Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Zongora és orgona kell!


Kharon

Kérdés

Sziasztok!

Egy rock blues zenekarban játszom. Az elő koncerteken elsősorban jó minőségű zongorára, orgonára és elektromos zongora hangszínekre van szükségem. Mivel nem akartam egy fél vagyont rákölteni a vasra kb. fél éve egy MOX8-ba ruháztam be, amivel részben nagyon elégedett vagyok, de rá kellett jönnöm, hogy a kalapácsmechanika nem igazán támogatja az orgonajátékot (és a Yamaha az orgona hagszínekben sem igazán erős). Kalapács nélkül pedig a zongorajáték nem az igazi. :-(

Érdekelne hogy akik hasonló műfajban tevékenykednek és/vagy az élő koncertekhez szükségük van a fenti hangszínekre párhuzamosan, milyen szintit vagy szinti összeállítást választottak.

Én most azon gondolkodom, hogy egy olcsóbb master keyboardal egészítem ki a MOX-ot, így nem amortizálom le a MOX billentyűit és az ujjaimat egy két organaszólónál.

Előre is köszönöm a tanácsokat, ötleteket.

Kharon

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Úgy áll a dolog, hogy a loopolás be van állítva, átment a wav-val együtt. Viszont nem tudom, hogy hogy kell megcsinálni azt, hogy a loop maradjon, de legyen egy lefelé görbülése az egésznek, hogy ha kitartom a billentyűt, akkor is szépen elhallgasson. Ez lehet a crossfade? Vagy csak sima fade out?

 

No igen! Soundforge-ban pl. így lehet beállítani a loop paramétert, hogy folyamatosan ismételje a beállított loop szakaszt a billentyű nyomva tartásáig: 

 

post-2322-0-75864700-1360178304.jpg

 

A release részt meg le kell programozni a sampler OSC AMP (vagy VDA stb.) ADSR részénél, tehát mennyi idő alatt haljon el a jel az erősítő egység adott burkológörbe szegmensén, vagyis ez nem a sample része már, hanem a preset paramétere!

A loop crossfade az, hogy a loop szakasz végét adott tartományon visszafordítva átlapolja a loop elejére, hogy ne kattogjon a loop a végeknél, mivel spektrális és amplifikális különbség van adott időtartamú loop szakasz két végpontja között. Tehát mint ha reverse egymásra keverné a loopot 2x, viszont itt létrejön kisebb nagyobb völgy a jelszintben, ami pulzáló hangerőként is jelentkezhet ha nincs odafigyelve jól beállítva a dolog... Öööö ezt csak videón tudnám jobban elmondani.

Link to comment
Share on other sites

Ahogy LP Filter mondja az AMP ADSR burkológörbéjét kell beállítani. Ahhoz hogy kitartott hang mellett lassan elhallgasson a sustaint levelt le kell venni teljesen, és decay time-al beállítani a lecsengés idejét. A release ilyenkor már nem érdekes mivel a sustain level 0, attól már nem tud lejjebb menni.

Link to comment
Share on other sites

Ha minden jól megy lesz pár forintocskám amit szeretnék kalapácsos Masterkeyboard-ba fektetni.

Addig is szeretném felmérni a lehetőségeket, a kínálatot, hogy tudjak mérlegelni, számolni, neadjisten foglalózni.

 

Ha lenne ajánlatod, ne kímélj! Itt a Ménemszólon rendszeresen olvasom a leveleimet, de jöhet a korgcsa kukac freemail pont hu címre is.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok. Nagyon érdekelne a véleményetek a Nord Electro 3-ról. Főként pop/rock zenéhez hasznnálnám egy Yamaha MO6 mellett.

Hát orgonában tuti veri az MO6-ot, meg amit még tud hangban azon kívül természetesen abban is! :) Yamahát meghagynám szinti vagy dob, esetleg string vagy gitár dolgokra. Azt viszont tudd hogy a Nordok midiben nagyon buták! Nem multitimbrálisak ha szükség lenne rá!

Link to comment
Share on other sites

Cserébe viszont beledöngöli az agyagba a Yamahát a saját hangjaival :-) Pláne az MO-t. Szerintem nagyon nem egy kategória.

 

Ez azért nagyon nem helytálló megállípítás! A Nord pár dologban nagy, de az MO egy hihetetlenül jól használható workstation, mint általában a Yamahák... Nem ez volt szerintem a kérdés tárgya a kérdezőnek amúgy...

Link to comment
Share on other sites

Ha minden jól megy lesz pár forintocskám amit szeretnék kalapácsos Masterkeyboard-ba fektetni.

Addig is szeretném felmérni a lehetőségeket, a kínálatot, hogy tudjak mérlegelni, számolni, neadjisten foglalózni.

 

Ha lenne ajánlatod, ne kímélj! Itt a Ménemszólon rendszeresen olvasom a leveleimet, de jöhet a korgcsa kukac freemail pont hu címre is.

 

Fiúk! Ilyen nincs! Ilyen nincs és mégis van! Ennyiért ki nem hagynám ezt a cuccot, gondoljátok meg, mert nekem most no money, különben be se linkelném, de legalább közülünk való vigye el ha tudja! (szerintem még alkudni is lehetne belőle, de az 5 oktávos verziók szaladgáltak idáig hasonló árakon!)

 

http://www.expressz.hu/korg-tr88-45259424/

Link to comment
Share on other sites

Úgy áll a dolog, hogy a loopolás be van állítva, átment a wav-val együtt. Viszont nem tudom, hogy hogy kell megcsinálni azt, hogy a loop maradjon, de legyen egy lefelé görbülése az egésznek, hogy ha kitartom a billentyűt, akkor is szépen elhallgasson. Ez lehet a crossfade? Vagy csak sima fade out?

Link to comment
Share on other sites

Na, most talán enged válaszolni.

Tehát köszönöm szépen a felajánlást, de Pécsről sokáig tartana elsétálnom, és a sampler is nehéz. :)

Tervezek majd beszerezni, de most még nem tudok.

Viszont sikerül csinálgatni, egy jó részével megvagyok, igaz a floppy lassú, de de remélem, hogy elég egyszer megcsinálni. A loopolás, meg a release (talán) még nem megy, de csak rájövök.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

 

A Rhodes hangok viszonylag felhang semlegesek, így könnyebb loopolni őket mint egy akuszt. zongorát, hegedűt stb. Erre jó szoftver a Soundforge, de tud ilyet az Awave Studio és az Extrem Sample Converter is (auto loop!). Amúgy szaktudást és gyakorlást igénylő tudomány a loop crossfade különösen hogy ne legyen csúnyán jojós a minta vagy ne kattogjon a végpont illesztéseknél... :)

Link to comment
Share on other sites

Na, most talán enged válaszolni.

Tehát köszönöm szépen a felajánlást, de Pécsről sokáig tartana elsétálnom, és a sampler is nehéz. :)

Tervezek majd beszerezni, de most még nem tudok.

Viszont sikerül csinálgatni, egy jó részével megvagyok, igaz a floppy lassú, de de remélem, hogy elég egyszer megcsinálni. A loopolás, meg a release (talán) még nem megy, de csak rájövök.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

Lehet, hogy rossz helyre írok, ha így van, elnézést érte! smile.png

Segítséget szeretnék kérni sampler terén járatos szakiktól. Van egy Yamaha A3000 V2 samplerem, amihez egyelőre sajnos nincs külső SCSI meghajtó, de van egy belső vinyója. Viszont adatot bevinni csak floppyval tudok. A következőt szeretném csinálni, és ehhez kérnék gyakorlati segítséget:

-van egy Pyramid Sound's Real Rhodes sample-cd (virtual meghajtón) Akai formátumban. Ennek az egyik programját (1968 Rhodes speaker) megnyitottam, és kimentettem az összes mintát .wav-ba. Először arra gondoltam, hogy a wav-okat szépen importálom a Yamahába, hogy aztán elmentsem a vinyójára, ahonnan megnyitva mindig tudok kicsit dolgozni rajta (keymap, loop, stb.)

De most arra gondoltam, hogy ez hülyeség talán, lehet, hogy a .wav-okból kellene csinálni a számítógépen egy akai formátumú sample-t vagy programot, vagy én nem tudom hogy hívják ezt (tehát ami már meg van editálva, csak konvertálni kellene, és multi-floppy-s módszerrel ezt importálni a yamaha ram-jába, majd onnan a vinyóba.

Lehetséges ez? Vagy egyáltalán hogy álljak neki? (tudom, vegyek egy SCSI cd-rom-ot, de sajnos erre most nem tudok áldozni)

Előre is köszönök minden választ!

Zoli

 

Awave Studioval tudsz AKAI formátumra konvertálni és talán Yamahára is közvetlen (EX5-re biztosan! ami kompatibilis lehet az A3000-el is), de ez nem cd írást jelent!

Másik megoldás, SCSI kártyával PC-ről rákergeted a mintákat, vagy veszel egy floppy emulátort, amivel "pendriveosítható" a cucc. Persze ez utóbbival jóval drágább a téma mint egy használt SCSI cd drive-val.

Esetleg ha kioperálod a vinyót, lehet hogy van vmi PC program ami tudja olvasni a szerkezetét, de az sem kizárt hogy FAT-ra formázott!

Jut eszembe fogja a sampler memóriája bírni azokat a nagy hangminta fájlokat? :)

Link to comment
Share on other sites

Akai formátumba nem hiszem, hogy tudsz menteni PC-n, de felesleges is próbálkoznod, mert az A3000-es floppy-ról csak a saját formátumát, .wav-ot, vagy .aif-et tud olvasni mást szerintem nem. A .aif annyiban szerencsésebb, hogy ott a unity note-okat is be tudja olvasni, ha jól emlékszem. Szóval már a megfelelő billentyűre kerülnek a minták, csak a range-eket kell beállítanod. Wav-nál a rootkeyt is neked kell megadnod. (Mondjuk se-perc alatt ki lehet osztani a mintákat billentyűzetre, gyorsabban mint a legtöbb softsamplerrel.) Ja és a több floppy-s megoldás azt hiszem csak a saját formátumával működik, szóval a beolvasható legnagyobb wav 1.44 MB lehet.

Link to comment
Share on other sites

Üdv!

Lehet, hogy rossz helyre írok, ha így van, elnézést érte! :)

Segítséget szeretnék kérni sampler terén járatos szakiktól. Van egy Yamaha A3000 V2 samplerem, amihez egyelőre sajnos nincs külső SCSI meghajtó, de van egy belső vinyója. Viszont adatot bevinni csak floppyval tudok. A következőt szeretném csinálni, és ehhez kérnék gyakorlati segítséget:

-van egy Pyramid Sound's Real Rhodes sample-cd (virtual meghajtón) Akai formátumban. Ennek az egyik programját (1968 Rhodes speaker) megnyitottam, és kimentettem az összes mintát .wav-ba. Először arra gondoltam, hogy a wav-okat szépen importálom a Yamahába, hogy aztán elmentsem a vinyójára, ahonnan megnyitva mindig tudok kicsit dolgozni rajta (keymap, loop, stb.)

De most arra gondoltam, hogy ez hülyeség talán, lehet, hogy a .wav-okból kellene csinálni a számítógépen egy akai formátumú sample-t vagy programot, vagy én nem tudom hogy hívják ezt (tehát ami már meg van editálva, csak konvertálni kellene, és multi-floppy-s módszerrel ezt importálni a yamaha ram-jába, majd onnan a vinyóba.

Lehetséges ez? Vagy egyáltalán hogy álljak neki? (tudom, vegyek egy SCSI cd-rom-ot, de sajnos erre most nem tudok áldozni)

Előre is köszönök minden választ!

Zoli

Link to comment
Share on other sites

Igazából eddig nem figyeltem magam, mekkora terjedelmet használok. A következő koncerten lecsekkolom. De lehet elég a 4 oktáv. Neked szted elég?

Most van egy olyan beállításom, amin a 73 billentyűs Kurzin bal oldalt zongora jobb oldalon orgona van splittelve hogy ne kelljen váltogatni... ezt mondjuk ritkakevés szám bírja el, de a 4 oktáv felülre nekem már elég lenne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...