Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Monitor kontroller


csmajor

Kérdés

Recommended Posts

  • 0

A kapcsoló drága, mutass nekem olcsó, legalább 4 de inkább 6 tárcsás forgókapcsolót legalább 20 állással, aranyozott/ezüstözött csatlakozókkal.

Max halkabb lesz ha nem vezeti annyira az áramot na jóétszakát. amúgy ingyen és bérmentve hoztam el a jó kis analóg muxokat bentről. Csak te és a haverjaid tépi a száját a hülyeségen, elektortechnikából rég ki szívatott volna egy ilyen mondatárt a mérnöktanárnő nálunk.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Van egy-két kivétel. A monitor kontroller pont az egyik (persze az alap kiépítésű, semmi extrákkal). Egyszerű felépítésű, ha sikerül megfelelő forgókapcsolókat szerezni onnan már sima ügy. Ellenben ha valaki nincs otthon a barkácsolásban és nem rendelkezik alapszintű elektronikai ismeretekkel akkor én sem tanácsolom neki, hogy belefogjon.

Vagy ott vannak még a régi analóg szintik, ezeknek a sémái már nyilvánosak, ezekből is ki lehet hozni értelmes dolgokat (csak legyen rá ideje az embernek).

 nagy büdős lószart, és ugyanúgy emberek, betanított munkások tették össze a tr909et. Egy okleveles elektrotechnikusnak ne "marketingolj" ma'.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 nagy büdős lószart, és ugyanúgy emberek, betanított munkások tették össze a tr909et. Egy okleveles elektrotechnikusnak ne "marketingolj" ma'.

Te is összerakhatnál egyet, mint okleveles tehhnikus, dicsekedtél már amúgy is eleget ,hogy minden stúdiócuccot megcsinálsz a lomexes trafókból, lássunk/halljunk is valamit:)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Te is összerakhatnál egyet, mint okleveles tehhnikus, dicsekedtél már amúgy is eleget ,hogy minden stúdiócuccot megcsinálsz a lomexes trafókból, lássunk/halljunk is valamit:)

Elektroncshöz irtam hogy lehet kapni általános célú trafót, de látom egy "dobgépben" is kell nemakármilyen trafó, mert ha egy fél voltal eltér a gyári feszültség szint a tápnál, már akkor beszinezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Elektroncshöz irtam hogy lehet kapni általános célú trafót, de látom egy "dobgépben" is kell nemakármilyen trafó, mert ha egy fél voltal eltér a gyári feszültség szint a tápnál, már akkor beszinezi.

Szimmetrizálónak meg adok beagot,ne igényeskedjen a paraszt, jó lesz neki úgyis:) Na ezért nincs becsülete itthon a "barkács" dolgoknak.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Szimmetrizálónak meg adok beagot,ne igényeskedjen a paraszt, jó lesz neki úgyis:) Na ezért nincs becsülete itthon a "barkács" dolgoknak.

Beagot csak hallottam szóbeszédben, de tán stúdióra készült. Ebbe nem folyok bele.

Egyébként meg tudni kell hogy mit csináljon az ember. Nem kéne lenézni azt aki ehhez ért.

De tényleg nem értem a felfogásodat, hogy mért is nem lehet házilag jó cuccot gyártani, szeretném hallani, hogy pld egy házilag készült keverő mért fog rosszúl szólni, mért fog az aranyozott mux jobban szólni, kíváncsi vagyok, hogy mi a nagyszerű szakmai véleményed.

Szerkesztette wendelmar
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek.

Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled.

Mondok egy példát:

Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek.

Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled.

Mondok egy példát:

Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném.

Ez egy helyes meglátás!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Lehet barkácsolni jót, csak sokkal többe kerül, mint a sorozatban gyártott termékek.

Ha nem kerül többe, akkor ott valami sántít. Az árba számold bele azt az időt is, amit az életetből arra szánsz, hogy "eszközt" készítsz magadnak. Akkor éri meg, ha a barkácsolásban is örömödet leled.

Mondok egy példát:

Tudok zongorát hangolni és minden felszereléssel rendelkezem hozzá. Mégis nagyon ritkán szánom rá magam, mert az a néhány óra kell másra. Inkább fizetek érte és kitisztítom a végén, ha nem sikerül úgy, ahogy én szeretném.

Könyörgöm, nagy részét betanított munkások teszik össze, konkrétan a tr909et is azok tették össze, igen dolgoztam már ilyen cégnél, tudom mi a dörgés, nem tudak ők se semmi extrát max beszerzés olcsó. Időt beleszámolom, 500 forintos órabérbe mondjuk.(mondjuk másik hogy hobbi a témakör de ez is más tészta) utóbbi mondatod meg eléggé sznobos meglátás.

Konkrétan ha én valamit magabiztosan csuklóból előt tudok állítani akkor nem állok neki megvenni.

Amikre eddig nem költöttem, vagy mert készülőbe van vagy mert már megvan: tr909,tr808, keverő, monitor láda erősítővel, 8 csatornás hangkártya, hangfalkontroller, moduláris szinti, kompresszor, limiter, eq.

Igen én a tr909et csak elkezdtem eddig, igaz időben sokat fordítottam rá, nyák még csak virtuálisan létezik de anyag árban nem tartok 20 rugónál, és szerintem ezel versenyezni nem is lehet. 

Aliasz én is dolgozom csak én azért amit zeretnék.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Beagot csak hallottam szóbeszédben, de tán stúdióra készült. Ebbe nem folyok bele.

Egyébként meg tudni kell hogy mit csináljon az ember. Nem kéne lenézni azt aki ehhez ért.

De tényleg nem értem a felfogásodat, hogy mért is nem lehet házilag jó cuccot gyártani, szeretném hallani, hogy pld egy házilag készült keverő mért fog rosszúl szólni, mért fog az aranyozott mux jobban szólni, kíváncsi vagyok, hogy mi a nagyszerű szakmai véleményed.

Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk  klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk  klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz.

 

Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk  klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz.

 

Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk  klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz.

 

Látom nagy viták keverednek a DIY vs gyári cuccok terén. Hobbiból én is barkácsoltam, de igazán jól használható eszközt nem sikerült csinálni, valahol mindig sántított. Nem áltak rendelkezésre megfelelő műszerek, generátorok amiket tervezésnél és építésnél használnak. A kis elektronikai boltokban is azért az olcsóbb alkatrészek nem a legjobbak. Ha meg tényleg kimondottan minőségi cuccokból építkezünk az meg elég drága kísérletezni. Ha az ember bármilyen technikai eszközt klónoz, akkor nem árt ha ismeri az eredetit és a klónozás alatt ott van mellette az igazi példány is. És akkor legyen kéznél pár high end műszer, generátor stb amivel hiteles méréseket tudunk végezni az eredeti és az utángyártott eszköz között. Ezek a felszerelések sokkal magasabb áron mozognak mint pl egy 1176 vagy egy LA2A. És azért jó műszerek és jelgenerátorok nem sok amatőr műhelyben vannak, mert amit a nagy gyártók sem RFT és egy két alapgéppel állnak a dolgokhoz. Persze ha az embernek van lehetősége ilyen műszerparkokkal dolgozni pl munkahelyen és belefér az időbe akkor érdemes kihasználni és tervezgetni méricskélni, de kell mellé az eredeti készülék is és meg kell érteni az adott eszköz logikáját. Trafót mindent megéri akkor szétszedni és teljesen visszafejteni a kapcsolást, utána beszerezni az összes alkatrészt és nem helyettesítőkkel pótolni. Van sok kritikus értékű cucc ami itthon nem igazán beszerezhető, ha meg több alkatrészt kombinálsz lehet a mérés eredmény azonos lesz, de lehet más lesz a sound! És ez azért nem kis költség. Ha pl nekiállnánk  klónozni egy jóféle Neve cuccot, akkor lehet be tudunk szerezni ezt azt hozzá, lehet trafót is de nem mindegy mennyiért! Neten lehet találni infót ezekről a trafókról, de ezek is "fene tudja" használhatóak e. Ezt úgy lehetne megtudni, hogy egy eredeti cuccot feláldozunk rá és visszafejtjük. Aztán itt vannak a Potik. Lehet nem kritikus értékek, de akkor ha az ember már ennyit rá szán akkor csak ne PIHER-t tegyen bele, hanem abból is olyat amilyen az eredetin van és azt lehet csak a gyártótól lehet beszerezni, mert ezeket külön nem fogja forgalmazni az ALPS vagy más nagyobb poti gyártó. Poti és Poti között is óriási a különbség, szal nem csak a lineáris vagy az exponenciális verzió, hanem egy ugyan olyan paraméterű két különböző gyártmányú cuccnak is tök más a hangja és passzív a cucc mivel más nem tud lenni. Szal vannak potik amik halkításnál kapásból azzal nyitnak, hogy vágják a magasabb frekiket stb... Annyi buktató van egy pro audio cucc házi megépítésén, hogy nagyon észnél kell lenni, ha az ember neki fog. És ha sikerül, akkor meg a sznobok jönnek a képben igen igen, de ez nem ér semmit mert ez csak házi buhera. Ennek ellenére én nem mondom azt, hogy kisebb dolgokat ne építsen az ember, de nagyfába vágni a fejszét az sok fejtörést okoz.

Én pld a tr909et hozom fel megint, konkrétan erre egy csoport van fent pld az fb-n, hogy hogyan klónozd le. Jó itt irtál pár etalon cuccot, tudom hogy jók, pld a harison eq rajza is megvan, megdöbbentő de csak 1 db tl074et tartalamz, mármint az aktív elektronika terén.

Müszerparkhoz: egy oszcilloszkóp, Urbánnál 30 ezerért lehet venni, egy wien hidas oszcillátor teszteléshez, ha az eredeti torzítását is akarod mérni akkor hameg/hp torzításmérő.(pld eqnál, de egy műv ic-s nem fog torzítani) Potméteren viszont fenn vagyok akadva, vagy én vettem eddig jó potmétert, vagy nem tudom :) minden esetre gyakori probléma hogy az elején aszimmetrikus a hang 1-2 dB-t.

Műszerparkba mindenképp be kell fektetni ha az ember elektronikával akar foglalkozni.

Amúgy én azt nem értem, hogy egyesek 1% torzítás mellet hogy hallanak különbséget, itt célzok a genelec hangfalakra, überjó stk-kal, amik kiderülnek hogy mégsem olyan jók mint ahogy harsogják. Vagy a mackie sorozat, amire ugyanúgy olvastam hogy, 1%ot torzít. Alessis referencia monitorokat bírom még, abba meg lm 3886 van. MAjd megkeresem milyen stk van benne.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest.

 

Na látod,ha csak hallottál róla, akkor honnan tudod milyen az amit te összeraksz ahhoz képest hogy milyennek kéne lennie? Nincs gondom a barkácsolókkal, én is barkácsolok eleget, pl a 80-as hozzászólásban lévő képen az én hangerőszabályozóm tárcsái láthatóak. A keverőd nemtudom milyen,de ha gondolok adok egy régi Studer vagy Sony/MCI pultot, és megnézhetjük mit tud ahhoz képest.

16 csatorna, mono blokkok, harison eq lesz benne, panoráma és gain szekcióval. szimplán ennyi. a keverő része meg egy közönséges keverő lesz egy atom steril opaval, szimmetrikus táppal. Csatlakozása 6.3as jack. Tápot meg majd méretezek, hogy ne recsenjen be.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

16 csatorna, mono blokkok, harison eq lesz benne, panoráma és gain szekcióval. szimplán ennyi. a keverő része meg egy közönséges keverő lesz egy atom steril opaval, szimmetrikus táppal. Csatlakozása 6.3as jack. Tápot meg majd méretezek, hogy ne recsenjen be.

Rakjál az eq-ba is rendes műverősítőt, egyből más lesz, mi is cseréltünk NJM4560-at OPA1642-re, és hallani nagyon a különbséget.TL072 helyett meg az lme49860, Quadba meg 49740.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Rakjál az eq-ba is rendes műverősítőt, egyből más lesz, mi is cseréltünk NJM4560-at OPA1642-re, és hallani nagyon a különbséget.TL072 helyett meg az lme49860, Quadba meg 49740.

Ezt még silk mondta, nem baj ha tudsz jobbat akkor is a sztenderdere van igény. harison eq-t ezért nem is fogom piszkálni.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nem tudom ezek a 30Ezres műszerek mennyire jókpro audio eszközök tervezésénél építésénél. Azért ha megnézünk pár igazi pro audio gyártó műhelyet pl a Manley-nél azért ott is nagyrészt Neutrik és ilyen olyan 2milla fölötti oszcilloszkópok, analizátorok, generátorok vannak. Gondolm, hogy nem véletlen. Az audioipar elég kényes dolog sztem... Bár biztos, hogy a nagy mérökök is sok időt töltöttek el kísérletezéssel műhelyi körülmények között, mivel ami matematikailag jónak tűnik az a valóságban lehet nem olyan jól vagy inkább másképp szól.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nagyjából végigolvastam a topic-t:)

Egyébként kiváncsi lennék, hogy pl. a Mackie Big Knob-ról mi a véleményetek?

 

Egyébként olcsóbb kategóriában Silk ajánlott nekem egy jó kontrollert, ezt:

http://www.nhthifi.com/PVC_Pro_XLR_professional_passive_volume_control?sc=12&category=1334

 

Régebben a HS-ben is kapható volt.

Gondoltam veszek,de a szállítási költség elég drága...

Esetleg nem tudja valaki, hogy itthon lehet venni valahol ilyet?:)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nagyjából végigolvastam a topic-t:)

Egyébként kiváncsi lennék, hogy pl. a Mackie Big Knob-ról mi a véleményetek?

 

Egyébként olcsóbb kategóriában Silk ajánlott nekem egy jó kontrollert, ezt:

http://www.nhthifi.com/PVC_Pro_XLR_professional_passive_volume_control?sc=12&category=1334

 

Régebben a HS-ben is kapható volt.

Gondoltam veszek,de a szállítási költség elég drága...

Esetleg nem tudja valaki, hogy itthon lehet venni valahol ilyet?:)

 

Vagy jót veszel, vagy mindegy.

 

Az NHT szállítási költség nélkül is épp elég drága! 119 dollár + vám + áfa. (kb 37k). De minőségben nem versenyzik ez sem a Cranesong Avocettel, lásd cikk.

 

Inkább írd le mihez veszed és mi lenne a felhasználás.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

A/D: Én elhiszem, hogy az NHT nem versenyzik a Cranesong Avocettel.

 

A zenei baleseti helyszinelők 1-ben Silk mondta a srácnak, hogy érdemes lenne monitor kontrollert vennie, hogy a digitális hangerőt max-ra tudja állítani, hogy kijöjjön minden bit, s ezt egy analóg kontrollerrel irányitaná a hangerőt.

 

Erre a célra megfelelő lehet ez az NHT? Pl. az én esetemben Duet 1-hez bekötni Mackie MR5-höz

(amint tudom Genelec 8030ra fogok cserélni a közeljövőben)

Vagy az NHT is, szinezi a hangot?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Na ezaz, hogy megéri e...:) Ezen még elgondolkodom:)

A/D: NHT az szinezi a hangot?

Szerintem Neked semmi szükséged nincs a kontrollerre. Nem ismerem a DUET1-et, de szerintem ott elektronikusan van megoldva a hangerő szabályozás, nem szoftveresen, gondolom, azért IS van rajta középen az a "nagy gomb" :) A ZBH 1-ben azért kell mert az EMU csak szoftveresen szabályoz. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válaszolok a kérdésre...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Kattints a formázás megszűntetéséhez.

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...