Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

A release-t is rövidre akartad állítani. Ha azt nullára álíltod, szinte semmit nem csinál.

 

Leverként mást kell várnod, mint kompresszornak használva. Azt hiszem, a kompresszort hallod működni, a leveler-t nem. 

Az LA3A-ban ezek a paraméterek nem változtathatók, pont azért, hogy a hang indítását ne tudd vele rombolni.

Egyébként a legjobb leveler a hangerő automatika. Az nem rontja el a hangot és home körülmények között azért van rá idő.

Link to comment
Share on other sites

A doboknál hallom egyedül ha túl lassú. De nekem még soha nem volt túl gyors semmihez.

 

... ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

 

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája.

 

Inkább úgy marad meg jobban az eredeti legalábbis a tranziensek.

 

 

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

 

Értem. A kérdésem a miért kell a lassú beállítás. Mihez rossz konkrétan a vokálhoz miért rossz a gyors. A lassúság funkciójára akarok úgy rájönni, hogy halljam is. Elméletben megvan az értelme. Az ének elejét végét változtatja a küszöbérték előtt után csak éppen nem hallom hogy azt tenné.

 

 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

 

Simán leveler-ként. Tudom használhatnék mást is. Vocalrider, LA2A utánzatok de azok is végül ugyanazt teszik kevesebb beállítási lehetőséggel. Azoknál fix a két fent említett paraméter ezért főleg énekre basszusra ajánlják a használatát.

Link to comment
Share on other sites

Ez nem ilyen egyszerű dolog, de ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája. Először indításkor, majd szépen az egész hangot szétnyomod.

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

Link to comment
Share on other sites

"Ha az ISA 430mkII rosszabb lenne mint az mkI, az meglepne. Az ISA 110-zel néztem össze, onnan tudom."

 

Nemrég itt volt egymás mellett a kettő és elég egyértelműen jobban szólt a régi.

És nem csak szerintem.

 

Nem firtatom, hogy ezt tapasztaltátok, de maradok szkeptikus. Valami más oka kell legyen a dolognak. Beugrott, hogy annó a kompresszor miatt összenéztük őket, és szerintem feltűnt volna, ha nem ugyanaz. A kompresszor egyértelműen az mk II javára billenti a mérleget, ezt lecsekkoltuk Silkkel.

 

 

azért ez kitette az arcomra a mosolyt, big respect Mikkas-nak (na ebben egy darab milliós cucc sincs)

 

És ezt hallani is, ahogy azt is, hogy alig volt vele munka :) Hogy meglepődnél, ha még az is kiderülne, hogy nemcsak hogy szoftverrel, de mindössze 2 óra alatt dobták össze! :)))

 

Nem értem miért ezt linkelted be, ennél szoftverből ezerszer jobbat és érdekesebbet is lehet csinálni. Nálam legalábbis úgy szól mint egy darab papír, és ha nincs rajta az ének, ezt a hangszerelést akárki is csinálhatta volna. Biztos olcsón dolgozott vagy nem tudom.

Link to comment
Share on other sites

 

Nem értem miért ezt linkelted be, ennél szoftverből ezerszer jobbat és érdekesebbet is lehet csinálni. Nálam legalábbis úgy szól mint egy darab papír, és ha nincs rajta az ének, ezt a hangszerelést akárki is csinálhatta volna. Biztos olcsón dolgozott vagy nem tudom.

a Prophead retweet-elte tegnap ,  http://twitter.com/PropellerheadSW , nem tisztem megítélni  hogy jó vagy rossz :) tény hogy ott van 

lábjegyzet :

 

"Right now, when you are done recording a track, the first thing the band does is to load it onto an iPod and give it a listen," said Alan Douches, who has worked with Fleetwood Mac and others. "Years ago, we might have checked the sound of a track on a Walkman, but no one believed that was the best it could sound. Today, young artists think MP3s are a high-quality medium and the iPod is state-of-the-art sound."

http://online.wsj.com/article/SB118953936892024096-email.html majd megmondjátok változott-e ez 2007 óta

Link to comment
Share on other sites

ahh, jólvanakkor, csak egy promó. 100ezer forintos világhírnév in the box. next please.

melóhelyen Sennheiser CX 980-en (középszar füles, cserébe duplázza a basszust) nem vészes, akkor hallani hogy valami nem stimmel ha belehallgatok az eredetibe 

vs

hoppá, hova lett a sub (stb., kicsit olyan mintha rádióból jönne a szomszéd szobából, nem is értem)    :D ?

Link to comment
Share on other sites

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. Lehet Silk elsírja magát a mixeden, A/D meg alig hall különbséget, Kispista meg belelátja a kék eget is, és elkezd felül fogalmazni, hogy "a teteje csörömpölésének ízvilága eléggé markáns, ezért a közép fluttyogásának meleg lágy attitűdjét egyszerűen meg kell zabálni" azt te meg állsz, hogy bazzeg, nem hallok különbséget, vagyis de, csak az ennyivel rosszabb mix megér nekem 600ezer forinttal vastagabb pénztárcát...Úgyhogy az ilyenektől feláll a szőr az én hátamon is. pláne, ha nem is tudják a lehallgatás előtt, hogy melyik-melyik.

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

csóró kontra pro nézőpontok:

1.) Eleve kizárt dolognak tartom, hogy egy 800 ezres Neumann mikrofon plusz tudása egy AKG C212-vel szemben megérje azt a 600 ezer forint különbözetet. 

2.) Kurvára megéri a különbözetet, hogy alig kell a hangokon igazítanom ezzel megspórolva súlyos munkaórákat, arról nem beszélve, hogy így hatékonyabban és OLCSÓBBAN dolgozok AAA zenekarokkal mint a konkurencia.

De nyilván a PRO árakat a PRO emberekre lövik be akik PRO összegeket keresnek a PRO szaktudásukkal, ezzel nehéz lenne vitába szállni. Nagyon sok színtéren lehet megvitatni a hangtekhnikát, de egy dologgal nagyon egyetértek abban amit írtál, hogy hallgass magadra és próbálkozz, aztán ha a saját ízlésedre belövöd a dolgokat, akkor nagy baj nem lehet. Mondjuk nekem fontos hogy nálam jobban hozzá értők megerősítsenek abban, hogy jó az irány, mert nincs elég tapasztalatom még, de idővel az is lesz. Na ez hosszú lett, békesség!

 

Link to comment
Share on other sites

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. Lehet Silk elsírja magát a mixeden, A/D meg alig hall különbséget, Kispista meg belelátja a kék eget is, és elkezd felül fogalmazni, hogy "a teteje csörömpölésének ízvilága eléggé markáns, ezért a közép fluttyogásának meleg lágy attitűdjét egyszerűen meg kell zabálni" azt te meg állsz, hogy bazzeg, nem hallok különbséget, vagyis de, csak az ennyivel rosszabb mix megér nekem 600ezer forinttal vastagabb pénztárcát...Úgyhogy az ilyenektől feláll a szőr az én hátamon is. pláne, ha nem is tudják a lehallgatás előtt, hogy melyik-melyik.

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

csóró kontra pro nézőpontok:

1.) Eleve kizárt dolognak tartom, hogy egy 800 ezres Neumann mikrofon plusz tudása egy AKG C212-vel szemben megérje azt a 600 ezer forint különbözetet. 

2.) Kurvára megéri a különbözetet, hogy alig kell a hangokon igazítanom ezzel megspórolva súlyos munkaórákat, arról nem beszélve, hogy így hatékonyabban és OLCSÓBBAN dolgozok AAA zenekarokkal mint a konkurencia.

De nyilván a PRO árakat a PRO emberekre lövik be akik PRO összegeket keresnek a PRO szaktudásukkal, ezzel nehéz lenne vitába szállni. Nagyon sok színtéren lehet megvitatni a hangtekhnikát, de egy dologgal nagyon egyetértek abban amit írtál, hogy hallgass magadra és próbálkozz, aztán ha a saját ízlésedre belövöd a dolgokat, akkor nagy baj nem lehet. Mondjuk nekem fontos hogy nálam jobban hozzá értők megerősítsenek abban, hogy jó az irány, mert nincs elég tapasztalatom még, de idővel az is lesz. Na ez hosszú lett, békesség!

 

 

Szinte minden modatod súlyos tévedésről árulkodik.

"PRO" szinten ritka a plugin, tehát nem érdekli az emberünket a monitor előtti digitális gombok csavargatása. Ezeket a szoftvereket amatőröknek gyártják, akik olyat szeretnének, mint az igazi, csak nincs rá pénz vagy ok, hogy megvegyék.

Bizony az a drága mikrofon pont annyival jobb, mint amennyivel drágább:-). Nem feltétlen az említett két mikrofont hasonlítanám össze, mert más karakter, de egyazon célra gyártott termékek közt bizony ez az igazság. Ha ezt nem érted, akkor még nem találkoztál ilyen eszközökkel.

A magas színvonalú stúdió eszközök nem azért drágák, mert profiknak készül és van pénzük. Ezeket a berendezéseket nagyon kis darabszámban, többnyire kézzel szerelve vagy legalábbis komoly mérnöki támogatással készítik. 

Kereskedelmi célú stúdiók nincsenek pro hardverek nélkül. Anélkül nem lehet előállítani a terméket. Üdítő gyár sincs palackozó üzem nélkül. 

Nem arról van szó, hogy gyorsabban dolgoznak ezekkel a berendezésekkel, hanem nélkülük nincs zeneipar.

Ebbe körbe nem tartozik bele az DJ kategória, de hát az nem is zene. Azt viszont lehet otthon gyártani, pluginekkel.

Link to comment
Share on other sites

Mindkét véleményben látom a rációt csak az egyik onnan közelíti meg hogy beatport császárságra jó lesz a laptop is kalóz plugin tengerrel ha ügyesen varázsolsz vele, mert mostanság ezt tapasztaljuk, sajnos rohamosan olcsósodik el az elektronikus zene lásd a sok chart house huszárt..., másik fele meg a high end pop kategória ami szintén tömeg gyártásban ütemezett széles körökre tervezett zene mint pl a britni spricc az se művészet de legalább jó drágán de ott meg kell adni a módját...

Link to comment
Share on other sites

Szinte minden modatod súlyos tévedésről árulkodik.

"PRO" szinten ritka a plugin, tehát nem érdekli az emberünket a monitor előtti digitális gombok csavargatása. Ezeket a szoftvereket amatőröknek gyártják, akik olyat szeretnének, mint az igazi, csak nincs rá pénz vagy ok, hogy megvegyék.

Bizony az a drága mikrofon pont annyival jobb, mint amennyivel drágább:-). Nem feltétlen az említett két mikrofont hasonlítanám össze, mert más karakter, de egyazon célra gyártott termékek közt bizony ez az igazság. Ha ezt nem érted, akkor még nem találkoztál ilyen eszközökkel.

A magas színvonalú stúdió eszközök nem azért drágák, mert profiknak készül és van pénzük. Ezeket a berendezéseket nagyon kis darabszámban, többnyire kézzel szerelve vagy legalábbis komoly mérnöki támogatással készítik. 

Kereskedelmi célú stúdiók nincsenek pro hardverek nélkül. Anélkül nem lehet előállítani a terméket. Üdítő gyár sincs palackozó üzem nélkül. 

Nem arról van szó, hogy gyorsabban dolgoznak ezekkel a berendezésekkel, hanem nélkülük nincs zeneipar.

Ebbe körbe nem tartozik bele az DJ kategória, de hát az nem is zene. Azt viszont lehet otthon gyártani, pluginekkel.

 

Egyáltalán nem ritka "PRO" szinten a plugin... vagy, ezt most kajak nem értem...

Link to comment
Share on other sites

Mindkét véleményben látom a rációt csak az egyik onnan közelíti meg hogy beatport császárságra jó lesz a laptop is kalóz plugin tengerrel ha ügyesen varázsolsz vele, mert mostanság ezt tapasztaljuk, sajnos rohamosan olcsósodik el az elektronikus zene lásd a sok chart house huszárt..., másik fele meg a high end pop kategória ami szintén tömeg gyártásban ütemezett széles körökre tervezett zene mint pl a britni spricc az se művészet de legalább jó drágán de ott meg kell adni a módját...

musicradar-on fut egy sorozat a "dance-os lábúakról", nagy a szórás de elég tipikusnak tűnik, hogy turnézás közben zeneírás: laptop + Ableton Live és szoftszintik(Sylenth1,Zebra,Omnisphere), majd a végén bemegy stúdiózni, és ott átrakják az egészet : Logic +

garibay8-620-80.jpg

 

-ra , és erre jön még rá a master-es csapat

Link to comment
Share on other sites

Ez olcsó...ennél olcsóbat nem igen fogsz találni. Árához mérten meglepöen kellemes karakterü és jól használható:

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-7x-500.html

 

Az elöfoka is elég korrekt a Lindellnek, extrának egy alap hangszínszabályó is van benne: (ISA alig drágább, ahhoz képest viszont ez szerintem már nem igazán nyerö semmilyen szempontból.)

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-6x-500-mic-pre-eq.html

 

Itt az EQ-juk: (Bár személy szerint nekem ez tetszett a legkevésbé.)

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-pex-500.html

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...