rootkiller Létrehozva January 26, 2015 Share Létrehozva January 26, 2015 Szevasztok! Ilyen témával még nem találkoztam. Mivel én magam dobos vagyok, így ez a téma kiemelt módon érdekel, jó lenne okosodni: ki mit mivel milyen pozicióban mibe dugja bele subkick lábdob dinamikus/kondi lábdob mikrofon kinn/benn tamokra állvány/csiptető overheadnek kismembrános/nagymembrános Hirtelen ennyi minden jutott eszembe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 21, 2015 Share Válaszolta May 21, 2015 A spékelés mi akarna lenni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 21, 2015 Share Válaszolta May 21, 2015 Itthoniból amúgy leginkább Road, Depresszió, Tankcsapda, de nem tudom biztosan, hogy semmi nincs triggerelve bennük. Ha jól meg van csinálva és saját magával van visszatrigerelve, akkor szinte képtelenség megmondani. Sokszor még az idegen hangot is nagyon nehéz, annyira jól meg lehet ma már csinálni. Sokszor persze rögtön ki lehet szúrni, de nem mindig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta May 21, 2015 Szerző Share Válaszolta May 21, 2015 Itthoniból amúgy leginkább Road, Depresszió, Tankcsapda, de nem tudom biztosan, hogy semmi nincs triggerelve bennük. Ha jól meg van csinálva és saját magával van visszatrigerelve, akkor szinte képtelenség megmondani. Sokszor még az idegen hangot is nagyon nehéz, annyira jól meg lehet ma már csinálni. Sokszor persze rögtön ki lehet szúrni, de nem mindig. Az, hogy saját magával van visszatriggerelve miért jó? Illetve alapvetően miért jó az hogy triggereljük? Miért jó az hogy olyat csinálunk amivel távolabb kerül a dolog attól amilyennek természeténél fogva kéne lennie? Sterilebb, pontosabb, dinamikátlanabb, gépiesebb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 21, 2015 Share Válaszolta May 21, 2015 Röviden: csak. Amúgy meg könyvet lehetne írni a témáról. A lényeg, hogy jól szóljon. A kutyát nem érdekli, hogy ezt ki hogyan éri el. Trükkök, segédeszközök mindig is voltak, mindig is lesznek. Sokszor olyan dolgok is bindzsizve vannak, amit mindenki nagyon természetesnek gondol. A pergők nagyon sok esetben már a 80-as években is triggerelve voltak, szóval több évtizedes technológiáról van szó. Ennyire erővel azt kérdezhetnénk, hogy miért rakunk torzítót a gitárra. Csak. Mert úgy szól jól és kész. Persze csak amikor szükséges. Nyilván nem jazz felvételt kell triggerelni, de a rock-metal zenéknek mindig is része volt az ütős dobsound és sok esetben ez csak triggerekkel érhető el. Enélkül nem létezne pl. Pantera sound, de komplett műfajok sem tudnának rendesen megszólalni. Más műfajoknak meg persze nem áll jól, mert nem úgy szoktuk meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 21, 2015 Share Válaszolta May 21, 2015 Ezeken pl. nincs trigger: Link to comment Share on other sites More sharing options...
JánosHorváth Válaszolta May 22, 2015 Share Válaszolta May 22, 2015 Én is némileg destruktívan álok ehhez a kérdéshez. Dob-valamilyen mikrofonozás-50 000 000 youtube néző. Ha ez sikerült, akkor jó volt a felvételi technika. Vagy rossz, de mindegy, mert ettől kezdve ezt a felvételi eljárást fogja mindenki firtatni és követni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yackall Válaszolta May 22, 2015 Share Válaszolta May 22, 2015 Köszi a 2 dalt! K..va jól szól! Amúgy szerintem is mindegy, hogyan éred el jó soundot, viszont nagyon tudom értékelni például egy fasza pergőhang mögött lévő munkát és technikát (persze ez minden más hangszerre is igaz) Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 22, 2015 Share Válaszolta May 22, 2015 Ja, faszán szól, csak hát az itthoni lemezek 99,9%-a nem ilyen költségvetésből készül, mint ez, hanem ennek a töredékéből. Így aztán a legtöbbször marad a trigger, vagy a villanydob. Ha a műszaki és emberi feltételek adottak, akkor onnantól csak pénzkérdés a jó sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herkules Válaszolta May 26, 2015 Share Válaszolta May 26, 2015 Szerintem nincs ma Magyarországon sem fizetőképes kereslet, sem megfelelő dobtudás, dobcucc a jó élő dobfelvételhez. Akik meg megtehetik, azokból 1 stúdió tud megélni kb.... a többi csak mókusvakítás és hetekig tartó editálás, triggerelés fillérekért... Ráadásul villanydobbal is lehet egész jókat csinálni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta May 26, 2015 Share Válaszolta May 26, 2015 Ez mind igaz, azt az egyet leszámítva, hogy csak a kezdők editálnak dobot hetekig. Kellő gyakorlattal egy dobvágás és triggerelés kb. 2 nap. Komplikált dobnál mondjuk 3. Persze ahhoz azért megfelelőlen fel is kell venni, hogy jól vágható legyen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gamda Válaszolta June 1, 2015 Share Válaszolta June 1, 2015 A villanydobos felvételről szeretnék kérdezni. Erősen gondolkozom rajta, mert az idegrendszeremnek nem tesz jót az élő dob editálása, kis talentumú dobosok esetében. Nagyon sajnálom rá az időt! És amúgy is rákényszerülök a triggerelésre. Illetve lenne igény együtt játék felvételére is, amit szerintem villanydob - később reampolt gitár (monitorozáshoz van realtime apollo plugok) - stb, szóval az éneken kívül minden más "vonalból" menne. A villanydob monitorozása érdekelne: -Az elektromos dob "agyából" megy a monitorozás és később vannak a midi-üzenetekhez hozzárendelve a minták? (A villanydobok hangmintái nem lehetnek túl inspirálóak.) -Vagy gondolom még egy gyengébb dobosnak is zavaró lehet, ha a dawon keresztül egy vsti-t monitorozunk vissza latencyvel? Aztán ha azt meg kvantáljuk akkor megint csak elég gépies lesz az egész, még ha valamiféle humanizációs algoritmust is használunk? Szóval a kérdésem az lenne: Hogy érdemes elektromos dobbal felvételt készíteni? Milyen elektromos dobot érdemes hozzá használni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta June 1, 2015 Share Válaszolta June 1, 2015 Én magam még sosem vettem fel villanydobot, mindig csak küldik a MIDI-t keveréskor, de engem is érdekel a téma, mert mi is akarunk előbb-utóbb villanydobot beszerezni. Egy jó dobagynak igazából teljesen jónak kell lenni a monitorozáshoz, de nem vágom a kedvelt típusokat. Ugyanakkor elvileg a Superior Drummer és társai is fel vannak készítve real time játékra, tehát elvileg azzal is fel lehetne játszani. Ehhez persze nagyon alacsony latency kell, illetve hát fene tudja, hogy a MIDI port mennyire gyors egy ilyen attrakcióhoz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herkules Válaszolta June 1, 2015 Share Válaszolta June 1, 2015 Na ez nem egy egszerű téma... Mi ezt nagyon körbejártuk, mert a próbateremben realtime kell, hogy szóljon a dob és nem utolsó sorban jól! A 700 ezres dobagyak hangban köszönő viszonyban sincsenek pl a superiorral, a megoldást mindenképpen egy hibrid rendszer jelenti. A latency Superiorral észrevehetetlen, de sok fontos funkció MIDI eszköz függő! Tapasztalatinak alapján a roland cuccai a legjobbak, vagy a dobagy saját USB kimenete. A többi cucc nem tudja jól kezelni pl a lábcin vezérlését, velocity-t. Mindenképpen drága! 1, a kisméretű cuccokon nem tudnak játszani a dobosok, folyamatosan pontatlanok, nem találják a felületet, így egy akusztikus dob átszerelése a legjobb megoldás. Fontos, hogy a sima hálóbőr nem jó, nem lesz jó a trigger érzékenysége, a 3x drágább fehér többrétegű kell... Egy ilyen átalakítás, dobbal, belső triggerekkel, jó bőrökkel 3K körül van. 2, Cinekből szintén csak a drágák jók, sajnos az olcsó cinek nem úgy reagálnak ahogy kéne. 3, dobagyból csak Rolandot szabad venni, abból is a legalja a TD15, az olcsóbbaknak, meg az alesis, yamaha cuccokna rossz a jelfeldolgozása, késik a MIDI, nem elég részletes a pedal control vezérlés stb. 4, dedikált számítógép... semmi más nem futhat rajta, csak a dobszoftver és sajnos a windows felejtős... Nálunk egy I5ös, négymagos gépnek kellett volna ellátnia a feladatot, nem ment neki... Random csúszkált a hang, egyszer-egyszer meg késett 1-1 leütés kb 1 másodpercet. Régi Macbook C2D simán akadásmentesen szalad... Alsó hangon egy ilyen rendszer durván 800-1 milla között van és még így is van vele szopás... Pl, csinálsz egy dobszettet amivel felveszed a dobot, beállítod hozzá az érzékenységeket stb, de utána lecseréled mondjuk a pergőt... ugyan az a velocity érték, tök másféle hangot fog eredményezi, az összes pergetést újra kell állítani, lábcinvezérlés ugyan ez. A dupla triggerelés elkerülhetetlen, mindig van 1-2 kósza hang a legnagyobb odafigyeléssel beállított rendszernél is. Persze ettől függetlenül egyszerűbb és sokszor a végeredmény is jobb mint akusztikus dobon, de tapasztalataim alapján az elektromos dobhoz is kell tudni dobolni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta June 1, 2015 Share Válaszolta June 1, 2015 Köszi. Gondoltam, hogy nem olcsó. Azt sajnos nem lehet megúszni, hogy hangminta cserénél újra kelljen szerkeszti egy csomó velocity-t. Mi mindig csak akkor véglegesítjük, ha már véglegesek a soundok. Aztán persze néha mégis csak cserélni kell újra és akkor kezdődik elölről a velocity tologatás. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gamda Válaszolta June 2, 2015 Share Válaszolta June 2, 2015 Köszi a részletes válaszokat!!! Akkor ez sem olyan egyszerű dolog, mint gondoltam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kérdés
rootkiller
Szevasztok!
Ilyen témával még nem találkoztam. Mivel én magam dobos vagyok, így ez a téma kiemelt módon érdekel, jó lenne okosodni:
Hirtelen ennyi minden jutott eszembe.
Link to comment
Share on other sites
válasz erre a kérdésre
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.