Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Melyek a legjobb szimfonikus plug-inek?


Főr Gábor

Kérdés

  • Válaszok 93
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Kibasztam pár trollt innét. Valójában egyet (sok accounttal), itt vigyorog a szerencsétlen az előző hozzászólásban, erre maradt még szuflája.

( pl. ilyen nickekkel: proaudio_c, rezynator, redbulls, alenso, djjesB, barinkaj, timeeeoO, MarkE, dj_sunriser, SzeifertAron. )

 

Döbbenetes, hogy azért regisztrált többször, hogy a saját postjait likeolhassa :) Láttatok már ilyet?

 

http://www.menemszol.hu/topic/2532-%C3%BAjdons%C3%A1gok-pontoz%C3%A1si-rendszer-vissza%C3%A9l%C3%A9sek/ (Kérlek, olvassátok el!)

 

Bosszút állni már nem igazán lehet, mert kikapcsoltam a negatív ratinget. 

Ha belefuttok a posztjaiba a stílusáról felismeritek, ne vegyétek komolyan. (Itt hagyom hogy lehessen látni mekkora balfasz).

 

Hasznát nem láttam, inkább csak okoskodni járt ide, meg magára felhívni a figyelmet. Lehet hogy nem kéne bántani, talán pszichopata...

 

Töfi pontjait visszaállítottam. 

 

MIVEL mostantól a LIKE-olók személye látható, kérlek, jelentsétek, ha befúrja magát megint ez a troll. (vagy más troll). Ez a fórum szakmai marad márpedig.

 

Boldog postolgatást!

Link to comment
Share on other sites

Említetted az EMU Super Strings cédéjet, mint számodra örök darabot. Gondolom erre gondolsz : Syntec Wall of Sounds Vol.6 Super Strings Emu. 

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. 

Az Emu ezeket az ős régi hangmintáit nyilván az akkori aktuális samplerei számára csinálta kiaknázva azoknak a szűrőit, effektjeit és egyéb lehetőségeit. Feltételezem, hogy te sem egy emu sampler-be töltöd be ezeket és viszont akkor egy mai felhasználó, mondjuk egy számítógépben, egy Kontkat-ban mire számíthat.?

Kb. hány %-ban kapja vissza azt a szuper hangzást mint amit  egy emu sampler esetén kapna? Természetesen egy jó hangkártya esetén!

 

Szintén régi kérdés, de ha még aktuális, akkor válaszolok:

 

Én ezeket olyasmire használom, amit inkább pad jellegű célja van, tehát ad egy háttéralapot. Ebben mindenféle szűrők vagy egyéb hardversampleres manipuláció nélkül is rendesen működnek. Ami miatt szeretem, mert nagyon érzelmes és érthető hangja van a háttérben. Tehát nagyon jó támaszt ad. 

 

Hozzáteszem, hogy a billentyűs játékot annyira jól belőtték, hogy némelyik szólóvonóssal kifejezetten kelleme témákat lehet játszani egy popzenében. Nekem ez a típusú fókusz sok hangkönyvtárban hiányzik: azaz simán zongorázva valahogy nem elég érzelmes a játék. Ezt nagyon jól megcsinálták ezekben a régi mintákban.

 

Szintén elmondanám, hogy elsősorban popzenében dolgozom, viszont úgy, hogy azért ne egy "nexus string" érzés legyen benne, tehát izlésesen. :)

 

Mostanában, ami legjobban működik popzenében, ha fogom az EWQL stringeket és csinálok egy tutti patch-et, ami egy legato és staccato patchből készül alapvetően, mivel a popzenében fontos, hogy legyen határozott attackja legyen, ezekkel lehet jó témákat játszani. Alkalmazott zenénél mások a szempontok, bár én ott is egyre inkább azt érzem, hogy nem zenekari hangszerelés a fókusz, hanem a hangzás. Hogy ez jó vagy rossz, arról megoszlanak a vélemények. Szerintem egyébként rossz, mert alapvetően olyan dolgokat oldanak meg ezekkel a cinematic csimbumm patch-ekkel, amire sokkal igényesebb megoldásokat kellene/lehetne alkalmazni.

Link to comment
Share on other sites

A véleményed szerint  ez a két grand piano, a Kawai és a Academic milyen a Nord Piano 2-höz viszonyítva? Feltéve ha már próbáltad :)

 

Elnézést kb. évente kétszer járok erre, és csak most látom a kérdést. Hallottam a Nord Piano2-t, de olyan szinten nem ismerem, mint a fent említett két zongorát. Szóval kicsit hosszabban válaszolnék, elmagyarázva a hátteret. Egyrészt én pop zenébe keresem és találtam megoldást a fenti 2 zongorával, ezért talán itt nem is a megfelelő hely ezeknek a felemlegetésére. Ami a "popzenében" lényeges nekem, hogy akkordok jól szólaljanak meg, egyben legyenek. Erre a fenti kettő teljesen alkalmas számomra, gyakorlatilag mindig ezzel kezdek és kb. nem is cserélem le őket. Főleg az Academic működik, mert annak van "csillogóbb" vagy "ércesebb" hangja. Azt hozzáteszem, hogy a megszólalásban - ami szintén ma trend - én teszek egy plusz teret rá Altiverb-bel. Egy konkrét patch ad olyan teret, ami jól működik valamelyik hall. Ennek nagyon nagy jelentősége van szerintem. 

 

A Nord természetesen szintén kiváló hangot ad, tehát ha az ár nem kérdés, akkor vennék egyet én is, de egyébként ezeket használva nekem nincs hiányérzetem, pedig sok mindennel kapcsolatban szokott lenni. Szóval én azt gondolom, hogy ezek nagyon jó zongorák. Nem hiszem, hogy pop zenében ezek nem fognak jól működni. 

 

Egy popzenei megoldás van, ahol nem működnek szerintem jól, amikor "buta" zongora hang kell, itt elsősorban olyanra gondolok, amikor egy fokozásnál összenyomott, középemelt fémes zongorát raksz be, aminek pont az a lényege, hogy nem realisztikus. Oda régi EMU patch-eket szoktam elővenni, mert a maguk "faragatlanságával" jobban hozzák azt amit szeretnék. 

 

Klasszikusabb zongorajátékról én nem nyilatkoznék, mert egyrészt nem vagyok profi zongorista, másrészt kevés ilyen zenét hallgatok, tehát nincs erre kifinomodva a fülem. 

 

Remélem segítettem, a lényeg, hogy bátran ajánlom. Én kb. 2 éve ezeket használom, és csak "művészi" megfontolásból szoktam cserélni őket az első demóhoz képest.

Link to comment
Share on other sites

Végre van egy kis időm írni, úgyhogy belevágok egy kis eszmefuttatásba a 2014-ben megjelent, vagy általam most megismert szimfonikus hangmintákról.

Már sokszor írtam, hogy mióta megismertem a 8dio mintakönyvtárait, azóta nagyon megszerettem és használom őket. Vonósokat szerintem legkönnyebben ezekkel lehet összehozni. Nagyon jól szólnak és kifejezetten arra készültek, hogy egy master midi kontrolleren fel lehessen játszani a szólamokat. Most nemrég jött ki az Agitato Grandiose Legato könyvtár, ami kiegészítése a legato vonós könyvtáraknak. Elég meggyőző a demója alapján...

Ha már vonósoknál tartunk kipróbáltam végre a Berlin Strings-t, ami Orchestral Tools üdvöskéje. Nagyon meggyőző dolgot hoztak össze a fejlesztők itt is. Íme egy összehasonlítás, hogy mindenki maga dönthesse el melyiket hallja jobbnak, illetve melyik illik jobban a saját elképzeléseihez: 

(nekem spec. ebből a kis videóból talán épp a Berlin Strings)

Nagyon régóta vizsgálgatom-keresgélem már a hárfa mintákat. Nemrég találtam rá egy nagyon komolyan átgondolt és felépített hárfa library-ra, amit a Spitfire audio nevű cég jegyez. Spitfire Harp néven keressétek és errefelé hallgatózhattok róla demókat: http://www.spitfireaudio.com/skaila-kanga-spitfire-harp

Aztán mint már említettem a zongora az én nagy fétisem. Vettem is egy library-t ebben az évben, mert teljesen leültem a hangjától. A VI Labs Ravenscroft 275-ről van szó, és erről biztosan tudom, hogy ebben az évben jelent meg. Komoly hardver kell alá, de megéri. Olyan dinamikatartományban lehet játszani, és mindenféle részlet, mikrofonozás külön kapcsolgatható, ilyen zongorát eddig még nem hallottam. Ráadásul mindenféle zenébe nagyon jól beültethető. 

Linkelem itt is az oldalát az érdeklődőknek: http://www.vilabsaudio.com/Ravenscroft-By-VI-Labs

Egyelőre ennyi, aztán ha eszembe jut még valami akkor kiegészítem.

Link to comment
Share on other sites

Említetted az EMU Super Strings cédéjet, mint számodra örök darabot. Gondolom erre gondolsz : Syntec Wall of Sounds Vol.6 Super Strings Emu. 

Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. 

Az Emu ezeket az ős régi hangmintáit nyilván az akkori aktuális samplerei számára csinálta kiaknázva azoknak a szűrőit, effektjeit és egyéb lehetőségeit. Feltételezem, hogy te sem egy emu sampler-be töltöd be ezeket és viszont akkor egy mai felhasználó, mondjuk egy számítógépben, egy Kontkat-ban mire számíthat.?

Kb. hány %-ban kapja vissza azt a szuper hangzást mint amit  egy emu sampler esetén kapna? Természetesen egy jó hangkártya esetén!

 

Szerintem itt nem egyről beszéltek. Az Edirol nem egy kategória a fentiekkel, de még véletlenül sem.

Ez nem sznobizmus, csak ne legyen félrevezető, hogy a VSL cuccokról beszélgetünk, meg a legújabb legato scriptingről, és a konklúzió, hogy az Edirol is tudja, amit kell... 

 

A Cinebrass és Cineperc dolgokkal egyetértek. Szerintem nagyon meggyőző a kezelése is a Cine... környváraknak. Így innen visszanézve a kb. 10 évre, amikor a Garritan Strings volt az etalon rettenetesen sokat fejlődött a világ. És nem csak a scripting, de a sound is. 

Egyébként érdekes módon, ahogy fejlődtek a vonós környvtárak, szinte mindig volt, amit az előző felülmúlta, így kikerült a használatból a korábbi verzió, de nálam 3 dolog nem megy ki a divatból. 
A legrégebbi a EMU Super Strings cédéje. Aztán a Sonic Implants Symphonic Strings Ensemble környvtára (bár ez ritkán kerül elő) és van egy Omnisphere patch, ami zseniálisan szól popzenében. Szóval van azért egy 10% olyan minta, amit nem tud megenni az idő...

btw. a Miroslav könyvtár hangzása is olyan, amit én nagyon szeretek, de az nem csak vonós.

Link to comment
Share on other sites

Igazán megtisztelsz, hogy így név szerint érdekel a véleményem. Az idén is kipróbáltam jó pár hangkönyvtárat, újdonságot, vettem is pár dolgot. Bár én egy kicsit olyan vagyok, hogy ha valamiben megtalálom azt ami nekem megfelel, akkor hajlamos vagyok jegelni egy ideig azt a kategóriát. Egy kis időt még kérek, hogy összeszedjem a gondolataimat mik azok amik az elmúlt évben jöttek ki. Így elöljáróban annyit, hogy természetesen kipróbáltam a Berlin Strings-et, jó pár zongora könyvtárat, 8dio újdonságokat és néhány teljesen speciális hangszert. Nemrég jelent meg a macprovideo-n egy nagyon komoly kis tutorial azoknak akik zenekari dolgokat próbálnak midivel összerakni, ezt mindenkinek ajánlom. A címe The MIDI Orchestra - Enhancing realism.

Link to comment
Share on other sites

Szia, 2013 és 2014 februárjában is írtál egy összefoglalót a profi szintü hangkönyvtárakról :)  Lassan ismét eltelik egy év és érdekelne a véleményed, hogy milyen változások voltak az elmúlt egy évben és hogy most mi képvieli a legprofibb szintet. Én főleg wet könyvtárak iránt érdeklődnék, ami már kész térrel és hangzással rendelkezik. köszi

 

Egyszer már írtam ide egy összefoglalót zenekari hangminták ügyében, de az már egy éve volt. Ha visszaolvastok látjátok.

Az elmúlt egy évben olyan ütős dolgok jöttek ki zenekari mintákból, hogy gondoltam összeszedem újra, hogy mit mire tartok a legjobbnak.

Vonós mintákból kipróbáltam ebben az évben a 8dio néhány library-ját. Néhány tekintetben jobban használható lett a LASS-nál. Főleg arra hegyezték ki, hogy minél valósághűbben lehessen rajta játszani zongorabillentyűn. Ez sikerült is nekik. Leülve mellé elég komoly szólamokat lehet egyszerűen bejátszani úgy, hogy a megszólalás már nagyon közel áll egy valódi vonószenekarhoz. Ugyanebben a csoportban nemrég jött ki a Berlin Strings. A demókat hallgatva az is nagyon jól sikerült és folyamatosan fog bővülni. Nagyon várom már, hogy kipróbálgassam...

Az Orchestral Tools-tól egyébként az elmúlt évben jött ki a Berlin Woodwinds is ha jól tudom. Na az egy nagyon ütős kis fafúvós library lett. Én most azt tartom etalonnak abban a hangszercsoportban. Mindent meg lehet csinálni benne és gyönyörűen szól. Folyamatosan bővül, már a negyedik kiegészítő jelenik meg hozzá. Épp ezért várom annyira a vonós szekciót.

Rézfúvósból a Cinebrass az egyértelmű befutó számomra. Nagyon komoly hangmintakészlet nagyon jó vezérléssel. Jobb nem is kell.

Ugyanez a cég csinálta meg az egyik legjobb nagyzenekari ütős készletet is CinePerc néven.

Ebben az évben volt szerencsém kipróbálni a templomi és koncert orgonákban utazó Haptwerk Virtuális Orgonát. Nekik az az elvük, hogy nem száraz mintákat vesznek fel közelről, hanem a templom vagy koncertterem akkusztikájával együtt rögzítik a mintáikat. Sok magyar is dolgozik a projekteken. Megtalálható pl. a MUPA orgonája a maga teljes akkusztikájával együtt. Ráadásul az orgonák összes regisztere, pedálja, minden részlete használható úgy, mintha ott ülnél a vezérlőnél. Aki orgona mintákat keres az ne keressen tovább. Ez kell neki.

Link to comment
Share on other sites

 

 

egyébként az általad nevesített korszak a mainál kisebb zenekarokkal operált, ennek megfelelően a kisebb szekciókkal is rendelkező hangkönyvtárak háza táján nézz körbe. fülemlékeim alapján szárazabbak is voltak azok a soundtrack-ek, szóval érdemes átgondolni még egyszer, hogy mennyire wet könyvtárakat akarsz. 

 

- Mit értesz kisebb szekciók alatt?  Arra gondolsz, hogy ne csak 12-ő meg 24 hangszert tudjak egyszerre  megszólaltatni, hanem akár 3-5 db-ot is egy-egy hangszer fajtából? Egy darab szóló hangszer megszólaltatása az gondolom minden könyvtárban alap szolgáltatás

- Amúgy jó hogy ezt írod, az ilyen ragtime jellegü számokban nem szól sok hangszer szerintem sem, de azért a Morricone-nak sok egész nagy szimfonikus zenekarral megszólaló zenéje is van. 

 - Én azért is gondoltam inkább térrel rendelkező könyvtárakra, mert mint írtam, jó lenne ha nem kéne nekem bíbelődnöm a hangzással és ha jól értem, egy száraz hangú könyvtárnál ez elkerülhetetlen lenne. Mondjuk abban igazad van, gondolom te is így értetted, hogy mondjuk  egy 5 szólamból álló kocsmai ragtime zene elég hülyén hangzana, ha egy koncert hall akusztikával szólalna meg :)

 

 
másik megoldás a VSL Special Edition lehet (úgyis éppen akciós 455 euróért a bundle), illetve egy EastWest Hollywood * Silver bundle - utóbbival várj nyugodtan még, elkerülhetetlenül lesz újabb sale EW-nél, amikor féláron lehet megszerezni őket. 

 

A VSL-re nem azt mondtad, hogy az teljesen nyers hangmintákat tartalmaz? Azt akkor el is vethetjük szerintem, mert ott nekem kéne a hangzást kikevernem, amihez nem értek szerintem.

 

 - a profi hangkönyvtárak a minőség mellett a termelékenységet növelik meg, neked ez utóbbira még nem kell áldozni szerintem.

 
és még miket sorolnál a profi wet könyvárak közé amiben van kisebb szekció is? 
Link to comment
Share on other sites

hát.... a józan paraszti eszem szerint nem. Hiszen egy hegedű hangját felveszik, de mielőtt betenék azt egy hangkönyvtárba, szét EQ-zák, szét effektezik pont azért, hogy a XXI. századi nulla tudással rendelkező "zeneszerző", aki még szimfónikus zenekart sem látott, csak lenyomjon egy billentyűt és az már is úgy szólaljon meg mint ha egy komplett zenekar lenne. Így elhitetik vele, hogy képes ugyan arra amire régen csak egy komoly zeneszerző volt képes. Talán tévedek, de nekem az a gyanúm hogy ez a helyzet. Tapasztalat hiányában ez kb. csak előítélet 

emiatt ne izgulj, ilyen szintű manipulációk már csak célzottan sound design könyvtárakban vannak, amik nagyon látványosan hirdetik is ezt a tényt, szóval nem fognak megtéveszteni. én csak azt tudom javasolni, hogy kezd el apránként megismerni a hangkönyvtárak világát, a fentebb ajánlott trysound például egy nagyszerű platform arra, hogy megnézd miképpen működnek a mai könyvtárak. 

 

egyébként az általad nevesített korszak a mainál kisebb zenekarokkal operált, ennek megfelelően a kisebb szekciókkal is rendelkező hangkönyvtárak háza táján nézz körbe. fülemlékeim alapján szárazabbak is voltak azok a soundtrack-ek, szóval érdemes átgondolni még egyszer, hogy mennyire wet könyvtárakat akarsz. 

 

első könyvtárnak lehet, hogy még a tutti libektől sem riadnék vissza a helyedben, például ProjetSAM Orchestral Essentials, vagy Spitfire Albion 1 (de utóbbi tényleg nagy térből származik). ezekkel is írhatsz úgy, mintha lenne külön-külön első- és másodhegedű szekció, brácsák stb.

 

másik megoldás a VSL Special Edition lehet (úgyis éppen akciós 455 euróért a bundle), illetve egy EastWest Hollywood * Silver bundle - utóbbival várj nyugodtan még, elkerülhetetlenül lesz újabb sale EW-nél, amikor féláron lehet megszerezni őket. 

 

viszont ha megvan a Kontakt, akkor a hozzá adott factory libary-t ismerd meg mindenekelőtt - a profi hangkönyvtárak a minőség mellett a termelékenységet növelik meg, neked ez utóbbira még nem kell áldozni szerintem.

 

persze mindennél fontosabb, hogy képezd magad. ehhez segítségül, a mai nappal indul a https://www.coursera.org/course/introclassicalmusic ingyenes kurzus (Yale University), de az NS-en is van egy nagyon jó, modernizált Rimszkij-Korszakov fordítás: http://www.northernsounds.com/forum/showthread.php/45270-Welcome-to-the-Garritan-Interactive-PRINCIPLES-OF-ORCHESTRATION-by-Rimsky-Korsakov 

Link to comment
Share on other sites

hát, pedig egy vonós librarynak az lenne a funkciója, hogy egy valódi vonós szekció hangját leutánozd vele a lehető legélethűbben. az, hogy effektezik a mintákat, az nem azt jelenti szerintem, hogy lehetetlen dolgokat is beletesznek. de persze ez már sound design is, nem csak hangszeres tudás.

 

a library gyártók sok extrát raknak a cuccaikba, csak hogy eladható legyen. és ebbe beletartozik az utómunka is.ezzel nem tudsz mit kezdeni. ez a biznisz, erre van igény.

 

szerintem arra fektesd a hangsúlyt, hogy a rendelkezésedre álló tudással a lehető legjobbat hozd ki magadból és a zenéidből. az már nem érdekes, hogy mivel éred ezt el, élő vagy "halott" zenekarral, 100 hozzáadott effekttel vagy 2-vel.

 

és ha valamit nem tud egy zenekar eljátszani, akkor mi van? akkor benne hagyod a zenédben azt az elemet, a többit meg eljátszák. ennyi :)

 

voltam zenekari felvételen, amikor videojátékhoz vettünk fel nagyzenekart. ott sem mindent játszottak fel, és nem pl. a pénzhiány miatt. hanem mert nem a teljes zene kívánta meg a nagyzenekari hangzást. az elektronikus részeket meg nyilvánvalóan szintikből és pluginekből kaptuk meg a végén, aztán az egésznek a keveréke adta ki a végleges zenét.

Link to comment
Share on other sites

hát.... a józan paraszti eszem szerint nem. Hiszen egy hegedű hangját felveszik, de mielőtt betenék azt egy hangkönyvtárba, szét EQ-zák, szét effektezik pont azért, hogy a XXI. századi nulla tudással rendelkező "zeneszerző", aki még szimfónikus zenekart sem látott, csak lenyomjon egy billentyűt és az már is úgy szólaljon meg mint ha egy komplett zenekar lenne. Így elhitetik vele, hogy képes ugyan arra amire régen csak egy komoly zeneszerző volt képes. Talán tévedek, de nekem az a gyanúm hogy ez a helyzet. Tapasztalat hiányában ez kb. csak előítélet 

"szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt. "

 

amit egy hangkönyvtárral meg tudsz csinálni, azt egy igazi zenekar is hozni fogja. hiszen a hangokat is felvették valahogy és library-ba tették, nem? :)

 

Link to comment
Share on other sites

"szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt. "

 

amit egy hangkönyvtárral meg tudsz csinálni, azt egy igazi zenekar is hozni fogja. hiszen a hangokat is felvették valahogy és library-ba tették, nem? :)

pl. trillák, fel-le futamok, különböző zörejek, staccato, crescendo, stb.

 

a probléma inkább azzal lehet, ha mondjuk egy hegedűs nem tud olyan futamokat végigjátszani a hangszeren, amit te a billentyűzeteddel feljátszol.

vagy egy nagybőgőst gyorsabb játékra kényszerítesz, mint ami a hangszerrel megcsinálható, stb, stb.

 

szóval a hangszertől alapvetően idegen játékstílus a problémás és nem a sound library hangzása.

Link to comment
Share on other sites

Ezt így nem jelenteném ki hogy élő zenei felvétel a célom, de nem tudhatom hová visz még az utam.

A cél a saját zenéimet létrehozni.  

Alapvetően nagyon szeretem az olyan jellegű hangszeres zenéket, amiket filmekben hallani. Nem thrillerben! Főleg a régebbi, a 70-es 80-as évek Francia film zenéi állnak közel hozzám. Ezekben szinte mindig megjelenik egy szimfonikus zenekar, főleg a háttérben, ami mellett akár dob, basszus gitár, fém húros akusztikus gitár, elektromos gitár is felbukkanhat. A fő motívumot mondjuk egy zongora, vagy egy tangó harmonika,  egy szájharmonika, egy pánsíp, vagy egy női ének hang, egy emberi fütty szólam, esetleg egy ragtime zongora viszi. PlYann Tiersen / Amelie Soundtrack, vagy Ennio Morricone régebbi western zenéi,    

Nyilván csak álmaimban jelenhet meg az, hogy esetleg egyszer majd valaki le akarná játszani az én zenéimet is egy nagy zenekarral :) viszont szomorú lennék, ha akkor derülne ki, hogy ezek a zenék egy valódi szimfonikus zenekarban, úgy ahogy vannak, nem állják meg a helyüket, mert a hang könyvtár, amivel csináltam, totál irreálisan szólt.  

Szóval nekem itthon, még ha csak hobbi is, fontos lenne az igényes, jó megszólalás és hogy nekem ne nagyon kelljen hang mérnöki funkciókat ellátnom. Tehát csak feljátszom a sávokat és már jól is szól. Ez az elképzelésem. Milyen hang könyvtárak ilyenek?

 

zongilog: ha élő zenei felvétel a cél, akkor majdnem "felesleges" a jó hangkönyvtár, az egy másik világ. de azért arra készülj fel, hogy nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, hogy felvegyék az anyagait és ha igen, az egy igencsak drága dolog, mostanában volt "akciósan" 15 fős zenekarral hanganyag felvétel Bulgáriában, ott óránként 500 dollárért ment a dolog, de az bődületesen olcsó volt (arról nem is beszélve, hogy kicsi zenekar volt), normál ár negyede. szóval ahogy str is mondja, először azt kell kitalálnod, hogy mit szeretnél. de ha klasszikus zene felé megy a cél, akkor nem győzöm propagálni, hogy milyen jó is ez: https://www.coursera.org/specialization/modernmusician/5?utm_medium=listingPage - meg a többi zeneszerzős ajánlat a Coursera-n :) 

Link to comment
Share on other sites

a http://www.try-sound.com/index.asp/en, online plugin tesztelő (valami kliens kell neki, aztán elvileg lehet MIDI-t küldeni, mindenféle szimfonikus plugin-nak) szolgáltatás működőképes, próbálta már valaki ?

igen, teljesen korrekt szolgáltatás és nyugtató madárcsicsergés van a háttérben :) talán a használhatóságot nem annyira, de a hangzást nagyon jól lehet tesztelni vele. elsősorban olyan termékeket próbálhatsz ki, amiknek a Best Service disztribútora, így azért lesz jó pár gyártó, aki kimarad, de nagyon jó kezdeményezés így is. 

 

zongilog: ha élő zenei felvétel a cél, akkor majdnem "felesleges" a jó hangkönyvtár, az egy másik világ. de azért arra készülj fel, hogy nagyon-nagyon keveseknek adatik meg, hogy felvegyék az anyagait és ha igen, az egy igencsak drága dolog, mostanában volt "akciósan" 15 fős zenekarral hanganyag felvétel Bulgáriában, ott óránként 500 dollárért ment a dolog, de az bődületesen olcsó volt (arról nem is beszélve, hogy kicsi zenekar volt), normál ár negyede. szóval ahogy str is mondja, először azt kell kitalálnod, hogy mit szeretnél. de ha klasszikus zene felé megy a cél, akkor nem győzöm propagálni, hogy milyen jó is ez: https://www.coursera.org/specialization/modernmusician/5?utm_medium=listingPage - meg a többi zeneszerzős ajánlat a Coursera-n :) 

Link to comment
Share on other sites

ha mindenkeppen zenekarral akarod feljatszatni a vegen, akkor nem art ugye erteni a konkret hangszereleshez, kottairashoz, ahhoz hogy egy-egy hangszercsoport mit tud eljatszani, stb. ilyenkor szerintem nem az szamit, hogyan hangzik az, amit te a szamitogepen osszeraksz, mert a vegeredmeny ugyis mas lesz az elo hangszerekkel. ilyenkor inkabb arra kell torekedni, hogy a kottakep ertheto legyen a zenesznek.

en ebben az esetben magasrol tennek arra, hogyan szolal meg keveresileg, meg hangzasilag a zene. nem fontos. az a lenyeg, hogy zeneileg osszealljon, a zenekar meg majd beleadja a tudasat, a studio meg a felveteli lancot. aztan a vegen a mix megoldja a tobbit.

 

ahogy oldbrian is irja, a hangkonyvtarakkal nagyon jol lehet dolgozni, de a helyen kell oket kezelni, mert nem egy aranyszabaly szerint epitik fel oket, hanem aszerint hogy kinek mi a celja vele. lasd a peldakat.

ossze lehet oket hozni, utos lehet, de meg kell dolgozni veluk, nyilvan mas ertelemben, mint egy elo zenekarral.

 

az emberek 90%-a amugy rohadtul nem fog azzal torodni, hogy mivel es hogyan keszult a zene. ha utos, ha megszolal, ha odab*sz, akkor? a vegeredmeny a lenyeg, nem pedig az odavezeto ut.

maximum egy szakmabeli fogja kihallani azokat a reszleteket, hogy, na, ez az omnisphere 258. patch az meg ott egy 8dio bambusznad clap. es? mindenki ezeket hasznalja, mert jok :)

 

konkluzio: attol fugg, mi a celod (es mekkora a budget), az alapjan valassz hangmintakat es eszkozoket.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Mac-ra keresnék vonós, ill. zongora hangokat is tudó VST-t? Nem szükséges, hogy nagy filharmonikus zenekari Sound legyen, de azért a Logic-os hangmintáknál jobb legyen. Valami ingyenes vagy, mondjuk néhány ezer forintos variáció érdekelne!? Köszönöm előre is.

Link to comment
Share on other sites

Miroslav Philharmonik : Special promotion valid until March 14, 2013 : €47.99 !!

7 GB orchestral sound library
16 parts multitimbral sound module with layerable parts
New SampleTank 2.5 engine featuring new and improved STRETCH™ and Pitch-shift/Time-stretch plus traditional Resampling
Easy to use classical music-oriented parameters
Total sound editing with full access to over 50 Synth-Sampler engine controls
Zone feature for single sample accurate editing
16 stereo outputs
20 built-in DSP effects
CSReverb (Classik Studio Reverb)
EQ/Comp
Reverb, Ambience, Reverb Delay, Delay
Filter, Auto Pan, Tremolo
Chorus, Multi Chorus, Phaser, Flanger
Lo-Fi, Distortion, Phonograph, Tone Control
Parametric EQ, Channel Strip, Compressor, Limiter
4 Insert effects per voice
4 Send global effects
Easy to use full MIDI control
USER PRESET and COMBI PRESET features
Convenient back up function
Sound search function with integrated sounds database
256 notes polyphony
Available as VST, RTAS, DXi, AU.
For Mac OS® X, Windows®
Sounds can also be used to expand SampleTank® 2.5 and later content



http://www.ikmultimedia.com/shop/index.php?REQ=SHOWPROD&PRID=Miroslav_Philharmonik
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...