csak jót hallottam Koródi Csabitól is (de most a volt Juno DS-em se szidja, ami kerülővel nála kötött ki végül, sőt imádja). Üdv Mindenkinek! Ismét meg lettem idézve, mint egy szeánszon Ez a fenti állítás feketén-fehéren így igaz ebben a pillanatban is Kotyogok egy kicsit a témához, de nem szeretnék okoskodni. Eleve még egyikünk keze alatt sem járhatott ez a Fantom 0, úgyhogy inkább a Zen-Core-al kapcsolatos tapasztalataimat osztanám meg. A SuperNatural Synth motorral még 2014-ben ismerkedtem meg egy ROLAND VR09-ben, amit azért tartok fontosnak megemlíteni, mert ezzel a Roland SuperNatural Synth szisztémával, a Tonewheel orgonával és a Rhodes-okkal, Wurlitzerekkel ekkor kezdődött a ma is fennálló érzékeny kapcsolatom, ami a jelenlegi Fantom 0-knak is az ismérve. Nem akarom részletezni, hogy korábban mennyi nehézségem volt a VA szintikkel, mindenesetre a SuperNatural Synth az a „rendszer” volt, ami az olvasatomban végre egy érthető fedél alá hozta a VA hangzást. Csakhamar egyértelművé vált a számomra, hogy ez a SuperNatural Synth (SN-S) kell nekem a 16 PART-on a ROLAND FA06-al. Aztán az FA06-on megtanultam, hogy valójában a legtöbb trükköt a PCM szintimotorban lehet elérni, mert a PCM motorban volt modulációs mátrix, az SN-S-ben pedig nem. Csak amíg a PCM motorban volt több ezer multisample, amin nem sok értelme van mondjuk egy pulzusszélesség LFO modulációnak (hiába a MOD mátrix), addig az SN-S-ben meg lenne értelme, de abból meg nem lehetett hozzárendelni. Szóval furi-furi megoldások. Úgyhogy a ROLAND végre egybe gyúrta ezt a két külön-külön dolgot és megérkeztünk a mába a Zen-Core-hoz. A Zen-Core-t több mint egy évet programozgattam, csináltam több mint 60 szinti hangszínt és több mint 60 színpadi hangszínt. Ez a hangmotor nem egy nagy trúváj, nem egy nagy fantasztikus újítás, nem százszor jobbak benne a multisamplék mint eddig, nem egy tök új dolgot kapunk, hanem majdnem pont ugyanazt mint ami eddig volt a PCM blokkban, csak belegyúrták az SN-S VA hullámformáit az oszcillátor blokkba. Ez persze nem azt jelenti, hogy rossz lenne, hanem csupán annyit, hogy nem egy tök új dolgot kell elképzelni. Ettől még a konstrukció nagyon kezes, nagyon jó kombinálhatóságot ad és egy Workstation-hoz méltó ökoszisztémát. Amit érdemes észrevenni, hogy bár épp az előbb írtam, hogy végre összegyúrták a PCM és az SN-S szinti motort, valójában ha az életszerű dolgokat veszem figyelembe, akkor ha egy PCM hangszínt (mondjuk Rhodes-t) editálok, akkor nem igazán hiányzik bele egy VA hullámforma, és fordítva, ha egy szinti lead-et editálok az SN-S-ben, abba meg nem igen hiányzik egy nagyzenekari vonós multisample. Szóval nem azért hiánypótló a Zen-Core, mert annyira kellett ezt a két platformot keverni, hanem azért, mert az SN-S szinti motorból hiányzott a modulációs mátrix, amit így a PCM szintimotortól megkapott. Az összegyúrásnak pozitív hozadéka, hogy kaptunk egy egyöntetű, közös platformot, így hangszeren belül sem kell kétfelé tanulni a programozást és a különböző hangszerek közé is kerülhetett egy híd. Vagyis tök mindegy hogy MC-101-em, AX-Edge-em vagy millás Fantomom van, ugyanazt a hangszínt tudom köztük szállítani. Ugyanakkor felmerül bennem a kérdés, hogy akkor minek is az a millás Fantom, ha a tized annyiba kerülő MC-101-ből, de még a havi 3 dolláros Zenology Core-ból is ugyanaz szól?? És akkor itt kezd tovább bonyolódni a dolog betölthető hangszínpakkokkal, meg a module expansionokkal. Megmondom őszintén, nekem ez a module expansion nagyon sántít. Egyrészt mert fizetős… Oké, ha csak szoftverezek és Roland Cloud-ból élek és tartok fent egy stúdiót, akkor ám legyen, ez egy ilyen konstrukció. De amikor megvesz az ember drága nagy vasat... hááát...? Mi a következő lépés? Szilveszterkor játszok egy buliban, majd 0:00 órakor elhallgat a kezem alatt a lead, mert lejárt az azévi előfizetésem? Másrészt, mert a module expansion is érzésem szerint ugyanazt a Zen-Core motort használja, csak az adott típushoz szabott Skinnel. Vagyis a Zen-Core-ból simán ki lehet szerkeszteni egy Juno-106 "emulációt", csak tudni kell, hogy milyen paraméterekhez szükséges hozzányúlnod. A module expansion pedig csupán kiragadja azt a paraméterkészletet, így egyszerűen előtted van a Juno-106-ként értelmezhető felület. Harmadrészt tehát mi is történik mondjuk egy Juno-106 module expansion esetében? Ugyanannak a digitális Zen-Core motornak a szűkebbre szabott paramétereivel bszakodunk egy kis kijelzőn, vagyis pont csak azt veszítjük el, amitől egy Juno-106 az ami: vagyis analóg szinti, analóg hangkeltéssel és kézre álló fizikai kezelőfelülettel. Nem akarok nagy megmondó, meg megfejtő ember lenni, de én ebben a modul expansionban nem a hangzás sokszínűségének a lehetőségét látom, hanem az előfizetéses konstrukcióból befolyó összegek érdekében mesterségesen generált tartalmakat. Ezzel nem akarom a valóságtól elrugaszkodva azt mondani, hogy vegyen mindenki valódi Juno-106-ot, meg Jupiter 8-at, meg SH-101-et stb. stb. és legyen a félmillás Fantom mellé még millányi retro vasa… Csak arra próbálok utalást tenni, hogy ahelyett hogy a Roland-nak tejelnénk a mondvacsinált fizetős tartalmakért, amit végül egy kis kijelzőn a fizikai felület varázsa nélkül pöckölgethetünk ugyanabban a hangmotorban, célszerű keresni és kiválasztani egy olyan hangszert, ami megadja ezt nekünk, de saját hanggal, saját felülettel. Nálam ez jelenleg a Behringer Deepmind 12D, de írhatnék Korg Minilogue-ot, Monologue-ot, bármelyik Behringer analógot, de akár Roland Boutique-ot. Meg persze mehetnék árban fölfelé a végtelenségig is, ezt mindenki fordítsa a saját anyagi helyzetére. Nekem nem volt élményem, tapasztalatom eredeti Juno-106-al, Jupiter 8-al, meg semmilyen legendás szintivel, így nem tudom mihez hasonlítani az emulációikat… sem model expansionban, sem VST-ben… Sőt nem is akarom. Amikor zenét készítek, nem úgy tekerek ki egy hangszínt, hogy az mennyire hitelesen hasonlít egy ezer éves eredeti hangszerre, hanem adott helyen a zenémben milyen hangzásra van szükségem. Innentől kezdve nincs semmilyen jelentősége egy emulációnak… Ha egy KORG NTS-1-ből tudom kihozni amit hallani szeretnék akár anyagi, akár technikai okokból, akkor az is megfelel. Szóval akkor mit is érdemes a Fantom 0-ban megvásárolni? A workflow-t. Azt hogy ez egy workstation, hogy van egy olyan szekvenszere, amit az MC-707 tud és baromi jó. Azt hogy van 16 PAD-ja 8+6 tekerője, meg 8 tolópotija. Az egészet úgy ahogy van, be lehet tenni munkaeszköznek. Aki hajlandó részleteiben megtanulni a Zen-Core-t, az szinte bármit kihozhat belőle, akinek pedig nincs rá affinitása, annak ott a több ezer Preset. Komplett és komplex. Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy már a 0-s modelleken is végre egyszerre jelen van a JOY és a két WHEEL is. Racionálisan helyén kezelve/használva ez egy nagyon jó gép, azonban a hangzás terén nem várnék tőle csodákat. Nyilván ha tehetném, megvenném, azonnal, de a tudásomhoz nem tenne hozzá semmit, a hangzásomhoz sem tenne hozzá semmit és semmivel sem tudnék jobb zenéket készíteni általa. Nekem jelenleg egy Juno DS-61-em, egy VR-09B-ém és egy Deepmind 12D-ém van. Ha becsukott szemmel hallgatom a Fantom 0 demóit, akkor konkrétan a Juno DS-t és a VR09-et hallom, nincs nagy újdonság a nap alatt. Illetve még azt hallom, hogy a Fantom nem tudná semmilyen formában hozni a Deepmind 12 hangzását… nem szem elől tévesztve a Deepmind kezelőfelülete kontra érintőkijelzőt sem. Ha most eladnám az összes hangszeremet, akkor sem tudnám megvenni a legkisebb Fantom 06-ot, vagy mondjuk nagyon neccesen. Viszont hangzásban és darabszámban kevesebb lennék. Most külön tudom kezelni a home hangszert (Juno DS) és elvinni próbára a zenekarit (VR-09B), egy Deepmind-ot pedig nem tudna pótolni a Fantom sem. A többit mindenkinek a fantáziájára bízom 5 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szodike Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 Most döbbentem rá, és ebben csak megerősített Csabi, hogy a model expansion-ök fizetősek, külön-külön 150 USD, valamint a korábban említett "nagy" Fantom 2GB vs Fantom-0 256 MB egyesített sampling memória, ami azt jelenti, hogy jó esetben is egyszerre csak két wave expansion használható, ezzel pedig le is van nullázva. Marad persze a Pad sampler, az meg ugyanaz, mint az FA sorozatban. És innentől kezdve én is vakarom a fejemet, hogy az 570ezer bizony sok ezért... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drez7 Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 22 perccel ezelőtt írta Szodike: Most döbbentem rá, és ebben csak megerősített Csabi, hogy a model expansion-ök fizetősek, külön-külön 150 USD, valamint a korábban említett "nagy" Fantom 2GB vs Fantom-0 256 MB egyesített sampling memória, ami azt jelenti, hogy jó esetben is egyszerre csak két wave expansion használható, ezzel pedig le is van nullázva. Marad persze a Pad sampler, az meg ugyanaz, mint az FA sorozatban. És innentől kezdve én is vakarom a fejemet, hogy az 570ezer bizony sok ezért... Itt mind a 4 benne van: https://youtu.be/7LOauUFS1qg?t=994 Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 (szerkesztve) 2 órája írta Koródi Csaba: Szóval akkor mit is érdemes a Fantom 0-ban megvásárolni? A workflow-t. 2 órája írta Koródi Csaba: Racionálisan helyén kezelve/használva ez egy nagyon jó gép, azonban a hangzás terén nem várnék tőle csodákat. Hozzátenném, a "becsukott szemmel" is használható workflow jelenleg egy Yamahánál is csak kvázi a drága Montageban van meg, ahol még vannak fizikai gombok is élőzésnél elérni fontosabb dolgokat. A Korgok ilyen szempontból bár nagyobb touch displayt tartalmaznak ezt meg azt matatgatni a Rolandnál, Yamahánál is, de mint a Montage scene kapcsolói olyanok mégis hiányoznak. Valahogy ezt érzem az új kis Fantomnál is, bár a 16 kategóriaváltó / step seq. gomb lehet hogy ad vmi kibúvót mégis. Ami azonban nagyon a Roland mellett szól, a baromi egyszerű multisampling felépítés, valamint a multipadok, melyek a Yamahákról és a Korgokról is folyamatosan hiányoznak. (Oké, utólag oda még lehet NanoPad kontrollert dugni pl...) Egyedül a zsebkendőnyi kijelzőtől tartok most a Rolandnál. Ami a hangzást érinti, hát ezt megszokhattuk, hogy egy MODX-ben is benne van a teljes régi Motif szólás, egy Kronosban is megvan a Tritonokig vissza minden és persze itt még kiváltképp aktuális a drága 3rd party hangkönyvtárak tömkelege, amivel még 2x kifizethetjük a Kronost. De mondhatnám ide még a Kurzweilt is, hány éve görgetett ua. hangkönyvtárakkal csomagolják újra a dolgaikat... A Rolandnál is egyfajta divat a 90-es évek SoundCanvas hangjaiig vagy a D50 ikonikus soundjaiig visszanyúlni, de az érmének itt is mindig két oldala van: van aki a kompatibilitás, retrózás miatt ennek örül is, más meg fanyalog, hogy na ez is csak egy sokszor újracsomagolt JV1080 alapjaiban tulkép. Az biztos, hogy a Zencore / Supernatural dolgokkal már minimum tökösebb VST minőséget kellett volna a Rolandnak produkálni eddig is, de választhatunk, tényleg ahogy Csabi is mondja, most egy 6-7 kg-os, ráadásul jó billentyűzetű cuccal gond nélkül oda sétálunk ahova akarunk, vagy beállunk a masterkeyboard + kábelek + laptop, ipad, mini sz.gép + hangkártya, kiegészítők stb. sorába és a végén az sem lesz olcsóbb, de legalább 100 dolog elromolhat, elszakadhat, otthon felejtődhet és akkor paff. Ezek után már csak arra lehet várni, mit lép a Yamaha, de nyilván elsőre nekik a Montaget kell leváltani, s onnan még 1-2 év, mire jöhet egy MODX utód. Szóval addig még mindig lehet örülni, hogy végre 2014 után 8 évre végül lett egy modernebb "FA" széria ezzel a Rolandnál. Én nem temetném máris a dolgot. Szerkesztette March 18, 2022 djuice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 7 perccel ezelőtt írta djuice: Én nem temetném máris a dolgot. Ó félreértés ne essék, én sem temetném. Az eszmefuttatásomban csupán a saját szemszögemből arra próbáltam rávilágítani, hogy hogyan ne temessem a pénzemet sem Bizonyára vannak olyan felhasználók, akik most vennének valamit, ami komplett és kiszolgál minden igényt. Azoknak a Fantom 0 remek alternatíva, főleg úgy hogy kábé a MODX az egyetlen konkurens választható termék, de abban nem kap szekvenszert, meg multi padokat, meg ennyi kontrollert, meg Tonewheel orgonát. Viszont olyan valakinek mint én is, akinek már van egy csomó bigyója, amik egyenként is sokkal alacsonyabb színvonalat képviselnek mint egy Fantom 0 és baromi vonzó lehet a gondolat lépcsőt ugrani, érdemes elgondolkozni, hogy mit nyer egy ilyen ugrással és befektetéssel? Nyilván jó lenne egy ilyen aktuális technológiát használatba venni, nem tagadom, de van olyan helyzet, amikor egyszerűen szükségtelen mondjuk akár egy Juno DS-nél komolyabb eszközre vágyni, mert az újon sem fog tudni az ember jobban játszani például egy Rhodes hangszínnel, ráadásul pont ugyanazt a Rhodes-t fogja megtalálni a Fantomban is, mint a DS-ben harmad áron már megvolt. Természetesen ezek a saját szempontjaim és senkire nem fogom ráerőltetni itt a Fantom 0 topikban... De talán többen járnak az én cipőmhöz hasonlóban, mint ahányan most kezdenék szűzen egy Fantom-al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koródi Csaba Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 (szerkesztve) 1 órája írta djuice: Ezek után már csak arra lehet várni, mit lép a Yamaha, de nyilván elsőre nekik a Montaget kell leváltani, s onnan még 1-2 év, mire jöhet egy MODX utód. Én még várom a MODX olcsósított verzióját, mint a MOXF-ből az MX A Yamaháról eddig egy szót sem említettem. Én is azt vallom, hogy akusztikus hangzásban még mindig a Yamaha a legjobb. De a ROLAND nincs annyival mögötte, a különbség pedig lehet nagymértékben szubjektív, ízlésbeli kérdés, amit viszont számomra bőven kompenzál a ROLAND kezelhetősége. A MODX kezelése számomra rémálom volt, pedig igen komolyan hozzányúltak a szisztémához. Azt kell mondjam, hogy egy MOXF-MODX között nagyobb a különbség, mint egy Juno DS-ben található PCM hangszín editálás és a Zen-Core között. Sajnos nálam ez a nagy belenyúlás a Yamaha részéről nem a kívánt eredményt érte el. Szemben vele a Juno DS érintőkijelző nélküli felülete sokkal barátságosabb a számomra. Ahogy Djuice megjegyezte szinte "becsukott szemmel" is kezelhető. Nem tudom hogy ez kinek mennyire elvárás, de nálam sokat nyom a latban. Így a fenti analógia alapján azért megnéznék még a MODX-ből egy MX-esített verziót Bár ez a Fantom 0 piaci helyzetén nem változtatna semmit szerintem Szerkesztette March 18, 2022 Koródi Csaba Link to comment Share on other sites More sharing options...
djuice Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 16 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba: Ó félreértés ne essék, én sem temetném. Nem is célzottan arra írtam, csak megelőzendően, általánosságban. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
faceeasyg Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 17 órája írta djuice: ... Az AKAI mintak g*cijok, van egy par CD, imadom mindet, E-MU is van par, de azokat inkabb mar csak aranyosnak hallom, persze bizonyos feladatokra nagyon jok, klasszik hip-hop-hoz pl inkabb e-mu-t ajanlanek, kovezzetek meg erte. Viszont az ASR-en eszembe se jutna ilyesmi. Azzal par kilobajtos statikus hullam / tranziens mintakkal szintizgetnek, mert az (szerintem) arra van. A DP/4 meg hab a tortan... Mindenkitol bocs az off-ert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zozolee76 Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 (szerkesztve) Ekkor: 2022. 03. 17. at 10:51 írta drez7: Én nagyon vártam ezt a hangszert. MODX-et nézegettem, aminek az akusztikus része a demók alapján nagyon tetszett, a többi kevésbé, ill. a Nautilus jött még képbe, a demók alapján elég meggyőző, de a Korgokat nem ismerem egyáltalán. A Fantom volt eddig a favorit, csak egyelőre nem találtam sehol 50%-os kedvezménnyel... Amúgy Gattobus is csinált egy rövidke demót, remélem lesz hosszabb is és remélem loopop kivesézi a különbségeket a Fantomhoz képest. Amennyit eddig láttam, az az, hogy a Juno, Jupiter, SH és JX alapból nincs benne, a Roland Cloud Manager 149 dollárért engedné letölteni, ill. nem jelenik meg a n/zyme expansion sem. Azt esetleg tudja valaki, hogy ez mit jelent a specifikációban? -> VTW Organ (Only ZONE2) Nekem van Roland Fantom, és nagyon jó szinti. Sajnos igaz a hír, a Fantom O nem tartalmazza a Jupiter 8, Juno 106, JX8p, és SH-101 Model Expansion bővítményeket, és a legújabb N-Zyme Model Epansion meg nincs is a Roland Cloud listán a Fantom O számára. Nekem mindegyik bővítmény rajta van a Fantom-on, és a legjobb részei pont ezek a Zen-Core VA motor részén kívül. 149 dollár minden Model Expansoin-ra elég húzós. A zászlóshajó Fantom-nak 2Gb belső memóriája van a mintákhoz, és az SRX bővítményekhez stb, a Fantom O viszont csak 256mb ez nagyon kevés a saját mintákhoz. A Model Expansion is arra kerül, bár ezek még nagyon kis helyet foglalnak mert 1mb sincs. Ha SRX bővítményeket feltöltöd akkor abból is szelektálni kell, mert nem fér fel mind a 15. Az kb 1,5Gb. Egyébként szuper szinti. Két dolgot még javítani kéne rajta, remélem frissítéssel megoldják. Nincs lehetőség saját arpeggio készítésére, ami nagy hiba. Még a Roland FA is képes volt rá, nem is értem hogy egy Fantom hogy lehet hogy ezt nem tudja. A másik dolog, jóval több SuperNatural hang kell, mert jelenleg csak hegedűk, csellók, pár basszus, hárfa, szaxofon, trombita, kórus, Erhu, és Skót duda van. Kellene az összes gitár, dobok, fúvósok, mert nem teljes a készlet. Ed Diaz úgy említette egy videóban hogy a jelenlegi az első kötet, így reményeink szerint lesz még több SuperNatural cucc. A VTW Organ csak a Zone 2-ben van, máshol nem működik. Pl a Fantom 7-ben nekem a V-Piano meg csak a Zone 1-ben van ,ezért került a frissítéssel a VTW Organ a Zone 2-re. Szerkesztette March 18, 2022 zozolee76 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zozolee76 Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 Ekkor: 2022. 03. 17. at 16:45 írta Szodike: Az sem derül ki egyértelműen, hogy hány darab expansion tölthető be egyszerre. A Wave expansion-ök darabja általában kb 128 mb, és a speckóknál írnak valami 256 mb-ot, a sampling-nél, odacsillagozva hogy megosztva az expansion-ökkel. Ha ez valóban így van, akkor az annyira nem fest rózsásan. Remélem hogy ez nem így van... De így van. Nem tudod feltölteni mind a 15 SRX cuccot, mert az 1,5Gb. Elég sok helyet foglalnak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zozolee76 Válaszolta March 18, 2022 Share Válaszolta March 18, 2022 22 órája írta drez7: 256 MB shared? Az igen... Model Expansion méretek: Juno-106: 136.35 MB Jupiter-8: 133.79 MB JX-8P: 134.64 MB SH-101: 126.98 MB SuperNATURAL Acoustic Piano 1 for FANTOM-0: 208.17 MB Nem jól nézted. A Model Expansion mind 1mb alatt van. A Zenology PRO-ba tölthető Model Expansion-ok vannak ezekben a méretekben mert azok a VST verziók. A Fantom verziók még 1mb sincsenek fejenként. Egyébként pontosan ugyanaz mint a Zenology PRO változatok, mert nekem mind a két változat van. A SuperNatural Piano 1 és 2 meg gyárilag bele van integrálva. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts