Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Milyen szintit vegyek?


BalazsNothnagel

Kérdés

Mivel nem tudtam a régi absolute fórumba írni itt kezdtem egy újat ha már megvan az új változat akkor töröljetek légyszives de én nem találtam:)

Naszoval, én egy olyan szintit keresek ami kb 100-150 e huf között van, Virtual analog vagy analog polifon. Én nagyon kedvelem a virus hangzását de nincs 300e királyi fizetőezközöm :D mit javasoltok ? Néztem az r3 mat de az már kifogyott a mikro xl- az vagy lett volna hangmodul vagy minek a kis bilientyosz? A virus drága nekem. A lényeg hogy már hányok a pécém hangjától vasat akarok:D kíváncsi vagyok a véleményekre is! nem baj ha használtat javasoltok azok legalább tartják az árukat :D

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 664
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Istenem, 40 hang polifónia (van negyven ujjad?!)

És ha mondjuk kitartó pedált lenyomod közben, akkor hány hangot tudsz (tudnál) megszólaltatni egyszerre? :P

Továbbá sok esetben egy hang lenyomásakor több hang szólal meg. Gondolok itt arra, hogy a zongora hangokat több leütés erősségenként veszik fel, és ezeket szokták egymásra pakolni átfedésekkel. Tehát ha egy bizonyos erősséggel ütesz le egy hangot, akkor lehet, hogy egyszerre két vagy akár három hang is megszólal. Szóval az a 40 hang polifónia egy igényes, jól megtervezett zongora esetében is lehet kevés!

Link to comment
Share on other sites

Emberek, csak azt nem értitek, hogy a portable piano nem piano koncertre készül (de arra is alkalmas), és erre a fent említett példában regéltek piano koncert szitukról. Arra a pianino/grand piano készül. Nézhetitek a youtubeon a 128 polifóniát, meg is próbálhatjátok, hogy jé tényleg kifogy a nordból a 40 így és így, de a tény az, hogy a zongorát mint kísérőhangszert, vagy akár szólóhangszert sem fogjátok sose úgy meggyúrni sem a színpadon, sem a próbatremben, sem otthoni prüntyögéseitekkel, hogy negyven polit kihasználjatok. Ha lenyomsz egy hangot az !egy! 1 poly sztereo! hang ameddig tartod, nincs itt misztifiszti, mint a korg multilayereknél pl. Ha a jazzkonzis és klasszikus zongis embereim azt mondják, hogy: "nekem ez kell, mert ez szól a leg -zongorábbúl" és ezen a legélvezetesebb játszani és mikor megkérdezem tőlük, hogy láttak e már "keyboard overrun" feliratot vagy érzik e a polifónia hiányát, a válasz csak azt sugallja, hogy eszükbe se jutott, hogy vannak polifónia korlátjaik és imádják azt, amilyen reszponzív a HANGSZERÜK, és nem nevezik szintetizátornak a nordjukat. Polifóniasznobizmus :) Vegyé 240 lóerőt, mert azt tuti nem fogod kinőni. Reality, responsivty, inspiration, lost of the synth feeling, most portable -ezeket emelte ki két német jazzkonzis ismerősöm a nordjukat illetően. Hátrányként egy dolgot említettek: nem a legolcsóbb, ja meg piros :) Vannak márkák, típusok és vannak iparilag bevett hangszerek. Ezrk között jojózik a félprofi, amíg rájön, hogy sok hangszerváltás után miért is válnak egyes eszközök sztandarddá, nem a külön külön virító specifikációk és nem a piros szín miatt, hanem mert azon a legélvezetesebb játszani! Játszani és nem specifikázni.

Link to comment
Share on other sites

De ha nincs az embernek kompromisszum nélküliségre pénze?

Én szintúgy sok embert ismerek, aki mind a klasszikusban mind a jazz illetve "könnyedebb" műfajokban is mélyen benne vannak, és még véletlenül sem a nordokat mondják a "húj de hogy én mennyire boldog lennék egy ilyennel", mert mást is megkapnak ami legalább ilyen jó és nem kell érte fizetni. Lehet hogy pont azokkal az emberekkel találkoztál és beszéltél akik a nordokat részesítik előnyben, én meg pont azokkal találkoztam akik más egyéb gyártókat részesítenek előnyben.

Hogy egy klasszikust idézzek: "Ne feledjük 7 milliárd álláspont létezik" :)

Én amerre nézelődtem youtube-on a külföldi jazzistáknál sem túlnyomó többségben nordot láttam, sőt mindinkább kurzit meg yamahákat gyűrnek. Én még mindig nem értem mi ez a nordmánia, holott tudásban van ugyanolyan hangszer csak épp nem kerül annyiba. De megesküszöm, hogyha lesz egyszer rávalóm egy saját nordra leírom, hogy én mit tapasztalok a többihez képest.

Link to comment
Share on other sites

Emberek, csak azt nem értitek, hogy a portable piano nem piano koncertre készül (de arra is alkalmas), és erre a fent említett példában regéltek piano koncert szitukról. Arra a pianino/grand piano készül. Nézhetitek a youtubeon a 128 polifóniát, meg is próbálhatjátok, hogy jé tényleg kifogy a nordból a 40 így és így, de a tény az, hogy a zongorát mint kísérőhangszert, vagy akár szólóhangszert sem fogjátok sose úgy meggyúrni sem a színpadon, sem a próbatremben, sem otthoni prüntyögéseitekkel, hogy negyven polit kihasználjatok. Ha lenyomsz egy hangot az !egy! 1 poly sztereo! hang ameddig tartod, nincs itt misztifiszti, mint a korg multilayereknél pl. Ha a jazzkonzis és klasszikus zongis embereim azt mondják, hogy: "nekem ez kell, mert ez szól a leg -zongorábbúl" és ezen a legélvezetesebb játszani és mikor megkérdezem tőlük, hogy láttak e már "keyboard overrun" feliratot vagy érzik e a polifónia hiányát, a válasz csak azt sugallja, hogy eszükbe se jutott, hogy vannak polifónia korlátjaik és imádják azt, amilyen reszponzív a HANGSZERÜK, és nem nevezik szintetizátornak a nordjukat. Polifóniasznobizmus :) Vegyé 240 lóerőt, mert azt tuti nem fogod kinőni. Reality, responsivty, inspiration, lost of the synth feeling, most portable -ezeket emelte ki két német jazzkonzis ismerősöm a nordjukat illetően. Hátrányként egy dolgot említettek: nem a legolcsóbb, ja meg piros :) Vannak márkák, típusok és vannak iparilag bevett hangszerek. Ezrk között jojózik a félprofi, amíg rájön, hogy sok hangszerváltás után miért is válnak egyes eszközök sztandarddá, nem a külön külön virító specifikációk és nem a piros szín miatt, hanem mert azon a legélvezetesebb játszani! Játszani és nem specifikázni.

Nézd! Alapvetően van ráció abban amit mondasz, mert ha valaki zenekarban játszik és lájtosan szólózik néhol, de legtöbbet kisérőszólamként akkordizál vagy harmóniát bontogat, ott valóban nehéz túllőni akár még a 32 hangot is, csak a történet nem mindig erről szól, hogy képletes hasonlattal élve, nem mehetek gyorsabban 100-nál a méregdrága kocsimmal, mert akkor lefullad...

DE! Nézzük csak meg miről szólt itt a kályhától való elindulás! Egy 10 évig zongorát tanult újrakezdő keresne gyakorló hangszert megfizethető áron. Ehhez képest jösztök itt a Nord Pianoval és Kurzweilekkel, amik a top kategóriások a stage pianoknál és szintiknél. Elhiszem hogy vannak emberek akik jól érzik magukat Nord Piano-val a kezük alatt, szerintem is akkurátus és jó hangú cucc, de ettől eltekintve még 3-4 alacsonyabb árfekvésű hangszer kijön az árából, melyek nem biztos hogy ár/érték arányt tekintve annyival gyengébben is szólnának, persze mint minden ez is relatív, de egy kezdőnek biztos nem az fog problémát okozni, hogy a hangszere nem épp negyed hangonként 4-5 dinamikai szinten mintavett Steinway hangmintákkal dolgozik-e, vagy van-e pedálzaj vagy zongoratest és húrrezonancia szimuláció benne. Én csak annyit jegyeztem meg, hogy a Nordok ahhoz képest amennyibe kerülnek, bizonyos tekintetben eléggé elmaradottak, persze a másik oldalon lehet hogy marhára reszponzív a hangkeltési érzetük, de ha megfigyeled, ma egyetlen gyártó nem megy ennyire le polifóniailag, mert mindenki megteheti hogy többet és jobbat akarjon adni a felhasználóknak. Úgyhogy én ehhez képest nem igazán méltatom annyira a Nordot, meg hogy talán csak most sikerült odáig jutniuk az ügyben is, hogy már splittelhetők a legújabb! hangszereik, szóval számomra kb. 5 év múlva fognak minden tekintetben kifogástalan hangszert alkotni és ha megnézed, azért nem is mindenki játszik Nordokon a nagyobb zenekarokban sem, de ez persze megint nézőpont kérdése. A vita lényege, hogy felesleges top kategóriás cuccokat kezdőknek ajánlani szerintem, ha ennyiben maradhatunk.

(Még ha annyival kiegészíthetem, próbáljátok ki ha tehetitek az új Physis Pianot is! Egy zenetanár ismerősöm elmondása alapján, állítólag messze a legjobb billentésű és legvalósághűbb zongora hangzású elektronikus hangszer ma a piacon, talán a Nordok felett is, oké azokhoz képest is dupla áron...)

Link to comment
Share on other sites

LP-filter,

használt, jó állapotú Kurzweil 150.000 körül elcsíphető (volt itt hirdetve egy SP3X 199.000,-, ami elég jó árnak számít). Senki nem a PC3K-8-at javasolta...

Másrészt - mivel kiderült, hogy új hangszerben gondolkozunk -, egy SP4-8 a maga 270.000-es árával nem számít csillagászati összegnek:

http://www.hs-online.com/hu/Szinpadi-zongora-14/SP48-4675.html

(kalapácsmechanika, PC3 motor, letölthető hangkészlet...)

És ha nagyon elkezdünk alternatívákat keresni, akkor végül oda lyukadunk ki, hogy az egyéb alternatívákat figyelembe véve majdnem ugyanennyit kell elkölteni...

Link to comment
Share on other sites

Értelek titeket, azonban az SP4-8-ban mint nekem legutóbb kiderült, messze nem az a jó kis mechanika van, mint akár a PC3-LE8-ban, de nyilván ez is szőrszál hasogatás itt. Az általam javasolt Yamahák és mások által a Casiok viszont ezen Kurzweilek nél is kb. 50%-al olcsóbbak és önnálló hangszórórendszerrel rendelkeznek, amik egy kezdő esetében szintén fontosak lehetnek. (és hozzáteszem a Yamaha nem is szól rosszul a kis hangszóróival, az ünnep előtt volt alkalmam még 500 ezres Rolandokkal is összehasonlítani őket, mint pl. FP7F és zenész barátaimmal közösen leszögeztük, hogy főként a Yamaha jöhet szóba ezen kategóriáknál, hangsúlyozom, 200 alatti árról beszélünk!)

Amúgy a döntést a hangszert vásárló hozza meg, mi csak útbaigazítást adhatunk merre keresgéljen, amit valószínűleg a hangszerboltokban is meg fognak tenni az eladók... :)

Link to comment
Share on other sites

Nézd! Alapvetően van ráció abban amit mondasz, mert ha valaki zenekarban játszik és lájtosan szólózik néhol, de legtöbbet kisérőszólamként akkordizál vagy harmóniát bontogat, ott valóban nehéz túllőni akár még a 32 hangot is, csak a történet nem mindig erről szól, hogy képletes hasonlattal élve, nem mehetek gyorsabban 100-nál a méregdrága kocsimmal, mert akkor lefullad...

DE! Nézzük csak meg miről szólt itt a kályhától való elindulás! Egy 10 évig zongorát tanult újrakezdő keresne gyakorló hangszert megfizethető áron. Ehhez képest jösztök itt a Nord Pianoval és Kurzweilekkel, amik a top kategóriások a stage pianoknál és szintiknél. Elhiszem hogy vannak emberek akik jól érzik magukat Nord Piano-val a kezük alatt, szerintem is akkurátus és jó hangú cucc, de ettől eltekintve még 3-4 alacsonyabb árfekvésű hangszer kijön az árából, melyek nem biztos hogy ár/érték arányt tekintve annyival gyengébben is szólnának, persze mint minden ez is relatív, de egy kezdőnek biztos nem az fog problémát okozni, hogy a hangszere nem épp negyed hangonként 4-5 dinamikai szinten mintavett Steinway hangmintákkal dolgozik-e, vagy van-e pedálzaj vagy zongoratest és húrrezonancia szimuláció benne. Én csak annyit jegyeztem meg, hogy a Nordok ahhoz képest amennyibe kerülnek, bizonyos tekintetben eléggé elmaradottak, persze a másik oldalon lehet hogy marhára reszponzív a hangkeltési érzetük, de ha megfigyeled, ma egyetlen gyártó nem megy ennyire le polifóniailag, mert mindenki megteheti hogy többet és jobbat akarjon adni a felhasználóknak. Úgyhogy én ehhez képest nem igazán méltatom annyira a Nordot, meg hogy talán csak most sikerült odáig jutniuk az ügyben is, hogy már splittelhetők a legújabb! hangszereik, szóval számomra kb. 5 év múlva fognak minden tekintetben kifogástalan hangszert alkotni és ha megnézed, azért nem is mindenki játszik Nordokon a nagyobb zenekarokban sem, de ez persze megint nézőpont kérdése. A vita lényege, hogy felesleges top kategóriás cuccokat kezdőknek ajánlani szerintem, ha ennyiben maradhatunk.

(Még ha annyival kiegészíthetem, próbáljátok ki ha tehetitek az új Physis Pianot is! Egy zenetanár ismerősöm elmondása alapján, állítólag messze a legjobb billentésű és legvalósághűbb zongora hangzású elektronikus hangszer ma a piacon, talán a Nordok felett is, oké azokhoz képest is dupla áron...)

Azért nem írtam már az előző hozzászólásodra sem, mert nem teljesen gyerekes, meddő vita.

A hülyeség mellett - amiket írsz - viszont nem tudok szó nélkül elmenni.

Ha megnézed az első tanácsomat a témában, láthatod, hogy nem csak a Nord-ot, hanem a Yamaha egyik legkisebb színpadi zongoráját is ajánlaottam, ami 120eFt körül van. Nem véletlenül kérdezzem az is a Benyától, hogy mire akarja használni és arról képet kapva már nem erőltettem a Nod-ot.

Tíz év zongorázás sokminden lehet. Annyi idő alatt el lehet jutni a Zeneakadémia diplomáig, teljesen nulláról.

Egy évben 4-5 hónapot vagyok külföldön és végigpróbáltam ezt a billentyű vásárlás dolgot. Ezért van Yamaha P95-ön, Kurz SP4-8 és végül csak meg kellett vennem a Nord Pianot. Zongorázáshoz, gyakorláshoz az a legjobb a digitálisak közül, ebben egészen biztos vagyok. Érdeked módon a Fatar némelyik mesterbillentyűzete közelít hozzá, de azokban nincs hangmodul. A Nordon kívül egyik sem alkalmas zongorázásra, csak billentyűzésre. Nyilván nem is az volt a cél. hogy azon gyakoroljanak.

Egy zongorista legkevesebb négy órát gyakorlol, naponta. Máshogy nem tud szinten maradni. Repertoár frissítéskor. illetve akadémiai években ez közelít a tízhez. Na erre nem alkalmas egyik hangszer sem és a pianínó sem. Ezt írtam korábban is.

A Vihar etűdnél sem csúszott ki még a polifónia a kezem közül, tehát arról teljesen felesleg vitatkozni, hogy a gyártó 40-60 hangot ad meg jelöli a specijében. Ezt én korábban nem néztem és egyáltalán nem hiányzott ez az információ. A húrrezonancia sem kell. Kell viszont jó pedál és jó billentésű mechanika. Jó pedál senki másnak nincs, csak a Nordnak. A magas szintű zongorázásnál pedig renkívül fontos.

Ha tehetem, akkor pedig úgyis zongorán gyakorolok, de ha nincs rá mód, akkor kell egy Nord. A Yamahát kizárólag a hangok megtanulására lehet használni, gyakorlásra nem.

Ha valaki kérdez, akkor pedig úgyis elmondom, hogy nem a Nord volt a drága, hanem a másik három hangszer, amit előtte megvettem, pont annyiért mint a Nord volt utána. Hiába tűntek jónak a bolti körülmények között.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!Lehet rossz helyen jarok,de nem baj maj d leintetek.En egy olyan szintit keresek,ami megkozeliti a pianinom hanszinet de megis elektronikus.A tolig kategoria: 100-150.

Az okok:

-klasszikus zenet tanultam,de hajlok a chillout fele.eddig is irtam darabokat,de a pianinon nyilvan nem tudom felepiteni mindazt amit szeretnek.tulsagosan "klasszikus".

-elkoltoztem es a szomszed nehezen viseli,hogy jatszom.inkabb egy ilyen hangszert veszek,mint a hangszigeteles-mindigis vagytam ra amugyis

Mit gondoltok?

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!Lehet rossz helyen jarok,de nem baj maj d leintetek.En egy olyan szintit keresek,ami megkozeliti a pianinom hanszinet de megis elektronikus.A tolig kategoria: 100-150.

Az okok:

-klasszikus zenet tanultam,de hajlok a chillout fele.eddig is irtam darabokat,de a pianinon nyilvan nem tudom felepiteni mindazt amit szeretnek.tulsagosan "klasszikus".

-elkoltoztem es a szomszed nehezen viseli,hogy jatszom.inkabb egy ilyen hangszert veszek,mint a hangszigeteles-mindigis vagytam ra amugyis

Mit gondoltok?

Szerintem tanulmányozgasd ezen topic elmúlt néhány oldalát a Brevis szinte ugyanazen kérdésfeltevésére adott válaszok tekintetében.

Link to comment
Share on other sites

Erről beszéltem korábban: az általános című topicok kereshetetlenek mikor már 34 oldalnyira híznak. Be is fagyasztom most ezt. Ha valakinek ilyesmi kérdése van, tegye fel pontosabban, indítson témát mondjuk "Digitális zongora 100-150ezer forintig?" címmel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...