Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

YAMAHA MOXF6 Csere (?)


Koródi Csaba

Kérdés

Nem akartam meghirdetni, mert egyelőre megint csak agyalok. Itt topikban legalább lehet beszélni is róla, ötletelni.

Van egy jó kis MOXF6-om. Mindig ilyen jól kezelhető, jó hangú, egyben lévő dologra vágytam. A számítógépes editorral szuperül együtt működik. USB-n MIDI interface is és hangkártya is, ergó tud és nyújt mindent amit kell. Önmagában már a Program hangszín 8 oszcillátoros, a hangszeren is jól editálható, de az editorban még átláthatóbb (ha nem utálnék PC-t használni). A Pattern mód király, símán kiváltja a Song módot, fele annyi munkával.

Aztán mégis agyalok már megint, valószínűleg leginkább kalandvágyból. Cserélném Roland FA06-ra, vagy egyszerűbb szinti + VA-ra (Boutique, egyéb?) vagy egyszerűbb szinti + iPad-re (?).

A MOXF6 akusztikus hangjai nagyon bejönnek, viszont szinti hangokat nem sound-dizájnolok vele, leginkább azért, mert nem állok neki 8 oszcillátorból új álmokat megálmodni, egyrészt nem vagyok benne nagy mágus, másrészt nincs hozzá elég fantáziám. Marad a Preset hangszínek túrása, amihez meg idegem nincsen :)

Egy VA szintit meg épp ellenkezőleg, szinte mindig szétcsavarnék, kevés dolog valósulna meg preset hangszínnel.

Most az történik, hogy a legjobb barátom az iPad-es KORG Gadget a saját kis VA szinti moduljaival. Meg próbálok ilyen-olyan samplert igénybe venni szintén az iPad-ről, meg a Cubasis-t, meg a…, meg a… kiskutya fülét is. Gyakorlatilag megtelt az iPad-em már a programokkal, és hol vannak még a projektek fájlméretei.

Röviden mittomén mit szeretnék, valószínűleg a megfejtés az, hogy most van egy darab drágább PCM szintim, bővíteni nincs pénzem a hangszerparkot vas VA-val, ezért jobb lenne költséghatékonyan megoldani és egy olcsóbb vas PCM-re és egy vas VA-ra váltani.

Erre szívesen fogadok ötleteket, tanácsokat, ajánlatokat egyaránt, ha van kedvetek dumálni róla :)

(Csere érték 230 ezer Ft)

large.moxf6.jpg.82d729f7470070630a4a1ba0437b050e.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 128
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

5 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Nekem nehéz elfogultság nélkül válaszolni, mert mindig arra húz a szívem amerre épp tartok a hangszeremmel. Most épp MOXF-nél tartok, így a MODX jobban csiklandozna, de nem sounddizájn lesz az első dolgom a MOXF-el sem.

Helyedben MODX-et akkor választanék ha oroszlán vagy sounddizájnban. Ha egyszerű, de nagyszerű VA szinti a Te világod, akkor egyértelműen FA, hiszen egy (pontosabban 16) rendkívül könnyen kezelhető GAIA van benne. Sokáig használtam az FA-t, sok jót tudok elmondani róla, főleg színpadi kontextusban. Az FA-nak van még egy brutális Keyboard Group funkciója is, amit semmi más szinti nem tud, még a KRONOS sem! Élőben nagyon hasznos.

Ha van konkrét kérdésed, vagy valamilyen megoldásra szeretnél fejtegetést, megfejtést, belemehetünk részletekbe is.

Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményed. Nem mondanám, hogy oroszlán vagyok sounddizájnban :)) vagy inkább fogatlan oroszlán.. :) És az a baj, hogy 4-5 project mellett kevés időm és energiám marad nagyon beleásni magam a hangszer lelkébe. Jól használható presetekből kell összeállítanom a performokat és indulás a színpadra. AMi most kell nekem: lágy, buja pad-ek, néhány izgő-mozgó szőnyeg.. :) És szóló lead-ek

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 06. at 2:19 írta djuice:

Ez? https://www.origo.hu/itthon/20131218--az-mtva-26-5-milliot-fizetett-akos-cegenek.html Nem is tudtam idáig!

Hát azért a cimbalmoknak más karaktere van szerintem, azt nem szokták tépni sem, de ez egy full szintetikus hangzás nekem és nagyon összetett + részletgazdag, nem hinném azért hogy sample alapú Ákost ismerve. Lehet akár vmi Nord A2 kompozíció, vagy soft plugin stb... A Korg V3 bővítőjében is volt egy ilyesmi megfejthetetlenül izgalmas digital clavi hangzás, az is különös volt.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

15 perccel ezelőtt írta grantat:

Nem mondanám, hogy oroszlán vagyok sounddizájnban

Én azokat hallom MODX tulajoktól, hogy a hangszer annyi penge hanggal van tele szintetikusból, hogy nem kell mit kitalálni pluszban rajta, de ha mégis akkor meg ott a samplere. És adott vélemények szerint bármelyik patentabb VST mellé odaállítható. :) 

8 perccel ezelőtt írta Zoleeka02:

Na, ezt jól elnyomkodtam.

Lehet szerkeszteni itt visszamenőleg is hsz-eket!

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 08. at 21:50 írta grantat:

...

Jól használható presetekből kell összeállítanom a performokat és indulás a színpadra. AMi most kell nekem: lágy, buja pad-ek, néhány izgő-mozgó szőnyeg.. :) És szóló lead-ek

Nos, ami a buja pad-eket és a szólóhoz való lead-eket illeti az FA bőven lefedi a kívánalmaidat. 
Ha korg féle kombikra gondolsz izgő-mozgó pad-ek esetén akkor viszont csalódást okozna. Vannak persze motion pad-jei de azok nem olyan összetettek mint pl. egy Trinity pad ... Inkább csak az LFO-k és a STEP phaser mint FX használatával kelti életre a hangot... Nem az az ARP-os megoldás mint amit a KORG-oknál vagy YAMAHA-áknál tapasztal az ember.

Ugyanakkor olyan lehetőségek vannak benne ami az élő játék során kézenfekvő és roppant kényelmes megoldásokat kínál; pl. a keygroups funkció. A rendelkezésre álló 16 timbre-det tudod 16 különböző group-ba szervezni amelyek egyaránt lehetnek akár layer-ek, akár split-ek, akár ezek kombinációi. Így egyetlen gomb (pad) nyomással tudsz pl. váltogatni az adott számon belüli előre gyártott layere-id, split-jeid között amelyekhez a sampler-ből külső mintákat is bejátszhatsz akár billentyűzetről is (velocity-vel) vagy pad-ről (velocity nélkül).
A keygroup-ok váltása közben természetesen nem cut-ol a leváltott hang... 

A hang... a PCM motorja az XV5080-é noha maguk a pcm minták természetesen már többnyire mások, míg az SN-S motorja a Juno/Jupiter örökséget hozza... Ahogy a gyári hangszínek is.  Ahogy Csaba is mondta kb egy GAIA SH-01. Viszont a 16 part az 16 part... és tényleg a 16x16 variációban lehet split-elni, layer-ezni anélkül hogy a polifónia korláttal foglalkoznod kellene bármelyik típusú timbre-t (SN-S, SN-A,PCM, Drumkit (amiből szintén kétféle van)) .  

Ugyanakkor a rengeteg gyári hangszín legtöbbje egy adott hang tucatnyi variációja... Ami önmagában nem lenne baj, csak amikor csak úgy keresgetsz egy hangszínt - magad sem tudod konkrétan milyet vagy melyiket - akkor bizony sok időt elvesz mire átugrabugrálsz pl. a 2 tucatnyi SAW lead-en... :)

Egy ARP-ot (ami RADIAS) és az éttermi atmoszférát kivéve minden FA-ból szól..  A polifónia korlát közelébe sem került a hangszer az egész szám alatt...


 

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta djuice:

Én azokat hallom MODX tulajoktól, hogy a hangszer annyi penge hanggal van tele szintetikusból, hogy nem kell mit kitalálni pluszban rajta

Igazolom. Már a MOXF-nél is így van. Tartalmaz a hangszer ezernyi presetet, amiben kategória szerint rengeteg színt megtalálhatsz. Ha szerencséd van megtalálod amire szükséged van. Ha nincs szerencséd, akkor már oroszlánnak kell lenned sounddizájnban. MODX-nél különös tekintettel az FM editálásához kell különösen nagy affinitás és épp ez az FM az, ami miatt több a MODX a szokásos PCM szintiknél és még különösebb tekintettel ezt a hangkeltést kell ügyesen kombinálnod a PCM-el ha buja, izgő-mozgó pad-okat és organikus lead-eket szeretnél.

Az FA-ban is ott van az ezernyi preset és ahogy Lipi írta, itt bizony sok SN-S preset abból áll hogy egy Saw Lead-nek 20 variánsa sorakozik egymás után nüansznyi különbséggel, aztán ugyanez analóg padokkal és így tovább... Itt is ha szerencséd van megtalálod azt az árnyalatot amire szükséged van. Ha viszont nincs szerencséd, akkor neki tudsz esni az SN-S szintimotornak, aminek a használatához elég ha egyszer láttál már VA szintit, nem kell oroszlánnak lenni, elég egy józan paraszti logikával belemenni a dologba.
Ráadásul nem kell egy darab SN-S hangszínben gondolkodnod, hiszen ahogy Lipi írta, a Keyboard Group-ban 16 hangszín tudsz egymással kombinálni, tehát több SN-S és több PCM motor szólhat egyidejűleg egy "hangszínként".

Az alábbi videómban az első izgőmozgó padot egy darab SN-S hangszínből hoztam ki. Ilyenekből 16-ot tudsz egyszerre megszólaltatni.

 

Nem lebeszélni akarlak a YAMAHA-ról. Mindkét hangszerről csak jókat tudok mondani, én spec most a MODX-et választanám. De ismerem magamat, számomra a hangszínbe belenyúlni, és azt érthetően tenni, rendkívül sarkallatos pont abban hogy megmarad-e nálam a hangszer. Egyszer már beleugrottam a MOX-ba és nem értettem, aztán beleugrottam a MOXF-be és megint nem értettem és most másodszor ugrok bele a MOXF-be és most kezdek megvilágosodni... ez kb. 6 évembe telt. Az FA-t meg megvettem és abban a pillanatban használatba vettem és editáltam a józan paraszti ész logikájával. Csak azért írom, mert ha hozzám hasonlóan intuitív emberke vagy, akkor első körben agyf.szt fogsz kapni egy MODX-től... Viszont ha nálam türelmesebb és kitartóbb vagy és még rengeteg szabadidőd is van, akkor második körben már bele lehet mélyülni a MODX-be.

Link to comment
Share on other sites

24 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Na, pedig erre én is kíváncsi lennék hogy mi hiányzott és mi tartotta meg a MOXF-et?

Ezen a mai napig gondolkodok. Opciók:

1 a Moxf-et készségszinten sikerült működtetni, és még így sem tökéletesen, ergo a Modx-nél kezdődne minden előlről. 

2 a Moxf-nél az első találkozás (ismerkedés) azonnali szerelem volt, most ezt nem éreztem. 

3 a hangok csábítóak voltak, az apró kütyük elvarázsolták az elmét, - zongorából egy tekeréssel folyamatos átmanettel gyönyörű el. zongora, - ez nagyon tetszett, de 2-3 nap múlva azt kérdeztem magamtól, de mihez is kell ez nekem??? 

4 probalgattam a szekvenszerét! Ósdi, amatőr zenész vagyok, jó a Cubase, de nekem ez még fontos, bíbelődni a hangzással. Háát, megintcsak a Moxf... 

5 uj generáció, előbb utóbb mindenkinek ez lesz, én miért legyek kivétel? Igen, de miert is vegyem meg, ha a Moxf még mindig szerelemben tart, a kettő pedig anyagilag nem megy? 

Az igazi ok talán még ezek mellett is rejtve van előttem, de próbáltam megmagyarázni, amit igazából nem lehet. Egyszer lehet, hogy mást írok erről, mert a Modx elisnerem, gyönyörűen énekel, és mert az élet maga is örök változás! 

 

Link to comment
Share on other sites

52 perccel ezelőtt írta MOXI:

Egy hétig volt nálam, átbogarásztam, és valami nagyon hiányzott belőle a Moxf-hez képest, de egyszerűen nem tudtam, hogy mi, ezert nem mertem váltani.

Na, pedig erre én is kíváncsi lennék hogy mi hiányzott és mi tartotta meg a MOXF-et?

Link to comment
Share on other sites

Valóban nagyot szól a Modx, nagyszerű hangszer! Egy hétig volt nálam, átbogarásztam, és valami nagyon hiányzott belőle a Moxf-hez képest, de egyszerűen nem tudtam, hogy mi, ezert nem mertem váltani. Egyenlőre nekem a Moxf, azonban egyszer lehet, hogy eljon az az ido... 

Link to comment
Share on other sites

Na..végül Modx7 lett belőle :) És mivel a zenekarban van még egy +zongorista, így ő vett a kalapácsosa mellé egy FA-06 ot. De ez a yami...még nem tértem magamhoz a gyönyörűségtől :) Brutál jó hangszer, az AWM2 és FM-X összegyúrt presetjei hihetetlen soundot adnak. Sőt..korábban Hammond klónokat használtam (XK-1, 2, VR760, VR09, SK1) de a modx orgona hangszínei (kicsit megpiszkálva) semmiben nem maradnak el az elődjeiktől. Szóval még ismerkedünk egymással, de azt már most érzem, hogy ez egy jó kapcsolat lesz.

Link to comment
Share on other sites

9 perccel ezelőtt írta LiPI:

Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni

Valójában ez úgy történik, hogy a Lipi komoly melókat öl bele, ő racionális, rendszerben gondolkozik és a hangszereit is rendszerben használja, én meg csak ösztönösen belenyekergek a munkájába, amit ügyesen beilleszt :)

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 12. at 13:41 írta djuice:

'sztán mikor lesz a 2 mesternek közös projektje is? :) 

(amúgy meg irigykedem!) :P 

Réges régen egy messzi messzi galaxisban egyszer-kétszer volt már rá példa... ;)
Ebben pl. Csabának köszönhető a ritmus szekció, a basszus szekció és még a vége-lead ötletadója is ő volt:
https://lipi.bandcamp.com/track/bluesong 
Ebből van egy élő verzió is, amit 2x sikerült annó prezentálnunk...
Ez volt az első Tatabányán a szabadtéri múzeum Falézázban:
Az esőzés és a kocsi indtás hangja sample volt  a TR61 "adta be" minden más élő/MIDI seq... Egy HDR-ünk volt egy KORG SOS, azzal vettük fel az egészet :D

Aztán néhány éve megpróbálkoztunk megint valamivel ("Impro project"), de az egyszeri alkalomra sikeredett... Főleg az én zenei hiányosságaim miatt, de aztán a magánélet is közbeszólt rendesen ahogy' szokott...

Mostanában újra össze-összegondolkodunk egy kicsit időnként, és a sok beszélgetés - szösszenetek, ötletek, próbák, kísérletek egymásnak mutogatása során azért ilyen kis demók is meg tudnak születni: (mondjuk ez most pont nem annyira "chill")
https://www.dropbox.com/s/9rqcxywuyal8eo1/Mixdown(9).wav?dl=0
(alap 4x4 loop+downmix LiPI (blofeld+MC-808+FA-06+RADIAS), a zene "lelke", dallama, Csaba (DP12)
Csak hát idő kellene jó sok, hogy aztán ezeket tényleg össze is rakjuk akár egy egész estés műsorrá... A legnagyobb baj pedig az, hogy tényleg csak időnk nincs... Minden más meglenne...

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 12. at 21:28 írta Zoleeka02:

Nagyon érdekes volt hallgatni country "kiadásban" a Jackson számokat, de szerintem nagyon szuper lett.:)

Köszi! :)

Ha már így belelendültünk, pár éve Freddie Mercury-t is megdolgoztatták velünk :)

 

 

 

Ezen egy Nord Electro2 Rack modul hallható. Szerintem lehetett volna ott egy FA06, vagy egy MOXF6 is, ugyanez lett volna a végeredmény. Viszont a Nord baromi jól kezelhető, és azon a YAMAHA KX88 midibillentyűn marha jó volt játszani, szerintem ez sokkal többet hozzátett mint a hangszer márkája.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 13. at 22:48 írta MOXI:

Szóval, E.Sz.M.Sz: a zenekar teljes jogú tagja, a testének része a technikus! Te hiába csavargatod fel a szinti potiját, ő lehúzza, és csak ő győzhet, mert a Mute gomb is nála van! :)

Igazat adok. És mi olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy fix technikusunk van, tizenéves együttműködéssel, és nem akárki, mert nagy zenekarokat hangosít. Tényleg családtag.

De sajnos a zenekarban nincs egyetértés, nincs elképzelés az együttzenélés mikéntjéről... nincs egységes megegyezés a hangszerek szerepéről a dalok felépülése közben, a beszélgetésekben/vitákban nem az ésszerűség számít vagy a hangszer sajátosságairól felhozott érvek, hanem hogy ki mondja hangosabban a véleményét ellentmondást nem tűrő stílusban.

És itt ezen a ponton ad a zenekar 100% szabad kezet a technikusnak, mert ő mindent sokkal jobban tud, ettől lesz kerek egész és egységes az ami a felvételen hallatszik és tűnik rendben lévőnek a zenakar. De a technikus nem tudja hat zenésznek a hangerejét folyamatosan szabályozni, soronként, sorvégenként mindegyik hangszert a megfelelő időben és helyen feltolni, meg visszahúzni... ez nem csak fizikailag lehetetlen, de szerintem nem is ismerheti az összes zenész összes szándékát..  ez viszont a zenész dolga.

De nagyon elkanyarodtunk, csak annyit akartam ezzel az egésszel kifejezni, hogy végső soron mindegy milyen hangszeren játszunk, úgyis a technikuson és a zenésztársakon fog múlni hogy az mennyire fog kiszólni a zenéből, ne ez legyen a választási szempont, hanem hogy mennyire tudunk azonosulni a hangszer kezelésével.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta Koródi Csaba:

Hát, ez még soha senkit nem zavart annyira, mint az hogy én mennyire dinamikázok a hangszeremmel... :)

Ez nem is baj, ettől country zene(kar). :) A nagyobb baj hogy mindig, mindenhol és minden körülmények között így van, versszaktól, refréntől, sorvégtől vagy halkabb résztől függetlenül. Szerintem a közös zenélés arról szól hogy mindenki akkor jön előre és akkor vonul vissza a hangképben, amikor a funkciók megkívánják. Nálunk a koncert elején be van állítva minden, azt' le kell "popszegecselni" a műsort egy hangerővel... így aztán tehetek bármit az FA-val... ha hangosodni akarok, visszaveszik, ha halkulni akarok felhangosítják és a végén le vagyok b.szva hogy ne nyúlkáljak a hangerőmhöz. 

Ha valakinek nem kell ilyenekkel foglalkoznia, akkor szépen be lehet a hangszert állítani, fényes lesz, erős lesz és együtt lehet dinamikázni, lélegezni a muzsikával. A lényeg, hogy ezt egy-két gombnyomással tudod a hangszeren megtenni, vagy menük halmazában kell lépkedned hozzá. Szerintem az FA-n ezt egyszerűbb megvalósítani, és akár zenélés közben is megteheted bal kézzel... a YAMAHA-kon kicsit nehezebb ugyanez, legfeljebb két szám között, vagy a koncert elején teheted meg.

 

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Apró dolgokat hiányolok, de csupa olyat, amiről nem a hangszer tehet. Ha kicsit dolgoztam volna a hangszer MASTER kompresszorával és MASTER EQ-jával, kicsit direktebbé és fényesebbé tehettem volna a hangszer hangját, de ugyebár amit hallunk azt a technikus csinálta, vagyis ő is megtehette volna... és fordítva is, tehettem volna én a hangszert fényesebbé, ha a technikus úgyis letompítja. Dinamikai hiányosságaim is vannak, én sokkal nagyobb dinamikai változásokat csináltam volna a versszak és refrén között, meg a riffekben, de ezt már a koncert előtt egy zenekari belső ellentét letörte. Az orgonát is tehettem volna világosabbá, karatkeresebbé, meg talán még Drive is elfért volna rajta, és azon is elfértek volna kicsit nagyobb dinamikai mozgások, de ezt is lerendezte az említett belső ellentét.

Összességében ez egy 24 éves, összeszokott banda, így bármilyen hangszerrel is játszhatok, mindig egyben van (volt) a hangzás, legyen az MOXF6, vagy FA06, a dolgok szerintem nem itt dőlnek el. Szerintem ezekkel a hangszerekkel már mindent meg lehet valósítani, mindegyikben lehet EQ-zni a hangszínt, kompresszálni, kivenni vagy betenni layereket stubbi, satubbi... amit szerintem sokkal fontosabb mérlegelni, az egyrészt az ízlés dolga, hogy melyik hangszer fedi jobban az ízlésünket, avagy mennyi lehetőséget nyújt a palettán válogatni, másrészt pedig hogy mennyire szimpatikus a hangszer menürendszere, mennyire kínálja számunkra könnyen a fenti funkciókat.

Persze, miután eldöntöttük hogy mire akarjuk a hangszert használni, színpadra, otthonra, chillre vagy rockra.

Nehéz, kis hazánkan megoldhatatlan problémát érintettél! Most bizonyára sok kollégának kinyílik az a bizonyos bicska a zsebében attól, amiket mondok: A technikus fontosabb, mint a gitáros, szintis... Mindent tönkre tehet, vagy - és ezt a nagyérdemű észre sem veszi - lemegy a buli, "oszt kész"! Ha szerencséd van, jó fülű, a divatos (nyugati vagy egyszerűen "csak" divatos) hangzásra nyitott technikust kapsz, az égig repíthet! Csak hol van ő? És nagyon sok studióban majdnem ugyan ez a helyzet, kelet-európai a hangzás! Persze vannak azért kivételek  Csakhogy: miközben a tengeren-túlon közepes bandákból a profi menedzsment világsztárt farag, itt a tehetségek jó esetben a Petőfi rádióig jutnak, mert sok sztárunk mielőtt a rádióban énekelni kezd, már halljuk a zene hangzásából, hogy ez csak itthon készülhetett.. Persze le a kalappal előttük ezért is, csak ezek a siralmak arról jutottak eszembe, amiket leírtál, és hangosan kezdtem ezt tovább gondolni (képzavar)! 

Szóval, E.Sz.M.Sz: a zenekar teljes jogú tagja, a testének része a technikus! Te hiába csavargatod fel a szinti potiját, ő lehúzza, és csak ő győzhet, mert a Mute gomb is nála van! :)  

 

Link to comment
Share on other sites

Ez így van, abszolut egyetértek azzal, hogy a zenélés erről szól, és ettől lehet mégjobb egy banda, ha mindenki megmutathat valamit magából, hiszen az is tudomány, ha valaki szólózik és közben a többiek "alá simítanak" és utána a másik hangszer lép előtérbe és te segíted, kiemeld őt azzal, hogy finoman aládolgozol, lágyan kíséred stb.

 

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta MOXI:

...most mondok egy meglepőt, lehet vele vitatkozni! Véleményem szerint a Moxf nagyobb dobás a kevésbé felkészült és  kreatív zenészek számára (én is ide számítom magam)! A jó zongoristáknak az FA a nagyobb ünnep

Én egyetértek ezzel. Ezért cseréltem vissza az FA-t a MOXF-re. Kreatívkodni szeretnék, de kell a hangszer segítsége is. A 4 ARP, és a pattern SEQ nekem segítség ebben. Az FA-t akkor választottam, amikor chill zenéhez sounddizájnolni akartam, és erre tökéletes is volt, csak utána zenélni is kellett volna vele, de nem volt hozzá időm, affinitásom.

Link to comment
Share on other sites

Én is azt érzem, amit djuice is írt, hogy az ének és a gitár dominál, pedig szerintem kifejezetten jót tett volna a számoknak, amiket te akartál, még változatosabbá, érdekesebbé tette volna az előadást.

Azt lehet érezni, hogy régóta együtt vagytok, nagyon szépen, egységként szól a banda...gratulálok hozzá, hiszen a mai világban 24 évig egyben tartani bármit - nemhogy egy znekart -  nagy dolog.

Nyilván ez kompromisszumokkal is jár, mint amit írtál is.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 13. at 9:22 írta djuice:

alapvetően inkább a gitár-ének dominál legjobban az előtérben

Ez nem is baj, ettől country zene(kar). :) A nagyobb baj hogy mindig, mindenhol és minden körülmények között így van, versszaktól, refréntől, sorvégtől vagy halkabb résztől függetlenül. Szerintem a közös zenélés arról szól hogy mindenki akkor jön előre és akkor vonul vissza a hangképben, amikor a funkciók megkívánják. Én legalábbis így szeretném használni a hangszeremet. Nálunk a koncert elején be van állítva minden, azt' le kell "popszegecselni" a műsort egy hangerővel... így aztán tehetek bármit az FA-val... ha hangosodni akarok, visszaveszik, ha halkulni akarok felhangosítják és a végén le vagyok b.szva hogy ne nyúlkáljak a hangerőmhöz. Ha valakinek nem kell ilyenekkel foglalkoznia, akkor szépen be lehet a hangszert állítani, fényes lesz, erős lesz és együtt lehet dinamikázni, lélegezni a muzsikával.

A lényeg, hogy ezt egy-két gombnyomással tudod a hangszeren megtenni, vagy menük halmazában kell lépkedned hozzá. Szerintem az FA-n ezt egyszerűbb megvalósítani, és akár zenélés közben is megteheted bal kézzel... a YAMAHA-kon kicsit nehezebb ugyanez, legfeljebb két szám között, vagy a koncert elején teheted meg.

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2019. 04. 12. at 21:28 írta Zoleeka02:

én annyira ezen a felvételen nem éreztem a problémát az FA "erejével" nekem valahogy pont annyit és pont úgy és pont olyan erővel stb. szólt, hogy beleillett az összképbe...de ez privát vélemény.

Apró dolgokat hiányolok, de csupa olyat, amiről nem a hangszer tehet. Ha kicsit dolgoztam volna a hangszer MASTER kompresszorával és MASTER EQ-jával, kicsit direktebbé és fényesebbé tehettem volna a hangszer hangját, de ugyebár amit hallunk azt a technikus csinálta, vagyis ő is megtehette volna... és fordítva is, tehettem volna én a hangszert fényesebbé, ha a technikus úgyis letompítja. Dinamikai hiányosságaim is vannak, én sokkal nagyobb dinamikai változásokat csináltam volna a versszak és refrén között, meg a riffekben, de ezt már a koncert előtt egy zenekari belső ellentét letörte. Az orgonát is tehettem volna világosabbá, karatkeresebbé, meg talán még Drive is elfért volna rajta, és azon is elfértek volna kicsit nagyobb dinamikai mozgások, de ezt is lerendezte az említett belső ellentét.

Összességében ez egy 24 éves, összeszokott banda, így bármilyen hangszerrel is játszhatok, mindig egyben van (volt) a hangzás, legyen az MOXF6, vagy FA06, a dolgok szerintem nem itt dőlnek el. Szerintem ezekkel a hangszerekkel már mindent meg lehet valósítani, mindegyikben lehet EQ-zni a hangszínt, kompresszálni, kivenni vagy betenni layereket satubbi, satubbi... amit szerintem sokkal fontosabb mérlegelni, az egyrészt az ízlés dolga, hogy melyik hangszer fedi jobban az ízlésünket, avagy mennyi lehetőséget nyújt a palettán válogatni, másrészt pedig hogy mennyire szimpatikus a hangszer menürendszere, mennyire kínálja számunkra könnyen a fenti funkciókat.

Persze, miután eldöntöttük hogy mire akarjuk a hangszert használni, színpadra, otthonra, chillre vagy rockra.

Link to comment
Share on other sites

10 órája írta grantat:

Ajjaj...na, ettől féltem. A DS-t hallottam színpadon szólni, meghalt szegény 6 másik hangszer mellett. Ezek szerint az FA is hasonló lehet. Akkor marad a MODX

Azért az igazsághoz hozzá tartozik szerintem, hogy egyrészt azért sok minden múlik a hangosításért felelős mesteren, másrészt az adott studio set beállításán. EQ beállításokon, a hangszerben lévő kompresszor beállításán (Csaba pl. tudtommal sosem piszkálta ezt a részt) vagy éppen a hangosításhoz használt keverőn való kompresszor alkalmazásával, stb...

Alapvetően nem általánosítanék 1 vagy 2 eset kapcsán mert egy koncerten, fellépésen a hangszer adottságain kívül még legalább fél tucat tényező szerepet játszik/játszhat abban, hogy az kiszól e a zenekarból avagy sem...

Az viszont abszolút és objektív igazság hogy a yamahák hangja sokkal reprezentatívabb, erőteljesebbnek tűnő ha A/B összehasonlítás alapján nézzük. Gyanítom hogy már maga a PCM készlet is jobban kompresszált mint a rolandok esetében. Pl. a korgoké egészen biztosan... 

Szóval, igen... a helyzet az hogy ha tehetnéd ki kellene próbálnod "tét" nélkül hogy magad is biztos lehess abban, hogy a gyári alap programokat menniyre kell/lehet megfelelően erőteljessé tenni egy zenekaron belül a studio set és/vagy a keverő beállításaival...

p.s.: ismerem a hangmérnököt aki Csabiékkal dolgozik - így felteszem nem a hangosításon múlik elsősorban ;)
 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...