Jump to content
Ménemszól.hu

Recommended Posts

Universal Audio UAD-2 volt Pro Tools HD|X alól.

Ha Silk nem mondja hogy tévedtél dobtam volna egy hátast mekkora power van az UAD-ba. Ez a minőség amit ezek az eszközök nyújtottak process téren burtál!

A felvételeket AMS-Neve 4081-es preamppal csináltam. (GYK: 1081-es preampja, economy kicsomagolásban:)) Mindegyik mikrofonhoz ez lett használva. A/D konverter egy Symphony.

Process lánc:

EQ: 1081 és Summit EQF100

Dinamika: UA LA2A, Neve 33609, XQP dess

Szintén a Symphony-n van D/A/D-zve, azaz mégegyszer kimentem analogba, mert még így is ütösebb lett a plugineknél szvsz :)

Silk észre lehet venni az AD-DA konverziót a Sym-en? Ezt úgy értem ha direktbe kötöd a In-Out-ot hallod a különbséget mikor csak DA van vagy mikor DA AD DA?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok száma 114
  • Created
  • Last Reply

Silk észre lehet venni az AD-DA konverziót a Sym-en? Ezt úgy értem ha direktbe kötöd a In-Out-ot hallod a különbséget mikor csak DA van vagy mikor DA AD DA?

Konkrétan pont ezt a tesztet kipróbáltam rajta. Nem tudta megmondani a visszavett jel és az eredeti közti különbséget. Senki közülünk nem tudta. A SYM IO brutál. Period. Fel is fogom tölteni, hogy ti is halljátok.
Link to comment
Share on other sites

Nalam CM67 U87 CM7 a befuto. A FET-es erre az enekhangna annyira nem tetszet. Szubjectiv de engem a Bock sem fogott meg annyira. Mondjuk en kicsit elfogult vagyok U87-el mert nekem is az van, de ez a CM67 elgondokodtato...

Jo kis teszt koszonjuk!

Vati, azt hiszem neked ki kellene próbálni a CM67-et. A technikai előnyökön túl (jobban bírja a terhelést, etc), van benne még valami: az a bizonyos "mojo", amitől több, mint egy mikrofon. Inkább egy hangszerre hasonlít. Valamit "hozzátesz" a zenéhez.
Link to comment
Share on other sites

Az jutott eszembe, hogy esetleg érdemes lett volna pusztán sorszámmal (kóddal) ellátni az éneksávokat és titkos szavazásra bocsátani a tetszési sorrendet, ezzel elkerülve azt, hogy a videót és a többi hozzászólást látva esetleg elfogultan választunk. Amúgy persze elnézést ez utóbbi feltételezéséért. Csak magamból indultam ki. (persze később fel lehetett volna fedni a kódhoz tartozó mikrofonokat)

De elsősorban hálás köszönet a tesztért az elkövetőknek!

Még nincs végleges konklúzióm. Egy darabig még vizslatnom kell a sávokat....

Link to comment
Share on other sites

Feltűnt, hogy AT2020-nál a 10. másodpercben elhangzó "dal" "d" betűje "t" nek hangzik (belekerül valami magas/torz hang), illetve közvetlenül utána a "hangszerbe" szónál bebrummog. Ugyanez megfigyelhető AKG mikrofonnal is.

CM7 és CM67 esetén egyik probléma sem jelentkezik, a többinél meg talán a kettő között van a jelenség, jó esetben CM7 felé.

Link to comment
Share on other sites

A fülelés még megy ezerrel!!! De az AT2020 tényleg meglepetés. És elgondolkodtam rajta, hogy mire gyűjtsek...? Az 5millás láncra és marad az AT4040 miksim, vagy a másfél millás mikrofonra és marad az ISA ONE előfok az EMU1820m kártyámmal...De azt hiszem egyik megoldás sem jó. Viszont ez a teszt NAGYON! KÖSZI!!!

Link to comment
Share on other sites

Vati, azt hiszem neked ki kellene próbálni a CM67-et. A technikai előnyökön túl (jobban bírja a terhelést, etc), van benne még valami: az a bizonyos "mojo", amitől több, mint egy mikrofon. Inkább egy hangszerre hasonlít. Valamit "hozzátesz" a zenéhez.

Ha Pesten jarok azt hiszem benezek. Meghallgatnek par dolgot..

Link to comment
Share on other sites

Mindig ez az elégedetlenség...

Egyébként meghallgatva a hanganyagot veszélyesen több a magasa az olcsóbb mikrofonoknak... Mondjuk a cső sokat dobna rajta. Mondjuk egy csöves előfok, vagy leveller után lehet, hogy sokkal közelebb lennének a drága darabokhoz. Vagy hülyeséget beszélek?

Link to comment
Share on other sites

Az is erdekes, hogy a fules hangja belehallatszik az enekbe meg processzalas utan is. Nekem ez furcsa, bar nem tudok semmit az enek-felvetelrol.

A CM67 egesz jo, bar mas enekkel szivesebben hallgattam volna, komolyabban igenybeveve, mondjuk egy jazz-elszallas kozben.

Jah, es koszi a videot!

Link to comment
Share on other sites

Nem ide tartozik ugyan, de épp most volt alkalmam kipróbálni egy régi AKG C12-t női énekkel és sírva fakadtam,

milyen jó. Pontosabban C24-es volt, amiben 2db C12 van. Gyilok jó volt hegedűre is, meg dob roomra, overheadre is.

Megyek és széttaposom az U87-eket. :)

És képzeld el, hogy annak is létezik Wunder kopija, a CM12, és überbrutál. Annyi, hogy mivel elsősorban női énekre jó, mégperiférikusabb mikrofon. Ettől függetlenül lehet, hogy lesz nálunk is majd a köv. hónapokban. A Pannónia Stúdió vett belőle egy párat mindenesetre, és imádják mindenre :)
Link to comment
Share on other sites

Hát ja, nagyon érdekelne, hogy milyen az utángyártott hangja, csak hát egy vagyonba kerül.

Vidéken ennyiért egy kisebb házat is adnak mostanában. :)

Nem azt mondom, hogy nem éri meg az árát, mert igazából én azt tapasztalom, hogy ezek a mikrofonok pont úgy szólnak, amibe kerülnek. Csak manapság 3-4000,-Ft-os óradíjjal is nehéz rávenni az embereket, hogy bejöjjenek a stúdióba énekelni egy U87-be, profi előfokokkal és konverterekkel. Ki tudja így kitermelni ezeket a cuccokat manapság? Felveszik otthon valamelyik AT-vel és utána ideadják keverni és hetekig megy a kínlódás, hogy szóljon úgy, mint az amerikai lemez, amit viszont ilyen nagyágyúkkal vettek fel. Nyilván megteszünk mindent amit lehet, de ilyen estben muszáj kompromisszumot kötni, mert az ének főleg kényes rá, hogy mivel, hol és hogyan van felvéve.

Ha tényleg nincs pénz egy rendes felvételre, akkor persze maximálisan megértem, de sokszor azt látom, hogy bőven jutna rá, csak egyszerűen nincs rend a fejekben és nem tudják, hogy mennyire rossz amit otthon felvesznek és mennyire más világ, amikor komoly cuccok vannak. Most már rogyásig vagyunk otthoni felvételek keverésével, ami egyfelől jó, mert szerencsére folyamatosan van munkánk, de egy csomó anyagért vérzik a szívem, mert hallom mennyivel jobban szólhatna, ha megcsináljuk rendesen itteni felvételekből.

Link to comment
Share on other sites

Egyébiránt pont ez fordult meg a fejemben egyből, hogy a C12 vagy bármi kópiája ,hogy hogy nem került elő a tesztre? Sokan imádják és jó lett volna azt is összevetésként hallani mégha adott esetben csak egy kölcsön darabról is lett volna szó.

Silk és az én véleményem az, hogy mivel a C12 egy alapvetően csaj mikrofon, a CM7 pedig pasi, a CM67 pedig univerzális és mindkettőnél olcsóbb is, ezért a CM67 lesz a bestseller. A C12 (vagy CM12) ehhez képest nagyon specifikus, ahogy a C800G is (azt is felrakhattuk volna ha már így nézzük). Viszont mivel a Pannóniában van, bármikor el tudjuk kérni, ha valakit pont ez érdekel. 2013-ban meg valszeg eljutunk odáig, hogy lesz demón is. Azért a Hit Space-ben kipróbálható mikrofonok listája már így is durvább mint a külföldi boltok 99%-ban levőben, a piacunk pedig...tudjátok.

A Neumann olcsóbb mikrofonjai mennyire használhatók? TLM 103 kategóriára gondolok.

Nem véletlenül nem ajánljuk.

Hát ja, nagyon érdekelne, hogy milyen az utángyártott hangja, csak hát egy vagyonba kerül.

Képzelj el egy nagyon jó állapotú C12-t. Na olyan. Viccen kívül.

Ki tudja így kitermelni ezeket a cuccokat manapság?
Magyarországon csak a drágább stúdiók. De nem is reális az, hogy egy kezdő zenekar, akinek az énekese évi 6 órát ha gyakorol úgy szeretne szólni, mint a nemistudoménkicsoda, márcsak azért sem, mert nem a mikrofon lesz a szűk keresztmetszet, érted. Egy ilyenen nem szabad megakadni, egy ilyen mikrofon nem az ő világuk. De mondjuk egy Bereczkizolinak vagy más jobb énekesnek azért már bőven indokolt. Meg azért vannak kivételek is. Mi miattuk csináljuk ezt az egészet, és persze azok miatt, akik szintén úgy gondolják, hogy a világon ennél fontosabb dolog sincs.
Link to comment
Share on other sites

Mikrofont sajnos nehéz lenne kölcsönözni. Mivel nagyon érzékeny az ütésre ezért mikor visszaviszed várhatsz még 1 órát még letesztelik hogy tényleg hibátlanul került e vissza...

Ez nem szinti hogy bírja a gyűrődést. (Szerintem végülis ez a oka hogy mikrofont nem lehet bérelni)

Tényleg drága de egyszer kell megvenni és vigyázni kell rá :) Nem olyan mint egy rally auto megveszed lövöd neki és a futam végén már két daraba van... amúgy meg bizonyos hangtechnikai eszköznek felfelé megy az ára az évek alatt... LA2A, Moog Voyager most használtan annyiért lehet eladni mint amennyiért 4 éve valaki kihozta a boltbol...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...