Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Én meg úgy vettem észre, hogy az olcsó kompresszoroknál az is jobb, ha nem használja az ember. Vagy egy plugin.

Jelentős károkat tud okozni még egy jól felvett hangban is, de haszna semmi nem mutatkozik :-)

 

Ez egy érdekes közhely, aminek természetesen van alapja. Inkább legfeljebb az a valóság hogy az olcsó kompresszorokat nem célszerű pont úgy használni mint a drága társaikat. Hiszen sokkal másabb korlátaik vannak. De még ez is közhely.

 

Mert szinte ahány kompresszor annyiféle beállítással - "elhelyezéssel" - érhető el a kívánt "hozzáadott érték" sound. Még a középkategóriára is simán igaz hogy nem működik az a recept hogy mittomén 1:4 ratio, -10 treshold, 30 ms attack, 2 ms release beállítás mindenütt ugyanazt a hatást adja, ez nem univerzális közös nyelv, hogy kompatibilis lenne a klf. kompresszorok beállítása.

 

Ugye különféle VCF vagy optikai esetleg csöves megoldások váltják ki az eredményt, és azokból is sokféle van, sokféle megoldásban  összerakva, sokféle minőségben.

 

Azt hiszem az olcsó - Alesis - kategóriában pont a Daft Punk bizonyította hogy de bizony lehet ezzel is. Mondjuk nekem éppen nem tetszik az az Alesis saját használatra, de másnak meg igen.

 

Én meg inkább az olcsó pluginektől óvok bárkit. Tök felesleges.

 

Szerintem az olcsó kategóriában úgymond otthonra még a csúcskategória és elvérzik, ha a többi eszköz nem abszolút PRO és a megoldás is nem abszolút PRO. Mert a felvétel az egy külön kategória: egy 1820m-el otthon felbohóckodni egy Manley is vagy hasonló meglehetősen vicces párosítás lenne.

Link to comment
Share on other sites

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Erre pedig kifejezetten jó a plugin. Nem érdemes analógba küldeni az anyagot, hacsak nincs egy olyan kompresszorod, aminek soundja is van. 

Link to comment
Share on other sites

Világos. Engem is leginkább a Tetsuo által említett - nem feltétlen rendeltetésszerű - használati mód érdekelne. Ilyesmire bármelyik alkalmas vajon ?

Az is "rendeltetésszerű" használat és szerintem oda sem jó a noname kompresszor. Amiket én hallottam azt sem csinálja jól, inkább torzít.

Link to comment
Share on other sites

Ez egy érdekes közhely, aminek természetesen van alapja. Inkább legfeljebb az a valóság hogy az olcsó kompresszorokat nem célszerű pont úgy használni mint a drága társaikat. Hiszen sokkal másabb korlátaik vannak. De még ez is közhely.

 

Mert szinte ahány kompresszor annyiféle beállítással - "elhelyezéssel" - érhető el a kívánt "hozzáadott érték" sound. Még a középkategóriára is simán igaz hogy nem működik az a recept hogy mittomén 1:4 ratio, -10 treshold, 30 ms attack, 2 ms release beállítás mindenütt ugyanazt a hatást adja, ez nem univerzális közös nyelv, hogy kompatibilis lenne a klf. kompresszorok beállítása.

 

Ugye különféle VCF vagy optikai esetleg csöves megoldások váltják ki az eredményt, és azokból is sokféle van, sokféle megoldásban  összerakva, sokféle minőségben.

 

Azt hiszem az olcsó - Alesis - kategóriában pont a Daft Punk bizonyította hogy de bizony lehet ezzel is. Mondjuk nekem éppen nem tetszik az az Alesis saját használatra, de másnak meg igen.

 

Én meg inkább az olcsó pluginektől óvok bárkit. Tök felesleges.

 

Szerintem az olcsó kategóriában úgymond otthonra még a csúcskategória és elvérzik, ha a többi eszköz nem abszolút PRO és a megoldás is nem abszolút PRO. Mert a felvétel az egy külön kategória: egy 1820m-el otthon felbohóckodni egy Manley is vagy hasonló meglehetősen vicces párosítás lenne.

Pár dologban egyet is tudok veled érteni. A probláma az, hogy aki az alsó kategóriás kompresszorból jó dolgokat hoz ki, az a legtöbb esetben profi és bármivel képes ezt megcsinálni. Ez a tudás nem szokott meglenni azoknál, akik ezt veszik és várják a csodát. A csoda helyett pedig az ízléstelen hangzás jön csak. A probléma ott szokott kezdődni, hogy azt sem tudja, mit kell hallgatni. A nagy kompresszorok ebben a tekintetben (is) hasznosak. Nehéz velük igazán rosszat csinálni és a sound pedig jön magától. 

 

Az olcsó (ingyen) plugin tényleg nem jó semmire. Az UAD pluginekkel viszont jó dolgokat lehet csinálni. Első sorban pont ezeknek az embereknek fejlesztették ki.

Link to comment
Share on other sites

Üdv.!

Kérdésem az lenne,hogy egy 8801 mennyivel másabb végeredményt produkál egy isa430mk2höz képest egy dalnál?
gondolok itt énekre,dobokra...RnB-sebb,HipHop-osabb témákról lenne szó első sorban és a mixnél ezek EQ-ját és Kompresszorát szeretném használni
énekre akad itthon egy AK47esem illetve egy Brauner Phantom-om is.

Link to comment
Share on other sites

Nem túl jó kérdés, mert a válasz technikai értelemben az: hogy hasonló lesz az eredmény, vagy teljesen más. 

 

Tehát ki kell találnom a kérdésed: a 8801 kompresszora szerintem kategóriákkal jobb a 430-nál. Az ISA EQ-ja nekem jobban kézre esik (hangolás szempontjából), de nincs olyan eget rengető különbség, mint a kompik között. Preampban szintén a 8801 énekre a nyerőbb szerintem, de ez nem azt jelenti, hogy az ISA ne lenne elég jó.

Link to comment
Share on other sites

Igen,így visszaolvasva kicsit konkrétabb is lehetett volna a kérdésem,de ilyesmi választ váratam.
A kérdésem inkább hangzási sajátosságokra értendő,mint pl. egy 1073-nál hallható is ez vagy egy 610nél.
Van egy ISA One-om,szeretem is,de nem érzem annyira teljesnek,nyitottnak a hangját,mint mondjuk egy Avalon 737-nél - nem volt dolgom vele és nem is tervezek beszerezni belőle,mert amúgy nem jön be a cucc - plusz az usb-s megoldású Total Recall fícsör is nagy segítség lenne nekem.
Csak ugye minden műfajnak megvannak a sajátosságai - legalábbis ahogy én utánanéztem - pl. a HipHop,RnB stílusú éneket,rapet kint vagy Avalon 737-en keresztül veszik fel a beépített preamppal használva a kompit,vagy rákötve egy distressort,olykor egy 1073-mat használnak az Avalon kompijával és így érik el azt a kívánt nyerst amit később mondjuk egy SSL pulton kitekerneknek 9000en vagy 4000en,de hallottam ISA 430cal is szép eredményeket( lásd Missy Elliott aki egy Sony C800ba nyomja ezen keresztül) és itt jön képbe inkább ez az inthebox dolog,ami költséghatékonyabb,igaz ugyanolyan nem lesz mint a standard csak másabb,mert más cuccon lett felvéve,ez nekem mind tiszta.
A kérdésem akkor mégegyszer úgy hangzana ezeket összevetve,hogy a 8801 milyen adott stílus/stílusoknak áll jól minden előnyével és hátrányával egybevéve?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...