Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Waldorf Blofeld


Sarki Róka

Kérdés

Sziasztok!

 

Access Virus és Nord Lead (meg persze Wave) rajongó vagyok, de nagyon megtetszett a címben említett szintetizátor hangja. Ennek ellenére több fórumon is azt olvastam, hogy rengeteg hibája van. Érdemes-e ezek ellenére beruházni egybe? Erős a gyanúm, hogy egy "lebeszéltető" témát indítottam, de hát jobb vásárlás előtt csalódni, mint megszívni egy hangszerrel. Azt is halllottam ugyanakkor, hogy már azért a legfrisebb updatekkel sikerült már számos problémát megoldani.

 

De tegyük fel, hogy vezsek egy Blofeldet: desktop vagy megéri a pluszpénz a keyboardért? Ugyanis kellene egy jó midi-billentyűzet (nanokey-t használok szoftszintiknél), ráadásul a billenytyűs verzió többet is tud (sample-k, amikkel kapcsban majd még kérdezni fogok)+több kimenet, csatlakozási lehetőség. Alapjában véve desktopokkal nyomulnék a kevés hely és az olcsóbb árkategória miatt, de mint írtam szükségem lenne egy jó midi-billentyűzetre. Egyébként csak tervezgetek, ábrándozok, nem holnap mennék vásárolni-sajna. Azon matekozok, hogy 1db AV Snow = Nord Rack 2x+Blofeld desktop. Mármint árban. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 84
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Lassan lecsengeni látszik a téma, de azért hadd osszam meg a saját gondolataimat is, szerintem ugyanis valahol mindegyik hozzászólónak megvan a maga igazsága.

 

Ami ebben rendet tehetne és tapasztalataim szerint eddig mindig figyelmen kívül maradt, az az, hogy ki miért zenél?

 

Van aki professzionalista módon kívánja megvalósítani önmagát és van aki hobbiból.

 

A professzionalistát értsük úgy, hogy megjelenésre, előadásra készít zenét, és keményen profitál belőle…

A hobbista kategóriába pedig elég sokan beleférnek, még olyanok is akik nem is ismerik be hogy hobbisták és mégis igen drága cuccokkal veszik körül magukat, és ettől már a hobbi kategóriából kívülállónak tekintik magukat… de igazából sosem fog megtérülni a befektetésük.

 

Általános tapasztalatom, hogy igen sokszor NEM professzionalista mondja a NEM professzionalistának, hogy márpedig ilyen-olyan analóg csodákkal lehet csak zenélni stb… 

 

Szerintem rendszeresen megfeledkezünk azt mérlegelni, hogy mi is a célunk, mit tudunk megvalósítani… sokszor a fióknak, vagy max a haveroknak mutatjuk meg mit tudunk, de pontosan ugyanazokra a hangszerekre, eszközökre tartunk igényt, mint egy többezres koncerttermeket megtöltő professzionalista.

 

Példakén szeretném felhozni Jordan Rudess-t… Mit nekünk Kurzweil K2500X, amivel ő annó himnuszokat készített?… tegye fel a kezét mindenki (velem együtt) akiknek manapság sokkal jobb/újabb Kurzweil-jük van… biztos akad jópár PC3X is… Most az tegye fel a kezét, aki a Kurzweil-jével csinált akár csak egyetlen olyan számot is, mint amilyen szólólemezei vannak Rudess-nek? Szerintem egy kéz sem maradt fent… az enyém sem :D 

 

Egyszerűen bármilyen amatőr szinten zenélünk, ugyanazokat a hangszereket vesszük/szerezzük/igényeljük stb. mint azok a professzionális előadók, akik keményen ki is tudják használni az eszközeiket.

 

Én nem büszkén, de bátran beismerem, hogy totál amatőr vagyok… semmi sem indokolja, hogy olyan cuccaim legyenek, mint amilyenek vannak. És itt a bibi… biztosan nem egyedül vagyok vele. És ebben nem az a bibi, hogy esetleg van pár jó cuccunk, ez öröm, ez boldogság… az a bibi, ha nem ismerjük be, hogy ettől még amatőrök maradtunk.

 

Szerintem kár azon vitázni, hogy vas, vagy VST, digitális, vagy analóg, Monotron, vagy SubPhaty… azt kell rendbetenni, hogy ki mit és miért csinál.

Ha például kiderül, hogy velem együt sokan mások is csak hobbiból készítenek zenét… akkor azt miért ne tehetnék full VST-vel? Kár azon fikázódni, hogy fújj VST, vegyél inkább analógot fél milláért! A kreatív időtöltés a fontos és az a produktum, aminek a készítése örömöt okozott nekünk és esetleg büszkén megmutathatjuk másnak.

 

És valahol itt az egésznek van egy fonákja is… maradjunk Rudess-nél, aki nem csak professzionális dolgoknak és holmiknak él. Publikál nyamvadt iPad-os, meg mindenféle vacakolós performance-okat kimondottan olcsó, gagyi cuccokkal is, mint pl. Korg Nanokey stb. Miért? Mert élvezettel csinálja HOBBIBÓL… ő a professzionalista. Nem okoz neki problémát hogy egy iPad applikációval csináljon meg valamit és ne a méregdrága stúdióhangszereivel, mert akkor épp ahhoz van kedve és nem fikázódik, hogy nem analóg szörnnyel készíti, mert örömmel csinálja élvezetből, és helyén tudja kezelni, hogy "igen, ez most nem a stúdiólemezre készül, hanem a saját örömömre".

 

Szerintem nekünk is helyén kéne tudni kezelni, hogy mikor, mit, miért, és hova csinálunk és sok meddő vita tárgytalanná válik.

 

És hogy zárszóként visszakanyarodjak a Blofeld-hez. Szerintem ez pont egy olyan kis eszköz, ami egy hobbistának nagyon kis hasznos tool, nagyon sokmindent meg lehet vele oldani, jó és kreatív hangokat lehet belőle előhozni (fenttartva a korábbi véleményemet, hogy kis fejvakarással), ugyanakkor egy professzionalista kezében is hasznosítható eszköz… nem lesz egy MOOG, de profi projektben is megtalálható a helye, nem kell azonnal kidobni a Blofeld-et, ha kiderül, hogy közönségnek is meg fogjuk tudni mutatni amit csinálunk vele.

Link to comment
Share on other sites

Re: Briangr 18.39

Az a bibi, hogy a véleményed szubjektivitása, az a baaaajjj,.. :) Irod a motifos prüntyögés dob alappal jó...Jó, de kinek? Te írtad példának a pink floydot, hallottál tőlük ilyesmit, vagy renkívül igényes zenével dokgoznak? Tudod, millióan rendelkeznek a világon jó hangszerekkel, de csak elenyésző részük lesz sikeres, alkot maradandót. A pink floyd pl. Vst cuccokkal is jobb zenét fog csinálni mint én, hiába vannak analog szintetizátoraim. Ha nem így lenne, akkor most éppen a teltházas koncertemre készülődnék. Az is biztos, hogy Senna egy átlagos sofőrt egy 1600-os ladával is megvert volna Monacoban, annak ellenére hoy a másik ferrarival megy. TEHETSÉG, és a kitartás előbb-utóbb gyümölcsözik.

Link to comment
Share on other sites

Bele lehet tojni az analog csodákba, ha nincs kreativitás és muzikalitás!!

 

 

Ugyanis azt sem a vas sem a szoft nem fogja pótolni!

 

Most valószínűleg minden kreativitás-hívő lelkébe beletaposok, de ez az utolsó állítás manapság nem igaz. A jó hangszer bőven kipótolja a hiányzó kreativitást: csak nézz körül, milyen szolgáltatásokat nyújt egy mostani performance szintetizátor, vegyünk egy Yamaha MOTIF-ot. Komolyan mondom, mivel nekem van egy és ismerem, hogy a 3 éves unokatesómat odaültetem egy zseniálisan megszerkesztett patch elé, és akármilyen hangot üt le, nem fog rosszul szólni, folyamatosan elfogadható hangokat hallasz, ami alá csak egy ügyes ritmuszsekció kell, és voila, mehet masteringre.

 

Azonban akkor más megvilágításba helyezem az álláspontomat: a vita kiinduló pontja az a tétel volt, hogy szard le a hangszert, mert csak a kreatív ember számít, a hangszer nem. Én azt mondom, hogy fényévekkel nagyobb az esélyed egy toplista 1. helyezett műt összedobni egy jó hangszerrel (és itt a JÓ hangszer = a lehetőségekhez mérten legsokoldalúbb, számodra legjobban megszólaló, akivel barátságba kerülsz és ki tudod fizetni, és NEM KÖTSZ KOMPROMISSZUMOT a megszólalását illetően), mint egy olyannal, amit maga a jó isten sem tud normálisan beültetni a mixbe, és a hangja hallatán rituális öngyilkosságot követnek el a csótányok.

Link to comment
Share on other sites

Az ütősen megszólalást egy komplett, kikevert zenénél, nem a szinti szűrője fogja eldönteni, hanem a nóta maga a hangszerelésével együtt, és a keverés. Így a "jó hangszerek" alatt nem érthetünk csak analóg gépeket, mert akkor nagyon buták lennénk. (Nem azt mondom, hogy te így gondoltad, csak nehogy bárki is így gondolja.)

Pl annyiszor említettétek ezt az LMFAO-t, hogy rákerestem. Hát ezt a felturbózott 90es évek nyálhouse zenéjét ha csak milliós analóg gépeken, milliós pultokon, stb hozzák össze, akkor sem ösztönözne mozgásra. Ezért is írtam, hogy nem az alkalmazott technikán fog múlni egy bizonyos pont felett az ütősség, de ennek a pontnak nem az analóg, nem analóg kérdéshez van köze.

Jah bocs kihagytam, én sem konkrétan az analog csodákra gondoltam, nekem pl. egy sincs:))) 

Link to comment
Share on other sites

Ha szabad megkérdeznem, akkor milyen hangszerekkel is zenélsz, amivel esetleg nem volt gond(od)?

Helló! Jelenleg sajnos nem zenélek semmilyen hangszerrel, azok polcon pihegnek, illetve árulom őket, van pl. egy feleslegessé vált monotribe-om még. Azt csak azért adom el, mert a volca bass tökéletesen kiváltja a szinti részét, a dobokat meg samplerrel oldom meg, míg a volca beats-hez hozzá nem jutok. Nem is értem, miért is nem lehet azt most kapni nálunk, csak a bass-t, meg a keys-t??

Talán mert iszonyat keratív. :) Hogy mivel nem volt gond? Leírom. MOST CSAK ARRÓL ÍROK, AMIKET ÉN HASZNÁLTAM, ÉS AZ ÉN ZENÉIMNEK MEGFELELŐ ÍZLÉST TÜKRÖZI? TEHÁT ELÉGGÉ SZUBJEKTÍV!!! Samplerekről nem írok most, bár használok.

Ami ugye az ISTEN az a tb303. Nagyon rég kellett tőle megválnom (én sem vagyok mai gyerek), tulajdonképpen ha az van, más már nem is kell, sőt zenélni sem, csak ülsz, programozod tekered és hallgatod, ez már maga a tökéletes kielégülés. Itt akár meg is állhatnék, de azért van még pár cucc, a teljesség igénye nélkül, mert akkor igen hosszúra nyúlna a válaszom. Nem volt gondom pl. a korg ea-1 kis szintivel, (egyet tegnap adtam el éppen)sequencer vezérlőnek és bizonyos műfajokban hangnak is tökéletes, és nem is gondolnád, mennyi "híres" felvételen hallhatod. Roland MC505, amit igazából csak dobgépnek lehet használni szerintem, de arra tökéletes(rendkívüli editálási lehetőség, gyors meló). Roland Juno106, erről szerintem nem kell írnom semmit. MAM mb33mkll, 70%-ban jó, novation bass station l. kb szintén 70%, Ladyada x0xb0x 90%. Nord lead 1, micromodulart szeressük, nekem a nord rack2-ig volt jó, a 2x már nem szól jól szerintem, 3-mat nem ismerem. Waldorfból 3 különböző  is volt  felejtősek mind számomra az új olcsó analogot nem ismerem. Virus C műfajomhoz nem annyira volt jó, sokat kell baszakodni az előlapon, megvettem kétszer bekapcsoltam és már ment is tovább, vegye aki trancelni akar. Korg ms2000 nem tudom mire jó, nekem semmire, az totális csőd. Korg EMX-1 tökéletes arra, hogy több használható szintit vezérelj vele, amúgy magában> kuka. DSI evolver mono (csak hogy legyen), azzal sem vettem fel egyetlen hangot sem, bár sokat tekergettem.

Egy igen érdekes hangszer, ami akár használható is (a szinti része) a roland mc-09, bár a digitális szűrő... Roland sh201 meg ne próbálkozz vele, én nem is tudom, mire lehetne használni. Nem írom tovább, mert gondolom, hogy sokaknak eddigre már kinyílott a bicska a zsebében. Inkább még annyit, mit érdemes venni, ha van pénz és olyan hangszer kell, amivel viszonylag gyorsan lehet dolgozni és Magyarországon is elérhető. Ez is szubjektív vélemény: moog bármelyik, de nekem elsősorban a minitaur, az új  bass station II ez legalább ennyire, a volcak közül bármelyik, a mod machines x0xb0x, a dsi prophet 08 attól eldobtam az agyam, doepfer vagy vermona monofon szintik. Ennyi röviden.

Link to comment
Share on other sites

Az ütősen megszólalást egy komplett, kikevert zenénél, nem a szinti szűrője fogja eldönteni, hanem a nóta maga a hangszerelésével együtt, és a keverés. Így a "jó hangszerek" alatt nem érthetünk csak analóg gépeket, mert akkor nagyon buták lennénk. (Nem azt mondom, hogy te így gondoltad, csak nehogy bárki is így gondolja.)

Pl annyiszor említettétek ezt az LMFAO-t, hogy rákerestem. Hát ezt a felturbózott 90es évek nyálhouse zenéjét ha csak milliós analóg gépeken, milliós pultokon, stb hozzák össze, akkor sem ösztönözne mozgásra. Ezért is írtam, hogy nem az alkalmazott technikán fog múlni egy bizonyos pont felett az ütősség, de ennek a pontnak nem az analóg, nem analóg kérdéshez van köze.

Link to comment
Share on other sites

De mi is a jó zene, amihez tehetség és nem Casio cucc kell?

Annyi plusz szálat tennék a gondolatmenetbe, hogy a piacra termelt bármilyen zenéhez:

1. Lehet, hogy ma kell egy "minimum" setup, de a nem piacra termelt és szgép mellett 2db használtan 50-100ezres nem analóg szintivel dolgozók között is vannak, akik csodákat tesznek, amely produktumoknál felmerül bizonyos emberekben (bennem is) a kérdés, hogy miért nem inkább emez van a piacon?

2. A jó zenéhez (piacra vagy nem piacra) nem kötelező analógot használni. Már máshol is leírtam, hogy túl nagy a hype, de mire föl? Az elkészült zenei produktum (komplett nóta kikeverve) nem attól lesz jó vagy nem jó, hogy a használt gép milyen elv szerint generálja és adja ki magából a hangot. (Ha így lenne, akkor kb 20 év összes lemezét rossznak ítélhetnénk.) Pont amiatt is van sok "VST-zene" is a piacon, mert nem számít, ha tetszik az embereknek, ami szól. A zenét hallgató vagy arra buliban táncoló magasról leszarja, hogy az mivel, milyen módon készült.

"Fillérekért" lehet olyan, nem analóg cuccokat venni ma, hogy agyam eldobom és amelyek szolgáltatásban (poli, fx, multi, stb) és munkafolyamat egyszerűségben rávernek pl egy minitaur-ra, rocket-re, amikben persze jobb a szűrő, DE ez csak a tulajt érdekli, a zene fogyasztója tojik rá!

Nem teljesen igaz, mert bár az átlagos zenehallgató tényleg leszarja, hogy milyen hangszeren készült a "zenemű", viszont érzékeli a pregnanciát, a dinamizmust, nem is tud róla akár, de mégis be tudja indítani egy jól - ütősen megszólaló hangsor, és ezért is kellenek a jó hangszerek, a jó keverés, a jó master. Amúgy egy jó példa vagyok erre magam is, mert bár nemnagyon szeretem a Rap műfajt, de akárhányszor meghallom pl. a 8 Mile, Eminem - Lose Yourself című nótáját (ami sztem nem egy nagy zenetörténeti alkotás), azonnal beindulnak a lábaim, sőt a csajom keze lába is, pedig Ő kifejezetten utálja a Rap dalokat!:) ...ez az a megmegyarázhatatlan valami, ami követeli a jó Soundot (amik csakis az igazán jó, és profi hangszerekből jönnek ki szerintem), 2013-ban meg főleg.

Link to comment
Share on other sites

Re:BrianG 10.23.

Legelőször is, tisztázni kéne a "jó hangszer" fogalmát, ami ugye nem attól lesz jó, mert drága. Itt van pl a D50 es, az szerintem egy nagyon jó cucc, szerintem 70ért már hozzá lehet jutni. Sok legendás lemez készült azzal. Aztán ezzel szemben pl a tb 303, ami úgy fél milla körül van, egy pici doboz, meg sem közelíti a D50 lehetőségeit és a pink floyd sem használja. Mégis fél milla, akkor az egy jó hangszer? Bob Dylan leül egy gitárral énekel és többet eladnak belőle, mint egy moogos csodából. Ezért írom azt, hogy az első az ember, meg a tehetsége, második a körülmények és a szerencse, a hangszer bőven ezek után kullog. Manapság a csúcs szintik nyugati léptékkel majd minden amatőrnek is elérhető, 1000-2000 dollár nem vágja őket földhöz, mégis arányában elenyésző lesz sikeres. A producerek is csak akkor figyelnek fel valakire, ha az valami újat, mást produkál, és ez bizony az emberi plussz, tehetség, kreativitás.

Link to comment
Share on other sites

De mi is a jó zene, amihez tehetség és nem Casio cucc kell?

Annyi plusz szálat tennék a gondolatmenetbe, hogy a piacra termelt bármilyen zenéhez:

1. Lehet, hogy ma kell egy "minimum" setup, de a nem piacra termelt és szgép mellett 2db használtan 50-100ezres nem analóg szintivel dolgozók között is vannak, akik csodákat tesznek, amely produktumoknál felmerül bizonyos emberekben (bennem is) a kérdés, hogy miért nem inkább emez van a piacon?

2. A jó zenéhez (piacra vagy nem piacra) nem kötelező analógot használni. Már máshol is leírtam, hogy túl nagy a hype, de mire föl? Az elkészült zenei produktum (komplett nóta kikeverve) nem attól lesz jó vagy nem jó, hogy a használt gép milyen elv szerint generálja és adja ki magából a hangot. (Ha így lenne, akkor kb 20 év összes lemezét rossznak ítélhetnénk.) Pont amiatt is van sok "VST-zene" is a piacon, mert nem számít, ha tetszik az embereknek, ami szól. A zenét hallgató vagy arra buliban táncoló magasról leszarja, hogy az mivel, milyen módon készült.

"Fillérekért" lehet olyan, nem analóg cuccokat venni ma, hogy agyam eldobom és amelyek szolgáltatásban (poli, fx, multi, stb) és munkafolyamat egyszerűségben rávernek pl egy minitaur-ra, rocket-re, amikben persze jobb a szűrő, DE ez csak a tulajt érdekli, a zene fogyasztója tojik rá!

Link to comment
Share on other sites

Sajnálom, ha a hozzászólásaimból az jött le, hogy szerintem nem kell tehetség a jó zenéhez, illetve, hogy ne lehetne olcsó eszközökkel is jó zenét előállítani. Nem ez volt a szándékom, bár nem látom, hogy hol írtam volna ilyesmit. Az egyetlen dolog amit meg akartam cáfolni:

 

Bár közhely, (és itt is millióan leírták már), de mégis igaznak tartom, hogy végül a tehetség a lényeg, ha nincs ötlet, tehetség meg sok idő, akkor mindegy milyen cucc van. 

 

Nem, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen eszközökkel akar valaki jó zenét írni. Abban azért szeritnem megállapodhatunk, hogy sem JMJ, sem a Pink Floyd (és ide lehet még sorolni minden híresen jó együttest is) nem lett volna sikeres Casio VL1-el, meg benjoval orrhangon énekelve. A jó zenészt a jó hangszer egészíti ki. A rossz zenészt meg nyilván a legdurvább hangszerpark sem teszi jó zenésszé - de amit ide beszúrnék az annyi, hogy egy jó aggyal rendelkező ember, aki nem különösebben tehetséges, egy jó hangszerrel simán össze tud hozni egy középszerű zenét lásd LMFAO, Pitbull stb tucatproducerek. Ezek az emberek elsősorban ügyes producerek, és nem zeneszerzők. A kezükbe került egy Virus TI2, egy MPC5000 vagy egy Elektron, és ezek a hangszerek ezt a megszólalást tudják, a velük való "összeszerelést" pedig meg lehet tanulni. Nem is kell hozzá olyan sok idő, ha nagyon okos az illető, hónapok alatt megtanulja csak próbálgatás útján, hogy hogyan szólalnak meg a sikeres hangok.

VST témába nem akarok belemenni, mert annyi paramétere van annak, hogy egy virtuális hangszer hogyan szólal meg, hogy az szerintem túlfut ennek a témának a keretein.

Link to comment
Share on other sites

A "jó anyagi háttér" nem is okvetlenül az eszközök beszerzéséhez kell, hanem inkább a nyugalomhoz és az alkotásra fordítható időhöz....

 

Bár a dolog kettős: 

 

Mindenképpen kell egy elme, aki az érzéseit, gondolatait művészeti szinten tudja közölni, az se baj, ha zeneileg tudja ezt. Aztán, ha csóringer, éhezik, stb. akkor minőségi punk, vagy blues lesz a dologból (amivel előbb-utóbb meggazdagodhat, és vagy ugyanazt csinálja, immár hiteltelenül, vagy fejlődik/változik, és "hiteles marad"), ha meg jól el van eresztve, akkor komplex, elmélyültebb alkotások várhatók el, úgy hiteles.

 

A PinkFloyd pályája tényleg archetipikus: A legelső idők csóringer-közeli állapota eredményezte az első -zseniális- őspunk jellegű lemezeket. Aztán ez sikeres lett, jött a pénz és intelliges, igényes emberekként rájöttek, hogy tovább kell lépni, és ehhez még a korábbi "agyuknak" számító Barrett-et is beáldozták. Aztán néhány lemezen keresztül kisérletezgettek egészen a kortárs zenéig ilyen-olyan sikerrel és minőséggel. Megtehették már anyagliag, meg kellet is ahhoz, hogy kialakuljon az, hogy ki a Barrett utáni "vezér". Nem a főnökösködés miatt, hanem a négy tehetséges zenész közül ki találja meg leginkább a hangot a közönség felé. Aztán, ahogy ez kialakult, immár Waters vezérletével megírták szépen sorban a rock alapműveit. Amik "ellen" nem mellesleg az egész következő punk-mozgalom lázadozott, mert olyan perfekcionista, és tökéletes művek voltak.

Aztán mindennek a "vége" lett a pályájukon pl. a tegnap előtti Waters koncert itt, Pesten, ami a maga műfajában súrolta a tökéletes szintet a maga 100 méter széles szinpadával, tizemeletes ház méretű hangfalhegyével, takkra pontos, folymatosan változó "vászonra" vetített videóanimációval, és természetesen vérprofi zenészekkel és előadással.. Waters tudja már rég, hogy a kevesebb "kevés" lenne tőle. És ezért megcsinálja a gigantikusat, véletlenül se megy le "hakniba". Talán ezért jutott ide....

Link to comment
Share on other sites

Briagrassfield 20, 16 re: Nem erősíti az állításod, te azt írtad, hogy jó hangszer közepszer + hátszél és lehet siker. Itt pont fordítva volt, játék hangszer , tehetség. Tehetség, mert az akkori zenei környezetben valami egészen újat alkottak. Hátszelük nem volt, az új zenei áramkatok miatt lettek világhíresek. Jelen pillanatban szintetizátorokról veszélünk, az utóbbi idők pink floydjában nem domináns a szinti, pár régi cuccal megoldható. Szerintem már JMJ is rég számítógéppel zenél.Természetesen nem zeneileg hasonlítottam össze aTrio és a Pink F. együtteseket, de a pink f. nem azért nagy, mert csúxshangszereken játszik, hanem azokért a számokért amiket megírtak, és ahogyan azt elő tudják adni. Sokkal egyszerűbben is leírható: Hidd el, hogy a világ legjobb és legdrágább zongoráján sem fog egy középszer zongorista úgy játszani, mint Kocsis Zoltán egy félig felhangolt ócsja pianinón. Tehát az alkotásban mindig első az ember, a kreativitása a technikai tudása és csak ezután van jelentősége a hangszer minőségének. Szerintem.

Természetesen elobb kell a tehetséges és kitartó ember, a tobbinek csak ezután van értelme. Ezt nem vitatta senki. Ha már a hangszerek minoségérol folyik a diskurzus, akkor az elobbit alapnak vesszuk ill. reméljuk, hogy az is megvan.

Sok jó magyar (vagy más nemzetisegu) zenész azért nem vitte sokra, mert szegénységben nott fell (ill. sokkal tobbre vihette volna...). A befutott zenészek tobbsége jó anyagi háttérrel indult, ez régen kevésbé, ma inkább így van. Persze vannak sztorik, kivételek.

Rengeteg tehetség van, akik elkallódnak már gyerekként, mert egyszeruen nem tehetik meg, hogy zenéljenek vagy nekik inspiráló kozegben mozogjanak.

Nem tudhatjuk, mennyi Kocsis Zoltán vagy Brian Eno kapálja a rizst Észak-Koreában...

JMJ persze, hogy kipróbálja az újabb technikákat, de egy Buchlát nem fog lecserélni egy laptopra. :D

Az olcsó hangszerek érdekességként szerepelhetnek nagy muvekben is, de nem az a jellemzo tobbség, te is tudod.

Link to comment
Share on other sites

folyt. előző, erre (ill. amire ezek reagáltak) gondolok:

 

...This was my main beef with it, it was a bitch to get it to sync. All those awesome arps/clock sync'd modulations, but it really didn't like to stay in sync with external clocks, and would drift noticeably pretty quickly. It was quite frustrating when you are trying to record parts, and they keep drifting off time...

...LFO doesn't sync for shit though!...

 

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=70662&start=15#p701684

http://www.vintagesynth.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=70662&start=30#p702233 stb.

Link to comment
Share on other sites

Bizony így van.

 

Nekem van egy elég komoly megfejtegetős zenész haverom, akinek volt Blofeld Desktop-ja. Sajnos a legutolsó frissítés után is bughalmazok találhatóak a hangszerben. Kérdés, hogy együtt tudunk-e élni vele. Az egyik legjellemzőbb hiba a MIDI sync... amitől a szinkronban futtatott delay effekt pattog, illetve az appreggiátorok és LFO-k is rosszalkodnak.

 

Érdekességképpen megjegyezném, hogy az új kis Waldorf Rocket LFO-ja mindaddig gyönyörű szépen tekerhető, használható, amíg egy szimpla MIDI billentyűről használjuk amiben nincs szekvenszer... viszont amint rákötjük egy szekvenszeres berendezésre és kap akárcsak a háttérből egy MIDI tempó szinkront... (ehhez nem is kell futtatni a szekvenszert), azonnal elkezd ugrálni az LFO és az appreggiátor tekergetéskor a finom átmenetek helyett.

 

Ugyanez lehet a helyzet a Blofeld-el is.

 

A 16 PART jól hangzik, de a DSP terheltségétől függően 2-3 PART után képes bedőlni a hangkép. Ergó max amíg komponál, tervezget az ember, addig használja a PART-okat és elviseli a pattogó delay-eket, majd amikor "jót akar csinálni", akkor PART-onként külön-külön audióba rögzít, és legfeljebb a delayeket utólag adja a sávokhoz a keverés során.

 

Szerintem a Blofeld élő hangszerként 1-2 PART-on, sima MIDI keyboarddal nagyon jó választás lehet, ahol előre belőtt tempókkal, elég jó appreggiókat és szólókat lehet nyomni. Megkockáztatom, hogy egy MIDI time kód nélküli MIDI keyboarddal nem is nagyon szembesülünk a bugjaival.

 

Stúdió hangszernek már egy kicsit fejvakarászós és PART-onként rögzítős a cucc. (Szerinte

Köszönöm szépen a kimerítő válaszodat! Szerinted a keyboard-os Blofeld-nál is fennáll ez a probléma? Mert ott a billentyű közvetlen kontaktusban van az "aggyal".Persze, ha DAW-ba akarod küldeni a MIDI jelet, akkor ott lehetnek problémák, gondolom én. Legalábbis én a midi sync-et így kétféleképpen értelmezem: ahol midi-n keresztül hajtjuk meg az eszközt (desktop v. rack) és ahol a komplett szintivel küldjük a midi jeleket egy másik eszközre v. DAW-ba.

Link to comment
Share on other sites

Mi vaaan? Mi az, hogy menthető memória? Mind a 3  volca rendelkezik memóriával, 8 pattern menthető. A szintik 3 analog oscival rendelkeznek, analog szűrő... , beépített effektek... 43000 Ft-ért tökéletesek. A beats simán veri a többi jelenleg piacon található 100000 alatti dobgépeket, nagyon kreatív lehetőségekkel, olcsón egy kis tr606-os.  Tehát, 120-ért tudsz venni 3 (analog) szintit, melyek könnyen szinkronizálhatóak. Tuti, hogy ár/érték arányban verhetetlen. A három együtt olcsóbb, mint pl. egy DSI evolver, pedig a volca keys simán veri az evolver analog részét.

Köszi a tippet, gondolkodok rajta, nekem ugyanis youtube demók alapján nem igazán jött be hangzásra a Volca széria, de élőben ki kell próbálni. Maximálisan osztom, amit BrianGrassfield írt (komment No.6)

Link to comment
Share on other sites

na jó csak ebben ugye speckó szerint lehetne, szóval blofeld-ben ez nem fícsőr, hanem bug :)

 

Bizony így van.

 

Nekem van egy elég komoly megfejtegetős zenész haverom, akinek volt Blofeld Desktop-ja. Sajnos a legutolsó frissítés után is bughalmazok találhatóak a hangszerben. Kérdés, hogy együtt tudunk-e élni vele. Az egyik legjellemzőbb hiba a MIDI sync... amitől a szinkronban futtatott delay effekt pattog, illetve az appreggiátorok és LFO-k is rosszalkodnak.

 

Érdekességképpen megjegyezném, hogy az új kis Waldorf Rocket LFO-ja mindaddig gyönyörű szépen tekerhető, használható, amíg egy szimpla MIDI billentyűről használjuk amiben nincs szekvenszer... viszont amint rákötjük egy szekvenszeres berendezésre és kap akárcsak a háttérből egy MIDI tempó szinkront... (ehhez nem is kell futtatni a szekvenszert), azonnal elkezd ugrálni az LFO és az appreggiátor tekergetéskor a finom átmenetek helyett.

 

Ugyanez lehet a helyzet a Blofeld-el is.

 

A 16 PART jól hangzik, de a DSP terheltségétől függően 2-3 PART után képes bedőlni a hangkép. Ergó max amíg komponál, tervezget az ember, addig használja a PART-okat és elviseli a pattogó delay-eket, majd amikor "jót akar csinálni", akkor PART-onként külön-külön audióba rögzít, és legfeljebb a delayeket utólag adja a sávokhoz a keverés során.

 

Szerintem a Blofeld élő hangszerként 1-2 PART-on, sima MIDI keyboarddal nagyon jó választás lehet, ahol előre belőtt tempókkal, elég jó appreggiókat és szólókat lehet nyomni. Megkockáztatom, hogy egy MIDI time kód nélküli MIDI keyboarddal nem is nagyon szembesülünk a bugjaival.

 

Stúdió hangszernek már egy kicsit fejvakarászós és PART-onként rögzítős a cucc. (Szerintem).

Link to comment
Share on other sites

Azt kevesen tudják, hogy ez egyébként igaz a Nord Lead-re is, csak abban még a belső órajelhez sem lehet syncelni.

na jó csak ebben ugye speckó szerint lehetne, szóval blofeld-ben ez nem fícsőr, hanem bug :)

 

When the LFO Clocked parameter is set to On, you can 
adjust the Speed in musical values. The lowest possible 
value is 1280 bars, meaning that a complete LFO cycle 
would need 1280 bars

 

http://www.fullcompass.com/common/files/12370-blofeld.pdf 58. oldal

Link to comment
Share on other sites

LMFAO szinti... ezen szakadok. :D

 

Igen :D Tudod, bekapcsolod, keresel egy SAW jelet, rátolod az EQ-t, a compressort, tekersz egyet az egyik waveshape potin, és megvana  főmotívum hangja. :D A Virusok nagyszerüek, és csodálatosan szólnak, ha popzenét akarsz rajtuk játszani. Akik használják és sikeresek vele, azok elsősorban rendkívül ügyes producerek, és nem kifejezetten órákig gebődő hangmágusok. :) de a Virus jó szintetizátor, ezt szeretném leszögezni. Csak nem ugyanaz a kategória, mint pl egy Blofeld, vagy ne adj isten egy régebbi Supernova, stb.

Link to comment
Share on other sites

Mi vaaan? Mi az, hogy menthető memória? Mind a 3  volca rendelkezik memóriával, 8 pattern menthető. A szintik 3 analog oscival rendelkeznek, analog szűrő... , beépített effektek... 43000 Ft-ért tökéletesek. A beats simán veri a többi jelenleg piacon található 100000 alatti dobgépeket, nagyon kreatív lehetőségekkel, olcsón egy kis tr606-os.  Tehát, 120-ért tudsz venni 3 (analog) szintit, melyek könnyen szinkronizálhatóak. Tuti, hogy ár/érték arányban verhetetlen. A három együtt olcsóbb, mint pl. egy DSI evolver, pedig a volca keys simán veri az evolver analog részét.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...