Jump to content
Ménemszól.hu

Máris itt a KORG KROME!


LP-filter

Recommended Posts

Sokan jósolták, hogy lesz egyfajta "Kronos LE" hasonlóan a Korg régebbi filozófiájához, most fogadjuk tehát örvendve az új jövevényt, melynek lelkivilágába rögtön egy több részes video manuallal csöppenhetünk bele.

Jellemzők:

  • 61, 76, 88 (kalapácsmech.) változatban lesz elérhető, maximálisan 120 hang polifóniával
  • EDS-x hangmotor, 3,8GB PCM memória, 2 oszcillátoros hangi építkezés alap szinten (Program mód)
  • 16 hang hozható össze Combi módban
  • 8 layeres dob kitek állíthatók össze
  • 5 inzert, 2 master effekt + 1 total effekt
  • arpeggiator 1db program módban, 2 combi-ban (több mint 1000 patternnel)
  • Drum Track funkció az M50-ből ismerősen
  • 16 sávos sequencer
  • SD kártya csatlakozás
  • 7 collos 800 x 480-as felbontású színes LCD érintő kijelző
  • sajnos csak egyetlen sztereo pár kimeneti csatlakozás és hiányzik a MIDI THRU csatlakozó is
  • USB-B interface
  • súlyban könnyített kivitel (csak 15kg a 88-as verzió is)

A termék erdeti honlapja itt található.

features.jpg

Technikailag ebben a pillanatban még nem sok ismeretes, de annyi már látszik, itt sem csak 5 oktávos verzióról beszélhetünk majd. Türelem, rózsát terem... :)

post-1-0-05673600-1346762900_thumb.jpeg

post-1-0-88887300-1346762912_thumb.jpeg

post-1-0-66839400-1346762922_thumb.jpeg

post-1-0-05680200-1346762931_thumb.jpeg

post-1-0-49880700-1346762939_thumb.jpeg

post-1-0-64871100-1346762945_thumb.jpeg

post-1-0-08164500-1346762990_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 91
  • Created
  • Last Reply

Update #2

A közel 4GB ROM minta zömét a hangszerben a Kronosból teljesen átvett, 2.8GB méretű German Grand akusztikus zongora teszi ki és ezen kívül 600MB-ot foglalnak a különböző elektro pianok (Rhodes, Dyno, Wurlitzer stb.), valamint tetemes méretű az akusztikus sztereo dobszetek jelenléte is. Mindez azzal magyarázható, hogy teljes lecsengésű, sample loopot száműző minták már ezek.

Sajnálatos módon a hangszer egyik típusa sem támogatja az aftertouch funkciót és az alábbi árak láttak eddig róla napvilágot:

post-2322-0-52649100-1346762122_thumb.jp

Az első 20 perces exkluzív teszt videó róla:

Link to comment
Share on other sites

Jó kis hangszer lett... nekem majdnem jobban tetszik mint a KRONOS azáltal, hogy kimaradt belőle a KARMA és inkább tűnik zenei munkaállomásnak, mint UFÓ-automataprüntyögő-totálelveszikalényeg-éscsakbelebonyolódsz hangszernek.

Bár a polifónia, 5 insert, 2 master, 1 total effekt, 2 oszcis PROG paraméterek tekintetében nem mutat tovább a kis MicroStationomnál. Na jó, természetesen a hangmotor már sokkal inkább..., de azzal hogy lehagyták erről is az AUX kimeneteket és a MIDI THRU-t, nekem már a megjelenése napján a vállalhatatlan kategóriába került... Nagy kár érte! :(

Link to comment
Share on other sites

Jó kis hangszer lett... de azzal hogy lehagyták erről is az AUX kimeneteket és a MIDI THRU-t, nekem már a megjelenése napján a vállalhatatlan kategóriába került... Nagy kár érte! :(

Bizony, bizony! A "színes TV-re" futotta bele, de egy filléres midi aljzatra + 2 filléres auxra már nem. Mellesleg én az aftertouchot sem sajnáltam volna ki belőle. Ha azt nézzük, hogy simán fél misi körül alakul majd az itthoni ára is, még szomorúbb a helyzet. Legalább digit out lenne már akkor, vagy a MOX-hoz hasonlóan audio interfaceként működne. Beszéltem itt múltkor hogy ki fejleszt, ki nem, hát sajnos a Korg is beállt a sorba és ilyen területen ő is inkább visszafejlődik. Szomorú hogy a zenészek igényeit ennyire elhanyagolják ezen a téren.

Mindenesetre én próbálok vele megbarátkozni, mert könnyen el tudom képzelni, hogy másod hangszernek majdan beruházok rá egyszer. A fent említett hiányosságok azért bizonyos mértékig elviselhetők még.

--------------------

(lábjegyzetként annyi, hogy A/D kivette a fő cikkből a hangszer video tutorialjait, lévén japán nyelvű, de itt elérhetők ha valakit érdekel a menük részletesebb felépítése és a cucc működése menet közben)

Link to comment
Share on other sites

"UFÓ-automataprüntyögő-totálelveszikalényeg-éscsakbelebonyolódsz"

LOL! :D

van rá egy csokim, hogy zongorista vagy és country-t vagy legalábbis poppot játszol.

Nem baj, ha mély egy hangszer, és először idegen, idővel megérted, ha akarod, és nem unod meg két hét alatt... persze az agyonbonyolitott menü megint egy másik kérdés, de ez esetben nem nagyon beszélhetünk róla, ugye...

Link to comment
Share on other sites

"UFÓ-automataprüntyögő-totálelveszikalényeg-éscsakbelebonyolódsz"

LOL! :D

van rá egy csokim, hogy zongorista vagy és country-t vagy legalábbis poppot játszol.

Nem baj, ha mély egy hangszer, és először idegen, idővel megérted, ha akarod, és nem unod meg két hét alatt... persze az agyonbonyolitott menü megint egy másik kérdés, de ez esetben nem nagyon beszélhetünk róla, ugye...

Ott a csoki! :D

De azért nem állok messze az elektronikus zenétől, hisz Jarre és Vangelisen nőttem fel. Máig ügyködök az elektronikával (is), szinte csak KORG workstationjaim vagy szintijeim voltak, de volt MicroX, X50, MS2000BR is, most pedig egy MicroStationnal és egy Prophecy-vel tolom (többek közt)..., egyik kedvencem volt a Trinity egy SOLO-TRI kártyával, ezért különösen érzékeny vagyok az utódaira, így a KROME lehet(ne) a legméltóbb erre a címre... Sajnos számomra a KORG akkor veszítette el az izgi és használható hangjait, amikor bejöttek a dual appreggiók és szinte minden értelmes hangot kicseréltek valami dumci-dumci alapra. Aztán a legtöbben komponálás helyett elkezdték ezeket használni.

Természetesen a potenciál az tökre nem árt... ott a pont... vagyis ha az ember felprogramozza, összerakosgatja magának a KARMA-t, vagy a polifónikus appreggiókat..., de valljuk be ez a felhasználók max. 1%-át teszi ki, a többi 99% meg automataprüntyög :D

De amúgy egyetértek :)

Ja, a mélység sem gond... több mint egy éve próbálom megérteni a Kurzweil K2500-at... és még nem unom :D

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok

Kb 3 hetet nyúztam a KROME-ot ezért egy pár gondolatot megosztanék róla.

Szerintem ezt a hangszert is a helyén kell kezelni.

1. Ár. Nem lesz fél misi.

2.Kimenet. Teljes mértékben második bill-nek szánták a KORG-os előnyökkel és hátrányokkal együtt.Az egészet erősen átlengi a korgtörténelem szaga és hangja.

3. Midi thru. Manapság annak is örülünk ha egy hangszer van egy setup-ban(egyébként átkapcsolható thru-ra az out minden másra ott az USB)

Szerintem ha az ember nem atomkutatni akar egy PCM hangszeren akkor előtérbe kerül a használhatóság és a hang.

Nincsen túlbonyolítva,hozza a KORG-os editálási módozatot.A hangja full KORG. A KRONOS-ból azokat a mintákat vették át ami valójában dob a hangszeren.

A szekvenszere gyors és kezelhető semmi extra. A kijelző, miután kikapcsoltam minden animációt és zavaró tényezőt, gyorsnak és átláthatónak találtam.

A kivitelezését tekintve a potikat nagyon megkedveltem mert csepp alakú gumírozott fazon ezért a sötét színpadon azonnal érzi az ember hogy hol áll.(no encoder)

A hangja szépen beilleszkedet egy NORD MODULAR1 és egy sy 99 közé. A zengettyűn valamit mahináltak mert a" spájzba" bírtam zárni a hangot úgy hogy jól értelmezhető maradjon.(persze nem ez a cél de hiszek a réteges keverésben).

Egyenlőre ennyi.

A HS-ben hamarosan fogdosható lészen.

üdv

Link to comment
Share on other sites

Jogos, de 5 éve egy nagy gyártótól azt kérdeztem(régen MIDI-vel kezdődött a neve) miért szüntetik meg a 8x8 as interfészüket azt mondták

hogy "ki használ manapság midit?). Illetve az otthon használt 3 db 8x8 interfészeim mindegyike USB-vel csatlakozik a gépemhez. Én már megszoktam.

üdv

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok

Kb 3 hetet nyúztam a KROME-ot ezért egy pár gondolatot megosztanék róla....

Köszi az infókat. Mai világban csodaszámban megy, ha egy forgalmazó már itthon is, úgymond "a kertek alján" ennyire titokban tudja tartani a dolgot 3 hétig, hogy a világhálóra még csak véletlenül sem került ki egy morzsa sem a cuccosról. Pedig hát még esetlegesen egy cserfes barátnő elől is el kell ilyenkor rejteni (gondolom én) az új jövevényt... :D

Szó, mi szó, én forgalmazó vagy hazai képviselet szintjén egyáltalán nem az elfogadás és beletörődés vonalát erősíteném a felhasználók rovására, hogy nincs plusz címezhető vonal kimenet (lásd pl. Triton Le, TR széria ahol még volt), Midi Thru, SD kártya helyett USB pen tároló, esetlegesen egy sampler opció lehetőség, hanem inkább a gyár felé tolnám a wish list-et, hogy ugyan már ne csináljanak hülyeséget és főleg ne rontsák az eladási statisztikát ilyen megvonásokkal. (gondoljunk Kurzcsa kolléga a Krome mellől való elpártolására ezek alapján és hogy neki is sokadik hangszere volna esetleg)

Oké, a sampler rész még lenyelhető ekkora ROM mellett, de mint bővítés elfért volna bele szerintem azért, akinek kell megveszi alapon inkább, mint a "színes TV".

A Midi Thru hiánya gyakorlatilag egy kb. 5Ft-os plusz aljzatot jelent, meg a nyákon egy vezető csíkkal többet! Ha már ma lassan semmin nem lesz Thru aljzat elég érdekes lesz a szintik világa. Azért akadnak még akik vas pártiak jócskán. :)

Gondoljunk bele, mennyivel egyszerűbb, kényelmesebb és olcsóbb egy bevált és elterjedt sima midi kábellel dolgozni, mint plusz költséget, energiát igénylő és csak a rendszert feleslegesen bonyolító USB / MIDI konvertert alkalmazni? Arról nem beszélve, hogy az itt alkalmazott Midi B típusú csatin leginkább számítógép irányába történhet összeköttetés szerintem, mert ha jól tudom ilyen kimenethez az említett konverterek nem hozzáilleszthetők. (?)

Értem hogy modernizálódik a világ, de lassan olyan lesz, mint amikor az autókban már csak hangvezérlés lesz Knight Rider módra a kormányzáshoz és kormánykerék nem. Azért alap dolgokat nem ártana megtartani, hiába a fejlesztő mérnökök ott a távoli gyárakban akik jobban akarják ezt tudni, a marketingeseket nem is említve. :)

Ezt leszámítva persze biztos díjakat fog bezsebelni a Krome. Viszont jó lenne belőle egy hasonló dolog, mint az M3M, azaz desktop modul, ha már említve volt a wish list!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Jövőre 50 éves a KORG ezért bízhatunk pár új dologban vasügyileg. Valóban nehéz rejtegetni egy új hangszert de a KRONOS-t 4 hónapig kellet

bújtatni.Néha jóval korábban jutunk teszt hangszerekhez de ezeken 0.9 es op rendszerek vannak és inkább a funkciókat teszteljük. A midi fájásra visszatérve

a KORG volt az első aki a hangszereihez VST felületet biztosított. Az editor és a daw közti párbeszéd USB-n könyebb.Gondoljunk a klaszik nord modular-ra

ahol egy független midi port intézi az editort. Régebben a midiinterface nem volt egy olcsó mulatság.(akkor tájt MIDIMAN-nel foglalkoztam) Aztán jött az USB és minden megváltozott. Ma már nehéz elépzelni egy klasszik midi stúdiót.Mindenkinek van laptopja vagy számítógépe és igényli az egyszerűséget(főleg a felkelő nap országában és a nyugati féltekén). Sajna tudomásul kell venni hogy már rég nem az öreg arcoknak fejlesztenek.A potencia a fiatalságban van és a manuális zenészekben(stage). A young-ok nem is értik mit siránkozunk olyan dolgokon amit nem is ismernek, és igazuk van. Szerencsére mindig vannak gyártók akik vastag pénzért de olyat gyártanak ami kell egy igényesebb vagy profi(pénzt keres vele!!)felhasználónak. Remélem mindenki talál magának megfelelő ezközt.Már csak zenélni kell.

üdv

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Jövőre 50 éves a KORG ezért bízhatunk pár új dologban vasügyileg. Valóban nehéz rejtegetni egy új hangszert de a KRONOS-t 4 hónapig kellet

bújtatni.Néha jóval korábban jutunk teszt hangszerekhez de ezeken 0.9 es op rendszerek vannak és inkább a funkciókat teszteljük. A midi fájásra visszatérve

a KORG volt az első aki a hangszereihez VST felületet biztosított. Az editor és a daw közti párbeszéd USB-n könyebb.Gondoljunk a klaszik nord modular-ra

ahol egy független midi port intézi az editort. Régebben a midiinterface nem volt egy olcsó mulatság.(akkor tájt MIDIMAN-nel foglalkoztam) Aztán jött az USB és minden megváltozott. Ma már nehéz elépzelni egy klasszik midi stúdiót.Mindenkinek van laptopja vagy számítógépe és igényli az egyszerűséget(főleg a felkelő nap országában és a nyugati féltekén). Sajna tudomásul kell venni hogy már rég nem az öreg arcoknak fejlesztenek.A potencia a fiatalságban van és a manuális zenészekben(stage). A young-ok nem is értik mit siránkozunk olyan dolgokon amit nem is ismernek, és igazuk van. Szerencsére mindig vannak gyártók akik vastag pénzért de olyat gyártanak ami kell egy igényesebb vagy profi(pénzt keres vele!!)felhasználónak. Remélem mindenki talál magának megfelelő ezközt.Már csak zenélni kell.

üdv

Nos ebben vannak részigazságok, talán a legnagyobb ilyen értelemben hogy a "nyugdíjas zenészek" akkor már húzhatják is magukra a koporsófedelet, nem számítanak és ez való igaz hogy megfordíthatatlan folyamat, viszont marhára kíváncsi leszek a magam 30.x évével, hogy azok a trendi fiatalok, akik ma laptoppal meg legrosszabb esetben egy hanggenerátorral + egy filter knobbal nyekeregnek, majd milyen slágereket tudna felmutatni akár 5 év múlva is. Ha a Korg célja ilyen irányban tendál, én biztos feladom a zenélést a hangszereivel.

Pont azért is írtam, hogy legalább a hazai képviselet próbáljon valamit jelezni a gyártó felé, hogy nem mindenki ebben az irányban gondolkodik...

Az USB egy jó dolog nem vitás, meg hogy a midi egy ősi eszköz, de kerék nélkül ki látott már autót gurulni? Lassan ott tartunk ui.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Jövőre 50 éves a KORG ezért bízhatunk pár új dologban vasügyileg. Valóban nehéz rejtegetni egy új hangszert de a KRONOS-t 4 hónapig kellet

bújtatni.Néha jóval korábban jutunk teszt hangszerekhez de ezeken 0.9 es op rendszerek vannak és inkább a funkciókat teszteljük. A midi fájásra visszatérve

a KORG volt az első aki a hangszereihez VST felületet biztosított. Az editor és a daw közti párbeszéd USB-n könyebb.Gondoljunk a klaszik nord modular-ra

ahol egy független midi port intézi az editort. Régebben a midiinterface nem volt egy olcsó mulatság.(akkor tájt MIDIMAN-nel foglalkoztam) Aztán jött az USB és minden megváltozott. Ma már nehéz elépzelni egy klasszik midi stúdiót.Mindenkinek van laptopja vagy számítógépe és igényli az egyszerűséget(főleg a felkelő nap országában és a nyugati féltekén). Sajna tudomásul kell venni hogy már rég nem az öreg arcoknak fejlesztenek.A potencia a fiatalságban van és a manuális zenészekben(stage). A young-ok nem is értik mit siránkozunk olyan dolgokon amit nem is ismernek, és igazuk van. Szerencsére mindig vannak gyártók akik vastag pénzért de olyat gyártanak ami kell egy igényesebb vagy profi(pénzt keres vele!!)felhasználónak. Remélem mindenki talál magának megfelelő ezközt.Már csak zenélni kell.

üdv

Köszi Han! Örülök, hogy első kézből kapunk infókat... tudod én adok a véleményedre :D

Nos itt tényleg elhangoztak igen meggyőző gondolatok, bár én is részigazságokkal tudok azonosulni a történetből.

Na jó, a MIDI Thru-t lenyelem, hisz épp az "akkortáj"-ból van épp tőletek :) egy kis MIDI Merger-Thru-box-om... vagyis ilyen eszközökkel megoldható a probléma ha nagyon akarja az ember.

Az USB is jó-jó, meg kényelmes is, de nekem valahogy egy Workstation kapcsán enyhe képzavar: Oké, hangot editálni jól lehet, de most akkor hogyan zenéljünk vele?... Gondolom nem ezért workstation és van benne jó kis szekvenszer, hogy a szekvenszert soha ne használjuk és csak DAW-kén legyen a számítógépre kötve... Ha pedig önmagában használjuk (ahogy illik) mint szekvenszert, akkor kicsit bonyibb egyszerre futtatni DAW sávokkal. Vagyis nem árt ha már önmagában le tudunk vezérelni vele egy-két plusz hangszert, vagy rögzítőt szinkronizálni stb. Én nem többről beszélek mint olyan dolgokról, ami egy 1995-ös évjáratú Trinity-ben már evidencia volt.

De egyébként pont erre érvényes amit írtál, hogy az ilyen igények már csak az olyan vén csontoknál jelentkeznek mint én, a fiatalok úgysem tartanak rá igényt... ezzel egyetértek egyébként... Azt viszont már kevésbé értem, hogy miért épp a jövedelem nélküli, és az amúgy alacsony követelményű fiatalokra alapoz egy ekkora gyártó. A fiatalok sokkal trendibb és megfizethetőbb megoldásokba ruháznak (iPad, Apple Store, szoftszintik, laptop, mini eszközök stb.)... vagyis szerintem egy KROME szintű hangszer sokkal inkább aktív zenészeket céloz, akik ismerik a múltat és nem bánják ha a jól bevált megoldásokat (M1, Trinity) a legújabb technológiákkal, naprakészebb, jobb minőségű formában kapják kézhez, kiegészülve a kor legújabb vívmányaival... aztán közben ez mellé csak egyre több megszorítást kapnak a százezreikért.

Itt sajnos szóbakerülhet kis hazánk helyzete..., hisz lehet hogy más országokban akár egy 18 éves srác is megengedhet magának egy KROME-t, de itt magyarországon én speciel 38 éves fejjel egy MicroStationt engedhettem meg magamnak, ami szerintem több mint égő :D

És itt jön képbe a másik hiányosság: az INDIVIDUAL kimenetek. Már épp kezdtem beletörődni, hogy a KRONOS olyan szinten elérhetetlen a számomra, hogy az elkövetkező 15 évben nem fogok hozzájutni, amikor egyszercsak megjelenik a KROME... húúú vááááz, néééézzük!

Tulajdonképpen úgy tetszik ahogy van... Latolgatom-latolgatom hogy érdemes lesz-e majdan beleugrani 24 havi (!!!) részletfizetésre... és akkor kiderül, hogy nem tudom a színpadra feltenni, mert nem tudok egy zongorát és egy orgonát külön leküldeni a technikusnak. Ez semmi, nem sok, sőt... alap... szerintem. Azt gondolom hogy helyén kezelem pedig a hangszert, mert ezt már 2007-ben meg tudtam csinálni a MicroX-el is.

Egyébként az olyan cuccoknál, mint a MicroStation, megértem, mert legyen ennyivel kevesebb az M50-nél... na de az M50-nek sincsen!!! Jó, akkor túlteszem magam rajta és M50-re sem pályázok... Akkor jön a PS60... nos az mi más ha nem színpadi hangszer? De azon sincs plusz kimenet, pedig mint említettem egy igényes (nem haknizó, hanem) koncert-színpadokon játszó zenésznek szerintem alap hogy a technikusa külön megkaphassa a zongorát és az orgonát... hangszínüknél, hangerejüknél, eltérő hangkarakterüknél és eltérő effektezésüknél fogva... sajnos ettől nem tudok tágítani... hát ezt legalább egy Performance hangszernek tudnia kéne. De ha ezeknek egyiknek sincsen, akkor már azt hinnénk, hogy egy KROME méretű hangszeren azért már tuti hogy van... de nem.

Idén 18-dik éve játszom country zenekarban és tudom, hogy ezt a dolgot nem lehet minden körülményre kiterjedő figyelemmel egy sztereo párra előre leprogramozni, és zenélés közben sem tudja a zenész ezt kontrollálni... azaz tudja: magának a monitorba, de az tulajdonképpen senkit nem érdekel, hisz a technikusnak kéne tudnia kifelé kezelnie ezt a dolgot. Tudom, mert voltunk így és a technikus hol lehúzta, hol feltolta, hol le, hol fel... még csak az sem elég hogy a két hangszín egymáshoz képest be legyen lőve, hisz a zenekar is számonként változó dinamikával és hangszereléssel játszik, amihez alkalmazkodni kéne tudni... de így a technikus csak legyintett egy idő után..., legfőképpen akkor amikor bal kézzel orgonát nyomtam egy szőnyeget, jobbal meg zongoráztam... akkor már nincs mit csinálni az egy darab sztereo párral.

Na, ez a sok-sok sor amit írtam, csupán egy amatőr country zenekar 1 db zongora, és 1db orgona hangszínéről szólt... hol vannak még innen a profi igények :D

Arról nem is beszélve, ha egy Daft Punk jellegű zenekar szeretné betenni a KROME-t... háát, ott meg aztán a lelke az egésznek, hogy egy-egy hangszínt ki lehessen küldeni szűrni, vagy gitáreffektbe zúzni stb... annó Ti is cikkeztetek az AX3G/B használatáról a szinti hangszínekre... tudod, én is így használtam a Trinity-t... azon az AX3G alapértelmezetten mindig fent volt az egyik AUX kimeneten, a másikon meg a Monotron :D

Háát szóval a fene tudja. Mondanám, hogy na jó, ez egy ilyen kategória árban, tudásban és más márkánál is ugyanez a helyzet... de hát nem, mert a KROME amúgy marha jó és egyáltalán nem alsó kategória és más gyártó meg figyel ilyesmire már ebben az árkategóriában is. Hiába... 1996-tól vagyok KORG-buzi, de nincs olyan megfizethető billentyűjük, amivel részesülhetnék az újításaikból és a jövőbe tudnék tekinteni velük. Ha eddig nem is hangoztattam, de valahol ezek miatt változott a nevem "korgcsa"-ról "kurzcsa"-ra... talán így már érthető :)

Egyébként nagyon kíváncsi vagyok rá. Lehet, hogy már a jövő héten bemegyek megnézni.

Link to comment
Share on other sites

Üdv

Örvendek hogy elindult egy ilyen hoszabb kommentelés. A baj az hogy mindanyiunknak igaza van. Én sem leszek fiatalabb de nem mehetek el a dolgok melett amik változnak. Először is maga a zene,

ezzel együtt a készítés módja majd a legvégén a felhasználás(terjesztés,kiadás). Lássuk be hogy minden szegmense megváltozott. Ezeket követik a gyártók. Ki így ki úgy. Ha nem a KORG csap le ezekre a trendekre akkor más. Ne legyenek illúzióink ez kő kemény kapitalizmus. Ahol sok a fiatal ott sok az alkotókedv, mindenki producer/dj akar lenni(az okokat ne taglaljuk). Nagyrészt a végkifejlet a lényeg(zene). Az oda vezető út minél gyorsabb és olcsóbb kell hogy legyen. Ezekhez eszközök kellenek. A többi már csak részlet kérdés. Az a kis százalék aki komoly eszközökre vágyik simán megkapja de többet kell érte fizetni.Aki most nem teheti meg hogy csúcsmodellekbe gondolkozik annak pár év múlva használtan simán beeshet. A közép kategóriás hangszerekkel más a helyzet ,azok mindig kicsit zabigyerekek viszont a legszélesebb réteget érintik. Szerintem a márkanév+ár+technológia elv érvényesül ezekben a hangszerekben, és itt lehetnek áldozatok a techmika oltárán. Minket kivitelezési ügyből soha nem kérdeztek és régi ötleteléseink sem gyártódtak le. Marad a kipróbálás és a kompromisszum. Remélem tetszeni fog. Jó zenélést

Link to comment
Share on other sites

Ha igaz ez a videó, akkor a sampling kérdés kipipálható. Ha Hansan szerint a Midi Out szoftveresen Thru-ra váltható az is pipa.

Ha lenne a Krome-on egy digit out, akkor az aux kérdése is az volna...

Talán ahogy régen a Korg X3-ból csináltak rack változatot és ott is megjött a + 2 kimenet, még a Krome-ból várhatunk egy hasonló modult. Akinek több kell ma még "sajnos" Kronost kell vennie ehhez.

Némileg a Krome-ot a Yamaha MOX ellenfelének mondom, csak ott van audio interface szolgáltatás is még, de ha árban azt fogja közelíteni a Korg erősen gondolkozni fogok rajta, ha csak nem találok addig egy jó és olcsó új M3-at. Az még mindig full house cucc, így nagyon pariban lehet a Krome-mal ha azt nézzük! :)

Juteszembe Hansan! Az M3 mintakészletéhez hol áll a Korme, a giga mintákat leszámítva?

Krome sampling import:

http://www.youtube.com/watch?v=4Lq8hBUeSBs

Link to comment
Share on other sites

Hello

Alapvetően a zongik ,e pianok és a dobok a nagy minták de felbukkant egy két régi plusz minta is.

Üdv

Mondjuk ezeket leszámítva kérdezném, mert gondolom nem teljes wave rom frissítésen esett át és ha összeadjuk a nagy minták memóriaterület igényét, pont az M3 tárolója körül jön ki a maradék hely. Innen viszont ahogy mondtam is, lehet jobban megéri egy jóval specifikáltabb de használt M3 ha 90%-ban belül ua, pláne hogy ő modulként is használható, hordozható.

Sokak nem esnek hasra amúgy egy zongorától, mert csak az 3 giga és loop mentes. :)

Persze ezzel nem negatív reklámot akarok a Kromenak, tuti vinni fogják mint a nyalókát, csak én már egy ideje pályázok egy M3-ra és ahogy hirtelen átgondoltam, lehet nekem jobban megérné samplerestől, Karmástól stb, mint csak az hogy most 3 gigás zongorákon játszadozzak AUX kimenetek nélkül.

Mellesleg a hivatalos kisker magyar árak mikortól lesznek publikusak a Kromeokra?

Link to comment
Share on other sites

Hello

Hamarost. Ma átkerül a hs-be az első KROME.(tessék nyomkodni)

Az M3 kontra KROME kérdésben annyi a meglátásom hogy az egyik egy csúcsmodell volt a másik egy középkategória.

Mint hivatalos KORG arc azt kéne mondanom hogy KROME de ha több igényed van(karma,sampler,sok kimenet digital out stb..)

akkor az M3 jobb választás.A zongora hangról annyit hogy van olyan jazz-ista (nem kis név) ismerősöm aki az M1 zongiját használja a mai napig mindenhez.

Én már évek óta nem merek nyilatkozni ez ügyben(a másik a kalapács mechanika) mert izlésk és pofonok. A kimenetek számához még annyi hogy, úgy szeretnék már látni 4 vagy 6 kimenetere ledugott hangszert bármilyen körülmények között(színpad,házistúdió bármi tisztelet a kivételnek).

üdv

Link to comment
Share on other sites

A kimenetek számához még annyi hogy, úgy szeretnék már látni 4 vagy 6 kimenetere ledugott hangszert bármilyen körülmények között(színpad,házistúdió bármi tisztelet a kivételnek).

üdv

Hááát...

Otthon az én K2500X-em 8 kimenete egy ROLAND VS-1680 8 bemenetébe van kötve. Különböző hangszercsoportok (dob, basszus, akusztikus, elektronikus) eltérő effektezést, EQ-t, routolást stb. kapnak... a zongora eleve külön, önálló körben megy. Aztán MIDI szinkronnal egyszerre vannak rögzítve 2x8 sávra ahogy épp kell. Van ami nyersen, van ami effektezve és van ami aztán pluszban jön másik hangszerből MIDI Thru-n keresztül..., például a Prophecy, vagy a MicroStation.

De hát én amolyan maradi veterán vagyok, és a PC-t (mint azt már számtalanszor hangoztattam) messze kerülöm, úgyhogy a KROME USB csatijának nagy valószínűséggel megkarcolódni sem lenne lehetősége nálam :D

Színpadon pedig az orgona és a zongora (ment), megy(ne) külön 2-2 kimeneten. Ez viszont nem maradi hozzáállás, ezt a technikusunk is baromira szereti, de nekem is jó, hiszen fülesmonitorunk van, úgy szól a koncert a fülemben mintha hifit hallgatnék, így nagyon sokat jelent, állati jól szól.

Tökre amatőr vagyok, egyáltalán nem érzem magam professzionális felhasználónak, mégis mindenhol (akár otthon, akár a zenekarban) többet használok(nék) 2 kimenetnél. A haverom elektronikus zenei projektjét nem is említettem.

Link to comment
Share on other sites

Hangáruház KROME 88, HS KROME 73. Mind két helyen kipróbálható. A kimenetekre visszatérve, örülök hogy van ilyen. Én industry menniségű helyen járok és a nagy átlagot hangsúlyozom.(nálam otthon 61 csati ki-be járat van patch-elve)Van is káosz. De örvendék hogy vannak "öreg" arcok akik élnek a technika lehetőségeivel. Szerintem egy ilyen fórum arra való hogy a pokemonok és a" bezzeg az én időmbe" arcok egymást fejlesszék. Ne feledjük.7 milliárd látásmód létezik.

üdv

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...