Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Waldorf Blofeld


Sarki Róka

Kérdés

Sziasztok!

 

Access Virus és Nord Lead (meg persze Wave) rajongó vagyok, de nagyon megtetszett a címben említett szintetizátor hangja. Ennek ellenére több fórumon is azt olvastam, hogy rengeteg hibája van. Érdemes-e ezek ellenére beruházni egybe? Erős a gyanúm, hogy egy "lebeszéltető" témát indítottam, de hát jobb vásárlás előtt csalódni, mint megszívni egy hangszerrel. Azt is halllottam ugyanakkor, hogy már azért a legfrisebb updatekkel sikerült már számos problémát megoldani.

 

De tegyük fel, hogy vezsek egy Blofeldet: desktop vagy megéri a pluszpénz a keyboardért? Ugyanis kellene egy jó midi-billentyűzet (nanokey-t használok szoftszintiknél), ráadásul a billenytyűs verzió többet is tud (sample-k, amikkel kapcsban majd még kérdezni fogok)+több kimenet, csatlakozási lehetőség. Alapjában véve desktopokkal nyomulnék a kevés hely és az olcsóbb árkategória miatt, de mint írtam szükségem lenne egy jó midi-billentyűzetre. Egyébként csak tervezgetek, ábrándozok, nem holnap mennék vásárolni-sajna. Azon matekozok, hogy 1db AV Snow = Nord Rack 2x+Blofeld desktop. Mármint árban. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 84
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Briagrassfield 20, 16 re: Nem erősíti az állításod, te azt írtad, hogy jó hangszer közepszer + hátszél és lehet siker. Itt pont fordítva volt, játék hangszer , tehetség. Tehetség, mert az akkori zenei környezetben valami egészen újat alkottak. Hátszelük nem volt, az új zenei áramkatok miatt lettek világhíresek. Jelen pillanatban szintetizátorokról veszélünk, az utóbbi idők pink floydjában nem domináns a szinti, pár régi cuccal megoldható. Szerintem már JMJ is rég számítógéppel zenél.Természetesen nem zeneileg hasonlítottam össze aTrio és a Pink F. együtteseket, de a pink f. nem azért nagy, mert csúxshangszereken játszik, hanem azokért a számokért amiket megírtak, és ahogyan azt elő tudják adni. Sokkal egyszerűbben is leírható: Hidd el, hogy a világ legjobb és legdrágább zongoráján sem fog egy középszer zongorista úgy játszani, mint Kocsis Zoltán egy félig felhangolt ócsja pianinón. Tehát az alkotásban mindig első az ember, a kreativitása a technikai tudása és csak ezután van jelentősége a hangszer minőségének. Szerintem.

Természetesen elobb kell a tehetséges és kitartó ember, a tobbinek csak ezután van értelme. Ezt nem vitatta senki. Ha már a hangszerek minoségérol folyik a diskurzus, akkor az elobbit alapnak vesszuk ill. reméljuk, hogy az is megvan.

Sok jó magyar (vagy más nemzetisegu) zenész azért nem vitte sokra, mert szegénységben nott fell (ill. sokkal tobbre vihette volna...). A befutott zenészek tobbsége jó anyagi háttérrel indult, ez régen kevésbé, ma inkább így van. Persze vannak sztorik, kivételek.

Rengeteg tehetség van, akik elkallódnak már gyerekként, mert egyszeruen nem tehetik meg, hogy zenéljenek vagy nekik inspiráló kozegben mozogjanak.

Nem tudhatjuk, mennyi Kocsis Zoltán vagy Brian Eno kapálja a rizst Észak-Koreában...

JMJ persze, hogy kipróbálja az újabb technikákat, de egy Buchlát nem fog lecserélni egy laptopra. :D

Az olcsó hangszerek érdekességként szerepelhetnek nagy muvekben is, de nem az a jellemzo tobbség, te is tudod.

Link to comment
Share on other sites

Valszeg nem árulok el nagy titkot, én acidban utazom. Bármilyen hangszert is próbálok ki, első, hogy kb. milyen fűrész és négyszög jön kibelőle és mennyire elfigadható a szűrő. A mophot kipróbáltam csak, ott valami kapitális gáz volt a szűrővel, mikor a reso t teljesen kitekertem, ezért nem is lett. Mivel a tetra valszeg ua motorra épül, lehet, hogy abban is benne van ez a hiba, de azt nem próbáltam még.ultranovát nem ismerem, de az xstationos szívás miatt nem vennék mégegyszernovationt legfeljebb az új bass station 2t mert az ténxleg egy optimális állat,, de az agyondicsért waldorf pulse is használhatatlan volt számomra a minősíthetetlenül szar szűrő miatt, ezért is no more waldorf... jelenleg 2 cucc érdekelne a volca beats és a legnagyobb szerelem a minitaur:)

Köszönöm szépen a véleményedet! A logopédusok rémálmát, a xoxbox-ot akkor meg kéne vásárolnod, néztem vidiket, tényleg egy az egyben olyan a hangja mint a TB-303 (legalábbis a videók alapján!). Igaz annak az áráért ott a teljes Volca pack. A Volca Beats is kapható már!!! 

Egy kérdésem még lenne: Volca sequencert össze lehet kötni más szintivel? Mert kb. ez lenne a döntő érv mellette számomra (igaz az acid-et is szeretem, de főleg trance-ben utazom). Jók az alapjelek is, itt inkább a szűrő típusa, ugye, ami igazán megadja a savas hangzást, ezt akarom a legtöbb esetben kikerülni. Találtam egy jó videót, ajánlom mindenkinek, érdemes végignézni.

 

 

Igaz itt az Octatrack játssza a főszerepet, az alapjelek viszont mégiscsak a Volcákból jönnek.

 

A Minitaur helyett lehet, hogy érdemesebb lenne kiböjtölni egy Sub Phatty-t. Jó közel duplája árban, de sztem tudja mindazt, amit a Minitaur. Egy szub oszci, multidrive, kapott noise generator-t is, a gyomorbavágó basszusok mellett durvajó lead-eket és perkusszív hangokat, effekteket lehet kitekerni belőle, sztem jobb befektetés hosszútávra. Próbáltam és engem nagyon meggyőzött. Ja és memória is van benne, ha jól emlékszem 14 presetet lehet menteni.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sarki Róka Elküldve: Ma, 20:25                                                                                                                                             Helló! Már volt x0xb0x az eredeti, az egy kicsit máshogy szól, mint pl. a a mod machines gépe,. Sajna, nálam most a fejlesztés nagyon függ az anyagiaktól, meg időm sincs mostanában, most esetleg még egy volca keys fér be, egyelőre. :( Nekem volcaból most a bass van, azzal vezéreltem pl. a monotribe-omat, tökéletesen kommunikáltak egymással, de mivel "midis" a volca, ezért lehet vezérelni masterről vagy szintiről is. Ezek a kis volca-k azért jók szerintem, mert az árukhoz képest tényleg jó a "hangjuk" (hasonlítsuk pl. az mfb, doepfer dark energy cuccokhoz) nagyon gyorsan lehet melózni velük, rendkívül kreatívak és inspirálóak (a sequencer része, vagy pl. az effektek) és ha megunod őket, nem buksz rajta nagyot. Olyan játékok amivel lehet komoly dolgokat is csinálni, a maga műfajában. Tehát lényeg a lényeg: ár/érték arány. Nagyon kiváncsi leszek, mennyire jön be ez a korgnak, mert azért elég nagy a konkurencia, és tőlünk nyugatabbra nem okoz komolyabb gondot pl. egy bass station 2, vagy egy minitaur megvétele, az nyilván olyat fog venni. Bár közhely, (és itt is millióan leírták már), de mégis igaznak tartom, hogy végül a tehetség a lényeg, ha nincs ötlet, tehetség meg sok idő, akkor mindegy milyen cucc van. Viszont, ha te trance-ben utazol, akkor a volca beats, meg a bass egyből ki is esik, esetleg a keys jöhet szóba. Én inkább egy (használt) VIRUS-t ajánlanék, mert a sub phatty-vel sem fogsz trance-et csinálni, a trance-hez szükséges basszust meg a VIRUSból is ki tudod tekerni, + a különféle effektek, meg utómunkálatok.... :) és neked különben is polifon hanszer kell a műfajhoz. Egy VA  Ti Snow + (ha már mindenképp kell még analog is) mondjuk a volca keys, + 1 sampler , osz't jónapot!!! :) Az egész kijön használtan 350-ből.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bár közhely, (és itt is millióan leírták már), de mégis igaznak tartom, hogy végül a tehetség a lényeg, ha nincs ötlet, tehetség meg sok idő, akkor mindegy milyen cucc van. 

 

 

 

Na ebbe szoktam mindig belekötni. Persze, én is sokszor hallom, hogy nem a gépek számítanak, mer' a zember a végén, az csinálja. Hát persze, végső soron tényleg az ember nyomja le a gombot, de azért egy jó hangszerrel egy tehetségtelen nímand is összetol egy középszerű csörömpölést, amit jó hátszéllel simán el is adnak. Úgyhogy ez a fenti mondat szerintem nem állja meg a helyét. Minél jobb hangszert veszel, annál valószínűbb, hogy ha nem vagy teljesen analfabéta és nem a holdon éltél az elmúlt 20 évben, akkor nem fogsz akusztikai környezetszennyezést végezni. De ez a másik irányban is igaz: hiába vagy a következő Jean-Michelle Jarre, ha egész életedben egy P4-es géppel hajtott Adlib kártyán mocorogtatod a Reason 1-et. (jó sarkos példák, csak az érzékeltetés kedvéért)

 

Úgyhogy ontopicban annyit írnék: azt vedd meg, ami a legjobban tetszik és belefér a pénzedbe. Biztos lehetsz benne, hogy ezen a piacon még nagyon jól működik az ár-érték viszony: minél drágább, annál értékesebb is, persze ez szubjektív.

Link to comment
Share on other sites

Na ebbe szoktam mindig belekötni. Persze, én is sokszor hallom, hogy nem a gépek számítanak, mer' a zember a végén, az csinálja. Hát persze, végső soron tényleg az ember nyomja le a gombot, de azért egy jó hangszerrel egy tehetségtelen nímand is összetol egy középszerű csörömpölést, amit jó hátszéllel simán el is adnak. Úgyhogy ez a fenti mondat szerintem nem állja meg a helyét. Minél jobb hangszert veszel, annál valószínűbb, hogy ha nem vagy teljesen analfabéta és nem a holdon éltél az elmúlt 20 évben, akkor nem fogsz akusztikai környezetszennyezést végezni. De ez a másik irányban is igaz: hiába vagy a következő Jean-Michelle Jarre, ha egész életedben egy P4-es géppel hajtott Adlib kártyán mocorogtatod a Reason 1-et. (jó sarkos példák, csak az érzékeltetés kedvéért)

 

Úgyhogy ontopicban annyit írnék: azt vedd meg, ami a legjobban tetszik és belefér a pénzedbe. Biztos lehetsz benne, hogy ezen a piacon még nagyon jól működik az ár-érték viszony: minél drágább, annál értékesebb is, persze ez szubjektív.

A "minél drágább, annál értékesebb" kitételre egy percent:

Azért ez csak a nagyjából három-öt évesnél régebbi hangszerekre igaz. Ott már kissé elmúlik a beharangozó hype-hatás, és az, hogy ki mennyit tudott reklámra költeni.... Azoknál már tényleg nagyjából a "piac itél" és áraz, nem a marketing-szakember...:)

Link to comment
Share on other sites

Re: BrianGrassfield Elküldve: Ma, 15:54

Nos, cáfolatnak itt van mindjárt a "da,da,da" című szám, amit egy casio vl-1 játékkal dobtak össze, vílághírű lett. Ne sértődj meg, de szerintem, ha a világ összes szintetizátora a rendelkezésedre állna, akkor sem tudnál olyan zenét összehozni, ami akár Magyarországon is közepes sikerre tenne szert.

Nagyon sokan dolgoznak vst cuccokkal, úgy, hogy meg sem mondanád, hogy az a "jó zene" mivel készült.

Link to comment
Share on other sites

"minél drágább, annál értékesebb is, persze ez szubjektív."

Egyes műfajokban, olyan vintage dobgépeket is használnak, amik ma már horribilis áron cserélnek gazdát.

Ezeket pl. tökéletesen ki lehet váltani akár használtan vett olcsóbb samplerekkel, még egy mpc500-sal is. Minek szórjuk a pénzt feleslegesen? :)

Link to comment
Share on other sites

Na ebbe szoktam mindig belekötni. Persze, én is sokszor hallom, hogy nem a gépek számítanak, mer' a zember a végén, az csinálja. Hát persze, végső soron tényleg az ember nyomja le a gombot, de azért egy jó hangszerrel egy tehetségtelen nímand is összetol egy középszerű csörömpölést, amit jó hátszéllel simán el is adnak. Úgyhogy ez a fenti mondat szerintem nem állja meg a helyét. Minél jobb hangszert veszel, annál valószínűbb, hogy ha nem vagy teljesen analfabéta és nem a holdon éltél az elmúlt 20 évben, akkor nem fogsz akusztikai környezetszennyezést végezni.

+1, és egy jó példa is rá( Live9+Virus TI workflow-ban verhetetlen, ha trance-ről van szó), azért elég kellemetes tulajdonsága a Virus-nak, hogy kb. 3 poti elforgatása után jobban szól mint bármely VSTi :)

Link to comment
Share on other sites

A "minél drágább, annál értékesebb" kitételre egy percent:

Azért ez csak a nagyjából három-öt évesnél régebbi hangszerekre igaz. Ott már kissé elmúlik a beharangozó hype-hatás, és az, hogy ki mennyit tudott reklámra költeni.... Azoknál már tényleg nagyjából a "piac itél" és áraz, nem a marketing-szakember...:)

 

Egyetértek.

Link to comment
Share on other sites

Nos, cáfolatnak itt van mindjárt a "da,da,da" című szám, amit egy casio vl-1 játékkal dobtak össze, vílághírű lett.

 

Hát ez nagyon szubjektív, mert amikor az említett "mű" sokszor hallható volt, akkor én még eléggé gyerek voltam, de már akkor is az volt az érzésem - mivel jóféle pink floydon és jarreon nevelkedtem - hogy ez gagyi. Ne haragudj meg, de a "da da da" pont azt az elméletetmet erősíti, hogy jó hátszéllel bármi lehet sikeres. "Ocsmány, de még eladható", hogy idézzek. Kb olyasmi lehetett, mint nem túl régen a gangnam style, ami pont addig a pár hónapig volt jó, amíg ökörködésnek elment. De azért érzed, hogy amikor ez a fajta rajongás lecseng, ezek a zenék nagyon cikivé válnak. Egy Pink Floyd meg egy Jean Michelle Jarre nem nagyon válik cikivé. És nyilván az utóbbi kettőnek milliós felszerelése van, míg a gangnam style valami haknis vendéglátós szintetizátorral készülhetett. 

 

Szerintem.

Link to comment
Share on other sites

Briagrassfield 20, 16 re: Nem erősíti az állításod, te azt írtad, hogy jó hangszer közepszer + hátszél és lehet siker. Itt pont fordítva volt, játék hangszer , tehetség. Tehetség, mert az akkori zenei környezetben valami egészen újat alkottak. Hátszelük nem volt, az új zenei áramkatok miatt lettek világhíresek. Jelen pillanatban szintetizátorokról veszélünk, az utóbbi idők pink floydjában nem domináns a szinti, pár régi cuccal megoldható. Szerintem már JMJ is rég számítógéppel zenél.Természetesen nem zeneileg hasonlítottam össze aTrio és a Pink F. együtteseket, de a pink f. nem azért nagy, mert csúxshangszereken játszik, hanem azokért a számokért amiket megírtak, és ahogyan azt elő tudják adni. Sokkal egyszerűbben is leírható: Hidd el, hogy a világ legjobb és legdrágább zongoráján sem fog egy középszer zongorista úgy játszani, mint Kocsis Zoltán egy félig felhangolt ócsja pianinón. Tehát az alkotásban mindig első az ember, a kreativitása a technikai tudása és csak ezután van jelentősége a hangszer minőségének. Szerintem.

Link to comment
Share on other sites

Hogyan lehet vst cuccokkal is zenékni, arra bizonyitek az a kis video a youtubeon aminek a cìme: trance tracks -energy od VST plugibs. mp3 lejátszóval simán beszopható, hogy drága szintikkel készült. Sőt állítom, hogy a többség meg sem tudná különböztetni, mekyik szintis, melyik vst verzió. Ezért írtam , kár feleslegesen szórni a pénzt.

Link to comment
Share on other sites

A "jó anyagi háttér" nem is okvetlenül az eszközök beszerzéséhez kell, hanem inkább a nyugalomhoz és az alkotásra fordítható időhöz....

 

Bár a dolog kettős: 

 

Mindenképpen kell egy elme, aki az érzéseit, gondolatait művészeti szinten tudja közölni, az se baj, ha zeneileg tudja ezt. Aztán, ha csóringer, éhezik, stb. akkor minőségi punk, vagy blues lesz a dologból (amivel előbb-utóbb meggazdagodhat, és vagy ugyanazt csinálja, immár hiteltelenül, vagy fejlődik/változik, és "hiteles marad"), ha meg jól el van eresztve, akkor komplex, elmélyültebb alkotások várhatók el, úgy hiteles.

 

A PinkFloyd pályája tényleg archetipikus: A legelső idők csóringer-közeli állapota eredményezte az első -zseniális- őspunk jellegű lemezeket. Aztán ez sikeres lett, jött a pénz és intelliges, igényes emberekként rájöttek, hogy tovább kell lépni, és ehhez még a korábbi "agyuknak" számító Barrett-et is beáldozták. Aztán néhány lemezen keresztül kisérletezgettek egészen a kortárs zenéig ilyen-olyan sikerrel és minőséggel. Megtehették már anyagliag, meg kellet is ahhoz, hogy kialakuljon az, hogy ki a Barrett utáni "vezér". Nem a főnökösködés miatt, hanem a négy tehetséges zenész közül ki találja meg leginkább a hangot a közönség felé. Aztán, ahogy ez kialakult, immár Waters vezérletével megírták szépen sorban a rock alapműveit. Amik "ellen" nem mellesleg az egész következő punk-mozgalom lázadozott, mert olyan perfekcionista, és tökéletes művek voltak.

Aztán mindennek a "vége" lett a pályájukon pl. a tegnap előtti Waters koncert itt, Pesten, ami a maga műfajában súrolta a tökéletes szintet a maga 100 méter széles szinpadával, tizemeletes ház méretű hangfalhegyével, takkra pontos, folymatosan változó "vászonra" vetített videóanimációval, és természetesen vérprofi zenészekkel és előadással.. Waters tudja már rég, hogy a kevesebb "kevés" lenne tőle. És ezért megcsinálja a gigantikusat, véletlenül se megy le "hakniba". Talán ezért jutott ide....

Link to comment
Share on other sites

Sajnálom, ha a hozzászólásaimból az jött le, hogy szerintem nem kell tehetség a jó zenéhez, illetve, hogy ne lehetne olcsó eszközökkel is jó zenét előállítani. Nem ez volt a szándékom, bár nem látom, hogy hol írtam volna ilyesmit. Az egyetlen dolog amit meg akartam cáfolni:

 

Bár közhely, (és itt is millióan leírták már), de mégis igaznak tartom, hogy végül a tehetség a lényeg, ha nincs ötlet, tehetség meg sok idő, akkor mindegy milyen cucc van. 

 

Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen eszközökkel akar valaki jó zenét írni. Abban azért szeritnem megállapodhatunk, hogy sem JMJ, sem a Pink Floyd (és ide lehet még sorolni minden híresen jó együttest is) nem lett volna sikeres Casio VL1-el, meg benjoval orrhangon énekelve. A jó zenészt a jó hangszer egészíti ki. A rossz zenészt meg nyilván a legdurvább hangszerpark sem teszi jó zenésszé - de amit ide beszúrnék az annyi, hogy egy jó aggyal rendelkező ember, aki nem különösebben tehetséges, egy jó hangszerrel simán össze tud hozni egy középszerű zenét lásd LMFAO, Pitbull stb tucatproducerek. Ezek az emberek elsősorban ügyes producerek, és nem zeneszerzők. A kezükbe került egy Virus TI2, egy MPC5000 vagy egy Elektron, és ezek a hangszerek ezt a megszólalást tudják, a velük való "összeszerelést" pedig meg lehet tanulni. Nem is kell hozzá olyan sok idő, ha nagyon okos az illető, hónapok alatt megtanulja csak próbálgatás útján, hogy hogyan szólalnak meg a sikeres hangok.

VST témába nem akarok belemenni, mert annyi paramétere van annak, hogy egy virtuális hangszer hogyan szólal meg, hogy az szerintem túlfut ennek a témának a keretein.

Link to comment
Share on other sites

De mi is a jó zene, amihez tehetség és nem Casio cucc kell?

Annyi plusz szálat tennék a gondolatmenetbe, hogy a piacra termelt bármilyen zenéhez:

1. Lehet, hogy ma kell egy "minimum" setup, de a nem piacra termelt és szgép mellett 2db használtan 50-100ezres nem analóg szintivel dolgozók között is vannak, akik csodákat tesznek, amely produktumoknál felmerül bizonyos emberekben (bennem is) a kérdés, hogy miért nem inkább emez van a piacon?

2. A jó zenéhez (piacra vagy nem piacra) nem kötelező analógot használni. Már máshol is leírtam, hogy túl nagy a hype, de mire föl? Az elkészült zenei produktum (komplett nóta kikeverve) nem attól lesz jó vagy nem jó, hogy a használt gép milyen elv szerint generálja és adja ki magából a hangot. (Ha így lenne, akkor kb 20 év összes lemezét rossznak ítélhetnénk.) Pont amiatt is van sok "VST-zene" is a piacon, mert nem számít, ha tetszik az embereknek, ami szól. A zenét hallgató vagy arra buliban táncoló magasról leszarja, hogy az mivel, milyen módon készült.

"Fillérekért" lehet olyan, nem analóg cuccokat venni ma, hogy agyam eldobom és amelyek szolgáltatásban (poli, fx, multi, stb) és munkafolyamat egyszerűségben rávernek pl egy minitaur-ra, rocket-re, amikben persze jobb a szűrő, DE ez csak a tulajt érdekli, a zene fogyasztója tojik rá!

Link to comment
Share on other sites

Re:BrianG 10.23.

Legelőször is, tisztázni kéne a "jó hangszer" fogalmát, ami ugye nem attól lesz jó, mert drága. Itt van pl a D50 es, az szerintem egy nagyon jó cucc, szerintem 70ért már hozzá lehet jutni. Sok legendás lemez készült azzal. Aztán ezzel szemben pl a tb 303, ami úgy fél milla körül van, egy pici doboz, meg sem közelíti a D50 lehetőségeit és a pink floyd sem használja. Mégis fél milla, akkor az egy jó hangszer? Bob Dylan leül egy gitárral énekel és többet eladnak belőle, mint egy moogos csodából. Ezért írom azt, hogy az első az ember, meg a tehetsége, második a körülmények és a szerencse, a hangszer bőven ezek után kullog. Manapság a csúcs szintik nyugati léptékkel majd minden amatőrnek is elérhető, 1000-2000 dollár nem vágja őket földhöz, mégis arányában elenyésző lesz sikeres. A producerek is csak akkor figyelnek fel valakire, ha az valami újat, mást produkál, és ez bizony az emberi plussz, tehetség, kreativitás.

Link to comment
Share on other sites

De mi is a jó zene, amihez tehetség és nem Casio cucc kell?

Annyi plusz szálat tennék a gondolatmenetbe, hogy a piacra termelt bármilyen zenéhez:

1. Lehet, hogy ma kell egy "minimum" setup, de a nem piacra termelt és szgép mellett 2db használtan 50-100ezres nem analóg szintivel dolgozók között is vannak, akik csodákat tesznek, amely produktumoknál felmerül bizonyos emberekben (bennem is) a kérdés, hogy miért nem inkább emez van a piacon?

2. A jó zenéhez (piacra vagy nem piacra) nem kötelező analógot használni. Már máshol is leírtam, hogy túl nagy a hype, de mire föl? Az elkészült zenei produktum (komplett nóta kikeverve) nem attól lesz jó vagy nem jó, hogy a használt gép milyen elv szerint generálja és adja ki magából a hangot. (Ha így lenne, akkor kb 20 év összes lemezét rossznak ítélhetnénk.) Pont amiatt is van sok "VST-zene" is a piacon, mert nem számít, ha tetszik az embereknek, ami szól. A zenét hallgató vagy arra buliban táncoló magasról leszarja, hogy az mivel, milyen módon készült.

"Fillérekért" lehet olyan, nem analóg cuccokat venni ma, hogy agyam eldobom és amelyek szolgáltatásban (poli, fx, multi, stb) és munkafolyamat egyszerűségben rávernek pl egy minitaur-ra, rocket-re, amikben persze jobb a szűrő, DE ez csak a tulajt érdekli, a zene fogyasztója tojik rá!

Nem teljesen igaz, mert bár az átlagos zenehallgató tényleg leszarja, hogy milyen hangszeren készült a "zenemű", viszont érzékeli a pregnanciát, a dinamizmust, nem is tud róla akár, de mégis be tudja indítani egy jól - ütősen megszólaló hangsor, és ezért is kellenek a jó hangszerek, a jó keverés, a jó master. Amúgy egy jó példa vagyok erre magam is, mert bár nemnagyon szeretem a Rap műfajt, de akárhányszor meghallom pl. a 8 Mile, Eminem - Lose Yourself című nótáját (ami sztem nem egy nagy zenetörténeti alkotás), azonnal beindulnak a lábaim, sőt a csajom keze lába is, pedig Ő kifejezetten utálja a Rap dalokat!:) ...ez az a megmegyarázhatatlan valami, ami követeli a jó Soundot (amik csakis az igazán jó, és profi hangszerekből jönnek ki szerintem), 2013-ban meg főleg.

Link to comment
Share on other sites

ebben csak blofeld hangszínek vannak, és ha jólemlékszem mind teljesen saját is

 

Sziasztok!

 

Boldog tulajdonosa lettem egy csoda fehér Blofeld-nek,elég sokat olvastam és jártam utána másoknak mi a véleményre erről a szintiről, és vállaltam a kihívásokat. :-)

Ha van rá nyitottság szívesen meghallgatnám Ti mit csavartatok ki belőle. :-)

Link to comment
Share on other sites

pusztán kíváncsiságból,mert jútúbon bogarászva nekem nem volt túl meggyőző ez a Blofeld srác   :)

 

Én is mindig először jútyubon nézem meg a kiválasztott hangszert, de soha nem döntöm el a látottak alapján, hogy az jó vagy rossz. Eddig minden esetben elmondhatom, hogy teljesen más egy bemutatóvideót megnézni, és konkrétan az adott eszközt a kezedbe venni, megszagolni, megnyomkodni, hangot kelteni vele - a kettő nem hasonlítható össze, a videó egyébként is becsapós, jobbnak és rosszabnak is mutathatja az eszközt a valóságnál.

A Blofeld jó eszköz. A Snow is, csak más kategória, és másra is való szerintem (én egyébként a Virust általában csak LMFAO-szintinek hívom). A VSTi-k is jók, persze az sokmindennek a függvénye, és nem annyira egyértelmű a végeredmény, mint egy HW szintinél, de nem akarok offolni.

Szóval szerintem a Blofeld. Vagy valami ehez hasonló, ahogy Syngular írta, valami 16 partos nagy polifóniás, ha már Snow árban gondolkodsz.

Link to comment
Share on other sites

Picit OFF mert itt Waldorfról van szó, de ha már szóba került a Volca család, hát ez is csak a Korg gyerekjáték sorozatának folytatása. Kb 1 hét alatt megunható, kinőhető. Pötyögni lehet vele mókázási céllal, de ahhoz meg drága. Majd ha jön egy menthető memóriával rendelkező egybegyúrt változat, akkor esetleg visszatérhetünk a dologra :)

De hogy ON is legyek, én sem a Snow-t ajánlom első és/vagy egyetlen szintinek, hanem két bármi mást helyette, amelyek közül az egyik 16partos, nagyobb polival (mint pl az említett Blofeld is).

Link to comment
Share on other sites

milyen stílusban vagyunk, ha EDM akkor tudsz mutatni példát arra, ahol szerinted veri a VSTi-k hangját, például -az aktuális kedvenc VSTi-m - a Fusor-ét:

pusztán kíváncsiságból,mert jútúbon bogarászva nekem nem volt túl meggyőző ez a Blofeld srác   :) , a Korg Volca-hoz most készült

 

ellenben elég meggyőző, pláne hogy ezt meg mégiscsak egy vst árában kóstálják :) ...

Link to comment
Share on other sites

Azon matekozok, hogy 1db AV Snow = Nord Rack 2x+Blofeld desktop. Mármint árban. :D

 

Ezen nem érdemes matekozni: a Snow egy durván túlárazott hardver a kezelhetőség és a teljesítmény tükrében.

A Blofeld viszont azért az árért megéri a pénzt. A desktop és a billentyűs verzió a szintiszoftver tekintetében teljesen egyforma. Ezeknek az eszközöknek a legerősebb tulajdonsága a szoftveres szerkesztési lehetőség, tehát a billentyűs verzió csak akkor éri meg, ha élőzöl vele. Ha billentyűzetre van szükséged, vedd meg a desktopot és a különbözetből vegyél egy tényleg jó midi billentyűt, szinte biztos vagyok benne, hogy kényelmesebb lesz.

 

(A Nord Leadet csak akkor javaslom, ha profi billentyűs vagy, az ugyanis szinte kizárólag élőzésre alkalmas, ilyen csiribiri VST-szintű hangprogramozást elfelejtheted rajta.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...