Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Alessis Quadraverb és Midverb4


wendelmar

Kérdés

Üdvözletem, jó idelye hallgatok egy live actot.

A live act-ban tr909-re van akasztva egy tc electric triple c kompresszor, és utána ez a két effekt.

Kérdés az, hogy miket kell tudni ezekről a vasakról?

Tényleg annyira más mintha szoftverrel zengetnék?

Esetleg szoftveres Alternatívája nincsen?

Hangfájl-t csak érdekességnek küldöm, lássátok hogy ezekkel a vasakkal mit lehet kihozni.

 

https://soundcloud.com/cubbo/arkus-p-live-hardtribe-club

post-3628-0-67666800-1376142530.jpg

Link to comment
Share on other sites

válasz erre a kérdésre

Recommended Posts

Ha el vagy eresztve kessel nézz rá a Strymon Timeline és Bluesky delay ill. reverb-jére, esetleg Pigtronix Echolution vagy Eventide Time Factor. Lehet hogy csak az én hülyeségem, de sokkal kezesebbnek találom a gitár stompboxokat mint a rack cuccokat. Olcsóbb megoldás a TC Electronic Flashback vagy Hall Of Fame, azokkal sem nagyon nyúlsz mellé imho.

 

Nem az a célom, hogy jobb legyen, hanem az, hogy hasonló soundot, esetleg még ha nem is hasonló soundot csinálok de meglegyen az alapom. Sok mindent kipróbálnék de nincs rá pénzem :(

 

Link to comment
Share on other sites

Ha el vagy eresztve kessel nézz rá a Strymon Timeline és Bluesky delay ill. reverb-jére, esetleg Pigtronix Echolution vagy Eventide Time Factor. Lehet hogy csak az én hülyeségem, de sokkal kezesebbnek találom a gitár stompboxokat mint a rack cuccokat. Olcsóbb megoldás a TC Electronic Flashback vagy Hall Of Fame, azokkal sem nagyon nyúlsz mellé imho.

Link to comment
Share on other sites

mondjuk psytrance és nem techno de érdemes az Infected Mushroom-ot megfülelni, ha a vasak hangjára kíváncsi az ember ( ha nyerne a lottón merre is induljon :) )

http://www.deezer.com/hu/artist/1956 )

Jó jó ismerem a zenekart, meg is hallgattam őket még annó, egyik ismerősöm ajánlotta nekem, nem jött be. Kapásból ami nálam kritérium, hogy a digitális cuccokat nem szeretem, ja pedig az alesis is az.

Ahogy nézem ez a Virus család is nagy svájci bicska, bár azt sem értem azt mért teszi be vitrinbe?

Vasak áráról vitatkozni lehet, minden esetre számolgattam, hogy 3-400 ezerből, ha az isten is úgy akarja megbírom oldani az én kis setupomat.

Keverő pult mért ment ki a divatból egyébként? Csak azért kérdezem mert itt megint nem látok.

Ha trance gyáros lennék én is vírusoznék, de mégsem fogok ebbe az irányba elmozdulni pedig sok techno-s stúdiójában is látni ilyet. Meg ha ezt a stílust szeretném lényegesen könnyebb lenne nekem is. Kísérletezgetéssel nekem az a bajom és felvetésem, hogy beleesik az ember abba a csapdába, hogy játszik vele, minden tetszik neki de semmi nem jön ki belőle ami szalonképes lenne. Ez sem techno már, hanem szinti pop, The Horroristnak láttam már olyan videoit ahol játszik a hangszerekkel, és nem nézném ki azok a videok alapján hogy na ezt ő használja is valami normálisra.

és mégis

Bár nekem ez is nagyon kikísérletezgetős.

 

Végén meg ott fogok tartani eszközvásárlással hogy megvettem 620 felesleges eszközt mert tetszik a hangja stb és még zenét nem csináltam.

Annó megcsináltam a Voice of Saturn nevezetű szintetizátort, nagyon tettszik meg minden... de valahogy számomra megint csak használhatatlan.

Link to comment
Share on other sites

Két tévedést szeretnék korrigálni:

- a reverb nem csinák vízhangot. Még a legnagyobbak sem. Arra van a fürdőszobai csaptelep:-)

- lehet, hogy a példaképed a fiatalember, de ne nevezd zenésznek, mert nem az

 

A reverb akusztikai tereket szimulál. Ezért van az egyes beállításoknak olyan neve, mint room, chamber...stb. Van egy másik eszköz, amit delay-nek szokás nevezni. Annak van visszhangra (echo) emlékeztető hatása. A két berendezést nem szokás összekeverni (mármint a nevét), de lehet egyszerre alkalmazni. 

Én meg pont visszhangra asszociálok reverb terén. Delay-t re meg küldök mintát.

Link to comment
Share on other sites

Ezt én is lestem, hogy akárhogy tekergetem a reverbet, telyesen mindegy milyet, sehogy nem lesz ilyen vízhangos a bassdrum.

Majd kikeresem mert kivágtam bd szólót is.

Nem az a lényeg szerintem, hogy übereljem ezeket a selejteket, hanem ugyanezt a "fos" sounddisignelt hangzásvilágot elérjem.

Félre ne érts, példaképem ez a zenész, de nem szeretnék ugyanaz lenni. Hangminta világától is azért jó lenne elszakadni, saját bassdrumot is jó lenne csinálni, nem csak az überschall hardtechno & schranz és hardcore pakkokat használni.

Két tévedést szeretnék korrigálni:

- a reverb nem csinák vízhangot. Még a legnagyobbak sem. Arra van a fürdőszobai csaptelep:-)

- lehet, hogy a példaképed a fiatalember, de ne nevezd zenésznek, mert nem az

 

A reverb akusztikai tereket szimulál. Ezért van az egyes beállításoknak olyan neve, mint room, chamber...stb. Van egy másik eszköz, amit delay-nek szokás nevezni. Annak van visszhangra (echo) emlékeztető hatása. A két berendezést nem szokás összekeverni (mármint a nevét), de lehet egyszerre alkalmazni. 

Link to comment
Share on other sites

Az UAD lényegesen jobb, mint a fent említett eszközök.

Legalábbis a Lexicon, vagy Plate 250 egészen biztosan, de Dreamverb is.

Az Alesis amúgyis elég gagyi zengetőket csinál, szóval nem nehéz überelni.

Ezt én is lestem, hogy akárhogy tekergetem a reverbet, telyesen mindegy milyet, sehogy nem lesz ilyen vízhangos a bassdrum.

Majd kikeresem mert kivágtam bd szólót is.

Nem az a lényeg szerintem, hogy übereljem ezeket a selejteket, hanem ugyanezt a "fos" sounddisignelt hangzásvilágot elérjem.

Félre ne érts, példaképem ez a zenész, de nem szeretnék ugyanaz lenni. Hangminta világától is azért jó lenne elszakadni, saját bassdrumot is jó lenne csinálni, nem csak az überschall hardtechno & schranz és hardcore pakkokat használni.

Link to comment
Share on other sites

Szeretem a technót; Ezt kicsit kettos érzés hallgatni, mert "szerintem" gyenge a minosége a live act-nek, eszkozileg és az effektek is elég hektikusan vannak megtekerve, sokszor nem igazodva a ritmushoz sem. A keverés sem csúcs.

Persze ettol még lehet, hogy tehetséges a srác, csak most vmi gigszer volt ill. nincs pénzze jobb cuccra (nemtom). :S

Ajánlok egy jó ;) mixet, hasonló hangulatban: Jeff Mills 1996-ban Tokióban.

Szóval, visszatérve a témához, szerintem ezek gyenge effektek.

(A címben két szó is el van írva.)

Visszatérek ide, mostmár otthon vagyok. Én is lestem, hogy mért nem használja a midi portot? Elindítottam a mixxx nevezetű keverőpult szimulátort és mellette egy fl studio-t, bekötegeltem a fl studioba a mixxxet és megy a dob megy, és egyszer csak elcsúszik. Ugyanebből a korszakából találtam számot ami egy ehhez hasonló live act-ban volt játszva és megint lestem, hogy számon belül mért csúszik el!?

Eszközhasználatra nekem van egy érvem, Mért yamaha su 700? Mert Speedy J is ezt használta.

Mért pont Nord Micro Modular? Mert Crish Liebing is használt nord morulart, csak ez kisseb.

Mért Jomox Xbase 09? Mert tr909 szinte csak a gazdagoknak vagy az elektronokosoknak van(még nekem sem készült el)

Mért Yamaha dx200? na ezt már nem tudom, úgy ahogy a rack doboz tartalmát sem fejtettem meg hogy mért ezek. Tc kompresszorra csak gyanakszom hogy szánt szándékkal a dob szinten tartására törekedett, utána lévő effektek megint rejtélyek hogy mért pont ezt a 2-őt választotta.

Másik nagy rejtélyek, mi van a Modularba beprogramozva és milyen hangminták vannak a yamaha su700ban? Az is rejtély hogy mért pont beheringer keverőt használ.Jó igen utánna mackie dfx 12 volt neki de akkor is a legalsóbb kategóriás 8 csatornás keverők. Hogy miker csavart ki a tag az eszközökből még oké, illeszkedik a stilushoz, maga az eszköz parkon belül lenne kérdésem a zenész felé, félretéve hogy pld az alessis nagyon nagy valószínűséggel sound disign célból volt berakva, hogy akkor is mért ilyen gagyi keverő van pld? Főleg azért érdekelne ez engem mert a tag egy felépésért elkér 500 ezer forintot is(+a szálloda+az uti költségek) szóval csak úgy hétvégiesen érdekelne, hogy mért spórolt? Ugyanez a rack dobozával is ami a studiojában van, 16 ból azt hiszem 10 u1es rack csak gagyi beheringer. Végén tényleg az lesz hogy a saját mostani hangzásomat fogom kicsit vissza schranzosítani, mert nagyon hard amit csinálok és ahhoz keresek eszközparkot. Azért kíváncsi vagyok, hogy erre mit javasoltok: tr909 ride,bd,hh, snare, claps(erre szerintem klónt építek egyértelműen) 10-20 bassdrum hangminta, pár darab loop kb ugyan ennyi, szinti témának vagy valamilyen modularos cucc vagy sytrus megy. Magával a hangzásommal sem vagyok megelégedve de hát ezt dobta a gép. Majd alakul ez valahogy.

Link to comment
Share on other sites

Jó ha venni fogok valamit ami zenész cucc az biztos, hogy nem szoftveres lesz.Max ha kijön a Bitwig studio Linuxra.

Tudom ez már nem Alessis de van itt a fórumon valaki aki profi szinten ért a moduláris szintetizátorhoz? (nord micro modular)

Jó azt tudom én is, hogy milyen modulációk vannak.

Hangmintával már lényegesebben könnyebb dolgom van.

Link to comment
Share on other sites

Gyerek egy elég nagy alak hard technoban, maga a szetbe bele tudnék kötni én is, attól függetlenül nekem bejön.

Most meg nem mondom,hogy meddig, de nagyon jól csinálta, hallatszik hogy a jomox teszi ki a 80%-át de nem bírom leutánozni egyszerűen.

Ebbe a szetbe mondjuk a yamaha dx200 nincs benne.Filozófa nekem inkább, szeretnék azért hasonló metódussal zenét csinálni hasonló de jobb hangzást.

Effektre majd ránézek, fl studioban nagyon kevés ami van alapból, linuxosok meg inkább hangszeres zenékhez jók.

Link to comment
Share on other sites

Hm. Már nem tudtam szerkeszteni. :(

Csak annyit akartam, hogy azért ez a Jeff Mills mix (Ami pontosabban 1995-os) sem a minségérol híres, valószínuleg a folvétel miatt. Bár a klub állítólag durván el volt eresztve akkoriban. :)

Visszatérve megintcsak a fotémához, én inkább egy Eventide Space-t ajánlok, mint effekt-reverb.

Link to comment
Share on other sites

Szeretem a technót; Ezt kicsit kettos érzés hallgatni, mert "szerintem" gyenge a minosége a live act-nek, eszkozileg és az effektek is elég hektikusan vannak megtekerve, sokszor nem igazodva a ritmushoz sem. A keverés sem csúcs.

Persze ettol még lehet, hogy tehetséges a srác, csak most vmi gigszer volt ill. nincs pénzze jobb cuccra (nemtom). :S

Ajánlok egy jó ;) mixet, hasonló hangulatban: Jeff Mills 1996-ban Tokióban.

Szóval, visszatérve a témához, szerintem ezek gyenge effektek.

(A címben két szó is el van írva.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...