Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Stúdió fejhallgató


lazarus

Kérdés

Admin: KÉRLEK benneteket, új kérdésekhez új témát nyissatok bátran, ne itt tegyétek fel azokat! köszi!

Üdv mindenkinek,

Fejhallgató cserére készülök és érdekelne a véleményetek. A legtöbbet éjszaka dolgozom, ezért egy olyan kellene, amivel zenét írni és mixelni is lehet. Jelenleg egy Audio-Technica ATH-Pro5 MS-t használok, de sokszor nem azt hallom vissza a hangfalon, ami a fülesben szólt és baromi kényelmetlen is hosszú távon.

Egy olyan típus kellene,

- aminek a hangja legközelebb áll a valósághoz, nem színezett

- zárt vagy félig nyitott

- a basszus téren nem vág át

- kényelmes, nem nyomja el a fülem

- elektronikus zenéhez jó

- Összesen 50 ezrem lenne rá

Ezek a lehetséges jelöltek:

- Shure SRH-840

- AKG K271 MK2 vagy K240 MK2

- Sennheiser HD 380 Pro vagy HD-25 SP2

- Beyerdynamic DT 770

A Beyer-en kívül mindet meg tudom hallgatni, de kíváncsi vagyok ki mit favorizál ezek közül vagy ezeken kívül.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 172
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

vedd fel a fejhallgatot, ne kapcsolj be zenet, simitsd vegig a kezeddel a kabelt vagy utogesd az ujjaddal... gondolom zart fejhallgatonal vagy fulhallgatonal jobban hallhato... mint a sztetoszkop, vagy ket konzervboboz koze kotott hur... a lenyeg hogy adott szituban zavaro tud lenni

Hát én most kipróbáltam a sima 1000 Ft-ossal is és a DT770 Pro-val is, de semmit nem hallok. Most ezzel nem a jelenséget akarom megcáfolni, örülök, hogy nálam nem jelentkezik.

Link to comment
Share on other sites

Meghallgathatod... biztosan te nagyon jó mixeket csinálsz... én viszont újra és újra a kukába akarom dobni az eddigi legjobban sikerülteteket is, mert sosem vagyok elégedett a mixdown-jaimmal.

 

Nem kötekedni akartam ám, csak elmondtam a véleményem a méricskérésről, meg a frekvenciamenet egyenesre húzásáról.

 

Egyébként én inkább a mikrofon másik oldalán állok. A technikai oldallal nem foglalkozom olyan régen (bár annál intenzívebben vettetem bele magam), hogy tanácsot adjak bárkinek, csak csacsogok itt, mert ez egy fórum :)

 

Olyat viszont nem láttam még, hogy valaki száz százalékig elégedett lenne a művével...legyen az bármilyen művészeti ág....ez már csak ilyen.

A mix általában akkor van kész, amikor lejár a studióbérlet :D Ha otthon mixelsz, akkor ilyen nincs, tehát sosem lesz kész. Ismerem az érzést. Valahogy befejezettnek kell nyilvánítani a cuccot egy adott ponton, és ez baromira nem könnyű, ha semmi nem kényszerít rá.

Link to comment
Share on other sites

Hát Mohawk... erre most mit írjak? hogy az aláírásomban lévő linkeken meghallgathatod a zenéimet? 

Meghallgathatod... biztosan te nagyon jó mixeket csinálsz... én viszont újra és újra a kukába akarom dobni az eddigi legjobban sikerülteteket is, mert sosem vagyok elégedett a mixdown-jaimmal. Persze, low-end gear-rel dolgozom és próbálom kihozni a maximumot, sokan mások is, lehet, hogy te is.

és hogy tudom, hogy hol vannak a "dombocskák" és azt egyenlítem, az nem játszik közre a keverésnél? - én azt szeretném, ha a mixdownjaim a Szokol rádiótól az autós hi-fi-ken keresztül az ultarhiper hangrendszerekig és az 1 dolláros fülhallgatótól a Dr. Dre Beats-en keresztül az akárhányezer dolláros fejhallgatókig mindenhol vállalhatóan szóljon... Elég, ha vállalhatóan szól... 

és tudom, hogy ehhez nekem az a jó, ha a keverésnél kiegyenlített frekvenciagörbével dolgozom... legalábbis eddig ez vált be és mások is sokan erre tették fel a tétet... 

Ezt tényleg kell itt most magyarázni? Inkább térjünk vissza a konkrétumokhoz és a kérdéshez. 

Mik az előnyei, hátrányai egy fül utáni grafikus eq egyenlítésnek és milyen plug-inokat javasoltok ehhez ingyenes és fizetős kategóriában? 

Ennek az egyenlítésnek annyi célja lenne, hogy kiszűrjem, hogy hol csal a lehallgató rendszer és a fülem együtt, azt pedig egyenlítsem. A masternél úgyis ki kell majd kapcsolni ezt az egyenlítő eq-t... 

Szóval?

Link to comment
Share on other sites

Nekem is Sennheiser HD25 van es hosszutavon tenyleg kenyelmetlen. Szoritja a fulet. :S

A hangja jo, kicsit melegiti es emeli a melyet.

A legnagyobb gondom vele az, hogy a kabel minden egyes kis zorejt tovabbad a fulresznek, vagyis pl. a galleromon vagy a borostamon megcsusszano kabel komolyan hallhato zajokat kelt, amit (nem elektronikusan, hanem "csupan" mechanikusan) a fulemhez vezet a kabel.

Nameg gondolom egy csavart kabel biztos komfortosabb lenne, az talan szeklab ala sem keveredhet. :)

Kivancsi lennek profi hangmernokok mit hasznalnak. Mondjuk Silk? ;)

Link to comment
Share on other sites

Na most, a kérdésem az, hogy miért drágább a sima DT 880 a DT 880 Pro-nál? Mint, hogy tobbnyire csak a fejnyomásban kulonboznek. (Mindketto 250 Ohmos.) Tehát csak vmi trendhatározó, marketing v ilyesmi szerepe lehet a kulonboztenek?

Illetve tényleg csak minimálisan kulonboznek hangilag, mégpedig a nyomás miatt?

Na jó, ezek annyira nem lényeges kérdések, sokkal értelmesebb lenne kipróbálnom, azután megvennem... nade az nem egyszeru.

Link to comment
Share on other sites

Nos igen. Sajnos ezt is meg tudom erősíteni. Nálam is megadta magát a "varrás".

Sziasztok,

 

Tudtok arról, hogy a Sony MDR7506 -hoz beszerezhető-e a párnácska ami hajlamos szétmenni, roncsolás nélkül cserélhető-e, javítható-e, és ha beszerezhető árban kb., hogy nézki?

 

Köszi,

M.

Link to comment
Share on other sites

"Ahogy néztem, senki nem írt a SONY fülesről (MDR 7506)."

Azzal csak óvatosan! Teli van az ország a hamisított kínai változatával, ami ráadásul olyan pocsékul szól, hogy egy 2000 Ft-os Hama is jobb nála.

Lehet erről tudni bővebbet? (Honnan lehet felismerni, kik árulnak ilyet stb).

Mi biztosan eredetit árulunk, nagyon szeretjük ezt a fülest. Amúgy ez az egyik ipari sztenderd pl. énekfelvételhez, nagyon sokat láthatjátok híres énekeseken videókban is.

Link to comment
Share on other sites

"Lehet erről tudni bővebbet? (Honnan lehet felismerni, kik árulnak ilyet stb).

Mi biztosan eredetit árulunk, nagyon szeretjük ezt a fülest. Amúgy ez az egyik ipari sztenderd pl. énekfelvételhez, nagyon sokat láthatjátok híres énekeseken videókban is."

Nem, nem arra gondoltam, hogy a Hitspaceben árulnak hamisat, hanem néhány külföldi netáruházban, és külföldiek is meg magyarok is, akik befürödnek vele, próbálják továbbpasszolni.

A hamisítás a Sony fémházas széria jobb darabjait érinti, köztük a 7506-ot, de a V sorozat néhány tagját is.

http://www.head-fi.o...ony-mdr-7506/45

http://www.head-fi.o...hones-with-pics

http://audiokarma.or...ad.php?t=319516

http://www.head-fi.org/t/413229/good-idea-or-bad-sony-mdr-v900hds

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok...

 

Gondoltam egy olyanra, hogy valahogyan szert tennék széles frekvenciaspektrumot (5hz-35khz) felölelő, azonos hangerősségű, jó minőségű szinusz hullámformákra, és azt lejátszanám a fülesben. 

Master csatorna végére mondjuk grafikus EQ plug-in és ahol kiugrik ott halkít, ahol lent van, ott emel, amíg mindent azonos hangerősségűnek hallok. 

Így keverném le az anyagokat...

Lenne egy preset a fülesemnek és egy preset a hangfalaimnak...

 

Szerintetek ez járható út? Ha igen, milyen plug-in-t ajánlotok. Legyen mondjuk egy ingyenes és egy fizetős plug-in opció is...

Jaaa és ilyen szinuszhullámkönyvtárat honnan tudok begyűjteni? Vagy mivel lehetne generálni, ami jó minőség és azonos hangerővel generál minden spektrumban?

 

 

Tehát - ha jól értem - egy grafikus EQ-val szeretnéd linárissá tenni a fülesedet? 

Ezzel pontosan mi a célod?

A kérdést csak azért vetem fel, mert:

1. Ettől nem lesz lináris.

2. Ha még az is lenne, sem lenne elégséges feltétel a jó mix elkészítésének. 

A célravezető sokkal inkább az, hogy sok helyen (füles, autó, hifihangfal, stúdió monitor) és sok körülmény (villamos, autó) és sok hangerőn (halk, alacsony) hallgasd meg a mixedet. Memorizáld a hibát, és a meglévő füleseden próbáld korrigálni.

Szerintem teljes tévedés, amiben gondolkozol, mert sem technikilag/műszakilag nem az elvárt eredményt fogja hozni, de maga a keverés módszertanát is teljesen rosszul fogja fel. A lényege a dolognak, hogy sok körülmény közt halld a zenét (Te, nem más). 

Arról nem is beszélek, hogy a keverésnél a térérzet, a hangok szeparáltsága is milyen fontos. 

Remélem segít a fenti pár sor, mert én úgy érzem valami vakvágányon jársz. Sok sikert! 

Link to comment
Share on other sites

A BlueSound most akciósan árusítja a Beyer DT770 és DT990 füleseket. 40e alatt van a bruttó áruk.

http://bluesound.hu/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1

http://us1.campaign-archive1.com/?u=f9e25c58bcf5aa488d438da7b&id=a7ed55f3c7&e=80ba236234

DT 770 Pro:

Bruttó 48 125 Ft helyett: Bruttó 38 500 Ft

DT 1350:

Bruttó 74 625 Ft helyett: Bruttó 59 700 Ft

DT 770 M:

Bruttó 53 375 Ft helyett: Bruttó 42 700 Ft

DT 990 Pro:

Bruttó 48 125 Ft helyett: Bruttó 38 500 Ft

Link to comment
Share on other sites

Helló Mindenki!

Kellene nekem egy nagy csillapítású, de lineáris fejhallgató. Nincs valami ötletetek? Jó lenne akár fülhallgató is, mert csillapított fülesem van, de borzasztóan rosszul szól, csak süket dobosoknak jó.

Arra kellene, hogy amikor nagy hangerő jön a gitárcuccból, anélkül tudjam bemikrofonozni, hogy ki-be kelljen szaladgálnom és persze ne kelljen ordíttatni a fülest ahhoz, hogy csak a mikrofon jelet halljam.

Lustaság fél egészség...

Szóval várom az ötleteket.

Link to comment
Share on other sites

Abban az értelemben -elméletileg- nem rossz út amit a kolléga írt, hogy van olyan, hogy a lehallgatórendszer, terem, stb. felismert, és diagnosztzizált hibáit van, aki kikorrigálja egy EQ-val, hogy "linearis" legyen, de ehhez elképesztő műszerek, és nagyon nagy szakértelem kell, és nem egy plugin a végén, hanem valami komoly EQ vas a keverő és a monitorok közé. És még így se biztos, hogy sok értelme van stúdióban. Koncerten sokkal inkább szokás ez, de akkor is az aktuális teremhez/tömeghez kell hangolni a cájgot.

Ennél sokkal járhatóbb út, amit TL írt.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem ha ez járható út lenne, akkor a gyártók eleve tökéletesre építenék a hangszórókat vagy beletennének egy egyedi EQ-t. Valamiért ez nem jutott eszükbe. Én büszke lennék rád ha megcsinálnád aztán megosztanád velünk, hogy mire jutottál. Grafikus EQ-t http://www.vst4free.com/index.php?plug-ins=EQ itt találsz ingyen vagy Voxengo, BlueCat, FabFilter rengeteg van.

Szoktak bele tenni.... Ki ilyet, ki olyat, amivel magát a komplex hangfalat megpróbálják komplettírozni a ládával, hangszórókkal "egésszé". Aztán ez vagy sikerül, vagy sem, minél drágább egy hangfal, annál inkább állítják róla, hogy igen. Aztán jön a terem, elhelyezés, akusztika, amire nincs ember, aki előre tudna gyártani ilyesmit....

Link to comment
Share on other sites

vedd fel a fejhallgatot, ne kapcsolj be zenet, simitsd vegig a kezeddel a kabelt vagy utogesd az ujjaddal... gondolom zart fejhallgatonal vagy fulhallgatonal jobban hallhato... mint a sztetoszkop, vagy ket konzervboboz koze kotott hur... a lenyeg hogy adott szituban zavaro tud lenni

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem
... nem biztos az, hogy 17kHz-en ugyanott kell lennie a szintnek, mint mondjuk 250 Hz-en. Mert belehülyül a hallgató a ciripelésbe...

Ha tökéletes lenne a lehallgatás tehát egy hangerőn lenne az egész frekvencia spektrum akkor csak a felvételen kell változtatni. Ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...