Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Dob felvétele


rootkiller

Kérdés

Szevasztok!

 

Ilyen témával még nem találkoztam. Mivel én magam dobos vagyok, így ez a téma kiemelt módon érdekel, jó lenne okosodni:

  • ki mit mivel
  • milyen pozicióban
  • mibe dugja bele
  • subkick
  • lábdob dinamikus/kondi
  • lábdob mikrofon kinn/benn
  • tamokra állvány/csiptető
  • overheadnek kismembrános/nagymembrános

Hirtelen ennyi minden jutott eszembe.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 65
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kis tapasztalat megosztás villany dobbal kapcsolatban :)

Hosszú filózás után, pont két hete vásároltam meg az elektromos dobomat. Nálam a cél eleve a "midi controller" funkció volt, mivel egy olyan dob agy, aminek meg van minden kimenete eszméletlen drága és persze nálam még mindig ott van a "hobby" jelző, ami miatt azért igyekszem meghúzni a határokat :D

Végül a választásom egy Millenium MPS-750-re esett, ami ugye a Thomann saját márkája. Azért választottam ezt mert, ár / érték arányban ezt találtam erre a célra a legmegfelelőbbnek, mivel a snare és a ride 3 zónás és minden más 2 zónás, ami elég jól jön a midizésnél.

Egy hete csináltunk is vele 2 próbafelvételt, egy olyan dobossal, aki játszott már fel stúdióban villany dobon (rolandon) és teljesen meg volt elégedve az eredménnyel, az eszközzel. Először Ő is azt mondta, hogy monitorozzunk az aggyal, és vegyük fel a midi jelet, de aztán egy az egyben ment az EzDrummer monitorozás is, mi nem tapasztaltunk késést (USB midi, UAD Apollo buffer size 64). Csináltunk "takk tesztet" és tökéletes volt (persze élő játéknál már jöttek a "dobos" húzások, kick kicsit előrébb, cin kicsit hátrébb :D).

Ami érdekes volt, hogy kérdezte a dobos, hogy esetleg tudom-e, kb. milyen "hangszínű" dob fog a zene alatt szólni, mert akkor Ő szeretne már azzal felvenni. Na ezen elszöszöltem egy kicsit, de főleg azért mert még nem volt rá koncepció :D

Link to comment
Share on other sites

7 órája írta Tetsuo:

Dob felvétele...

Nem árt megfontolni, tényleg fel akarjuk-e venni, mert biza nehéz az.

Ha már döntöttünk, a dobot is ugyanúgy kell felvenni, mint bármi mást:

Slide046.JPG

A lényeg, hogy a derekunk végig egyenes maradjon; így nem lehet nagy baj.

Egyéb felvételi tippek: link.

:lolu:

Nekem olyan is van, amihez négy ember kell legalább. :D

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 02. 20. at 12:41 írta PropaneB:

Megszaporodtak nálam az élődobos felvételek, ezért szeretnék beruházni a mostaninál jobb overhead mikrofonokra.

Érdekelne a témában a szakértő véleményetek!

A dolog ott vált aktuálissá, hogy lehetőségem van Amerikából behozni őket

A konkrét, amivel megkeresett egy barátom az két új Shure KSM 441SL (http://www.guitarcenter.com/Shure/KSM141-SL-Dual-Pattern-Studio-Condenser-Microphone.gc) Az egyik kedvenc dobosa állítólag ilyet használ felvételkor.

Egyéb alternatívákat szeretnék begyűjteni tőletek!

Most maradjunk az 500 000Ft-os limitnél (kettő darabra értendő), tehát az U87, U67, stb most kilőve!

Amik eddig szembejöttek:

- AKG C414 XLS 260 000Ft/db

- AKG C451B 80 000Ft/db

- Neumann KM 184

- Neumann KM 183

- Rode K2 205 000Ft/db (Simon Philips mostani setupjában: https://www.producelikeapro.com/video/simon-phillips-interview-studio-tour/) Nekem az ő általa felvett dob hang az egyik nagy kedvencem.

- láttam, hogy pl. Tomy Lee AT 4050-eket is használ, de eddig mindenki ekézte... (https://www.producelikeapro.com/video/tommy-lees-atrium-studio-smiley-sean-interview/)

Köszi

A KM 183-at elvetném, a gömb kismembrános mikrofonok szerintem klasszikus zenei környezetbe valók, oda ahol például tömegével használnak Brüel & Kjaer / DPA 4006-ot.
Az AKG-vel mint gyártóval kapcsolatban nekem ellenérzésem van, aminek az oka hogy a most már Samsung tulajdonolt Harman teljesen lezüllesztette azokat az örökségeket amik naggyá tették.
Ezek közül nekem a KM 184 a legszimpatikusabb, ha valaki naturálisabb dob hangzást és szebb cineket szeretne, akkor a kis membrán nagyon jó választás, nagymembránossal viszont "dögösebb", "súlyosabb" dobhangzást lehet elérni ami rock környezetbe előnyösebb lehet.
Egyébként érdemes lehet szalagmikrofonban gondolkodni, a Coles 4038 egy rendkívül népszerű dob overhead például, van olyan barátom akinek nagy kedvence.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2017. 02. 20. at 12:53 írta PropaneB:

Még egy kérdés: Hol, illetve kiktől lehet megfelelő mikrofonokat bérelni?

KM184 bérelhető, bár jellemzően nagy tételben szokták operett/musical/stb dolgokra, 2500-3000 forint / nap / db a rental ára. Például a Mohai Gyurinál lehet bérelni, vagy MS Rent, de ott van a Delta Classic ahol nagyon durván jó világ van: DPA-k, Schoeps-ek, Shure KSM-ek, C414 meg stb.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2015. 06. 01. at 20:55 írta deneverstudio:

Én magam még sosem vettem fel villanydobot, mindig csak küldik a MIDI-t keveréskor,

de engem is érdekel a téma, mert mi is akarunk előbb-utóbb villanydobot beszerezni.

Egy jó dobagynak igazából teljesen jónak kell lenni a monitorozáshoz, de nem vágom a kedvelt típusokat.

Ugyanakkor elvileg a Superior Drummer és társai is fel vannak készítve real time játékra,

tehát elvileg azzal is fel lehetne játszani.

Ehhez persze nagyon alacsony latency kell, illetve hát fene tudja, hogy a MIDI port mennyire gyors egy

ilyen attrakcióhoz.                        

Nos. Nekem volt egy Roland TD-25KV kis cuccom. Azzal csinaltam felveteleket. Alapbol a cucc sajat hangjai nem tul jok, ezert ugy oldottam meg, hogy eloszor az EZdrummer 2-n keresztul, aztan valltottam az Addictive Drums 2-re. Ezen kivul ugy, hogy az agybol ment a jel egy Yamaha MG10XU USB Mixing Desk keveron keresztul a laptopba. ( Macbook pro) DAW-nak a Logic pro x-et hasznaltam. 

Nem vettem eszre kesest egyalltalan! Tehat, egyertelmuen "real time" volt. MIDI-ben rogzitettem a dobot, amit menteskor savonkent ( tehat, kulon minden dobot, labdob, pergo, overheads room, tamok, labcin) wave-ba mentettem el. Azt mar tokeletesen lehet keverni, masterelni.

Es ez meg mindig csak egy kozepkategorias dob volt. A Roland TD 30, vagy TD 50-es mar tokeletes erre a celra, de iszonyatos ara van! De az "agy" a lenyege mindennek. Keves befektetessel egy akusztikus dobot atalakitva, talan meg jobb az elmeny. Akkor "csak" az agynak az ara huzos. :) Am, a Rolandon kivul nem erdemes mast venni, az is biztos. 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 01. 25. at 15:36 írta Herkules:

Lábcin nekünk csak roland modullal működött jól, bár 2box-ot nem próbáltuk...

Pedálban a Rolandnál egyébként a Padtech jobb, csak elég hamar lehal sajnos, így visszaálltunk a rolandra... a többi nagyon rossz volt játékérzet szempontjából.

 

 

 

Az Addictive Drum2 -ben van 2box hoz beállítás (midi mapping). Ott 99%-osan működött minden. Úgy tűnik ennyin múlik a dolog. A többi dob softwarenél nem volt midi beállítás a 2box hoz sajnos. 

Link to comment
Share on other sites

Nemrég vettem fel élődobot, ez volt a setup:

Overhead: 2x AKG C12A

Mono Overhead: Neumann CMV 563/M7

Direkt crash: 2x Shure KM44

HH: AKG C451

Ride AKG C451

ROOM: 2x AKG C414

Tamok: 3x MD421

Pergő: 2x Shure SM57 (alul felül egy-egy)

Láb: Shure Beta52+Subkick

 

A felvételen preampnak Milennia 8ch MV3 at és Focusrite ISA828-at használtunk, a konverter meg Symphony I/O volt. A dobcucc egy gretsch volt, kivéve a pergő, az Pearl Joey Jordison signature. A felvételek egészen jól sikerültek, nem mondtam rá rögtön, hogy triggerelni kell... :) és úgy néz ki nem is kell majd, ennek kifejezetten örülök :D

Amint publikus lesz a végtermék, majd közzé teszem :D

Link to comment
Share on other sites

Midizésnél a lábcinnel szoktunk szenvedni. Egyáltalán nem tudtuk még jól beállítani, hogy jól érzékeljen.... lehet maga a midi-usb átalakító a gond?

-----

Nekünk egy 2boxDrum szett van.

Ennek nagy előnye, hogy az agyra egyből rá lehet tenni saját fájlokat és az egyéb software dobokat pl ezzel a kis programmal:

http://lustark.com/sdse

Így élőben is lehet használni ezeket.

Link to comment
Share on other sites

A múlt hét elején megvolt a felvétel, összességében elégedett vagyok. Vannak dolgok amik nem sikerültek 100 százalékosan, de nem csináltam nagy bajt. Végigpróbáltam 2-3 mikrofont több célra, végül a következő lett a befutó setup:

kik - beta52a
felül - beta57a
alul - avantone ck-1 kismembrános
lábcin - e914
ride - atm11
felső - D2
álló - D4
room - karaszek
oh - Oktava, majd Audix SCX-1

Lábcin-ride-room-oh csatikba bele lett emelve Pultec EQ-val 3dB a 10k-ba. A room-ba teljesen felesleges volt mert itt utólag jól megvágtam a magasat, a lábcin-rideon is teljesen felesleges volt, de nem lett annyi hogy az ne férne igazából el. Az összes csatornán egyébként Burnley 73 - UAD 1176 csücsül, a lábdobon egy single EQ-val vágtam bele a 200-ba. A mono room nagy dolog, ad annyit hogy ne érezzem a zengető szükségességét. Ez olyan 7-8m-re szemben volt a dobbal. A hely nagyon bevált, nem is akarnék máshol dobot felvenni.

Az Oktavákkal pont beszívtam, mert a második számnál elkezdtek csúnya zajok jönni az egyikből. Mindegy, ez vissza lett küldve és money-back, a színházból sikerült szerezni egy pár SCX-1et, így megoldódott a dolog.

Végre hallottam egymás mellett a D6-ot és a beta52-t, ráadásul azon a cuccon amin normálisan ugye dolgozok hétről hétre, és megint rájöttem hogy miért szeretem a betamat. Pergőre odaraktam egy betát, egy sm-et és a 609-et, hát a 609 nem annyira jó mint gondoltam ide, a másik kettőből sound alapján választottuk a betát. Alulra a kismembrános egy utolsó pillanatos tipp volt, egyszerűen jó oda a kondi. Lábcinre felkerült az e914 és az atm11 meg poénból egy 57 ha már úgy is állványon volt. Mivel a 914 nyert az ATM11 ment ridera, ahol egyébként tök jól dolgozott. Felső tamra odaraktam egy 57est, egy 609-et meg D2-t, állóra D4-D6-57 kör volt és hát az Audix tammikrofonokat nem véletlenül szeretjük. A többin miksi varia nem nagyon volt, OH-ra jobb volt a kb 60 fokban kinyított 'ORTF' mint az XY, természetesen a pergő felett.

Nagyjából ennyi, majd lesz minta ha bárkit is érdekelne.

Link to comment
Share on other sites

Jól látom? Indítottál egy topikot, feltettél egy rakás kérdést, majd a végén megválaszoltad magadnak?

Közben a többik jól elbeszélgettek más témákról :-)

Szerintem a dobfelvétel végeredménye a következőktől függ, fontossági sorrendben:

1. Dob és dobos (ha ezek nem jók, tehetsz bármilyen mikrofont)

2. Mikrofonozás 

3. Előfokok, dinamika szabályzók

4. Akusztika

5. Hangmérnök ízlése, tapasztalata

A legtöbb esetben már az első ponton bukik a mutatvány. Ezért csinálják villanydobbal oly sokan.

 

Tulajdonképpen igen, de mégsem. Kilenc hónap telt el azóta, ennyi idő alatt megszületik egy gyerek ugyebár. Ez idő alatt rengeteget fejlődtem, utána néztem dolgoknak, sok kollégával beszélgettem, lenyomtam egy komplett fesztiválszezont. Lett UAD-om, mely segítségével rengeteget fejlődtem kompresszor ügyben. A zenekar egy rég felvett számát újraénekeltük és újrakevertem. Hat verziót látott az első mix kis finomításokkal, aztán Max ráért meghallgatni. Kilométeres hibalista, megcsináltam újra a nulláról. Nem lett rossz, főleg az eredeti verzióhoz képest.

Ki van tűzve a felvétel időpontja, van kész koncepció. Nagyjából annyit finomodott a dolog mint a fent említett szám mixe. Azt látom egyébként hogy komoly végletekbe esünk sokszor, ebben A/D a király. HitSpace oldalról mindig arról van szó hogy játszogass otthon lomokkal vagy bízd "profikra". Az egész elképzelésük szűk látókörű. Két állapotot ismer: amatőrt és profit. Megfeledkezik a fejlődésről. Megfeledkezik arról, hogy azok az emberek akiket manapság "profinak" nevezünk elindultak valahonnan. Elkészítették első felvételüket kitudja milyen göncön. Volt tehetségük, kitartásuk. Változtak az idők, mindig jobb eszközök kerültek a kezeikbe. Én azt gondolom hogy akiből igazi profi lett ő jellemzően nem Neumann mikrofonokkal Neve pulton kezdte. Nem szerencsés ha valaki elfelejti honnan jött.

Én jelentősnek mondható hangosítási tapasztalattal rendelkezem, ismerem azt az eszközparkot amivel dolgozom, otthon vagyok a színpadon és képes vagyok különböző helyzeteket sikeresen megoldani. Lemezt, felvételt még nem készítettem. Nem nulláról indulok. Van egy zenekar akik szintén nem amatőrök, olyanok amilyenek, a barátaim. Rendelkezésemre áll egy hangosítási standard eszközpark, ez most a kiindulási alap. Ebből kell korrekt megszólalást csinálni.

Link to comment
Share on other sites

Na szépen lassan eljutunk oda, hogy elkészül a felvétel aminek apropóján indítottam a topicot. Sok minden megváltozott azóta. Volt egy ötlet helyre, a helyi klubban fogjuk felvenni ahol amúgy hangosítok, ott van nagy tér, plusz kéznél van minden amit amúgy onnan kéne elcipelnem.

Azóta lett egy Apollo Twin Solo-m, abba fogok beledugni ADAT-on egy Yamaha 01V96-ot, így 10 csatornát tudok rögzíteni. Rendelkezésre állna a Qu-16, illetve használhatnék egy Soundcraft SI Impact is. Az Apollos verziónál viszont felvétel előtt tudok használni UAD plugineket, ez az egyik előny, másrészről jobban bízok a 01V96 előfokaiban.

Mikrofonügyben sok alternatíva van, végig kell próbálgatni hogy minek milyen hangja van.

  • Lábdob: D6 vagy Beta 52A
  • Pergő felső: SM57, Beta 57A, e609
  • Pergő alsó: Beta 57A, SM57, e609
  • Felsőtam: SM57, e609, D2
  • Oldaltam: SM57, Beta52A, e609, D4
  • Lábcin: ATM11
  • Ride: e914
  • Mono room: Karaszek tuning nagymembrános
  • OH-k: Oktava MK012

A Subkick el lett adva, így az nincs. Csempét tudnék szerezni ha nagyon akarnék. Azt gondolom hogy az mono room összességében többet ad majd, mint amit egy csempe adna. Úgy fogom kezdeni dobhangolás után, hogy kipróbálom a két lábdobmikrofont és döntünk hogy melyik sound kell nekünk, lehet mindkettőből jót csinálni. Dolgoztam 52-91 párossal, nekem az a tapasztalatom/véleményem hogy az 52 megcsinálja a lábdobhangot, a 91 pedig minimálisan érthetőbbé tudja tenni, de önmagában nem szeretem. Pergőn ha tippelnem kéne azt mondanám be fog válni az SM57, ha mégse tetszik akkor van alternatíva. A pergő alsó talán a legkevésbé fontos a felvétel szempontjából, csak kell hogy valami ott legyen ami lehetőleg keveset szed össze a lábdobból. Az 57-es  stúdióban állítólag szokott működni tamokon, de szokták szeretni az Audixot is. Ha lábdobról megmaradna az 52-es akkor az oldalsóra lehet bepróbálkozom vele, de nem gondolnám hogy ő lesz a befutó mivel 14es tam lesz. Lábcinre én nagyon szeretem az ATM11-et - amit egyébként 6000-ért vettem a vaterán - mert kopárabb a teteje. Van még egy e914, őt szántam ridera, egy kiegyensúlyozott mikrofon cinre. Ha így nem jó akkor a kettő helyet cserél.

Az overhead és a room eszközszinten nem lesz variálós, mert nincs mit. Az Oktavákat holnap fogja hozni a postás, csakazértse NT5-öt vettem. Ők fel fognak kerülni egy dupla tartóra és nagyjából 60 fokban lesznek egymáshoz képest, a magasság a kérdés, illetve hogy mennyire forduljon el. Másik lehetőség a spaced pair. A room vagy a dobos mögött lesz, vagy pedig a dobbal szemben, ide várnék ötleteket pozicionálásra.

A lábdob és a pergő felső lesz az Apolloba dugva, esetleg a két OH, szinte biztos hogy be fogom rakni a 610B plugint az Unison slotba. Lábdobon és tamokon tervezek vágni a mélyközépben amennyit mindenképp kell, cineken és overheaden egy aprócska magas emelést terveztem, ezeket mind Pultec EQ-val. Kompresszálni nem fogok semmit felvételnél. Minden mikrofon állványon lesz mivel van elég.

Jól látom? Indítottál egy topikot, feltettél egy rakás kérdést, majd a végén megválaszoltad magadnak?

Közben a többik jól elbeszélgettek más témákról :-)

Szerintem a dobfelvétel végeredménye a következőktől függ, fontossági sorrendben:

1. Dob és dobos (ha ezek nem jók, tehetsz bármilyen mikrofont)

2. Mikrofonozás 

3. Előfokok, dinamika szabályzók

4. Akusztika

5. Hangmérnök ízlése, tapasztalata

A legtöbb esetben már az első ponton bukik a mutatvány. Ezért csinálják villanydobbal oly sokan.

 

Link to comment
Share on other sites

Na szépen lassan eljutunk oda, hogy elkészül a felvétel aminek apropóján indítottam a topicot. Sok minden megváltozott azóta. Volt egy ötlet helyre, a helyi klubban fogjuk felvenni ahol amúgy hangosítok, ott van nagy tér, plusz kéznél van minden amit amúgy onnan kéne elcipelnem.

Azóta lett egy Apollo Twin Solo-m, abba fogok beledugni ADAT-on egy Yamaha 01V96-ot, így 10 csatornát tudok rögzíteni. Rendelkezésre állna a Qu-16, illetve használhatnék egy Soundcraft SI Impact is. Az Apollos verziónál viszont felvétel előtt tudok használni UAD plugineket, ez az egyik előny, másrészről jobban bízok a 01V96 előfokaiban.

Mikrofonügyben sok alternatíva van, végig kell próbálgatni hogy minek milyen hangja van.

  • Lábdob: D6 vagy Beta 52A
  • Pergő felső: SM57, Beta 57A, e609
  • Pergő alsó: Beta 57A, SM57, e609
  • Felsőtam: SM57, e609, D2
  • Oldaltam: SM57, Beta52A, e609, D4
  • Lábcin: ATM11
  • Ride: e914
  • Mono room: Karaszek tuning nagymembrános
  • OH-k: Oktava MK012

A Subkick el lett adva, így az nincs. Csempét tudnék szerezni ha nagyon akarnék. Azt gondolom hogy az mono room összességében többet ad majd, mint amit egy csempe adna. Úgy fogom kezdeni dobhangolás után, hogy kipróbálom a két lábdobmikrofont és döntünk hogy melyik sound kell nekünk, lehet mindkettőből jót csinálni. Dolgoztam 52-91 párossal, nekem az a tapasztalatom/véleményem hogy az 52 megcsinálja a lábdobhangot, a 91 pedig minimálisan érthetőbbé tudja tenni, de önmagában nem szeretem. Pergőn ha tippelnem kéne azt mondanám be fog válni az SM57, ha mégse tetszik akkor van alternatíva. A pergő alsó talán a legkevésbé fontos a felvétel szempontjából, csak kell hogy valami ott legyen ami lehetőleg keveset szed össze a lábdobból. Az 57-es  stúdióban állítólag szokott működni tamokon, de szokták szeretni az Audixot is. Ha lábdobról megmaradna az 52-es akkor az oldalsóra lehet bepróbálkozom vele, de nem gondolnám hogy ő lesz a befutó mivel 14es tam lesz. Lábcinre én nagyon szeretem az ATM11-et - amit egyébként 6000-ért vettem a vaterán - mert kopárabb a teteje. Van még egy e914, őt szántam ridera, egy kiegyensúlyozott mikrofon cinre. Ha így nem jó akkor a kettő helyet cserél.

Az overhead és a room eszközszinten nem lesz variálós, mert nincs mit. Az Oktavákat holnap fogja hozni a postás, csakazértse NT5-öt vettem. Ők fel fognak kerülni egy dupla tartóra és nagyjából 60 fokban lesznek egymáshoz képest, a magasság a kérdés, illetve hogy mennyire forduljon el. Másik lehetőség a spaced pair. A room vagy a dobos mögött lesz, vagy pedig a dobbal szemben, ide várnék ötleteket pozicionálásra.

A lábdob és a pergő felső lesz az Apolloba dugva, esetleg a két OH, szinte biztos hogy be fogom rakni a 610B plugint az Unison slotba. Lábdobon és tamokon tervezek vágni a mélyközépben amennyit mindenképp kell, cineken és overheaden egy aprócska magas emelést terveztem, ezeket mind Pultec EQ-val. Kompresszálni nem fogok semmit felvételnél. Minden mikrofon állványon lesz mivel van elég.

Link to comment
Share on other sites

Hali! 

Nyugodtan rákapcsolhatod, nem csinál vele semmit. Nekem Scarlettem van azzal is ez a helyzet és már jó pár felvételen túl van. Ribbonra ne kapcsold semmiképp, Hitspaceben azt mondták kinyírja. 

A dinamikusoknak nem lesz baja, főleg hogy nagy része trafós leválasztású. Ribbonból is van aktív amúgy.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Dobot szeretnék én is felvenni, persze nem profi minőségben, hanem ötleteket eltárolni illetve elemezgetni a hibáimat (satöbbi).
Van egy Saffire pro 40 kártyám. Mikrofonokat vegyesen használnék kondit és dinamikust. A fantom táp a kártyán négyesével, 1-4 és 5-8 kapcsolhatók.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy ha rákapcsolom a fantomtápot, mi történik dinamikus mikrofonok esetében?
Köszi előre is a segítséget!

Hali! 

Nyugodtan rákapcsolhatod, nem csinál vele semmit. Nekem Scarlettem van azzal is ez a helyzet és már jó pár felvételen túl van. Ribbonra ne kapcsold semmiképp, Hitspaceben azt mondták kinyírja. 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Dobot szeretnék én is felvenni, persze nem profi minőségben, hanem ötleteket eltárolni illetve elemezgetni a hibáimat (satöbbi).
Van egy Saffire pro 40 kártyám. Mikrofonokat vegyesen használnék kondit és dinamikust. A fantom táp a kártyán négyesével, 1-4 és 5-8 kapcsolhatók.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy ha rákapcsolom a fantomtápot, mi történik dinamikus mikrofonok esetében?
Köszi előre is a segítséget!

Link to comment
Share on other sites

Közbe összeraktam a tegnapi felvételt. Egyébként úgy indítottam hogy a felvételnél mindjárt állítottam plugineket a sávokra, utólag lábdobot és tamokat nem is eqztam mert már nem éreztem szükségét. A lábcin-ride kombó kapott egy finom magasemelést plusz a pergőhöz és a subkickhez nyúltam még EQ ügyben, ezek olyan dolgok amiket a fejhallgatóban nem lehetett olyan pontosan hallani mint itthon.

A tapasztalat az hogy kell a spot miksi mindenre ha nem is feltétlenül hangerő dolgok miatt, de egy lábcin meg egy ride esetében ezzel tudsz irányt adni a dolognak: az overheadból meg a hard panned spotból lesz valami irányérzet. Az overheadet muszáj megrottyantani kompresszorral mert különben széjjel esik a mix. Ami a fő meglátás hogy próbateremben nem lesz "big sound". Tisztességesen, kulturáltan megszólal, de ennyi. Házi felvételtől nem szabad többet várni. Ha valakit érdekelne felrakom a kevertet, de ha valaki szívesen meghallgatná hogy mi lett felvéve és nagyon szépen kéri akkor a sávokat is odaadom.

Link to comment
Share on other sites

Ma csináltam egy demo felvételt a saját dobommal meg a környezetemben elérhető eszközökkel: Apollo Twin + 01V96 10 csatornán.

A problematika a következő: ha gate-t rakok a lábdobra (van egy Subkick meg egy Beta52A sáv) akkor úgy érzem hogy megdöglik a lábdob saját hangja, elveszti a puhaságát. Ugye élőben amikor rock vagy keményebb történet van akkor szinte kötelező eleme a lábdobnak és a tamoknak a zajzár egyrészt a monitorozás miatt, másrészt csökkenteni az áthallást, harmadrészt márcsak megszokásból is.

Jelen esetben az lenne a kérdés, hogy a gate használata stúdiókörülmények között jelentős mértékben inkább a sound design miatt történik avagy a mikrofonok közti áthallás csillapítása végett?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...