Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen 500-as preampot vegyek?


rootkiller

Kérdés

Az ősszel még vettem egy kis 3 slotos lunchbox-ot, azt szeretnék nekiállni megtölteni. Praktikusan először egy preampot vennék, majd később jöhet az EQ és a compressor is hogy komplett legyen a channel strip.

Két utat tartok járhatónak. Az első az hogy gyári eszközt veszek. Itt bruttó bő 200 ezernél meghúztam a lélektani határt. Végig néztem a HitSpace, a Thomann és a Vintage King kínálatát ami azért jelentősen lefedi a piacot, de ebben az árban egy eszközzel szimpatizálok csak, mégpedig a Rupert Neve Designs Portico 511-el. Az eszköz pozitívumai mellett sorolható fel hogy mivel gyári eszközről van szó viszonylag normálisan ki lehet akár belőle szállni idővel, ha mást szeretnék. Tetszik hogy van rajta egy állítható hi-pass filter, és biztos érdekes a Silk funkció, bár A/D szerint nem szaturáció jellegű, mint ahogy gondoltam. Megkérdeztem a Silket, annyit írt hogy modern, gyors, transzparens, naturális, hasonló mint az ISA, de szebb magasai vannak. Amit viszont hiányolok róla, az egy Hi-Z bemenet, bár a kérdést valószínűleg megoldanám egy Radial DI boxxal.

A másik út az a DIY kites eszköz vásárlása. Van egy kiszemelt gyártó akivel szimpatizálok, mégpedig a Sound Skulptor. Nagy előnye, hogy európai, tehát a olcsóbb a postázás mint amerikából és tudnak EU-s adószámra nettóban is számlázni. Három előfokjuk tetszik a négyből: MP573, tehát egy Neve 1073 kópia, MP512 tehát egy API 512 kópia illetve az MP599 ami felépítésében nagyon hasonló az 512-hőz csak 2520 stílusú DOA helyett 990 stílusúval van szerelve, továbbá Lundahl trafókkal. A három kit mind 250 és 300 € között van, igazából árban majdnem mindegy hogy melyiket venném, továbbá mind a három rendelkezik jackes Hi-Z bemenettel amit az RND Portico nem tud.

Az MP573 azért tetszene mert van egy nagyon fasza kis 1073 pluginem aminek van preamp szarurációja és imádom tekerni, és valami hasonlót várnék ettől is. Gain struktúrában van némi eltérés, 10 és 60 dB között állítható 10 dB-s lépésekben szemben az eredeti eszköz 20-80-as beállításával és 5dB-s léptékével. Rákérdeztem a fejlesztőnél a dologra, aki azzal magyarázta a különbséget hogy így egyszerűbb építeni és olcsóbb változatlan hangminőség mellett. További előnye a kitnek hogy van az EQ573 termékük, így azt is megépítve a kettőt össze lehet kötni így kialakítani az eredeti 1073-as channel strip architektúráját, vagyis a kimeneti trafó elé tenni az EQ szekciót.

Először az MP512-t nézegettem, ami mellette szól hogy mivel kevesebb az alkatrész így egyszerűbb megépíteni mint az 573-at, illetve először azért akartam API klónt mert mindenki a Neve-re van ráfetisizálva. Ami plusz az eredeti API preamphoz képest az a kimeneti PAD potméter, így jobban meg lehet hajtani kisebb kimeneti jel mellett. Ami miatt jelen pillanatban kevésbé tartom izgalmasnak hogy egy osztrák stúdió barátom akinek ott van 12 darab 512C lebeszélt róla hogy az API unalmas és karaktertelen. Viszont egy másik barátom meg azt mondja hogy az API preampok a leggyorsabb, legütősebbek.

Az MP599 is érdekes lehet a Lundahl trafóval és a DOA-val, biztos jó cucc, viszont nem tudom hogy milyen lehet, nem tudok semmt róla.

Gyakorlatilag general preampnak kéne kezdve az ének vagy egyéb hangszeres felvételtől akár beledugni egy gitárt direktbe és vonaljelet rögzíteni, gyakorlatilag minden szembe jövő felvételi munkához ezt szeretném használni ahol elég mono jelet rögzíteni, meg persze beraknám valahova dobfelvételre is, mondjuk jellemzően pergőre vagy akár egyetlen ribbon mono overheadre.

Az eszközök linkjei:
http://rupertneve.com/products/portico-511-500-series-mic-pre-with-silk/
http://www.soundskulptor.com/uk/mp573.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp512.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp599.html

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Ekkor: 12/24/2016 at 13:54 írta rootkiller:

Ha neki megfelel a Neve, akkor nekem is. Lényeg hogy azokhoz képest akik tényleg tudják ezt a szakmát te is csak valahol a sötétben tapogatózol a valamennyi tapasztalatoddal és a jelentős mértékben az  internetről származó tudásoddal, természetesen velem, meg úgy itthonról nagyjából majdnem mindenkivel együtt.

Tévúton jársz: én nem merészkedtem odaáig, hogy úgy állítsam be magam mint aki mindent tud. Szigorúan technikai és filozófiai oldalról közelítek és olyan dologról nyilatkozom amiben van saját tapasztalatom, ha jól tudom te nem vettél fel 1073-mal dobot, én viszont igen, és nem azért nem tetszik mert tökhülye vagyok egy preamp beállításához, hanem mert nem éreztem passzosnak az eredményt. Ebből feltételezem, hogy másnak is lesz majd hozzám hasonló élménye ha azon a kevés tűzkeresztségen átesik, amin én már átestem. Nem téged akartalak lebeszélni, hanem kis óvatosságra intenék mindekit, aki belebuzul a 1073-ba. Az is csak egy preamp, és nem univerzális, ellentétben azzal, hogy itt úgy van beállítva, mintha az maga lenne a piros gomb.  Amit mutattál videót, abban a hang nekem nem tetszik, nem így képzelek el dobsoundot (azt sem állítom hogy a neve preampok miatt nem tetszik). Annál nagyobb butaságot viszont még nem hallottam hogy "ha neki megfelel akkor nekem is", erről a mentalitásról kéne leszokni villámgyorsan két okból: 1) a legtöbbünk nincs azon a szakmai szinten mint a példaképeink. Ezeknek sokkal kevesebb is elég, hogy nagyobbat dobjanak mint mi. Én láttam dolgozni Grammy díjas hangmérnököt, és meglepetésemre nem sokat görcsölt azon hogy mi áll rendelkezésre, pl. ellentétben Silkkel vagy velem 2) nyilvánvalóan neked a saját zenédet kell megcsinálnod aminél nem árt figyelembe venned az egyes eltéréseket, ami alapvető döntési különbségeket eredményeznek. Ezek a hangmérnökök valamit okkal csinálnak, nem azért, mert majmolnak valakit, vagy mert "csak".

És természetesen mindenkinek joga van elkövetni ugyanazt a hibát mint a többi egymilliónak. A 1073-as kritikáját pedig nem a top hangmérnököktől fogod hallani a nyilvános médiában(!), akik le vannak kötelezve a gyártóknak vagy a stúdióknak ahol beruháztak ilyen technikára csilliárdért. Mondom, nem akarlak lebeszélni, de ha rendesen űzöd az ipart, szerintem lesz még olyan pillanatod, amikor megörülsz annak hogy valamit nem 1073-mal vettél fel. Tapasztalatom szerint mindenkivel ez történik idővel.

Link to comment
Share on other sites

9 órája írta djtones:

Nevezzetek különcnek, de nekem sem az API sem a Neve nem jött be, a RED tetszett, de kevés a funkció, ezért nekem a hitéletem az alul lévő kékségben találta meg a boldogulását. Szeretem is nagyon (meg alapvetően is AIR GAIN fan vagyok), bár itthon ő is fatálisan ismeretlen. A Lindell boxban 2darab figyel perpillanat, emiatt van csak 500as dobozom, mert sajnos rackes kivitelben (amit sokkal jobban csipáznék) nem létezik.

http://maagaudio.com/PREQ4-500.html

PREQ4_1_1.jpg

Szoktam tekergetni az EQ4-et, elég vad dolgokat művel, de valamikor az kell.

Link to comment
Share on other sites

Nevezzetek különcnek, de nekem sem az API sem a Neve nem jött be, a RED tetszett, de kevés a funkció, ezért nekem a hitéletem az alul lévő kékségben találta meg a boldogulását. Szeretem is nagyon (meg alapvetően is AIR GAIN fan vagyok), bár itthon ő is fatálisan ismeretlen. A Lindell boxban 2darab figyel perpillanat, emiatt van csak 500as dobozom, mert sajnos rackes kivitelben (amit sokkal jobban csipáznék) nem létezik.

http://maagaudio.com/PREQ4-500.html

PREQ4_1_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

17 órája írta A/D:

Tévúton jársz: én nem merészkedtem odaáig, hogy úgy állítsam be magam mint aki mindent tud. Szigorúan technikai és filozófiai oldalról közelítek és olyan dologról nyilatkozom amiben van saját tapasztalatom, ha jól tudom te nem vettél fel 1073-mal dobot, én viszont igen, és nem azért nem tetszik mert tökhülye vagyok egy preamp beállításához, hanem mert nem éreztem passzosnak az eredményt. Ebből feltételezem, hogy másnak is lesz majd hozzám hasonló élménye ha azon a kevés tűzkeresztségen átesik, amin én már átestem. Nem téged akartalak lebeszélni, hanem kis óvatosságra intenék mindekit, aki belebuzul a 1073-ba. Az is csak egy preamp, és nem univerzális, ellentétben azzal, hogy itt úgy van beállítva, mintha az maga lenne a piros gomb.  Amit mutattál videót, abban a hang nekem nem tetszik, nem így képzelek el dobsoundot (azt sem állítom hogy a neve preampok miatt nem tetszik). Annál nagyobb butaságot viszont még nem hallottam hogy "ha neki megfelel akkor nekem is", erről a mentalitásról kéne leszokni villámgyorsan két okból: 1) a legtöbbünk nincs azon a szakmai szinten mint a példaképeink. Ezeknek sokkal kevesebb is elég, hogy nagyobbat dobjanak mint mi. Én láttam dolgozni Grammy díjas hangmérnököt, és meglepetésemre nem sokat görcsölt azon hogy mi áll rendelkezésre, pl. ellentétben Silkkel vagy velem 2) nyilvánvalóan neked a saját zenédet kell megcsinálnod aminél nem árt figyelembe venned az egyes eltéréseket, ami alapvető döntési különbségeket eredményeznek. Ezek a hangmérnökök valamit okkal csinálnak, nem azért, mert majmolnak valakit, vagy mert "csak".

És természetesen mindenkinek joga van elkövetni ugyanazt a hibát mint a többi egymilliónak. A 1073-as kritikáját pedig nem a top hangmérnököktől fogod hallani a nyilvános médiában(!), akik le vannak kötelezve a gyártóknak vagy a stúdióknak ahol beruháztak ilyen technikára csilliárdért. Mondom, nem akarlak lebeszélni, de ha rendesen űzöd az ipart, szerintem lesz még olyan pillanatod, amikor megörülsz annak hogy valamit nem 1073-mal vettél fel. Tapasztalatom szerint mindenkivel ez történik idővel.

Nézd, jártam az egyetemen akusztika kurzusra, akinek az oktatója foglalkozott mindenféle hangfalak tervezésével. Ő mindig azt mondta hogy hitéleti kérdésről van szó mikor hangtechnikai kérdéseken volt a sor. Sok helyen sok arc használ olyat ami valami vintage Neve "ivadék". Lehet szeretni meg nem szeretni, nekem most tetszik, ezért használom.

Egyébként nem régen teszteltünk különböző komoly mikrofonokat illetve komoly preampokat, és arra az érdekes következtetésre jutottam hogy nem szükséges különböző ilyen-olyan preampokat használni, mert sokszor a mikrofon karaktere bőven megcsinálja a soundot. Egy U67-essel kipróbáltunk mindent ami a környéken volt: BAE 1073MPF, Sound Skulptor MP573, GAP 1073, UA Solo 610, Aurora Audio GTQC, valami Summit, aztán a kéznél lévő Unisonokat: 1073, Vision, Voxbox. A BAE volt az egyetlen ami azonnal hozzáadott valamit, az összes többi az vagy jó irányban változtatott vagy nem, de az Apollo 8 saját előfoka is nagyon tudta a dolgát.

Lényeg: ha kell a karakter akkor ott van a cucc, ha nem akkor meg nem. Van két egyforma mikrofonom, akár párhuzamosan fel tudok venni egy nyers apollos sávot és egy 1073-1176 processzáltat.

Link to comment
Share on other sites

24 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Pergőre nekem a 1073 EQ alap cucc

fontosnak érzem mondani hogy én a preampról beszéltem, te meg az eq-ról. továbbra is tartom, hogy  1073 pre nem a legideálisabb pergőre. Lesz, hogy jó lesz, de szinte mindig jobb lesz egy FF ISA például. Megint, feltételezve hogy jó mikorofon, jó pergő, jó dobos, jó szoba. Mert ha valamelyik ezek közül szuboptimális, akkor az lesz az élmény, hogy olyan preamp kell, ami ezeket a hibákat elkeni. "Kövér nőre mindig a sötét (fekete) ruhák lesznek jók" szindróma, ha ez így érthető.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta A/D:

fontosnak érzem mondani hogy én a preampról beszéltem, te meg az eq-ról. továbbra is tartom, hogy  1073 pre nem a legideálisabb pergőre. Lesz, hogy jó lesz, de szinte mindig jobb lesz egy FF ISA például. Megint, feltételezve hogy jó mikorofon, jó pergő, jó dobos, jó szoba. Mert ha valamelyik ezek közül szuboptimális, akkor az lesz az élmény, hogy olyan preamp kell, ami ezeket a hibákat elkeni. "Kövér nőre mindig a sötét (fekete) ruhák lesznek jók" szindróma, ha ez így érthető.

És mit mondasz énekre? Ott mennyire lehet jó vagy nem? Gondolom ez is ízlés kérdése. Vagy esetleg műfaj? 

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta Hobkins:

És mit mondasz énekre? Ott mennyire lehet jó vagy nem? Gondolom ez is ízlés kérdése. Vagy esetleg műfaj? 

Énekre valószínűleg a 1073 lesz az egyik legjobb. Kivételes esetben ha olyan az énekes orgánuma (pl. eleve nagyon orros hangja van alapból) akkor földbe is lehet vele állni, de ez ritka. Én használok 1081-et, Heliost és 88RLB-t, ritkábban API 512-t. A 88RLB szerintem az allrounder. 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta A/D:

fontosnak érzem mondani hogy én a preampról beszéltem, te meg az eq-ról. továbbra is tartom, hogy  1073 pre nem a legideálisabb pergőre. Lesz, hogy jó lesz, de szinte mindig jobb lesz egy FF ISA például. Megint, feltételezve hogy jó mikorofon, jó pergő, jó dobos, jó szoba. Mert ha valamelyik ezek közül szuboptimális, akkor az lesz az élmény, hogy olyan preamp kell, ami ezeket a hibákat elkeni. "Kövér nőre mindig a sötét (fekete) ruhák lesznek jók" szindróma, ha ez így érthető.

Bocsánat, elfelejtettem leírni, hogy a Burnley 73 meg van áldva állítható preamp szaturációval, ez eléggé elhanyagolhatatlan része a dolognak, mindig be van tekerve. Van ismerősöm akitől pont a múlt héten kérdeztem hogy mit mire használ egy dobfelvételnél és a Neve 1073N-et rakja pergő felsőre azt mondja, pedig van ISA 430 neki.

Egyet kérek tőled: ne állíts ilyet hogy az ISA szinte mindig jobb lesz. Mondd azt hogy nem szereted dobra a 1073 soundot egy rahedli komoly arctól eltérően. ISA az United Recording "A" kivételével nem sok igazán komoly helyen van, 1073-1084-31102 viszont annál inkább, ők is szeretik ezt a soundot...

Focusrite ISA-t biztos nem fogok vásárolni :P

Link to comment
Share on other sites

Lent voltam ma egy osztrák barátomnál, kipróbáltunk néhány preampot: Neve 1073 DPA-t, API 512c-t illetve Neumann v476-ot az én Sound Skulptor MP573-am mellett. Megnyugtató volt hallani, hogy az én relatív olcsó előfokom nagyon közel van az eredeti Neve-hez. Ami különbség volt hogy az eredetinek nyíltabb volt a teteje, az enyémnek meg egy picit több alja volt, de igazán kis különbségről beszélünk.

Ami viszont nagyon érdekes volt, az a 3 különféle preamp összehasonlítása. A 1073 egy nagyon erős karakter, igazi karcos vintage motyó, ellenben az API sokkal nyitottabb, kerekebb, de valahol unalmas. Viszont a Neumann előfok meglepő módon hozta mindazt amiért szeretjük a másik kettőt: karakter és rendkívül nyitot, széles, masszív sound, azt gondolom hogy a három közül ez a legjobb eszköz. :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 12. 23. at 18:49 írta A/D:

a 1073 nem viszi jól a tranzienseket, nem túl gyors, belső fázistorzításokat csinál ami a doboknál "szerintem" "többnyire" hátrány mint előny. lehet persze szándékosan használni koncepció okán (pl. valaki autentikus 70-es évekbeli hangzást csinál szándékosan zéró adaptációval a jelenbe), akár úgy is, hogy minden sávra ezt teszed. ismét csak "szerintem" elhibázott stratégia. én rosszul lennék ha minden felvétel minden sávján hallanám a 1073-at, de ez az én ízlésem. Veszélyesnek is tartom kicsit mert ugye a honi kultúrában nem szoktunk hozzá a 1073-hoz, ami hasonló eredményeket produkálni mint mikor egyszer csak divatos lett kompresszorozni: azonnal mindenki szarabb felvételeket csinált, mert azt akarták, más is hallja hogy "na nekünk van kompresszorunk". A 1073 is eléggé "túltolás" veszélyes.

Múltkorában nekiálltam próbálgatni különböző megoldásokat lábdob soundra, voltak külön compressorok, külön EQ-k illetve channel stripek, beraktam mindent amit érdekesnek találtam. Compressor ügyileg a Logic dbx160 illetve az UAD 1176LN Legacy került bevetésre, channel stripből a Waves SSL 4000G és 4000E, EQ-ból pedig Waves API 550A, 550B, Kuassa EVE-AT1, EVE-AT4 (1081, 1084), Sonimus Burnley 73 (1073), FabFilter Pro-Q 2, Logic EQ. Próbáltam arra menni, hogy mindenből olyat tekerjek ami neki jól áll, nem egyen dolgokat tekergetni mert úgy gondolom hogy nem lett volna célravezető.

Nos, nekem EQ-ból pl az API-k nem tetszenek, nem jönnek át, nem azt csinálják amit várok tőlük. Az SSL sem az én esetem, sose éreztük egymást igazán, pedig ismerek jó pár arcot aki oda van érte, és mondják hogy a compressora is elég egyedi sound. Nálam a 3 Neve megoldás vitte a prímet, de nem tudom hogy a plugin minősége miatt-e, de a 1073 volt a befutó. Ami érdekes volt, hogy a FabFilter és a Logic EQ egy nagyon hasonló eszköz a kezelési lehetőségekre, de a FabFilter sokkal markánsabban szól.

Pergőre nekem a 1073 EQ alap cucc, a 110-7.2-12k pár dB-s emelés mindig ott van, és ha megfelelő helyen van a pergő mikrofon akkor atom soundot csinál.

A 88RS-t nem ismerem, de van egy nagyon nagy fan barátom, illetve 8803 is van a környéken. Most, hogy hazaérnek végre a rendbetétel után a mikrofonjaim, biztos hogy nekiállok nagyban plugineket tesztelni, lesz UAD 88RS, 31102 és 1073-ak is, de lehet hogy bevetem az API 550A-t, a Vision channelt és az SSL stripet is demó üzemmódban, mert kíváncsi vagyok rájuk.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 12. 24. at 16:06 írta PropaneB:

Hogy ne csak dumáljak készítek egy-egy olyan premaster verziót, ahol csak az új 1073 UAD van és ugyanarra egy olyat, amin az új 88RS szimuláció.

Volt egy kis időm, itt egy-egy kivonatot. UAD-2 Pluginekkel

Sávok:Lábdob 1073Pre+EQ+dbx160/ Pergő felül 1073EQ+dbx160/ Pergő alul/ Tam Buss:Tam1/ Tam2 1073EQ+LA3A/ Cym Buss: HiHat/ Overhead bal/ OH jobb 1073Pre+EQ

Az egész dob buss-on egy 33609

drum 1073.wav

Link to comment
Share on other sites

Készen van az EQ is, gyakorlatilag mindenféle anomália nélkül, simán összeraktam. Így másodikra sokat fejlődött a forrasztási tudásom, ugye nekem csak XLR/Jack/stb ügyben van nagy rutinom. Jelen pillanatban tesztelem a Sonimus Burnley 73 pluginnel szemben. de még nem tudom megmondani mi a szitu, egyébként nagyon szépen teszik a dolgukat. Az EQ-t is természetesn a preampon keresztül hajtom. Ennek ugye az a lényege, hogy az EQ a preamp két fokozata közé illeszkedik be, tehát dolgozik a preamp két trafója és a komplett erősítés is, gyakorlatilag így teljes a kép.

A CP5176-ra még várni kell, van a panelen két 2x10 pines 90 fokoscsatlakozó amivel kezdeni kell, na én ezt mindjárt nagy figyelmetlenül a másik oldalába raktam bele a panelnek, de kapom postán a cserealkatrészt, a másikat már kiszedtem belőle, illetve a DOA és a gain reduction meter panelje is készen van már. :)

Igazából elégedett vagyok és úgy gondolom hogy jól döntöttem hogy nem gyári eszközt vettem, annak ellenére, hogy párszor az építés közben mormogtam hogy inkább csak egy MP512 kellett volna mert az egyszerűbb, de mégis csak a 1073 a nagy kedvenc, és ez az EQ még szélesebb körben kihasználható az 5/11/5 freki miatt, és biztos vagyok benne hogy a kompresszor is tetszeni fog. Bár egy picit azért más mint a 1176LN, például ilyen dolgokban hogy az attack!release potik óramutató járásával megegyező és nem ellenkező irányuak, továbbá logaritmikusak lineáris helyett mint ahogyan a Distressorban is van. A bemeneti fokozat és a kompresszor rész azonos felépítés mint a 1176LN, a kimeneti fokozat viszont egy API 2520 diszkrét opamp alapú dolog, illetve van sidechain HPF és van egy torzító gomb is rajta ami a Rev A-hoz hasonlót hoz ki a vasból.

 

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta rootkiller:

Na összeraktam az MP573-at. Nem volt egyszerű szülés, de kész van. Érdekes sound, hasonló mint pluginban de mégis más, ha kéne találnom rá egy szót azt mondanám, hogy grízes.

 

Szépike, grat :) ! Az, hogy más az ok, de be tudod úgy határolni, hogy jó vagy rossz vagy jó lesz valamire, vagy elvárásodnak megfelel, vagy nem felel meg? Gondolom még annyira nem tesztelgeted. Jöhet az EQ is ;) 

Link to comment
Share on other sites

Hogy őszinte legyek, -hála a modern technológiának (UAD szimulációk)- nálam elő-elő fordul, hogy a 1073 Preamp/EQ, illetve csak EQ rákerül a felvett dobokra,
(lábdob belső-pergő felső-Overhead sávok) amiket "tisztán" a rendelkezésemre álló mikrofonokkal/preampok-kal rögzítek. És lehet, hogy velem van a baj, de én nem kaptam hideglelést a hangjától, ennek a megléte javított inkább a szóban forgó dobhangon. Igaz, hogy más szituációkban más lánc kerül rá. Szerencsére tudom variálni. Stílus, dal, hangszer és dobos függő erősen!

Hogy ne csak dumáljak készítek egy-egy olyan premaster verziót, ahol csak az új 1073 UAD van és ugyanarra egy olyat, amin az új 88RS szimuláció.

De most első a család és a Karácsony!!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek itt is!

 

Link to comment
Share on other sites

19 órája írta A/D:

itt többszörös heurisztikus érvelés nem fog segíteni a helyes konklúzió levonására. 1: az "egész egyszerűen ez kerül dobokra" nem tény és amúgy is túl általános hogy igaz lehessen. 2: az sem evidens, hogy a végleges felvételen végül az szólt (nagyon sokszor más helyre mennek befejezni a felvételt) 3: szintén nem lényegtelen, hogy +pont+ a kedvenc felvételeinken végül ezt halljuk-e, vagy általában valakinek valamilyen felvételén hallható valahol.

a 1073 nem viszi jól a tranzienseket, nem túl gyors, belső fázistorzításokat csinál ami a doboknál +szerintem+ +többnyire+ hátrány mint előny.  lehet persze szándékosan használni koncepció okán (pl. valaki autentikus 70-es évekbeli hangzást csinál szándékosan zéró adaptációval a jelenbe), akár úgy is, hogy minden sávra ezt teszed. ismét csak +szerintem+ elhibázott stratégia. én rosszul lennék ha minden felvétel minden sávján hallanám a 1073-at, de ez az én ízlésem. Veszélyesnek is tartom kicsit mert ugye a honi kultúrában nem szoktunk hozzá a 1073-hoz, ami hasonló eredményeket produkálni mint mikor egyszercsak divatos lett kompresszorozni: azonnal mindenki szarabb felvételeket csinált, mert azt akarták, más is hallja hogy "na nekünk van kompresszorunk". A 1073 is eléggé "túltolás" veszélyes.

A 88RLB ehhez képest nem annyira karakteres (azért a semmilyentől messze van), sokkal több mindenre jó, és sokkal "drágább" hangzású sound, ezt nem tudom jobban megfogalmazni. Azt minden sávra rá tudnám tenni, mindenki megnyugodhat, hogy azt 1073-mal nem lehet megfogni. (értsd: nem lesz olyan szitu ahol "szégyellni" kellene hogy na, ez itt halovány a 1073-hoz képest, de fordítva bizony elő fog fordulni)

Jól van, jól van...

Lényeg hogy én azt rakom az adott csatornára, groupra ami van, azon belül ami tetszik. 88RS nincs. Se API, pedig az dobra elég jó állítólag. UAD-ból például nincs 550B se, igaz van Vision channel. Na, részemről ennyike...

Na itt van, Neve 8068, 31102 EQ-kkal meg egy raklap 550A ott oldalt. Ha neki megfelel a Neve, akkor nekem is. Lényeg hogy azokhoz képest akik tényleg tudják ezt a szakmát te is csak valahol a sötétben tapogatózol a valamennyi tapasztalatoddal és a jelentős mértékben az  internetről származó tudásoddal, természetesen velem, meg úgy itthonról nagyjából majdnem mindenkivel együtt.

Link to comment
Share on other sites

23 órája írta rootkiller:

Az hogy egy 1073 vagy a nagyon hasonló 1084 vagy a későbbi 31102 milyen vagy milyen nem dobokon ez ízlés dolga: megannyi komoly stúdió van ahol különböző Neve asztalokban ezek vagy gyakran látom hogy ezeknek a friss BAE replikája van így egész egyszerűen ez kerül dobokra.

itt többszörös heurisztikus érvelés nem fog segíteni a helyes konklúzió levonására. 1: az "egész egyszerűen ez kerül dobokra" nem tény és amúgy is túl általános hogy igaz lehessen. 2: az sem evidens, hogy a végleges felvételen végül az szólt (nagyon sokszor más helyre mennek befejezni a felvételt) 3: szintén nem lényegtelen, hogy +pont+ a kedvenc felvételeinken végül ezt halljuk-e, vagy általában valakinek valamilyen felvételén hallható valahol.

a 1073 nem viszi jól a tranzienseket, nem túl gyors, belső fázistorzításokat csinál ami a doboknál +szerintem+ +többnyire+ hátrány mint előny.  lehet persze szándékosan használni koncepció okán (pl. valaki autentikus 70-es évekbeli hangzást csinál szándékosan zéró adaptációval a jelenbe), akár úgy is, hogy minden sávra ezt teszed. ismét csak +szerintem+ elhibázott stratégia. én rosszul lennék ha minden felvétel minden sávján hallanám a 1073-at, de ez az én ízlésem. Veszélyesnek is tartom kicsit mert ugye a honi kultúrában nem szoktunk hozzá a 1073-hoz, ami hasonló eredményeket produkálni mint mikor egyszercsak divatos lett kompresszorozni: azonnal mindenki szarabb felvételeket csinált, mert azt akarták, más is hallja hogy "na nekünk van kompresszorunk". A 1073 is eléggé "túltolás" veszélyes.

A 88RLB ehhez képest nem annyira karakteres (azért a semmilyentől messze van), sokkal több mindenre jó, és sokkal "drágább" hangzású sound, ezt nem tudom jobban megfogalmazni. Azt minden sávra rá tudnám tenni, mindenki megnyugodhat, hogy azt 1073-mal nem lehet megfogni. (értsd: nem lesz olyan szitu ahol "szégyellni" kellene hogy na, ez itt halovány a 1073-hoz képest, de fordítva bizony elő fog fordulni)

Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Hát igen, én is szeretnék 1073-at is meg 88RLB-t is, hogy lehessen választani.
Mindkettő nagyon jó, de hol ez kell, hol az.
 

Én is, ééén iíís....!! És Jézuska: szeretnék még API 500-okat, Cranesong-ot, XQP-t, Heliost, Chandlert, ebben a sorrendben, sokat, nagyon-nagyon! :-)

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta A/D:

Elnézést ha trollkodásnak számít, de csak megjegyzem, hogy szerintem egy és egyetlen előerősítőnek venni egy 1073-at: nagy tévedés.

A 1073 számos matérián nagyon halvány. Pl. dobokon egy ISA-hoz képest nagyon szánalmas. Egy csomó énekesnek nem áll jól, de úgy, hogy nagyon kellemetlen.

Persze amiben erős, abban mindennél jobb, de ezért írtam emlékeztetőnek az első mondatot.

Ha engem kérdeztek, akkor 88 RLB. Mondjuk itthon szinte senki nem ismeri, ami önmagában is fatális.

Igen, annak számít. Anyám mindig azt mondja hogy ízlés dolgában nem nyitunk vitát. Az hogy egy 1073 vagy a nagyon hasonló 1084 vagy a későbbi 31102 milyen vagy milyen nem dobokon ez ízlés dolga: megannyi komoly stúdió van ahol különböző Neve asztalokban ezek vagy gyakran látom hogy ezeknek a friss BAE replikája van így egész egyszerűen ez kerül dobokra. Van olyan barátom, aki az API-t tartja unalmasnak dobokra pedig ott figyel náluk 12 darab 512C és ha van lehetősége azt mondja bármit (1073-ak, siemens, neumann, tab, telefunken van még náluk) szívesebben használ, mint API-t. Ennek ellenére én szeretnék majd egy API kópia preampot is, vagy a másik lundahl+doa cuccot.

Mikrofonom is egyféle van, de kell valami támpontot keresni hogy merre induljon az ember és én keverésnél a csatornák több mint felén 1073-at használok, valamint a 1176-ot is szeretem szórni, miért vettem volna más, "tök ismeretlen" cuccot?

3 órája írta Herkules:

Én a 1073 500-ról beszéltem... nem a 'JR-ről :D

Én pedig fentebb az egy slotos 500as preampokról beszélek. Nyilván a BAE 1073D és a Heritage 1073/500 más kategória.

Link to comment
Share on other sites

Elnézést ha trollkodásnak számít, de csak megjegyzem, hogy szerintem egy és egyetlen előerősítőnek venni egy 1073-at: nagy tévedés.

A 1073 számos matérián nagyon halvány. Pl. dobokon egy ISA-hoz képest nagyon szánalmas. Egy csomó énekesnek nem áll jól, de úgy, hogy nagyon kellemetlen.

Persze amiben erős, abban mindennél jobb, de ezért írtam emlékeztetőnek az első mondatot.

Ha engem kérdeztek, akkor 88 RLB. Mondjuk itthon szinte senki nem ismeri, ami önmagában is fatális.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta Herkules:

A heritage Audio 1073 500 ban benne van mindkét bemenő trafó... Ugyan az van menne mint a rendes nagyokban. Az 500 EQ ban van line erősítő és ki- bemeneti trafó.

Ez féligmeddig tévedés, az 1 slotos 500as preampba nincsen benne mert képtelenség helyet csinálni neki. Van 3 slotos komplett pre+eq Heritage és BAE is, ott megvan minden ami az eredetiben :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...