Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

1 perce írta rootkiller:

Az hogy az X32 egy Midas vagy az M32 egy Behringer fejlesztés az kb teljesen mindegy mert ugyanaz a termék két eltérő minőségben.

És ezt amúgy tesztelte már valaki egymás mellett?
Én dolgoztam mindkettőn már, de így élőben nem volt semmi feltűnő eltérés.
Vélhetően ugyanazokból a kínai szutykokból van összerakva mindkettő, így elvileg nem nagyon kellene különbségnek lenni,
ha valóban ugyanazok az áramkörök vannak benne, és ugyanaz a szoftver.
Az sem lepne meg, ha ugyanabban a kínai gyárban készülne mindkettő.
 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 166
  • Created
  • Last Reply
5 perccel ezelőtt írta rootkiller:

Amúgy biztos hogy nem szar, de itt-ott azért érezhető lesz a hangján a spórolás.

Csak "Itt-ott"? :)
Ennyi pénzből szerintem csak parasztvakításnak lehet jó.
Még a Purple klón is majdnem háromszor ennyibe kerül 
és mivel klón, nem nagyon lehet ráfogni, hogy a nevet kell megfizetni.
Látatlanban mondom, hogy az UAD MKII plugin szinte biztosan jobban szól ennél.

Link to comment
Share on other sites

24 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Csak "Itt-ott"? :)
Ennyi pénzből szerintem csak parasztvakításnak lehet jó.
Még a Purple klón is majdnem háromszor ennyibe kerül 
és mivel klón, nem nagyon lehet ráfogni, hogy a nevet kell megfizetni.
 

Ha csak az alkatrész árat nézzük, akkor még mindig majdnem, ha nem 100%-os haszonnal tudja adni. Ehhez ismerni kellene a bemenő, kimenő trafók típusát. Ezekben sosem az alkatrész kerül sokba. Még nagyon jó minőségű alkatrészekből építve sem ! 

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta deneverstudio:

Lehet, hogy igazad van, de a 3-4-szeres árkülönbség azért mindig gyanús.
Szerintem okkal gondolom, hogy ez nem az, mint aminek első pillantásra látszik.

A neten rengeteg szerviz dokumentáció megtalálható, alkatrész lista alapján bárki meg tudja nézni, hogy mi mennybe kerül. Ha szigorúan az alkatrész árat nézzük, akkor néhány termék több száz % -os haszonnal van árazva. A -tól-ig árat szimplán az befolyásolja, hogy ki milyen minőségű alkatrészekből rakja össze, és nyilván ez befolyásolja a hangot is. Viszont az Universal Audio/UREI hang sem kerül alkatrész áron 6-700.000Ft-ba.
Nagy valószínűséggel ez a termék nem azt fogja hozni 100%-ban, de attól még nem biztos, hogy rossz. Én még mindig azt mondom, a puding próbája az evés.
Találgathatunk, eltérhetünk a témáról jobbra- balra, de addig nem tudjuk, mit tud, amíg valaki hozzáértő, és lehetőleg olyan, aki már használt eredeti UREI/Universal Audio 1176-ot, össze nem hasonlítja, vagy ki nem próbálja. Csak utána fog kiderülni, hogy örüljünk neki, vagy szimplán figyelmen kívül kell hagyni a terméket.

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta deneverstudio:

Hangosító cuccokba amúgy biztosan jó lehet, de a mai digitális korszakban oda meg minek?

A KT jelenlegi termékpalettáját 1-2 régi klasszik outboard mellett DI boxok, különböző keverőbe való kártyák, különböző digitális formátumkonverterek teszik ki. Szó sincs arról hogy ők nagy mennyiségben gate/comp/eq-ban gondolkodnának live-ra. Na meg persze most ott van a 1176 amit majd eladnak mindenféle olyan stúdiós arcnak akiknek kell egy vas 1176.

Egyszer nézegettem egy nagyon megfejtett 1176 projektet, a csávó konkrétan megnézte hogy ebből meg abból a projektből mit vesz át és továbbfejlesztette őket. Volt részletesen kidolgozott Bill of Material is, 400€ körül volt a projekt teljes költsége. Ezt szerintem a KT nagy mennyiségben, saját gyártású trafókkal és SMD alkatrészekkel olyan 100-150 €-ből hozza ki. Ez a lom nagyjából 600$ adó nélkül ami 400$-ért kerül a viszonteladóhoz, nagyjából minden egyes darabon 200-250$-t keres behringer bácsi. Nem ismerem a piac nagyságrendjét de szerintem 1000 darabot elég hamar el fognak belőle adni, jönnek majd a tesztek is amint kint lesz a cucc és illedelmesen leírják majd hogy egész fasza de nyilván ennyiért nem várható el hogy ugyanolyan jó legyen, de ajánljuk azoknak akik nem engedhetik meg az eredetit.

Amúgy a Purple Audio az valamiért nem kópia számba megy.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a behringer x32 az behringer gyártmányú nem midas! Az lehet, hogy a midas egyik tervezője papíron rajzolt nekik egy előfokot, aztán viszont a behringer a rá jellemző olcsó kínai alkatrészekből rakta azt össze. Egyébként leginkább nem ez számít hanem, hogy mennyire tudsz vele dolgozni. Nekem a hangja nem tetszik ráadásul egy m7cl el vagy ls9-el jobban boldogulok mivel azt szoktam meg.

Link to comment
Share on other sites

A hangja nekem egyiknek sem tetszik különösebben.
Nagyjából ugyanazt rakom össze amúgy mind a három pulton, csak ezen gyorsabban.
Nekem jobban kézreáll, biztos azért mert ezen dolgoztam sokat.

Amúgy rajta van a Midas felirat is a Behringer mellett, licensz az egész.
Még a gombok is ugyanott vannak, csak másképp néz ki egy kicsit.
Azt nem tudom, hogy mi a valódi különbség köztük, a lényeg, hogy jól használható mind a kettő.
Persze jobban örülök, ha valami nagyobb pult van valahol, de nagyon sok helyen összetenném a kezemet,
ha ilyen lenne a rettenet Rolandok és hasonló szörnyűségek helyett.
Azok sokkal rosszabbul szólnak és szinte teljesen használhattatlanok.
Volt olyan, amin pontosan egy darab adatbevivő gomb volt összesen, ami agyrém.

Link to comment
Share on other sites

20 órája írta Hobkins:

A neten rengeteg szerviz dokumentáció megtalálható, alkatrész lista alapján bárki meg tudja nézni, hogy mi mennybe kerül. Ha szigorúan az alkatrész árat nézzük, akkor néhány termék több száz % -os haszonnal van árazva. A -tól-ig árat szimplán az befolyásolja, hogy ki milyen minőségű alkatrészekből rakja össze, és nyilván ez befolyásolja a hangot is. Viszont az Universal Audio/UREI hang sem kerül alkatrész áron 6-700.000Ft-ba.
Nagy valószínűséggel ez a termék nem azt fogja hozni 100%-ban, de attól még nem biztos, hogy rossz. Én még mindig azt mondom, a puding próbája az evés.
Találgathatunk, eltérhetünk a témáról jobbra- balra, de addig nem tudjuk, mit tud, amíg valaki hozzáértő, és lehetőleg olyan, aki már használt eredeti UREI/Universal Audio 1176-ot, össze nem hasonlítja, vagy ki nem próbálja. Csak utána fog kiderülni, hogy örüljünk neki, vagy szimplán figyelmen kívül kell hagyni a terméket.

Egyik ismerősöm most esik neki a régi  LA2A másolatnak (Ilyen van ismerősi körbe A/B tesztbe nézni) Eredeti alkatrészek annyi hogy a ház DIY ház lesz kb 450 ezerből kihozható. Ő mondta hogy a ma kapható LA2A már nem teljesen olyan mint a régi (valamelyik alkatrészt mondta hogy nem az van benne mármint az universal audio kiadásban) 

A 1176 nem tudom mennyibe kerül akatrész árba de rákérdezek

Link to comment
Share on other sites

45 perccel ezelőtt írta Loop:

Egyik ismerősöm most esik neki a régi  LA2A másolatnak (Ilyen van ismerősi körbe A/B tesztbe nézni) Eredeti alkatrészek annyi hogy a ház DIY ház lesz kb 450 ezerből kihozható. Ő mondta hogy a ma kapható LA2A már nem teljesen olyan mint a régi (valamelyik alkatrészt mondta hogy nem az van benne mármint az universal audio kiadásban) 

A 1176 nem tudom mennyibe kerül akatrész árba de rákérdezek

Ahogy én néztem az LA doksit, nem kerül az 450-be sem. T4 opto a sarkalatos pontja alkatrész beszerzés ügyileg. Az utángyártott nem olyan drága (cirka 30, kérdés, hogy mennyire jó). eBay-en láttam egyszer UA T4 opto-t 70 ropiért. Sok sikert az ismerősödnek! Ha be tudja kalibrálni, és viszonylag gyári alkatrészekből rakja össze, nem lesz rossz :)
Én már végig néztem a 1176 árlistát, de köszönöm. Maradjunk annyiban, hogy nagyon olcsó ahhoz képest, amit a boltban elkérnek érte. Az már más kérdés, hogy valaki be tudja-e kalibrálni, vagy sem. Ott van a bukta lehetősége.

Link to comment
Share on other sites

Ha 100%-ban eredeti alkatrészekből rakod össze és ő igy akarja egyedül a ház lesz DIY ház ami teljesen megegyezik az eredetivel de látszik rajta hogy DIY és van egy teljesen eredeti LA2A amivel tudja A/B nézni illetve kalibrálni össze lehet rakni. 

Link to comment
Share on other sites

6 perccel ezelőtt írta Loop:

Ha 100%-ban eredeti alkatrészekből rakod össze és ő igy akarja egyedül a ház lesz DIY ház ami teljesen megegyezik az eredetivel de látszik rajta hogy DIY és van egy teljesen eredeti LA2A amivel tudja A/B nézni illetve kalibrálni össze lehet rakni.

Nem is állítottam, hogy nem :) Én DIY párti vagyok teljesen ;)
Neki meglehetősen szerencséje van, hogy eredeti LA van kéznél a kalibráláshoz. Megfelelő műszerezettség is gondolom. Majd közöld a végeredményt légy szíves. Kíváncsi vagyok.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 10/27/2016 at 18:23 írta deneverstudio:

A hangja nekem egyiknek sem tetszik különösebben.
Nagyjából ugyanazt rakom össze amúgy mind a három pulton, csak ezen gyorsabban.
Nekem jobban kézreáll, biztos azért mert ezen dolgoztam sokat.

Amúgy rajta van a Midas felirat is a Behringer mellett, licensz az egész.
Még a gombok is ugyanott vannak, csak másképp néz ki egy kicsit.
Azt nem tudom, hogy mi a valódi különbség köztük, a lényeg, hogy jól használható mind a kettő.
Persze jobban örülök, ha valami nagyobb pult van valahol, de nagyon sok helyen összetenném a kezemet,
ha ilyen lenne a rettenet Rolandok és hasonló szörnyűségek helyett.
Azok sokkal rosszabbul szólnak és szinte teljesen használhattatlanok.
Volt olyan, amin pontosan egy darab adatbevivő gomb volt összesen, ami agyrém.

Mi a véleményed a - már komolyabb - Yamaha 02R konzolokról vagy az Allen and Heath-ről, SSL-ről (hasonló max. $10.000 kategóriában)?

Esetleg mivel van jobb tapasztalatod?

Engem inkább a stúdióba szánt termékek érdekelnek...

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta rootkiller:

A Yamaha 02R az egy baromi régi valami, még 199x :D

Haha. A VCM-es verzióját ma is gyártják. Link

Nem tudtam a pontos nevét, bocs. :P

Kíváncsi vagyok, mi a helyzet a "megfizethető" digitális keverők terén, persze olyat soha nem vennék. Ha milliárdos lennék, valami kisebb analóg pultot vennék (talán SSL), de attól tartok akkor is huszadrangú lenne ez a hobbim. :) 

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 29 October 2016 at 22:22 írta Tetsuo:

Haha. A VCM-es verzióját ma is gyártják. Link

Nem tudtam a pontos nevét, bocs. :P

Kíváncsi vagyok, mi a helyzet a "megfizethető" digitális keverők terén, persze olyat soha nem vennék. Ha milliárdos lennék, valami kisebb analóg pultot vennék (talán SSL), de attól tartok akkor is huszadrangú lenne ez a hobbim. :) 

Soha nem vennék stúdióba digitális plutot akár mennyire jónak tűnik

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 10. 26. at 13:39 írta A/D:

Ez annyit jelent, hogy a Klark Teknik az új Behringer. Apropó. Ismer bárki legendás vagy akárcsak jó Klark Teknik terméket?

Igen, én ismerek egyet, használom is: DN 100 active DI Box

https://www.music-group.com/Categories/Klarkteknik/Signal-Processors/DI-Boxes/DN100/p/P0AHB

Link to comment
Share on other sites

Hangfalvásárlás alkalmával beszéltem egy kollégával, akinek az ismeretségében van egy illető, aki 1176 és LA2A klónozással foglalkozik. A héten meglátogat egy-egy ilyen eszközzel, amit alkalmam lesz kipróbálni. Sajnos nem tudom A/B teszt alá vonni az eredetikkel, de akinek van ilyen, azzal szívesen csinálok egy "shout out" tesztet!

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2016. 10. 26. at 18:04 írta deneverstudio:

Oké, de ezen nem megy át hang.
Szóval, akkor pontosítok.
Olyan Behringer cuccot keresünk, amin átmegy a hang és az valami hasznos dolgot csinál vele. :)

Mi újság pl az ADAT interfészeikkel? Használható vagy felejtős? Ha felejtős, mi lenne jobb alternatíva?

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta comp:

Mi újság pl az ADAT interfészeikkel? Használható vagy felejtős? Ha felejtős, mi lenne jobb alternatíva?

Ha az ADA-8000-re gondolsz, az rettenet gagyi, mint minden, amit abban az időszakban csináltak.
Talkbacknek és dobmonitornak használjuk, arra pont megfelel.
Felvenni felesleges vele bármit is.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Azt azért ne felejtsétek el, hogy rengeteg projekt low-end, minimális pénzért használható hangfelvétel. Ha olyan a vevőkör, nem feltétlenül éri meg drága eszközöket venni, mert nem az az igény.

Ezt az igényt és piacot célozta meg a Behringer anno, meg az SM Pro Audio meg a stb. Egyébként, ha valakinek van műszerész affinitása, jó minőségű opamp meg aktív/passzív komponenscserékkel mondjuk Focusrite Platinum szintre fel lehet őket húzni.

Viszont ez az eszköz low-end -hez drága, high-endhez meg inkább eredetit. Szóval ez a "van pénzem, de naív vagyok" piacra készült valszeg IMHO

Link to comment
Share on other sites

Focusrite Platinum sem mondható túl komoly dolognak, de persze azért nem Behringer szint.
Pénz persze gyakran kevés van egy projektre, de olyat én még nem láttam, hogy direkt szar felvételt
akart volna valaki csinálni, szóval igény az mindig van a drága eszközökre, max pénz nincs rá.
A leghulladékabb dolgokat szerintem ez esetben is pénzkidobás megvenni.

Ezek az olcsó Behringer cuccok konkrétan átverés mind.
Leginkább csak vizuálisan működnek, semmi hasznos dolgot nem csinálnak.
Akkor ártasz a legkevesebbet a felvételnek, ha kikötöd őket a láncból.
18-20 évvel ezelőtt én is olyan buta voltam, hogy bedőltem ezeknek és vettem egy rakással.
Aztán pár hónap alatt kiderült, hogy teljesen felesleges volt és eladtuk az összeset.

Mindig van jobb megoldás, mint ezekkel dolgozni.
Ha valaki olcsón akar jó felvételt csinálni, akkor vegyen pl. ISA One-t.
Nem egy kifizethetetlen összeg és az tényleg jó.
Élő dobot meg teljesen felesleges felvenni egy ADA8000-zel.
Rossz élő dobot senki nem akar hallgatni. Ha nincs rá pénz, hogy két napra bemenjen a zenekar egy rendes stúdióba,
akkor érdemesebb leprogramozni. Ma már nagyon jól meg lehet csinálni úgy is.

Hangsúlyozom, hogy mindezt a korabeli ócskaságaikra mondom.
Manapság komplett cégeket vesznek meg az összeharácsolt pénzből.
Olyanokat, akik náluk sokkal jobb minőségű dolgokat csinálnak.
Pl. a Midas és a Klark Teknik.
A Midastól átvett pult korrekt lett, a Klark cuccokat még nem hallottam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...