Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

Ekkor: 2016. 11. 26. at 10:37 írta deneverstudio:

Élő dobot meg teljesen felesleges felvenni egy ADA8000-zel.
Rossz élő dobot senki nem akar hallgatni. Ha nincs rá pénz, hogy két napra bemenjen a zenekar egy rendes stúdióba,
akkor érdemesebb leprogramozni. Ma már nagyon jól meg lehet csinálni úgy is.

Nem hiszek a programozott dobban mint ahogy abban sem hogy görcsös módon keressem a tökéletest. A dobfelvételnél én azt gondolom hogy a következő a fontossági sorrend:

  • dobos
  • dob
  • terem
  • mikrofonok
  • preamp/outboard/ADC/egyéb

Ha az első 3 megvan és vannak tisztességes mikrofonjaink is akkor jó dobfelvétel lesz egy X32 preamp/adc szekcióját használva is. Ha meg egy füttő dobol egy göncön egy lyukban akkor rakhatunk fel U67-eket overheadnek meg M49-eket roomnak akkor se lesz jó. Az a kérdés hogy hajlandóak vagyunk-e tudomásul venni a saját korlátainkat és ebből kihozni a legjobbat vagy hajtjuk a drága lemezek számunkra irreális tökéletességét.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 166
  • Created
  • Last Reply
1 órával ezelőtt írta rootkiller:

Nem hiszek a programozott dobban

A nagybőgős meg nem hisz a basszusgitárban, a zongorista meg a szintiben. :)
A villanydob (vagy a programozott dob) is csak egy hangszer, mint a többi, aminek megvan a maga felhasználási területe.
Van ami élő dob nélkül nem szól jól, van ami meg triggerek, vagy villanydob nélkül nem jó.
Én jól meg vagyok mindkettővel, csak legyen profin megcsinálva.
Amúgy persze teljesen igaz amit leírtál.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta rootkiller:

Nem hiszek a programozott dobban mint ahogy abban sem hogy görcsös módon keressem a tökéletest. A dobfelvételnél én azt gondolom hogy a következő a fontossági sorrend:

  • dobos
  • dob
  • terem
  • mikrofonok
  • preamp/outboard/ADC/egyéb

Ha az első 3 megvan és vannak tisztességes mikrofonjaink is akkor jó dobfelvétel lesz egy X32 preamp/adc szekcióját használva is. Ha meg egy füttő dobol egy göncön egy lyukban akkor rakhatunk fel U67-eket overheadnek meg M49-eket roomnak akkor se lesz jó. Az a kérdés hogy hajlandóak vagyunk-e tudomásul venni a saját korlátainkat és ebből kihozni a legjobbat vagy hajtjuk a drága lemezek számunkra irreális tökéletességét.

Az első mondatod kivételével mindennel egyetértek! :) (Én is az "old school" megoldásokat kedvelem jobban...)

Nyilván egy levegős blues/Jazz/pop/Rock stb.. számnál nem lesz kielégítő a "programozott" dob, mert a lényeg elvész a groove-ból, de azért én hallottam sok jó "műanyag" dobos felvételt, illetve eleve programozottat. (Súlyosabb műfajoknál simán működik.)

Itt is alap igazság, hogy a befektetett munkaidő halladszódni fog a végeredményben, legyen akár az egy programozott dob.

És az ma már teljesen elfogadott, hogy mintavett lábdobot, pergőt, tamot simán cserélünk-mellétolunk az adott felvételnek, ha az alapanyag nem teljesen kielégítő, vagy a dobosnak- nekem-ismerőseimnek nem állt rendelkezésére pont olyan hangú dobtest pl. Nemrég volt itt egy zenekar egy leharcolt dobbal, na abból sehogy nem lett jó felvétel nyilván, de az overhead-ek tisztességes jelet rögzítettek (A cinek rendben voltak) Kerestem az eredetihez hasonló, de patent lábdob/pergő/tam mintákat, amit hozzátoltam az eredetihez, így már vállalható volt. Többek között ezért is utólag, vettem egy dobszerelést a stúdióba, ami elég széles skálán hangolható, ha esetleg ilyen szitu lenne, akkor inkább azon üsse fel a dobos kolléga, mert inkább azt vállalom fel :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kettőt rendeltem, nemsoká (2-3hét) teszek fel hangmintákat! Az eddig olvasott tesztek alapján elég jó és ezt olyanok írják,

akik A/B-be hallották az eredetivel, vagy sokat dolgoztak az eredetivel. Ami szimpi: NEM SMD! built in pwr suppláj, és az egyedi trafók

értékeit, méretezését gondolom nem kezdő mérnökök számolgatták! No, majd meghalljuk.... :) Urei LA4 van még otthon, amit imádok!

PS.: ne feledjük a Klark Technik DN60-as Spectrum Analájzerét! Behringer első szériás Genelec copy monitorait és az ADA8200-at!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sziasztok,

Megjöttek! 2-t rendeltem, de még legalább 4-et fogok! Szerintem nagyon jó és teszi a dolgát és nekem tetszik.

Holnap felteszek hangmintákat, ének, bass, láb, pergő, dob room, gitár. Felvételi láncot is leírom! 

Nagyon jól sikerült és szerintem nagy sláger lesz főleg, hogy 6db-ot veszek 1 UAD 1176 áráért.

"All in" üzem is ott van!!! :)   feszes, csattan, köpköd, rúg, harap. Megjegyezném eredetivel is dolgoztam!

Akkor holnap.

Gaben

Link to comment
Share on other sites

Nekem jelenleg is van 1176LN Bluestripem (eredeti). Mindkettő kikapcsolva a szekrényben. A plug-inből ingyen tudok használni amennyi csak szükséges. És ez szinte mindenkinek rendelkezésére is áll (nem kevés UAD van odakint, de még tizeniksz másik gyártó is csinál 1176 plugint)

Mivel a felvételi láncot (mikrofon, preamp) már jól felfejlesztettem, leginkább hangszerre költöm a pénzt, a durva innováció ott van, abból lehet olyat csinálni amire kíváncsi a világ.  

 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta Fallika:

Megjöttek! 2-t rendeltem, de még legalább 4-et fogok! Szerintem nagyon jó és teszi a dolgát és nekem tetszik.
Holnap felteszek hangmintákat, ének, bass, láb, pergő, dob room, gitár. Felvételi láncot is leírom!
Nagyon jól sikerült és szerintem nagy sláger lesz főleg, hogy 6db-ot veszek 1 UAD 1176 áráért.
"All in" üzem is ott van!!! :)   feszes, csattan, köpköd, rúg, harap. Megjegyezném eredetivel is dolgoztam!

Nem rossz, nem rossz!

 

7 perccel ezelőtt írta A/D:

Nekem jelenleg is van 1176LN Bluestripem (eredeti). Mindkettő kikapcsolva a szekrényben. A plug-inből ingyen tudok használni amennyi csak szükséges. És ez szinte mindenkinek rendelkezésére is áll (nem kevés UAD van odakint, de még tizeniksz másik gyártó is csinál 1176 plugint)

Mivel a felvételi láncot (mikrofon, preamp) már jól felfejlesztettem, leginkább hangszerre költöm a pénzt, a durva innováció ott van, abból lehet olyat csinálni amire kíváncsi a világ. 

Kis apróság: A Bluestripe/Rev.A nem 1176LN csak 1176.

Pont azt magyarázta Silk barátunk folyamatosan a ZBH-ban hogy milyen fontos a felvételi láncnál a sok outboard: EQ, hogy korrigáld az első körben triviális hangszínbeli "hibákat", compressor, hogy optimális tartományban tudd kihasználni a konvertered és megvédd magadat az esetleges overload-tól.

Én a kettőtök között gondolkodom, még pedig hogy hatot nem vennék belőle de kettőt érdemesnek tartok hogy lehessen trackingnél használni akár stereoban is. Nekem a Sound Skulptor CP5176 van amit én egy nagyszerűen beállítható jó hangú cuccnak gondolok és nagyon szeretek, elférne egy pár is belőle.

Link to comment
Share on other sites

Klark Teknik 1176:

611726d1480523159-new-klark-teknik-1176-

Warm Audio 1176

WarmAudio_WA76_02.jpg?ERO6EQoQlceaILdmm_

Universal Audio 1176

universalaudio_1176ln_3_1.jpg

A képekből kiderül hogy miért kérnek több pénzt az eredetiért.

A másik hogy a KT esetén nem értem miért szerelték 2U magas dobozba, mert hogy egy 500-as modulba bele lehetett volna szuszakolni. Ja igen, majdnem elfelejtettem hogy ők a Behringer.

Link to comment
Share on other sites

19 perccel ezelőtt írta A/D:

Klark Teknik 1176:

611726d1480523159-new-klark-teknik-1176-

Warm Audio 1176

WarmAudio_WA76_02.jpg?ERO6EQoQlceaILdmm_

Universal Audio 1176

universalaudio_1176ln_3_1.jpg

A képekből kiderül hogy miért kérnek több pénzt az eredetiért.

A másik hogy a KT esetén nem értem miért szerelték 2U magas dobozba, mert hogy egy 500-as modulba bele lehetett volna szuszakolni. Ja igen, majdnem elfelejtettem hogy ők a Behringer.

Gúnyosan szarkasztikus, mondhatni kicsit bunkó megjegyzés volt ez a részedről. Ott van a Purple Audio MC76 illetve MC77, amik azonos minőségi kategóriát képviselnek az UREI/Universal Audio gyártmányokkal. Ők megtették, hogy belerakták egy 500-as modulba az eszközt, meg lehet vásárolni Action néven, és egészen biztos kiváló eszköz.

Egy rahedli 1176 replika van a piacon. Ott van például a Hairball Audio DIY terméke mind klasszikus 2U, mind 500as változatban a FET/RACK illetve a FET/500, két illetve három verzióban is mind mind minőségi alkatrészekkel. Ott van a Stam Audio SA-76-ja szintén nem 5%-os ellenállásokból és olcsó Yageo elkókból van összefusizva. Létezik ugye a Warm Audio verzió, ez sem a gagyi minőség jegyében készült, és ott van a Klark Teknik is. Van bőven termék a piacon, mindenki választhat a pénztárcájának megfelelőt, egyszerűen szükség van arra hogy legyen alternatíva 1176-ból mert az emberek szeretik, és nem mindenki tud annyit megfizetni mint amennyibe az Universal Audio gyártmány kerül. A képen látottak amúgy nem indokolják a durva árkülönbséget, és biztos vagyok benne hogy mindegyik jó és szerethető eszköz, ami miatt annyiba kerül egy UA verzió hogy presztizs ha meg tudod venni az eredetit illetve értéktartó.

A KT 2U méretére nagyon egyszerű a magyarázat: az emberek ránézésre nagyon hasonlót akarnak, mint az eredeti.

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Nem rossz, nem rossz!

 

Kis apróság: A Bluestripe/Rev.A nem 1176LN csak 1176.

Pont azt magyarázta Silk barátunk folyamatosan a ZBH-ban hogy milyen fontos a felvételi láncnál a sok outboard: EQ, hogy korrigáld az első körben triviális hangszínbeli "hibákat", compressor, hogy optimális tartományban tudd kihasználni a konvertered és megvédd magadat az esetleges overload-tól.

Én a kettőtök között gondolkodom, még pedig hogy hatot nem vennék belőle de kettőt érdemesnek tartok hogy lehessen trackingnél használni akár stereoban is. Nekem a Sound Skulptor CP5176 van amit én egy nagyszerűen beállítható jó hangú cuccnak gondolok és nagyon szeretek, elférne egy pár is belőle.

4

Ó a modell dezignáció. Jó, elmondom hogy a 1176LN és a Bluestripe között kb az extra ratio a difi hangra. De ha ezen rugózunk, akkor a 1176 AE-ről van szó, amiben benne van az LN (Low Noise) A és E revízió. 

Silk módszeréről: ő főleg EQ-t és levellert használ felvételkor, kompresszort soha. De ez is masszív overprocessz máshoz képest, nemigen láttam olyan hangmérnököt, aki ilyen szinten beavatkozna a felvételbe.

Olyat biztosan nem mondott, hogy a konvertert megvédd az overloadtól, szerintem ezt te találtad ki (azon túl hogy erre a 1176 nem alkalmas fyi). Abban csak reménykedem, hogy limitert senki nem használ felvételekhez, hanem be tud rendesen állítani jelszinteket.

"feszes, csattan, köpköd, rúg, harap" - írta a szerző Fallika. Ha ez nem teszi nyilvánvalóvá eléggé, hogy ez miért nem ideális non-destruktív sávolásra, akkor semmi.

A KT 1176 legkisebb ratioja 4:1 (az AE tud 2:1-t is). Ha valaki esetleg nem hallja hogy ez bizony felvételnél overkompressz, azért kicsit utánagondolva remélhetőleg legalább felfogja mit jelent ez.  Nem mellesleg a 1176 jelzaj viszonya "szédületes" 81 dB, és ezt annak kapcsán említem, hogy 2017-et írunk, amikor nem szalagra veszünk, hanem nagyon durva specifikációval rendelkező konvertereket használunk már a prosumer kategóriában is, vagyis a konverterek kihajtása stratégia már nagyon nem áll meg. 

A 1176-ból trackingre egy is sok. A 2264ALB is egy nagyon agresszív állat, ritkán, de őt szoktam használni ilyen célokra, és azt sem a felvételkor. Felvételkor viszont szinte mindenen levellert használok és nagyon enyhén (Cranesong Falcon), max 5-6dB GR. Egyáltalán nem tűnt fel, hogy utólag processzálva rosszabb lenne az eredmény. Az UAD pluginekből meg a 1176 pl. félelmetesen közel van az eredetihez. Nagyon szívesen mondanám 1176 tulajként hogy a pluginek sehol nincsenek, de nem ez a helyzet, csak nagyon extrém helyzetben tapasztaltam más viselkedést, abban valószínűleg a klónok is elvéreznének. 

A felvétel leginkább a mikrofonokon, azok elhelyezésén, a preampen, és a jól kitalált jelszintezésen múlik. Ja igen, hangszer és zenész mindenek előtt, az szinte magától értetődő.

Link to comment
Share on other sites

36 perccel ezelőtt írta A/D:

Ó a modell dezignáció. Jó, elmondom hogy a 1176LN és a Bluestripe között kb az extra ratio a difi hangra. De ha ezen rugózunk, akkor a 1176 AE-ről van szó, amiben benne van az LN (Low Noise) A és E revízió. 

Silk módszeréről: ő főleg EQ-t és levellert használ felvételkor, kompresszort soha. De ez is masszív overprocessz máshoz képest, nemigen láttam olyan hangmérnököt, aki ilyen szinten beavatkozna a felvételbe.

Olyat biztosan nem mondott, hogy a konvertert megvédd az overloadtól, szerintem ezt te találtad ki (azon túl hogy erre a 1176 nem alkalmas fyi). Abban csak reménykedem, hogy limitert senki nem használ felvételekhez, hanem be tud rendesen állítani jelszinteket.

"feszes, csattan, köpköd, rúg, harap" - írta a szerző Fallika. Ha ez nem teszi nyilvánvalóvá eléggé, hogy ez miért nem ideális non-destruktív sávolásra, akkor semmi.

A KT 1176 legkisebb ratioja 4:1 (az AE tud 2:1-t is). Ha valaki esetleg nem hallja hogy ez bizony felvételnél overkompressz, azért kicsit utánagondolva remélhetőleg legalább felfogja mit jelent ez.  Nem mellesleg a 1176 jelzaj viszonya "szédületes" 81 dB, és ezt annak kapcsán említem, hogy 2017-et írunk, amikor nem szalagra veszünk, hanem nagyon durva specifikációval rendelkező konvertereket használunk már a prosumer kategóriában is, vagyis a konverterek kihajtása stratégia már nagyon nem áll meg. 

A 1176-ból trackingre egy is sok. A 2264ALB is egy nagyon agresszív állat, ritkán, de őt szoktam használni ilyen célokra, és azt sem a felvételkor. Felvételkor viszont szinte mindenen levellert használok és nagyon enyhén (Cranesong Falcon), max 5-6dB GR. Egyáltalán nem tűnt fel, hogy utólag processzálva rosszabb lenne az eredmény. Az UAD pluginekből meg a 1176 pl. félelmetesen közel van az eredetihez. Nagyon szívesen mondanám 1176 tulajként hogy a pluginek sehol nincsenek, de nem ez a helyzet, csak nagyon extrém helyzetben tapasztaltam más viselkedést, abban valószínűleg a klónok is elvéreznének. 

A felvétel leginkább a mikrofonokon, azok elhelyezésén, a preampen, és a jól kitalált jelszintezésen múlik. Ja igen, hangszer és zenész mindenek előtt, az szinte magától értetődő.

Ködösítés, ködösítés, ködösítés.

Egy ember van itthon akinek hiszek és őt tartom a legjobb hangmérnöknek itthon. Na, ő nagyon gyakran vesz fel 1176-tal. Tőled viszont még semmiféle munkát se hallottam, nem tudom mennyire mutatsz túl a bedroom producer katagórián :D

Link to comment
Share on other sites

4 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Gúnyosan szarkasztikus, mondhatni kicsit bunkó megjegyzés volt ez a részedről. Ott van a Purple Audio MC76 illetve MC77, amik azonos minőségi kategóriát képviselnek az UREI/Universal Audio gyártmányokkal. Ők megtették, hogy belerakták egy 500-as modulba az eszközt, meg lehet vásárolni Action néven, és egészen biztos kiváló eszköz.

Egy rahedli 1176 replika van a piacon. Ott van például a Hairball Audio DIY terméke mind klasszikus 2U, mind 500as változatban a FET/RACK illetve a FET/500, két illetve három verzióban is mind mind minőségi alkatrészekkel. Ott van a Stam Audio SA-76-ja szintén nem 5%-os ellenállásokból és olcsó Yageo elkókból van összefusizva. Létezik ugye a Warm Audio verzió, ez sem a gagyi minőség jegyében készült, és ott van a Klark Teknik is. Van bőven termék a piacon, mindenki választhat a pénztárcájának megfelelőt, egyszerűen szükség van arra hogy legyen alternatíva 1176-ból mert az emberek szeretik, és nem mindenki tud annyit megfizetni mint amennyibe az Universal Audio gyártmány kerül. A képen látottak amúgy nem indokolják a durva árkülönbséget, és biztos vagyok benne hogy mindegyik jó és szerethető eszköz, ami miatt annyiba kerül egy UA verzió hogy presztizs ha meg tudod venni az eredetit illetve értéktartó.

A KT 2U méretére nagyon egyszerű a magyarázat: az emberek ránézésre nagyon hasonlót akarnak, mint az eredeti.

 

miért voltam bunkó? mert nem értünk egyet? érv is van vagy csak sértegetsz? 

Az a baj, hogy megjegyeztem hogy a Behringer volt mindig is az a cég, aki külső megtévesztéssel operált és a nemrég kilóra megvett Klark Teknik is ezt teszi most aki eddig sose? Ez a megjegyzés sértő számodra? Miért nem a Klark Tekniknek sértő amit csinál?

Kérdés, hogy ki csapja be jobban magát? Mindenki tudja hogy belbecs teljesen más, de az a fontos hogy kívülről mégsicsak legyen olyan mint a 1176? Mi az üzenet, hogy a 1176 a külcsínyről szól és nem a soundról? Mert anélkül például nem lehetne eladni, mert akkor már nem 1176? Én meg azért vagyok bunkó mert kimondtam ezt a nyilvánvaló szélhámosságot, és ezt nem esik jól hallani? :) 

"egyszerűen szükség van arra hogy legyen alternatíva 1176-ból mert az emberek szeretik" - szerintem is elég ok ez arra, hogy kéne még vagy 100 különböző klón. Sőt, mindegyiket hívjuk 1176-nak. Legyen 100 forintért is meg 900ezerért is. Nem állítom, hogy az eredetiben a presztizs nincs benne, de az miért kevésbé elfogadható, mint mikor durván túláraznak egy futószalagon távolkeleten fillérekért gyártott valamit tervezett elavulással (smd!!!! ha ez elromlik, kidobod!) amit kizárólag(!) azért tehetnek meg mert kívülről hasonlít egy ikonikus eszközre? Mennyiért lehetne eladni ha Behringer logó lenne rajta? Ja de hogy ez Klark Teknik, az rögtön más, az már presztizscég! Ezt hogy neveznéd? (Költői kérdés volt)

"A képen látottak amúgy nem indokolják a durva árkülönbséget,"

Ez a te bajod, nyilván nem érted mit kell a képen nézni és vagy nincs a gyártásban tapasztalatod, és úgy tűnik nem is érdekel. Nekem oké, megint csak egészségedre. 

Link to comment
Share on other sites

2 perccel ezelőtt írta A/D:

miért voltam bunkó? mert nem értünk egyet? érv is van vagy csak sértegetsz?

Vett egy kolléga valamit, amit úgy gondolt hogy neki meg fog felelni, és írta hogy tetszik neki az eszköz. Ő úgy látja, hogy abban a munkakörnyezetben, berendezkedésben, stb ennyi ilyen jellegű vasra van szüksége amiért ennyit tud áldozni. Ő úgy gondolja, hogy ezek az eszközök inspirálóan hatnak a munkájára, jót tud velük csinálni, és boldog ezekkel az eszközökkel. Erre te idejössz (idepiszkítasz) hogy ez biztosan egy kalap szar. Ez körülbelül az a kategória hogy a szomszéd gyerek kapott egy zsír új piros Matchbox-ot, de neked a kék tetszene, ezért lefikázod hogy "te milyen egy göncöt kaptál". Ez az én értékrendemben bunkóság.

Link to comment
Share on other sites

8 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Ködösítés, ködösítés, ködösítés.

Egy ember van itthon akinek hiszek és őt tartom a legjobb hangmérnöknek itthon. Na, ő nagyon gyakran vesz fel 1176-tal. Tőled viszont még semmiféle munkát se hallottam, nem tudom mennyire mutatsz túl a bedroom producer katagórián :D

itthon mindenki bedroom producer kategória, csak van akinek belefér még kiadni azt amit csinál.

Az állításom továbbra is az, hogy poszt kompresszálni nem rosszabb mint felvételkor, ez pedig a kedvenc hangmérnöködre megfogalmazott állítás sem cáfolja, ne tettesd a hülyét.

Ráadásul Silkre is te hivatkoztál amiről pont kiderült hogy mennyire érdemel hitelt.

Én befejeztem veled a vitát, nyilvánvalóan megmondani jársz ide, és most sértegetni próbálsz mert kicsorbultak az érveid. Nekem ez így nem túl izgi.

Kompresszorozzál úgy és annyit ahogy akarsz. 

 

Link to comment
Share on other sites

Jaj, ne veszekedjünk, ez az egész az ízlések és pofonok keretein belül zajlik, abban viszont egyet értek, hogy mindenki másképp csinálja.

Mindenkinek igaza van és senkinek! :) a jó felvétel alapja: Zenész - tér - hangszer - mikrofon - előfok - AD, de azt mindenki maga dönti el, 

hogy hogyan roncsolja a hangot, mivel azzal kerül a mixbe és foglalja el méltó helyét. Én szeretem a 1176-ot és a KT ott van és a fenti képek

alapján nem rangsorolnám őket, mivel mindegyik másképp csinálja azt, amit, de a KT van a legközelebb az igazsághoz, amiben nagyon jó alkatrészek

vannak és ugyan annyi, mint az UREI-ben, csak kisebb. Megjegyezném a KT bemeneteinél a panelt függőlegesen helyezték el, azért tűnik

kevesebbnek! Amúgy sok nagyság használ LA2A-t és 1176-ot már a felvételnél és ez nem a jelszint beállításáról szól, hanem arról, hogy amikor

az énekes kiveri a biztosítékot, az legyek király és ne valami betorzult és elhalt rottyanás... :) már csinálom a mintákat...

Link to comment
Share on other sites

1: a képeket azért linkeltem be, mert arra számítottam, hogy lesz aki érti az smd és thruhole alkatrészekből és egyéb finomságból adódó gyártási +költségtöbbletet+. nem arról van szó, hogy az egyikben függőleges a panel a másikban meg vízszintes, de ezt szerintem bárki látja. ha az UA felületszerelt vackokból rakná össze a 1176-ot és kínába, akkor az is ennyibe kerülne. ez volt az egyik tétel

2: a másik a komprimálásról szól. tisztázni kéne hogy a 1176-ot kompresszornak használod felvételkor vagy csak torzítónak. Amikor ezt látod valami hírességnél a felvételi láncban nem tudhatod sem azt, hogy komprimált-e vagy sem, és azt sem, hogy végül megismételték-e a felvételt bypass módban vagy sem. Én azt látom hogy itthon mindenki szinte túlnyomja a kompresszorokat, ezt se ízlésesnek, se átgondoltnak nem tartom, de ez nyilván legyen az én privát bajom.

Nekem sok időbe tellett rájönnöm, hogy jobb felvenni 1176 NÉLKÜL mint 1176-tal, de én ezen már túl vagyok legalább 8 éve ha nem több. Én ugyanúgy túlhasználtam mikor felfedeztem mint most te csinálod valószínűleg.

Végül: a plugin ugyanúgy csinálja a torzítást mint a vas. Igen, konverter után is, nem ezen múlik, ez volt a másik állításom, de ezt mindenki mintha elegendé a füle mellett. 

Link to comment
Share on other sites

3 perccel ezelőtt írta A/D:

1: a képeket azért linkeltem be, mert arra számítottam, hogy lesz aki érti az smd és thruhole alkatrészekből és egyéb finomságból adódó gyártási +költségtöbbletet+. nem arról van szó, hogy az egyikben függőleges a panel a másikban meg vízszintes, de ezt szerintem bárki látja. ha az UA felületszerelt vackokból rakná össze a 1176-ot és kínába, akkor az is ennyibe kerülne. ez volt az egyik tétel.

Jaj, SMD? Ezek szerint az AMS-Neve 1073N, a 1073DPA, a 1073DPD, a 1073DPX, A 1073LB, 1073LBEQ, 2264ALB, 88RLB stb mind mind szarok? :lolu::lolu::lolu:

Link to comment
Share on other sites

Kedves AD! Elnézések kérem, de megjegyzem, nincs igazad! A KT-ben nincs SMD technológia. Elismerem az álláspontod, miszerint a profi és régi cuccok alkatrészkészlete közelébe sem érnek a mai gyártók, de

vannak kivételek, hiszen a jó minőség a mai napig beszerezhető! Én pl. USA-ból hozatok csak kondikat, mert itthon nincs!

Mind a 3 1176 nyákra ültetett alkatrészeket tartalmaz még az UAD is, csak ott szemmel láthatóan nagyobbak a kondik, tranyók és a távolságok az alkatrészek között, ami nem feltétlenül jobb!!! 

Jelen topik arról szól, hogy milyen lehet a 1176 KT? Nos szerintem jó és megpróbálom feltölteni a hangmintákat. 

Nekem is van UAD 2 és kikeverhető a 1176 pluginből ugyan az, amit feltöltöttem, de az alja és a teteje soha nem lesz olyan! Ez tény!

Szóval, tisztelettel kérlek, zárjuk le ezt a szar, amit nem is hallottam című felesleges vélemény nyilvánítást! A mai cuccok többsége SMD, mind a hangkártyák,

keverők, szintik ...stb. az idő eldönti, de az UREI a király ez is tény, azonban, ha nincs lóvé itt a Klark Technik! Kezdjétek el forgalmazni, mert nekem min. 4db még kell! :) 

 

Fontos: A fájlok nyersek, nincs se EQ se effekt, se kompi, csak a 1176-tal jelölt fileokat hajtottam át utólag a KLARKON saját szám szaga szerint! (RME Multiface I ki aztán vissza) a 1176-tal jelölt fájlok nem nyersek, azokon van a Klark Teknik.

A hangerő különbség senkit ne tévesszen meg! 

Felvételnél az előfok AMEK Tac Bullet keverő; RME Multiface II; Saját magam építette csöves U47 copy mikrofon az éneken, roomon és az akusztikus gitáron.

Bass.: Fender Jazz Bass Classic 60 MIM - EBS Session 60 előfok az RME line in-be

Acc: Gibson J160, 10-es, régi húrokkal + mikrofonom + Amek + RME

Pergő: Yamaha Power V Special - Philips miki (MD421) - Amek - RME

Dob room: Mikrofonom - Amek - RME

Szerintem hallható ami kell, aztán mindenki vegyen egyet és tekergesse magának odahaza! Nekem bejön! Szívesen!

Gaben

www.centurystudio.hu

Innen tölthetitek le:

https://drive.google.com/open?id=0B88RAJaF8CbdWFREQkt6U201WEU

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 perccel ezelőtt írta Fallika:

ne rakjátok egybe, csak kiragadtam részleteket! az akusztikus gitár más helyről van és a bass is...

OK, így világos.

A mintákat meghallgatva azt kell, hogy mondjam: én egészen biztos, hogy nem raknám a láncba felvételkor azt a kompresszor, mert ha így tennék, akkor a fejemet a falba verném a keveréskor.

Nem tudom mennyire volt tudatos a kompresszor beállítása a minták készítésekor, de ez így nekem nem jön be. Azt hallani, hogy pumpál OK... de mi a cél?

Szerintem ne vegyél még 4-et ebből, próbálgasd ezeket.

Peace!

Link to comment
Share on other sites

Én akkor használnám az ilyen jellegű kompresszorokat felvételkor ha minimum tudom:

- Együtt játszik a zenekar

- Ismerem a számot, amit fel kell venni

- Konkrétan tudom, milyennek kell lennie a végeredménynek, a zenei rendezőnek világos elképzelése van a "szólásról"

Egyszerűen hallani kell a hangszerelést és a zenekart játszani, hogy felvételkor kompresszort használjunk, hogy azt jól, vagy legalább jól be tudjuk állítani, egyébként zsákutca. (szerintem!)

Link to comment
Share on other sites

13 perccel ezelőtt írta PropaneB:

Én akkor használnám az ilyen jellegű kompresszorokat felvételkor ha minimum tudom:

- Együtt játszik a zenekar

- Ismerem a számot, amit fel kell venni

- Konkrétan tudom, milyennek kell lennie a végeredménynek, a zenei rendezőnek világos elképzelése van a "szólásról"

Egyszerűen hallani kell a hangszerelést és a zenekart játszani, hogy felvételkor kompresszort használjunk, hogy azt jól, vagy legalább jól be tudjuk állítani, egyébként zsákutca. (szerintem!)

Én nem használok felvételhez kompresszort! Szerintem senki. (legalábbis aki tisztában van a keverés fogalmával) Max limitert...

Talán kivétel lehet az élőzenés stúdiófelvétel, amit egyből master szalagra veszünk és gyakorlatilag készre keverjük az anyagot a beállásnál,

a felvétel már csak szalagra történik, amit majd masterelünk...  (analóg felvételi lánc!)

A cél, hogy aki szeretne ilyen 1176-ot, az meghallgassa, hogy mit is csinál, ez szerintem hallható.

 

Link to comment
Share on other sites

Amúgy én szeretem a 1176-ot...de persze kell bátorság azzal felvenni...meg koncepció is kell. De amúgy 1176 nélkül lehet jó felvételt csinálni, koncepció nélkül meg nem. :)

Abban egyetértek, hogy a klón általában nem az "igazi". Mivel az ilyen legendás vasak jelenléte föleg akkor elkerülhetetlen, ha szélsöséges zenei beállításokból csinálnak "elönyt". Persza az is igaz, hogy a legtöbb embernek is csak ilyen szitukban "szúr fület", azaz ismeri fel egyátalán a vasat. Ergo, mivel a klónok általában pont az ilyen szitukban csinálnak valami "nagyon mást", ez a produkció szempontjából nem szokott jó lenni. Viszont az is igaz, hogy ott van a rengeteg sáv, amin simán dolgozhatnak úgy, hogy a kutya se figyel rájuk, s akár 1000 más dologgal is megoldható ugyanaz.

Ugyanakkor, abszolút elfogadom, hogyha valakinek pont egy ilyen "vacak klón" mozgatja meg a zenei fantáziáját, akkor meg miért ne? Egymillió esetben láttuk már, hogyan lehet akár valami amúgy elképzelhetetlenül ergya dologból is elönyt kovácsolni, slágert faragni. Tény viszont, hogy nem ecccccerü. :)

Amúgy szerintem meg a a tepsikóla szar..csak a koca a jó :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...