Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ilyen kérdés még nem volt! :-D Milyen szintit vegyek? ;-)


Philter

Kérdés

Sziasztok!

 

Mint látjátok egy örökzöld kérdéssel fordulok Hozzátok, de a konkrétumokból látni fogjátok, hogy azért mégis egyéni (mint egyébként minden kérdés). ;-)

 

Szóval arról lenne szó, hogy az évek alatt sikerült összespórolnom közel fél milkát, amit szintivásárlásra fordítanék. A kérdés csupán annyi, hogy ebből a pénzből vegyek 1db baromi jó vasat vagy több cuccot?

 

Írok egy konkrét példát is: pl. egy Nord Lead 2X-el úgy gondolom, hogy nem lehet melléfogni, nagyon pöpec hangszer, de az árából össze lehet állítani az alábbi kombót is: Korg Microkorg XL + Korg Microsampler + Korg MS-20 Mini (jó, egy picit többet kell ráfordítani így összeségében mint a Nordra...).

Utóbbi esetben ráadásul van egy samplered, szekvenszered, igazi analóg vasad és vocodered is (ez utóbbi különben nálam nem szempont) a virtuál analóg hangzás mellé! Viszont az is igaz, hogy nem 2 évre akarok vásárolni egy hangszert, jó lenne ha tartós(ak) lenné(nek) és akár ha úgy adódik, színpadra is ki tudnám vinni (őket), ahol természetesen meg is szólalná(nak). :-)

 

Az alábbi műfajok érdekelnek: főleg szinti-pop és dance műfajokra használnám a hangszer(eke)t, esetleg egy kis electro, egy csipetnyi hip-hop és ambient is belefér.;-)

 

Azért megosztanám, hogy milyen szintikre gondoltam:

 

Nord Lead 4; Nord Wave; Kurzweil PC3 K6 (ezekre azért még spórolnom kéne, ráadásul a Wave-et már igencsak nehéz lesz beszerezni, pedig nagy szerelmem :-(

 

Kurzweil PC 3 61; Nord Lead 2x

Moog Little Phatty; Moog Sub Phatty

Waldorf Blofeld (nem tudom hova tenni, hideget-meleget hallottam róla)

 

A fentebb említett " Korg Trio" :-)

(Nem lelkesedek ugyan a mini-billentyűkért, de nem vagyok zongorista és a hangzás a lényeg, na meg hogy ne essenek szét. Itt jegyezném meg azt is, hogy a billentyűzet vs. desktop kérdésben sem tudok igazán dűlőre jutni, fontos hogy akár színpadra is ki tudjam vinni a hangszert és azt hallottam, hogy erre a desktop nem a legjobb...)

 

Bocsánat a hosszú üziért, de így legalább lehet szűkíteni a kört!

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 69
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

kiskérdés

http://kurzweil.com/knowledgebase/pc3k8/product_comparisons/311/ -ben a szereplő sor

 

 

 

az oszcillátorokra vonatkozik, magyarán csak a PC3K sorozat tud sample-kal "oszcillálni", http://www.keyboardmag.com/article/kurzweil-pc3le-synth-workstation/151516 / -ban ott van 

 

 

csak érdekel, hogy ez a PC3 SERIES-re is vonatkozik-e

---

btw. félórácskát olvasgatva külföldi fórumokon a Kurzweil hangzását már idejétmúltnak tartják, amitől mindenki nedvesedik az-a Yamaha MOTIF XF széria, sajna látom rajta az árcédulát ... nálad kiesik 

de hamár rákerestem : 

Köszönöm a linkeket, a "figyelmeztetést"! ;-)  Valóban, a PC 3 61 nem tud sample-ket kezelni, de nekem ez a legkevésbé fontos kritériumom, lényeg a szekvenszer.

Az idejétmúlt hangzásra csak azt tudom mondani, hogy újra kipróbálom személyesen a hangszert és eldöntöm, hogy tetszik-e vagy sem. ;-)

 

Még a Yamaha MOX 6-on is gondolkodtam, bár anno amikor próbáltam a Kurz-ot, azt mondták, hogy az lepipálja a Yamahát.

( a "japán hármassal" kapcsolatban 2 fő próblémám van:

1. made in china (és ez sajnos látszik is és dühítő, hogy pl. Korg-ék hülyének nézik a vásárlóikat pl. az új MS-20-al...

2. sok "töltelék" és "agyoncicomázott", egyszóval felesleges hangszínt hallok ezekben a cuccokban, ami pl. a Kurz-oknál nincs, miden hangszín jó, használható. Legalábbis úgy hallom mindenkitől (és én is úgy emlékszem tapasztalataim alapján).

 

Ami most picit elbizonytalanított a Kurz-nál, azok a hibák, amelyek a "Kurzweil" résznél vannak taglalva, ugyanezen fórumon...

Link to comment
Share on other sites

Nekem Kurzból K2000shd V3 volt. Azon még potik sem voltak, mégis kiválóan használtam itthon és színpadon is. Annyira összetett dolgot nem lehetett persze rajta beállítani, mint, amit írtál, de a Kurz, mindig is kurva jó volt és ma is az.

Programozni nem a színpadon kell, hanem otthon. Abletonhoz nem értek, de az abban rejlő realtime "programozási" lehetőségek úgysem a te műfajaidhoz lettek kitalálva. Szinti-pop, dance, hip-hop. Ezek otthon megírt nótákat feltételeznek, ilyenben a "live", a témák élőben való játékát jelenti a billentyűzeten (ezért billentyűs egy billentyűs) és nem élő pattern szerkesztést, meg minták valósidejű buherálását. Utóbbi csak villogó mátrixfelületek nyomogatása, míg előbbi, valódi zenélés egy hangszeren, DE ez is lényegtelen, mert ugye, mint arról már volt szó, csak az számít élőben, ami szól és nem az, hogy miből és milyen formában.

Sztem maradj workstationnál, pláne, ha ötletelni is akarsz szgép bekapcsolása nélkül, mert azt egy monofon géppel, és vas seq nélkül nem lehet.

Ha fenti műfajokról van szó, akkor pláne WorkStation, mert pl egy virusban kb nulla zongorát, meg hasonló, műfajspecifikus hangokat nem fogsz találni.

Típusokat nem mondok, de gyártó alapján WS nálam Kurzweil és Yamaha a hangképük miatt, de ez aztán totál szubjektív.

Sajnos a sampleres WS-ek drágábbak, de egy "sima" sequenceres szinti nem is igazi WS, sztem.

Link to comment
Share on other sites

---

btw. félórácskát olvasgatva külföldi fórumokon a Kurzweil hangzását már idejétmúltnak tartják, amitől mindenki nedvesedik az-a Yamaha MOTIF XF széria, sajna látom rajta az árcédulát ... nálad kiesik 

 

Erről már én is írtam itt a fórumon egy párszor, amiért majdnem ki is tekerték a nyakam csak a más vélemény miatt, nem mennék bele itt újra, de látom vannak ez országon kívül is, aki másként szemlélődnek...

Viszont a Yamahákról tudok annyit, hogy Motif XS-től felfelé komoly alternatíva studio session produkciókban, de nem feltétlen önmagáért, hanem mert ott van benne a sampler meg a tonnányi RAM, de tudnak nagyon gagyi gyári mintái is lenni, mint pl. ahogy egy mai Rolandban is megtalálható a 20 éves 4 megás kis Sound Canvas minta gyűjtemény. Előtte a Motif ES is valamire jó volt már azért (ma bagóért hozzád vágják!), csak a kis kijelző miatt és a sajátos Yamaha gondolkodás és menüfelépítés miatt borzalom editálni, ha nincs PC a közelben. Van nekik is szintén egy sajátos, Yamahás mézes-mázas hangjuk, amit van aki szeret, van aki nem, amúgy sok minta lapul a cuccaikban kihasználatlanul (pl. szinti minták tucatjai), így aki nem szeret csavargatni, könnyen azt mondhatja hogy ezek nem az ő hangszerei. Árkategóriájában pl. az MOX-ek is jó alternatívák a Motif XS-en alapulva, kinek mi kell... Én azért speciel inkább a Korgok felé nyitnák most, ha nem is egy Kronossal, de egy Krossra kíváncsi lennék az alsó házból. Ez egy olyan hangszer márka, ahol van fantáziadús preset is jócskán gyárilag is ha kell, szinti is, pad is vagy más vagy némelyekben ott a Karma funkció, amiért pl. syngulart nem értem miért tartja unalmasnak a Korgokat, de lehet hogy csak más a nézőpontja. És ha már VA-król beszéltünk, a Korgnál ott a Radias vagy most a KingKorg is, szóval már csak ezért is innovatívabbnak tartom a gyártót a többinél, bár nyilván aki csak VA-t épít, mint az Access, az nem fog karmás workstationöket csinálni, a Yamahát, Korgot meg lehet szidni hogy évről évre csak a ROM-ot növelgetve adják ki ugyanazt, amiben van igazság, de ennek is van egy célpiaca, ami meg ezt kéri. Úgyhogy egy Nordtól is felesleges elvárni hogy majd lagzilajcsi hangszert fog csinálni, mint pl. a Ketron és fordítva.

 

Mellesleg ha már a Motif XF szóbaesett, az idén nagyon időszerű egy új cucc náluk a felső házban, lévén 125 éves a cég, már 3 éves az XF széria, a Korg rég kint van a Kronossal, tehát Yamaháéknak gurítani kell vmit, ha nem akarnak lemaradni nagyon!

Link to comment
Share on other sites

Kérdés, hogy kell e a revolúció?

A Korg kb25 verziót a Triton szériából kiindulva és a hangzásban van revo? Egy száll se. Kezelőfelületek meg szolgáltatások, de a hangzás ua egysíkú. Persze csak a WSekről beszélek, de mondjuk az X50 is ide tartozik.
Fura, hogy míg Kurznál az ilyen "nem változás" nem zavar, addig a Korgot halál unalmasnak érzem.

Link to comment
Share on other sites

mit jelent az "idejétmúlt" hangzás?

nem érezték a revolúciót a PC2-höz képest, de én nem akarok állást foglalni, az "illetékes" már megtette :

 

 

When I was hired at Kurz 11 years ago, the PC2 had just been released..... and honestly I was not a huge fan of the sound set. I thought the sounds were a bit dated, lots of early 90s stuff like pan flutes (over 13 of them!) and the dreaded "strat-clav", but yet a noticeable lack of things like usable, realistic clavs or EPs. Of course the PC2 did have some solid workhouse sounds. But with the PC3 we made it our mission to bring the sounds up to date and to raise the bar on quality as high as it could go. The PC3's architecture is light years beyond what's in the PC2 and we took full advantage of this during the voicing process. With up to 32 layers per program ( as opposed to 4 per program in the PC2) we were able (usually with velocity switching) to add so many little nuances and subtle details that give acoustic and electro-mechanical instruments their signature sound. Check out the PC3 page online to hear around 70 or so single instrument demos to get a little taste. http://kurzweil.com/Product.php?id=37 Click on the Audio tab in the middle of the page. Dave Weiser Kurzweil R&D
Link to comment
Share on other sites

kiskérdés
http://kurzweil.com/knowledgebase/pc3k8/product_comparisons/311/ -ben a szereplő sor
 

 

PC3K SERIES                   | PC3 SERIES                  | PC3LE SERIES | 
Sample Memory 128 MB | 0 (no sample loading) | 0 (no sample loading)

 

az oszcillátorokra vonatkozik, magyarán csak a PC3K sorozat tud sample-kal "oszcillálni", http://www.keyboardmag.com/article/kurzweil-pc3le-synth-workstation/151516 / -ban ott van 
 

One more thing: You’re limited to the factory ROM samples; unlike on the PC3K, you can’t load your own samples for use as the “oscillators” in a program.

 

csak érdekel, hogy ez a PC3 SERIES-re is vonatkozik-e
---
btw. félórácskát olvasgatva külföldi fórumokon a Kurzweil hangzását már idejétmúltnak tartják, amitől mindenki nedvesedik az-a Yamaha MOTIF XF széria, sajna látom rajta az árcédulát ... nálad kiesik 

de hamár rákerestem : 



Link to comment
Share on other sites

Az Akai MPC500ban van seq, amire WS mellett már nem lenne szükséged, ráadásul nem túl inspiráló az egész cucc felülete és kezelhetősége (menüben lapozgatós, de a kijelző meg aprócska), még ha a feladatra amúgy alkalmas is, amire használni szeretnénk. Látatlanban, próbálgatás nélkül nehogy vegyél ilyet. 

A Roland cuccát nem próbáltam soha, de sokkal realtime-abbnak tűnik, viszont ott meg fos rca ki/be van, meg csak egy MIDI IN, míg MPC500nál normál ki/bemenetek, MIDI IN/OUT, USB.

 

Sztem sem érdemes elkapkodni ezt, előbb ismerd meg az első gépet. A Kurz nagyon jó színpadi gép is és az ár/tudás/minőség alapján jobb WS-t nem fogsz találni (újonnan). 

 

Némileg OFF, de leírom ide, hogy a K2000nél nagyon tetszett, hogy egy nótát, ha elmentett az ember, akkor az 1db fájl volt. Abban voltak a hangok, a seq, az összes minta, stb. Utána vettem Korgot, amiben egy nóta mentése után 4db különálló fájl generálódik (.sng, .pcg, .ksc, és egy mappa a mintáknak). Amit mind egyesével kijelölve be kell tölteni, ha elmentett verzióban akarom meghallgatni a nótát. Ez a Kaoss, nem a pad:) 

Köszönöm szépen a hasznos infókat. :-) Mindenképpen kipróbálom a hangszert mielőtt megvenném, ezt a sampleres dolgot pedig nem erőltetem, tényleg elég egyenlőre egy gépet megismerni... Aztán ki tudja: lehet, hogy majd egy NL 2x lesz a Kurzweil házastársa pár hónappal később, szép (úgy is értve, hogy hasznos) párja lennének egymásnak :-D

Szimpatikus, amit a Kurz-odról leírtál, amit a Korgról az kevésbé, ez is megerősít, hogy jó úton haladok :-P

Köszi még1x!

Link to comment
Share on other sites

Az Akai MPC500ban van seq, amire WS mellett már nem lenne szükséged, ráadásul nem túl inspiráló az egész cucc felülete és kezelhetősége (menüben lapozgatós, de a kijelző meg aprócska), még ha a feladatra amúgy alkalmas is, amire használni szeretnénk. Látatlanban, próbálgatás nélkül nehogy vegyél ilyet. 

A Roland cuccát nem próbáltam soha, de sokkal realtime-abbnak tűnik, viszont ott meg fos rca ki/be van, meg csak egy MIDI IN, míg MPC500nál normál ki/bemenetek, MIDI IN/OUT, USB.

 

Sztem sem érdemes elkapkodni ezt, előbb ismerd meg az első gépet. A Kurz nagyon jó színpadi gép is és az ár/tudás/minőség alapján jobb WS-t nem fogsz találni (újonnan). 

 

Némileg OFF, de leírom ide, hogy a K2000nél nagyon tetszett, hogy egy nótát, ha elmentett az ember, akkor az 1db fájl volt. Abban voltak a hangok, a seq, az összes minta, stb. Utána vettem Korgot, amiben egy nóta mentése után 4db különálló fájl generálódik (.sng, .pcg, .ksc, és egy mappa a mintáknak). Amit mind egyesével kijelölve be kell tölteni, ha elmentett verzióban akarom meghallgatni a nótát. Ez a Kaoss, nem a pad:) 

Link to comment
Share on other sites

Azért majd mindenképp írjad meg ide, hogy mit/miket vettél.

Feltétlenül meg fogom írni! ;-)

 

Erősen hajlok a Kurzweil PC 3 61 felé, nézegetem a demókat és ki is fogom próbálni mégegyszer személyesen!Ha megvenném, még maradna annyi, hogy esetleg vennék melé egy "kisebb" samplert. (Nnna azért még előbb megtanulom kezelni a wörksztésönt, nem kell feltétlenül rögtön eltapsolni a píízt.)

 

Egy AKAI mpc 500 és egy Roland SP 404SX között gondolkodom elsősorban (fentebb a kiegészítésemben leírtam, hogy miért ;-) )

Tudsz esetleg ezügyben tanácsot adni? :-)

Link to comment
Share on other sites

 

Értelmetlen az egész abban az esetben, HA zenét akarsz írni és nem csak egy vmennyire/bármennyire jó szintit tekergetni otthon, hogy hű de jól szól.

Tartsd meg a pénzed, írj zenét szofton, laptoppal, meg egy midibillentyűzettel, aztán, ha úgy néz ki van értelme, akkor vegyél 1db nem drága hangszert mellé (vmi 16part-ost és NEM monofon analógot!). 

 

no offense, de pl. a Virus-oknak(azt ismerem testközelből) rakat olyan - inspiráló- hangja van (gondolok pl. az agresszív lead-ekre) amiket akkor sem tekerek ki VSTi-(k)ből ha tüzet raknak alám, ok hogy vannak szinti sample pack-ok (Reason-höz pl. http://www.reasonbanks.com/ ) de az mégse ugyanaz 

Link to comment
Share on other sites

Most már leírom ezt is ide. Kiver a víz ettől a mai analóg hype-tól. 

Nekem is volt MS20 (a régi), és próbáltam/használtam többet is, de az elmúlt bő 20év szintizései alapján megtanultam, hogy se zeneírásban, se színpadon nem jobb az ember attól, hogy analóg vagy nem analóg gép van előtte. Ehhez nem is kell a 20 év. Józan paraszti ésszel belátható.

Mostanában az az érzésem, hogy az általános közgondolkodás alapján legfőképpen pont a kezdők hiszik azt, hogy ha manapság nem analóg géppel dolgoznak, akkor nem lehetnek jók, és ha vki nem esik hasra ezen varázsszó előtt, akkor azt jobb esetben csak nem értik, hogyan történhet meg ez. Ez sztem rossz így és ráadásul egy akkora bullshit, hogy nincs rá mértékegység.

Profi albumot szeretnél? Van is hozzá profi embered, aki profi cuccal felveszi és megkeveri? Na kb itt jöhet ki az analóg előnye sztem, de hogy otthon tekergetsz, meg színpadra viszed, az max önmagadnak számít, mert a kutyát nem érdekli, csak a zene ami szól. Hogy az miből jön ki, le se szarják. Se a nézők, se a kiadó, senki. 

Van előnyük, nem is vitás, de ez amatőr és haladó házistúdiók esetében és otthoni tekergetéskor semmit nem számít.

Szóval nyugodtan lehet bármit használni KEZDŐKÉNT egy házistúdiónak nevezett laptop és egy-két választott szinti mellett. Analóg vagy nem analóg, rohadt mindegy ezen a szinten.

 

Absz. jól látod a helyzetet az előző hsz-edben is, viszont én magamról és pár hasonló, hosszú utat ebben bejárt haveromról, ismerősömről is tudom, ha egy jó és inspiráló vason tanul meg valaki játszani, tekerni, csavarni, sokkal nagyobb előnyre tehet szert ha tehetséges, mint aki piaci Lewis játékszeren látott először fehér és fekete billentyűket. Tehát valamilyen szinten el kell indulni egy kezdőnek és ha pl. a kérdést feltevő srác behúz egy Virust vagy akár egy microQ-t kezdetnek, ahogy írod, egy midi billentyűvel laptop stb. mellé, szerintem jobban járhat, mint ha csak szoftokkal kezd. Ilyen értelemben azért írtam a K2000-et is, mert azt sokan szeretik, ma már kalap babért megvan és mellé ha még egy Virust rak később, akár desktop, máris éveket léphet úgy előrébb, mint ha szoftokon tökölne, hogy most ez nem jó töltsünk le mást, stb, holott jól tudom, nagyon sokan Abletonoznak, vagy mint régebben volt divat, ACID-ozatk stb.

Én magamról, vagy pl. K. Csabiról példát véve, nagyon jól tudom, mi az mikor egy olyan cucchoz juthat az ember, amin 2 hang után az derül ki, miért nem ezzel kezdtem már korábban (főleg ha az anyagiak is megvannak rá).

Szóval egyetértek a véleményeddel, de a kezdők szintjét meglépni én azt mondom, érdemesebb egy bevált cuccal elkezdeni, amennyien használják és dícsérik pl. a Virust, skoat egy kezdő sem tévedhet vele, sőt...!

Link to comment
Share on other sites

Másik emberkének is Virust vagy Blofeldet javasoltam a szoftok mellé. "Olcsón" beszerezhetőek és tökéletesek arra (poli, 16part, fx, stb.), hogy az ember kipróbálja magát, de tök fölösleges, hirtelen venni több, drágább cuccot.

Link to comment
Share on other sites

sok vas megfordult a kezeim között, aztán úgy döntöttem, hogy nem adnak annyi plusszt, amennyibe kerülnek :) nyilván ízlés kérdése is.

számomra egy vas hiába szól szépen, ha nehézkes a kezelése, presetek mentése (lásd blofeld, pulse, oberheim, fs1r, stb...), inkább szoftverezek, mert egy egérrel és egy midibillentyűvel mindent meg tudok csinálni, egy helyen van minden, két kattintással betöltöm ha kell.

nekem nem célom színpadra menni a zenéimmel, sőt, még kiadó sincs a láthatáron, de nem is erőltetem :) így hát más a munkamódszerem. ha stúdióba mennék és komoly felvételt akarnék csinálni, akkor rászánnám az időt és energiát arra, hogy minden úgy szólaljon meg ahogy kell, és ha ehhez vas kell, akkor bevetném a vasakat.

de otthoni bohóckodáshoz, tanuláshoz tökéletesen feleslegesnek tartom őket. ráadásul a szoftver könnyebben elfér az amúgy is kicsi szobámban :D

Link to comment
Share on other sites

Szabó Ádám által készített (http://www.adamszabo.com/jp6k/) is egy iszonyat jó supersaw 



de ez is csak egy részterületét fedi le Roland JP-8000 képességeinek, a Virus sem csak oszcillátorokból áll (főleg a modulációknál jönnek ki különbségek: detune, pitch, pulse width stb.), a másik hogy a vasak saját kártyán számolnak, és ez sem mindegy sajna ma még. Szóval aszondom mindenki vegyen legalább egy vasat, hogy érezze különbséget, aztán szükség szerint :)

---
offtopic, de ha már ide írtam: a Little Phatty / Slim Phatty - hoz készült vst editor mennyire működőképes nemtudja valaki "véletlenül"
http://www.moogmusic.com/products/apps/vst-little-phatty-editor-windows

 

 

ui. már majdnem írtam egy hozzászólást Reason nélkül :)))) szóval a http://shop.propellerheads.se/product/synapse-antidote/ szinti digital saw-ja is Roland JP-8000 karakterisztikáit másolja egész jól ráadásul

Link to comment
Share on other sites

tsoka, ez mind okés, de mi van akkor ha nem jön be neki? akkor kifizetett X összeget és aztán megy a kukába a cucc. szoftverben is van letisztult és használható, amin lehet tanulni. költséghatékonyabb, ráadásul egy midi vezérlővel még a tekerőket is be lehet konfigurálni.

persze, vas mindenek felett... :)

Link to comment
Share on other sites

vasak, nem tudom ki milyen munkamódszerrel dolgozik, de engem, ha első szintit kéne vennem ami idegesítene, az ez:

pl. http://www.hitspace.hu/clavia-nord-lead-4.html

Polifónia    20

Multitimbralitás    4 part

ami ugye gyakorlatban azt jelenti, hogy hangszínenként kell rögzíteni, erről hangszerről egynél több nem tud szólni (menet közbeni patch váltás helyből kiesik) kész pofáraesés :)) , ez-a Access Virus Ti2 Desktop óriási előnye (amellett hogy Ableton Live 9(!!) alatt a vst csatijával(ti2) egy-az egyben VSTi-ként viselkedik, se hangcsúszás, se szinkronból(latency zizi) kiesés). Virus-ból (  http://www.hitspace.hu/access-virus-ti2-desktop.html ):

Polifónia    20-90

Multitimbralitás  16 part

mellett kijön 4-5+ közepesen komplex, - mondjuk hangszínenként 4 réteg körül már tuti elfog menni a 90-es polifónia -  egymás mellett futó hangszín, magyarán itt már bejátszik hogy a szám futása közben lehetséges patch-eket cserélgetni  a háttérben (és ez első és egyetlen vas szintinél k*vára nem lesz mindegy, fél milka kidobása után) magyarán összehasonlíthatatlanul könnyebb-folyamatosabb vele az alkotás, árban meg ugyanannyi a kettő (kb.) na uff :)

ui. ebből kifolyólag Virus Snow-t szerintem nem is érdemes erőltetni csak a fogszívás lesz vele, polifónia 90/2, multitimbralitás meg 4 ha jól emlékszem
 

Link to comment
Share on other sites

Most már leírom ezt is ide. Kiver a víz ettől a mai analóg hype-tól. 

Nekem is volt MS20 (a régi), és próbáltam/használtam többet is, de az elmúlt bő 20év szintizései alapján megtanultam, hogy se zeneírásban, se színpadon nem jobb az ember attól, hogy analóg vagy nem analóg gép van előtte. Ehhez nem is kell a 20 év. Józan paraszti ésszel belátható.

Mostanában az az érzésem, hogy az általános közgondolkodás alapján legfőképpen pont a kezdők hiszik azt, hogy ha manapság nem analóg géppel dolgoznak, akkor nem lehetnek jók, és ha vki nem esik hasra ezen varázsszó előtt, akkor azt jobb esetben csak nem értik, hogyan történhet meg ez. Ez sztem rossz így és ráadásul egy akkora bullshit, hogy nincs rá mértékegység.

Profi albumot szeretnél? Van is hozzá profi embered, aki profi cuccal felveszi és megkeveri? Na kb itt jöhet ki az analóg előnye sztem, de hogy otthon tekergetsz, meg színpadra viszed, az max önmagadnak számít, mert a kutyát nem érdekli, csak a zene ami szól. Hogy az miből jön ki, le se szarják. Se a nézők, se a kiadó, senki. 

Van előnyük, nem is vitás, de ez amatőr és haladó házistúdiók esetében és otthoni tekergetéskor semmit nem számít.

Szóval nyugodtan lehet bármit használni KEZDŐKÉNT egy házistúdiónak nevezett laptop és egy-két választott szinti mellett. Analóg vagy nem analóg, rohadt mindegy ezen a szinten.

Link to comment
Share on other sites

Én meg tök mást mondok.

A milyen szintit vegyek kérdés is hibás itt, és a rá adott válaszok is.

Egy teljesen kezdő ne konkrét géptípusokra gondoljon ennél a kérdésnél, és ne ilyen válaszokat kapjon, mert teljesen máshonnan kell megközelíteni a dolgot.

 

Ha tele vagy pénzzel vásárolgass, de te is írod, mint egyik nap másik emberke, hogy totál amatőr vagy. 

Uazt tudom írni, mint neki.

Nyugodtan vehetsz régebbi hangszert is. 

1. A 10 évvel ezelőtti technika NEM elavult. Ezt a hülyeséget hol hallottad?

2. Nem a szintin és nem a technikán múlik, hogy jó zenét írsz e.

3. Azon sem, hogy a gép belül milyen technikával sajtolja ki magából a hangot!

4. Munkamódszered gondolom még semmi, ez lejön a szövegből.

Konkrét típusokkal kapcsolatos érdemi tanácshoz már kell vmi minimum tapasztalat tőled is, mert akkor éreznéd, hogy van e ráció abban, amit mások javasolnak, ahhoz, amire te használnál egy hangszert.

 

Azért szimpibb a Nord a Kurz-nál, mert több rajta a poti, meg kevesebb előadót láttál Kurz mögött?

Pont emiatt is írom le, amiket. Ez a mérvadó? Azt hiszed ettől leszel jobb, vagy egyáltalán bármilyen?

 

Értelmetlen az egész abban az esetben, HA zenét akarsz írni és nem csak egy vmennyire/bármennyire jó szintit tekergetni otthon, hogy hű de jól szól.

Tartsd meg a pénzed, írj zenét szofton, laptoppal, meg egy midibillentyűzettel, aztán, ha úgy néz ki van értelme, akkor vegyél 1db nem drága hangszert mellé (vmi 16part-ost és NEM monofon analógot!). 

 

Azt elhiheted, hogy ha a semmi tapasztalatra (ezt nem fikázásból írom, hiszen mindenki elkezdte vmikor) veszel több gépet, akkor egyikbe sem fogsz érdemi mélységekig belemászni, csak presetelsz majd, amit szofton is megtehetsz. Kezdő szinten meg az "analog" varázsszó kereken NULLA előnyt jelent!!!

 

Van egy út, amit be kell járni önmagunkért. Lehet "pályázni", összevásárolni bármit, mutogatni a haveroknak a preseteket, ha van pénze az embernek, de nem az visz előre, sőt, inkább megrekeszt. Neked kell eldöntened, hogy mi a célod.

 

Nekem ez a véleményem, és nem egyszer alátámasztó bizonyítást nyert már ez az "elmélet".

Link to comment
Share on other sites

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!

A Moog-okat inkább csak odaírtam, a szívem húz feléjük, de tudom, hogy most az ésszerűség fontosabb, nekem pedig egy univerzálisabb hangszer kell, ugyanis PAD-hangszínek-et is szeretnék beépíteni a zenémbe, amit monofón analógokkal szinte lehetetlen kivitelezni.

A Korg-ok nem a szívem csücskei, de a könnyű tárolhatóság és a sok funkció, ami miatt gondolkodtam ebben a hármasban. Ráadásul könnyen magammal vihetném őket, mert sokszor nyaralásoknál, szép helyeken kap el az ihlet. :-D (Lehet, hogy erre egy kaossilator vagy monotron is megtenné?)

Az MS-20 Mini különben kérdőjeles volt számomra is, max. talán akkor vágnék bele, ha 3 év garanciát adnának rá. Ugyanis volt szerencsém kipróbálni: a hangjával meg voltam elégedve (lehet, hogy a régi kicsit másként szól, ha mellé tesszük, de meg kell érteni azt is, hogy koptak az alkatrészek az évek folyamán, ezért csak részben adok igazat azoknak, akik a hangja miatt „prüszkölnek”). Szóval hang: okés, sőt a billentyűzete is teljesen jó, annak ellenére, hogy mini!!! (sztem a mikro- család billentyűit mikro-jelzővel kéne ihletni, mert azok tényleg kicsik). A gond: lötyögtek a potik. :-S Ez azért eléggé kiábrándító volt, nosza egy héttel később megint fogtam magamat és újból kipróbáltam. Ekkor jött a villámcsapás: PW-moduláció nem volt teljes, a poti kb. 2 óra irányában befejezte a modulációt, de úgy, hogy tovább tekerve néma csend! Ugyanaz a kiállított példány volt, eladók sem tudtak mit mondani, mivel ez volt bent az egyetlen MS-20 Mini… Első alkalommal még minden királyságos, aztán meg ez a „hibácska”. Egy ilyen hangszer pedig nem megbízható… Igazából nem venném már meg, csak még nem tudtam kiheverni a csalódást, ezért jöhettem elő az ötlettel :-P Summa summárum: jómagam is lebeszélnék mindenkit az új Ms-20ról!

Egyébként Korg, Yamaha, Roland cuccok nem szimpik, már mind made in china, ez a pár sorral fentebb írtakból is látszik.
Amit jómagam is ésszerűnek tartok: Kurzweil vagy Nord. Mindkét márka modelljeit próbáltam már és tényleg megemelem a kalapomat a gyártók előtt!

Kurzweil PC3 K6-ot próbáltam, de hogy is mondjam… nagyon klassz a hangja, a layerezési lehetőségek mesések –csak hogy egyet említsek a számtalan pozitívuma közül; ráadásul külsőre is szép. Csak a szerkeszthetőség… ráadásul csak néhány csúszkával lehet beleszólni real-time a hangzásba. Illetve úgy vagyok vele, hogy nem biztos, hogy szükségem van 20 zongora és 20 orgona presetre (most csak úgy írtam vmit), főleg a szinti presetek érdekelnének. Jó gondolom, így is bőséges a választék, és különben rock-ot is szeretem, tehát még jól jöhetnének ezek a hangszínek is, csak most az elektronikusabb vonal fogott meg.

A Nord Wave nagyon tetszik. Hangja és megjelenése is rendkívül szexi. A gond, hogy már nem gyártják (titkon azért nagyon reménykedem benne, hogy lesz egy Nord Wave 2). Azonban lehet, hogy jobban megérné egy Nord Lead 4, mivel az ismertetett adatok alapján úgy vélem, hogy sokkal többet tud, mint a Wave, leszámítva a sample fájlok kezelését (pl. vagy 2x annyi wavetable van benne, több kimenet, több effekt). Hát bumm, ez esetben külön beruháznék majd egy sampler-re. ..

A Nord Lead 2x- el nem tudom mi legyen, ugyanis a másik két Nord messze meghaladja annak képességeit, így lehet, hogy hülyén érezném magamat, hogy nem vártam még egy kicsit a két „csúcsmodell” valamelyikére. Viszont akkor maradna pénz egy másik hangszerre, amelynek más hanga, más karaktere lenne. (Ezért ódzkodok kicsit attól, hogy egy hangszerbe fektessek be, nehogy esetleg túl kiszámítható legyen a hangzás, ugyanis szinte akkor mindent avval csinálnék. Nem akarom, hogy minden track-em felismerhetően „Nord”-os vagy „Moog”-os hangzást kapjon, csak hogy mondjak egy példát. Persze ez egy igazán univerzális hangszernél lehet, hogy nem lesz gond és ez messze a legkisebb probléma, ha egyáltalán annak lehet nevezni)

.
Egyébként a Nord Wave-hez még fűznék egy személyes sztorit, történetesen, hogy „390-ért” árulták használtan, de amikor ezt észrevettem és felhívtam a tulajt, addigra már elpasszolta. :-S Ráadásul tokkal, talán álvány is járt hozzá…
 

A Nord már csak a sok poti miatt is szimpatikusabb, mint a Kurzweil (sztem mi, szinti rajongók úgy vagyunk vele, hogy minél több poti van egy szintin, annál dögösebb, mintha csajoknál a mellméretet néznénk :-D ). Őszintén bevallom, hogy nem emlékszem, hogy láttam volna elektronikus zenét játszó előadókat Kurzweil mögött, viszont annál inkább Nord-dal!

Régebbi szintiket nagyon nem vennék, mert annyira rohamosan fejlődik a szinti-technológia, hogy a 10 évvel ezelőtti technika már elavultnak számít (Istenem ,mennyivel könnyebb dolga van a gitárosoknak :-D). Ok, ott a pont, mert Nord Lead 2x se mai darab, sőt az MS-20 hangzás meg pláne nem… :-) és mégis csodásak! Ennek ellenére valahogy ódzkodok a használt cuccoktól, ha egy mód van rá viszonylag új szintit vennék (bár lehet, hogy hülyeség, mert a használt piacon lehet igazán „aratni”).

Egyébként Korg microstation és micro-X is felmerült hajdanán, Waldorf-okat valószínűleg nem véletlenül nem látok színpadon (egy-két kivétellel).
Meglep, hogy a Virus korábbi modelljei mennyi emberke setup-jában megtalálhatóak, ennyire üt a cucc? Be kell valljam, hogy Access-ben nem igazán gondolkodom, két ok miatt. Az egyik, hogy a számomra még csak a desktop modellek lehetnének elérhetők, a másik, hogy hallottam, hogy színpadon volt hogy cserbenhagyta a zenészeket, lefagyott a cucc.

Egyébként amatőr vagyok és Ableton-ban dolgozgatok, de nem vagyok híve a számítógépes zeneszerzésnek, azt csak ténylegesen felvételre, (kiegészítő) hangszerelésre használnám.

Megint csak sokat szövegeltem, nézzétek el nekem, mert bár nem vagyok egy kimondottan bőbeszédű gyerek, de regényeket tudok írni :-D

Ha Valakinek van még valami észrevétele arra, amit most írtam vagy csak hozzászólna a témához, szívesen fogadom!
Köszönöm szépen mégegyszer a segítségeteket, nagyon hasznosak voltak! :-)

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Mint látjátok egy örökzöld kérdéssel fordulok Hozzátok, de a konkrétumokból látni fogjátok, hogy azért mégis egyéni (mint egyébként minden kérdés). ;-)

 

Szóval arról lenne szó, hogy az évek alatt sikerült összespórolnom közel fél milkát, amit szintivásárlásra fordítanék. A kérdés csupán annyi, hogy ebből a pénzből vegyek 1db baromi jó vasat vagy több cuccot?

 

Írok egy konkrét példát is: pl. egy Nord Lead 2X-el úgy gondolom, hogy nem lehet melléfogni, nagyon pöpec hangszer, de az árából össze lehet állítani az alábbi kombót is: Korg Microkorg XL + Korg Microsampler + Korg MS-20 Mini (jó, egy picit többet kell ráfordítani így összeségében mint a Nordra...).

Utóbbi esetben ráadásul van egy samplered, szekvenszered, igazi analóg vasad és vocodered is (ez utóbbi különben nálam nem szempont) a virtuál analóg hangzás mellé! Viszont az is igaz, hogy nem 2 évre akarok vásárolni egy hangszert, jó lenne ha tartós(ak) lenné(nek) és akár ha úgy adódik, színpadra is ki tudnám vinni (őket), ahol természetesen meg is szólalná(nak). :-)

 

Az alábbi műfajok érdekelnek: főleg szinti-pop és dance műfajokra használnám a hangszer(eke)t, esetleg egy kis electro, egy csipetnyi hip-hop és ambient is belefér.;-)

 

Azért megosztanám, hogy milyen szintikre gondoltam:

 

Nord Lead 4; Nord Wave; Kurzweil PC3 K6 (ezekre azért még spórolnom kéne, ráadásul a Wave-et már igencsak nehéz lesz beszerezni, pedig nagy szerelmem :-(

 

Kurzweil PC 3 61; Nord Lead 2x

Moog Little Phatty; Moog Sub Phatty

Waldorf Blofeld (nem tudom hova tenni, hideget-meleget hallottam róla)

 

A fentebb említett " Korg Trio" :-)

(Nem lelkesedek ugyan a mini-billentyűkért, de nem vagyok zongorista és a hangzás a lényeg, na meg hogy ne essenek szét. Itt jegyezném meg azt is, hogy a billentyűzet vs. desktop kérdésben sem tudok igazán dűlőre jutni, fontos hogy akár színpadra is ki tudjam vinni a hangszert és azt hallottam, hogy erre a desktop nem a legjobb...)

 

Bocsánat a hosszú üziért, de így legalább lehet szűkíteni a kört!

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

 

 

Szerintem érdemes lenne azt is latba vetni, hogy mivel szeretnéd használni, összegezni a hangszereidet. Ha van komplett PC/MAC megoldásod a MIDI szekvenciákra, csak szeretnéd vason keresztül megszólaltatni, akkor elég egy jobb VA szinti. Én mindenképpen nagy billentyűset javasolnék, a deszktopról lebeszélnélek, a Blofeldet pedig ellenjavallanám, túl sok vele a szoftveres bibi, ami egy vas szintinél totál képzavar és idegtépő hisz épp azért vesz vas szintit az ember, hogy legyen egy célhardvere, ami flottul működik... :D

 

Ha a MIDI szekvenciák szerepe még nem tisztázott, akkor szerintem a Kurzweil PC 361 és a PC3 K6 nagyon jó alternatívák lehetnek. Ha hajlandó vagy egy kicsit elvonatkoztatni a megszokott UI-ktől és nyitott vagy egy másfajta felhasználói felületre, akkor ebben a két Kurzweil-ben gyakorlatilag mindent megtalálsz, beleértve a VA szintit is, ami tényleg "brutálisan jól szól"! A VA szinti bőven szerkeszthető és alakítható is, de létezik rá olyan hangkésztet, ami kb. 700 leszerkesztett VA szintit tartalmaz és ezzel gyakorlatilag feleslegessé válhat az első időkben a szerkesztgetés is... erről szerintem Horváth Bálint is szívesen szól pár kedves szót neked :) Nekem "csak" egy PC3 LE6 van, de amióta megvan, gyakorlatilag nem is kacsintgatok másfelé, ez tud mindent amit akarhatok.

 

Ha pedig valami rettenetesen univerzálisat szeretnél ami igazán kiszolgálja a legelképesztőbb ötleteidet, és nem rettensz vissza attól hogy esetleg még a Kurzweil kezelésénél is kacifántosabban lehet rajta dolgokat elérni, de az eredmény miatt MEGÉRI, és van PC/MAC konfigod is, amiben rögzítesz, akkor ne tágíts a Nord Wave-től :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...