Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Régi, legendás cuccok


Tetsuo

Kérdés

Elsonek: Miert nem gyartjak a nagy gyartok a regebbi legendas termekeiket?

Pl. ha a Roland ma piacradobná a TR-909 dobgep vagy a TB-303 basszusszinti modernebb valtozatat (a hangzason nem valtoztatva), boritekolhato lenne a sok eladas.

Nem vagom, miert nem csinaljak. Mikor abbahagytak a gyartast is nagy volt ra a kereslet, legalabbis a TR-909-re, mintha nem is akarnanak profitalni. :bbq::hair:

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 61
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

az a durva,hogy ez eredetileg string synthnek keszult,de en ezt imadom a legjobban,szinte mindenre ezt hasznalom,hiaba a CS10 karakterisztikusabb.ebbol sokkal tobb hangszinkepzest lehet csinalni.

nem sokba kerul beszerezni,igaz nem is talalni surun,en orulok hogy vettem egyet,es nem cserelnem le semmifele Moogert lehetne az barmelyik.

nezzetek meg hogy szol.

Link to comment
Share on other sites

hehe...boccs...nemtom miért...nekem vizuálisan és hangban is a CP széria ugrott be elsöre :)

Jaja..most már képbe vagyok, ez van ha öregszem. :)

Emléxem erre, nekünk talán 80-asunk volt belöle kölcsönbe úgy 87 környékén.

Akkor nem nagyon szerettük, mert olyan 1 soundos szinti volt, azóta meg nem volt vele dolgom. Föleg akkordozgattunk rajta, mert polofin volt talán 8 hangig...tényleg nagyon homályosan van csak meg.

Akkoriban a Depeche volt az etalon szintiben nálunk, s azok is használták ugyan, de mi akkor Emulatort akartunk nagyon nagyon nagyon. Szóval ezt annyira szegényt nem szerettük.

Így utólag...ki tudja. Ki kellene próbálni mai füllel. Valószinü most már sokkal jobban izgulnék rá, mint akkor.

Link to comment
Share on other sites

Megjött a cuccos!

Igaz nekem nincs spektrumanalizátor és oszcilloszkóp a fülem helyett:)

Bevállalom "gyikarcú reklám zeneszerző" vagyok mert bejön a hangja

Igaz Yamaha DX-7,Roland D-550, Korg Karma-MOSS, Roland U-110+karik, Roland FantomX, Emu Orbit3-Phat-XLead, EMU E6400 is van készleten, de ez a 70rugót megérte

De a "régijódógokbóónemmarattsemmi" jól áll neked:)

Link to comment
Share on other sites

10 éve szoftverekkel kezdtem, most meg igyekszem a látványtt áthelyezni a fülemre. Mert könnyen be lehet dőlni azért egy szép pluginnek. Meg egy szép DAW-nek is hogy milyen szépen mennek a színes csíkok a zenémben meg óúj ott jön a brutál naranycsárgahangmajd..:)

Van egy eps16+om sajna keybedcserére szorul. de annak a seqját akarom majd használni minden cuccom vezérlésére.

Ha érdekel valakit milyen a hangja egy Cs15-nek, egyszer rendezhetnénk egy szintisnapot. A mono lead szintik egyik nagy királya. Dupla jelút dualtimbral is tud lenni és Lp/BP/HP filterekkel. Csináltam bele VCO->Filtercutoffmod-ot. Van még egy Arp Odessey 2800 MKI. Nah az meg az amcsimustáng. Vicces ám belenézni hogy lógnak benne a kábelek meg milyen barbár (73as születsű darab) nyáklapja van a yamaha cs-hez képest.

Tetszettek az itt olvasott dolgok! Silknek a meglátásiaval értek egyet nagyrészt. Meg neki köszönhetem az akai meg emu samplert hogy vettem anno.

A digitális dolgokat a szintézisben meg kéne hagyni annak amire jó vagy úgy kezelni ahogy a dx7ben álltak hozzá, és nem hagyni hogy emuláljon bármit, mert a majom az csak majom marad..

Szóval a digitális maga a memória és a tárolásra jó inkább (interfacehez,hangfelvétel stb).

Szerintem sem fejlődött igazán zenetechnika maga a jelút szintjén inkább csak számokban, biztos hogy profit célból ahogy annyi mindenben.. Van egy ensoniq eps16+ om. Abban volt már transwave az meg szerintem egy az egyben granular szintézis. És az 90ben készült. Aki olvasott már egy akai s3000xles manual-t vagy egy emu ultra-ét; szerintem egy jó semplerben már rég megvoltak a fizikai modellezések. Csak azokat neked kelled megcsinálnod layerekkel, meg velocity meg key mod-al. Igazán gyökeresen innovatív egyedi hangkeltő eszköz az fm7 volt meg a samplerek a 90es években. A magyarok a mai napig nem is nagyon csináltak még igazi sampleres zenét mert egyrészt le voltunk maradva ilyen téren, másrészt manapság már igen nagy türelem kell hozzá.Azóta meg bejöttek a tescospiac jellegű előre elkészített jó hangok, amikből elfogadható dolgokat lehet csinálni egy nem hozzáértőnek is. Ezért van annyi kommersz pop meg az underground zene.

Silkel vitatkoznék interface ügyben hogy igazából a laptopdj meg a szoftok pont ebbe az irányba mentek el. Hogy egy nem hozzáértő is tud csinálni dolog. És egy zenésznek bőven elég. Inkább a fantáziával van baj..az meg egy szociális kérdés, meg az hogy kit mi motivál. Meg a mai stúdiósenginer emberekkel van egy kis gond, nem nagyon kisérleteznek füllel meg szoftokkal nyomják mer gyors.. Ott van a Billie Jean sound engineerje a wiki-n.Kb 92 felvételt csinált Jackonak belőle ,mer ott volt pénz meg idő ,meg tudtak csapatban dolgozni ami még fontosabb, Quincey családnak hívta a csapatot.

Érdekes dolog még az hogy a mai szoftok igazából High fidelityben jobb minőségűek.De hova hol és milyen zenében kell tiszta barbi-ken magasfreki? Találkoztam sok pesti METÁLos emberrel akik a DA/AD konverterekra 100ezreket költve nagyon viccesnek hatottak a számitógépes metálzenéjükkel.

Szereti a fül a természetes zajt ami az élővilágban is mindig van, meg a tökéletlen nemstabil meg perfektune hangokat, mert azt sincs sehol a természetben..sorolhatnám még. A régi digitál dolgok azért voltak jobbak mert szarabb magasfreki jelátvitelük volt, ezért nem engedték az irreális kockadigitál lekerekítést magasfrekin, ami a dinamikus hangokban jött ki legjobban (dob). (Meg akinek volt samplere az kénytelen volt elolvasni a manual-t akkoriban ha zenét akart csinálni, és abban elég sok hasznos tanács van modellezésre..)A természetben nincsen végtelen amplitúdófelugrás, meg leesés ami kisglitchet meg pattanást csinál.

Ugyanúgy egy dobhangminta egy tánczenében nem kell hogy csilingeljen, mert elveszi a vokál mássalhangzóitól, vagy a hangszerek presence jelenlétéből a helyet. Másrész ha egy hangban sok a magas akkor veszít a mélyérzetéből. (Vajon miért nincsenek az átlag magyar zenéknek ütős mélyei?) Szóval a hangbeállítások meg az eqzás is kétélű. Max ha jazz zenét csinálsz vagy orchesztrális zenét akkor talán jobban kellenek a tiszta dolgok. Minden a cél kérdése.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy...kicsit OFF...

Nekem erröl a physical modelling dologról egyböl eszembe jut a régi magyarok bölcsessége:

Fából, vaskarika. :)

Szerintem a fizikai modellezést pont ugyanúgy félreértik az emberek, mint a sampling-et: használható a sampler is egy zongora hangjainak a megszólaltatásához, de sohasem fog úgy szólni, mint egy zongora. Viszont egy zongora sosem fog érmecsörgést ütemre húzni vagy vonat-vészfék-hangot torzított szinusz-subba átkeverni. A fizikai modellezés is inkább egyedi, sem szubsztaktív, sem additív, sem PCM, sem WT, stb. szintézissel el nem érhető hangokat csal elő.

Anno a samplerekkel is az volt a "probléma", hogy a gyártók sampler helyett replikátorként árulták, és gyakorlatilag nem volt kreatív patch az alap bankokban. Mindenki úgy gondolta, hogy erre való a sampler. Pedig csak meg kellett volna kérdezni pl. Squarepusher-t :)

Egy példa: a Live alap fizikai modellező szintijéhez a patch-ek kb. háromnegyede valamilyen hangszert akar szimulálni, szörnyen szarul. A maradék pedig fantáziátlan "ambience". De a hangszer maga sokkal többet tud: kis tekerés után grandiózus, gonosz pad-ek, sikító, csellóvonóval játszott víz alatti orgonák, megvadult elefánthordák kavarognak elő belőle, legtöbbször tökéletesen kontrollálhatatlan módon. Felvéve és újravágva végtelen inspirációs forrás.

Vagy a skála másik véglete a Logic-os Sculpture: az kontrollálható, reprodukálható módon tudja ugyanezt és még sokkal többet, de kb. 3-4x annyi idő felprogramozni. Kevésbé inspiratív, több tervezést igényel, de szó szerint végtelen számú, drasztikusan eltérő karakterű hang és mozgás(!) hozható elő belőle.

Csak arra akarok kilyukadni, hogy semmilyen szintit nem érdemes leírni, mert anno a Moog-ról sem hitték el, hogy pl. az ELP lesz belőle. És máig meghatározó élmény volt hallani egy (talán Jay Denham?) interjút, amiben kifejtette, hogy élete legsúlyosabb basszusa egy Casio home keyboard-ból jött, bemikrofonozva, EQ-zva, egy basszerősítőn keresztül reampolva :)

Link to comment
Share on other sites

Hello mindenki!

Szeretném az MPC 2500-asomat elcserélni egy MPC 3000-esre. Ha valaki összetudna hozni a kínálattal, vagy esetleg van neki egy ilyen kütyüje tegye már meg hogy felhívja ezt a telefon számot: 20/314-90-68.

Üdvözlettel

Yeti

Link to comment
Share on other sites

Kedves Yeti!

Én sajnos nem tudok segíteni neked, de szeretném valamire felhívni a figyelmed.

Az internetes fórumok egyik íratlan illemszabálya, hogy ugyanazt a hozzászólást nem írjuk be egynél több topicba.

Gondolom legközelebb, majd körültekintőbben jársz el.

További jó fórumozást!

G.t.

Link to comment
Share on other sites

Érdekes Silk, hogy én most nekiálltam lemásolni, replikát készíteni egy tr909-et, már úgy ahogy megvagyok vele, nyákot kéne már csak kimarnom meg beforrasztanom az alkatrészeket, Kb eddig 20e forintnál tartok, nem viccelek! és akkor ez nem éri meg? Űberbullshit! Egyébként meglepő de nem minden van analógul leképezve a tr 909ben, a Chrash, ride és a hihat-ok azok epromból vannak kiszedve. Egyébként igen AGYON kell effektezni és használható! Natus, a kedvenc hardtechno zenészem is egy klónját használja ami a jomox airbase 99, abban is szinte ugyanezek a hangok vannak és effektekkel elég durván "más" hangot hozott ki, pedig ott van benne hogy jé ez ugyanaz.Virust csak látásból ismerem, egyszer kipróbálnám. Clavia is egy moduláris szintetizátor, csak az virtuálsi. Itt mondtad Silk, hogy hardcore szintiseknek van a moduláris szintetizátor, akkor én hardcore szintis vagyok eddig a virtuális szinti hangjaimmal, esetleg a most készülő moduláris szintimmel? Egyébként nem értem mért kell 100-200 szoros áron adni egy cuccot? Gondolok én itt a harison eq replikára, anyagárban 2000 forintból megvan , és sztereóban! TB303-at is akarok csinálni, vicc de tényleg tud bassz gitár hangot. Egyébként más cuccokkal eddig nem is foglalkoztam. Apropó ki ne hagyjam, a korg kis monotribe-ja az mért olyan nagy durranás? Az tényleg eléggé büdzsé gadget kategória... Üdvözletem.

Link to comment
Share on other sites

Azé nem emlegettem a CS szériát, mivel az nem szintetizátor, hanem inkább "digit zongi" kategória. Ezen az elven azért lenne még pár "nehézfiú" ebben a ketegóriában...de ebbe most ne menjünk bele. Amúgy a CS király a maga nemében szerintem is.

digit zongi?????

http://www.bing.com/videos/search?q=yamaha+cs+40m+youtube&docid=911476327144&mid=4623AAC30C1AD97B592F4623AAC30C1AD97B592F&FORM=LKVR

1.05 tol ajanlom ezt meghallgatni

2.00tol szinten.

Link to comment
Share on other sites

az MPC 60 mai nap is kiraly cucc,csak hogy tisztazzuk:)

nagyon sok minden nem lett itt emlitve,azon meg foleg elkepedtem,hogy Silk mester Yamaha analog szeriat nem is emlitett...?

szeretnem megkerni,ha lesz lehetosege,egy valamirevalo CS40M et nezzen meg vagy Mes szeriabol gyakorlatilag barmelyiket.

olyan puha vintage soundot meg nem hiszem hogy hallott barmibol elojonni,garantalt bokalefosas elmenyeben reszesul,foleg ha az emlitett 40M feletti gepekkel mar szinte akkordokat is lefoghatunk,es csuful eldadazza a vetelytarsakat.

ja,a Slim Phattyvel engem el lehet kergetni,biztos jo kutyu,csak tolem legyen messze.

oke hogy mas karakter,de a Cs15D m mellett koszono viszonyban sincs.

az SEt meg vegye meg akinek annyit er a Moog szuro egy kopiaban mint maga az igazi cucc,bovitesi lehetoseg ide vagy oda.akkor mar inkabb a Sunsyn :P

Link to comment
Share on other sites

Azé nem emlegettem a CS szériát, mivel az nem szintetizátor, hanem inkább "digit zongi" kategória. Ezen az elven azért lenne még pár "nehézfiú" ebben a ketegóriában...de ebbe most ne menjünk bele. Amúgy a CS király a maga nemében szerintem is.

Link to comment
Share on other sites

A fizikai modellezés sem csak arról szól, hogy tökéletesen leutánozzunk egy szaxofont, hanem hogy izgalmas új hangzásokat kreáljunk a fizikai jellemzők variálásával.

Kérdem én: Mér? azér veszel analóg szintit, hogy tökéletes színusz, meg fűrész hullámot csinálj??? Nem, hanem hogy állatul szétcsavard! Ugyanez a fizikai modell is.

ezzel azert vitatkoznek egy kicsit.uj hangzast nem fizikai modellezessel csinalunk,hanem effektekkel leginkabb,modellezes szamomra msolast jelent,a vege ugyis tudjuk mindig mi.

uj hangzas ha felveszel egy kanalcsorgest,aztan kihozol belole vmit ami jo is lesz a vegen,raadasul egyedi,de igazabol ez sound design kerdest feszenget.:)

Link to comment
Share on other sites

az MPC temahoz

veletlenul meglattam,hogy rengetegen ugy hasznaljak az MPCt,hogy nem kvantalnak,hanem csak felutik ugy ahogy van....:)

egyebkent mar siman jok az MPC re hajazo osszes dobkontroller formatumok,ebben az egyben legalabb van fejlodes,hamar a megszolalas mar nem is ugyanaz ill. verszegeny.

Link to comment
Share on other sites

az MPC 60 mai nap is kiraly cucc,csak hogy tisztazzuk:)

nagyon sok minden nem lett itt emlitve,azon meg foleg elkepedtem,hogy Silk mester Yamaha CS szeriat nem is emlitett...?

szeretnem megkerni,ha lesz lehetosege,egy valamirevalo CS40M et nezzen meg vagy Mes szeriabol gyakorlatilag barmelyiket.

olyan puha vintage soundot meg nem hiszem hogy hallott barmibol elojonni,garantalt bokalefosas elmenyeben reszesul,foleg ha az emlitett 40M feletti gepekkel mar szinte akkordokat is lefoghatunk,es csuful eldadazza a vetelytarsakat.

ja,a Slim Phattyvel engem el lehet kergetni,biztos jo kutyu,csak tolem legyen messze.

oke hogy mas karakter,de a Cs15D m mellett koszono viszonyban sincs.

Link to comment
Share on other sites

Mellesleg igen....a MIDI lassan lassan már vintage kategória.

Ki kellene fejleszteni egy rendes MIDI2000-es szabványt mondjuk. Tisztességes sávszéllel, master clockkal, okos puffereléssel, mindent átfogó protokollal. De ez szerintem mára már csak álom marad. A gyártók hozzáálását elnézve a büdös életben se fog megvalósulni.

Link to comment
Share on other sites

Vezérlő alatt én most 8/8-as, előre konfigurálható midi patchbay-t értettem, nem kontrollert. Kontrollernek ez OK, csak épp nem tudsz rádugni 10 db midivezérelt hangszert, amik még esetenként visszafelé is adnak jelet. Meg ugye hardveres szekvenszer jelét se tudod ezen szétosztani különböző hangszerek felé.

Link to comment
Share on other sites

Kicsit más téma, de talán idevág:

Én mostanában kerestem standalone midi vezérlőt. Mindenféle gúglizások után az jött ki, hogy csak a MOTU és talán a JLCooper tud ilyet egyáltalán felmutatni, vagy leglábbis van a honlapjukon ilyen termék. Namost a konkrét rendelésnél meg vállvonogatás lett belőle, hogy "ja igen ott van, de már nem gyártjuk...."

Ezek szerint nincs ma zenész, aki laptop nélkül menne szinpadra, vagy én nem tudom mi van, de nem hiszem, hogy én vagyok az egyetlen, aki pl. egy MOTU Timepiace-t, vagy egy ExpressXT-t akarna használni. Ami jó stúdióban is, meg szinpadin is. Ezek már csak szekond-hend vannak, ami valahol megint csak ez az igénytelenség, amiről itt a hangszerekkel kapcsolatban értekezünk....

Mint ahogy pl. hozzám sem jut már el sok új dolog, mert konkrétan nincs rajta MIDI, hanem csak USB csatlakozó. Lassan a MIDI is retró cucc lesz?

Link to comment
Share on other sites

Kicsit más téma, de talán idevág:

Én mostanában kerestem standalone midi vezérlőt. Mindenféle gúglizások után az jött ki, hogy csak a MOTU és talán a JLCooper tud ilyet egyáltalán felmutatni, vagy leglábbis van a honlapjukon ilyen termék. Namost a konkrét rendelésnél meg vállvonogatás lett belőle, hogy "ja igen ott van, de már nem gyártjuk...."

Ezek szerint nincs ma zenész, aki laptop nélkül menne szinpadra, vagy én nem tudom mi van, de nem hiszem, hogy én vagyok az egyetlen, aki pl. egy MOTU Timepiace-t, vagy egy ExpressXT-t akarna használni. Ami jó stúdióban is, meg szinpadin is. Ezek már csak szekond-hend vannak, ami valahol megint csak ez az igénytelenség, amiről itt a hangszerekkel kapcsolatban értekezünk....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...