Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Énekfelvétel, hangkártya, keverő


kib

Kérdés

Ha van egy Focusrite Saffire PRO 14 hangkártyám, meg egy Tapco Blend 6 keverőm, melyikbe dugjam a mikrofont (AT2020), közvetlenül a hangkártya mikrofonbemenetébe, vagy a keverőn keresztül vegyem fel az éneket? Melyiknek van több értelme, melyik ad jobb eredményt, melyiknek mi az előnye/hátránya?

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

A Tapco 1969-ben jött létre a Mackie elődjeként. Én azért kipróbálnám egy 40 éves Tapco mikrofonerősítőjét is :)

Bár lehet, hogy ez egy új darab - nem tudom gyártanak-e manapság Tapco néven - és ugyanolyan trágydomb, mint a Pro 14.

ez a taapco nem az a tapco már, most a mackie budget márkájaként funkcionál, behringer kategória...

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok! Hasonló lenne az én kérdésem is, azzal a különbséggel hogy nem csak a be hanem kimenettel is operálok. A monitor hangfalaim egy alsó kategóriás keverőhöz vannak kötve, pusztán praktikusságból, mert így az összes hangszerem egyszerre tudom használni, nem kell folyton kábeleznem. Viszont a gépem is erre a keverőre van kötve tehát a kijövő jelemet még rajta is végigküldöm mire a monitorba ér. Kérdésem hogy mennyire befolyásolja a minőséget, ill. mennyivel érnék többet egy passziv monitor controllal. Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Share on other sites

Szia! Ha jól értem akkor most aktív monitorokat használsz ?

Természetesen visszatérve a kérdésedre, minden befolyásolja a hangképet amin átvezeted a jelet. Azt hogy jó vagy rossz irányba azt a berendezés, (jelenesetben a keverő) minősége biztos befolyásolja. Nem tudom milyen a hangkártyád de ha van több kimenete akkor célszerű lenne valamelyik kimenetét csak a lehallgató rendszerre használni. A passzív monitorok annyival bonyolítják a dolgot, hogy ahhoz még kell valami olyan végfok, aminek a frekvencia átvitele alkalmas lehallgató monitor meghajtására. Az aktív viszont úgy van kitalálva, hogy amit a hangszóró készlete tud azt tudja a benne lévő elektronika is.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Új versenyző vagyok itt, remélem jó helyen teszem fel a kérdésemet!

2 Pc-s hangkártyát kötöttem össze S/PDIF-en kersztül. Az egyik egy Korg Zero 4, a másik egy Focusrite Liquid Saffire 56. A Zero4-et használom hangszerként, valamint hagkártyaként és a Saffire-val szeretném fölvenni, rögzíteni a Zero4 jelét. A Saffire látja a Zero4 S/PDIF jelét , de az Ableton (amivel rögzíteni szeretnék) nem látja. Azt gondoltam a jó hangminőség kedvéért kikerülöm az analóg kapcsolatot, de jól gondoltam-e ezt így? Egyáltalán két gép (hangkártya) között melyik a legtisztább út?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Megkértek, hogy segítsek felvenni egy kórust templomban. Első akadály, még sosem csináltam ilyet… Ami adott, egy Macbook, egy Babyface és egy Ableton. Mikrofonnal már elég nagy problémák vannak, SM58, vagy 57 párt tudunk szerezni kölcsönbe. Érdemes ezzel nekiállni? Hol érdemes elhelyezni ezeket, két monó sávra, avagy egy sztereóra vegyem? Vegyem fel egybe, vagy menet közben szüneteknél mentsem stb…

Minden tanácsot köszönettel veszek!

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Új versenyző vagyok itt, remélem jó helyen teszem fel a kérdésemet!

2 Pc-s hangkártyát kötöttem össze S/PDIF-en kersztül. Az egyik egy Korg Zero 4, a másik egy Focusrite Liquid Saffire 56. A Zero4-et használom hangszerként, valamint hagkártyaként és a Saffire-val szeretném fölvenni, rögzíteni a Zero4 jelét. A Saffire látja a Zero4 S/PDIF jelét , de az Ableton (amivel rögzíteni szeretnék) nem látja. Azt gondoltam a jó hangminőség kedvéért kikerülöm az analóg kapcsolatot, de jól gondoltam-e ezt így? Egyáltalán két gép (hangkártya) között melyik a legtisztább út?

Én is épp most kóstoltam bele az S/PDIF zsinórozgatásba és azt tapasztaltam, hogy látja, hallja, felveszi a digitális jelet, csak nem monitorozza. Erre még nem találtam megoldást, de próbáld ki, hogy felvesz-e valamit úgy, hogy közben meg nem hallod. Egy lépéssel közelebb kerülhetsz a megoldáshoz, mert meggyőződhetsz, hogy jön-e a jel és akkor már csak a monitorozást kell a gépen belül megoldani. Én is épp ezen szenvedek.

Az analóg jelet símán lehet direktmonitorozni, de a digitális bemenetet még semmilyen wireing beállítással nem sikerült..., de felvenni éppenséggel felveszi.

Link to comment
Share on other sites

Igy van. Mackie mr5 MKII szól, EMU 1212m-adja a jelet. A keverő amit be szeretnék fűzni a láncba egy olcsó Phonic am220, ami annak ellenére hogy alsó kategóriás igen jó jel/zaj aránnyal bír. Tehát a zajosodás önmagában nem okozna gondot. Az aggályom azért van, mert nem tudom mennyire "piszkít" bele a hangképbe. Tehát ha végig küldöm rajta a hangkártya jelét mit vesz el belőle ill. ad hozzá, a tudtom nélkül. Egyáltalán érzékelhető-e a változás ezeken az eszközökön (mert hát nem felső kategóriás prémium cuccokról beszélünk). Mennyivel lenne jobb választás egy passzív hangerőszabályzó?

Link to comment
Share on other sites

Igy van. Mackie mr5 MKII szól, EMU 1212m-adja a jelet. A keverő amit be szeretnék fűzni a láncba egy olcsó Phonic am220, ami annak ellenére hogy alsó kategóriás igen jó jel/zaj aránnyal bír. Tehát a zajosodás önmagában nem okozna gondot. Az aggályom azért van, mert nem tudom mennyire "piszkít" bele a hangképbe. Tehát ha végig küldöm rajta a hangkártya jelét mit vesz el belőle ill. ad hozzá, a tudtom nélkül. Egyáltalán érzékelhető-e a változás ezeken az eszközökön (mert hát nem felső kategóriás prémium cuccokról beszélünk). Mennyivel lenne jobb választás egy passzív hangerőszabályzó?

Ha csak a hangerőszabályozás a lényeg, akkor szerintem ne rakd be a láncba a keverőt. A hangkártya jelét mindenképpen egyenesen a monitorokba, vagy ahogy említetted, passzív hangerőszabályzón keresztül juttasd el. Ha a fentebb említett praktikusságról van szó, akkor én azt ajánlanám, hogy a keverőt a hangkártya bementére kösd, akkor sem kell kábeloznod, minden hangszert tudsz használni egyszere, annyi különbséggel, hogy a gépednek sajnos akkor is menni kell, ha éppen nem szeretnél felvenni anyagot. Dehát valamit valamiért. Én így használtam anno, amíg nem vettem 1820m-et.

Link to comment
Share on other sites

Persze, nem kérdeztem, hogy mi a cél a felvétellel, mert ha pl rendes CD-n megjelenne, akkor nyilván nem kameramikrofonnal kell felvenni. Ha csak emlékbe kell a kórusnak, akkor meg bőven jó lehet az is. Koncertfelvétel lenne egyébként, vagy kifejezetten a  felvétel miatt mentek csak a templomba?

Link to comment
Share on other sites

Gyakorlatilag egy kóruselőadást kellene az "utókornak" felvenni, és nem ártana, ha jobban szólna a "megszokottnál" ami általában egy windows beépített audio + egy akármilyen mikrofon, amit találnak (jó esetben Shure SM !!)

Lehet, hogy sikerül egy darab Audio-Technika AT ?? mikrofon, most meg nem mondom a típusát, de elvileg nem a legolcsóbb verzió, állítólag a 200e ft-os kategória. Kérdésem: egy darabbal érdemes nekiállni?

Azután felmerült olyan is, hogy egy Tascam kézi felvevőt leteszünk valahová, és kész. Egyenlőre ennyi konkrétum van, de még dolgozom az ügyön :-)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem Jobban járnál ha eladnád a keverőt és vennél valami ad/da konvertert. Több legyet is tudnál ütni egy csapásra. Például egy Behringer ADA 8000 konvertert használnál akkor

- lenne 8 be és 8 ki meneted

- minden bemeneted egy választható mic/line bemenet lenne.

- egyszerre 8 csatornán tudnál felvenni ( vagy ha több hangszered van akkor például 4 szintetizátort tudnál egyszerre bekábelezni, vagy felvétel közben akár egyszerre használni)

A kimeneteit meg többféle variációban tudnád használni.

Én inkább ebbe az irányba gondolkodnék a helyedben.

Link to comment
Share on other sites

"Azután felmerült olyan is, hogy egy Tascam kézi felvevőt leteszünk valahová, és kész. Egyenlőre ennyi konkrétum van, de még dolgozom az ügyön :-)"

 

Én vettem fel Zoom H4-gyel templomi kórust küzdőtérről, a körülményekhez képest jó lett, jobb, mint az itt  nemrég vesézett Himnusz kórus verziók.

Link to comment
Share on other sites

Focusrite ISA ONE tulajok !

Lenne egy kérdésem: már sokadszorra veszem észre, hogy a felvett éneksáv torz. Túl van vezérelve

De ez elsőre vagy nem profi füllel nem vehető észre, csak utólag, a zenében, kompresszálva, eq-zva, jobban odafigyelve.

Szerintem ez azért van, mert nincs Master hangerő az előfokon, és anélkül ugye csak a bemeneti jelszint állításával tudjuk hangosabban felvenni az éneket.

minden rendes hardveren van master hangerő, OUtput gain, Level..nevezzuk barminek. Nyilvan nem a szamitogepen akarom az input trim-et allitgatni, hogy a zaj is jojjon vele...

Van ennek valami megoldása ?

Link to comment
Share on other sites

Focusrite ISA ONE tulajok !

Lenne egy kérdésem: már sokadszorra veszem észre, hogy a felvett éneksáv torz. Túl van vezérelve

De ez elsőre vagy nem profi füllel nem vehető észre, csak utólag, a zenében, kompresszálva, eq-zva, jobban odafigyelve.

Szerintem ez azért van, mert nincs Master hangerő az előfokon, és anélkül ugye csak a bemeneti jelszint állításával tudjuk hangosabban felvenni az éneket.

minden rendes hardveren van master hangerő, OUtput gain, Level..nevezzuk barminek. Nyilvan nem a szamitogepen akarom az input trim-et allitgatni, hogy a zaj is jojjon vele...

Van ennek valami megoldása ?

Milyen hangkártyád van?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...