Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Gitár sound - házi stúdióban


DKK

Kérdés

Sziasztok!

Ezt a témát Zerobit tanácsára egy másik fórumról költöztetem ide, hátha szembejönnek errefelé olyan szakértők, akiknek már sikerült házi körülmények között vállalható minőségű gitár soundot készíteniük (jómagam finoman fogalmazva csak közepesen vagyok sikeres ebben). Ugyan így egy kicsit hosszú lesz a bejegyzés, de megpróbálom összefoglalni a problémát, a korlátokat és az eddig beérkezett megoldási javaslatokat. Lehet, hogy a felvetés néhány pontja másoknak triviális lesz, de én nem vagyok nagy szakértő, így inkább leírok mindent.

Az alapprobléma:

Technikai hátterem:

- Logic, iMAC

- Hangkártya: M-audio Firewire Solo

- A felvétel a Firewire Solo normál guitar in-jén történik

- Az "előerősítés" annyiból áll, hogy meddig tekerem a Solo input potméterét :-)

- Amp designer-el és Amplitude 3-al próbálok gitár soundokat “készíteni”. Az ezek közül az Amplitube tűnik jobbnak.

- Próbálkozom double tracking-el (nem a felvett részt duplázom és panorámázom, hanem kétszer játszom fel az adott témát és ezt panorámázom)

- A sávokra (vagy külön BUS-ra) space designer-t, compressort, EQ-t szoktam tenni, ezzel kicsit tudok javítani a soundon

- 2 gitárral dolgozom, egy olcsóbb Ibanez GRG 270 és egy elvileg jobb minőségű Ibanez AF 105 jazz gitárral. Az előbbinek magas, az utóbbinak kifejezetten alacsony az alap jelszintje.

Az alapvető problémám, hogy bármilyen beállítással, EQ, compressor verzióval próbálkozom, a gitár soundot tompának, erőtlennek értékelem. Távol áll a stúdió minőségtől.

A probléma még tisztábban látszik, ha software instrument-ek is szólnak mellette (a midi szépen “csilingel”, az élő hang pedig erőtlennek tűnik). Próbáltam a logic gitár sound sablonját is, de ettől sem ájultam el…

Furcsa, hogy korábban ugyanezzel a külső hangkártyával, eszközökkel egy PC-n más DAW alatt elfogadható soundokat tudtam készíteni, de az is lehet, hogy az csak nem jöttek ki még igazán a hiányosságok.

Ha valaki, aki szokott élő gitárt rögzíteni Logic-ban leírná a módszerét, az nagy segítség lenne, de persze bármilyen tanácsot szívesen veszek.

Az eddigi megoldási javaslatok, észrevételek: - Zerobit, Broweny

- "Az Amp Designer egy vicc"... :-)

- "A Firewire Solo DI bemenete nagyon ergya, a hang már itt tönkre is ment menthetetlenül."

- "Előfokra lenne szükség?"

- "Felejtsük el a digitális megoldásokat, használjunk gitárkombót, erősítő szimulációs kimenetet"

- "Kitartóan próbálkozzunk EQ, compressor kombinálciókkal"

"A lényeg mindenesetre az, hogy a gitárnak már magától jól kell szólnia. Pluginekkel és egyéb eszközökkel már csak módosítani tudod. Pl. dinamikát valamibe tenni nem lehet, ahogy pl. hiába nagyítasz kétszeresére egy képet, további részletek nem jönnek elő. Ha kompresszort használsz, akkor dinamikát vesztesz, illetve ezzel párhuzamosan hangosodsz. Van aki ezt úgy értelmezi, hogy dinamikusabb. De ez tévedés. Valami akkor dinamikus, ha egyidejűleg vannak a hangnak alig észrevehető részletei, a hangos csúcsai meg “arconrúgnak”, konyhanyelven fogalmazva."

Kérdések, kieglészítések:

- A Firewire Solo-t nem feltétlenül szeretném egyből a kukába dobni, jó lenne ezzel valamilyen eredményt elérnem. Persze ha nincs más megoldás keresek jobb vasat, szívesen vennék erre vonatkozó tanácsokat is.

- Nem vagyok tökéletesen tisztában a preamp fogalmával. Ha ezen keresztül érem el a hangkártyám inputját számíthatok jelentős javulásra? Ha igen, milyen eszköz lenne megfelelő?

- A szoftveres modellezés a házi studiózás korlátai miatt lenne fontos, kevéssé megoldható egy társasházban egy csöves erősítőt bemikrofonozni. Nem utolsó sorban pedig több stílusban, több sounddal is próbálkozom, így örülök, ha nincsenek korlátaim.

- Azt gondolom, hogy a gitárjaim alapvetően jól szólnak. Megvannak a korlátaik, de normál felhasználással (kombóna tudtam már jó soundokat készíteni. A problémát nem itt keresném.

- A dolog azért is dühítő, mert inkább szeretnék zenélni, mint "a hangzással matekozni", viszont a sound hiányosságai nem kifejezetten támogatják az alkotói folyamatot.

A későbbiekben beillesztek majd hangmintákat is a probléma pontosabb érzékeltetésére.

Kérlek írjátok le milyen felszereléssel és módszerekkel szoktatok otthoni körülmények között jó minőségű gitár soundokat rögzíteni, hátha nem csak az én botladozásaimat segítik a hozzászólások, de esetleg összejöhet egy olyan tudásbázis is itt, ami másnak még jobban megkönnyíti majd a dolgát.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 151
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Ja, nagyjából. :)

Még annyit fűznék hozzá, hogy ahol huszadrangú dolog a gitár, ott azért meg tud állni

a maga kis műanyag lábán a szimulátor is, de ahol a főszerep a gitáré, ott felejtős.

 

Kb. ahhoz tudnám hasonlítani, hogy pl. egy világhírű zongoraművészt leültetsz egy digitális zongorához.

Baltával fogja szétverni. :)

Link to comment
Share on other sites

"hogy azzal vette fel, az nem azt jelenti, hogy az is szól a lemezen."

Pont erre akartam én is kilyukadni az előbb.

Ha jól sejtem, ebből a lemezből még egy hangot sem hallottunk és mire megjelenik,

addig akármivel reampolhatják, stb.

Amit eddig hallottam szimulátort az többnyire sívít, herseg, maszatol, dinamikátlan, stb.

Pont ugyanaz a gány, mint a szoftszintik többsége, csak ezekkel más a baj.

Néha kapok olyan elektronikus zenét keverni, ahol kivételesen

minden sáv vasból jön és hát össze sem lehet hasonlítani a jól ismert szoftveres sávokkal.

Nem néztem végig a videót, így nem tudom kiderül-e pl,

hogy ritmusgitárról beszél, vagy a szólókról.

Mert nagyon nem mindegy.

Szólóra egész jó soundokat össze lehet hozni a szimulátorokból,

de a torz ritmussal komoly gondok vannak még.

Link to comment
Share on other sites

Hangmesteren már meghallgattam, de továbbra is szkeptikus vagyok :)

Digit hangja van sokszor, főleg a mélyebb riffelősebb témáknál, igaz nem annyira zavaró mint mondjuk egy Line6, de most mosottabbnak, zizisebbnek érzem némelyik témánál, mint amikor elősször hallgattam.

Szerintem ez egy jó mixben derülne ki igazán, hogy mennyire marad érthető a gitár. Most az az érzésem, hogy egy ütős dobsound mellett nem szólna ki rendesen.

Ettől függetlenűl sokkal jobbnak tűnik nekem mint eddig bármi, amit próbáltam, igaz az Axe Fx-et nem ismerem.

Na meg továbbra is szívesen hallgatnék egy A/B tesztet is.

A GR4-el kapcsolatban vagyok csak igazán szkeptikus, mert szerintem meg van az a pénz... ráadásul az, hogy azzal vette fel, az nem azt jelenti, hogy az is szól a lemezen. Meg minek az a sok cucc a rack-ben? Csak egy laptopot kéne vinni és még a roadot is ki lehetne rúgni :)

Mondjuk nem hallgatok Def Lepardot, nem ismerem sem a jelenlegi, sem a régi soundjukat, úgyhogy még igaz is lehet...

Link to comment
Share on other sites

Előbb nem ártanan tisztázni, hogy miféle új lemezről is van szó és mikori ez a video felvétel.

Csak mert utoljára 2008-ban jelent meg stúdiólemezük, ami ugye már régen nem új.

Újon most sem dolgoznak tudtommal, max csak néhány új dalon, ami meg inkább demo, mint lemez.

A GR4-et még nem próbáltam amúgy, de a szimulátorok is folyamatosan fejlódnek.

Bizonyos soundokra némelyik egész jól használható, bizonyos soundokra meg egyáltalán nem jó

egyik sem.

Link to comment
Share on other sites

Nekem idáig a digit cuccokból a Kemper Profiler jött be:

http://kemper-amps.com/page/render/lang/en/p/184/do/Kemper_Profiling_Amplifier___KPA___Guitar_Amplification_Redefined.html

Axe-fx-el is dolgoztam egy ideig, de ott elég bonyolult jó hangzást beállítani(főleg metálra) a kemperrel meg egyből lehet dolgozni, saját erősítőket is le tud modellezni, a honlapjukon a közösség már egy elég nagy erősítőbázist osztott meg egymással. Itt egy gyors hangminta kicsit sok gain volt rajta, Dizel Herbert+valami régi Marshall modell együtt:

http://s2s.hu/noiselab/haunted_kemper3.mp3

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Tudna valaki írni arról, hogyha "reampoltatni" szeretnék gitárt, akkor felvételnél mire kell figyelni, mit lehet elküldeni? Most úgy néz ki, hogy egy Ibanez gitárból kapásból egy EMU0202-be megy be, és kész. Ezzel vajon lehet valamit kezdeni ilyen téren?

Illetve körülbelül mennyibe kerülhet egy ilyen művelet (számonként érdekelne, bár minden számra ugyan az a hangzás kéne kb. ez lehet módosít valamit), esetleg vállal ilyet valaki akire (metál stílus miatt is) rá lehet bízni?

Mennyire van ennek összességében jó eredménye? (hiszem a dob, basszus, szinti és ének itthon készülne, csak a gitár nem). Mi kell ahhoz, hogy illeszkedjen a mixbe? (el kell küldeni a dobot, bassszust mindent, vagy elég csak az irányzat, és inkább a gitárhoz igazítani a többit)?

Eddig csak szoftveresen (és nem a méregdrága fizetősekkel, hanem inkább ingyenes) ilyet sikerült összehoznom, nem hiszem hogy sokak kedvelnék a stílust, de a hang a lényeg (és azt is hozzá kell tenni, hogy 6 tagú az együttes, és nagyon nehéz olyat csinálni, ami 3-4 embernek más-más (otthoni, olcsó) "lehallgatáson" egységesen tetszik, nekem pl. máshogy tetszene a hangzás, mint itt van, főleg a dob és basszus, de egyenlőre ez lett "megszavazva"). Vannak ennél sokkal poposabb, jazzesebb zenéink is, talán ez a "legbrutálabb" az összes közül.

http://soundcloud.com/recis-1/nino

Az esetleges véleményeket is nagyon szívesen fogadom, de elsősorban a reamp érdekelne. Köszönöm.

Link to comment
Share on other sites

Még ha úgy szólna, de hát nem szól!

Az nem teszt, hogy egy rossz gitárhanghoz csinál valaki egy hasonlóan rossz

szoftver szimulátor hangot.

Csináljon egy igazán jó, nyugati lemezeken hallható gitárhanghoz

hasonlót és akkor van miről beszélni. Ilyen egyelőre nem létezik.

Talán egyszer lesz, ahogy fejlődnek a dolgok, de most még nincs.

Egyik rosszabb, mint a másik.

A legkevésbé rossznak a TC Powercore kártyára írt Marshall szimulátort mondanám talán.

Az már egy más kérdés, hogy otthon sokszor még rosszabbakat mikrofonoznak,

mert nincs hozzá sem felszerelés, sem hozzáértés.

Link to comment
Share on other sites

Nem kívánlak hatalmas beruházásokba verni,és nem ismerem a szomszédaidat se,de szerintem bármilyen csöves erősítő,akár 5wattos,vagy 2,5wattos és egy sm57 megoldja bármilyen problémádat! 2,5watt VOX Night train lil' 5watt:marshall class5 4watt:VOX AC4. A Night train tisztája remek!!!!! SM57 után nem nagy baj,ha van egy jó minőségű előfok,de ha nincs,még akkor is jobb mint bármilyen vonalhang!!!! Nyilván minél nagyobb az erősítő annál jobb,de sebaj!

Tisztelettel: Győri B.

Link to comment
Share on other sites

Na most erről nehogy megmagyarázzátok, hogy jól szól, mert menten fejbelövöm magamat.

Egy elég rosszul szóló zenei környezetben van elhelyezve egy ótvarul szóló gitár.

Mindez egy torz, recsegő, széttaknyolt mp3-ban, amiből az égvilágon semmit sem lehet megállapítani,

csak azt, hogy szarul szól.

Oké, hogy ez egy házistúdiós topic lenne, de ennyire?

Ennél egy walkmannel is lehet jobb gitárhangot rögzíteni.

Ilyen marhaságok helyett inkább gyúrjatok egy rendes lehallgató rendszerre,

mert amíg nem halljátok, hogy ez gagyi, addig erdő van.

Tudom, hogy manapság lemezek is jelennek meg ilyen förtelem sounddal,

de így ne csodálkozzunk, ha már senki nem vesz CD-t.

Link to comment
Share on other sites

Helló, most tök lusta vagyok linket keresgélni, de ha ezekre rákeresel a neten és főleg a Youtube-on, és a szomszédos és válaszvideókat is megnézed, akkor találsz egy pár ingyenes és tök jó erősítő és hangfal szimulációt és egy csomó jó tanácsot, hogy hogyan kell felvenni és keverni a gitárhangot.

Revolutionz, Poulin amp simulator

catharsis, guitar hack impulses- hangfal IR szimulációk

KeFIR- az IR-t ide töltheted be.

Az viszont tényleg az alap, hogy a bemenő jelnek jónak kell lennie. Egy focusrite ISA ONE-nal nem fogsz mellé, később is jó lesz énekre, bármire, de ha nincs ennyi pénzed, akkor nézz használtan valami előfokot, stripet.

Link to comment
Share on other sites

Szerintem a legjobb megoldás erre a házi gitárhangra egy aprócska ingyenes pluginben rejlik. Az amplitube-ot meg guitar riget szerintem magasan veri.

A dinamikát se öli meg mint a többi, meg a torzítása is elég jó. Kb a revalverrel egy szinten lehet, csak másabb a hangja.

Itt van egy keményebb műfajból való teszt, egymás után váltakozik a mixben a kis plugin meg egy engl powerball hangja. Bár hallható a különbség, mégis

nagyon kell fülelni. Amúgy szerintem lágyabb gitárhangzásra is nagyon jó.

http://lepouplugins.blogspot.com/

Itt meg a plugineket lehet megtalálni. Ez annak a srácnak a honlapja, aki készíti. Vannak fej modellek meg láda modellek. A láda impulzust használ, van

sajátja is vagy lehet bele tölteni. Mostanában készülnek a maces verziók, a ládából per pillanat még csak vst van, de bármilyen impulzust kezelő reverb

pluginnel össze lehet házasítani.

http://www.redwirez.com/

Itt pedig nagyon jófajta impulzusok vannak, ez már fizetős, de van ajándék ládájuk is.

Szerintem itt már eléggé kezd összemosódni a határ az igazi meg a plugin között.

Link to comment
Share on other sites

Egész jónak tűnik ez a hangfal szimulátor, de ugye ott van előtte az igazi ENGL 530 előfok,

ami egy nagyon jó kis előfok és a torzítás abból jön.

Az pedig 90%-ban meg is határozza a hangot.

Azt már nehéz elrontani.

Az előfokok szimulációja még sehol sem tart sajnos, de ilyen hibrid megoldást már

láttam élőben nagyon jól szólni.

Eddig amúgy még a vas hangfalszimulátorok is elég ótvarul szóltak,

mostanában kezdenek használhatóak lenni.

Ez most így első nekifutásra nem rossz, de meg kéne nézni élesben, mikrofonozott láda mellett.

Demózni persze biztosan jó.

Link to comment
Share on other sites

Önmagában a reampolt gitárral szerintem nem sokra mész, de persze a semminél az is jobb.

Igazából manapság az az általánosan elterjedt megfejtés, hogy ha túl akarsz lépni az otthon

elérhető minőségen, akkor odaadod egy hozzáértőnek a teljes anyagot keverni.

Ez lehetek épp én is. :)

Vagy valamelyik másik nagyobb stúdió.

Otthon általában a legalapvetőbb dolgok is hiányoznak egy jó mixhez.

Demózni persze oké, de nyugati lemez szintű megszólalás nem nagyon lesz belőle.

A vonaljelhez minél jobb felvételi lánc ajánlott, de azzal is lehet már dolgozni amit

az EMU-val felveszel.

Link to comment
Share on other sites

Hali!

Tud valaki valamit a blackstar cuccokról? Azt mondják, jó az emulált kimenet rajtuk. Van például erősítőjük, de torzító pedáljuk is van már 50 ezer magasságában. Azokon is van emulált kimenet ha jól tudom. Hallotta már őket valaki? Egy kimikrofonozott ládához képest vajon egészségesen szól?

Szia!

Nekem van Blackstar ht-20-asom, az emulált kimenete nem rosszabb mint a palmernek a jó drága hangfal szimulátora vagy mi, de max otthoni demózgatásra való szerintem. Én koppra kitekerve is kevésnek érzem a mélyet, meg olyan vékonyka hangja van az egésznek.

Természetesen mikrofonozva csak egy sm57-el sokkal jobb volt v30-as és t75-ös ládán is.

Egyébként, jó rock hangja van, sok mindent ki lehet tekerni belőle, de pl.: keményebb zenére nekem elég maszatos. Én csak crunch-ra használom.

Link to comment
Share on other sites

Élőben én is hallottam már szimulátort jól szólni, de akkor ki volt rakva egy csöves végfokra és le volt mikrofonozva.

Az teljesen más történet, mint amikor a fejet, a ládát, a mikrofont és a mikrofon előfokot is

szimulálni akarod. Meg egy élő koncert amúgy is merőben más szituáció, mint egy lemezfelvétel.

Ezzel mindent el is mondtál, amit tudni érdemes a témáról:-).

Az összes szimulátornak műanyag hangja van felvételen. Hangszerelni és demo felvételekhez viszont kiváló megoldás.

Link to comment
Share on other sites

Hali!

Tud valaki valamit a blackstar cuccokról? Azt mondják, jó az emulált kimenet rajtuk. Van például erősítőjük, de torzító pedáljuk is van már 50 ezer magasságában. Azokon is van emulált kimenet ha jól tudom. Hallotta már őket valaki? Egy kimikrofonozott ládához képest vajon egészségesen szól?

Link to comment
Share on other sites

Na tessék, lehet megint vitatkozni:

A legendás gitársoundjáról híres Def Leppard gitárosa, Phil Collen felfed egy meglepő titkot 12:30 környékén...

aki esetleg nem értené a szöveget: az új lemez gitárjait a Native Instruments Guitar Rig4-es pluginjével vette fel !!! csak a GR4 és egy Mac... és még meg is tréfált egy vájtfülűt, aki egy teszt hallatán azt mondta: "na itt azért hallani az igazi erősítőt !"- mire Phil: "Ez a GR4 volt..."

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

Ezt a témát Zerobit tanácsára egy másik fórumról költöztetem ide, hátha szembejönnek errefelé olyan szakértők, akiknek már sikerült házi körülmények között vállalható minőségű gitár soundot készíteniük (jómagam finoman fogalmazva csak közepesen vagyok sikeres ebben). Ugyan így egy kicsit hosszú lesz a bejegyzés, de megpróbálom összefoglalni a problémát, a korlátokat és az eddig beérkezett megoldási javaslatokat. Lehet, hogy a felvetés néhány pontja másoknak triviális lesz, de én nem vagyok nagy szakértő, így inkább leírok mindent.

Az alapprobléma:

Technikai hátterem:

- Logic, iMAC

- Hangkártya: M-audio Firewire Solo

- A felvétel a Firewire Solo normál guitar in-jén történik

- Az "előerősítés" annyiból áll, hogy meddig tekerem a Solo input potméterét :-)

- Amp designer-el és Amplitude 3-al próbálok gitár soundokat “készíteni”. Az ezek közül az Amplitube tűnik jobbnak.

- Próbálkozom double tracking-el (nem a felvett részt duplázom és panorámázom, hanem kétszer játszom fel az adott témát és ezt panorámázom)

- A sávokra (vagy külön BUS-ra) space designer-t, compressort, EQ-t szoktam tenni, ezzel kicsit tudok javítani a soundon

- 2 gitárral dolgozom, egy olcsóbb Ibanez GRG 270 és egy elvileg jobb minőségű Ibanez AF 105 jazz gitárral. Az előbbinek magas, az utóbbinak kifejezetten alacsony az alap jelszintje.

Az alapvető problémám, hogy bármilyen beállítással, EQ, compressor verzióval próbálkozom, a gitár soundot tompának, erőtlennek értékelem. Távol áll a stúdió minőségtől.

A probléma még tisztábban látszik, ha software instrument-ek is szólnak mellette (a midi szépen “csilingel”, az élő hang pedig erőtlennek tűnik). Próbáltam a logic gitár sound sablonját is, de ettől sem ájultam el…

Furcsa, hogy korábban ugyanezzel a külső hangkártyával, eszközökkel egy PC-n más DAW alatt elfogadható soundokat tudtam készíteni, de az is lehet, hogy az csak nem jöttek ki még igazán a hiányosságok.

Ha valaki, aki szokott élő gitárt rögzíteni Logic-ban leírná a módszerét, az nagy segítség lenne, de persze bármilyen tanácsot szívesen veszek.

Az eddigi megoldási javaslatok, észrevételek: - Zerobit, Broweny

- "Az Amp Designer egy vicc"... :-)

- "A Firewire Solo DI bemenete nagyon ergya, a hang már itt tönkre is ment menthetetlenül."

- "Előfokra lenne szükség?"

- "Felejtsük el a digitális megoldásokat, használjunk gitárkombót, erősítő szimulációs kimenetet"

- "Kitartóan próbálkozzunk EQ, compressor kombinálciókkal"

"A lényeg mindenesetre az, hogy a gitárnak már magától jól kell szólnia. Pluginekkel és egyéb eszközökkel már csak módosítani tudod. Pl. dinamikát valamibe tenni nem lehet, ahogy pl. hiába nagyítasz kétszeresére egy képet, további részletek nem jönnek elő. Ha kompresszort használsz, akkor dinamikát vesztesz, illetve ezzel párhuzamosan hangosodsz. Van aki ezt úgy értelmezi, hogy dinamikusabb. De ez tévedés. Valami akkor dinamikus, ha egyidejűleg vannak a hangnak alig észrevehető részletei, a hangos csúcsai meg “arconrúgnak”, konyhanyelven fogalmazva."

Kérdések, kieglészítések:

- A Firewire Solo-t nem feltétlenül szeretném egyből a kukába dobni, jó lenne ezzel valamilyen eredményt elérnem. Persze ha nincs más megoldás keresek jobb vasat, szívesen vennék erre vonatkozó tanácsokat is.

- Nem vagyok tökéletesen tisztában a preamp fogalmával. Ha ezen keresztül érem el a hangkártyám inputját számíthatok jelentős javulásra? Ha igen, milyen eszköz lenne megfelelő?

- A szoftveres modellezés a házi studiózás korlátai miatt lenne fontos, kevéssé megoldható egy társasházban egy csöves erősítőt bemikrofonozni. Nem utolsó sorban pedig több stílusban, több sounddal is próbálkozom, így örülök, ha nincsenek korlátaim.

- Azt gondolom, hogy a gitárjaim alapvetően jól szólnak. Megvannak a korlátaik, de normál felhasználással (kombóna tudtam már jó soundokat készíteni. A problémát nem itt keresném.

- A dolog azért is dühítő, mert inkább szeretnék zenélni, mint "a hangzással matekozni", viszont a sound hiányosságai nem kifejezetten támogatják az alkotói folyamatot.

A későbbiekben beillesztek majd hangmintákat is a probléma pontosabb érzékeltetésére.

Kérlek írjátok le milyen felszereléssel és módszerekkel szoktatok otthoni körülmények között jó minőségű gitár soundokat rögzíteni, hátha nem csak az én botladozásaimat segítik a hozzászólások, de esetleg összejöhet egy olyan tudásbázis is itt, ami másnak még jobban megkönnyíti majd a dolgát.

próbáld ki a kevesebb gain-kompresszor kombót.

Link to comment
Share on other sites

Jók még a Magix Samplitude egyes pluginjai is erre a célra (vagy az olcsóbb kistestvére a Magix Music Maker is elég jó megoldás).

Mindenesetre a következő szinthez elgondolkodnék azon hogy nem közvetlen line-inre kötném a gitárt hanem kombó/miksi párossal venném fel a hangját. A/D-ék nemrégiben egy elég meggyőző tesztet közöltek egy olcsóbb mikrofonról (a nevére sajnos nem emlékszem).

Az eredeti beszmac kérdésben kifejtette, hogy hangerő para van, mint általában az otthoni gitár rögzítésekkel.

Erre több kerülő van!

1: ISOBOX. Itt látható, kipróbáltuk, rohadtjó felvételeket lehet vele készíteni, és tényleg semmi nem szól ki belőle. Ki lehet próbálni az üzletben. Eredmény tekintetében konkrétan itt hallható:

2: Powerbreaker, itt látható. Ez úgy halkítja le az erősítőt, hogy nem rontja le a hangját! Szintén használtuk, ugyanis vannak olyan erősítők, amiket képtelenség kimikrofonozni, olyan hangos.

3: Erről nincs videóm, de vannak ládaszimulátoros erősítők, pl. Blackstar HT-5. Ebben a videóban sajnos pont nincs ez bemutatva, de istenbizony nagyon jó, kipróbálható nálunk.

http://www.youtube.com/watch?v=3sunJzJglLs

Link to comment
Share on other sites

Jók még a Magix Samplitude egyes pluginjai is erre a célra (vagy az olcsóbb kistestvére a Magix Music Maker is elég jó megoldás).

Mindenesetre a következő szinthez elgondolkodnék azon hogy nem közvetlen line-inre kötném a gitárt hanem kombó/miksi párossal venném fel a hangját. A/D-ék nemrégiben egy elég meggyőző tesztet közöltek egy olcsóbb mikrofonról (a nevére sajnos nem emlékszem).

Link to comment
Share on other sites

Próbáltam utánaolvasni időközben a témának, találtam egy olcsó, okos kis cuccot ami javíthatja a hatást:

MOTU ZBOX

A MOTU az egyik legrégebbi hangkártyagyártó cég, és ennek ellenére fixen nekik voltak a legrosszabb preampjaik és DI-i. A ZBOX tehát egy próbálkozás olyan cég részéről, akik ebben a műfajban leghátul voltak. Ha valami, akkor talán az Apogee GiO, vag az Apogee JAM. (Mindemellett én is inkább outboard irányba tolódnék).

Viszont hogyha a jelen interfészével már tudott jó eredményt csinálni, akkor a szoftverre ill. a beállításokra redukálódik a probléma.

Link to comment
Share on other sites

Még azt sikerült megtudni, hogy ugyanebben a setupban az Amplitube / PC eredménnyel elégedett volt.

Én körülnéztem fórumokon, az emberek nem tudtak megegyezni melyik a jobb (Amp Designer v. Amplitube).

Valószínűleg ez a "jobb" definiálásának problémaköre, úgyhogy azt kérem, ha valaki csinált olyasmit ami ezekkel a pluginekkel szerinte jól sikerült, az ossza meg velünk!

Még annyival ezt kiegészíteném, hogy az "elégedett volt" a kategórián belül értendő. De nem is az Amplitube, Amp designer vagy Guitar Rig között való választás lenne a lényeg, valószínűleg azért tetszik jobban az Amplitube, mert ezzel kezdtem és jobban "benne van a fülemben".

A lényeg, hogy mi lenne a következő szint, amivel minőségi előrelépést lehetne elérni a házilag előállítható stúdió hangzás irányában. Az sem baj, ha el kell felejtenünk ezeket a plugineket, vagy legalábbis nem erre alapozzuk a soundot. Valójában az érdekelne, hogy más hogyan szokta ezt csinálni...

Próbáltam utánaolvasni időközben a témának, találtam egy olcsó, okos kis cuccot ami javíthatja a hatást:

MOTU ZBOX

Link to comment
Share on other sites

Szia DKK!

Az otthoni gitársound hegesztés története nálam elég régre nyúlik vissza, és én szívesen megosztom az idők során szerzett tapasztalatokat, hátha tudok segíteni. Legutóbb a Solar Scream - Bare To The Bone lemezén használtam gitár plugint, és arra a feladatra a Peavey Revalver bizonyult a legjobbnak.

Végigpróbáltam már az összes ilyen szoftvert, és nekem a Revalver megvásárlása hozta meg az áttörést. Az Amp Designer számomra a rosszabbak közé tartozik, az Amplitube-nak imádtam az 1.0-s verzióját (ha valakinek van MAC OSX-re én megvenném!), de az újabbakkal általában hiába próbálkozom, eleinte jópofának tűnik, de mindig találok jobbat. A Native Instruments Guitar Rig egy érdekes teremtés. A hangfalszimulációi egész jók (szerintem sokkal jobbak az Amplitube-nál, lemezkészebb soundot ad, főleg a Mesa és az Ultrasonic), de maguk az erősítőmodellek egészen élettelenek tudnak lenni, bár érezhető a fejlődés az újabb változatoknál. Az effekteket ez utóbbinál kifejezetten szeretem - a rotary speaker szimuláció pl. nagyon király.

Általánosságban elmondható, hogy a rosszabbul sikerült erősítőmodellek nem azért szólnak tompán és élettelenül, mert nincs rajtuk elég magas, hiszen általában komoly eq-zással sem javul a hangjuk, sőt. A probléma a torzítás szövetében van, amit könnyen feldobhatsz pl. egy treble booster modellel, vagy egy overdrive-al, amin megcsavarod a tone potmétert - mindezt az erősítőmodell előtt. Ezzel ki tudod hangsúlyozni a gitárhang tranzienseit, vagyis a pengetéseket, így az eredeti gitárjáték dinamikája sokkal jobban átjön majd a végső hangképben.

Utólag leginkább azért érdemes hangszínezni, hogy a gitárhangnak meg legyen a helye a mixben, a hangszín karakterének legfontosabb részét (ami időben változik - ergo a dinamikaérzetet adja) ezzel már nem tudod megjavítani. Az EQ abban is segít, hogy a denfeléseknél esetlegesen túlreprezentált mélyfrekvenciákat mérsékelni tudd.

Kompresszort durván torzított hangszínekre én egyáltalán nem használnék (hacsak nem valami nélkülözhetetlen color-t ad hozzá a hanghoz), hiszen a torzítás eleve leeszi a csúcsokat, ami megmarad, annak meg inkább örülni kell, nem irtani. Kivétel ezalól az előbb említett ügy a denfelt hangoknál, amit EQ-val érdemes orvosolni. Tiszta hangszíneknél persze van, hogy maga a kompresszor határozza meg a hangszín jellegét, pl. lassú felfutási idővel (attack) szép pattogós hangszíneket készíthetünk stratós csattogtatásokhoz.

A másik fontos dolog a felvételi lánc: az általad említett hangkártya sajnos valóban nem a hangjáról híres, sem előfok (preamp), sem konverterek terén. A konverter végzi az analóg jel mintavételezését, és ez sok helyen elbukhat, de még fontosabb egy tisztességes előfok, mivel az általa végzett tetemes jelerősítés során iszonyú károkat szenvheted a hang, ha nem megfelelő az eszköz. A gitár jelének erősítéséhez pedig megfelelően magas bemeneti impedanciára van szükség, hogy a pickup-ot ne terheljük (ez szintén magasveszteséggel jár!).

Én mindenképp kipróbálnám a helyedben az Apogee kisebb interfészeit (One és Duet), illetve kipróbálnám a Focusrite Isa One előfokot is. Ez utóbbiból van egy A-D konverterrel ellátott változat is, amit SPDIF-en keresztül hozzáköthetsz az interfészedre, így megkerülheted a konverterét.

Hozzá kell tennem, hogy a legjobb eredményeket eddig én is úgy értem el, hogy bemikrofonoztam egy jó erősítőt jó mikrofonokkal, amik jó előfokokba voltak bedugva, de ha pár dologra odafigyelsz, és tudod, hogy mit keresel, akkor némelyik ilyen szoftverből pl. a Revalverből simán kihozhatsz értelmes hangokat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...