Jump to content
Ménemszól.hu

Kérdés

Van egy Yamaha DX7 II D szintim.Tenni akarok rá hangszíneket.

Nem akarja venni a sysex-eket, hibaüzeneteket ír ki.

Több progival is próbáltam és nem megy.

Van valami, amit esetleg a szintin kell állítani?

Írásvédelmet mindig lekapcsoltam.

Sehogy sem jön össze a dolog.

Próbáltam a dx factory-t is, de az meg azt írja ki a gyári hangokat tartalmazó syx fájlra, hogy nem dx7 fájl.

Tud valaki segíteni?

Szerkesztette SY77

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Próbáltad másik midi interface-el? Lehet arra is érzékeny.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Próbáltad másik midi interface-el? Lehet arra is érzékeny.

Igen, a MIDI interfész átcserélésével azonnal megoldódott a dolog.

A violinkulcsos interfész ezek szerint nem a legjobb megoldás...

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

hát a manualokat kell átnézni a dx7-nek és annak a berendezésnek is amivel "dump"olod a dx7-et

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sziasztok!

 

Egy zseniális japán kolléga megoldotta, hogy a TX81z abletonnal vezérelhető legyen.

Megakadtam ott, hogy én nem vásároltam meg a 9 -es Live-ot ezért az ingyenes vs-t

nem tudom letölteni. Az vezérelné ugyanis a vasat. Tud valaki ebben segíteni nekem?

 

https://groups.yahoo.com/neo/groups/yamahablackboxes/conversations/topics/1127

 

http://audiooo.com/jp/software/index.html

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Meg tudná nekem valaki mondani, lehetőleg (online) forrás megadásával:

* 1. kérdés: Honnan lehet tudni, hogy egy szintetizátor mennyitimbrális, ha nincs a manualban?

* 2. kérdés: Honnan lehet megtudni, hogy a Yamaha mikor fejezte be egy adott hangszertÍpus gyártását?

 

Konkrétan:

3. kérdés: Tudni szeretném, hányszorosan timbrális a Yamaha PSR-S700 típus;

4. kérdés: Pontosan mikor (melyik évben) szüntette be a Yamaha a fenti típus gyártását / támogatását?

Köszönöm, ha tud valaki bármelyik kérdésre válaszolni.

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
11 perccel ezelőtt írta Mészáros Nándor:

 

Helló, itt minden van hozzá, 2011-es a firmware update. Úgy látom 16 trackes, vagyis ennyi midi sávot biztosan tud.

http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=usa.yamaha.com&category_id=16535&product_id=574051

 

11 perccel ezelőtt írta Mészáros Nándor:

Meg tudná nekem valaki mondani, lehetőleg (online) forrás megadásával:

* 1. kérdés: Honnan lehet tudni, hogy egy szintetizátor mennyitimbrális, ha nincs a manualban?

* 2. kérdés: Honnan lehet megtudni, hogy a Yamaha mikor fejezte be egy adott hangszertÍpus gyártását?

 

Konkrétan:

3. kérdés: Tudni szeretném, hányszorosan timbrális a Yamaha PSR-S700 típus;

4. kérdés: Pontosan mikor (melyik évben) szüntette be a Yamaha a fenti típus gyártását / támogatását?

Köszönöm, ha tud valaki bármelyik kérdésre válaszolni.

 

 

 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
43 perccel ezelőtt írta mdavid:

Helló, itt minden van hozzá, 2011-es a firmware update. Úgy látom 16 trackes, vagyis ennyi midi sávot biztosan tud.

http://download.yamaha.com/search/product/?language=en&site=usa.yamaha.com&category_id=16535&product_id=574051

 

 

Köszi, de nem ezt kérdeztem. Egyrészt a legtöbb MIDI-s hangszer 16-sávos, mivel már amennyire kevéssé én értek hozzá, ez a MIDI "szabvány". Ettől független viszont az, hogy a billentyűzet hány "hangszert" (voice-ot) képes egyszerre megszólaltatni, ez az, ami érdekelne.

Egyébként ez egy meglehetősen szofisztikált arranger hangszer, vagyis van külön audio dalcsatorna (nem is egy, kb. tíz), külön MultiPad (kvázi szekvenszer) csatorna (4 db.), billentyűzet csatornák (L+R1+R2), style csatornából is jópár; összesen 24. A kérdés, hogy a timbralitás pont ennyi, ennél kevesebb (nem valószínű), vagy esetleg több? Pl. egy  dalcsatornán simán szólhat egyszerre több voice is, gondolom.

Regisztrálva vagyok a hangszerhez, vagyis az útmutatókat le tudtam tölteni eddig is, megvan kinyomtatva magyarul is. De azokban nem találtam timbralitás-adatot.

Feltételezem, hogy ehhez kapcsolási rajzok vagy valami hasonló kellenének, de azt nem tudnám értelmezni, még ha lenne is.

Szerkesztette Mészáros Nándor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

16 part multitimbralisnal nem lehet tobb semelyik midi-szabvanyos hangszer, hacsak nincs ket midi-inje.

nem ismerem a konkret hangszert, de, ha a manualjaban nincs errol szo, akkor szvsz nem multitimbralis. A belso szekvenszereben elkepzelheto, hogy tud tobbet, de fogadni nem biztos.

erzek nemi kis zavart a kerdesben egyebkent, mert a multitibralitas azt jelenti, hogy "kivulrol" hany fuggetlen midi jelet kepes fogadni, tehat hany hangszint tud egyszerre megszolaltatni. Az ilyen koru hangszereknel ez egyebkent jellemzoen 1-2-4-8 szokott lenni, esetleg 16. (Jellemzo egyebkent a 10-es dobsav+1 akarmelyik, egyszerre, ezert a ketto). Van persze extra eset is, amikor a mt 6, de ez nem annyira jellemzo.

mas dolog az, hogy a billentyuzete hany hangszert kepes egyszerre megszolaltatni. Ez lehet egy, lehet layerezve tobb (ez nem multitimbralitas, hanem egymasra pakolt, egyszerre szolo hangszinek), vagy lehet splittelni a billentyuzetet valahol (ez vagy fix, vagy allithato), amikor a bal keznel van valami, illetve a jobb keznel is van valami beallithato hangszin.

a multit. tehat leegyszerusitve azt jelenti, hogy hany, fuggetlenul, vezerelhetoen megszolaltathato "hangszer" van a szintiben. Ez a jellemzo egyebkent "song" uzemmodban szokott elojonni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ahogy elnezem egyebkent a kerdeses szinti 16 part multis.

ha mind a 16 ki van hasznalva, akkor pedig savonkent 6 hang polifonikus, osszesen 96, ami nyilvan automatikusan oszlik el.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 órája írta NeoC:

Ahogy elnezem egyebkent a kerdeses szinti 16 part multis.

ha mind a 16 ki van hasznalva, akkor pedig savonkent 6 hang polifonikus, osszesen 96, ami nyilvan automatikusan oszlik el.

OK, köszi a választ, okosodtam valamit, úgy érzem, az 1. és 3. kérdésre választ kaptam, illetve el tudok indulni vele valamerre. :D

Már csak a dátumos részt kell megérdeklődnöm a cégtől, bár nem tudom, ilyesfajta jkérdésekkel hova érdemes fordulni. Ügyfélszolgálat? :D 

Szerkesztette Mészáros Nándor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
10 órája írta Mészáros Nándor:

Köszi, de nem ezt kérdeztem. Egyrészt a legtöbb MIDI-s hangszer 16-sávos, mivel már amennyire kevéssé én értek hozzá, ez a MIDI "szabvány". Ettől független viszont az, hogy a billentyűzet hány "hangszert" (voice-ot) képes egyszerre megszólaltatni, ez az, ami érdekelne.

Egyébként ez egy meglehetősen szofisztikált arranger hangszer, vagyis van külön audio dalcsatorna (nem is egy, kb. tíz), külön MultiPad (kvázi szekvenszer) csatorna (4 db.), billentyűzet csatornák (L+R1+R2), style csatornából is jópár; összesen 24. A kérdés, hogy a timbralitás pont ennyi, ennél kevesebb (nem valószínű), vagy esetleg több? Pl. egy  dalcsatornán simán szólhat egyszerre több voice is, gondolom.

Regisztrálva vagyok a hangszerhez, vagyis az útmutatókat le tudtam tölteni eddig is, megvan kinyomtatva magyarul is. De azokban nem találtam timbralitás-adatot.

Feltételezem, hogy ehhez kapcsolási rajzok vagy valami hasonló kellenének, de azt nem tudnám értelmezni, még ha lenne is.

Találkoztam ilyen Arrangeres Yamahával, mondjuk nem pont ezzel a típussal. Az a "gond" vele, hogy teljesen le vannak osztva fixre a timbre (avagy MIDI) sávok. Fix Midi kiosztása van az arranger rész egy-egy hangszereinek, úgy mint dob, percussion, basszus, kíséret 1, kíséret 2 stb. ezeken nem tudsz változtatni, és felölelnek mondjuk 8-10 timbrét. Aztán ezen felül is csak olyan lehetőségek vannak, hogy Upper, Lower, amik a Split ponttal oszthatóak fel és hogy erre mit tud, vagy tud-e plusz layert kezelni, ezt már nem tudnám megmondani.

Tehát összességében külön számítógépről 16 Timbrális hangmodulnak és hangszerelési munkákhoz nem javasolt ilyen arrangeres hangszer. Ellenben ha a hangszer fedélzetén, saját stílusokat akarsz kreálni, esetleg jól elkészített audio style-okat akarsz feltenni a hangszerre, akár műsort, alapokat előállítani, akkor jó buli lehet. Az első lépés hogy az ember elhessegesse a vendéglátós, lagzís romamidifájlokatlejátszó sztereotípiákat és meglássa hogy az egész hangszert át lehet lényegíteni saját szájízünk szerint akár Funky géppé, és gondolom Te ezt tetted, ezt láttad meg a lehetőségekben. Ahogy említettem, a timbrék MIDI leosztása fix, de ez sem lehet akkora baj, mert így legalább tudja az ember, hogy mindig az összes munkájában ugyanazon a csatornán fog elhelyezkedni az összes arranger és hangszer sáv. Szokás kérdése.

Tudom hogy nem konkrét számokat írtam a kérdésedre, de talán az is információ, hogy a 16 MIDI csatornás gép timbréivel nem Te rendelkezhetsz szabadon.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 2017. 03. 16. at 10:04 írta Koródi Csaba:

Találkoztam ilyen Arrangeres Yamahával, mondjuk nem pont ezzel a típussal. Az a "gond" vele, hogy teljesen le vannak osztva fixre a timbre (avagy MIDI) sávok. Fix Midi kiosztása van az arranger rész egy-egy hangszereinek, úgy mint dob, percussion, basszus, kíséret 1, kíséret 2 stb. ezeken nem tudsz változtatni, és felölelnek mondjuk 8-10 timbrét. Aztán ezen felül is csak olyan lehetőségek vannak, hogy Upper, Lower, amik a Split ponttal oszthatóak fel és hogy erre mit tud, vagy tud-e plusz layert kezelni, ezt már nem tudnám megmondani.

Tehát összességében külön számítógépről 16 Timbrális hangmodulnak és hangszerelési munkákhoz nem javasolt ilyen arrangeres hangszer. Ellenben ha a hangszer fedélzetén, saját stílusokat akarsz kreálni, esetleg jól elkészített audio style-okat akarsz feltenni a hangszerre, akár műsort, alapokat előállítani, akkor jó buli lehet. Az első lépés hogy az ember elhessegesse a vendéglátós, lagzís romamidifájlokatlejátszó sztereotípiákat és meglássa hogy az egész hangszert át lehet lényegíteni saját szájízünk szerint akár Funky géppé, és gondolom Te ezt tetted, ezt láttad meg a lehetőségekben. Ahogy említettem, a timbrék MIDI leosztása fix, de ez sem lehet akkora baj, mert így legalább tudja az ember, hogy mindig az összes munkájában ugyanazon a csatornán fog elhelyezkedni az összes arranger és hangszer sáv. Szokás kérdése.

Tudom hogy nem konkrét számokat írtam a kérdésedre, de talán az is információ, hogy a 16 MIDI csatornás gép timbréivel nem Te rendelkezhetsz szabadon.

Tudom, hogy most teljesen dilettáns dolog, amit írok, de eredetileg főleg azért vettem szintetizátort, hogy kiszolgáljam vele az olyan primitív szoftverszekvenszerek sample-k iránti igényét, mint pl. az e-Jay. :D(Akkoriban, kb. tíz-tizenöt évvel ezelőtt, vonzottak a szoftverszintik, de az elérhető árúak roppant primitívek voltak, na meg hangkártyára sem volt pénzem, így egy idő után kiszerettem belőlük, láttam, hogy így nem tudok továbblépni. ja és az internet sem úgy nézett ki, mint manapság, nem volt több ezer ingyenhangminta a weben, még a google is csak újdonság volt. Valahogy úgy voltam vele, hogy miért vegyek midi billentyűt [ezek is drágák voltak még], ha azon az áron már rögtön egy komolyabb szintetizátort is vehetek. ).

Szóval hangmintagyártásra akartam használni. Még nagyon újonc voltam, így aztán egy kicsit csalódás volt, amikor rájöttem, hogy ilyen célra inkább analóg szintetizátor alkalmas (persze ha hallottam is a kétezres évek elején analóg szintikről, azt hittem, már az összes olyan monofon vacak múzeumban porosodik). Bár nem mondom, hogy ezzel a Yamahával nem lehet érdekes dolgokat (hangszíneket) csinálni, különösen, ha igénybe veszi az ember a torzítókerék által adott lehetőségeket. A legnagyobb csalódás számomra a PSR-S700-ban az volt, hogy a MIDI felvevő a torzításokat nem rögzíti, vagyis ami játék közben egy reszelős-fézeres-echos lead, az felvételen marad egyszerű, közönséges hegedűhang.

Amúgy nem akarok panaszkodni, bár a hangszer nem szolgálja jól azokat a célokat, amiket szántam neki, jól el lehet rajta pötyögni, dalokat írni rá stb., nagyon jó kis hangokat lehet találni és csinálni rajta, sőt letölteni hozzá (kompatibilis pl. bizonyos Tyros típusokkal), amúgy kedves kis jóbarát. Ráadásul mindig akartam szintetizátort gyerekkoromban, szóval nem baj, hogy van és hogy ez is van. A PSR-S700 annyit tud, hogy a majdnem egy évtized alatt, amióta megvan, laikusként a lehetőségeinek talán a felével ha megismerkedtem. (Pl. a MIDI-s részével mindössze egy hónapja ismerkedtem meg, minthogy vettem mellé szekvenszert (nem mintha a PSR-S700-ban nem lenne szekvenálási lehetőség; csak jóval nehezebb használni, programozni, mint egy külső step szekvenszert), és természetesen mostanában ide-oda kötözgetem őket, csak hogy megtudjam, mit lehet ebből kihozni). Tulajdonképpen egy borzasztó jó, sok irányba fejleszthető kezdőhangszer lenne mindenkinek (ide értve a rokonait, az S710-et, S770-t, S910-et stb. is), ha a család borsos árától eltekintünk. Ma már csak egy kicsit sajnálom, hogy annak idején nem szántam rá plusz százezret és még egy-két hónapot, hogy a kicsit drágább PSR-S900-ast vegyem meg ... a PSR-S700 tulajdonképp ennek a lebutított, kicsit olcsóbb verziója. Csak hát a kb. kétszázezer forint, amibe akkoriban az s700 került, nálam a "top" árkategória volt, el sem tudtam képzelni, hogy ennél drágább szintetizátorok egyáltalán létezhetnek - ha léteznek is, ugyan ki venne olyantot ??? :D 

Szerkesztette Mészáros Nándor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta Koródi Csaba:

Találkoztam ilyen Arrangeres Yamahával, mondjuk nem pont ezzel a típussal. Az a "gond" vele, hogy teljesen le vannak osztva fixre a timbre (avagy MIDI) sávok. Fix Midi kiosztása van az arranger rész egy-egy hangszereinek, úgy mint dob, percussion, basszus, kíséret 1, kíséret 2 stb. ezeken nem tudsz változtatni, és felölelnek mondjuk 8-10 timbrét.

 

Mit értesz azon, hogy fix? Hogy automatikusan lefoglal egy MIDI csatornát? Az s700-asban szerencsére nem így van, mindegyik ilyen "hangszertípus-csatorna" hozzárendelhető bármelyik MIDI csatornához a 16 közül, akár le is kapcsolható. Pl. megoldható, hogy mind a 16 MIDI csatornán ugyanaz a MultiPad1 sáv  "szóljon".

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 órával ezelőtt írta Mészáros Nándor:

Mit értesz azon, hogy fix? Hogy automatikusan lefoglal egy MIDI csatornát? Az s700-asban szerencsére nem így van, mindegyik ilyen "hangszertípus-csatorna" hozzárendelhető bármelyik MIDI csatornához a 16 közül, akár le is kapcsolható. Pl. megoldható, hogy mind a 16 MIDI csatornán ugyanaz a MultiPad1 sáv  "szóljon".

Értem, akkor jó. Ezek szerint akinél láttam nem ismerte ezt a részt és nem tudta rendesen megmutatni.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Miért az FM szintik rovatban tárgyaljátok a  PSR-S700-at és a multitimbrált?

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
9 perccel ezelőtt írta KR~:

Miért az FM szintik rovatban tárgyaljátok a  PSR-S700-at és a multitimbrált?

Bocs, nem tudtam új topikot nyitni, és ez volt a legközelebbi cím.  Esetleg még azok a címek, amikben szerepel a Tyros szó. De nem illett sehova sem igazán.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nem gond :-)

Mellesleg a youtube-on kiváló DX7 tutoriál sorozatot találtam:

Power DX7 a kanális neve. Minden FM szerelmesnek ajánlom!

Érdemes a srác demóit is meghallgatni. Zseniális analóg típusú hangjai vannak!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
Ekkor: 2017. 03. 16. at 4:53 írta NeoC:

Az ilyen koru hangszereknel ez egyebkent jellemzoen 1-2-4-8 szokott lenni, esetleg 16

Furcsa, de 1991-ben egy akkor 40 ezer Ft-os PSR48 már tudta a 16 part multit!!! És csak 16 hang polifón volt. Ráadásul az Ensemble gombbal rögtön felezte a polit, és ha az arranger is kalapált alatta, már csak monofónikusan lehetett brillírozni rajta. :D 

Mellesleg a kérdéses S700 "csak" 10-12 éves cucc és egyáltalán nem mondható gyengének, mert a Tyros génjein alapul!

Ekkor: 2017. 03. 15. at 22:33 írta Mészáros Nándor:

3. kérdés: Tudni szeretném, hányszorosan timbrális a Yamaha PSR-S700 típus;

4. kérdés: Pontosan mikor (melyik évben) szüntette be a Yamaha a fenti típus gyártását / támogatását?

Szerintem te a polifóniára gondolsz, ami a készülékek belsőleg triggerelt hanggenerátor kapacitására vonatkozik, hogy úgy mennyi hangot tud kinyögni magából egyszerre, ha pl. megy az összes arranger sáv több szólamban, a multi padok (ezek amúgy inkább mini midi frázis-loop lejátszók) és még a billentyűket is nyomkodod.

A multitimbralitás valóban a külső eszközről való vezérlést takarja, pontosabban azt, hogy hány midi csatornán tud egyszerre fogadni jelet a hangszer. Ajánlom ezt tanulmányozd ha a midivel gyorsan tisztába akarsz jönni: http://midi.blog.hu/2006/06/29/sik_gerenyi_midi

Az S700-ra vonatkozóan, a honlapjukon pontos információt találsz mikor indult a forgalmazás (de arra ne vágyj azért hogy felsorolják azt is hogy kik vettek részt név szerint a cucc tervezésében és gyártásában!) :) 
http://hu.yamaha.com/hu/products/musical-instruments/keyboards/digitalkeyboards/arranger_workstations/psr-s700/?mode=model (Itt a jellemzők fül alatt azt is megtalálod hogy az S700 már 128 hang polifón!)
Többnyire 3-5 év egy termék életciklusa gyártásilag, utána már csak raktáron maradtakat árulnak ki a boltok és jönnek az új kiadások. Más termékekre is vonatkozóan, a Yaminak is van wiki product history oldala... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Yamaha_products#PortaTone_PSR_series
 

Ekkor: 2017. 03. 16. at 10:04 írta Koródi Csaba:

Tehát összességében külön számítógépről 16 Timbrális hangmodulnak és hangszerelési munkákhoz nem javasolt ilyen arrangeres hangszer.

Ugyan miért??? Teljesen kielégíti a hangmodul szerepét is az S700. GM, GS és XG szabvány kompatibilis is! Anno több kiadó is írt ettől butább cuccokra zenéket, midi songokat, mint multitimbrális hangszer! Mondom, a Yamaha már 1991-ben csinált 16-os multival belépő hangszert!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 perccel ezelőtt írta djuice:

1. Furcsa, de 1991-ben ...

2. Csak 10-12 éves cucc és egyáltalán nem mondható gyengének, mert a Tyros génjein alapul!

3. "Szerintem te a polifóniára gondolsz"

4. "A multitimbralitás valóban a külső eszközről való vezérlést takarja, pontosabban azt, hogy hány midi csatornán tud egyszerre fogadni jelet a hangszer. Ajánlom ezt tanulmányozd ha a midivel gyorsan tisztába akarsz jönni: http://midi.blog.hu/2006/06/29/sik_gerenyi_midi "

5. "Az S700-ra vonatkozóan, a honlapjukon pontos információt találsz mikor indult a forgalmazás"

6. "Többnyire 3-5 év egy termék életciklusa gyártásilag, utána már csak raktáron maradtakat árulnak ki a boltok és jönnek az új kiadások. Más termékekre is vonatkozóan, a Yaminak is van wiki product history oldala..."

7. "Ugyan miért??? Teljesen kielégíti a hangmodul szerepét is az S700. GM, GS és XG szabvány kompatibilis is! Anno több kiadó is írt ettől butább cuccokra zenéket, midi songokat, mint multitimbrális hangszer! Mondom, a Yamaha már 1991-ben csinált 16-os multival belépő hangszert!"

 

1. Én azért ennél jóval később vettem a hangszert, valamikor 2000-2010 között.

2. Szerintem sem gyenge, sőt! Ezt korábban már írtam is: a PSR-s700 egy nagyon nagy tudású, nagyon jól használható hangszer, és nem csak a maga idejéhez mérten, hanem még napjainkban is felveszi a versenyt a hasonló árú újabb szintikkel (más kérdés, hogy 1. alig valamivel többért a PSR-s900 jóval többet tudott, de ez a PSR-700 abszolút értékéből nem von le, önmagában figyelemre méltó volt; 2. nem igazán arra volt kitalálva a psr-s700 - bár azért haszontalannak sem volt mondható -, amire megvettem, de ez meg az én bajom, utánanézhettem volna. erről fentebb már bővebben írtam).

3. Kifejezetten nem a polifóniára, hanem a multitimbralitásra gondoltam. Más kérdés, hogy amatőrként nem tudtam igazán elmagyarázni, mire gondoltam ... :D

4. Köszi, feltétlenül elolvasom, ha van még hasonló link, akkor azokat is.

5. (Jaaaaaaj!) Mikor indult? Engem az érdekel, mikor fejeződött be! Rendben van, hogy nem fogalmazok szakemberként, de szerintem ebben az esetben világosan fogalmaztam, és nem volt félreérthető. :D

6. Na ez viszont hasznos info, köszi!

6b) "Van product history oldala" - Jaaaaaj2 ! :D  A product history oldalakon, akár céges honlapokon, akár a wikipédiákon, valamiért csak a gyártás/kiadás éve szerepel, a beszüntetés nem. Azt azért feltételezheted rólam, hogy egy wikire ránézek, mielőtt kérdést teszek fel.

7. "butább cuccokra" - ezzel viszont nagyon egyetértek. A PSR-s700 inteligens, nagy képességekkel rendelkező hangszer, alkalmas komplett dalok írására (számítógép számottevő használata nélkül), elegendő kreativitással kiegészítve, gyakorlatilag akármilyen műfajban. Én pl. kísérleteztem drone-os dolgokat csinálni rajta (az akkori hangkártyám pocséksága / felvétellel kapcsolatos gondok miatt hagytam abba), de ami magát a szintit illeti, egészen ígéretes volt!

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 órája írta Mészáros Nándor:

Azt azért feltételezheted rólam, hogy egy wikire ránézek, mielőtt kérdést teszek fel.

Ha tudod az induló dátumot, akkor az egy bekezdéssel lejjebbi dolgokat is értelmezni tudod: 3-5 év egy típus forgalmazási ciklusa!
És akkor mi van különben, ha egy 10 éves beragadt cuccot vadi újonnan veszel meg leértékelten, 10-ed áron egy boltból? Én már láttam ilyet, mikor felszámolták és kiárulták a készletet. Egyáltalán a kérdést nem értem, miben nagy jelentőségű az, hogy mit meddig gyártottak, mikor te magad felsorolod a 710-től a 770-ig az utódokat?
Nyilván egy S770 ma 10x többet tud és jobban mint az S700. Ha ez érdekel csak, a neten szintén minden fenn van. Olvasgasd a specifikációs listájukat.
Az meg hogy drága hengszerek, hááát... az S770 pl. 300 akármennyi jelenleg, a Tyros 5 meg 1,3 millió és nem tud 20x annyit érte, sőt még 2x jobban sem szól! :) A PSR-ekben a leggázabb egyedül a billentyűzet, azt mindegyikről le kéne csak gyalulni, mert szégyen az ilyen nevű és múltú gyártótól, hogy ilyen klaviatúra minőséggel mer hangszernek nevezni valamit. Mellesleg az 50 ezer Ft-os belépő PSR-E kategóriától nem is különbözik ebben! Műanyag nyelven rúgózó, alatta szilikongumis kontakttal "ellensúlyozott" konstrukció. Pont mint 91-ben a PSR48-amnál. Semmi fejlődés e téren! :( 

Még csak annyi, hogy ha nagyon az idő vonalon akarsz rágódni, van olyan hogy bejelentési dátum, aztán várható forgalmazási dátum, aztán késés (néha nem is kevés, mondjuk fél év) és a tényleges forgalmazási dátum, de lehet hogy te már eleve pl. 4 évesen jutsz egy hangszerhez újonnan is a boltból, ahhoz képest mikor ténylegesen legyártották és ideszállították, majd 2-3 évet állt a bolt polcán... Ezért is értelmetlen hogy mit akartál kérdezni, mert ha a támogatási oldalát nézed, ott még hosszú évekig kapsz supportot Yamahára (is). Aztán még ott a használt piac... :) Tehát ezért sem világos mit is akartál igazán ezzel a "meddig gyártották dilemmával" hacsak nem a tervezett elavulástól félsz. :) 
(Mellesleg az S700 teljesen offtopic ide, mert semmi köze az FM szintikhez!)

Szerkesztette djuice

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 órája írta djuice:

Ha tudod az induló dátumot, akkor az egy bekezdéssel lejjebbi dolgokat is értelmezni tudod: 3-5 év egy típus forgalmazási ciklusa!
És akkor mi van különben, ha egy 10 éves beragadt cuccot vadi újonnan veszel meg leértékelten, 10-ed áron egy boltból? Én már láttam ilyet, mikor felszámolták és kiárulták a készletet. Egyáltalán a kérdést nem értem, miben nagy jelentőségű az, hogy mit meddig gyártottak, mikor te magad felsorolod a 710-től a 770-ig az utódokat?
Nyilván egy S770 ma 10x többet tud és jobban mint az S700. Ha ez érdekel csak, a neten szintén minden fenn van. Olvasgasd a specifikációs listájukat.
Az meg hogy drága hengszerek, hááát... az S770 pl. 300 akármennyi jelenleg, a Tyros 5 meg 1,3 millió és nem tud 20x annyit érte, sőt még 2x jobban sem szól! :) A PSR-ekben a leggázabb egyedül a billentyűzet, azt mindegyikről le kéne csak gyalulni, mert szégyen az ilyen nevű és múltú gyártótól, hogy ilyen klaviatúra minőséggel mer hangszernek nevezni valamit. Mellesleg az 50 ezer Ft-os belépő PSR-E kategóriától nem is különbözik ebben! Műanyag nyelven rúgózó, alatta szilikongumis kontakttal "ellensúlyozott" konstrukció. Pont mint 91-ben a PSR48-amnál. Seemi fejlődés e téren! :( 

Még csak annyi, hogy ha nagyon az idő vonalon akarsz rágódni, van olyan hogy bejelentési dátum, aztán várható forgalmazási dátum, aztán késés és tényleges forgalmazási dátum, de lehet hogy te már eleve pl. 4 évesen jutsz egy hangszerhez újonnan is a boltból, ahhoz képest mikor ténylegesen legyártották és ideszállították, majd 2-3 évet állt a bolt polcán... Ezért is értelmetlen hogy mit akartál kérdezni, mert ha a támogatási oldalát nézed, ott még hosszú évekig kapsz supportot Yamahára (is). Aztán még utánam a használt piac... :) Tehát ezért sem világos mit is akartál igazán ezzel a "meddig gyártották dilemmával" hacsak nem a tervezett elavulástól félsz. :) 
(Mellesleg az S700 teljesen offtopic ide, mert semmi köze az FM szintikhez!)

Érzek némi sértettséget a hozzászólásodban, pedig nem volt célom ilyesmit kiváltani.

A leállítási dátummal mindössze az a szándékom, hogy írjak a hangszerről blogon, honlapon, valami olyasféle címmel, hogy  "életmeghatározó szintijeim". Az első mondat valahogy így hangzana: "A Yamaha PSR-s700 a Yamaha egyik középkategóriás, digitális, kísérőautomatikás szintetizátora volt, amely 200x-ben jelent meg, a gyártását pedig 200y-ban fejezték be."

Jól hangzó és tökéletes kezdőmondat lenne. Csak éppen tudnom kellene hozzá a tényeket. Tulajdonképpen ennyi. Úgy érzem, egy szintetizátor (sőt valójában bármilyen sorozatgyártott termék) történetéhez szervesen hozzátartozik, hogy mikortól kezdve nem gyártják, sőt az is, hogy ha vannak "utód" modellek, azok mikor jelentek meg, ha remake jelent meg, akkor mikortól stb. Ez már fogalmazástechnika és nem is annyira szűkebb értelemben vett  zenei szaktudás. Sokat elárul magáról a hangszerről, a korszakról, a cég üzletpolitikájáról stb. Na meg persze vannak praktikus szempontok is. Pl. veszek-e kifutott hangszert egyáltalán? ha mégis veszek használtan, rákérdezek-e, sőt utánanézek-e, hogy a szoftverek mellé vannak-e adva, s ha nem, egyáltalán letölthetőek-e még a honlapról (uram bocsá, a hangszernek van-e még céges adatlapja? egyáltalán a gyártó cég megvan-e még? stb.) 

Persze röviden úgy is válaszolhattam volna: azért kell a dátum, mert érdekel. Mi gond van ezzel? :D

"A PSR-ekben leggázabb a billentyűzet'" -hát ebben sajnos igazad van. Tíz év elteltével már kb. úgy kopog, mint Twist Olivér szemei vízkeresztkor. Szerencsére ez számomra nem jelent sok gondot: egyrészt a hangszeren csak egyszerű, rövidebb "dallamokat" "játszottam", legalábbis "dalok" felvételekor (a magam örömére is szoktam pötyögni rajta, de természetesen ilyenkor sem zavar a billentyűzet, a környezetemben élőket már inkább :D ); amikor "dalokat" írtam, a "munka" nagyját (szólamok összehozása) szoftveres környezetben végeztem.

 

"Még csak annyi, hogy ha nagyon az idő vonalon akarsz rágódni, van olyan hogy bejelentési dátum, aztán várható forgalmazási dátum, aztán késés és tényleges forgalmazási dátum, de lehet hogy te már eleve pl. 4 évesen jutsz egy hangszerhez újonnan is a boltból, ahhoz képest mikor ténylegesen legyártották és ideszállították, majd 2-3 évet állt a bolt polcán... " - ezt mind nem tudtam, de amúgy érdekel.

"semmi köze az fm szintikhez" - mentségemre szolgáljon, hogy nem én kezdtem újra ezt a párbeszédet, hanem te, és a téma ide nem illését már korábban megbeszéltük valakivel pár hozzászólással fentebb. Én már nem szándékoztam hozzászólni a dologhoz, de amiket mondtál, azok tök érdekesek voltak, úgyhogy nem álltam meg ...

Szerkesztette Mészáros Nándor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 órája írta Mészáros Nándor:

Érzek némi sértettséget a hozzászólásodban

All right! Nincs semmi gond! Elmondtam amit tudtam... :cool:

Ui.: felesleges teljes kommenteket idézni, pláne ha közvetlen utána reagálunk, ráadásul ha kijelöljük a kívánt mondatrészt, akkor felugrik egy "a kijelölt rész idézése" lehetőség is!

Szerkesztette djuice
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 órája írta djuice:

Ugyan miért??? Teljesen kielégíti a hangmodul szerepét is az S700. GM, GS és XG szabvány kompatibilis is! Anno több kiadó is írt ettől butább cuccokra zenéket, midi songokat, mint multitimbrális hangszer! Mondom, a Yamaha már 1991-ben csinált 16-os multival belépő hangszert!

No, hát ha a számítógépről tökéletesen meg lehet valósítani a hangszerelési munkákat benne, route-olni az effekteket, belőni az effektek részletes paramétereit, a master EQ-t és master FX-et, hogy a végén 16 timbrés kész produktum jelenjen meg a hangszerből, akkor tévedtem, sőt javallott a számítógéppel használni.

De én nem arról írtam, hogy egy kreatív zenész akár egy Yamaha PSS-580-al is csinál akár egy teljes, jó lemezt, hanem arról, hogy egy ilyen arrangeres gép számítógépes hangszerelési munkákhoz nem a legjavallottabb megoldás (ha egyáltalán van ehhez a típushoz Mixer editor PC-re, bevallom nem vettem a fáradtságot hogy utánanézzek hogy milyen editor jár hozzá.)

Azt pedig elismertem az írásomban is, hogy a hangszer saját fedélzetén jó buli dolgokat megvalósítani.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Csabi! Editálás? Mi az hogy, mi az hogy! Az Optimizer 8 progival dolgozik pc-ről a fél világ az ilyen hangszerekre, a kiskutya fülétől a macska farkáig mindent vezérelhetően! ;)

  • Like 2

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 órája írta djuice:

ráadásul ha kijelöljük a kívánt mondatrészt, akkor felugrik egy "a kijelölt rész idézése" lehetőség is

OFFtopik: Látod, ezt sem tudtam! Mindig is érdekelt, hogy hogyan lehet nem-összefüggő idézetrészeket betenni a hozzászólásokba, mert a szerkesztőmenü nem ad erre lehetőséget, csak féltem megkérdezni! Vajon működik nekem is?

 

7 órája írta djuice:

Elmondtam amit tudtam

Ollé, működik! :D

Már csak azt félek megkérdezni, hogy az én szmájlijaim miért nem animáltak. (?)

Erre közben rájöttem ...:lol:

 

Szerkesztette Mészáros Nándor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!

Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!

Bejelentkezés

×