Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Ilyen kérdés még nem volt! :-D Milyen szintit vegyek? ;-)


Philter

Kérdés

Sziasztok!

 

Mint látjátok egy örökzöld kérdéssel fordulok Hozzátok, de a konkrétumokból látni fogjátok, hogy azért mégis egyéni (mint egyébként minden kérdés). ;-)

 

Szóval arról lenne szó, hogy az évek alatt sikerült összespórolnom közel fél milkát, amit szintivásárlásra fordítanék. A kérdés csupán annyi, hogy ebből a pénzből vegyek 1db baromi jó vasat vagy több cuccot?

 

Írok egy konkrét példát is: pl. egy Nord Lead 2X-el úgy gondolom, hogy nem lehet melléfogni, nagyon pöpec hangszer, de az árából össze lehet állítani az alábbi kombót is: Korg Microkorg XL + Korg Microsampler + Korg MS-20 Mini (jó, egy picit többet kell ráfordítani így összeségében mint a Nordra...).

Utóbbi esetben ráadásul van egy samplered, szekvenszered, igazi analóg vasad és vocodered is (ez utóbbi különben nálam nem szempont) a virtuál analóg hangzás mellé! Viszont az is igaz, hogy nem 2 évre akarok vásárolni egy hangszert, jó lenne ha tartós(ak) lenné(nek) és akár ha úgy adódik, színpadra is ki tudnám vinni (őket), ahol természetesen meg is szólalná(nak). :-)

 

Az alábbi műfajok érdekelnek: főleg szinti-pop és dance műfajokra használnám a hangszer(eke)t, esetleg egy kis electro, egy csipetnyi hip-hop és ambient is belefér.;-)

 

Azért megosztanám, hogy milyen szintikre gondoltam:

 

Nord Lead 4; Nord Wave; Kurzweil PC3 K6 (ezekre azért még spórolnom kéne, ráadásul a Wave-et már igencsak nehéz lesz beszerezni, pedig nagy szerelmem :-(

 

Kurzweil PC 3 61; Nord Lead 2x

Moog Little Phatty; Moog Sub Phatty

Waldorf Blofeld (nem tudom hova tenni, hideget-meleget hallottam róla)

 

A fentebb említett " Korg Trio" :-)

(Nem lelkesedek ugyan a mini-billentyűkért, de nem vagyok zongorista és a hangzás a lényeg, na meg hogy ne essenek szét. Itt jegyezném meg azt is, hogy a billentyűzet vs. desktop kérdésben sem tudok igazán dűlőre jutni, fontos hogy akár színpadra is ki tudjam vinni a hangszert és azt hallottam, hogy erre a desktop nem a legjobb...)

 

Bocsánat a hosszú üziért, de így legalább lehet szűkíteni a kört!

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 69
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sajnálom, hogy ennyit kellett keresgélned a "Nagy Ő-t" 

 

Azért ez nem rossz dolog volt. Minden percét élveztem :) Inkább pozitívumként hánytorgatnám fel. Jó kis utazás volt, miközben az ízlésem is folyamatosan formálódott. Ha már 1993-ban hozzájutottam volna egy Kurzweil K2500-hoz (ja, akkor még meg sem jelent :) ), akkor még tuti nem tudtam volna mit kezdeni vele, talán egy életre elment volna a kedvem a Kurzweil-től. Abban az időben a KORG gondolkodásmód és hangzás feküdt nekem és onnan még vagy 15 évig. 15 év alatt az ember füle és ízlése is sokat változik... ehhez az új ízléshez pedig már kell egy olyan hangszer mint a Kurz, de ez már a MA... ameddig el kellett jutni megannyi hangszeren keresztül :)

 

 

Megaztán 1993-tól kb. 2005-ig nagyon internet-elérhetőségem sem volt, pláne nem ilyen fórum, ahol az emberek frankón elmondják a tapasztalataikat :)

Link to comment
Share on other sites

Abban én is tutibiztos vagyok, hogy mindenki csak a saját munkastílusa és zenei ízlése alapján tud hangszert választani és biza nem is sikerül mindig elsőre. Saját tapasztalatból mondom, volt már KORG-mániám, ROLAND-ízlésem, és most KURZWEIL-fanatikus vagyok (a Yamaha eddig kimaradt valahogy)... a lényeg, hogy mindig olyan zenét csináltam, amilyen hangszerem volt és sohasem olyan hangszerem volt, amilyen zenét csinálni akartam.

Jó, nálam külön probléma, hogy nincs leszögezett irányvonal amihez tarthattam volna magamat és amihez hangszert kellett volna választanom :) De a lényeg, hogy mindig a hangszer íratta velem a zenét és nem fordítva.

Egyet tudok: amióta Kurzweil-em van, azóta álltam le a csereberéléssel. Kurzweil-en zenélek a Country zenekaromban és Kurzweil-en otthon a szintiszötyörgéseimben. Az első Kurzweil-em egy K2500X volt... a benne lévő sampler pedig az egyik legkomolyabb fegyvertényem... aztán a sok SCSI ház, a sorban meghaló százéves SCSI winyók és a nyöszörgő CD-meghajtók miatt váltani akartam modernebbre... a KURZWEIL PC3LE6-nál állapodtam meg. Azóta a sampler sem hiányzik, mert a PC3LE-ben olyan minták vannak, amik pont olyan remekül szólnak, mint amiket korábban betöltöttem a K2500-ba. Ezen kívül ott van a PC3-ban már az LE-ben is a KVA virtuálanalóg szinti, ami - igaz hogy tekerőhadak nélkül -, de nagyon jól szól az eddig hallott VA szintikhez viszonyítva is... ha már az elektronikus vonal kritérium a választásodnál.

Próba cseresznye, ez csak az én történetem, de egy síma LE változat a Kurzweil-ből végre segített megállapodnom 20 év!!! cserebere után.

Sajnálom, hogy ennyit kellett keresgélned a "Nagy Ő-t" és igen, én is egy kicsit attól parázok, hogy mennyire szabja meg a lehetőségeimet egy adott típus.

De ahogy LP-filter tanácsolta: nagyobbrészt a fülemre fogok hallgatni, a hangszínekből fogom hallani, hogy milyen cucc kell és ha a funkciók is stimmelnek + nem esik szét a billentyűzet stb. akkor megveszem a hangszert, ENNYI! :-D  (hééé, azért számítanak a vélemények, különben nem indítottam volna ezt a topic-ot! ;-) )

Link to comment
Share on other sites

Abban én is tutibiztos vagyok, hogy mindenki csak a saját munkastílusa és zenei ízlése alapján tud hangszert választani és biza nem is sikerül mindig elsőre. Saját tapasztalatból mondom, volt már KORG-mániám, ROLAND-ízlésem, és most KURZWEIL-fanatikus vagyok (a Yamaha eddig kimaradt valahogy)... a lényeg, hogy mindig olyan zenét csináltam, amilyen hangszerem volt és sohasem olyan hangszerem volt, amilyen zenét csinálni akartam.

Jó, nálam külön probléma, hogy nincs leszögezett irányvonal amihez tarthattam volna magamat és amihez hangszert kellett volna választanom :) De a lényeg, hogy mindig a hangszer íratta velem a zenét és nem fordítva.

Egyet tudok: amióta Kurzweil-em van, azóta álltam le a csereberéléssel. Kurzweil-en zenélek a Country zenekaromban és Kurzweil-en otthon a szintiszötyörgéseimben. Az első Kurzweil-em egy K2500X volt... a benne lévő sampler pedig az egyik legkomolyabb fegyvertényem... aztán a sok SCSI ház, a sorban meghaló százéves SCSI winyók és a nyöszörgő CD-meghajtók miatt váltani akartam modernebbre... a KURZWEIL PC3LE6-nál állapodtam meg. Azóta a sampler sem hiányzik, mert a PC3LE-ben olyan minták vannak, amik pont olyan remekül szólnak, mint amiket korábban betöltöttem a K2500-ba. Ezen kívül ott van a PC3-ban már az LE-ben is a KVA virtuálanalóg szinti, ami - igaz hogy tekerőhadak nélkül -, de nagyon jól szól az eddig hallott VA szintikhez viszonyítva is... ha már az elektronikus vonal kritérium a választásodnál.

Próba cseresznye, ez csak az én történetem, de egy síma LE változat a Kurzweil-ből végre segített megállapodnom 20 év!!! cserebere után.

Link to comment
Share on other sites

Hadd jegyezzem meg, nálunk jelenleg is kipróbálhatók az itt elhangzottak, plusz a legtöbb dolog raktáron is van. Kronos, Krome, MOX, Motif XF, összes Kurzweil (nem tudom milyen hibákról volt szó a fórumon?) összes Nord. Magamból indulok ki, itt a fórumon más véleményére nem adok, de csak azért, mert az én zenémet úgyis nekem kell megcsinálnom, az meg gondolom nem az amit ők csinálnának :) Rá kell szánni az időt, nincs mese.

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a linkeket, a "figyelmeztetést"! ;-)  Valóban, a PC 3 61 nem tud sample-ket kezelni, de nekem ez a legkevésbé fontos kritériumom, lényeg a szekvenszer.

Az idejétmúlt hangzásra csak azt tudom mondani, hogy újra kipróbálom személyesen a hangszert és eldöntöm, hogy tetszik-e vagy sem. ;-)

 

Még a Yamaha MOX 6-on is gondolkodtam, bár anno amikor próbáltam a Kurz-ot, azt mondták, hogy az lepipálja a Yamahát.

( a "japán hármassal" kapcsolatban 2 fő próblémám van:

1. made in china (és ez sajnos látszik is és dühítő, hogy pl. Korg-ék hülyének nézik a vásárlóikat pl. az új MS-20-al...

2. sok "töltelék" és "agyoncicomázott", egyszóval felesleges hangszínt hallok ezekben a cuccokban, ami pl. a Kurz-oknál nincs, miden hangszín jó, használható. Legalábbis úgy hallom mindenkitől (és én is úgy emlékszem tapasztalataim alapján).

 

Ami most picit elbizonytalanított a Kurz-nál, azok a hibák, amelyek a "Kurzweil" résznél vannak taglalva, ugyanezen fórumon...

 

Egy aranyszabály: mások véleménye: max 50% a füled véleménye legalább 50%!!!

Link to comment
Share on other sites

kiskérdés

http://kurzweil.com/knowledgebase/pc3k8/product_comparisons/311/ -ben a szereplő sor

 

 

 

az oszcillátorokra vonatkozik, magyarán csak a PC3K sorozat tud sample-kal "oszcillálni", http://www.keyboardmag.com/article/kurzweil-pc3le-synth-workstation/151516 / -ban ott van 

 

 

csak érdekel, hogy ez a PC3 SERIES-re is vonatkozik-e

---

btw. félórácskát olvasgatva külföldi fórumokon a Kurzweil hangzását már idejétmúltnak tartják, amitől mindenki nedvesedik az-a Yamaha MOTIF XF széria, sajna látom rajta az árcédulát ... nálad kiesik 

de hamár rákerestem : 

Köszönöm a linkeket, a "figyelmeztetést"! ;-)  Valóban, a PC 3 61 nem tud sample-ket kezelni, de nekem ez a legkevésbé fontos kritériumom, lényeg a szekvenszer.

Az idejétmúlt hangzásra csak azt tudom mondani, hogy újra kipróbálom személyesen a hangszert és eldöntöm, hogy tetszik-e vagy sem. ;-)

 

Még a Yamaha MOX 6-on is gondolkodtam, bár anno amikor próbáltam a Kurz-ot, azt mondták, hogy az lepipálja a Yamahát.

( a "japán hármassal" kapcsolatban 2 fő próblémám van:

1. made in china (és ez sajnos látszik is és dühítő, hogy pl. Korg-ék hülyének nézik a vásárlóikat pl. az új MS-20-al...

2. sok "töltelék" és "agyoncicomázott", egyszóval felesleges hangszínt hallok ezekben a cuccokban, ami pl. a Kurz-oknál nincs, miden hangszín jó, használható. Legalábbis úgy hallom mindenkitől (és én is úgy emlékszem tapasztalataim alapján).

 

Ami most picit elbizonytalanított a Kurz-nál, azok a hibák, amelyek a "Kurzweil" résznél vannak taglalva, ugyanezen fórumon...

Link to comment
Share on other sites

Philter! Hangkártyád pl. van? Erről eddig nem is volt szó!?

Igen, egy E-MU 0404 Pcle belső hangkártyám van, meg vagyok vele elégedve. Egy bökkenő, hogy win 7 oprendszerrel nem kompatibilis, mondjuk XP-s vagyok, na de gondolni kell a jövőre is. :-S A gépem adatait nem vésném le, maradjunk annyiban, hogy egy viszonylag jó gépem van, gond nélkül fut rajta az Ableton. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat! Bevallom, hogy a Novation-okat még nem próbáltam, de eléggé dícsérik a cuccaikat. Én pl. a kisebb nevű (nem azt mondom, hogy rosszabb) márkák közül az Arturia Minibrute-ot próbáltam, de nem jött be. (Jó, éppen volt valami bibi akkor a hangszerrel, alig tudták nekem beállítani, de pl. a meghallgatott demókból eléggé ígéretesnek tűnt).

Philter! Hangkártyád pl. van? Erről eddig nem is volt szó!?

Link to comment
Share on other sites

Köszönöm a válaszokat! Bevallom, hogy a Novation-okat még nem próbáltam, de eléggé dícsérik a cuccaikat. Én pl. a kisebb nevű (nem azt mondom, hogy rosszabb) márkák közül az Arturia Minibrute-ot próbáltam, de nem jött be. (Jó, éppen volt valami bibi akkor a hangszerrel, alig tudták nekem beállítani, de pl. a meghallgatott demókból eléggé ígéretesnek tűnt).

Link to comment
Share on other sites

A "mit vegyek" kérdésem inkább már nem is annyira kérdés, mivel félig lelőttem a dolgot a samplerekre tett javaslatommal, az előző üzikből pedig látszik, hogy főleg Nord és Kurzweil között tökölök.

 

Éppen ezért nem is húznám tovább senki agyát, leírnám típusra mit vennék (ma jutott eszembe, csak gondoltam kicsit nyitva hagyom a kérdést max. egy napra... jajjj, ne bántsatok! XD  De mivel eléggé körvonalazódtak a dolgok a fél órával ezelőtt írtakban, inkább lerántom a leplet.)

 

Tehát:

Nord Lead 2x + microsampler v. akai v. roland sampler (mivel nincsen Nord-on effekt szekció, ezt akkor DAW-ban oldanám meg v. beruháznék mondjuk egy Kaoss Pad-ra a későbbiekben)

 

v.

Kurzweil PC 3 61 + a fentebb említett samplerek valamelyike ( e mellett szól, hogy Kurzweil-ben vannak beépített effektek és a programozhatóságot leszámítva több funkciót, hangszínt, szintézist stb. kapunk, ráadásul hitszpészen olvasom, hogy kifutó modell. Viszont úgy rémlik, hogy a Nord hangszínei anno próbálgatásoknál jobban bejöttek mint a Kurzweil szinti hangszínei...)

 

Szerintetek?

 

Még a három samplerrel kapcsolatban lennék kíváncsi meglátásokra, tapasztalatokra (ha van).

 

Esetleg Yamaha Mox6, mint wörksztésönt próbálta valaki? (Én még nem).

Link to comment
Share on other sites

Visszakanyarodva az eredeti témához, két kérdésem lenne. Pontosabban elismerem kicsit jobban is feltehettem volna a a témanyitó kérdést. :-P

Az első kérdés így szólna:

Mit vennétek Ti fél millióból?

(Ne nézzétek az én szempontjaimat, csupán kíváncsi vagyok az egyéni kívánságlistákra!!! Akik esetleg még nem írtak vagy ha küldtek is ötleteket az én szempontjaim szerint, akkor mit szeretnének saját maguk. Majd én megpróbálom leszűrni belőle a dolgokat. ;-) 

A Nord 4-re vágyom, de mivel a billentyűs változat nem fér bele, így inkább egy KingKorg-ot, + Bass Station II-őt vásárolnék, feltéve ha 500 ezer feletti 15 rongyot le tudnám alkudni:))) A VirusC, és a Mininova, meg egyéb régiségek mellé pont illenének!:)

Link to comment
Share on other sites

Második kérdés:

Mit vegyek én fél millióból?

Az eredeti kérdést próbálom most meg gyorsan összefoglalni, azon potenciális válaszolók kedvéért, akik esetleg nem akarják elolvasni az első leveleim ömlengéseit, illetve tennék egy kis KIEGÉSZÍTÉST (Azért írtam, hogy lényegretörőbb üzit is írhattam volna eredetileg, de most sikerült végleg összerendezni a gondolataimat :-P )

 

Szempontjaim, legfontosabbtól kezdve a legkevésbé fontosakig:

 

1. Kiváló LEAD, BASS és PAD hangszínek (monofón analógok kizárva)

Olyan dolgok, mint zongora, orgona és különböző élő hangszerek annyira nem szempont, mivel van egy jó fej zenetanár ismerősöm, ha oda jutnék biztosan kölcsönadná a preset szintijeit egy-két napra felvételre. (Zeném 80%-a szintetikus lenne, de egy-két ballada is becsúszhat a koncepcióba, arra kell is ol. zongi vagy gitár). De azért nem is rossz, ha van ilyen, én pl. nagyon szeretem a fémes, csattogó hangzású ütőhangszereket (csőharang, Xilofon, harangjáték, vibrafon) is.

 

2. Szekvenszer

Szerepét nem kell hangsúlyoznom, pláne ha jórészt szgép nélkül stúdiózgatnék, illetve ha nem akarok laptopot kivinni a színpadra...

 

3.Sampler

Ez a legkevésbé fontos kritérium és igazából erről kellett volna még előzőekben bővebben szólnom. :-S

A lényeg: a samplinegzést én nem úgy használnám, mint mondjuk hip-hop-nál valami alapot kölcsönzök más zenéből és arra rap. A sampler-t tulajdonképpen kísérleti hangszerként használnám, effektekre, érdekes hangzások kialakítására.

Konkrétan: mint anno pl. a Depeche Mode az 1983-1987 közötti időszakban, kimozdulnék a szobámból és rögzítenék különböző hangokat, zörejeket, amiket aztán kiosztanék padokra vagy billentyűkre.

Erre jó egy beépített mikrofonos kis dobozka, ezért is gondoltam pl a korg microsamplerre (de mint kiderült szekvenszernek nem a legjobb. A samplert pedig élő fellépés alkalmával kvázii loop szekvenszerként is használnám!). Másik altenatíva (elemes, mikrofonos hordozható kategória) a Roland SP 404SX vagy Akai MPC 500, de mindkettőt lehúzzák külföldi fórumokon.

(Nyílván workstation-t nem lehetne így használni, ezt tudom jól, ilyen esetekben külön hangrögzítőt vennék, aztán úgy babrálnék a fájlok betöltésével).

Link to comment
Share on other sites

Visszakanyarodva az eredeti témához, két kérdésem lenne. Pontosabban elismerem kicsit jobban is feltehettem volna a a témanyitó kérdést. :-P

Az első kérdés így szólna:

Mit vennétek Ti fél millióból?

(Ne nézzétek az én szempontjaimat, csupán kíváncsi vagyok az egyéni kívánságlistákra!!! Akik esetleg még nem írtak vagy ha küldtek is ötleteket az én szempontjaim szerint, akkor mit szeretnének saját maguk. Majd én megpróbálom leszűrni belőle a dolgokat. ;-) 

Link to comment
Share on other sites

annyiban tartom jobbnak a szoftvereket, hogy olcsóbbak, így kevesebbet vesztesz ha valami nem jön be. ráadásul ott vannak a demo verziók, szinte mindenből. kipróbálod, ha tetszik megveszed. ha nem, akkor ennyi volt.

IMO a saját kipróbálásból nem sok fog kiderülni egy adott szinti képességeiből, jobbnak találom azt módszert ha adott(preferált) műfajban keresgél az ember profi hangszíntervezőket és azok munkáit hallgatgatja (ők jó eséllyel fogják tudni mit lehet kicsavarni egy adott szintből), pl. trance-ben nekem Aiyn Zahev a kedvencem:

 

VSTi:

NI Razor:

DCAM SynthSquad:

Massive:

Sylenth1:

készülget a Zebra2-is , Early Zebra2 bank preview 

http://soundcloud.com/aiyn-zahev/im-seeing-stripes-early-zebra2

és a többi http://www.aiynzahev-sounds.com/

 

ui. Jézusom mennyivel jobban szólnak a vasak :)

Link to comment
Share on other sites

nem azért adnám el mert rossz :) vagy nem tetszik. nagyon is tetszik. amikor megvettem, úgy volt hogy zenekarozunk, kellett egy színpadi hangszer. és erre a nord csodálatosan megfelel, nem kell más.

ott a hangmintázás lehetősége, szuperjó zongora, rhodes, hammond, stb. egyszóval a tökéletes színpadi hangszer.

aztán nem jött össze a zenekar, nekem meg csak a helyet foglalja a szinti. áttértem szoftverekre, valamint olyan zenéket csinálok, amikbe nem is annyira passzol pl a rhodes vagy a hammond. így hát minek álljon a sarokban vagy a tokjában? egy ilyen hangszert használni kell, arra készítették, hogy szóljon. tulajdonképpen szentségtörés egy állványon tartani csak azért, mert szép piros és majd egyszer talán használni fogom :)

Link to comment
Share on other sites

Én nem akartam senkit semmire rábeszélni, ahogy a postomból jól látszik is. Adtam egy másik nézőpontot, illetve leírtam azt, hogy a "veszteni" definíció milyen más jelentéssel is bírhat.
 

a "hardver tartja az értékét" dologhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy a tapasztalatom szerint egész egyszerűen nem lehet eladni szintiket azon az áron, amennyiért megérné megválni tőlük.

 

Attól függ melyiket. Másképp tartják az értéküket. Vannak divat szintik, amik ára gyorsan esik mert jön a következő modell, és vannak amik nem, sőt olyanok is vannak, aminek megy fel az ára, én rengeteg ilyet tudok. Meg ugye kinek mi a sok. 

 

Az alap az, hogy hangszert "nem adunk el". Úgy kell venni, hogy ne kelljen eladni! Én pl. nagyon ritkán tettem ilyet. Pl. egy Nord Electrót ha valaki megvesz nem tudom miért ad el, biztos nem amiatt, mert nem elég jó, érted :) (Vagy ha nem tetszik neki, még vásárlás előtt tudni fogja).

Link to comment
Share on other sites

ádám, én a saját munkamódszeremről írtam és a saját véleményemről :) ez egy álláspont, lehet vele vitatkozni vagy egyetérteni. nekem ez jött be, leírtam amit tapasztaltam és gondolok.

annyiban tartom jobbnak a szoftvereket, hogy olcsóbbak, így kevesebbet vesztesz ha valami nem jön be. ráadásul ott vannak a demo verziók, szinte mindenből. kipróbálod, ha tetszik megveszed. ha nem, akkor ennyi volt. én így csinálom, nincs tört szoftverem, nincs kedvem sz*pni a rossz törésekkel. bár néha a hülye copyprotectionok miatt macerásabb feltenni egy jogtisztát, mint egy törtet :)

 

a "hardver tartja az értékét" dologhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy a tapasztalatom szerint egész egyszerűen nem lehet eladni szintiket azon az áron, amennyiért megérné megválni tőlük.

amikor az ultranovámat hírdettem 130-ért, senki nem jelentkezett. 100-ért vitték el végül, nagy nehezen adtam így oda, de kellett a lóvé.

a másik meg, hírdettem a nord electro 3-at is egy ideig, 360-ért. jött egy ajánlat, elvinné 280-ért. már elnézést, de "margit, nooooooormális?". szóval én nem látom azt, hogy a hardver tartaná az értékét, és itt nem gagyi cuccokról van szó, mert az ultranova és az electro is zsírjó. én ráadásul csak otthon a szobámban használom a cuccokat, színpadra sosem viszem ki, füstmentes, karcmentes minden. gondolom, egy jobban hype-olt szinti azért jobb áron megy el ha használt.

Link to comment
Share on other sites

 

Hát ezen dejót röhögtem. Szimpatikus srác vagy xbitz :) "Vegyél DPS-1-et EBAYről, tessék, a Hit Space itt mutatja be a terméket!"

 

:goodjob:

 

Isteni szerencse, hogy nem így gondolkodik mindenki, különben nemhogy Elektron cuccokat nem lehetne itthon kipróbálni, hanem semmit, a tutorial videókról nem beszélve. Mindenki otthon fejtene be magától youtube videókról :)

 

(Ez van pl. Romániában vagy Szlovákiában. Bemész bármelyik hangszerüzletbe, még egy Nordot se fogsz látni. Természetesen senki nem ismeri őket, vagy akinek van valami lilája, azok teljes tévedésben azzal kapcsolatban, hogy az adott hangszer a többihez képest hol helyezkedik el)

éreztem én, hogy helybe megyek a segbeb...rugásért :D de félreérted 

 

Szóval arról lenne szó, hogy az évek alatt sikerült összespórolnom közel fél milkát, amit szintivásárlásra fordítanék.

 

kicsússzunk a keretből ... , de hátha nem késő : vegyél Virus-t A/D bácsitól :))))

ui: DSI-t csak én nem látok, vagy azt nem tartotok ?

Link to comment
Share on other sites

akkor már ellehetne kezdeni összerakni pl. ebay-ről az Octatrack DPS-1 - Virus Snow - Midi bill. kombót is, ha van laptop-od akkor 600dodó körül jössz ki belőle

http://www.youtube.com/watch?v=IDfoumT2Zzo -t

 

Hát ezen dejót röhögtem. Szimpatikus srác vagy xbitz :) "Vegyél DPS-1-et EBAYről, tessék, a Hit Space itt mutatja be a terméket!"

 

:goodjob:

 

Isteni szerencse, hogy nem így gondolkodik mindenki, különben nemhogy Elektron cuccokat nem lehetne itthon kipróbálni, hanem semmit, a tutorial videókról nem beszélve. Mindenki otthon fejtene be magától youtube videókról :)

 

(Ez van pl. Romániában vagy Szlovákiában. Bemész bármelyik hangszerüzletbe, még egy Nordot se fogsz látni. Természetesen senki nem ismeri őket, vagy akinek van valami lilája, azok teljes tévedésben azzal kapcsolatban, hogy az adott hangszer a többihez képest hol helyezkedik el)

Link to comment
Share on other sites

tsoka, ez mind okés, de mi van akkor ha nem jön be neki? akkor kifizetett X összeget és aztán megy a kukába a cucc. szoftverben is van letisztult és használható, amin lehet tanulni. költséghatékonyabb, ráadásul egy midi vezérlővel még a tekerőket is be lehet konfigurálni.

persze, vas mindenek felett... :)

 

Ismert "vesztes" stratégia, mikor valaki azzal foglalkozik, hogy mit veszthet, ahelyett, hogy mit nyer. Ha szoftverrel kezdesz is lehetsz vesztes, mégpedig amiatt, mert egy csomó ember utólag úgy ítéli meg, hogy a vasak sokkal inspirálóbbak, tehát nem mindegy, hogy milyen sikerélményed lesz, ahogy az sem, hogy maga a kudarc élménye milyen. Kezdetben ugyanis csomó kudarcélményed lesz, mert a tanulás folyamata egész egyszerűen ilyen. Tudod, nem tudsz úgy síelni megtanulni, hogy ne zakóznál százszor. Namármost ha hardverrel kezdesz, akkor sosem fogsz azon gondolkozni, hogy azért rossz-e amit csinálsz, mert nem elég jó cuccot vettél, hiszen evidens, hogy csak te nem nőttél fel a feladathoz. Szoftverrel ha kezdesz, ez a "miért nem Hufnágel Pistihez mentem feleségül" mindig ott fog lebegni a fejed felett, nem fogod tudni biztosan, hogy mi a szűk keresztmetszet. Ez persze nem ilyen fekete-fehér ahogy leírtam, meg mindenki máshogy van ezzel a kérdéssel, csak érthetően alá akartam támasztani, hogy a szoftver vs. hardver döntés megközelítésének a legrosszabb módja amikor egy biztosan bekövetkező rossztól félsz, ahelyett, hogy arra fókuszálnál, mit nyersz a dolgon.

 

Szerencsére az ösztöneink nálunk gyakran jobban tudják mi a helyes, ennek függvényében veszünk valamit komolyan vagy kevésbé komolyan.  És hadd mondjam el, hogy az egész kimenetele, minden gyökere a HOZZÁÁLLÁS. Ez emberenként nagyon eltérő. Vannak emberek, akik fél percig se gondolkoznak ezen, mert tudják, hogy számukra ez jelent örömöt, ebben szeretnének kiteljesedni, ez az egyetlen helyes és járható út. Mert itt erről van szó elsősorban, hogy valami olyat fogsz csinálni, ami a kudarcok ellenére is rengeteg örömöt fog jelenteni.

 

Korábban én is arra biztattam az embereket, hogy lépésről lépésre haladva, ne öljenek bele pénzt, nézzék meg érdekli-e őket stb. Ezt a véleményemet az utóbbi években felülírtam a tapasztalatom alapján.  Az az út, hogy az ember vesz egy neki tetsző szintetizátort épp annyira értelmes és indokolt, mint szoftverrel kezdeni. Próbálj ki pár szoftvert a haveroknál (mutassák meg hogy használják!), próbálj ki utána vas szintiket, és érezni fogod, melyik áll hozzád közelebb. Ösztönösen tudni fogod a helyes választást, kár idekeverni minden más "ésszerűségen" alapuló döntést. A zenélés és az ésszerűség még egy mondatba se fér bele.  

 

+1: a hardver elég jól tartja az értékét, a kukába dobott összeg nagyon nem áll meg. de próbálj eladni szoftvert barátom! (ha nem arról van szó hogy ingyen, vagy tört szoftver, de a tört szoftver visszavezet ahhoz, amit fentebb írtam azzal kiegészítve, hogy még azon is parázol, hogy amit tapasztalsz, nincs-e összefüggésben azzal, hogy tört).

Link to comment
Share on other sites

Szia!

Szerintem nezz meg par videot az Elektron kutyukrol is. :startle:

Peldaul ott van a Machinedrum, ami egy elkepesztoen jo kis cucc, tudod hasznalni dobszintinek, samplernek es midi szekvenszernek is egyszerre. Nagyon egyszeru vele peldaul lepesenkent parametereket varialni es slide-olni. Csak ajanlani tudom.

akkor már ellehetne kezdeni összerakni pl. ebay-ről az Octatrack DPS-1 - Virus Snow - Midi bill. kombót is, ha van laptop-od akkor 600dodó körül jössz ki belőle

http://www.youtube.com/watch?v=IDfoumT2Zzo -t

lehet kezdeni a Snow-al, hibázni nagyot azzal se lehet

ui. Virus Ti használatának 5 órás összefoglalója itt ill. innen : http://www.dancemusicproduction.com/session-05-virus-ti/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...