Popular Post A/D Létrehozva July 23, 2015 Popular Post Share Létrehozva July 23, 2015 A 2015-ös téli NAMM-on jelentette be a Focusrite a legújabb hangkártya családját, a Clarettet. A Clarett Thunderbolt csatolós, modern eszköz, és mivel korunk egyik dilemmája a "merre tovább csatolók terén", így cseppet sem érdektelen, hogy a piac valószínűleg legnagyobb szereplője mi mellett teszi le a voksát. Annál is inkább érdekes a dolog, mivel a Focusrite leginkább kommersz eszközöket gyártott hangkártyából, mely eladásait nagymértékben segítette a Neve korszakban szerzett nimbusz. Emellett gyakorlatilag teljesen kimaradtak a közben igencsak megerősödött közép- és felsőkategóriás hangkártyák versenyéből. Eddig egy próbálkozásuk volt utóbbi piacon, a Forte, ami tulképp az Apogee Duet koppintása: ezzel komoly sallerbe szaladtak, de ez nem vette el a kedvüket a versenytől. Nézzük meg, mit tudnak a Clarettek! A készülék nemrég érkezett hozzánk, és Madhead kollegámmal nekiláttunk ízekre szedni. (Fotó: a Clarett család. A reklámból egyedül a "fastest Thunderbolt interface" bizonyult igaznak) A Clarett 4 taggal rendelkezik, melyek egymástól I/O konfigurációban térnek csak el elvileg. Mi a Clarett 8 Pre elnevezésűvel kezdtük, ami egy 8 analóg be 10 analóg ki eszköz 8 mikrofon előfokkal, digitális csatolókkal (SPDIF, ADAT), meg MIDI-vel. Az eredeti marketing nevetni volt jó, már a NAMM-on: ott úgy reklámozták, hogy ez lesz a leggyorsabb hangkártya ami létezik, mert hogy '1ms interface latency". Szakmai szempontból ez a fekete billentyűk hangosabban szólnak mint a fehérek kategória. És minthogy a Focusrite-nak hangminőségbe már lett volna mit aprítani a tejbe, a "better sound" marketing meggyőzőbb lett volna. Mivel valószínűleg sok kérdést fogunk kapni a Clarettekkel kapcsolatban, ezért kivételesen próbálom minimalizálni a szubjektív tényezőket, és minél több tényt ismertetni. THUNDERBOLT ÉS LATENCY A thunderbolt egy fontos hívószó: az első thunderbolt audio eszközöket az AVID, az Apogee és az Universal Audio tette le, majd láttunk kevésbé sikeres próbálkozást a Zoom részéről, végül beszállt a MOTU is, és most a Focusrite úgy érezte, hogy ez az irány. Ez a csatoló leginkább arra jó, hogy kis késésű hangkártyákat lehessen gyártani, melyek kevésbé fogják a számítógép prociját. A Focusrite jól látta azt, hogy a piac elsőszámú kifogása a hangkártyákkal szemben leginkább a dropoutok és pattogás, és tény, hogy a Thunderbolt komoly előnnyel indul etekintetben az usb-firewire megoldásoknál. A vitatható marketing ellenére azt kell mondjam, hogy a cég nem hazudott: valóban a leggyorsabb hangkártyát sikerült letenni az asztalra: 32 sample méretű bufferrel nekem kifogástalanul ment a bolti iMackel (kollegám gépén dropos volt azért, vagy kiforratlan a driver, vagy valami egyéb anomália aminek most nem néztünk utána). ROUNDTRIP LATENCY = 124 sample, tehát 2.8 ms. Ez elég arra, hogy maga mögé utasítsa az Apogee Symphony IO-ját is. Latencyben legalábbis. (Más kérdés, hogy a Symphony IO ezt a játékot el tudja játszani 64 in / 64 outtal is akár 192kHz-en is 1.6ms-mal, és több kártyával ez tovább fokozható, és erre már jópár éve képes. Oké, nem ugyanazért az összegért, de épp ez a lényeg: a kiváltásgosoknak járó latency teljesítményt a Clarett elhozta a halandóknak, ezzel új szintet definiálva). Előre jelzem, hogy a léptékek szükséges érzékeltetéséhez össze fogom tenni pár komoly eszközzel is, ami egyértelműen fogja igazolni a Clarett létjogosultságát. Végtére is egy 330ezres hangkártyáról van szó. VALÓDI MÉRT (tehát nem driver reportolt) LATENCY ÉRTÉKEK 32 sample buffer, 44.1kHz Pro Tools 11-ben és Logicban is ellenőrizve: (Megjegyzés: valószínűleg többen meg fognak lepődni az UA Apollo "gyenge" teljesítményén, de egyet azonban ne felejtsünk: az Apollo felhasználók a kártya bemeneteire akasztott eszközeiket a számítógép segítsége nélkül tudják effektezni, tehát ők eleve nem szenvednek el roundtrip latencyt sem járulékos plugin latencyt. Hovatovább, az ő monitoring latencyjük konzisztens, a többiek teljes késése pedig mindenkor függ attól, hogy épp milyen pluginek vannak behívva a sessionbe. Az Apollo felhasználóknak így nem kell azzal sem küzdeniük, hogy milyen beállítás mellett fognak a felvett hangok pontos helyre kerülni. Íme, amit a munkafolyamat fontosságáról mondtam: az Apollo felhasználók előnye behozhatatlan.) Thunderbolt: na ez itt egy komoly buktató: a Focusrite egyértelműen Windows kompatibilitást ígért a bejelentéskor, amin már akkor is felhúztam a szemöldököm, és konkrétan bemondtam, hogy ez nem fog működni. Lám, ez még mindig csak ígéret. Aztán most, hogy már bejelentették, hogy a következő Windowsban sem lesz Thunderbolt támogatás, ez a kanyar beláthatatlannak néz ki. http://www.menemszol.hu/topic/2501-hangk%C3%A1rty%C3%A1k-szabv%C3%A1nyok-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9pek-2015/ Tényleg elég szorult helyzet alakult ki, Windowson a kőkorszaki audio és midi support miatt (hálistennek itt most komoly ígéreteket tettek), MAC-en meg az idétlen modellkínálat miatt. Amíg ezek nem tisztulnak le, a jövő homályos. Összefoglalom jelenleg mitől szenved az egész audio ipar, mik azok, amiket nagyon nem sikerült megoldani még: Egy sztenderd, nagyszebességű külső csatoló. Firewire kaput, USB3-at inkább haggyuk, Thunderbolt meg csak macen megy. Gyász. Alancsony latencyvel rendelkező DAW mixer, ami hibátlanul tud kompenzálni hardver eszközöket (ez akkora kihívás jelenleg, hogy el se bírom mondani ekkora terjedelemben. kb a Pro Tools HD rendszerek tudják ezt elfogadhatóan megoldani) Analóg szintetizátorok alapszintű modellezése pluginek formájában Még mindig MIDI van a hangszereken Rendkívül csekély a számítógépek számítási teljesítménye még a komoly audiózáshoz, a next gen emulációk nincsenek látótávolságban, minimum 3 év, ennyi idő alatt akár kitalálhatnak a zene helyett valami érdekesebb dolgot is helyettesítésül A Focusrite a második pontra khm...fókuszál. A fő problémánk értelemszerűen nem az, hogy a 4ms alatti roundtrip latency nem elég kicsi, hanem hogy a pluginek realtime túl nagy plugin latencyt okoznak a hangkártya saját késésén felül. Tegyük fel, hogy egy sessiont kijátszunk 32-es sample bufferrel (de amúgy nem, mert pár streaming plugin semmilyen gépen nem fogja ezt nekünk megengedni, ami helyből 64-es sample buffer lesz: ez roundtripben azonnal 1.4 ms további késés). Ha valaki kíváncsi rá egyébként, 4ms kb. az az idő, ami alatt a hang a hangszóróból utazik kicsit több, mint 1.4 métert). A probléma tehát az, hogy a késést okozó pluginek ezt a konverziós latencyt megnyomják akár 200-1000 mintával is, ami mellett külső eszközök kb. vérverejtékkel lesznek csak integrálhatók. Hogy miért, ebbe most nem megyek bele, meg az egy nagyon szomorú, reménytelen történet lenne, örüljetek neki, ha ez nem dilemma nálatok). Talán nem árulok el titkot azzal, hogy az egyetlen no compromise megoldás az analóg pult. Egy adott pontig van jó megoldás, amit jelenleg az Universal Audio Apollo kártyái csinálnak, amiről azóta is azt gondolom, hogy gamechanger, mert olyan szinten javítja a MUNKAFOLYAMATOT (tehát nem elsősorban a hangzást), amihez hasonlót rég nem láttunk. (Ha valaki minden fontosat szeretne megtudni a latencyről, valaki azt hiszi, mindent tud a latencyről, ugyanebben a cikkben a végén a tesztet kitöltve ellenőrizheti tudását ) De ne legyünk kicsinyesek, a Focusrite eredménye latency kérdésben nagyon fontos lépés, ellenére, hogy távolról sem fogja megoldani minden ilyen irányú problémáinkat, de a jelenlegi megoldások jó részéhez képest fényévvel jobb. Értjük miért: jelentősen csökken a dropoutok rizikója és kevésbé stresszeli a CPU-t. (Megjegyzem, hogy a latency a mai értelemben azokat érinti elsősorban, akik külső eszközöket, élő forrásokat használnak realtime). A következő bökkenő a Thunderbolt ára: ha csak a csatoló lenne az újdonság, a piac kevésbé lenne hajlandó megfizetni a felárat, ezért az ár-érték arányt úgy lehet feljavítani, ha mindenhez hozzáraknak egy kis plusz. Tehát kénytelenek voltak hangminőség javítással is megindokolni a magas árat. Beszéljünk most erről! Ha valaki azzal keres meg bennünket, hogy a belépő szintű kártyák neki nem elég jók, azt támogatni tudom, de én speciel nem vagyok nagy konverter fetisiszta, egy ponton túl nem ragoznám a kérdést. (És remélem nem az mondatja velem, hogy egy Apogee Symphony IO rendszeren ülök: az UA Apollójával minimum ugyanolyan boldog lennék ). Egy mai, közepes szintű hangkártya mondjuk egy régi Digidesign 888 interfészt megeszik reggelire hangban, árban annak töredékéért. De pusztán a jó hangtól egy hangkártya még nem lesz jó vagy profi. Nézzük most ezeket: A Scarlett - Saffire - Forte korábbi próbálkozásaik egyértelműen amatőröknek készültek. Egy nagyon jó párhuzammal élve ezek mondjuk egy Apogee Duethez képest olyanok, mint a jó kompakt fényképezők egy komoly tükörreflexeshez képest. Utóbbi előnye az, hogy kis jelszintnél se zajosodik, hogy komponálható a felvétel készítése, és használható profi berendezésekkel, ahogy mondjuk objektívet lehet cserélni. A Forte például képtelen magából értékelhető magas szintű jelet kipréselni hogy meghajtson egy profi analóg kompresszort, ha viszont fogadnia kell egy pro berendezés kimenetét, akkor meg azonnal elfekszik a túlvezérlés miatt. Egy szimpla evidenciája ennek pl. hogy a Forte kifele -2dBu-n tud hajtani berendezést -96dB THD+N érték mellett, oszt kéne inkább +20dBu úgy -105dB THD+N-hez. Na erre mondom, hogy amatőr. A Clarett 8 Pre-nél úgy tűnik léptek a kérdésben, bár nem minden pro cuccal lesz jó barátságban, de messze nem reménytelen, ahogy a korábbi termékeiknél láttuk. (A kíváncsiak kedvéért írom, hogy az Apogee Duet kifogástalanul lekezel minden külső pro eszközt). Hangot tekintve elég jóra sikerült: feedback recording tesztben sem én, sem a kollegáim nem tudták megmondani a különbséget az RME Fireface 802, a Clarett és az UA Apollo 8 között. Figyelem: ez a kijelentés hang azonban az a/d - d/a konverzióra vonatkozik csak, az analóg frontendre NEM. Erről majd hamarosan. Szóval meglehetősen nagyot javítottak akár a Forte, sőt a Rednetek hangjához képest, de a cég eredeti marketingjében a "best sounding" azért nem áll meg. Egy Apogee Symphony IO-nak elvi szinten sem vetélytársa. Mindezt persze szóba se hozom, ha a reklámban nem ezzel jönnek. Ehelyett most azt írtam volna, hogy nagyon korrekt teljesítmény ennyi pénzért. Ők kezdték! Szintén rendkívül gyenge volt az eddigi Focusrite cuccokban a.... FEJHALLGATÓ KIMENET. A Forte esetén ez siralmas -9dBu volt (csak viszonyításképp az Apogee Duet +19dBu-t tol ki magából!!!!). Na ezt javították most 9dBu-ra, de sajnos még mindig siralmasan gyenge hangra. DJ-knek vagy hangos hangszeren játszóknak nem javaslom, keverésre és hasonlóra meg senkinek. Ebből a szempontból amúgy az Apollo szintén jobban teljesített, de azzal sem voltam maradéktalanul elégedett. Szóval ha a Clarett valódi képességére vagyunk kíváncsiak, akkor ne a fejhallgató kimenetéből induljunk ki. Én pl. a mikrofon előfok teszthez a Dangerous monitor vezérlőjét használtam, ég és föld, ahogy szokás mondani. MIKROFON ELŐFOK Itt van 8 darab belőle, és fejlesztettek, mégpedig komolyat. Sokkal jobban szól mint bármely Focusrite hangkártya, de értelemszerűen ne várjuk a klasszikus ISA teljesítményét, ami eleve teljesen más elven működik, de még az Apogee Duetét sem, ami a klasszikus, gain stage-ek folyamatos bekapcsolásával operál, mint a nagyok A preamp hangja tehát egyértelműen jobb mint amit a Fortéból vagy a Rednetből hallottunk, szerintem egész elfogadható, de dinamikus és ribbon mikrofonokkal azért megizzad. 57dB a max gain, ahol már azért nem az igazi a sound. (Duet 60dB gainen jobban produkál, az Apollo megy 65dB-ig, a Fireface 60dB-ig). Aztán van neki ez a marketing buzzword, az "AIR" preamp. A varázsgomb, amire csak ránézni elég, és az ember szinte hallja, hogy ettől lesz olyan nagyon állat, magasdús a sound. Ki kell ábrándítsak mindenkit: egy rendkívül ízléstelen, ötforintos EQ-k magasemelésére hasonlító effekt, hallásra 10-11kHz környékén bellben. Olyan szibillánsokat csinál, hogy győzze deesserrel aki akarja. Őszintén nem értem hogy ezt kiknek találták ki és mire. De hogy ezt jól is lehet csinálni, arra már láttunk példát: az UA Apollo UNISON előfokaira gondolok. Itt a megoldás egyszerű: AIR funkció kikapcs, és kondi mikrofonokat kell preferálni. ANALÓG FRONT END A 200k+ fölötti kategóriában a konverterek között nemigen van hallható különbség, de mivel szinte soha nem szimmetrikus vonali jellel etetjük a hangkártyánkat, az élményt az analóg front end fogja meghatározni. Ez lesz kihatással arra, hogy milyen minőségben tudjuk majd rögzíteni a felvett szintink, gitárunk, mikrofonunk stb. hangját, főleg hogy ahogy említettem a Clarett kívánja a jól felerősített jelet, amire mindenképp szükségünk lesz pl. lowpass filterrel agyonszűrt szintibasszusoknál stb (én pl. profi mic preampekkel készítem elő a szintijeim jelét felvételhez) EGYÉB FUNKCIÓK Jóság, hogy van rajta MIDI csatoló, és tetszik a Focusrite Control nevű szoftver elgondolása, amit azonnal tudtam használni. A scrollozós megoldás nem túl hatékony munkatempó szempontjából, de oké. A teszt miatt egyébként előszedtem a Fireface 802-t, és a Totalmixet hárman (Madhead, Silk és én) fejtettük nem is tudom mennyi ideig, de nagyon bosszúsak voltunk. Na ahhoz képest a Focusrite Controlt egy olyan ember is elkezeli, aki nem látott még életében patchmixer szoftvert. Még grafikusan is kirajzolja a csatlakozók összeköttetéseit, szóval klassz. NEM TÁRGYALT RÉSZ Ebben a cikkben a Clarettet nem eladni akarom, hanem bepozícionálni, ezért nem fogok belemenni hogy pontosan hány kibemenete van - már csak azért sem, mert a család több tagból áll. MIndenki nézzen utána. A cikkem célja a termék létjogosultságának megfejetése és a használati tapasztalat megfogalmazása, és valamilyen szinten a jövőbeli trendek jóslása. KIVITELEZÉS A Clarettet márpedig szétkaptuk, így bátran kijelenthetjük, hogy alaposan benne van az anyag, és remek munkát végzett a gyár: THAT mikrofon előerősítők, trafók, az AKM top konverterei, szóval ennek hivatalból jónak kell lennie. A kivitelezés mind esztétikában, tartósságban kitűnő, külön kiemelném a rendkívül jól fogású, jó ellentartású forgópotikat. A kivitelezés megfelel a termék minőségének, kifejezetten szépre sikerült. TOVÁBBI KIFOGÁSOK A meghajtó szoftveren még lehet mit gyúrni. OS-X Yosemite-n minden DAW-nak rosszul jelzi tényleges roundtrip latency értéket, mégpedig 6 mintányit téved. Minthogy a szoftverek felvételkor a driver által reportolt késéssel kompenzálják a felvett anyagot, a következménye az, hogy 6 mintával korábbra rakja le a hangot. Egy szinusz esetében ezért fog pattanással kezdődni: (A felső jelet analóg vettem vissza, de a driver bugja miatt a szoftver végül rossz helyre rakja le, egy pattanással indul az első 6 hiányzó minta miatt) Apropó, csak egy darab Thunderbolt csatlakozó van rajta, nem értem ezzel miért szívatják a vevőt (A nagy Apollókra ráraktak kettőt a daisy chainhez). A preampek (gain) sajnos nem távvezérelhetők, nem visszahívhatók, kizárólag az előlapról állíthatók. Így a teszt után szerintem ez az RME FIreface 802 és az UCX alternatívája akar lenni. Nézzük az előbbit: drágább mint a Clarett csak 4 preampja van frontlapi metering szinte hasznavehetetlen a totalmix iszonyat, de ha valaki megtanulja, különleges dolgokra is befogható Firewire latency: 5.21ms USB latency: 4.35ms - tehát jelentősen lassabb mint a Clarett Nekem kevésbé tetszett a preampja MIDI kontrollerllel távvezérelhető a Totalmix Az analóg kibemenetek szoftveresen trimmelhetők Nem alternatívák de jó tudni: Apogee/Avid Duet és Quartet: jobb hang minden tekintetben, minimálisan nagyobb latency, viszont class compilant driverre is tudja!, iOS támogatás Universal Audio Apollók: verhetetlen DSP támogatás és cueing, jobb preampek. Apollo 8 és társainak dupla thunderbolt csati a hátán. Az Apollók preampja távvezérelhető, az UI, a pro szolgáltatások luxus szint. VERDIKT Ha valakinek gyors (kis latenciájú), stabil interfész kell sok mikrofon preamppel, a Clarett 8 Pre NAGYON MEGÉRI AZ ÁRÁT. Hangban a konkurrencia szintjét hozza. Mindent egybevetve profi szint, talán a fejhallgató kimenetet kivéve. Végre tud működni profi vasakkal (jelszint kompatibilitás) Valóban a leggyorsabb interfész ami csak létezik: ha célunk elkerülni a kiálló, dropoutos sessionöket, akkor szintén jó választás A kis latency azonban nem fogja megoldani a külső eszközök hibátlan lekezelését Driver hiba (rossz latency érték report), mely Logicban orvosolható (Settings menüben offsetelhető a driver latency), Pro Toolsban csak nehezen Csak MAC, és nem tudom elhinni, hogy be fogják tudni tartani a Windows támogatásos ígéretüket, vagy csak olyan megkötésekkel, hogy ihaj. Erős, sőt jobb alternatívája a Presonus és RME megoldásainak. (MOTU anyone?) +1: ha megkérdeznének most milyen hangkártyát vennék, az gondolkodás nélkül az Apollo 8 volna. A két napig tartó tesztem jobban megerősített ebben mint bármikor, gondolkodom is a cserén. Oka: a relatime hiperminőségű DSP mixer azokkal az effektekkel behozhatatlan előny a jelenlegi környezetemben, ahol szintik, analóg outboardok vannak szép szerivel. Ez az igazi különbség bármely hangkártya között ezen a szinten, nem a latency. Ha anyagilag az Apollo nem opció, de kell a sok kibejárat, akkor a Clarett 8 pre lenne a választásom. Amit semmiképp nem vennék és nem is értem miért léteznek, az a két kisebb Clarett: az Apogee Duet megeszi őket reggelire USB ide vagy oda, de ott is inkább az Apollo Twin a már említett okok miatt. És persze kíváncsian várjuk a következő alanyunkat még, az Arturia Audiofuse-t, ami az Apollóhoz hasonlóan a workflow-t újít és hangminőségben is komoly babérokra tör. A cikkben a hivatkozások: Focusrite Clarett kártyacsalád Universal Audio Apollo hangkártyák Apogee Duet iPad / Mac Apogee Quartet Apogee Symphony IO RME Fireface 802 4 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fecka Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 A te cikkeid mindig olyan megdöbbentőek. Olyan hosszasan tudsz írni 1-1 termékről. A mutkori téma http://www.menemszol.hu/topic/2501-hangk%C3%A1rty%C3%A1k-szabv%C3%A1nyok-sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%B3g%C3%A9pek-2015/ezután a téma után én erőssen elgondolkoztam és ha az apple nem fog kiadni egy olyan gépet mint régen a szürke MacPro volt akkor az apple rózsaszín ködje évek alatt mindenki felett szerte foszilik Az iPhone egyre silányabb minőségű az apple gépek 3-5 év mulva erősen eldobós kategória (0 bővítési lehetőség) a tunderbolt nem fog bírni kifejlődni mert mindenki rá van kényszerítve. Szürke MacPro-ról feketére váltás a így néz ki A gép ára + TB PCIE ház + TB HDD Ház (4-6-8 lemezes kérdés kinek mire van szüksége) Ha lett volna 1-2 model az apple részéről ami tartalmazza a HDD ÉS PCIE slottokat és szép lasssan elhagy doglokat (Optikai meghajtó cserélhető VGA) akkor az emberek nem kapják fel a vizet hogy ez a váltás erősen zsebbenyúlós. Az új MacPro alig fogy. Jelenleg egy 2009-es MacPro-m van MSI GTX970 VGA-val amivel egy 4K-s tv-t hajtok és 124 cm átlátom az egész projektet mellete egy irodai gép ami egy 2014-es retina macbook pro 15" jelenleg ugyan az a szint mint a macpro. Szóval aki azzal jön hogy a régi macpro-k teljesítményét ma már hozza a iMac, Macbook Pro vagy akármelyik másik eszköz nem gondolkozik azon hogy a MacPro elment X évet mire az otthoni kategóriás géppel lent egy szinten és onnantól kezdve van még neki +3 éve. Innen jön az hogy szerintem a tunderbolt teljes bukás lesz. A win a Windows 10-be se tette bele a támogatást a PC gyártól nem tudnak megfelelő drivert írni hozzá ezért elesnek a vevők 70%-tól. A Firewire se volt sztár windows alatt megoldották ment de fontos volt a chip a kártyán illetve sok mindenre kellet figyelni. Valahogy az apple nem is pörög a Pro témán 2 év telt el az új Mac Pro ügyében és azóta se lett semmi újjítás. Régen az apple évente adott ki ráncfelvarást. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 (szerkesztve) a Focusrite leginkább kommersz eszközöket gyártott hangkártyából... A Scarlett - Saffire - Forte korábbi próbálkozásaik egyértelműen amatőröknek készültek... Na ez nagyon érdekes így pár év távlatából, mert a Focusnak rettenet dicshimnuszokat zengett a bolt a megjelenésével (és még utána is) aztán most hirtelen kiderült hogy fekália mikor a nagy többség ezt vette pont a reklám miatt s hogy pont ti magasztaltátok??? Főleg az ISA-s termékeket kiemelve, ami most egy kalap alá van véve az aljával. Vagy ott volt a Saffire is megjelenésekor jókora hájppal. Ezt nem érzem korrektnek így! (Az mondjuk elfogadom hogy akkoriban nem volt hasonló alternatíva, csak később az Emu mastering grade szériája.) Más konstellációban persze van jogosultsága hogy alsóházi cuccok a nagyok mellett nem rúgnak labdába, de miért is akarna vki a Suzukitól Rolls-Royce minőséget várni? Azért azzal itt sokan tisztában vannak, hogy hogy egy UA Apollót nem akárki engedhet meg magának, ebből következvén a piac ma már leginkább (mivel a hobbisták is jobban ki vannak már akár 50 ezres interfacektől is árban szolgálva mint 10-20 éve) amatőrökből áll, akik tökéletesen elvannak a cuccaikkal. S ebből az is következik, hogy egy 10x-15x drágább eszközt csak az fog megvenni aki tényleg tudja mit akar és megéri neki a vélhetően minőségben nem is akkora különbség, mint árban! Most meg lehet kövezni, de egy 41 ezer forintos Steinberg UR22 ami a mai sikertermék mindenütt, 24/192-es felbontással nem igen lesz 20x szarabb hangminőségben, mint a 20x drágább Apogee Symphony stb, még ha nem is illik 1 lapon említeni a 2-t. Amúgy jó a cikk e pár negatívumtól eltekintve, részletes, elemző, de ezt videó formában jobb lett volna tálalni. Olvasni kevesen szeretnek. Szerkesztette July 25, 2015 DeMarco 3 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bendi Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 (szerkesztve) Szerintem attól, hogy valami amatőröknek készült, illetve hogy kommersz, még lehet jó a maga "súlycsoportjában". Azért az árért az a termék hozhatja a legjobb (vagy nagyon jó) minőséget / felhasználói élményt / akármit az adott csoportban. Nyilvánvaló, hogy a Focusrite Scarlett - Saffire nem a pro stúdiókba készült, a sokmilliós eszközparkba. Az adott szövegkörnyezetben nem jelenti feltétlenül azt, hogy fekália. Másrészt lehet, hogy ha visszamegyünk az időben 2-3 évet, akkor a Scarlett/Saffire "csoportgyőztes", de azóta megjelentek más gyártók is újabb termékekkel, amik "lenyomták" a Scarlettet / Saffire-t. Én sokkal inkább fájlalom azt, hogy a Clarett igencsak drága darab. (Nekem. Nem önmagában, hanem "ahhoz képest".) Kinéztem egy Pre4-et, ami szolgáltatásban nagyon megfelelő lenne, a TB miatt pedig biztosan jelentős előrelépés a Scarlett 6i6-hoz képest, de a (több, mint) háromszoros ár komoly visszatartó erő. Szerkesztette July 25, 2015 Bendi 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 Jo cikk, de nem vagyok tovabbra sem meggyozve a Focusrite kartyagyarto kepessegeirol. Anno "nagyon belenyultam" az elso Saffire sorozatba, instabilitas szeteso FW kapcsolat (Macen!!!), stb. Biztos javult mar ez, de akkor sem tudok mar egy RME stabilitas nelkul elkepzelni barmit is. A Totalmix meg tenyleg bonyolult, elsore, de elkepeszto dokgokra kepes, ha kitanulja valaki. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 Anno mikor megjelent kinéztem magamnak a 2pre változatot mikor bepöccentem a Roland hangkártyám közös potis monitor-fejhallgatón. Jól hangzott a modellezett ISA. Aztán jött egy Duet olcsón, azt meg elcseréltem egy Apollo Twinre. Néha hiányzik az Apogee hang, de az UADot nem adnám semmiért mégha csak Legacy pluginek meg csak egy mag is, be lehet ezt osztani. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilobeat Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 Na ez nagyon érdekes így pár év távlatából, mert a Focusnak rettenet dicshimnuszokat zengett a bolt a megjelenésével (és még utána is) aztán most hirtelen kiderült hogy fekália Észrevehetnétek már, hogy itt a dícshimnuszok/fikázások mindíg a fogalmazás mikéntjén és az árrésen múlnak. A ZBH is csak egy teleshop. Mindettől függetlenül ez a cikk kivételesen korrekt. A pro audió ipar szenvedése, (szerintem inkább igénytelensége) című rész kifejezetten tetszik. Én pont emiatt nem vagyok hajlandó sok pénzt költeni interfészre. A Steinberg UR viszont árkategóriájában is ocsmányul szól! 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilobeat Válaszolta July 25, 2015 Share Válaszolta July 25, 2015 A megemlített Microsoft-os bejelentések egy önnálló hír postot is megérnek, de az almahívők legendái és "felvilágosult intelmei" nélkül komfortosabb, a megfelelő win topikban folytatni. 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta July 27, 2015 Szerző Share Válaszolta July 27, 2015 Észrevehetnétek már, hogy itt a dícshimnuszok/fikázások mindíg a fogalmazás mikéntjén és az árrésen múlnak. A ZBH is csak egy teleshop. Mindettől függetlenül ez a cikk kivételesen korrekt. A pro audió ipar szenvedése, (szerintem inkább igénytelensége) című rész kifejezetten tetszik. Én pont emiatt nem vagyok hajlandó sok pénzt költeni interfészre. A Steinberg UR viszont árkategóriájában is ocsmányul szól! Te, én még nem vettem észre. Te rálátsz az árréseinkre, vagy csak próbálsz okos lenni? Ha hivatalos újságíró lennék, jogosan várhatnál egy semleges hangnemet, de én blogger vagyok és sem a cikkeimért, se a taulmányaimért, se a videóinkért senki egy fillért nem fizetett, ezért megengedhetem magamnak a sztorizós, életszerű, szenvedélyes leírásokat. De hogy hiteles maradjak, szakmai alapokkal nem kötök kompromisszumot. Magyarul érvelek. A ZBH teleshoposítást majdnem kikértem magamnak, de rájöttem, hogy a kritika nem nekem szólt, ugyanis a készítők tőlünk függetlenül, saját maguk csinálják olyanra, mint amilyen lesz. Ez annyira extrém, hogy a legutóbbi Ákosos videót konkrétan Ákos csapata vágta össze kb 2 és fél órából, nekünk beleszólásunk se volt és nem is volt célunk beleszólni. Amúgy az lenne a vicces, ha az interjúk során soha bele nem futnánk a saját termékeinkbe. Ha a kritika az lenne, hogy semmi érdemi nem hangzik el, azzal tudnék vitatkozni. Ha már itt tartunk, nekem őszintén hiányzik a hazai szakmai újságírói szcéna. Sokkal kényelmesebb lenne odaadni egy terméket hogy írjanak tesztet. A cikk egyébként azért keletkezett, mert én rendszerint ilyen igénnyel állok szembe fontos termékek vizsgálatával. Ha nem teszem meg, akkor balfasz félművelt találgatások fognak keringeni a neten, és megint olvashatjuk azokat a kreténségeket, hogy a Forte miért szól jobban mint a Duet, vagy hogy mennyivel jobban szólnak az X árú hangkártyák mint az olcsó szarok, meg a Black Lion és az összestöbbi szélhámosság. Amúgy az UR egyáltalán nem szól ocsmányul a saját árkategóriájában. Pont ugyanúgy szólt mint bármi, viszont nem fekteti el egy sima aktív pickup a hi-z bemenetét mint mondjuk a Scarlet 2i2-nek. Csak mondom, de leírtam, hogy én nem vagyok konverter fetisiszta, mások ennek sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint amit én reálisnak gondolok. Olyasmivel szintén nem kívánok foglalkozni, hogy valaki nem érti az amatőr kifejezés mibenlétét, hanem azt tévesen pejoratívnak gondolja és megsértődik rajta. Akik pedig nem tudnak elvonatkoztatni attól, hogy egy termék megítélése ABSZOLÚT KORFÜGGŐ, és még a szövegértelmezéssel is gondjuk van, azoknak idéznék a fenti szövegből: "Egy mai, közepes szintű hangkártya mondjuk egy régi Digidesign 888 interfészt megeszik reggelire hangban, árban annak töredékéért. De pusztán a jó hangtól egy hangkártya még nem lesz jó vagy profi." Először lelkiismeretesen arra gondoltam, hogy bénán fogalmaztam megint, de láttam, hogy másoknak sikerült megérteni a szöveget. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
A/D Válaszolta July 27, 2015 Szerző Share Válaszolta July 27, 2015 Jo cikk, de nem vagyok tovabbra sem meggyozve a Focusrite kartyagyarto kepessegeirol. Anno "nagyon belenyultam" az elso Saffire sorozatba, instabilitas szeteso FW kapcsolat (Macen!!!), stb. Biztos javult mar ez, de akkor sem tudok mar egy RME stabilitas nelkul elkepzelni barmit is. A Totalmix meg tenyleg bonyolult, elsore, de elkepeszto dokgokra kepes, ha kitanulja valaki. Ez teljesen jogos, bár hozzáteszem, hogy minden gyártónak vannak ups & downs. Az első Saffire-nak volt egy külső gyártó által készített FW vezérlő chipje, ami miatt káosz alakult ki, ugyanakkor azért volt jó, mert az RME megoldásai drágábbak voltak. Egyébként speckó a Babyface-nek köze nincs a sztenderd RME minőséghez, és pár RME-re kikiáltott dolog nem bizonyult igaznak. Pl. a korábbi Fireface meghibásodási aránya nagyon durva volt, rengeteget hoztak vissza, sőt, volt, aki a hangminőséget kifogásolta. Az ilyen vélemények és tapasztalatok mint a tiéd nagyon fontosak (mi is hivatkozunk ügyfelek véleményére mikor kérdeznek bennünket), de a pontosság kedvéért érdemes megjegyezni melyik modellről volt szó. Én pl. meglepődtem a Fireface latency értékein, kimondottan újdonságként ért, hogy USB-n gyorsabb ugyanaz az eszköz. A Clarett biztosan nem ugyanaz a kategória mint a Saffire volt, mintha nem is ugyanaz a cég csinálta volna. Váltani RME-ről biztos nem váltanék Clarettre, de ha most vennék kártyát és nem kéne a Totalmix képessége én a Clarett mellett voksolnék gondolkodás nélkül (akinek nincsenek meg a beszer áraim, az RME-n kicsit többet keresek mint az RME termékeken lol ). De igazából ha valaki megteheti, akkor az Apollo a tuti, bár árban odébb van. Ráadásul pont te vagy az a közönség, akinek ez izgalmas lehet, mert te a sok szintiddel plugin effektekkel RME-vel többet fogsz szívni. (Igen, az Apollón többet keresek mint az RME-n, de nem ezért mondom ) Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoC Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 (szerkesztve) Ez teljesen jogos, bár hozzáteszem, hogy minden gyártónak vannak ups & downs. Az első Saffire-nak volt egy külső gyártó által készített FW vezérlő chipje, ami miatt káosz alakult ki, ugyanakkor azért volt jó, mert az RME megoldásai drágábbak voltak. Egyébként speckó a Babyface-nek köze nincs a sztenderd RME minőséghez, és pár RME-re kikiáltott dolog nem bizonyult igaznak. Pl. a korábbi Fireface meghibásodási aránya nagyon durva volt, rengeteget hoztak vissza, sőt, volt, aki a hangminőséget kifogásolta. Az ilyen vélemények és tapasztalatok mint a tiéd nagyon fontosak (mi is hivatkozunk ügyfelek véleményére mikor kérdeznek bennünket), de a pontosság kedvéért érdemes megjegyezni melyik modellről volt szó. Én pl. meglepődtem a Fireface latency értékein, kimondottan újdonságként ért, hogy USB-n gyorsabb ugyanaz az eszköz. A Clarett biztosan nem ugyanaz a kategória mint a Saffire volt, mintha nem is ugyanaz a cég csinálta volna. Váltani RME-ről biztos nem váltanék Clarettre, de ha most vennék kártyát és nem kéne a Totalmix képessége én a Clarett mellett voksolnék gondolkodás nélkül (akinek nincsenek meg a beszer áraim, az RME-n kicsit többet keresek mint az RME termékeken lol ). De igazából ha valaki megteheti, akkor az Apollo a tuti, bár árban odébb van. Ráadásul pont te vagy az a közönség, akinek ez izgalmas lehet, mert te a sok szintiddel plugin effektekkel RME-vel többet fogsz szívni. (Igen, az Apollón többet keresek mint az RME-n, de nem ezért mondom ) A problémás cucc a Saffire első (fehér) sorozata volt. Nekem már nem izgalmas egyik sem ( ), mert egy RME RayDat digitális interfészre akasztgatok különböző, az adott célnak éppen megfelelő A/D és D/A konvertereket, és jó is nekem így asszem, nem hiszem, hogy valaha is lesz már klasszikus hangkártyám ezek után. Nézegettem az Apollót és valóban elég kúl, de az, hogy ki tudjam építeni a jelenlegi 36/36 IO-s rendszeremet abból, az nagyon messze van nekem, és a magam amatőr szintjén nem is nagyon van értelme egy lakás árát beledobni ebbe. Most megelégszem azzal, hogy 32 sávot tudok D/A után analógban összekeverni egy vintage pulttal, ahol a pult képességei esetleg korrigálják a nem hájend konvertereket, bár én sem vagyok ez ügyben fetisiszta, talán csak a tudatosan két sávnyi rögzitésnél. (tudnék 32-őt felvenni is egyszerre, de nem szoktam, elég a kettő is) Effektezni meg már alig effektezek, inkább igyekszem jól felvenni azt a két sávot, és inkább a keverésen bindzsizek sokat. Persze, ami plugin az UAD, vagy Logic, így tényleg érdekes lehetne egy Apolló csak túl drága. (nekem) Szerkesztette July 27, 2015 NeoC 1 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 (szerkesztve) Az RME-nek igazából az ilyen cuccai a jók, mint a RayDat. Nálam is azok vannak. Szerkesztette July 27, 2015 Cserfalvi Töfi Zoltán Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Máté Hegedűs Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 OFF leszek : Az ur 22-ről egy nagy picit több infót tudnál adni ? az érdekelne - főleg a focusrite-al szemben hogy milyen fejlhalgató kimenete lehet kicsit extrém : egy 600ohm-os fejhalgatóval elboldogul? vagy ebben a kategóriában ez felejtős ? csak mert írtad hogy nagyon a gyenge a focusrite-ok ezen része ezért érdekelne illetve a konverteről még anyi infó kéne hogy jobb/roszabb e a az AD/DA konverter mint pl a focusrite-ban ? semmi extra elvásársom nincs hisz ez egy elég belépő kártya nyilvan viszont az ur22 vagy a focusrite-ot inkább zene halgatásra venném hogy őszinte legyek ezért érdekelnének a fentiek na meg persze hobby célú zenélgetésre ha komolyabb dolog előtt álok jelenleg meg tudom oldani profibb környezetben a felvételt ha meg úgyvan nyilvan beruházok komolyabb cucc-ra köszi előre is! Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilobeat Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 (szerkesztve) Korábban, valami DSI termék ekézésénél már elismerted, ezt az árrés dolgot. Pontosítok: az UR44 füles kimenete, nagy impedanciás fülessel rosszabb mint az alaplapim. A fizikai kialakítása, minősége vállalhatatlan, kisipari, olyan mint egy moduláris szinti. Az ur 22 egy 600ohm-os fejhalgatóval elboldogul? Nem. Fogd a fülesed és járd végig a boltokat, próbálgass! Szerkesztette July 27, 2015 Kilobeat Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
SolarEclipse Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 Es a legjobb, hogy a kovetkezo TB Port usb-c-s lesz majd kiderul ez mennyire kavar be az audio eszkozoknek, de ha nem is minimum 40 dollar lesz az uj kabel megint. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fecka Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 A problémás cucc a Saffire első (fehér) sorozata volt. Nekem már nem izgalmas egyik sem ( ), mert egy RME RayDat digitális interfészre akasztgatok különböző, az adott célnak éppen megfelelő A/D és D/A konvertereket, és jó is nekem így asszem, nem hiszem, hogy valaha is lesz már klasszikus hangkártyám ezek után. Nézegettem az Apollót és valóban elég kúl, de az, hogy ki tudjam építeni a jelenlegi 36/36 IO-s rendszeremet abból, az nagyon messze van nekem, és a magam amatőr szintjén nem is nagyon van értelme egy lakás árát beledobni ebbe. Most megelégszem azzal, hogy 32 sávot tudok D/A után analógban összekeverni egy vintage pulttal, ahol a pult képességei esetleg korrigálják a nem hájend konvertereket, bár én sem vagyok ez ügyben fetisiszta, talán csak a tudatosan két sávnyi rögzitésnél. (tudnék 32-őt felvenni is egyszerre, de nem szoktam, elég a kettő is) Effektezni meg már alig effektezek, inkább igyekszem jól felvenni azt a két sávot, és inkább a keverésen bindzsizek sokat. Persze, ami plugin az UAD, vagy Logic, így tényleg érdekes lehetne egy Apolló csak túl drága. (nekem) Nekem éppen ezért van Apogee Smhpony infrész mert működik USB Pro tools Hd/HDX és apogee kártyával. Kurvára átjön az uad de az új infrész csak tunderboltal működik ami sajnos normális mac-ra nem köthető rá. A Universal Audio kiadhatta volna ezt még FW + TB kimenettel. De mikor kiadta a külső UAD kártyát a TB változat jöhetet volna így: TB + FW biztos mar itt lenne belőle 1-2 darab a gépem tetején jelneleg FW800-al bekötve később ha váltok akkor kábelcsere TB-re.... Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
str Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 én most tökre elvagyok egy RME babyface kártyával. nyilván nem mindenkinek elegendő 2 mono ki-bejárat, nekem igen. pro: latency, hangminőség, mobilitás, egyszerűség, totalmix, adat in-out, praktikus hordtáska kontra: kevés ki-bejárat, breakout kábel elmondanám a szokásos jótanácsot azoknak, akik bármiféle új cuccba fektetnének: dobj rá +10-15000Ft-t arra az összegre amit rászánnál a cuccra valamint fórumot és review-eket kell olvasni. aztán ha kb. megvan hogy milyen cuccot vennél, akkor irány egy bolt és ki kell próbálni. erre a hitspace pont megfelelő, hiszen náluk szinte mindent ki lehet próbálni, ami a honlapon is fel van tüntetve (legalábbis régebben így volt). de ha náluk nincs, akkor körbe kell nézni máshol. ne sajnáld az időt az információ gyűjtésre. általában amúgy is jól látszik az árakból, hogy pl melyik hangkártya melyiknek a vetélytársa akar lenni, így ha van rá lehetőség, akkor mindegyiket ki kell próbálni, mert lehet, hogy a leírás csalóka. hangfalakkal meg főleg mellé lehet fogni ha "hallatlanba" vesz az ember. én mondjuk hamar megszokom/megtanulom a hangját egy-egy cuccnak, de ez nem jelenti azt, hogy szeretek is dolgozni vele. ilyen jelenleg egy genelec pár a munkahelyemen. biztos jók valamire, de nekem nem jön be, inkább fejhallgatóval dolgozom. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta July 27, 2015 Share Válaszolta July 27, 2015 (szerkesztve) Olyasmivel szintén nem kívánok foglalkozni, hogy valaki nem érti az amatőr kifejezés mibenlétét, hanem azt tévesen pejoratívnak gondolja és megsértődik rajta. Akik pedig nem tudnak elvonatkoztatni attól, hogy egy termék megítélése ABSZOLÚT KORFÜGGŐ, és még a szövegértelmezéssel is gondjuk van, azoknak idéznék a fenti szövegből: Először lelkiismeretesen arra gondoltam, hogy bénán fogalmaztam megint, de láttam, hogy másoknak sikerült megérteni a szöveget. A/D az a baj hogy itt nem más sértődik meg, hanem TE sértesz meg másokat (és még észre sem veszed), ill. becsapsz ügyfeleket visszamenőlegesen ilyen nagyvonalúan fellengző mondatokkal hogy a FR. "kommersz eszközöket gyártott", "korábbi próbálkozásaik egyértelműen amatőröknek készültek" (múlt idő! nem azt írtad hogy mára idejét múlták!!!). olyanokat akikre széles mosollyal korábban rátukmáltátok a termékeiteket hogy az milyen ász! Asszociatíve tehát nem arról próbáltál embereket meggyőzni, hogy a mai cuccokkal szemben ezek a termékek már nem rúgnak labdába, hanem hogy sosem rúgtak igazán labdába és ez különbség! Az UA Apollóra ilyen úton hány év múlva lesz kimondva hogy komersz termék VOLT? Pontosan a fórum segítségével idéztem a múltidős kifejezésmódod, így a korfüggő megítélésed akkor lenne korrekt, ha jelen időben fogalmaztál volna, ahogy írtam is, pl. mára elavultak, idejét múltak, van náluk jobb (ahogy régen is volt). Tehát igenis rossz volt a megfogalmazásod, jól láttad elsőre, noha én soha életemben nem használtam és vásároltam FR. terméket amiért védenem kéne a márkát és még csak nem is konkurens kereskedő vagyok vagy márkaképviselet, csak egy sima fórumlátogató. Sajnálom hogy a régi abszolut.hu nem elérhető, mert Isten bizony visszakeresném pl. az ISA ONE bejelentéseteket, mekkora hájp volt a cucc a szemetekben. Mindezt akkor tudnám korrektnek elfogadni ismétlem, ha nem úgy beszélnél azokról a termékekről egyszeriben amit anno az egekbe magasztaltatok! Nem voltak szar termékek, most sem azok, de nem is azt a színvonalat képviselték amit a PR diktált róluk, ez a korrekt tényállás szerintem. De majd megköveznek itt a többiek ha nem így van! Csak hogy tisztázzuk, nem illik hülyének nézni a többit, még ha ti viszitek is a boltot, s ültök a tűz közelében szvsz... Köszönöm hogy elmondhattam! Szerkesztette July 27, 2015 DeMarco 2 Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Áts Attila Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 A/D az a baj hogy itt nem más sértődik meg, hanem TE sértesz meg másokat (és még észre sem veszed), ill. becsapsz ügyfeleket visszamenőlegesen ilyen nagyvonalúan fellengző mondatokkal hogy a FR. "kommersz eszközöket gyártott", "korábbi próbálkozásaik egyértelműen amatőröknek készültek" (múlt idő! nem azt írtad hogy mára idejét múlták!!!). olyanokat akikre széles mosollyal korábban rátukmáltátok a termékeiteket hogy az milyen ász! Asszociatíve tehát nem arról próbáltál embereket meggyőzni, hogy a mai cuccokkal szemben ezek a termékek már nem rúgnak labdába, hanem hogy sosem rúgtak igazán labdába és ez különbség! Az UA Apollóra ilyen úton hány év múlva lesz kimondva hogy komersz termék VOLT? Pontosan a fórum segítségével idéztem a múltidős kifejezésmódod, így a korfüggő megítélésed akkor lenne korrekt, ha jelen időben fogalmaztál volna, ahogy írtam is, pl. mára elavultak, idejét múltak, van náluk jobb (ahogy régen is volt). Tehát igenis rossz volt a megfogalmazásod, jól láttad elsőre, noha én soha életemben nem használtam és vásároltam FR. terméket amiért védenem kéne a márkát és még csak nem is konkurens kereskedő vagyok vagy márkaképviselet, csak egy sima fórumlátogató. Sajnálom hogy a régi abszolut.hu nem elérhető, mert Isten bizony visszakeresném pl. az ISA ONE bejelentéseteket, mekkora hájp volt a cucc a szemetekben. Mindezt akkor tudnám korrektnek elfogadni ismétlem, ha nem úgy beszélnél azokról a termékekről egyszeriben amit anno az egekbe magasztaltatok! Nem voltak szar termékek, most sem azok, de nem is azt a színvonalat képviselték amit a PR diktált róluk, ez a korrekt tényállás szerintem. De majd megköveznek itt a többiek ha nem így van! Csak hogy tisztázzuk, nem illik hülyének nézni a többit, még ha ti viszitek is a boltot, s ültök a tűz közelében szvsz... Köszönöm hogy elmondhattam! ÍItt a focusrite hangkártyáiról volt szó, az isa széria az meg mikrofon erősítő. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeMarco Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 Mint ahogy arról is sokáig vita volt hogy a hangkártyákba is ISA minőségű előfok van-é, aztán sosem volt benne, pláne a Saffireokban! Ha egy márka viszont "csak kommersz" cuccokat gyártott állítólag, akkor gondolod pont az ISA ONE lóg ki a sorból? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas73 Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 Lehet, hogy kommersz, vagy amatőr, vagy végülis mindegy is minek nevezzük, de pl. a Saffire Pro 40, amit én is használok, azért szolgáltatásaiban magasan az árkategóriája fölé nőtt anno, a "hangról" direkt nem is beszélek mert ezügyben ugye csodát nem nagyon lehet várni ilyen pénzösszegekért, viszont én kb. vagy 10db ilyen, de inkább ennél olcsóbb hangkarit kipróbáltam, és ez az egy volt amiben kb. ért is valamit az előfok, végre volt 2db "majdnem" használható fejhallgató kimenet, értelmezhető level meters, és végre üzembiztosan működik (nálam driver probléma sem volt), és persze sok-sok be és kimenet. Én ezért is örülök ennek a kis A/D bemutatónak, mert ismét meggyőzött, hogy ez a Clarett ez bizony jó lehet majd a továbblépésre, ez még pont az az árfekvés és szolgáltatás arány amire azt mondanám, hogy érdemes befektetés lehet. A kis home studiomban nagy hangzás csodát ha megfeszülök sem tudok elérni, viszont egy ilyen géppel gyorsabb, pontosabb, és még egy kicsit jobb minőségű lehetek, mint korábban, - talán ennyi elég is Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Áts Attila Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 Mint ahogy arról is sokáig vita volt hogy a hangkártyákba is ISA minőségű előfok van-é, aztán sosem volt benne, pláne a Saffireokban! Ha egy márka viszont "csak kommersz" cuccokat gyártott állítólag, akkor gondolod pont az ISA ONE lóg ki a sorból? " Focusrite leginkább kommersz eszközöket gyártott hangkártyából" mondja a cikk... Érdemes külföldi újságokat olvasni, az ISA, RED na pláne a régi Focusrite BLUE cuccok soha nem voltak kommresz cukkok. Meg mondjuk elég meghallgatni... Én amúgy kristálytisztán emlékszem, hogy amikor kijött a Focusrite Liquid Saffire hangkártya az Ádámék letesztelték és elmondták, hogy rohadtul nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Szerintem pont kurva jó az, hogy folyamatosan tesztelik a saját termékeiket. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fecka Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 az FF RED 2 eq isteni Kiràly cucc Magasan ver minden eq-t mai napig 1 millió forintig Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
deneverstudio Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 A RED1 előfok is nagyon jó. Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootkiller Válaszolta July 28, 2015 Share Válaszolta July 28, 2015 Hallottam valami olyasmiről hogy bizonyos Focusrite cuccok "Neve"-ek. Hogy van ez a sztori? Válasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.