Jump to content
Ménemszól.hu

Reznor szerint a zene mindenkié


Adam Burucs

Recommended Posts

Egy klassz, régebbi cikk, közületek olvasta már valaki? Mit gondoltok?

 

http://www.sg.hu/cikkek/66821/trent_reznor_szerint_a_zene_mindenkie

 

A Nine Inch Nails frontembere arra biztat mindenkit, hogy amit csak lehet, töltsön le az internetről, mert a "zene mindenkié". A 43 éves Trent Reznort a Digg.com nevű internetes magazin a digitális úton terjesztett zenéről, kedvenc számítógépes játékairól és a játékipar fejlődéséről is faggatta.

 

Link to comment
Share on other sites

Azért az belátható, hogy 2013ban annyi zene van a világon és úgy növekszik (különösen a szimpla elektronikus) napi szinten(!), hogy 100év se lenne elég végighallgatni csak az eddigieket.

Senkinek ne legyen olyan téveszméje, hogy pénzt ér a produktuma. Egy lyukas garast sem ér egyetlen elkészült nóta sem. Ha bárki fizet érte, azt nosztalgiából, vagy tiszteletből teszi a szerző felé, de a piaci érték pénzben NULLA és ezt a helyzetet számonkérni balgaság is lenne. Emellett NULLA pénzért is van végtelen minőségi termék (kinek mi tetszik, mindenki saját maga eldönti, lényegtelen), így nem lehet az x-szer végtelen silányokra hivatkozni ebben a kérdésben.

A CD/DVD meg egy letünt kor porfogó terméke (a bluray már akkor az volt amikor kitalálták). A mai világ online. És ha épp birtokolni akarok egy zenét internetkapcsolat nélkül, akkor azt max bitekben teszem, mert nincs szükség fizikai formátumra.

Nekem ez a véleményem, ami persze csak egy vélemény.

Link to comment
Share on other sites

Mivel rengeteg weboldal létezik a világon és webfejlesztő, nem fejlesztene nekem valaki egyet ingyen? :)

 

Szerintem meg tudnék győzni valakit.

 

Amúgy pedig meggyőződésem, hogy általában nagyon durvát zuhant a zene színvonala, rohadtul érződik, hogy a dalokat két egyéb tevékenység között írják és nem fordítanak rá kellő figyelmet. Ez pedig azért lehetséges, mert erre nincs akkora igény, hogy megérje többet foglalkozni a kérdéssel. Tehát valaki vagy ingyen saját maga miatt csinálja meg (mondjuk munka mellett, csak akkor kicsit sokáig tart), vagy nem csinálja meg. Ebből is elég sok van már most.

 

És tényleg, rengeteg zene van, a zeneipar nagyrészt mégis arra alapoz, hogy van értelme új felvételeket készíteni, pedig maguk a zenészek se hallották a töredékét se annak ami a világon létezik.

Link to comment
Share on other sites

Leginkább az elektronikusra gondoltam. Egy ritmizálásra, csavargatásra épülő stílus, nem több, mint ritmizálás és csavargatás, aminek elképesztő túlkínálata eredményezi a nulla értéket. Ebben nagyon nem is tudom értelmezni a "minőség" fogalmat, max tetszik vagy nem az adott "nóta". Ami tetszik, azt tartom minőséginek, ami meg nem, az szar . . . max ilyen alapon:)

Ha Zenékről beszélünk, ott már lehet érdemi piacról beszélni (talán). De a fizikai adathordozó megjelentetése minek? Letöltjük vagy online (pénzért vagy ingyen) aztán akinek kell, kiírja magának. A mellé adott nyomtatott, nyomorék kis füzetkére szoktak még hivatkozni a vásárlók, de . . . nehogy már, minen info ott a neten.

Saját válogatást néha én is kiírok CDre, mert kocsiban nincs mp3, de ennyi.

Link to comment
Share on other sites

Mivel rengeteg weboldal létezik a világon és webfejlesztő, nem fejlesztene nekem valaki egyet ingyen? :)

 

Én megcsinálom neked :D

 

Egyébként meg...hmmmm...(amatőr) zenészként örülök mindig ha kapok egy kis lét, ellenben sosem azért csináltam.

Van aki zenélésre erre építi a karrierjét (mint a webfejlesztő a webfejlesztésre), de a kettő ugyanolyan szakmunkás, nem pedig művész.

A művész alkot, akkor is, ha nem él meg belőle...szimplán csak, mert ki akar jönni belőle az a valami. A szakmunkás meg azért alkot eladható dolgokat, hogy pénzt keressen, és természetesen nem esik jól neki ha nem fizetik ki a bérét, mint ahogy a webfejlesztőnek sem.

 

Jó esetben a művész olyan hatással van a közönségére, hogy az örömmel fizet az alkotásaiért vagy egy találkozásért, és mindenki boldog, de alapvetően a művészet szerintem ingyen van, nem megfogható, nem materializálható, csak szerencsés esetben pénzt is hoz a házhoz.

 

Szerintem egyáltalán nem baj, hogy szívják a fogukat a szakmunkások. Jobb' szeretem, ha művészek csinálják a művészetet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dehogy-még a koncertezés se :D(kéne egy sírva röhögős szájli) jó kis tanúságos cikk volt, akinek kimaradt http://444.hu/2013/07/05/hadd-tudja-meg-az-a-barom-milyen-az-a-kozos-vagyon/

Kedvenc maffiáim ismét nőttek egy kicsit a szememben.

Bár itt leginkább azt nem értem, hogy mi köze van a zenekarnak a fizetendő jogdíjhoz. Azt az üzemeltetőnek kell(ene) fizetnie/kitermelnie.

Link to comment
Share on other sites

fyi, kis utózönge van a http://zenekarimarketing.blogspot.hu/  - on

Látom a megmondóembernek sikerült jól elkapnia a lényeget.

1. TÉVHIT: Az Artisjus "állami hivatalként működő szerzői jogi egyesület"

Itt sikerült épp azt az egy "kvázi" szócskát figyelmen kívül hagyni (már ha a szó eredeti jelentésével a megmondóember egyáltalán tisztában van), ami által az egész mondat más jelentést kap.

Az még azért talán ide tartozik, hogy a szerzői jogi törvény (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99900076.TV) kimondja, hogy a szerzők bizonyos fontos vagyoni jogaikat "csak közös jogkezelő szervezetük útján érvényesíthetik", illetőleg, hogy milyen egyéb érdekes jogosultságokkal ruházza fel a törvény a "közös jogkezelő szervezet"-et.

2. TÉVHIT: "Az már más, de jogos kérdés, hogy miért velünk fizettette az A38 az Artisjusnak fizetendő jogdíjat a zeneszolgáltatásért, miért nem, mondjuk, osztoztunk rajta"

Itt is sikerült a mondat lényegi részére ráfeszülni.

Mindenesetre az artisjus gyíkjában is az áll, hogy:

"Élőzene esetén miért nem a zenész fizeti a jogdíjat?

A jogdíjat nem az előadó fizeti meg, hanem az a személy, aki a művek felhasználását kéri, az iránt intézkedik, arra üzletet épít: az előadás szervezője, az üzlet, étterem üzemeltetője. Az előadóművész ennek során a szervező közreműködője, aki maga is díjat ("fellépti díjat" vagy "gázsit") kap munkájáért."

Ha lehet olyat, hogy szerződés alapján a hely helyett az előadó vállalja át a jogdíj fizetését, akkor osztozkodni miért ne lehetne?

3. TÉVHIT: "95%-os adó"

Az, hogy a jogdíj nem adó, az egy dolog. Attól jelen esetben a 95% még 95% marad.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mivel rengeteg weboldal létezik a világon és webfejlesztő, nem fejlesztene nekem valaki egyet ingyen? :)

 

Szerintem meg tudnék győzni valakit.

 

Szerintem 100%!!!

 

A kerdes csak az hogy neked megfelelne-e az oldal/termek amit csinal.

 

Nagyon sokan vannak akik elnek-halnak egy par jo referenciaert es szivesen csinalnak ingyen is hogy aztan azzal kesobb tudjaknak hazalni es munkat keresni.

Semmi sincs jobb mint egy mukodo dolgot bemutatni a kliensnek,hogy "figyi ezt en csinaltam!"

En is ebben a cipoben jarok a haverommal.

En video/audio produkciobol szeretnek megelni kesobb.

De az indulashoz termeszetesen valos,minel jobb referenciak kellenek.

Link to comment
Share on other sites

Én megcsinálom neked :D

 

Egyébként meg...hmmmm...(amatőr) zenészként örülök mindig ha kapok egy kis lét, ellenben sosem azért csináltam.

Van aki zenélésre erre építi a karrierjét (mint a webfejlesztő a webfejlesztésre), de a kettő ugyanolyan szakmunkás, nem pedig művész.

A művész alkot, akkor is, ha nem él meg belőle...szimplán csak, mert ki akar jönni belőle az a valami. A szakmunkás meg azért alkot eladható dolgokat, hogy pénzt keressen, és természetesen nem esik jól neki ha nem fizetik ki a bérét, mint ahogy a webfejlesztőnek sem.

 

Jó esetben a művész olyan hatással van a közönségére, hogy az örömmel fizet az alkotásaiért vagy egy találkozásért, és mindenki boldog, de alapvetően a művészet szerintem ingyen van, nem megfogható, nem materializálható, csak szerencsés esetben pénzt is hoz a házhoz.

 

Szerintem egyáltalán nem baj, hogy szívják a fogukat a szakmunkások. Jobb' szeretem, ha művészek csinálják a művészetet.

Egyetértek.

Link to comment
Share on other sites

Egyedül wav/flac fájlokért érdemes pénzt adni szerintem, ha digitális formátumokról beszélünk (legalábbis én személy szerint mp3ért még életemben nem fizettem és nem is fogok), de amíg ugyanannyit kérnek értük a webshopok, mint ha megvetted volna cd-n, addig nem kell sírni, hogy az emberek nem fizetnek értük. Bandcamp szerintem jó kezdeményezés ilyen téren, nem megy keresztül a zene 600 kézen, disztribútor, webshop stb lehúzókon és ha már fizet valaki, gondolom szívesebben rakja a pénzt a művész zsebébe, mint egy erre szakosodott üzleti vállalkozáséba aki ad az előadónak a végösszegből mondjuk 30%ot.

Link to comment
Share on other sites

A művész alkot, akkor is, ha nem él meg belőle...szimplán csak, mert ki akar jönni belőle az a valami. A szakmunkás meg azért alkot eladható dolgokat, hogy pénzt keressen, és természetesen nem esik jól neki ha nem fizetik ki a bérét, mint ahogy a webfejlesztőnek sem.

 

csekk:  Culture is not about aesthetics. Punk rock is now enforced by law.

Link to comment
Share on other sites

Az még egészséges is lenne, ha csak a felejthető zenéket hallgatnák meg egyszer, de aki pl egy tényleg jó zenei torrentoldalt használ (most ennek a morális részét hagyjuk) és a keze ügyébe akad egy nap mondjuk 4-5 vagy több érdekesnek tűnő anyag (rétegzenék esetében absz. nem elképzelhetetlen, sőt), az fizikailag is képtelen többet feldolgozni, egyszerűen nem jut ideje több hallgatásra. Esetleg kiszelektálni tud, a sok érdekesnek tűnőből kiválogatni a valóban érdekeset és azt többször áthallgatni. Aki meg visszafelé is tekintget, folyamatosan szerzi be a múltból is a klasszikus cuccokat, az még nagyobb időparában van, mert azokat meg illene tényleg sokszor meghallgatni. Azokról most inkább ne is beszéljünk akiknek a haverjaik facebookra kiposztolt youtube linkjei jelentik az össz zenei inputot. 

Link to comment
Share on other sites

Tény, hogy amióta olcsóbb lett a zenélés, elképesztő mennyiségű információ zúdul az emberre... jó és rossz egyaránt, de ez teljesen szubjektív, úgyhogy a minőségről kár is beszélni.

Én már sokszor azon kapom magam, hogy nem is vagyok többé nyitott az újra, mert egyszerűen lusta/képtelen vagyok több új zenét hallgatni.

Aztán persze valahogy mégis mindig szivárognak és valahogy mindig kiválasztódik egy-egy előadó, akit többszöri meghallgatásra érdemesnek kegyeskedek ítélni :D De, hogy mi alapján, azt ne kérdezzétek... az biztos, hogy én sosem annyira minőségi, mint inkább puszta érzelmi alapon válogatok...úgyhogy részemről ez nem is egy pro-audió fórum témája :D

Az viszont érdekes, hogy nekem sokkal nagyobb örömet jelent felfedezni régi, jó zenéket, mint az újakat hallgatni ömlesztve. Pedig ugyebár zene mindkettő. Lehet zseniális mindkettő. Azért mindig jobban beleborzongok abba, hogy miket csináltak már sok-sok évvel azelőtt, hogy megszülettem :D

Link to comment
Share on other sites

És mi a Te véleményed? Vagy mindig pont azt írják le az adott linkeken? :)

perpill. én hézagmentesen illeszkedem a konformista világba (még akkor is, ha próbálok nem beleszürkülni, csak hobbi a zenélés, mentségemre szolgáljon tehát hogy nem gyártom tömegszám a zenei középsz*rt), még azt se mondhatnám, hogy belülről bomlasztom azt :) nem egyszerű végiggondolni ezt, ahogy a cikk is írja

 

No, I don’t have a quick answer.

mert a végén a következtetések és a válaszok fenemód kényelmetlenek lesznek/lehetnek (és nincs kedvem eljátszani a Fightinkg Club zárójelentét :) ) , a cikkel ill. annak tartalmával egyet kell értsek

--

és mostmás :  zenei ajánló rovat : Radio Ludovico Einaudi : http://www.deezer.com/hu/radio/artist-4331 ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...