Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

 

Egy észrevételemet azért megosztanám: a "pro audio scene" valahol olyan, mint a borászat, élményeken és ízléseken alapszik, nem is biztos, hogy mindig egzakt eredmények közt, így tehát akár nüansznyi különbség is lehet egy 500 ezres vas és egy minőségi fizetős plugin között, de lehet hogy orbitális szakadék. 

 

A Pro és az amatőr között két különbség jut eszembe: 1) a tudás. az amatőr nem tudja mit nem tud, ezért olyanokat megállapít, hogy nem hiszi el hogy egy drágább mikrofon annyival többet tud. Amiről nem tudsz, az nem zavar. Én ezen túl vagyok, ugyanebbe a hibába anno én is beleestem (így kezdődött mikor megláttam az első Focusrite Red-et: "ugyanmár mi kerül egy preampbe ennyibe? Ez hülyeség."). De képzeld már el, hogy az akkori tudásommal kioktatok mondjuk egy Chicarellyt, hogy szerintem teljes tévedésben van az outboardok tekintetében?

 

2) és ez a legfontosabb: a hozzáállás. A profi nem bíz semmit a véletlenre, és nem a minimumra törekszik, nem próbálja kevésből megúszni a sikert vagy csak a munkáját, hiszen ez a dolga, mi mást csinálna jól, ha nem ezt. Aki így kezd neki hogy "jó lesz az youtube-ra", annak ez a fajta hozzáállása rá fogja nyomni a bélyegét az egész produkcióra, minden más döntésre is. A kumulált eredményből pedig mindenki számára világos lesz, hogy a szerző sajnos beleszart az egészbe, miközben ő maga meg azt gondolja majd hogy "úúú mekkora fíling, öcsém!". Szimplán egy rossz magamutató képe fog lejönni mindenki számára.

 

 

De a lényeg nem ez! A kib@szott feeling! Hogy vannak ilyen pro cuccaid, és örömmel tölt el velük zenélni, szívesebben dolgozol olyan környezetben, kitudja még inspirál is, nem csak lehuppansz egy monitor elé azt csavarod a digitális potikat. Szerintem ez a legfontosabb!

 

 

Értem én, hogy a szerző beéri ennyivel, hogy neki jó legyen a feelingje, de ennek nekem (vagy a közönségnek) miért kellene örülniöm? Bocsi, de én pont leszarom azt, hogy a szerző  be van szarva magától.  Olyan zenére vagyok kíváncsi, amit nekem csinálnak, nem olyanra, amit rámerőltetnek.  

 

Szóval el kellene dönteni, hogy ki mit akar. Magát szórakoztatni? Akkor eleve nem kell felvenni. Ha mást, akkor viszont érthetően bizonyos kritériumoknak illik megfelelni, amihez a direkciót meg a hozzáállás adja meg. Ha a hozzállás megfelelő, az diktálni fogja a módszereket, a felhasznált eszközöket, a ráfordított időt, figyelmet, stb. Amit majd persze limitálni fog az, hogy ki mihez fér hozzá. De sosem fordítva: a rendelkezésre álló források SOSEM alakíthatják a hozzáállást. 

 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok

 

Egy olyan kérdésem lenne, szerintetek ISA ONE előfok mellé milyen lenne egy Lindell Audio 7X-500 kis szerkezet ?

Ajánlották ezt a TLA-50-t, csak ezt nehéz beszerezni, sokat sem szeretnék rá költeni. Véleményetek szerint milyen megoldás lenne?

Jó lenne valami kis jelfogó még A/D elé, mert így igen komoly kihívás éneket felvenni.

Link to comment
Share on other sites

Ez olcsó...ennél olcsóbat nem igen fogsz találni. Árához mérten meglepöen kellemes karakterü és jól használható:

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-7x-500.html

 

Az elöfoka is elég korrekt a Lindellnek, extrának egy alap hangszínszabályó is van benne: (ISA alig drágább, ahhoz képest viszont ez szerintem már nem igazán nyerö semmilyen szempontból.)

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-6x-500-mic-pre-eq.html

 

Itt az EQ-juk: (Bár személy szerint nekem ez tetszett a legkevésbé.)

http://www.hitspace.hu/studio-berendezes/outboard/lindell-audio-pex-500.html

Link to comment
Share on other sites

Segítsetek légyszí. Vokál kompresszálásnál ha a release-t és az attack-ot túl gyors reagálásúra állítom akkor mit kellene hallanom az eredetihez képest? Mire figyeljek?

Link to comment
Share on other sites

Ez nem ilyen egyszerű dolog, de ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája. Először indításkor, majd szépen az egész hangot szétnyomod.

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

Link to comment
Share on other sites

A doboknál hallom egyedül ha túl lassú. De nekem még soha nem volt túl gyors semmihez.

 

... ha a két jelzett paramétert túl "gyors reagálásúra állítod", akkor szinte semmi változást nem fogsz hallani az eredeti trackhez képest.

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

 

Ahogy növeled a paramétereket, fog elveszni a hang dinamikája.

 

Inkább úgy marad meg jobban az eredeti legalábbis a tranziensek.

 

 

A gyors beállítások inkább a dobokhoz kellenek. 

 

Értem. A kérdésem a miért kell a lassú beállítás. Mihez rossz konkrétan a vokálhoz miért rossz a gyors. A lassúság funkciójára akarok úgy rájönni, hogy halljam is. Elméletben megvan az értelme. Az ének elejét végét változtatja a küszöbérték előtt után csak éppen nem hallom hogy azt tenné.

 

 

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, hogy mit is szeretnél a kompresszorral elérni. Addig nem is érdemes bekapcsolni, ugyanis az esetek hatvan-hetven százalékában van jobb megoldás.

 

Simán leveler-ként. Tudom használhatnék mást is. Vocalrider, LA2A utánzatok de azok is végül ugyanazt teszik kevesebb beállítási lehetőséggel. Azoknál fix a két fent említett paraméter ezért főleg énekre basszusra ajánlják a használatát.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Ez biztos nem igaz. Elméletileg ha túl lassú az attack akkor avatkozik be később. Ha egy dob-nál lassabban reagál mint ahogy a dob elhalkul akkor nem lesz hallható az eredmény. A kérdés az, hogy az éneknél miért nem kellene, hogy azonnal avatkozzon ahogy az amplitúdó eléri a beállított küszöbértéket.

 

A release-t is rövidre akartad állítani. Ha azt nullára álíltod, szinte semmit nem csinál.

 

Leverként mást kell várnod, mint kompresszornak használva. Azt hiszem, a kompresszort hallod működni, a leveler-t nem. 

Az LA3A-ban ezek a paraméterek nem változtathatók, pont azért, hogy a hang indítását ne tudd vele rombolni.

Egyébként a legjobb leveler a hangerő automatika. Az nem rontja el a hangot és home körülmények között azért van rá idő.

Link to comment
Share on other sites

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

Alesis 3630-at nezd meg. Ar/ertek aranyban home studioba eleg jo.

 

 

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Link to comment
Share on other sites

FMR RNC nevű kompresszort nézegettem, mivel szeretnék egy olcsó, de ár-érték arányban jó kompresszort homestúdiózgatásra és ezt eléggé dícsérgetik. Van valakinek ezzel a cuccal tapasztalata ?

 

Illetve ha valaki 50-60e körül tudna olyat ajánlani, amiért egyáltalán érdemes pénzt adni, azt megköszönném.

Én ezt használom, de nincs összehasonlítási alapom mert nem próbáltam végig ötszáz kompit...

Ezt megvettem a nettes hozzászólások alapján, teszi a dolgát. Elektronikus zenét (dobgép + szinti) meg gitárt küldök át rajta, egyedüli gond, hogy figyelni kell mert könnyen levágja a szubbaszusokat ha pl. az egész mixre teszed.

Link to comment
Share on other sites

Akkor lehet, hogy mégsem lesz nyerő ... máshol is írják, hogy dobra, basszusra nem ideális, nekem meg pont ezekre kéne elsősorban. Kösz az infót.

 

További tippek jöhetnének, ha van valakinek esetleg ötlete. Alesist nagyon lehúzzák mindenhol, az egy kicsit riasztó.

Link to comment
Share on other sites

Semmiképpen nem szeretnélek lebeszélni róla, szerintem jó kis cucc, ár/érték viszonyban nem biztos, hogy találsz jobbat.

Amiről beszélek inkább élőzésnél jön elő:

adott egy teljes mix, mindenféle nem kompresszált hangszerekkel, nagyon erős subbasszussal, és az RNC rátolod a masterbuszra, hogy egy kicsit kordába tartsa a tranzienseket. Na ekkor, ha erőteljesebb (6db+) csökkentést használtam akkor éreztem, hogy a mélyek eltünedeztek, de ez szerintem nem a cucc hibája.

Kicsit kiegyenlítettem a mixet, meg a basszusokon állítgattam egy kicsit és minden rendbe jött.

Sőt annyira bejön a RNC, hogy gondolkodom a RNLA meg a RNP 8380 megvételén.

Link to comment
Share on other sites

Ezzel nem feltetlen ertek egyet. En nekem van ismerosom akinek otthon high-end outboardjai is voltak (Amek Audio, UA...stb.) es ezek mellett aktivan hasznalta a kis Alesist... De ki kell probalni, meg kell hallgatni es az alapjan eldonteni, az a tuti. En anno arra hasznaltam elsosorban hogy a Sherman FB2-t kordaban tartsam :)

 

 

Akkor lehet, hogy mégsem lesz nyerő ... máshol is írják, hogy dobra, basszusra nem ideális, nekem meg pont ezekre kéne elsősorban. Kösz az infót.

 

További tippek jöhetnének, ha van valakinek esetleg ötlete. Alesist nagyon lehúzzák mindenhol, az egy kicsit riasztó.

Link to comment
Share on other sites

És mi a helyzet a kompresszor effektként való használatával? Arra nem jók az olcsóbb cuccok?

Elektronikus zenében vannak olyan komoly analógos sound-szétcsapatások, hogy az eredeti dobhangra már nem is hasonlít, mégis nagyon frankó, telt, meleg de torzított, véletlenszerűen változó, enyhe és durva fésűszűrős sound (ez szerintem a LPF és a szalag hangja).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...