Jump to content
Ménemszól.hu

Kérdés

Talán nem haszontalan, ha ki-ki megosztja itt az iOS zenekészítés során szerzett tapasztalatait. Érdekes lehet a workflow ( csak vst-alapú, hardver/vst hibrid...), a kedvenc "must have" appok listája, a felhasználás célja (daw, vsynth, kontroller, szekvenszer, sampling, looping, drone, ambient, soundscape...). Nyitásként rátok árasztom a saját iOS univerzumomat, és kíváncsian várom ti milyen mélyre ástatok a mobilzenében. :) 

Egy 16 GB-os iPad Mini 2-est használok iOS 8.4.1-el, elsősorban kontrollerként, szekvenszerként és sampling/looping cuccokra. Van pár kedvenc vszintim is, de ezek inkább experimentális hangszerek; a híres vasak egészen jól sikerült emulációit és pár kifejezetten iOS szintire fejlesztett szintit is kipróbáltam, de ezek helyett az analóg szintetizátoraimat használom. 

"Must have" app-listám:

- Audiobus: nélkülözhetetlen a "multi chain" workflow-khoz, az iOS zenélés alapvetése.

- Audioshare: ugyancsak megkerülhetetlen, a legsokoldalúbb "alap" audió fájlkezelő/recorder/editor/importer/exporter ("open in" funkcióval).

-Patterning: elképesztően jó, sample-alapú dobgép (sajátok is importálhatók), szuper-komplex 8 sávos szekvenszerrel, melyben a sávok lépésszáma 2 és 64 között tetszőlegesen (páratlan értékekre is) állítható, time division szinték sávonként állítható, note-onként egyedi velocity-,  filter freq- és még rengeteg paraméter, choke groups, pattern-, loop-, song-,  és song-loop play opciókkal, csatornánként fullos MIDI-vel. Olyan patternek rakhatók vele össze, amiket más eszközön vagy szoftverrel eddig - szerintem  - nem volt lehetséges. A saját hangjain túl ezzel hajtom meg a Nord Drum 2-es dobmodult is, illetve a vele párhuzamosan futó MIDI-s appok master clockjaként is szolgál. Imádom. 

-SamplR: 6 sávos sampler/looper számos manipulációs lehetőséggel és effekttel, MIDI IN-nel, zseniális júzer interfésszel. Nincs ehhez hasonló az iOS piacon, nem tudnék meglenni nélküle. Legtöbbször szinkronban dolgozik a Patterninggel, élőben is. 

-Sector: sampler/looper/szekvenszer, ami a loopokat darabolja és szektoronként warpolja/morfolja. Kísérletibb ritmusokhoz kötelező darab.

-Impaktor: 6 sávos dobszinti saját szekvenszerrel. Akár az iPad mikrofonjával, az asztalt ütögetve egészen különleges groove-ok dobolhatók fel hipp-hopp. Van benne audio export, így a loopok gyorsan megnyithatók más appokban. Tök jó cucc. 

-iVCS3: a legendás VCS3 AKS Synthi emulációja, vagy inkább digitális klónja (az eredetiből szerencsés esetben és kb. szökőévent bukkan fel egy-egy példány, úgy 5-7 millió Ft körüli árverési árakon), saját szekvenszerrel és teljesen egyedi modulációs mátrixszal. Kifejezetten bonyolult hangszer, de megéri a fáradozást, mert totál őrült hangok keverhetők ki vele. Gyakran veszek fel belőle drónokat és loopokat, amik aztán mennek a Samplr-be, Sectorba, iDensity-be (és majd a hamarosan érkező Blastl Microgranny granular samplerbe!).

-MiMiX: magyar fejlesztő munkája, 8 sávos mixer, az Audiobus output slotjában bérelt helye van. 

-iDensity: a granuláris szintézisre épülő sampler/looper/pitch shifter saját delay-jel és reverbbel, sok-sok modulációs lehetòséggel. Ambient/drone/soundscape zenékhez/zenei alapokhoz remek választás (ahogy az iVCS3, úgy ez is az Apesoft alkalmazása, érdemes a többi dolgukra is ránézni, tök jók). 

-Virtual ANS: egy szovjet ős-szintetizátor arhitektúrájára épülő drone/ambient hangszer, természetesen egy jó értelemben őrült orosz fejlesztő munkája. Nem a mindennapok szintipopjához való, én éppen ezért szeretem. 

-Stagetraxx: szerintem a legjobb backing track player, amióta van az iPad, a Macbook egyszer semm kellett koncerten.

-Turnado és WOW: mindkettő a Sugarbytes fejlesztése, előbbi egy komplex multi effekt az extrém fajtából (4 db X-Y padon összesen 8 effekt kutyulható egyszerre), utóbbi pedig egy baromi jó filterbox.

-AUFX: szintén Kymatica fejlesztések, az iOS legjobb effektjei közé tartoznak, mind a négy (DUB: delay, SPACE: reverb, PUSH: kokpresszor/expander, PEAQ: eq) rendszeres használatban van. 

-Apefilter: a már emlegetett Apesoft spéci filtere, tök jó, tök durva. 

-Dropbox: nem kifejezetten zenei app, de a file menedzsmenthez (sok app a dropbox import/exportot támogatja) elengedhetetlen.

A fentieken kívül még jó pár zenekészítő app van a gépen, de míg azokat csak ritkábban nyitom meg, a felsoroltak nélkül már bizonyosan szegényesebb volna a küttyögés élménye. 

 

És nálatok mi a helyzet? 

Szerkesztette jooga1972
  • Like 3

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 1

Tegnap megérkezett a Bastl Instruments microGranny lofi granular sampler/looper. Aprócska, de remek kütyü, ami annak okán férhet ebbe a topikba (még ha kicsit off is, de nem akartam emiatt újat nyitni...), hogy - megfelelő interfész beiktatásával (én egy iConnectMIDI v1-est használok) - jól integrálható az iOS zenei környezetbe; a MIDI-in -en keresztül órajelet és CC-ket, vagy akár keyboard-ot is fogad, így más hardverrel vagy éppen iOS appokkal szinkronban is tud dolgozni, billentyűzettel pedig őrült szintiként is megállja a helyét. A 12 bit-es samplingnek köszönhetően szó szerint lofi, de ez nekem bejön. Nálam leginkább sampler/looper eszköz lesz, az iPad-ról meghajtott Nord Drum 2-essel fog szinkronban dolgozni, persze saját hangmintákkal (jókora gyári készlettel szállítják a kütyüt). Micro SD kártyán tárolja a mintákat, amire másolhatjuk, illetve a beépített mikrofon vagy vonalbemenet segítségével rögzíthetjük a mintákat. Tegnap este a SamplR-ből mintázgattam kicsit, de a mikrofonja is megállja a helyét, persze csakis lofi kontextusban. Audiófil kollégáknak nem ajánlom, a koszosabb, őrültebb hangok kedvelőinek annál inkább. :) 

https://www.youtube.com/watch?v=sV6e20UevsU

 

IMG_0940.JPG

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 1

Impaktor 2, full Midi-vel, az marha jó dolog lenne :)

sziasztok, én is várom már ! : ))) mókás cucc ez az impaktor

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi az írásodat, nagyon hasznos! Azthiszem ez ügyben nekem sem ártana egy kis tájékozódás, mert mostanában nagyon nem áll össze a workflow.

Világ életemben (vas) szintetizátor - szekvenszer párti voltam. Ennek megfelelően alakultak mindig a hangszereim. Jellemzően egy szinti szekvenszerében, MIDI-ben készítettem a zenéimet, majd egy menetben, sztereóban rögzítettem valami síma PC-s felvevővel és kész.

 

Ezt ki kellett nőni és bekerült a repertoárba a MIDI csatornákból sávonkénti audio-felvétel, majd PC-n Cubase-ben készre keverés. A számítógépet kezdetek óta utáltam, ezért soha nem volt komolyabb PC-m, ennél fogva soha nem is volt olyan minőségű (működésű) PC-m ami megszerettethette volna velem magát a számítógépet… ördögi kör :)

 

 

Ezt az ördögi kört látszott feloldani az iPad megjelenése. Egy iPad Mini retiná-t használok. Alapvetően ezen kívántam kiváltani a számítógépes Cubase-t, ennek megfelelően a Cubasis az elsők közt volt amit megvásároltam az iPad-re. Aztán a wav fájlok nehézkes felmásolása, szinkronizálása, (majd miután bekerült a Cubasis-be onnantól) lehetetlen menedzselése gyakorlatilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A felület kíváló, de itt is a számítógépes pöcsölés vette el a kedvemet.

 

 

Mindezek mellett kiégtem a MIDI-szekvenszeres munkamódszerből és új Workflow-t kerestem. Az iPad pillanatnyi teszetoszasága miatt megint vas megoldásra vágytam… így belevágtam egy EMU Command Station XL7-be. Elindultam egyfajta frázis-munkamódszer felé, ami a MIDI-s módszer hanyatlása után egész ígéretes volt. Aztán itt is bejött hogy a PC-vel kell összekötni a menedzseléshez, amiért egészen WIN XP-ig vissza kellett nyúlnom és ez megint a kedvemet szegte. Sajnos keveset ismerkedtem az eszközzel… ha valamiben egy kicsit megakadok, új dolgot keresek, így talán egy kicsit idő előtt letettem róla. Mivel a (loop)frázis-módszer  már alakult, ismét az iPad-hez nyúltam és kerestem egy hasonló funkcionalitású szoftvert. Ez lett a KORG Gadget. Mára megvan az egész program az összes plusz Modullal. Alapvetően elégedett lehetnék, de azért mindenre nem jó ez sem. Annyira nem komoly a hangja… így inkább hobbinak elégséges, illetve a patternek felépítése miatt szinte lehetetlen átívelő hangokat használni benne… úgymond a zenélés gördülékenysége egyfajta akadozó, illesztgetős folyamattá vált. Szóval nem akar összejönni a dolog :)

 

 

Most tartok ott, hogy a hagyományos zenélést kéne összehozni a modern frázis technikával és a samplingeléssel. Ehhez visszanyúltam a gyökerekhez és összeszedtem egy KORG MicroStation-t. Hogy őszintén megmondjam, gyakorlatilag szenvedőzök, kínlódok, annyira nincs meg a megfelelő workflow. A vas cuccoktól eltávolodtam, leépültek, az iPad meg nem akar összeállni, azzal együtt, hogy soha nem tapasztaltam olyan flott és gördülékeny működést mint az iPad-en.

 

 

A jelenlegi Setup-om tehát a KORG MicroStation, ami AUDIO-ban és MIDI-ben egyaránt be van küldve az iPad-be és Cubasis-ben összegezve, így a MIDI és az AUDIO rögzítése adott. A MicroStation USB-jén lóg egy filléres Netbook, amin a Standalone Editor fut, így amíg a Cubasis hajtja a MDI csatornákat, addig az Editorban szabadon módosíthatok minden paramétert… ergo hangszerelhetek. Ez így alapvetően gördülékeny, de újra előjött a wav fájlok menedzselésének problematikája a Cubasis-ben. Illetve a samplerezés még hiányzik belőle. Erre nemrég megvásároltam a Samplewiz alkalmazást, ami hát elég kaki egy program, Jordan Rudess-től többet vártam, de mivel alapvetően a sample mint temperált hangszerként való alkalmazásához választottam, végeredményben megfelelően működik.

 

 

A Samplr-t még nem tanulmányoztam eléggé, de az írásod alapján azthiszem ez lehet a következő hasznos elem a Sample-frázis és MIDI szekvenszer kombóhoz. Ez ügyben örülnék, ha a munkamódszeredről is írnál, nem csak a programokról :)

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi az írásodat, nagyon hasznos! Azthiszem ez ügyben nekem sem ártana egy kis tájékozódás, mert mostanában nagyon nem áll össze a workflow.

Világ életemben (vas) szintetizátor - szekvenszer párti voltam. Ennek megfelelően alakultak mindig a hangszereim. Jellemzően egy szinti szekvenszerében, MIDI-ben készítettem a zenéimet, majd egy menetben, sztereóban rögzítettem valami síma PC-s felvevővel és kész.

Ezt ki kellett nőni és bekerült a repertoárba a MIDI csatornákból sávonkénti audio-felvétel, majd PC-n Cubase-ben készre keverés. A számítógépet kezdetek óta utáltam, ezért soha nem volt komolyabb PC-m, ennél fogva soha nem is volt olyan minőségű (működésű) PC-m ami megszerettethette volna velem magát a számítógépet… ördögi kör :)

Ezt az ördögi kört látszott feloldani az iPad megjelenése. Egy iPad Mini retiná-t használok. Alapvetően ezen kívántam kiváltani a számítógépes Cubase-t, ennek megfelelően a Cubasis az elsők közt volt amit megvásároltam az iPad-re. Aztán a wav fájlok nehézkes felmásolása, szinkronizálása, (majd miután bekerült a Cubasis-be onnantól) lehetetlen menedzselése gyakorlatilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A felület kíváló, de itt is a számítógépes pöcsölés vette el a kedvemet.

Mindezek mellett kiégtem a MIDI-szekvenszeres munkamódszerből és új Workflow-t kerestem. Az iPad pillanatnyi teszetoszasága miatt megint vas megoldásra vágytam… így belevágtam egy EMU Command Station XL7-be. Elindultam egyfajta frázis-munkamódszer felé, ami a MIDI-s módszer hanyatlása után egész ígéretes volt. Aztán itt is bejött hogy a PC-vel kell összekötni a menedzseléshez, amiért egészen WIN XP-ig vissza kellett nyúlnom és ez megint a kedvemet szegte. Sajnos keveset ismerkedtem az eszközzel… ha valamiben egy kicsit megakadok, új dolgot keresek, így talán egy kicsit idő előtt letettem róla. Mivel a (loop)frázis-módszer  már alakult, ismét az iPad-hez nyúltam és kerestem egy hasonló funkcionalitású szoftvert. Ez lett a KORG Gadget. Mára megvan az egész program az összes plusz Modullal. Alapvetően elégedett lehetnék, de azért mindenre nem jó ez sem. Annyira nem komoly a hangja… így inkább hobbinak elégséges, illetve a patternek felépítése miatt szinte lehetetlen átívelő hangokat használni benne… úgymond a zenélés gördülékenysége egyfajta akadozó, illesztgetős folyamattá vált. Szóval nem akar összejönni a dolog :)

Most tartok ott, hogy a hagyományos zenélést kéne összehozni a modern frázis technikával és a samplingeléssel. Ehhez visszanyúltam a gyökerekhez és összeszedtem egy KORG MicroStation-t. Hogy őszintén megmondjam, gyakorlatilag szenvedőzök, kínlódok, annyira nincs meg a megfelelő workflow. A vas cuccoktól eltávolodtam, leépültek, az iPad meg nem akar összeállni, azzal együtt, hogy soha nem tapasztaltam olyan flott és gördülékeny működést mint az iPad-en.

A jelenlegi Setup-om tehát a KORG MicroStation, ami AUDIO-ban és MIDI-ben egyaránt be van küldve az iPad-be és Cubasis-ben összegezve, így a MIDI és az AUDIO rögzítése adott. A MicroStation USB-jén lóg egy filléres Netbook, amin a Standalone Editor fut, így amíg a Cubasis hajtja a MDI csatornákat, addig az Editorban szabadon módosíthatok minden paramétert… ergo hangszerelhetek. Ez így alapvetően gördülékeny, de újra előjött a wav fájlok menedzselésének problematikája a Cubasis-ben. Illetve a samplerezés még hiányzik belőle. Erre nemrég megvásároltam a Samplewiz alkalmazást, ami hát elég kaki egy program, Jordan Rudess-től többet vártam, de mivel alapvetően a sample mint temperált hangszerként való alkalmazásához választottam, végeredményben megfelelően működik.

A Samplr-t még nem tanulmányoztam eléggé, de az írásod alapján azthiszem ez lehet a következő hasznos elem a Sample-frázis és MIDI szekvenszer kombóhoz. Ez ügyben örülnék, ha a munkamódszeredről is írnál, nem csak a programokról :)

 

Köszi a beszámolót, tanulságos. Érdekes, hogy míg te kiábrándulsz a vasakból, én inkább elmélyülök bennük; a csak DAW és sample alapú zenekészítésből egy erősen az analóg hardszintik irányába billenő hibrid hangszer-mixbe érkeztem. Vettem egy csomó effekt pedált is, ez így együtt pont tök jó. De ez csak az én utam, bárki másé, akármilyen is legyen,  ugyanilyen jó. 

Az appok, amiket említesz...

Gadget: elsők között vettem meg, szerintem nem szól rosszul, de mivel úgy találtam, hogy leginkább dalvázlatokhoz, ötleteléshez jó (és pl. nekem a workflowja sem jön be), viszonylag hamar leszedtem a gépről. Ilyen célra inkább a Propellerhead Figure nevű appját használom, ami egyszerű, mint a faék, de dalötletekhez szerintem teljesen jó, a workflowja pedig barátságos. 

Samplewiz: nekem csalódás volt, az UI pedig nem túl vonzó, hamar lekerült a repertoárról. Rudess cuccaira kb. kivétel nélkül ez a várt nálam.

SamplR, ahogy én használom: a loopokat általában vmelyik iPad appban készíten (pl. Impaktor, iVCS3, Animoog, Sector....),eportálom wav-ba és feltöltöm a Dropboxba (pl. az Impaktorból), vagy Audioshare-rel felveszem, aztán a SamplR-be vagy Dropobxból importálom, vagy az Audioshare-ből megnyitom közvetlenül. Az egyes loopok bpm-jét előre kitalálom és az ugyanabba a kompzícióba szánt darabokat azonos értékkel készítem el. A SamplR-ben létrehozandó projekt bpm-jét is erre az értékre állítom be, aztán vagy 6 különböző loopot kavargatok (egy 'alomból' többféle time divison-ben és pitchen szoktam egymáshoz illőket készíteni előzetesen), vagy akár ugyanabból az egyből hat példányt, mindegyiket más-más módon morfolva. Többféle üzemmódja van (loop, slice, bow, arp, keyboard....), mindegyiket szoktam használni, élőben is, ahogy az effekteket (delay, reverb, filter, distortion....) is állítani menet közben, A SamplR tempóját jellemzően a Patterning dobgép/szekvenszer diktálja, mellé pedig tolja a saját beatjeit is (amikor kész a projekt a SamplR-ben, a Patterningben programozok hozzá dobokat). Ez a két app szinte minden Audiobus patch-emben jelen van, de mellettük sok egyéb hangszer és effekt előfordul. Úgy mondanám, hogy az ipades workflow-m origójában a SamplR és a Patterning állnak.  Sokan élőben mintáznak a SamplR-el, de ehhez szerintem egyszerűen nem elég pontos a recorder funkciója, így én a loopokat a leírt módon készítem. Élőben loopozásra ott van inkább a Loopy HD. Nagyjából ez a lényeg, ha bármi érdekel még, kérdezz bátran. 

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi a beszámolót, tanulságos. Érdekes, hogy míg te kiábrándulsz a vasakból, én inkább elmélyülök bennük... 

 

 

Köszi a választ! :)

 

Egy dologban talán félreérthető voltam: a vas hangszerekből nem ábrándulok ki, sőt az issue oka épp a vas-mánia ötvözése a modern, szoftveres eszközökkel. A MicroStation-t mint központi workstation-elemként emeltem ki, de ezen kívül Roland VR09, GW8, Nord Electro2 Rack amiket használok és le nem mondanék a vasakról. Az egyetlen “számítógépes” eszközöm az iPad és ebben próbálom összegezni a munkamenetet, és bár az érintőfelületes UI hasznos és jó, mégsem tudok olyan munkafolyamatot kialakítani (kitalálni), ami a vas eszközöket a korábban megszokott egy szál szekvenszeres munkafolyamat gördülékenységével kapcsolja össze az iPad-es felületekkel.

Mostanra már az egy vas szeki megoldás kevésnek bizonyulna, így értem, hogy abból kicsit kiégtem, kellenek a modern hangzások és megoldások. E tekintetben akar nehezen összeállni a workflow.

Az írásod óta meg is vettem a Samplr-t. Még ismerkedek vele, amihez nagy segítséget nyújt az iménti folyamat-leírásod. Azt látom, érzem, hogy a Samplr hogyan akar működni, de egyelőre nem akar kezes lenni, főleg az ütemszámok beállításával és az egy adott track-en elkövethető három layer rögzítésével van gondom… konkrétan hogy nem találom hogyan lehet menedzselni… nem tudom beállítani hogy csak mondjuk 16 ütemet rögzítsen és induljon elölről, mert ha előbb nyomok Stop-ot, akkor 15-öt rögzít, ha későn, akkor kivárja hogy lejárjon a következő négy ütem és akkor meg 17-en áll meg. Utólag meg sehogyan nem engedi átírni az ütemmutatót 16-ra… a menüben meg hiába kutakodok, mert ott meg alapból 4-re van állítva és csinálhatok bármit, azt a 17-est nem tudom átírni. Na ez csak egy apró közjáték, majd még tanulgatom :)

A SampleWiz mint UI továbbra is elég kaki szerintem is, de azóta beletettem pár mintát régi Prophecy-ból megmentett hangmintáimból, és azt kell mondjam, hogy funkcióját tekintve abszolút hasznos kis szoftvszer. Van rengeteg hiányossága, a grafika trágya, nem lehet importálni Dropbox-ból, csakis audio felvételt lehet készíteni, azt meg csak monó-t, de végeredményben bármilyen hangból van egy temperált hangszerünk, ez meg baromi tuti :)

A KORG Gadget-et én mondjuk nem fogom eltávolítani, de én is csak ötletelésre, vagy inkább hobbi célból tartom, hisz nagy Korg fan vagyok. Van hogy csak azért készítek vele valamit, hogy legyen mit megosztanom a blogomon :)

Vázlatolásra, ötletelésre egyébként meglepő módon a Loopy-t használom. Alapvetően azért vágtam annó bele, mert látva a sok loop-os youtube videót, azt gondoltam, hogy ez igen, ez az én utam is, vérge a vas hangszerekkel egyetlen érintőfelületen egy komplett performance eszközt használhatok. De sajnos ehhez nem vagyok elég ügyes és kreatív, de azért még nem zártam ki a lehetőségét.

Vázlatolásra még remek lehet a GarageBand, persze hogy ez is megvan, de mégsem ezt használom, talán főleg azért, mert a legtöbb játékmódot úgysem lehetne komolyabb hangszeren reprodukálni, gondolok itt a vonósokra, gitárpengetésekre stb. Ráadásul szerintem sokszor össze-vissza játszik, kavarja a MIDI folyamot.

Aztán ott van még a többi Korg, az iMS-20 és a iPolysix, ezeket is inkább hobbi célra vagy standalone hangszernek használom. Illetve említésre méltó a Korg iM1 is, amibe régi, eredeti Korg M1 syx-eket is bele tudtam importálni… talán a MicroStation miatt nem használom annyit.

Még több szoftszinti is említésre méltó, amiket szintén kifejezetten standalone hangszernek használok:

Sunrizer: Ez az egyik legérdekesebb eszköz, de az iPad Mini2-n nagyon hamar laggolni kezd… ezt mondjuk nem is értem sokszor.

Waldorf Nave: Különleges sound, érdemes foglalkozni vele… én még nem igazán értem az analógiáját, úgyhogy főleg presetekben szoktam turkálni. Sajnos masterkeyboardon szinte lehetetlen ugyanazokat a finomságokat előállítani, mint az iPad kijelzőjén lévő játékfelületen, én viszont nem a képernyőn akarok játszani.

Animoog: Nagyon letisztult és mégis az egyik legkülönlegesebb hang. Sajnos masterkeyboardon ugyanaz a helyzet vele, mint a Nave-el.

Magellan: Az eddigiekből talán ez a legklasszikusabb VA felépítés, ennél fogva a legkönnyebb VA helyettesítésére használni.

Thor: Érdekes moduláris felépítés, szintén VA-ra hasonlító gondolkodásmódot igényel, ezért ez is egy klasszikus felállás lehet.

Laplace: Fizikai modellezést utánoz, ezért olykor-olykor felsejlik nekem benne a korábbi Prophecy hangja. Ezért is lett beszerezve. Bár olyan túl széles skálán nem lehet csavargatni, mint elsőre gondoltam.

Galileo: Egyértelmű kedvenc, hisz alapvetően élő zenéléssel és hangszerekkel foglalkozok, alapvető Hammond elfogultsággal, úgyhogy ez szerintem a legkíválóbb iPad-Hammond klón. A paraméterek sokasága és a kicsi csavarók miatt élőben kevésbé használható, inkább előre programozott presetekkel kell operálni, vagy jól konfigurált kontrollerrel.

iGrand Piano: A Hammond mellett a másik alapvető hangszer nálam a zongora, ez pedig szerintem sokkal szebben szól mint a KORG Module zongorája.

Ja igen, Korg Module. Alapvetően mindegyik modulja egy nem túl erős PCM szinti, bár a zongora, EP nem rossz, az orgona viszont nagyon keveset tud. A két effektproci ami pozitívan áll mellette. Nem sok iPad szinti kínál két effektprocis általános PCM szintimodult jobb zongorával mint akár egy vas KORG X50.

iProphet, iMini, Arturia iSEM: Mindhárom a VA szinti jelleget képviseli. Ha sima alap VA-ból szeretnék kiindulni, mindig ezek közül választok. Letisztultak, hatékonyak és jól szólnak. Az iProphet egy kicsit kakukktojás, mert amolyan morph-FM szinti szerű, így mocorgó hangokhoz praktikusabb.

Az Impactor nálam is játszik, ehhez nincs mit fűznöm, úgy jó, ahogy van. Én egy KORG kontaktmikrofonnal szoktam meghajtani. Jó live eszköz lehet, de ehhez ügyesnek kell lenni.

Ami még játszik, az az iMPC Pro. Valami hasonlót akartam vele létrehozni mint amire a Samplr jó. Erre nem is olyan rossz, talán csak időm nem volt még kifejleszteni a dolgot vele. Ami nagyon problémás benne, hogy össze-vissza reagál a MIDI paraméterekre, vagyis pontosabban a billentyűlenyomásokra… eleve a Pad-ek szanaszét vannak konfigurálva a billentyűzeten (véletlenül sem sorban), ráadásul a billentyűről elindul a REC, vagy a STOP stb. Amivel nem lenne baj, ha át lehetne definiálni, de nem lehet. Így ha csak előkerül az iMPC Pro, ki kell húzkodnom a MIDI csatikat, így meg megette a fene a billentyűzeten játszást.

A fenti tobzódásból is látszik, hogy van minden mint a búcsúban, csak megállapodás nincs :) Az alapvető hogy vas hangszereket kéne keretbe foglalni valami modern eszközben. Egyébként erre volt egy elképzelésem, hogy egy BOSS RC-50 Loop-pedál kéne, és abba bármi belemehetne, vas, VA, effektek stb., de mielőtt ekkorát beruháznék, gondoltam kipróbálom az elméletemet az 1500 Ft-os Loopy HD-n. Csakhát itt még nem volt sikerélményem. Talán csak annyi, hogy gondoltam majd a Loopy elfeledteti velem a pedál igényét, de azóta eltelt egy év és még mindig nem vetettem el a pedál gondolatát. Szóval marad a tanácstalanság :) 

 

Azon is gondolkodtam, hogy el kéne felejteni az iPad-et és egy hardveres eszközt visszatenni a hangszereim közé. De mi lenne az? Groovebox workstation, HD recorder, Looper pedál, Electribe2?

Szerkesztette Koródi Csaba

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

"Mindezek mellett kiégtem a MIDI-szekvenszeres munkamódszerből és új Workflow-t kerestem. Az iPad pillanatnyi teszetoszasága miatt megint vas megoldásra vágytam… így belevágtam egy EMU Command Station XL7-be. Elindultam egyfajta frázis-munkamódszer felé, ami a MIDI-s módszer hanyatlása után egész ígéretes volt. Aztán itt is bejött hogy a PC-vel kell összekötni a menedzseléshez, amiért egészen WIN XP-ig vissza kellett nyúlnom és ez megint a kedvemet szegte. Sajnos keveset ismerkedtem az eszközzel… ha valamiben egy kicsit megakadok, új dolgot keresek, így talán egy kicsit idő előtt letettem róla. Mivel a (loop)frázis-módszer  már alakult, ismét az iPad-hez nyúltam és kerestem egy hasonló funkcionalitású szoftvert. Ez lett a KORG Gadget. Mára megvan az egész program az összes plusz Modullal. Alapvetően elégedett lehetnék, de azért mindenre nem jó ez sem. Annyira nem komoly a hangja… így inkább hobbinak elégséges, illetve a patternek felépítése miatt szinte lehetetlen átívelő hangokat használni benne… úgymond a zenélés gördülékenysége egyfajta akadozó, illesztgetős folyamattá vált. Szóval nem akar összejönni a dolog."

****

Ahogy olvasom kb. ugyanabban a cipőben járunk. A számítógépekből már jó régen az elején kiábrándultam egyrészt a kezdetekben a kis teljesítmény nehézkes kezelés miatt aztán a minőségi pc-k egyre drágább volta miatt és akkor az op rendszerek kompatibilitásáról még nem is beszéltem. Az én sztorim egy e-mu midi billentyűvel meg egy 1,6-os celeronos fujitsu laptoppal kezdődött, de hamar rájöttem csak szenvedés az egész, aztán electribe de a midi sáv kevés volt és a szerkesztés is korlátozott, közben folyamatosan vasakat gyűjtöttem dsi-ket e-mu-kat nord-okat, aztán jött az Rm1X ami szekvenszernek zseniális (a saját hangját gyorsan "kikapcsoltam"), de sajna van egy igazolt gyári bugja amiről már asszem írtam itt, és amit csak valami eprom cserével lehetne javítani amit a yamaha annak idején csak egy rövid ideig tett lehetővé és azóta csak állítólag egy amerikai srác árulja de nem hajlandó tengerentúlra küldeni...blabla mindegy, különben szerintem az rm1x még ma is többet tud mint bármi más újabb vas, de kezelhetősége nem valami könnyen átlátható, (pedig én sok időt feccöltem bele) és használható a fent emlitett hibákat kivéve, aztán jött nekem is az ipad nekem egy 4-es retina jutott azt gondoltam kiváltom az rm1xet teljesen vele(cubasis, genome), de egyszerüen nem tudtam összehozni a midi billentyűzet tükrözését a szekvenszeren át a vasakra, (azóta már sikerült én voltam a béna az sl mkii elég extenzív beálításokkal rendelkezik és én nem meredtem eléggé rá hanem a ipadon kerestem  a hibát az app-okban), így jutottam el a xl7-ig én is mivel már volt egy proteus 2000-sem egy plussz mo phatt kártyával a kettő együtt elég masszív dolgokra képes hiába mondják minta alapú meg gyenge a hangja megfelelő programozással meg kábelekkel jó az.

A jó hosszú bevezető után amit én látok az az, hogy a vas szekvenszert jobban szeretjük a kézzelfoghatósága meg az azonnalisága miatt nem kell vesződni a setuppal mint egy konroller pc kombóval, (mondjuk ebből a változatból nekem spec az ableton tetszik a legjobban, de kellene hozzá egy macbook pro :(), - bár egy ilyen push ableton meg egy macbook pro kombóval valszeg boldog lennék, de félek az meg már megint "erdő" ami a kreativitás kárára megy, a kevesebb több, ott megint elvesznék a részletekben - ami viszont a vas szekvenszerből hiányzik az a  rec grid vizualitása, a song szerkesztés nagyon nehézkes, (ami olyan szuperül működik az abletonban) hogy folyamatában lássam a dolgokat. Nekem a szekvenszer heaven az lenne ha mondjuk az ableton csinálna egy standalone szekvenszert touchscreennel kontroller kombóval, de minimum egy ipad kapacitásával, a paradoxon a dologban, hogy valszeg egy ilyet olyan csillagászati áron adnának amit szintén nem engedhetnék meg magamnak. :)  

Nna a választ én se tudom, de engem annyira ez nem is presszionál lévén teljesen amatőrként én jobbára csak jamm-elek, jól érzem magam, de igaz néha jó lenne valamit ezekből összerakni, hogy aztán végig lehetne nézni rajta, hogy na ez szuper, vagy nem :) .

 

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Csaba, bocs a félreértésért, ezek szerint serényen vasazol, ami remek dolog. :) 

Ami az iPad-et illeti: szerintem hardver az is, még ha szoftvereket is futtatsz rajta. Ahogy írtam, számomra a tablet is egy hangszer, mégpedig nagyon is sokoldalú. Ezért én bizonyosan nem akarok tőle szabadulni. Ezzel együtt nem is hiszek abban (még mindig), hogy jelenleg létezik olyan  hardver, ami looper/szekvenszer/sampler/vsynth/backing track player/stb. és még meg is fizethető + nem foglal több helyet, mint az iPad. Számomra mindezek miatt szükséges és más eszközzel nem kiváltható.  De kellenek mellé a vasak is, úgy izgalmas igazán. Nálam egy-egy DSI Mopho x4, Moog Sub Phatty, Waldorf Pulse 2, Nord Drum 2 és microKorg van még kéznél (meg egy halom effekt). Meg aztán jó is az, ha van pár kütyü a környéken, még ha nem is mindig mindegyiket használjuk. Sokan keresik az elektronikus hangszerek 'Szent Grálját', de nem gondolom, hogy ilyen létezik, vagy hogy egyáltalán érdemes léteznie. Főleg, mert ahányan vagyunk, annyiféle 'best practice' létezik. Sokan esküsznek az Elektron cuccaira, másokat pedig a hideg ráz a workflowjuktól. Mindenkinek igaza van, ezúttal is. 

A SamplR szerintem nem igazán jó 'on the fly' loop felvételhez, pont a pontatlanságok miatt, amiket te is említesz. Előre elkészített és importált loopokkal már egészen más a helyzet, de erről írtam korábban. Igazából a SamplR sem 'everybody's cup of tea', számomra mindenesetre nélkülözhetetlen.

Az iPad szintik közül jelenleg csak az iVCS3 és az Animoog van fent, de a legelső posztban már áradoztam az iVCS-ről, leggyakrabban azt bütykölöm, jó kísérleti cucc, ugyanakkor 'normális' szintizésre alkalmatlan, de én nem is azt keresem az iPad-en. . Az Arturia 'vintage' emulációi is megvoltak/vannak, csak nem tartom őket a gépen, de rengeteg más, egyébként jóféle cuccot (sokat említesz ezek közül te is) söpörtem ki, mert a megvásárlás/letöltés utáni kezdeti lelkesedés elmúltával gyakorlatilag sosem nyitottam meg őket újra. Csak az van a gépen (16 GB!) ami mindig, vagy gyakran kell. 

Mostanra asszem kb. kialakult az, hogy mire érdemes és nem érdemes/célszerű (az én workflowban) használni az iPad-et, ezért inkább a hardveres arzenált piszkálgatom, bár a 'nagy vasak' itt is rendben vannak (azzal a kitétellel, hogy nincs olyan, hogy vége az adás-vételnek, csereberének, a 'már csak ez az egy cucc kell és kész' fogadalmaknak... :) ), de mindig akad hely pár apróságnak. Most 3 dobozkát várok nagy szeretettel; a Bastl mIcroGranny granular sampler-t már említettem, de hasonló várakozásokkal tekintek a Montreal Assembly Count To Five looper/sampler pedálka elé is, ahogy a jelenleg készülő EWR ringmod+reverb pedálra is fáj már a fogam (ez utóbbi hazai butikból érkezik majd). És persze egy vas-szekvenszeren is gondolkodom, de itt pont az iPad a legnagyobb visszatartó erő, mivel tök jó cuccok vannak rajta/hozzá erre a célra, de a tekergetés és rendes gombok nyomkodása is pont ennyire vonzó. A BeatStep Pro felmerült, de csak a tudása alapján, maga az eszköz nem tetszik és egy hardveres cuccnál azért nem árt, ha szeretjük, amihez nyúlunk. A Squarp Pyramid sokkal szimpibb lenne, csak ne kerülne 600 EUR-ba...

Szerkesztette jooga1972
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Csak egy kis szosszenet:

 

nezzetek meg a PPG WaveGeneratort, ha meg nem ismernetek. Talan a legbetegebb szinti, ami kimondottan az iPad kepessegeihez csinaltak. Fotobol lehet hullamformat generalni, stb.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi az írásodat, nagyon hasznos! Azthiszem ez ügyben nekem sem ártana egy kis tájékozódás, mert mostanában nagyon nem áll össze a workflow.

Világ életemben (vas) szintetizátor - szekvenszer párti voltam. Ennek megfelelően alakultak mindig a hangszereim. Jellemzően egy szinti szekvenszerében, MIDI-ben készítettem a zenéimet, majd egy menetben, sztereóban rögzítettem valami síma PC-s felvevővel és kész.

Ezt ki kellett nőni és bekerült a repertoárba a MIDI csatornákból sávonkénti audio-felvétel, majd PC-n Cubase-ben készre keverés. A számítógépet kezdetek óta utáltam, ezért soha nem volt komolyabb PC-m, ennél fogva soha nem is volt olyan minőségű (működésű) PC-m ami megszerettethette volna velem magát a számítógépet… ördögi kör :)

Ezt az ördögi kört látszott feloldani az iPad megjelenése. Egy iPad Mini retiná-t használok. Alapvetően ezen kívántam kiváltani a számítógépes Cubase-t, ennek megfelelően a Cubasis az elsők közt volt amit megvásároltam az iPad-re. Aztán a wav fájlok nehézkes felmásolása, szinkronizálása, (majd miután bekerült a Cubasis-be onnantól) lehetetlen menedzselése gyakorlatilag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A felület kíváló, de itt is a számítógépes pöcsölés vette el a kedvemet.

Mindezek mellett kiégtem a MIDI-szekvenszeres munkamódszerből és új Workflow-t kerestem. Az iPad pillanatnyi teszetoszasága miatt megint vas megoldásra vágytam… így belevágtam egy EMU Command Station XL7-be. Elindultam egyfajta frázis-munkamódszer felé, ami a MIDI-s módszer hanyatlása után egész ígéretes volt. Aztán itt is bejött hogy a PC-vel kell összekötni a menedzseléshez, amiért egészen WIN XP-ig vissza kellett nyúlnom és ez megint a kedvemet szegte. Sajnos keveset ismerkedtem az eszközzel… ha valamiben egy kicsit megakadok, új dolgot keresek, így talán egy kicsit idő előtt letettem róla. Mivel a (loop)frázis-módszer  már alakult, ismét az iPad-hez nyúltam és kerestem egy hasonló funkcionalitású szoftvert. Ez lett a KORG Gadget. Mára megvan az egész program az összes plusz Modullal. Alapvetően elégedett lehetnék, de azért mindenre nem jó ez sem. Annyira nem komoly a hangja… így inkább hobbinak elégséges, illetve a patternek felépítése miatt szinte lehetetlen átívelő hangokat használni benne… úgymond a zenélésgördülékenysége egyfajta akadozó, illesztgetős folyamattá vált. Szóval nem akar összejönni a dolog :)

 

 

 

 

 

Most tartok ott, hogy a hagyományos zenélést kéne összehozni a modern frázis technikával és a samplingeléssel. Ehhez visszanyúltam a gyökerekhez és összeszedtem egy KORG MicroStation-t. Hogy őszintén megmondjam, gyakorlatilag szenvedőzök, kínlódok, annyira nincs meg a megfelelő workflow. A vas cuccoktól eltávolodtam, leépültek, az iPad meg nem akar összeállni, azzal együtt, hogy soha nem tapasztaltam olyan flott és gördülékeny működést mint az iPad-en.

 

 

A jelenlegi Setup-om tehát a KORG MicroStation, ami AUDIO-ban és MIDI-ben egyaránt be van küldve az iPad-be és Cubasis-ben összegezve, így a MIDI és az AUDIO rögzítése adott. A MicroStation USB-jén lóg egy filléres Netbook, amin a Standalone Editor fut, így amíg a Cubasis hajtja a MDI csatornákat, addig az Editorban szabadon módosíthatok minden paramétert… ergo hangszerelhetek. Ez így alapvetően gördülékeny, de újra előjött a wav fájlok menedzselésének problematikája a Cubasis-ben. Illetve a samplerezés még hiányzik belőle. Erre nemrég megvásároltam a Samplewiz alkalmazást, ami hát elég kaki egy program, Jordan Rudess-től többet vártam, de mivel alapvetően a sample mint temperált hangszerként való alkalmazásához választottam, végeredményben megfelelően működik.

 

 

A Samplr-t még nem tanulmányoztam eléggé, de az írásod alapján azthiszem ez lehet a következő hasznos elem a Sample-frázis és MIDI szekvenszer kombóhoz. Ez ügyben örülnék, ha a munkamódszeredről is írnál, nem csak a programokról :)

 

A Samplewiz (és általában a Rudess appok) hájpja nagyobb, mint a valódi funkcióik. A SamplR sem tud mindent (de ilyen eszköz/app nem is létezik), viszont amit tud, abban nagyon jó, szerintem. Kreatív korlátokkal rendelkezik, amik arra sarkallnak,hogy más megoldást szeressünk meg, ha éppen az eredeti elképzelés nem jön össze. Gadget: az elsők között vettem meg, de már nincs fent. Nem azért, mert nem jó, sőt, hanem mert nem igazán használtam. Dalvázlatok, ötletek rögzítésére kíváló, de erre a célra a Propellerhead Figure nevű free appjàt használom. Egyszerű, mint a faék, de ötletelni tök jó (mondjuk csináltam már vele background tracket céges promó videókhoz, de azokhoz pont erre volt szükségem).

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Csak egy kis szosszenet:

 

nezzetek meg a PPG WaveGeneratort, ha meg nem ismernetek. Talan a legbetegebb szinti, ami kimondottan az iPad kepessegeihez csinaltak. Fotobol lehet hullamformat generalni, stb.

Linket tudsz hozzá adni? Nem találom az appstoreban...

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Köszi, a free verziót kipróbáltam. Tetszetős, de a wavetable szintézis nem igazán az én világom.  Ha mégis kedvem támad hozzá, akkor újra visszarakom a Waldorf Nave-t, az is eléggé komplex ebben a műfajban + azért is jó sokat fizettem. :) 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ahogy olvasom kb. ugyanabban a cipőben járunk. A számítógépekből már jó régen az elején kiábrándultam egyrészt a kezdetekben a kis teljesítmény nehézkes kezelés miatt aztán a minőségi pc-k egyre drágább volta miatt és akkor az op rendszerek kompatibilitásáról még nem is beszéltem.

A jó hosszú bevezető után amit én látok az az, hogy a vas szekvenszert jobban szeretjük a kézzelfoghatósága meg az azonnalisága miatt nem kell vesződni a setuppal mint egy konroller pc kombóva...

Nna a választ én se tudom, de engem annyira ez nem is presszionál lévén teljesen amatőrként én jobbára csak jamm-elek, jól érzem magam, de igaz néha jó lenne valamit ezekből összerakni, hogy aztán végig lehetne nézni rajta, hogy na ez szuper, vagy nem :) .

 

Tényleg hasonló cipőben járunk. Persze mindenki más, és amíg ennyi féle ember és igény van, addig nem is lesz általános válasz. Abban is hasonlóak vagyunk, hogy én is hobbiból és örömködésből csinálom…  Viszont épp ezért van szükségem a (számomra) optimális megoldásra… mert csak hobbi és nincs elég szabadidőm hogy annyit foglalkozzak vele amennyit csak akarok..., ezért keresem a hatékony, kézreálló és azonnal örömet okozó megfejtést. Ó, ha lenne rá időm, olyan setupot csinálnék hogy beszabehu :D

De valószínűleg csak kísérletezés, majd megállapodás kérdése az egész. Amíg kéznél van a hardver szekvenszer, meg az iPad, meg kéznél van a vas szinti és a szoftver, meg képben van a MIDI többsáv vagy az Audio többsáv, a Szoftver Workstation és a hardver Workstation és egyikből másikba ugrál az ember, addig nincs munkamódszer és ez sok időt felemészt közben pedig mindenhol csak zenekezdemények alakulnak ki. Ennek a megoldására keresek benyomásokat. Szóval jó hogy mindenki megosztja a módszereit.

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ami az iPad-et illeti: szerintem hardver az is, még ha szoftvereket is futtatsz rajta. Ahogy írtam, számomra a tablet is egy hangszer, mégpedig nagyon is sokoldalú. Ezért én bizonyosan nem akarok tőle szabadulni. Ezzel együtt nem is hiszek abban (még mindig), hogy jelenleg létezik olyan  hardver, ami looper/szekvenszer/sampler/vsynth/backing track player/stb. és még meg is fizethető + nem foglal több helyet, mint az iPad.

Ezzel tökéletesen egyetértek, végeredményben nem is a szent grált keresem, hanem egy optimális munkamódszert. A "fénykoromban" külön hangszerszobám volt: több szintiállvány, digizongi, rack hangmodul és effekt hegyekkel, optimálisan rendszerbe kötve minden és bárhova beszúrhattam még újabb eszközöket ha kellett egy hanghoz. Tulajdonképpen hasonlóan a Te jelenlegi módszereidhez.

Mára azonban a cuccok nagy többsége leépült és átalakult egy élhető, párkapcsolati szintre… gyakorlatilag egy komód teteje áll rendelkezésre, ami 90 cm és egy 61 billentyűs szinti sem fér el rajta… csak a MicroStation. Minden mást az ágy alól, vagy a szekrény mellől kell elővennem ha fel akarom használni. Adva van tehát a MicroStation és az iPad… ezért ezekben keresem az ideális megfejtést egy olyan hobbizenéléshez, amivel azért eredményt is el tudok érni…

De nem várok konkrét válaszokat, nekem elég ha a leírásaitokból benyomásokat szerzek és kipróbálom. Szóval köszi minden eddigi írást is! :)

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

...

Mára azonban a cuccok nagy többsége leépült és átalakult egy élhető, párkapcsolati szintre… gyakorlatilag egy komód teteje áll rendelkezésre, ami 90 cm és egy 61 billentyűs szinti sem fér el rajta… csak a MicroStation. Minden mást az ágy alól, vagy a szekrény mellől kell elővennem ha fel akarom használni. Adva van tehát a MicroStation és az iPad… ezért ezekben keresem az ideális megfejtést egy olyan hobbizenéléshez, amivel azért eredményt is el tudok érni…

...

Nekem valamivel nagyobb helyem van, a nappali egyik sarkát sajátítottam ki zenélésre. És valóban: ha a zenélő férfiember történetesen nem egyedül él, akkor a legfontosabb hardver mindenek felett a megértő és türelmes, ideális esetben a férfiember zenéjét valóban (és nem csak elfogultságból) kedvelő asszony. :)  Több próbálkozás után asszem a helyemen vagyok ebből a szempontból is. :) 

Per pillanat minden cuccom kint van a placcon és el is érem a hangszereket rendesen, de oltári kupleráj van a kábelek miatt, nem túl rendezett a kép. Hónapok óta keresek megfelelő bútort, többször is majdnem vettem  tökéletesnek tűnő konfigurációkat, de valami sohasem stimmelt a méretekkel. Egyelőre tehát maradnak a szintik állványokon, de előbb-utóbb kitalálok valami fix cuccot otthonra, mert gyűlölöm, hogy próbákra és koncertekre mindent, de mindent össze kell pakolni. Már akkor boldog leszek, ha az állványokat nem kell rendszeresen a harmadikról és -ra cipelnem + lesz mondjuk egy készletnyi kábelem otthonra is. 

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nekem valamivel nagyobb helyem van, a nappali egyik sarkát sajátítottam ki zenélésre. És valóban: ha a zenélő férfiember történetesen nem egyedül él, akkor a legfontosabb hardver mindenek felett a megértő és türelmes, ideális esetben a férfiember zenéjét valóban (és nem csak elfogultságból) kedvelő asszony. :)  Több próbálkozás után asszem a helyemen vagyok ebből a szempontból is. :) 

Per pillanat minden cuccom kint van a placcon és el is érem a hangszereket rendesen, de oltári kupleráj van a kábelek miatt, nem túl rendezett a kép. Hónapok óta keresek megfelelő bútort, többször is majdnem vettem  tökéletesnek tűnő konfigurációkat, de valami sohasem stimmelt a méretekkel. Egyelőre tehát maradnak a szintik állványokon, de előbb-utóbb kitalálok valami fix cuccot otthonra, mert gyűlölöm, hogy próbákra és koncertekre mindent, de mindent össze kell pakolni. Már akkor boldog leszek, ha az állványokat nem kell rendszeresen a harmadikról és -ra cipelnem + lesz mondjuk egy készletnyi kábelem otthonra is. 

Hát ez nem lesz egyszerű élethelyzet....:)

Három kimenetele lehet a dolognak:

1. Előbb utóbb beépíti az ember a cuccot, és soha többet nem koncertezik, mert bolond lesz megbontani...

2. Koncertezik, viszont állandósul a kupleráj otthon, és emiatt ritkává, sőt egyre ritkábbá válik a "studiómunka", hiszen sosincs összerakva a cájg.

3. Lásd 1, azzal a különbséggel, hogy egy szignifikáns összeget az ember MÉG 1X rákölti a hobbijára, és lesz egy utazó cucca is, szépen rackezve, road-boxokban, kábelkonténerrel, kerekeken guruló állapotban, lehetőeg egy földszintes raktárban, ahol ember is van arra, hogy helyette berakja a kocsiba. Persze ez utóbbi nem kell, hogy ugyanaz legyen teljesen, mint az otthoni cucc, néha elég néhány berendezést duplázni csak.

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hát ez nem lesz egyszerű élethelyzet....:)

Három kimenetele lehet a dolognak:

1. Előbb utóbb beépíti az ember a cuccot, és soha többet nem koncertezik, mert bolond lesz megbontani...

2. Koncertezik, viszont állandósul a kupleráj otthon, és emiatt ritkává, sőt egyre ritkábbá válik a "studiómunka", hiszen sosincs összerakva a cájg.

3. Lásd 1, azzal a különbséggel, hogy egy szignifikáns összeget az ember MÉG 1X rákölti a hobbijára, és lesz egy utazó cucca is, szépen rackezve, road-boxokban, kábelkonténerrel, kerekeken guruló állapotban, lehetőeg egy földszintes raktárban, ahol ember is van arra, hogy helyette berakja a kocsiba. Persze ez utóbbi nem kell, hogy ugyanaz legyen teljesen, mint az otthoni cucc, néha elég néhány berendezést duplázni csak.

A vasak pakolásával nincsen bajom, de amúgy is életszerűtlen lenne, ha mindenből akarnék még egyet. A kábelek 'helyben tartása' viszont nem vállalhatatlan, ahogy az állványokat is szívesebben tartanám a másik zenekar próbatermében. Annyira azért nem építeném be otthon, hogy ne lehessen bontani. :) De akkor sincs dráma, ha minden marad ahogy van, így legalább otthon is úgy áll minden kézre, ahogy próbán és színpadon, mivel mindent mindenhova viszek. :) 

(A kupleráj pedig erősen relatív; engem kiborít a sok kábel, az amúgy meglehetősen rendszerető, "takarítsunk csak ki, hiszen felugrik pár haver" típusú kedvesem viszont teljes békében él a zenesarokkal... :) )

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ezek szerint mégsem olyan egyszerű a helyzetetek, mert mindenből három kell (és nem kettő :D): otthoni, próbatermi, és egy összepakolt bármikor mozgatható koncert cucc :D

Egyébként régen, mikor zenekarban játszottam én is eljátszottam a gondolattal, hogy milyen jó lenne egy otthoni szett és külön egy próbatermi/koncertes szett. Bár akkor nekem csak egy master billentyűt kellett cipelnem magammal (plusz laptop+hangkártya).

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Felmerült ebben a témában is és Jooga1972 Nord Drum témájában is az Impaktor mint dobszintetizátor. Egy kicsit jobban elmerültem benne és fantörpikus dolgokat lehet kicsavarni belőle. Azthiszem hívhatjuk a "szegényember" Nord Drum-jának :) Annyi hátránya mindenképpen van a Nord Drum-al szemben, hogy nincs mind a 6 hanghoz trigger-bemenete, illetve nem Midiz-hető és így nem lehet a 6 dobhangszínt külső szekvenszerről meghajtani és akár menet közben elcsavargatni, de azért mint dobhang designer és loop-készítő, nagyon jó alapanyag.

Egy apró kis tippet találtam ki a használatához. Nyilván nem találtam fel a spanyolviaszt és biztosan többen rájöttek már csak sosem említette senki, de nekem csak most jutott eszembe, hogy nem kell feltétlenül mikrofonnal triggerelni az Impaktor-t. Simán beküldhetjük egy szinti vagy bármilyen más hangforrás audio jelét, lehet az metronóm, másik dobgép, vagy csak símán a szinti billentyűzetéről bármilyen klattyogó hanggal játszhatunk rajta. Sokkal kontrollálhatóbb, nincsenek véletlen bezörrenések, kevésbé zajos az eredmény. Nem nagy dolog, de engem nagy megelégedéssel töltött el hogy eszembe jutott egy ilyen praktikum :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Felmerült ebben a témában is és Jooga1972 Nord Drum témájában is az Impactor mint dobszintetizátor. Egy kicsit jobban elmerültem benne és fantörpikus dolgokat lehet kicsavarni belőle. Azthiszem hívhatjuk a "szegényember" Nord Drum-jának :) Annyi hátránya mindenképpen van a Nord Drum-al szemben, hogy nincs mind a 6 hanghoz trigger-bemenete, illetve nem Midiz-hető és így nem lehet a 6 dobhangszínt külső szekvenszerről meghajtani és akár menet közben elcsavargatni, de azért mint dobhang designer és loop-készítő, nagyon jó alapanyag.

Egy apró kis tippet találtam ki a használatához. Nyilván nem találtam fel a spanyolviaszt és biztosan többen rájöttek már csak sosem említette senki, de nekem csak most jutott eszembe, hogy nem kell feltétlenül mikrofonnal triggerelni az Impactor-t. Simán beküldhetjük egy szinti vagy bármilyen más hangforrás audio jelét, lehet az metronóm, másik dobgép, vagy csak símán a szinti billentyűzetéről bármilyen klattyogó hanggal játszhatunk rajta. Sokkal kontrollálhatóbb, nincsenek véletlen bezörrenések, kevésbé zajos az eredmény. Nem nagy dolog, de engem nagy megelégedéssel töltött el hogy eszembe jutott egy ilyen praktikum :)

A nem mikrofon-alapú meghajtás még eszembe sem jutott, ki fogom próbálni. A hírek szerint már csőben van az Impaktor 2, ami már fullosan midizhető lesz és még sok finomságra lesz képes a most elérhető verzióhoz képest ..... pedig már az is milyen jó! :)  

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites
  • 0

Azt hiszem elég ügyesen kitalálták az Impaktor fejlesztői a frissítést. Most néztem, hogy már 1 éve nem volt frissítve. Idén tavasztól kezdve a legújabb frissítéseknek kötelezően tartalmazniuk kell a 64 bites kódot. Ez azt eredményezi, hogy iOS5-ön (és emiatt az iPad1-en) nem menne a programjuk. Ahelyett, hogy meglépték volna a frissítést ezzel elvesztve egy ki tudja mekkora lehetséges vevőbázist, egy új verziót adhatnak ki amivel újabb pénzt húzhatnak le a már meglévő vevőkörről. Mármint ezt tényleg jól kitalálták :D 

iOS5 vevőbázishoz: tényleg, mekkora is lehet??? - iOS eszközök hány százaléka lehet még iOS5 és abból vajon hány embernek lenne szüksége ilyen szintire??? :D

  • Like 1

Hozzászólás megosztása


Link to post
Share on other sites

Szólj hozzá! Ehhez regisztrálj, vagy jelentkezz be!

Regisztrált tagság szükséges a fórumon való részvételhez.

Tagság szerzése

Igényelj tagságot a közösségünkben! Mindez pofonegyszerű!

Regisztráció

Jelentkezz be!

Már regisztrált tagunk vagy? Itt jelentkezhetsz be!

Bejelentkezés

×