Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Logic 10


boka

Kérdés

Mikor olvastam a 9to5mac-en a Final Cut Pro hirt akkor elgondolkodtam, hogy szerintem nem sokara kell, hogy jojjon most mar uj Logic. Sok rumour/wishlist forum van a kovetkezo Logic-rol, par napja beleakadtam ebbe a topikba,ezen belul pontosan az 51-es hozzaszolasba. Egy kis reszlet belole :

".. Infact its just me an my mate Dave who are currently working on Logic 10. We are not rushing to release 10 (or project X as we like to call it), as we realise there are still a few bugs to be ironed out with Logic 9. "

Ha valoban ez a srac az egyik dev akkor lesz uj verzio.

Ti milyen ujitast es/vagy javitast szeretnetek latni a 10-esben? Szerintetek mikor jon ki?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 51
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Az AVID "nyílt leveléből" azt szűrtem le, hogy ők mostantól a "csóró consumerekkel" nem foglalkoznak, "leadják" ezt a vevőkört (és az őket érdeklő produktumokat), és maradnak tisztán professzionális igényeket kielégítő társaság / brand / "imagó". Vissza a kályhához? A Pinnacle és az M-Audio "bekebelezése" előtti állapotot állítják vissza?

"Today Avid^® ([1]NASDAQ: AVID) initiated a series of strategic actions

to focus the company on its Media Enterprise and Post & Professional

customers and to drive improved operating performance. As part of these

actions, the company is divesting its consumer businesses. With these

changes, Avid will concentrate on core markets where its deep domain

expertise, track record of technical innovation, and strong brand offer

the greatest opportunity for success."

Link to comment
Share on other sites

A hasonló tulajdonoscserék esetében a döntést végső soron mindíg a pénzemberek hozzák és a szakmai érvek ritkán érvényesülnek.

Az AVID esetében pedig jelenleg a rossz pénzügyi teljesítmény indokolja a karcsúsítást . Az M-Audio esetében ez még könnyebben megy, mivel egy aránylag zárt termékcsoportról van szó, amely már az AVID-tól függetlenül is létezett korábban. Mivel az integráció nem mélyen ment végbe, ezért a leválasztás sem kíván nagy áldozatot.

Az AIR nekem sokkal talányosabb, mert a ProTools pluginek fejlesztésében főszerepet játszanak.

Ugyanakkor a ProTools a cég számára nem nélkülözhető, hiszen a professzionális audio és video termékek alapját adják - enélkül ma már valószínűleg az AVID maga sem létezhet.

A 3 brand eladása a publikált adatok szerint igen alacsony áron történt - valószínűleg az üzemi költségek lefaragása ( ezzel sajnos sok alkalmazott elbocsátása ) volt a cél. A Sibelius körül is voltak zörejek, de ezeket az AVID definitív cáfolta ma.

Az AVID körüli hírek szerintem a Logic-kal kapcsolatban nem vetnek fel kérdéseket.

Persze az Apple felhalmozott tőkeereje sok mindenre képes lehet, de ez tisztán befektetői kérdés, mint erre a hozzászólásom elején is céloztam.

A múltban is átéltünk sok - később nem nagyon bevált akciót.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem az Apple a MacPro fejlesztésével ha nem is "áll le", de legalábbis lelassít egy kicsit. Ami valljuk be őszintén valamilyen szinten talán érthető is, mivel a mai Pro-k olyan szintű erőművek, amik még nagyon-nagyon sok évig vígan kiszolgálhatják a júzereket. Nekem pl. egy első generációs Intel-es Pro-m van, abból is a legkisebbet (2*2 GHz) vettem annó hat-hét éve, és még mindig nem érzem a korlátait, igaz telepakoltam RAM-al. Ha valamit gyorsítani akarnék rajta, akkor egy ilyen SSD-drive belepakolásával (systemdrive-nak) ezt megtehetném, de tulajdonképpen minek? Egy mai csúcs Pro tehát ezen tapasztalati elv mentén tehát cca 2022-2025-ig bőven elégséges gép marad, különösen úgy, hogy nem egy kollégát ismerek aki még mindig G4-G5 konfigokon nyomja a zenét, problémamentesen. Mikor is álltak le azokkal? Tehát ugyan alapvetően drága HW a Pro, de ha azt veszed, hogy egy egyszeri, 10-15 éves beruházás, gyakorlatilag további költség nélkül, akkor már nem is annyira az....

Amit viszont el tudok képzelni, hogy a Pro-kat, MacBook-okat is elviszik az A5(6-stb.) + iOS irányba, természetesen a Pro adta fizikai lehetőségekkel, mint pl. RAM, HDD, PCIe, FW, USB, stb, ami egyrészt a kisebb fogyasztású és fizikailag kicsit kisebb hardwert jelenthet (azért vannak egy Pro-nak hátrányai is, az enyém pl 1kWh-ás csúcsfogyasztással "támogatja" az ELMŰ-t...:/) Ezzel gyakorlatilag azonos platformra hozhatják a csúcsgépet a rendkívül népszerű és iszonyatos jövedelmet termelő iPAD/iPOD/iPhone vonallal, amit viszont valóban látványosan fejlesztenek. A MacBook vonal viszont, pont az iPad/iOS miatt talán el is fog halni. Szerintem. Tehát vagy lesz valakinek "erőműve" (Pro), vagy lesz tabletje, ha mobilitást akar, (vagy is-is) és a kettő azonos platformon lesz.

Ilyen értelemben én a Logic vonaltól sem a "tudásbeli" fejlesztést várom (nekem nem hiányzik belőle semmi, most sem...), hanem max a bugfixet, és a tableteken való iOS alapú megjelenést. Ami nem jelenti okvetlenül a "garázsbendesítést", hanem inkább azt, hogy lesz a hobbista, ingyenes vonal a Garageband-al, és a fizetős, professzionális vonal a Logic-al, MainStage-val, ami talán még a live alkalmazások felé is el tud mozdulni az iPAD érintőképernyője adta lehetőségek miatt. Most is lehet élőzni élesben futó Logic-al, mi is megtettük már nem egyszer, de sokkal kényelmesebb lenne egerezgetés helyett érintőképernyőt pöckölgetni. Új értelmet nyerhet a Logic-Node is, ha elképzeljük a szinpadon a Pro-ra mint szerverre dolgozó, ahhoz dokkolókkal, fizikailag hozzákapcsolt iPAD perifériákra (esetleg vasak még pluszban, szintén behurkolva a vezérlési láncba) épülő zenekarokat, akik egy ugyanazon Logic tracken nyomogatnak, gitározgatnak, personal monitort kevernek, külső vasat vezérelnek stb. Ez teljesen új alapokra helyezheti a szinpadi zenélést visszamozdítva azt a live irányba, mégha annak a "live" szerűsége már-már filozófiai kérdéssé is válik egy oldszkúl blues zenekarhoz képest, de mindenképpen élőbb, mint egy iPOD-al "élőzni", amira azért sajnos nem egy példa van manapság.

Link to comment
Share on other sites

Én is kicsit off leszek: Nekem egy 2007-es Macbook Pro-m van. És otthoni zenélgetésre, hobbira Logic-kal nem érzem, hogy többre lenne szükségem. 5 évig zenéltem Mac gépekkel élőben (eleinte egy 2006-os macbookkal), és kezdetektől fogva MainStage programot használok (mármint mióta megjelent, kb fél évvel később, hogy elkezdtem az élőben zenélést mac géppel). De itt az élő zenélésél konkrétan élőre gondolok, és nem DJ alkalmazásokra. Imádom a Logicos Steinway zongoráját!

A mai gépek kb 4szer gyorsabbak az én gépemnél, még sem érzem azt, hogy váltanom kellene. Továbbá az SSD-s gyorsítás nekem is lehet további opció, ha már gyengének érezném, de miért is érezném gyengének? :)

Link to comment
Share on other sites

Nekem pl. egy első generációs Intel-es Pro-m van, abból is a legkisebbet (2*2 GHz) vettem annó hat-hét éve, és még mindig nem érzem a korlátait, igaz telepakoltam RAM-al.

+1 -ugyanez nekem. első generációs mac pro. kutya baja, eszem ágában sincs cserélni. beleraktam egy ssd-t system vinyónak fílingelni. Ha leírom, hogy a legjobb gépem volt VALAHA, akkor asszem mindent elmondtam.

Emellett már vagy a 5-6. Macbook Pro-mat taposom, és a két gép egymáshoz képest ég és föld. Egyrészt a temérdek hard drive kapacitás ami mindig rendelkezésre áll, másrészt hogy a macbook pro-n érzem az intenzív használatot (melegszik, felzúg a ventillátor), a Mac Pro pedig mindig olyan, mint mikor bekapcsoltam. Szolíd, végzi a dolgát. Mondom, a legjobb gépem volt, majdnem annyira szeretem mint a C64-em :)

A laptopokat egyébként a nagy monitor jobban megnyomja. Nekem egy 27-es Cinemát hajt a Macbook Próm, és úgy egyből nem akkora nagy fiú....

Link to comment
Share on other sites

Tartok tőle, hogy az apple valami hasonló dologban utazik, mint a final cut pro x esetében. Pedig az egy nagyon rossz irány. Valahol persze pont nekem örülnöm kellene, de mint tudjuk, jó konkurencia nélkül sokkal lassabb a fejlődés, úgyhogy inkább annak szurkolok, hogy tényleg jobb legyen az új logic.

El kellene már felejteni ezeket az automatán működő cuccokat. Persze sok hobbistának és kezdőnek ez vonzó, de hamar visszaütnek ezek a dolgok. Bugfix, bugfix, bugfix!

Link to comment
Share on other sites

Játszottam vele a hétvégén kicsit. Az új dolgok tetszettek (amp effektek, track folderek) és az ipad app is jópofa. Viszont az szomorú hogy 4 év alatt semmit nem nyúltak a midi editorokhoz, sem az audio kezeléshez. Engem a drummer és a flex-pitch nem érint nagyon, szóval összességében nem győzőtt meg sajnos.

Link to comment
Share on other sites

Pontatlan voltam, inkább az automatikára gondoltam, de valamennyire összefügg a kettő. Nem tudom, nekem nagyon macerásnak tűnik egy egyszerű régióhoz kapcsolódó görbe megrajzolása, szerkesztése pld egy sima gate-elés egy dobloopon. Vagy nekimegyek track automation-ből és kézzel berajzolom a pontokat, vagy marquee toolal kijelölöm a részeket és automation curve toollal próbálom belőni, vagy hyper editkéből ceruzával, de az meg csak a gate első pontját fogja megrajzolni, meg bohóckodnom kell ott a pen width-tel meg ilyen hülyeségekkel. Biztos edge case ez, normális zenész nem rajzolgat négyszögjeles automatikát józanul, de máshol ezeket olyan könnyen meg lehet oldani mint a sutty. :)

 

De hogy hasznos infot is írjak: kipróbáltam Live 9-cel rewire masterként, teljesen jól működött, arra kell figyelni, hogy a preferences-ben aktiválni kell a rewire-t, mert alapból nincs bekapcsolva.

Link to comment
Share on other sites

"Apple will not be incorporating a GarageBand-style user interface for the revamped application, likely sticking to a more complex interface more appropriate for the professional-level nature of the software."

Bízom ebben. Mellesleg szerintem 2012 tavasz és Logic Pro X néven.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem meg a Neve-t vegye meg hogy analóg lehessen a summing ;)

Viccet félretéve azért a DSP-nek mindig meglesznek az előnyei a natívval szemben. Ha csak arra gondolunk hogy a DSP fejlesztők általában nem webkettes vérpistikék hanem alaposabban felkészült szakemberek kell hogy legyenek.

Link to comment
Share on other sites

Viccet félretéve azért a DSP-nek mindig meglesznek az előnyei a natívval szemben. Ha csak arra gondolunk hogy a DSP fejlesztők általában nem webkettes vérpistikék hanem alaposabban felkészült szakemberek kell hogy legyenek.

Hobbi DSP-fejlesztőként egyet kell, hogy értsek veled. Általánosságban aki DSP kártyára fejleszt, az egy-két kivétellel a profi felhasználókat célozza meg, az ő igényeiknek megfelelő hangminőséggel és iszonyat aprólékos feature-ökkel (lásd pl. McDSP Filterbank), míg a consumer piac kreativitás orientált, egyszerűbb feature-ökkel, sokkal szélesebb lehetőségekkel (pl: FabFilter cuccok) . Egyszerűen nem tudsz mind a két piac számára (egyszerre) megfelelő terméket gyártani, és innentől a business plan-en múlik, hogy a te kereslet-kínálati görbéidet hogy lövöd be...

Analógiaként felhoznám a Line 6 POD-ot. Utólag visszagondolva nem szólt annyira jól, de bárki (aki nem engedhette meg az original stack-eket) használta 2000 környékén, áradozott ról (így szól és csak ekkora? ennyi erősítő modellezve?), mert k**** jó volt játszani rajta. Egy consumer cuccnál a UI legalább annyira fontos, mint a hangminőség. Viszont ha napi 8-ban használod, akkor fontosabb, hogy hogy szól, és mennyire gyors (nem egyszerű!!!) használni.

Egy kis hardveres analógia: a két piac alapvetően más, ha hardvert nézünk pl. amennyire tudom, ha profi hardver, akkor van rajta world clock bemenet/kimenet. Ha consumer, akkor nincs (cáfoljanak meg a szakértők, mert még nem volt pénzem stúdióra, csak álmodozom :)

Link to comment
Share on other sites

Srácok már a Logic a kisebbik gond a beszeljukmacon mutkor olyat olvastam hogy az Apple leál a MacPro fejlesztésével...

Ha ez a hir igaz lesz kap egy pofont az Apogee mert az ő nagy rendszere MacPro-hoz van és a ProTools is mert a HD kártyák 80% szerintem Mac-ba pakolják...

Kiváncsi leszek mi lesz ebből igaz.... Kár hogy ez csak márciusba derül ki mikor az Intel elkezdi az új Procikat szálitani.... Lesz új MacPro vagy nem lesz...

Link to comment
Share on other sites

Én az utóbbi időben rengeteg hibát fedeztem fel a Logicban:

például tempó váltásnál a markereket az előző tempóhoz igazítva jelenik meg, azaz ha megadom a második tempónál, hogy 4 ütemen át legyen ez a marker, akkor nem úgy jelenik meg...

akkor a hangsávok kirajzolása is hagy némi kívánnivalót maga után, vagy csak az én NVidia kártyámmal szarakodik?

a flexnél is vannak gondok...

Link to comment
Share on other sites

Én az utóbbi időben rengeteg hibát fedeztem fel a Logicban:

például tempó váltásnál a markereket az előző tempóhoz igazítva jelenik meg, azaz ha megadom a második tempónál, hogy 4 ütemen át legyen ez a marker, akkor nem úgy jelenik meg...

akkor a hangsávok kirajzolása is hagy némi kívánnivalót maga után, vagy csak az én NVidia kártyámmal szarakodik?

a flexnél is vannak gondok...

Grafikai hibat en a keveronel veszek eszre neha. Osszecsusznak a savok, de ez megszunik ha bezarom es ujra megnyitom az ablakot. Nekem egy X1900-es videokartya van a gepemben.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem is bufgixben kéne utazni. Őszintén szólva nem tudok olyan funkció hiányáról, ami nélkül élni se lehetne.

A fejlődést irányát minőségben tudom elképzelni. Ha én lennék az Apple, megvenném az egész Universal Audiot úgy ahogy van, és a DSP pluginekből natív beépített Logic plugint készítenék. Továbbá lehetővé tenném, hogy a lakásokba be lehessen kötni a vezetékes kólát és a sört.

Ha a lehetőségeket kellene kutatni, Cubase 6-os júzereket kéne kérdezni, de én úgy látom, hogy a Cubase 6 főleg már a Logicban bevezetett dolgokat próbálja hozni mind tudás, mind plugin szinten.

Én nem látok groundbreaking dolgokat sehol, tehát még csak másolni sem lehet nagyon mit.

Remélem, nem hülyül el az egész, és megy el mégjobban abba az irányba, hogy az emberek tudás és gyakorlás nélkül is "remek dolgokat" alkothatnak.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...