Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Áttörés Androidon?


Bendi

Kérdés

Recommended Posts

Ezzel egyetértek, vagyis hogy nem szar az egész, v. totál marhaság, v. használhatatlan, hanem az elején lévő, még fejlődő a technológia és ezt senki nem fogja most PowerMac helyett használni! De légyszi a dologban tovább ne provokálj ha nem muszáj!

No, azért ettől a véleménytől "...azt látnia kéne mindenkinek, hogy a tablet piac elsőrendű célja a netezés és a mobilokon is tényleg csak "mutimivannekeeed!" feelinggel lehet a dolognak még érdekessége, mint komolyabb érdemi zenei produkció. A Reason csinál még a mai korhoz illő nyekergő szoftot ilyen platformra, amivel lehet bohóckodni 2 metró közt várva, de semmi több. Az iOS is ilyen szempontból egy mezei érdekesség mint hogy komolyabban kéne venni..." elég messze kanyarodtál ... ;)

Link to comment
Share on other sites

Az egyik lényeges pont, hogy - a cikk szerint - megoldódik a 4.1-es androidban a latency probléma.

"with recent developments in the Android 4.1 OS, which tackle the audio latency that has been an issue previously"

Szerintem ez igaz lehet kiegészítve azzal, hogy "amennyiben a hardver is engedi". A tömegeknél levő Android hardveren még a legutolsó változat se fut el az OS-nek, és akkor még ott van hogy nincsenek hardverek, és hogy az Android júzerek nem szeretnek annyira költeni a Marketplace-en. Jelenleg szkeptikus vagyok az egész szoftveres fejlődést illetően pusztán amiatt, amit látok, vagyis annak hiányát, hogy nem látok technológiai áttörést megjelenni a zenében. Pl. mint mikor jöttek a megfizethető samplerek, vagy a házistúdióknak megfizethető hangkártyák. A dolog szerintem megreked egy időre, amíg nem történik valami tetemes technológiai vagy biológiai áttörés. Ami IOS-es zenei fabrikálást láttam az legfeljebb koncepciónak volt jó, tulajdonképp óriási hendikepp ezen a platformon bütykölni.
Link to comment
Share on other sites

Én mindössze annyiban egészíteném ki hármunk csevegését, hogy az iPad-al egy jól használható, igenis aktív és működő zenei platformot méltattunk csak azért, mert az is egy táblagép...

 

DE

 

...a topik címe "Áttörés androidon" és sajnos azt kell mondanom, hogy az Android csakugyan olyan messze van a komoly zenei alkalmazástól, mint ahogy azt LP-filter (igaz iPadra vonatkoztatva) mondja.

 

Van Android tabletem is, de azt szinte még szimpla dobgépnek is bajos használni... realtime pedig teljesen használhatatlan latency-ket produkál. Gyakorlatilag arról is lemondtam, hogy 2 metró közti bohóckodásra használjam és visszaálltam a videólejátszásra, meg az Excell táblázat kezelésére, amiben a zenesulis anyagaimat és az összhangzattant szerkesztem :D

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

Link to comment
Share on other sites

 

Én mindössze annyiban egészíteném ki hármunk csevegését, hogy az iPad-al egy jól használható, igenis aktív és működő zenei platformot méltattunk csak azért, mert az is egy táblagép...

 

DE

 

...a topik címe "Áttörés androidon" és sajnos azt kell mondanom, hogy az Android csakugyan olyan messze van a komoly zenei alkalmazástól, mint ahogy azt LP-filter (igaz iPadra vonatkoztatva) mondja.

 

Van Android tabletem is, de azt szinte még szimpla dobgépnek is bajos használni... realtime pedig teljesen használhatatlan latency-ket produkál. Gyakorlatilag arról is lemondtam, hogy 2 metró közti bohóckodásra használjam és visszaálltam a videólejátszásra, meg az Excell táblázat kezelésére, amiben a zenesulis anyagaimat és az összhangzattant szerkesztem :D

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

 

Zenesuli? Összhangzattan? Ez engem érdekel mit csinálsz, írj PÜ-t ha ráérsz...

Link to comment
Share on other sites

Zenesuli? Összhangzattan? Ez engem érdekel mit csinálsz, írj PÜ-t ha ráérsz...

 

 

Jazz suliba járok. A tanár megnyugtatott, hogy neki 40 éve van benne, szóval nem kell elkeseredni és gyors haladást várni :). Az excell táblában fejtem ki magamnak a hangzatokat, az összefüggéseket és a mankókat..., a tanár  és a magyarázatok nélkül nem sokat ér amit felírogatok magamnak...

 

Igazából csak arra akartam utalni, hogy egy Android tablet egyelőre kb. ennyiben tud közel vinni minket a zenei felhasználáshoz, hogy rajta tároljuk a tananyagot :)

Link to comment
Share on other sites

Összhangzattan excelben? Hmmm, ez érdekes ;)

Úgy kezdődik, hogy a kisszekund az "12. gyök alatt 2"-szörös szorzó ? :)

 

Háát, majdnem :) Hangonként a fokok, a skálák, azon belül hogy a skálahangokal a 4-es hangzakok 7-es, vagy major7-esek lesznek, avagy szűkítettek. Illetve a 4-es, 5-ös stb. hangzatok felépítését szoktam kifejteni. És mivel elég sok az összefüggés ha jól csinálom a dolgokat, akkor az oszlopokban össze is tudnak találkozni a kifejtett elméletek.

 

Szóval ez egyfajta gyakorlás. És a végén lesz egy jó kis adatbázisom belőle :)

Link to comment
Share on other sites

Ha Androidon óriási hendikep bütykölni mérnem zenéltek rajta ti is? :) ( itt csak célzok a hendikep jelentésére) Komolyra téve a szót, csak volt androidom, 1-2 használható cucc van már rá de nem dőlök hátra tőle. Mivel linux ez is  itt  az ALSA-val van a baj. LEhetne Jack-et is indítani emberek és 1-2 ms-el is futna akár az a hangcucc a telefonon. Egyébként örülnék is neki ha megoldódna a kérdés.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Én spec ezúttal kíváncsi lennék olyan beszámolóra is, aki már ki is próbálta az Androidra megjelent FL Studio-t, vagy a "komolyabb" zenei szoftverek valamelyikét :)

 

ugyan iPad és NanoStudio/Auria/stb. de egynek elmegy

http://simonclivehughes.com/Simon_C._Hughes_Photography/Simon_Sez/Entries/2013/4/16_Makin_Music_in_2013.html

http://simonclivehughes.com/Simon_C._Hughes_Photography/Simon_Sez/Entries/2013/5/17_Makin_Music_in_2013_-_Part_2_-_Anatomy_of_a_Mix.html

Link to comment
Share on other sites

 

 

Köszi, nagyon jó, szívesen bogarászom és hallgatom! :)

 

De szándékosan akartam visszazökkenteni a topikot a címének megfelelően "Áttörés Androidon" mederbe.

Az iPad-al kapcsolatban megvannak a nagyon jó gyakorlati tapasztalatok, de Androidról semmi...

Link to comment
Share on other sites

 

Tényleg jó kis, részletes olvasmány. Akinek nincs türelme elsőre végigolvasni, ajánlom figyelmébe, hogy a második oldal alján PDF-ben letölthető az egész cikk, értelmesen tördelve, szóval későbbre is el lehet tenni :)

Link to comment
Share on other sites

Azért azt látnia kéne mindenkinek, hogy a tablet piac elsőrendű célja a netezés és a mobilokon is tényleg csak "mutimivannekeeed!" feelinggel lehet a dolognak még érdekessége, mint komolyabb érdemi zenei produkció. A Reason csinál még a mai korhoz illő nyekergő szoftot ilyen platformra, amivel lehet bohóckodni 2 metró közt várva, de semmi több. Az iOS is ilyen szempontból egy mezei érdekesség mint hogy komolyabban kéne venni, habár oda már célhardverek gyártása is folyik. Valóban, aki komolyan akarja tolni az vasban gondolkodik és studioban, vagy mobilitás terén egy erős laptopban. Én úgy gondolom, ha a mai mobilokon megmarad a telefonálás funkciója normális akksi üzemidő mellett, már örülhetünk, mint hogy ilyen zenei csökevényekkel szarakodva egyszer csak arra ébredjünk, hogy hoppá, sötét a képernyő és a semmi közepén még tölteni sem tudunk honnét... :P

Illetve amit már korábban is írtam máshol, az egészben az audioipari létjogosultság használható morzsáját abban látnám, ha ilyen cuccokra készülne egy multi editor alkalmazás és lehetővé válna régebbi midis vasak macerálása, szerkesztgetése egy füst alatt. Legalábbis ezek többeknek jelentenének elfogadhatóbb érveket, mint mini sequencer appokon csiporászni velük a villamoson szvsz.

Tökéletes válasz, fedi a lényeget.

Link to comment
Share on other sites

LP-Filter,

lehet, hogy nem jól látom, de úgy érzem, hogy Te úgy írtál valamiről, hogy nem tudod, miről írtál, csak sejtéseid vannak.

- Egy mai iPad számítási teljesítménye bőven felette van egy 15-20 évvel ezelőtti komoly(nak mondható) asztali számítógép teljesítményénél, mégsem mondta senki anno, hogy komolytalan lenne azokon "muzsikálni"

- olyan húzónevek szálltak be ebbe a komolytalan, prüttyögtető marhaságba, mint a Korg, moog, Waldorf, Fairlight, Yamaha ...

- aki ténylegesen órákat tölt el az előző pontban sorolt "gyártók" alkalmazásaival, az látja, hogy bizony ezek nagyon jól használható, komolyan veendő cuccok. (Na persze, nem a beépített hangszóróval kell hallgatni, és jól jön egy külső MIDI bill. is...)

- Nem tudom, mit értesz pontosan "multieditor" alkalmazáson, de létezik az Auria és a Cubasis (egyéb más alkalamzások mellett) iPadre, ezek ma (megkockáztatom) többet (de legalább annyit) tudnak, mint a 15 évvel ezelőtti (komoly asztali gépeken futó) alkalmazások

- Kifejezetten audio masteringre készült alkalmazás is van iPadre http://www.appshopper.com/music/audio-mastering

- Egy rakat MIDI kontroller alkalamzás létezik iPadre, csak győzz válogatni közülük

djtones,

a fentiek fényében teljesen hibás a "Tökéletes válasz, fedi a lényeget" kinyilatkoztatás

Tessék itt csemegézni egy kicsit.

http://www.appshopper.com/music/

Kicsit úgy érzem, mintha egy nagyjából 100 évvel ezelőtti beszélgetést hallanánk két cowboytól, akik arról értekeznek, mennyire komolytalan nagy marhaság ez az "automobilnak" nevezett új bolondság...

Ja, és még valami: amikor a PC-k lekerültek a "megfizethető, mindenki által elérhető" termék kategóriába, az emberek 75-80%-a (de lehet, hogy több) kizárólag játékra, "netezésre", levelezésre, esetleg minimális "irodai munkákra" (jellemzően word) használta, és használja a mai napig. Az excelt a legtöbb PC tulajdonos életében nem indította még el, egyéb más programokról meg ne is beszéljünk.

Oszt érdekes módon mégis ugyanezt a "komolytalan, csak játékra használt, TV/rádió/mosógép kategóriájú eszközt" használják bankok, biztosítók, nagyvállalatok, de akár kis cégek is napi 12-16 (esetleg 24) órában igencsak professzionális munkák elvégzésére.

Tehát az, hogy egy adott eszköztípust jellemzően mire használnak átlagemberek, egyáltalán nem minősíti, hogy egy adott területen komolyan vehető-e, vagy sem.

Link to comment
Share on other sites

Én csak annyit tudok, hogy 1996-ban egy 10 kg-os 486-os számítógépen, 20 kg-os monitorral, egérrel, billentyűzettel, 1x-es CD olvasóval, 3,5-ös floppy-val, 40MB winyóval, Windows 3.1-es oprendszer alatt egy egyszerű MIDI szekvenszerrel állítottam össze a zenéimet a szoba sarkához láncolva.

 

Ma pedig egy pár dekás kis "könyvecskével", legalább 100-szor nagyobb teljesítménnyel teszem ezt bárhol a világon, legyen az vonat út, vagy nyaralás amikor a Párom mellettem olvas és nem a monitorba dugott fejemet, meg a hátamat látja a besötétített 4 fal között.

 

Szerintem fejlődjenek csak! :D

Link to comment
Share on other sites

Ortodox Linuxon ha az ortodox FL Studio-t portolnák, jobban örülnék neki

 

Ezt hogy érted pontosabban?

Az Android egy külön oprendszer. A Linux-szal vannak gyökerek, de más kategória, az audio driver is más tészta. A normál FL studio-t tuti nem fogják - neked sem - megcsinálni. Az Image Line csapata saját low latency audio engine-t kódolt, csak azért hogy ez az app normálisan tudjon futni. A többi független fejlesztő valszeg ettől fényévekre van jelenleg.

Link to comment
Share on other sites

NA szóval mit is hívunk Linuxnak? egy kernel-t, az már senkit nem érdekel hogy wayland vagy xorg van felette... Ortodox alatt meg a xorgos disztrókat említem. Ja egyébként annyira linux hogy a gyökereihez(ubuntu) vissza lehet állítani... Alsa van egyébként Android alatt, azt már nem tudom hogy tényleg más audio szerver használ-e az androidos fl studio.

Link to comment
Share on other sites

Azért azt látnia kéne mindenkinek, hogy a tablet piac elsőrendű célja a netezés és a mobilokon is tényleg csak "mutimivannekeeed!" feelinggel lehet a dolognak még érdekessége, mint komolyabb érdemi zenei produkció. A Reason csinál még a mai korhoz illő nyekergő szoftot ilyen platformra, amivel lehet bohóckodni 2 metró közt várva, de semmi több. Az iOS is ilyen szempontból egy mezei érdekesség mint hogy komolyabban kéne venni, habár oda már célhardverek gyártása is folyik. Valóban, aki komolyan akarja tolni az vasban gondolkodik és studioban, vagy mobilitás terén egy erős laptopban. Én úgy gondolom, ha a mai mobilokon megmarad a telefonálás funkciója normális akksi üzemidő mellett, már örülhetünk, mint hogy ilyen zenei csökevényekkel szarakodva egyszer csak arra ébredjünk, hogy hoppá, sötét a képernyő és a semmi közepén még tölteni sem tudunk honnét... :P

Illetve amit már korábban is írtam máshol, az egészben az audioipari létjogosultság használható morzsáját abban látnám, ha ilyen cuccokra készülne egy multi editor alkalmazás és lehetővé válna régebbi midis vasak macerálása, szerkesztgetése egy füst alatt. Legalábbis ezek többeknek jelentenének elfogadhatóbb érveket, mint mini sequencer appokon csiporászni velük a villamoson szvsz.

Link to comment
Share on other sites

Oké, bendi!

Ad 1, a mai szoftok teljesítményigénye nem az 5-10-20 évvel ezelőtti számítógépek teljesítményét követeli meg, ergo lehet hogy az iPad tud egy-két szoftot futtatni már, de ne hasonlítsd össze egy asztali Mac-kel vagy mással, végeredmény: bohóckodás 2 metró megálló közt.

Ad 2, multieditor - szerintem ez egyértelműen behatárolja, ahogy más is jóváhagyta - "az egészben az audioipari létjogosultság használható morzsáját abban látnám, ha ilyen cuccokra készülne egy multi editor alkalmazás és lehetővé válna régebbi midis vasak macerálása, szerkesztgetése egy füst alatt.", mint anno a SoundDriver ha még most sem érted...

A technológia nyilván fejlődni fog folyamatosan, de még nem ott tart hogy mindenki iPadot vegyen és mindent kihajintgáljon... :) Félreértés ne essék ezek mellett, én is várom hogy kb. 10 év múlva majd tablet dokkolós midi kontroller billentyűk legyenek már nagy számban és az olyan nevek is mint Yamaha, Roland, Korg stb. sample csomagokat és egyéb appokat erre írjanak meg, mint pl. a Legacy Collection ma, kezdetnek...

Link to comment
Share on other sites

LP-filter, egy még idén megjelenő (nagy valószínűséggel 4 magos) iPad számítási teljesítménye nem hogy a 10.20 évvel ezelőtti asztali gép, de még egy 2-3 évvel ezelőtti MacBook számítási teljesítményével is összevethető.

Márpedig azt látni kell, hogy az iPad (és vele a zenei alkalmazások) NEM a komoly nagy (esetleg milliós) asztali munkaállomás kiváltására szolgál, hanem újabb eszközt ad a notebook mellett/helyett.

Nem arról van szó, hogy mostantól a stúdiókból kihajigálják az UAD-okat, MacProkat, NEVE, SSL pultokat... És ezt nem is mondta / írta senki...

Továbbra is úgy látom, hogy a "bohóckodás két metro megálló között" véleményed nem csak sarkos, hanem meglehetős szűklátókörűségről árulkodik.

Ja, és egy kis "bohóckodás"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...