Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen 500-as preampot vegyek?


rootkiller

Kérdés

Az ősszel még vettem egy kis 3 slotos lunchbox-ot, azt szeretnék nekiállni megtölteni. Praktikusan először egy preampot vennék, majd később jöhet az EQ és a compressor is hogy komplett legyen a channel strip.

Két utat tartok járhatónak. Az első az hogy gyári eszközt veszek. Itt bruttó bő 200 ezernél meghúztam a lélektani határt. Végig néztem a HitSpace, a Thomann és a Vintage King kínálatát ami azért jelentősen lefedi a piacot, de ebben az árban egy eszközzel szimpatizálok csak, mégpedig a Rupert Neve Designs Portico 511-el. Az eszköz pozitívumai mellett sorolható fel hogy mivel gyári eszközről van szó viszonylag normálisan ki lehet akár belőle szállni idővel, ha mást szeretnék. Tetszik hogy van rajta egy állítható hi-pass filter, és biztos érdekes a Silk funkció, bár A/D szerint nem szaturáció jellegű, mint ahogy gondoltam. Megkérdeztem a Silket, annyit írt hogy modern, gyors, transzparens, naturális, hasonló mint az ISA, de szebb magasai vannak. Amit viszont hiányolok róla, az egy Hi-Z bemenet, bár a kérdést valószínűleg megoldanám egy Radial DI boxxal.

A másik út az a DIY kites eszköz vásárlása. Van egy kiszemelt gyártó akivel szimpatizálok, mégpedig a Sound Skulptor. Nagy előnye, hogy európai, tehát a olcsóbb a postázás mint amerikából és tudnak EU-s adószámra nettóban is számlázni. Három előfokjuk tetszik a négyből: MP573, tehát egy Neve 1073 kópia, MP512 tehát egy API 512 kópia illetve az MP599 ami felépítésében nagyon hasonló az 512-hőz csak 2520 stílusú DOA helyett 990 stílusúval van szerelve, továbbá Lundahl trafókkal. A három kit mind 250 és 300 € között van, igazából árban majdnem mindegy hogy melyiket venném, továbbá mind a három rendelkezik jackes Hi-Z bemenettel amit az RND Portico nem tud.

Az MP573 azért tetszene mert van egy nagyon fasza kis 1073 pluginem aminek van preamp szarurációja és imádom tekerni, és valami hasonlót várnék ettől is. Gain struktúrában van némi eltérés, 10 és 60 dB között állítható 10 dB-s lépésekben szemben az eredeti eszköz 20-80-as beállításával és 5dB-s léptékével. Rákérdeztem a fejlesztőnél a dologra, aki azzal magyarázta a különbséget hogy így egyszerűbb építeni és olcsóbb változatlan hangminőség mellett. További előnye a kitnek hogy van az EQ573 termékük, így azt is megépítve a kettőt össze lehet kötni így kialakítani az eredeti 1073-as channel strip architektúráját, vagyis a kimeneti trafó elé tenni az EQ szekciót.

Először az MP512-t nézegettem, ami mellette szól hogy mivel kevesebb az alkatrész így egyszerűbb megépíteni mint az 573-at, illetve először azért akartam API klónt mert mindenki a Neve-re van ráfetisizálva. Ami plusz az eredeti API preamphoz képest az a kimeneti PAD potméter, így jobban meg lehet hajtani kisebb kimeneti jel mellett. Ami miatt jelen pillanatban kevésbé tartom izgalmasnak hogy egy osztrák stúdió barátom akinek ott van 12 darab 512C lebeszélt róla hogy az API unalmas és karaktertelen. Viszont egy másik barátom meg azt mondja hogy az API preampok a leggyorsabb, legütősebbek.

Az MP599 is érdekes lehet a Lundahl trafóval és a DOA-val, biztos jó cucc, viszont nem tudom hogy milyen lehet, nem tudok semmt róla.

Gyakorlatilag general preampnak kéne kezdve az ének vagy egyéb hangszeres felvételtől akár beledugni egy gitárt direktbe és vonaljelet rögzíteni, gyakorlatilag minden szembe jövő felvételi munkához ezt szeretném használni ahol elég mono jelet rögzíteni, meg persze beraknám valahova dobfelvételre is, mondjuk jellemzően pergőre vagy akár egyetlen ribbon mono overheadre.

Az eszközök linkjei:
http://rupertneve.com/products/portico-511-500-series-mic-pre-with-silk/
http://www.soundskulptor.com/uk/mp573.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp512.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp599.html

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

2 órája írta A/D:

fontosnak érzem mondani hogy én a preampról beszéltem, te meg az eq-ról. továbbra is tartom, hogy  1073 pre nem a legideálisabb pergőre. Lesz, hogy jó lesz, de szinte mindig jobb lesz egy FF ISA például. Megint, feltételezve hogy jó mikorofon, jó pergő, jó dobos, jó szoba. Mert ha valamelyik ezek közül szuboptimális, akkor az lesz az élmény, hogy olyan preamp kell, ami ezeket a hibákat elkeni. "Kövér nőre mindig a sötét (fekete) ruhák lesznek jók" szindróma, ha ez így érthető.

Bocsánat, elfelejtettem leírni, hogy a Burnley 73 meg van áldva állítható preamp szaturációval, ez eléggé elhanyagolhatatlan része a dolognak, mindig be van tekerve. Van ismerősöm akitől pont a múlt héten kérdeztem hogy mit mire használ egy dobfelvételnél és a Neve 1073N-et rakja pergő felsőre azt mondja, pedig van ISA 430 neki.

Egyet kérek tőled: ne állíts ilyet hogy az ISA szinte mindig jobb lesz. Mondd azt hogy nem szereted dobra a 1073 soundot egy rahedli komoly arctól eltérően. ISA az United Recording "A" kivételével nem sok igazán komoly helyen van, 1073-1084-31102 viszont annál inkább, ők is szeretik ezt a soundot...

Focusrite ISA-t biztos nem fogok vásárolni :P

Link to comment
Share on other sites

Lent voltam ma egy osztrák barátomnál, kipróbáltunk néhány preampot: Neve 1073 DPA-t, API 512c-t illetve Neumann v476-ot az én Sound Skulptor MP573-am mellett. Megnyugtató volt hallani, hogy az én relatív olcsó előfokom nagyon közel van az eredeti Neve-hez. Ami különbség volt hogy az eredetinek nyíltabb volt a teteje, az enyémnek meg egy picit több alja volt, de igazán kis különbségről beszélünk.

Ami viszont nagyon érdekes volt, az a 3 különféle preamp összehasonlítása. A 1073 egy nagyon erős karakter, igazi karcos vintage motyó, ellenben az API sokkal nyitottabb, kerekebb, de valahol unalmas. Viszont a Neumann előfok meglepő módon hozta mindazt amiért szeretjük a másik kettőt: karakter és rendkívül nyitot, széles, masszív sound, azt gondolom hogy a három közül ez a legjobb eszköz. :)

Link to comment
Share on other sites

52 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Az ősszel még vettem egy kis 3 slotos lunchbox-ot, azt szeretnék nekiállni megtölteni. Praktikusan először egy preampot vennék, majd később jöhet az EQ és a compressor is hogy komplett legyen a channel strip.

Két utat tartok járhatónak. Az első az hogy gyári eszközt veszek. Itt bruttó bő 200 ezernél meghúztam a lélektani határt. Végig néztem a HitSpace, a Thomann és a Vintage King kínálatát ami azért jelentősen lefedi a piacot, de ebben az árban egy eszközzel szimpatizálok csak, mégpedig a Rupert Neve Designs Portico 511-el. Az eszköz pozitívumai mellett sorolható fel hogy mivel gyári eszközről van szó viszonylag normálisan ki lehet akár belőle szállni idővel, ha mást szeretnék. Tetszik hogy van rajta egy állítható hi-pass filter, és biztos érdekes a Silk funkció, bár A/D szerint nem szaturáció jellegű, mint ahogy gondoltam. Megkérdeztem a Silket, annyit írt hogy modern, gyors, transzparens, naturális, hasonló mint az ISA, de szebb magasai vannak. Amit viszont hiányolok róla, az egy Hi-Z bemenet, bár a kérdést valószínűleg megoldanám egy Radial DI boxxal.

A másik út az a DIY kites eszköz vásárlása. Van egy kiszemelt gyártó akivel szimpatizálok, mégpedig a Sound Skulptor. Nagy előnye, hogy európai, tehát a olcsóbb a postázás mint amerikából és tudnak EU-s adószámra nettóban is számlázni. Három előfokjuk tetszik a négyből: MP573, tehát egy Neve 1073 kópia, MP512 tehát egy API 512 kópia illetve az MP599 ami felépítésében nagyon hasonló az 512-hőz csak 2520 stílusú DOA helyett 990 stílusúval van szerelve, továbbá Lundahl trafókkal. A három kit mind 250 és 300 € között van, igazából árban majdnem mindegy hogy melyiket venném, továbbá mind a három rendelkezik jackes Hi-Z bemenettel amit az RND Portico nem tud.

Az MP573 azért tetszene mert van egy nagyon fasza kis 1073 pluginem aminek van preamp szarurációja és imádom tekerni, és valami hasonlót várnék ettől is. Gain struktúrában van némi eltérés, 10 és 60 dB között állítható 10 dB-s lépésekben szemben az eredeti eszköz 20-80-as beállításával és 5dB-s léptékével. Rákérdeztem a fejlesztőnél a dologra, aki azzal magyarázta a különbséget hogy így egyszerűbb építeni és olcsóbb változatlan hangminőség mellett. További előnye a kitnek hogy van az EQ573 termékük, így azt is megépítve a kettőt össze lehet kötni így kialakítani az eredeti 1073-as channel strip architektúráját, vagyis a kimeneti trafó elé tenni az EQ szekciót.

Először az MP512-t nézegettem, ami mellette szól hogy mivel kevesebb az alkatrész így egyszerűbb megépíteni mint az 573-at, illetve először azért akartam API klónt mert mindenki a Neve-re van ráfetisizálva. Ami plusz az eredeti API preamphoz képest az a kimeneti PAD potméter, így jobban meg lehet hajtani kisebb kimeneti jel mellett. Ami miatt jelen pillanatban kevésbé tartom izgalmasnak hogy egy osztrák stúdió barátom akinek ott van 12 darab 512C lebeszélt róla hogy az API unalmas és karaktertelen. Viszont egy másik barátom meg azt mondja hogy az API preampok a leggyorsabb, legütősebbek.

Az MP599 is érdekes lehet a Lundahl trafóval és a DOA-val, biztos jó cucc, viszont nem tudom hogy milyen lehet, nem tudok semmt róla.

Gyakorlatilag general preampnak kéne kezdve az ének vagy egyéb hangszeres felvételtől akár beledugni egy gitárt direktbe és vonaljelet rögzíteni, gyakorlatilag minden szembe jövő felvételi munkához ezt szeretném használni ahol elég mono jelet rögzíteni, meg persze beraknám valahova dobfelvételre is, mondjuk jellemzően pergőre vagy akár egyetlen ribbon mono overheadre.

Az eszközök linkjei:
http://rupertneve.com/products/portico-511-500-series-mic-pre-with-silk/
http://www.soundskulptor.com/uk/mp573.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp512.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp599.html

Mivel funkcióban szinte teljesen megegyeznek, azt gondolom a hangzás lesz a döntő tényező. Ne az befolyásoljon, hogy 20 ellenállással meg 5 db tranzisztorral több alkatrészt forrasztasz be a NYÁK-ba :) Az eredeti NEVE -ben 3 áramkörös forgókapcsoló van, de valóban meg lehet oldani 2 áramkörössel is, ahogy a kit-ben van, úgyhogy igazat mondtak :) Az alkatrész listát azért nem árt összevetni a gyáros NEVE kapcsolással. Mindenesetre az pozitív, hogy a trafók olyanok, mint az eredetiben. Az EQ kit is érdekes lehet. Én azt mondom a későbbiekre való tekintettel, hogy 573 preamp, mert megveheted hozzá az EQ-t is. 

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta silk:

Csak szólok, hogy az eredeti 1073-as NEM azokat a trafókat használja, amik a kitben vannak...

 

Mármint ezt úgy kell értelmezni, hogy az eredetiben nem Carnhill trafók vannak, vagy nem ezek a típusú Carnhill trafók?
Mondjuk a kimenő tényleg nem egyezik a kép alapján. VTB 9049 az eredeti, ha jól tudom. 
 

Link to comment
Share on other sites

9 órája írta silk:

Csak szólok, hogy az eredeti 1073-as NEM azokat a trafókat használja, amik a kitben vannak...

 

Az input trafó kérdésében bizonyíthatóan állíthatom, hogy tévedsz!

Output trafó szempontjából sem biztos hogy igazad van. A Gearslutz fórumán az alábbi információt lehet megtalálni:

The 1073 circuit uses the VTB1148 / VTB9049 / VTB 1847 (all electrically the same just packaged differently)... most people choose the VTB1148 as it is easy to mount and fits in a 1U box.

Tehát három verzió létezik és a kivezetésben különböznek csak:

  • VTB 9049 - standard version, ha úgy tetszik 'eredeti', a pinek 41.5mm széles panelen vannak
  • VTB 1149 - narrow board, ez belefér az 1U magasságba, a pinek 35.4mm széles panelen vannak
  • VTB 1847 - flying lead version, benne van egy lecsavarozható keretben, kivezetett kábelekkel

ez utóbbi van ebben a kitben.

Egyébként most értettem meg, hogy a 300/1200-as bemeneti impedanciát az input trafó primer tekercsének soros illetve párhuzamos kapcsolása adja.

Link to comment
Share on other sites

29 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Az input trafó kérdésében bizonyíthatóan állíthatom, hogy tévedsz!

Output trafó szempontjából sem biztos hogy igazad van. A Gearslutz fórumán az alábbi információt lehet megtalálni:

The 1073 circuit uses the VTB1148 / VTB9049 / VTB 1847 (all electrically the same just packaged differently)... most people choose the VTB1148 as it is easy to mount and fits in a 1U box.

Tehát három verzió létezik és a kivezetésben különböznek csak:

  • VTB 9049 - standard version, ha úgy tetszik 'eredeti', pines csatlakozó felület
  • VTB 1149 - narrow board, ez belefér az 1U magasságba, szintén pines csatlakozó felület
  • VTB 1847 - flying lead version, benne van egy lecsavarozható keretben, kivezetett kábelekkel

ez utóbbi van ebben a kitben.

Nagyon hasonló trafók vannak a kit-ben is.
MIndenképpen közelebb van az eredetihez, mint a mostanában megjelent 1073 DPX, amely csodálatos smd alkatrészekkel van teli, nyilván a "könyebb" javíthatóság érdekében.
Az idők folyamán a 1073-ak trafóit is variálták (Marinair, Carnhill (St. Ives).
Hamarosan érkezik hozzánk 6 ilyen kit, hozni fogják a 1073-as hangzást, abban biztos vagyok. Főleg, hogy már próbáltam! :-)

Link to comment
Share on other sites

Épp most írta gabo:

Nagyon hasonló trafók vannak a kit-ben is.
MIndenképpen közelebb van az eredetihez, mint a mostanában megjelent 1073 DPX, amely csodálatos smd alkatrészekkel van teli, nyilván a "könyebb" javíthatóság érdekében.
Az idők folyamán a 1073-ak trafóit is variálták (Marinair, Carnhill (St. Ives).
Hamarosan érkezik hozzánk 6 ilyen kit, hozni fogják a 1073-as hangzást, abban biztos vagyok. Főleg, hogy már próbáltam! :-)

Ezt úgy értsem hogy rendeltetek 6 darab pont ilyen MP573-as kitet? Kinek van itthon? A Philipp-ről (Abnormal stúdió) tudok.

Link to comment
Share on other sites

Video:

Egyenlore sajnalom, de nincs tervben video anyag. Viszont lesz mas dolog...de ez egyenlore "titok".

 

1073 klonok:

A legjobb klon, a 1073RLB amit eddig halottam. Ugyan meg ilyen kitet nem probaltam, ki tudja. Viszont azt tudom, hogy a Carnhill az AMS-Neve-nek exkluziv trafokat gyart, barki barmi mast is allit. Aztan ki tudhatja. Puding probaja az eves. (Viszont a vacsora arat valakinek allnia kell :))

 

Altalaban a kerdeshez annyit, hogy nagyon rokonszenvezek mindenfele "kiserletezessel" ilyen temakban, mert ezekbol a tapasztalatokbol szulethetnek a jo dolgok. Viszont azt biztosan allithatom, hogy ha azt szeretned, hogy legyen egy tokeletes 1073-ad, akkor vegyel egy 1073-at, mert mas nem fog kielegiteni ugyse. :) Amennyiben pedig csak egyszeruen 1073-as "erzesre" hajazol, szinte barmelyik minosegibb klon jo valssztas lehet.

Link to comment
Share on other sites

13 órája írta silk:

1073 klonok:

A legjobb klon, a 1073RLB amit eddig halottam. Ugyan meg ilyen kitet nem probaltam, ki tudja. Viszont azt tudom, hogy a Carnhill az AMS-Neve-nek exkluziv trafokat gyart, barki barmi mast is allit. Aztan ki tudhatja. Puding probaja az eves. (Viszont a vacsora arat valakinek allnia kell :))

Altalaban a kerdeshez annyit, hogy nagyon rokonszenvezek mindenfele "kiserletezessel" ilyen temakban, mert ezekbol a tapasztalatokbol szulethetnek a jo dolgok. Viszont azt biztosan allithatom, hogy ha azt szeretned, hogy legyen egy tokeletes 1073-ad, akkor vegyel egy 1073-at, mert mas nem fog kielegiteni ugyse. :) Amennyiben pedig csak egyszeruen 1073-as "erzesre" hajazol, szinte barmelyik minosegibb klon jo valssztas lehet.

Ez a klón dolog érdekes, hasonló viszonylat az eredeti Neve viszonya a BAE, Heritage és egyéb hasonló replikákhoz, utángyártásokhoz. Pont ugyanannyira, mint az eredeti Neumann U47, U67 vagy AKG C12 viszonya egy Telefunken, egy Wunder Audio, egy Bock, egy FLEA vagy egy Peluso mikrofonhoz képest, a differencia annyi csak hogy a fenti mikrofonokat már nem gyártják, a 1073-at meg igen, igaz a hagyományos stílusú heroin árú classic verziós modulhoz képest a mostani 'olcsóbb' verziók mint a 1073N, a 1073LB vagy a 1073DPA/DPX típusok nagyrészt SMD alkatrészekkel készülnek.

A különböző U47 utángyártások mindenféle olcsóbb csöveket alkalmaznak, a Wunder U67-es meg például már kapásban eltérést hordoz abban hogy 9 állásban a tápon állítható a karakterisztika ami eltérő tápkialakításra utal, de például nem az eredeti negatív visszacsatolásos kimenőtrafót alkalmazza ami megcsinálja a jóságot a magasakkal. Ettől persze még nagyszerű mikrofon, hozza az U67-es karakterét.

Ilyenek a 1073 kópiák is. A BAE állítólag nagyon magas minőséget képvisel, láttam már több helyen hogy egy neve asztal eredeti moduljait kicserélték zsír új BAE 1084-ekre vagy 1073-akra. Ott van a Heritage is, ők se olcsóak és szerintem hasonló minőséget képviselnek mint az eredeti Neve cuccok. Aztán ott van maga az 500as szabvány kérdése a táp viszonylatában, ugye +/- 16V tápfeszültséget biztosít, szabvány szerint modulonként 130mA árammal. A Neve eszközök tudomásom szerint 24V-al működnek eredetileg és nem keveset zabálnak az áramból, hallottam olyan dolgokról hogy a 1073LB vagy a 2264ALB moduloknak nem mindegy hogy milyen házba rakod, a Rupert Neve féle R6 rack állítólag bőven kínál szuflából, plusz méri is az össz fogyasztást így kiderül ha esetleg a benne lévő modulok összessége többet akarna megkajálni mint amennyi van, így elejét lehet venni annak hogy áramhiánytól szenvedve szarul szóljanak a helyben lévő modulok.

Azt hiszem meg fogom venni a Sound Skulptor MP573-at és EQ is lesz melléje. Harmadába kerül mint egy 1073LB, az eq negyedébe mint egy 1073LBEQ. Minőségi carnhill trafóval adják és jó minőségű alkatrészekkel. Az EQ esetében a fejlesztő úgy gondolta hogy kihasználja a forgó kapcsoló minden lehetőségét így vannak bőven extra frekvenciabeállítások, amik jól jöhetnek, ahogyan a kapcsolható Q is. Azt hiszem, hogy a magamfajta 1073-at csak pluginben használt csávónak ez bőven hozni fogja azt, amiért megveszem. Úgy gondolom lehet ezekkel az eszközökkel jó és karakteres felvételt készíteni, nem arról van szó hogy ezeknek az eszközöknek a jelenléte a láncban elbaszná a felvételt, mert néha egyesek hozzáállását kicsit ilyennek érzem.

Link to comment
Share on other sites

két 40 éves 1073 között is hatalmas különbség lehet... 

Ha vintage soundot akarsz akkor Heritage, ha modernebb soundot akkor AMS, ha meg bazi sok pénzed van vegyél vintage NEVE 1073-at. 

Én A/B ben 500as 1073 EQ-t néztem a két gyártótól és Heritage nekem jobban tetszett, főleg, hogy van egy +6dB-s line preampja, amivel jól meg lehet tolni... vagyis mindig fullra kell tekerni :D de ez szubjektív. Amúgy meg youtube-os videók alapján nem lehet semmit keijelenteni... 

Link to comment
Share on other sites

44 perccel ezelőtt írta Herkules:

két 40 éves 1073 között is hatalmas különbség lehet... 

Ha vintage soundot akarsz akkor Heritage, ha modernebb soundot akkor AMS, ha meg bazi sok pénzed van vegyél vintage NEVE 1073-at. 

Én A/B ben 500as 1073 EQ-t néztem a két gyártótól és Heritage nekem jobban tetszett, főleg, hogy van egy +6dB-s line preampja, amivel jól meg lehet tolni... vagyis mindig fullra kell tekerni :D de ez szubjektív. Amúgy meg youtube-os videók alapján nem lehet semmit keijelenteni... 

Nyilván benne van az is a sztoriban hogy 40 év az 40 év a különböző alkatrészek életében. A Vintage egyébként elég rotty, de az akusztikus gitárnál én kevesebb differenciát hallottam. Ebbe simán belejátszhat az is hogy ott ugyanazzal a C12A-val vette fel, a gitárnál meg két 57-es került elő és egymás mellé rakta őket, azok között meg elég nagy szórás lehet, mégis csak egy 99$ valami.

Igazából lényegtelen, mert mind a kettő üt.

Link to comment
Share on other sites

Nálam a torz gitárnál végig recseg a Neve, úgyhogy innentől kezdve számomra értékelhetetlen a teszt, hiába lenne amúgy tök jó a soundja.
A BAE jóval halkabb és nem recseg, tehát eleve nem stimmelnek a jelszintek.
Az akusztikus gitárnál nekem kifejezetten tetszik amúgy a BAE.
Az akusztikuson amúgy ott melózik a háttérben egy Distressor is és azt is jócskán halljuk a hangban.

Annyi eszük amúgy vélhetően volt, hogy ugyanaz a mikrofon van átdugva és nem egy másik SM57 megy a másik előfokba,
mert különben főleg semmi értelme nem lenne az egésznek.
Nem az SM57-ek szórása miatt, hanem azért, mert lehetetlen ugyanolyan pozícióba lerakni két mikrofont a láda elé.

Szóval köszi a videót, de nem igazán lettünk okosabbak.
Amúgy engem is nagyon érdekel a téma, mert rövidesen be kell szereznünk egy 1073-at.

Link to comment
Share on other sites

Na a kocka el van vetve!

Rendeltem egy komplett channel stripet a Sound Skulptortól, tehát egy MP573-at, egy EQ573-at és egy CP5176-ot, így teli lesz a lunchbox a kütyük meg mennek a fa alá :)

Igazából nincs értelme mást rendelnem mert a két talán leggyakrabban használt plugin nálam a 1073 és a 1176, és ha azt nézzük hogy a vasak darabját egy UAD plugin áráért kapom meg akkor egész olcsón megúsztam :)

Majd jelentkezem összeszerelési naplóval és teszttel is.

Link to comment
Share on other sites

Közben sokat okosodtam a témában. Az 500-as 1073 preamp mindenképpen egy kompromisszumos megoldás. Az eredeti 1073 modulnak két input trafója van (Carnhill VTB9045 és VTB9046), az egyik egy 1+1:2+2 mikrofon szintű, a másik egy 2+2:1+1 vonal szintű. Nos, mivel két trafó nem fér el az 500-as modulban, ezért a vonal szintű trafó nincs meg egyik ilyen megoldásban sem, gyakorlatilag egy PAD után kerül a mikrofon szintű trafóra a jel LINE állásban.

Az 500as 1073EQ-k diszkrét be és kijárattal készülnek, ezért van az opció hogy párosítani lehet a 1073 és a 1073EQ modulokat így hozva létre az eredeti architektúrát, ahol az előerősítő és a kimenőtrafó közé kerül be az EQ. Egyébként a HPF és a presence filter/mid band tartalmaz nagy méretű induktivitást.

Ami még kérdéses dolog az a +/-16V -ból a +24V előállításának megvalósítása. Nagyjából ennyi most így a sztori.

 

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta rootkiller:

Közben sokat okosodtam a témában. Az 500-as 1073 preamp mindenképpen egy kompromisszumos megoldás. Az eredeti 1073 modulnak két input trafója van (Carnhill VTB9045 és VTB9046), az egyik egy 1+1:2+2 mikrofon szintű, a másik egy 2+2:1+1 vonal szintű. Nos, mivel két trafó nem fér el az 500-as modulban, ezért a vonal szintű trafó nincs meg egyik ilyen megoldásban sem, gyakorlatilag egy PAD után kerül a mikrofon szintű trafóra a jel LINE állásban.

Az 500as 1073EQ-k diszkrét be és kijárattal készülnek, ezért van az opció hogy párosítani lehet a 1073 és a 1073EQ modulokat így hozva létre az eredeti architektúrát, ahol az előerősítő és a kimenőtrafó közé kerül be az EQ. Egyébként a HPF és a presence filter/mid band tartalmaz nagy méretű induktivitást.

Ami még kérdéses dolog az a +/-16V -ból a +24V előállításának megvalósítása. Nagyjából ennyi most így a sztori.

Kapcsolási rajz alapján az eredeti pre 3 részből áll. Az 500-as modul nem csak kettőt tartalmaz? Azon a feszültség előállításon már én is gondolkodtam, van több alternatíva is, de hülyeséget nem akarok írni (vagy mégis :) ). Igazából feszültség sokszorozókkal lehet babrálni és utána stabilizálni LM 317-el a feszkót. De az is lehet, hogy belenyúltak az áramkörbe és megoldották +/- 16V -ról, mondjuk az úgy már eléggé nem 1073. Egyébként, ha dupla modul méretű kivitelben lenne, akár el is férhetne benne a 2db bemenő trafó.  Volt itt valahol egy ábra hangkártyák témában, hogy a LINE bemenet általában előtét ellenállásokkal van megoldva, nem csinálnak külön áramkört. Itt is ez a költséghatékony megoldás van úgy látszik. 

Link to comment
Share on other sites

6 órája írta Hobkins:

Kapcsolási rajz alapján az eredeti pre 3 részből áll. Az 500-as modul nem csak kettőt tartalmaz? Azon a feszültség előállításon már én is gondolkodtam, van több alternatíva is, de hülyeséget nem akarok írni (vagy mégis :) ). Igazából feszültség sokszorozókkal lehet babrálni és utána stabilizálni LM 317-el a feszkót. De az is lehet, hogy belenyúltak az áramkörbe és megoldották +/- 16V -ról, mondjuk az úgy már eléggé nem 1073. Egyébként, ha dupla modul méretű kivitelben lenne, akár el is férhetne benne a 2db bemenő trafó.  Volt itt valahol egy ábra hangkártyák témában, hogy a LINE bemenet általában előtét ellenállásokkal van megoldva, nem csinálnak külön áramkört. Itt is ez a költséghatékony megoldás van úgy látszik. 

24 V van létrehozva a Sound Skulptor modellben, gyaníthatóan a többiben is :)

A Sound Skulptor EQ573 egyébként nem tisztán 1073 hanem összeszedett különböző dolgokat a korabeli Neve EQ-kból, például 3 féle Q beállítás van a közép frekikhez, az eredeti 1073, a 1084 és a 1084 szűk. Egy induktivitás meg van spórolva a közép filteren, és egyébként az van használva ami a 1066-ban például. Ahogy nézem a 11 közép és 5 magas frekvencia sem az ördögtől való hanem a 1028 modulról.

Én azt érzem, hogy kreatív az arc és úgy vannak megoldva a dolgok hogy költség/építés/feature szinten a legjobbat hozza ki a dolgokból.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...