Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió fejhallgató


lazarus

Kérdés

Admin: KÉRLEK benneteket, új kérdésekhez új témát nyissatok bátran, ne itt tegyétek fel azokat! köszi!

Üdv mindenkinek,

Fejhallgató cserére készülök és érdekelne a véleményetek. A legtöbbet éjszaka dolgozom, ezért egy olyan kellene, amivel zenét írni és mixelni is lehet. Jelenleg egy Audio-Technica ATH-Pro5 MS-t használok, de sokszor nem azt hallom vissza a hangfalon, ami a fülesben szólt és baromi kényelmetlen is hosszú távon.

Egy olyan típus kellene,

- aminek a hangja legközelebb áll a valósághoz, nem színezett

- zárt vagy félig nyitott

- a basszus téren nem vág át

- kényelmes, nem nyomja el a fülem

- elektronikus zenéhez jó

- Összesen 50 ezrem lenne rá

Ezek a lehetséges jelöltek:

- Shure SRH-840

- AKG K271 MK2 vagy K240 MK2

- Sennheiser HD 380 Pro vagy HD-25 SP2

- Beyerdynamic DT 770

A Beyer-en kívül mindet meg tudom hallgatni, de kíváncsi vagyok ki mit favorizál ezek közül vagy ezeken kívül.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 172
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Gondolom rám gondoltál mikor admint írtál :) A Beyer DT880-at régóta nem hallottam már, de alapvetően mindegyik fülesük jó. Amire én fülest használok, az főleg az, mikor magam felveszem, mert egyébként monitorhangfalazom. A füles-célokra van egy 7506, egy DT 110 és egy DT 770-em. A 770-est is szeretem, mert mint írtam, egy feeling füles, pl. nagyon sok basszusa van, ami bizonyos esetekben hangulatos (más lehet azt mondaná rá hogy parasztvakító), de precíznek nem precíz, ezért énekre és keverésre soha nem használnám, előbbiben pedig nagyon masszív tapasztalatom van (+12 év), úgyhogy erről nem is vitatkozom. Minden Beyer termék kapható a Hit Space-ben, szóltam a kollegáknak, hogy a 880-at is vigyék fel. 

 

Sajnálom, hogy 880-assal kapcsolatban nem tudtam hasznosat mondani. Remélem a hozzászólók a saját tapasztalatukat osztják meg, dönteni pedig mindenki a saját céljai és preferenciái alapján dönt. Statisztikailag egyikőnk se kapott még Grammyt ha jól tudom :) Szóval a vélemény szempontok állítására jó, dönteni pedig kipróbálás után kell.  A statisztikához annyi, hogy szerintem Beyerből az új Custom Pro One a király.

Link to comment
Share on other sites

Gondolom rám gondoltál mikor admint írtál :) A Beyer DT880-at régóta nem hallottam már, de alapvetően mindegyik fülesük jó. Amire én fülest használok, az főleg az, mikor magam felveszem, mert egyébként monitorhangfalazom. A füles-célokra van egy 7506, egy DT 110 és egy DT 770-em. A 770-est is szeretem, mert mint írtam, egy feeling füles, pl. nagyon sok basszusa van, ami bizonyos esetekben hangulatos (más lehet azt mondaná rá hogy parasztvakító), de precíznek nem precíz, ezért énekre és keverésre soha nem használnám, előbbiben pedig nagyon masszív tapasztalatom van (+12 év), úgyhogy erről nem is vitatkozom. Minden Beyer termék kapható a Hit Space-ben, szóltam a kollegáknak, hogy a 880-at is vigyék fel. 

 

Sajnálom, hogy 880-assal kapcsolatban nem tudtam hasznosat mondani. Remélem a hozzászólók a saját tapasztalatukat osztják meg, dönteni pedig mindenki a saját céljai és preferenciái alapján dönt. Statisztikailag egyikőnk se kapott még Grammyt ha jól tudom :) Szóval a vélemény szempontok állítására jó, dönteni pedig kipróbálás után kell.  A statisztikához annyi, hogy szerintem Beyerből az új Custom Pro One a király.

Köszi.

Mikor megjön a 880-as, összehasonlításos véleményedre kiváncsi leszek a Custom Pro One -al. Főleg hangzás szempontjából... és be is megyek majd, kipróbálás/megvétel okán... 

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Nem túl sportszerű hogy más véleményével vágsz vissza, ráadásul úgy beállítva, mintha ezt a kérdést egyértelműen el lehetne dönteni. (A statisztikád is eléggé exhasnak tűnik illetve érdekelne, hogy dolgozol-e mindkét fülessel, mert én igen.). Én a saját véleményem írtam, szerintem nem ezt érdemlem ezért. 

 

Viszont ha te az énekesek fején többet látsz DT770-et, akkor biztosan nem ugyanazt az Internetet nézzük. 

 

 

Nem használom mindkettőt. Lehet, hogy ÉNEKFELVÉTELRE a Sony jobb. Mégegyszer mondom nem hallottam még a Sony-t, de 10kilo felett mi lesz vele?:

 

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=2361&graphID[]=2231&scale=30

 

Elnézést kérek, ha belegázoltam volna a lelkedbe.

Link to comment
Share on other sites

és be is megyek majd, kipróbálás/megvétel okán... 

Na itten má' ez a lényeg :)

Én is heteket/hónapokat töltök szaklapokon, fórumokon, youtube-on minden egyes vásárlás előt, de van egy szint amikor már csak a kipróbálás segít :)

(legutóbb akusztikus gitár vásárlás céljából allítottam össze magamnak hetek alatt egy kis listát, oszt' amikor elmentem a bótba, végigpróbáltam az összeset és vettem egy olyat, ami fel sem merült előtte bennem, de amikor a kezembe vetem, éreztem, hogy ő kell nekem)

 

Szerintem a Custom One Pro-t simán veri a DT-880, de még talán egy HD-600 is....A/D szerint meg fordítva :)

Asszem a döntést neked kell majd meghoznod, aztán szintén neked kell majd együttélni a zsákmány összes jó és rossz tulajdonságaival. Úgyhogy menj oda, nézd meg, tapogasd meg, hallgasd meg jól :) Alapvetően tök jó fülesekről beszélünk, nagyon nem lőhetsz mellé.

 

Aztán ha megvan, kellemes fülelést kívánok :D

Link to comment
Share on other sites

Nem használom mindkettőt. Lehet, hogy ÉNEKFELVÉTELRE a Sony jobb. Mégegyszer mondom nem hallottam még a Sony-t, de 10kilo felett mi lesz vele?:

 

http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID[]=2361&graphID[]=2231&scale=30

 

Ez a frekidiagram pont azt mutatja, amiről eddig is regéltem.

 

Van egy fejhallgatónk, amin nem hallunk magasat (7506). De 10kHz felett eleve csak ciccegés van, nem része a zenének, az információ alapvetően nem ebben a tartományban történik. 

 

A DT770-nél 200Hz alatt 10dB-s emelés. Kemény dió!  Ez a hangerőkülönbség a basszusban bőségesen elegendő ahhoz, hogy a közepeket teljesen elnyomja. Kicsit olyan, mint mikor túl van kalibrálva a sub a menő gyerekek kocsijában. Azt nem mondom hogy nem élvezhető, de elég extrém helyzetekben lesz csak kedvező.

 

Ami a tapasztalatot illeti, én leszögeztem, hogy főleg énekfelvételnél gáz: én nekem mély hangom van, egy rohadtnagy búgást hallok a DT770-ben csak. . Mivel ez a fejhallgató kérdés nem csak kettőtöket érinti, gondoltam leírom, hátha valaki úgy gondolja, hogy hasznát veszi az infónak.

 

A DT770-ben teljes skálás hangszerek alsó-közép részei érthetetlenek, gyakran felismerhetetlenek. (Ha egy zongorának levágod a 10kHz feletti részét, még mindig érthető marad, DT770-ben ez a hangszer tipikusan nagyon rosszul szól). Egy Rhodes zongit próbáltál már benne? Mondom, én tapasztalatból beszélek, emiatt kénytelenek voltunk kivonni a DT770-et, amiben pl. a Nord Lead nagyon jól szólt, már annyi basszusa volt mint egy Moognak :)))

 

Remélem, sikerült érthetően megfogalmaznom azt - ami mellesleg semmi újat nem tartalmazott ahhoz képest amit fentebb írtam - hogy olyan fejhallgatót kell nézni, ami az illető céljának és ízlésének megfelel. A legtöbb amit tehetünk, hogy megosztjuk a szempontjainkat.

 

Szerintem a Custom One Pro-t simán veri a DT-880, de még talán egy HD-600 is....A/D szerint meg fordítva :)

 

Legközelebb ügyelj arra, hogy véletlen se az ellenkezőjét írd annak amit írtam. (Azt írtam a DT880-at nem ismerem, még elnézést is kértem, hogy nem tudok segíteni vele kapcsolatban)

Link to comment
Share on other sites

Bocsánat! Nem akartam ám semmi rosszat mondani ezzel, csak, hogy jelen állapotban, amikor már megvannak a jelöltek, valószínű, hogy szubjektív szempontok alapján születik meg a döntés (remélhetőleg kipróbálás után), függetlenül attól, hogy bármelyikünk mit gondol.

Egyèbként emiatt a mondat miatt merészeltem

"A statisztikához annyi, hogy szerintem Beyerből az új Custom Pro One a király"

Link to comment
Share on other sites

Tök jó ez a frekvenciaválasz diagram meg egyéb linkek, de körülbelül annyira releváns, minthogy melyik füles NÉZ ki kényelmesen képen.
Ritkán írok, de írtó vicces elolvasni Ádám hozzászólását általa több éve használt fülesekről és véleményeket, amelyek internetes cikkek elolvasása alapján születtek. 
Az internet szerintem maximum leszűkíti a budget-be beférő, elfogadható modellek számát kb. 5-re.

 

Ezek után persze be lehet menni a boltba és meghallgatni, de én ezt sem tartom igazán jó dolognak. Az utóbbi időben (kb. 5 év) több ezer órát fülessel a fejemen írtam zenét. Ehhez mérten egy boltban fél óra próba után maximum a nagyon nem frankót fogom kiszűrni főleg kényelmi/komfort érzet alapján.

Én konkrétan fogtam magam és 3 olyan emberrel beszéltem, akik nem "hallottak róla, hogy", "olvasták, hogy", egyebek véleménnyel jönnek, hanem hasonló óraszámot lenyomtak egy általam kiválasztott fülesben. Tegnap egy 5 perces telefonnal hosszas töprengést zártam rövidre.

 

Tudom megy ki a divat a "személyes" kapcsolat, és nem akarom egy fórum hasznosságát leértékelni, de ismerős tippjének a kreditje kb. 1000x akkora, mint bármilyen információ virtuális emberektől a neten. 

Szóval nem akarom megvédeni Ádámot, de kb. az ő hozzászólásának volt az utóbbi oldalakon valóban érdemi súlya. Nem kell vele egyet érteni (én speciel rengeteget vitáztam vele... :)) de nagyon sok időt és fejtörést lehet ilyenekkel spórolni. 

Na befejeztem az okoskodást. 

Ontopic, hogy én most váltok k240-esről HD600/HD650-re. Majd 1 év múlva beszámolok milyen. Szerintem nekem kb. annyi idő lesz, míg leülepedik a vélemény.

Egy tapasztalatot viszont megosztanék. Szerintem fülest érdemes a legritkábban cserélni. Ha egy füles megvan mondjuk 10 évig, akkor azon már minden referenciazenét 100x meghallgattál, írtál/kevergettél rajta sok tucat számot. Ez annyi tapasztalatot hagy a füledben, ami a picit jobb technikai nüanszokat szerintem sokban tudja kompenzálni. Én még énekfelvételnél sem bírok mást elviselni a fejemen csak a 240-est. Azt viszont rohadtul ismerem...

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

 

Sajnos ez azért ennyire nem egyszerű. Ugyan is az emberi fül átviteli karakterisztikája nem lineáris, ráadásul a hangerőérzet nem csak a frekvenciától, hanem a fülünkbe érkező hang hangnyomásától is függ, és ez persze egyénenként és életkortól függően is változik:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Equal-loudness_contour

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

 

Én is rengeteget gondolkodtam ilyeneken, de a zene nem a méricskérésről szól. (a technikai része sem)

Ismerd meg alaposan a rendelkezésedre álló eszközöket és tanuld meg használni őket. Használj referencia anyagokat, hogy tudd, mi hogy szól rajtuk és tudd, hogy mit kell csinálnod, hogy  te felvételed is úgy szóljon.

Attól, hogy tisztában vagy vele, hogy van 3k-nál egy dombocska a frekvenciaátvitelben, még nem fogsz jobban zenélni/felvenni/keverni...attól sem, ha kiegyenlíted.

Ráadásul, ahogy előttem is írták, úgyis mindenki máshogy hall és más eszközökön hallgat zenét... felesleges méricskélni, inkább fasza zenéket/mixeket/mastereket kell csinálni :)

Link to comment
Share on other sites

Hát Mohawk... erre most mit írjak? hogy az aláírásomban lévő linkeken meghallgathatod a zenéimet? 

Meghallgathatod... biztosan te nagyon jó mixeket csinálsz... én viszont újra és újra a kukába akarom dobni az eddigi legjobban sikerülteteket is, mert sosem vagyok elégedett a mixdown-jaimmal. Persze, low-end gear-rel dolgozom és próbálom kihozni a maximumot, sokan mások is, lehet, hogy te is.

és hogy tudom, hogy hol vannak a "dombocskák" és azt egyenlítem, az nem játszik közre a keverésnél? - én azt szeretném, ha a mixdownjaim a Szokol rádiótól az autós hi-fi-ken keresztül az ultarhiper hangrendszerekig és az 1 dolláros fülhallgatótól a Dr. Dre Beats-en keresztül az akárhányezer dolláros fejhallgatókig mindenhol vállalhatóan szóljon... Elég, ha vállalhatóan szól... 

és tudom, hogy ehhez nekem az a jó, ha a keverésnél kiegyenlített frekvenciagörbével dolgozom... legalábbis eddig ez vált be és mások is sokan erre tették fel a tétet... 

Ezt tényleg kell itt most magyarázni? Inkább térjünk vissza a konkrétumokhoz és a kérdéshez. 

Mik az előnyei, hátrányai egy fül utáni grafikus eq egyenlítésnek és milyen plug-inokat javasoltok ehhez ingyenes és fizetős kategóriában? 

Ennek az egyenlítésnek annyi célja lenne, hogy kiszűrjem, hogy hol csal a lehallgató rendszer és a fülem együtt, azt pedig egyenlítsem. A masternél úgyis ki kell majd kapcsolni ezt az egyenlítő eq-t... 

Szóval?

Link to comment
Share on other sites

Meghallgathatod... biztosan te nagyon jó mixeket csinálsz... én viszont újra és újra a kukába akarom dobni az eddigi legjobban sikerülteteket is, mert sosem vagyok elégedett a mixdown-jaimmal.

 

Nem kötekedni akartam ám, csak elmondtam a véleményem a méricskérésről, meg a frekvenciamenet egyenesre húzásáról.

 

Egyébként én inkább a mikrofon másik oldalán állok. A technikai oldallal nem foglalkozom olyan régen (bár annál intenzívebben vettetem bele magam), hogy tanácsot adjak bárkinek, csak csacsogok itt, mert ez egy fórum :)

 

Olyat viszont nem láttam még, hogy valaki száz százalékig elégedett lenne a művével...legyen az bármilyen művészeti ág....ez már csak ilyen.

A mix általában akkor van kész, amikor lejár a studióbérlet :D Ha otthon mixelsz, akkor ilyen nincs, tehát sosem lesz kész. Ismerem az érzést. Valahogy befejezettnek kell nyilvánítani a cuccot egy adott ponton, és ez baromira nem könnyű, ha semmi nem kényszerít rá.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

 

 

Tehát - ha jól értem - egy grafikus EQ-val szeretnéd linárissá tenni a fülesedet? 

Ezzel pontosan mi a célod?

A kérdést csak azért vetem fel, mert:

1. Ettől nem lesz lináris.

2. Ha még az is lenne, sem lenne elégséges feltétel a jó mix elkészítésének. 

A célravezető sokkal inkább az, hogy sok helyen (füles, autó, hifihangfal, stúdió monitor) és sok körülmény (villamos, autó) és sok hangerőn (halk, alacsony) hallgasd meg a mixedet. Memorizáld a hibát, és a meglévő füleseden próbáld korrigálni.

Szerintem teljes tévedés, amiben gondolkozol, mert sem technikilag/műszakilag nem az elvárt eredményt fogja hozni, de maga a keverés módszertanát is teljesen rosszul fogja fel. A lényege a dolognak, hogy sok körülmény közt halld a zenét (Te, nem más). 

Arról nem is beszélek, hogy a keverésnél a térérzet, a hangok szeparáltsága is milyen fontos. 

Remélem segít a fenti pár sor, mert én úgy érzem valami vakvágányon jársz. Sok sikert! 

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

 

Szerintem ha ez járható út lenne, akkor a gyártók eleve tökéletesre építenék a hangszórókat vagy beletennének egy egyedi EQ-t. Valamiért ez nem jutott eszükbe. Én büszke lennék rád ha megcsinálnád aztán megosztanád velünk, hogy mire jutottál. Grafikus EQ-t http://www.vst4free.com/index.php?plug-ins=EQ itt találsz ingyen vagy Voxengo, BlueCat, FabFilter rengeteg van.

Link to comment
Share on other sites

Abban az értelemben -elméletileg- nem rossz út amit a kolléga írt, hogy van olyan, hogy a lehallgatórendszer, terem, stb. felismert, és diagnosztzizált hibáit van, aki kikorrigálja egy EQ-val, hogy "linearis" legyen, de ehhez elképesztő műszerek, és nagyon nagy szakértelem kell, és nem egy plugin a végén, hanem valami komoly EQ vas a keverő és a monitorok közé. És még így se biztos, hogy sok értelme van stúdióban. Koncerten sokkal inkább szokás ez, de akkor is az aktuális teremhez/tömeghez kell hangolni a cájgot.

Ennél sokkal járhatóbb út, amit TL írt.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem ha ez járható út lenne, akkor a gyártók eleve tökéletesre építenék a hangszórókat vagy beletennének egy egyedi EQ-t. Valamiért ez nem jutott eszükbe. Én büszke lennék rád ha megcsinálnád aztán megosztanád velünk, hogy mire jutottál. Grafikus EQ-t http://www.vst4free.com/index.php?plug-ins=EQ itt találsz ingyen vagy Voxengo, BlueCat, FabFilter rengeteg van.

Szoktak bele tenni.... Ki ilyet, ki olyat, amivel magát a komplex hangfalat megpróbálják komplettírozni a ládával, hangszórókkal "egésszé". Aztán ez vagy sikerül, vagy sem, minél drágább egy hangfal, annál inkább állítják róla, hogy igen. Aztán jön a terem, elhelyezés, akusztika, amire nincs ember, aki előre tudna gyártani ilyesmit....

Link to comment
Share on other sites

Mohawk-al meglehetősen egyetértek. Nem biztos, hogy a kiegyenlitett frekimenet a jó. Nagyon jól szóló anyagokat kell nézegetni analizeren, hogy azok valóban kiegyenlítettek-e, vagy bizony vannak púpok, völgyek, vágások? Az én tapasztalatom az, hogy bizony vannak, NEM szól jól, legalábbis hosszú távon, egy "kiegyenlített" mix.

Most természetesen nem arról beszélek, hogy a hangszerek legyenek rendben egymáshoz képest -ez alap-, hanem a végső, szumma hangképről. Ahol nem biztos az, hogy 17kHz-en ugyanott kell lennie a szintnek, mint mondjuk 250 Hz-en. Mert belehülyül a hallgató a ciripelésbe.

A másik meg az, hogy az "otthoni magányban" tényleg akkor készül el valami, ha valamiért azt mondod, hogy "kész". És ehhez kell önfegyelem. Van olyan, hogy az ember azt mondja, hogy ez már így döglik meg, igaz a saját érzés szerint csak 85%-os... Aztán lehet, hogy ez jön be később a legjobban....:) Akár másnak is.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem
... nem biztos az, hogy 17kHz-en ugyanott kell lennie a szintnek, mint mondjuk 250 Hz-en. Mert belehülyül a hallgató a ciripelésbe...

Ha tökéletes lenne a lehallgatás tehát egy hangerőn lenne az egész frekvencia spektrum akkor csak a felvételen kell változtatni. Ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

De abban mit? Ha tudod közelebb hozod a mikihez a bőgőt hátrébb a ciccegtető perkát, ha felharmonikusról van szó akkor felvételnél EQ-zol.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...