Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Kompresszor+EQ+ egyebek...


feckamusic

Kérdés

Sziasztok!

Régota szemezek ilyen összetett cuccokkal mint pl ez: Avalon de az ára nagyon nagy. (Persze én is tudom hogy minőség).

Egyik barátom mutata ezt aminek ebayen 200 körüli ára van és ez elfogadhatónak tűnik.

A2

Bár jobban örülnék ha magyar boltba tudnék ilyet szerezni, Számla, granacia meg hasonlók véget.

A kérdés viszont az lenne hogy ti ismertek e hasonló jó cuccot. Ha igen mi az? Esetleg olyat amibe van még Limiter is vagy külön esetleg valami tuti jó limitert.

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 212
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok!Olyan kérdésem lenne,hogy szerintetek lenne értelme vásárolni egy Focusrite Voicemaster-t?Amit használok: Saffire pro 24 dsp,Isa One,Rode NT2a,Mackie Mr8 mkII.Segítene a voicemaster valamit mondjuk egy énekfelvételnél?,esetleg elektromos gitár.Pop-rock,Rap,RnB stílus.220eurért kapnám meg.

 

Erről esetleg tudna nekem mondani valaki valamit? - Aphex 320A COMPELLOR - Dual Channel Automated Compressor/Leveler/Limiter

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok,

 

tanácsot kérek, mielőtt elkezdek tesztelgetni... Itthoni demófelvételek, alacsony költségvetés, stb.... Dobfelvételhez van egy "legjobb" előfokom: Focusrite ISA Two, van egy "nem rossz" előfokom: Joemeek TwinQ. Mindkettő 2 csatornás, utóbbiban van kompresszor és EQ. A lábdob, pergő, overhead bal és jobb felvétele a kérdés. Melyikre melyiket? Már nem emlékszem, kitől olvastam itt a ménemszólon, hogy a jobb minőségű előfok mindig az overheadekre menjen, merthogy az tartja egyben az egész cájgot. A több évtizedes tapasztalat előtt meghajlok, bár nekem amatőrként most még a pergő és a lábdob élvezik a prioritást. Szóval nem tudom...

 

Mit gondoltok?

Link to comment
Share on other sites

Ez az opció elkerülte a figyelmemet..:) De milyen igaz! Köszi! Akkor ISA-t a lábdobra-pergőre, utána meg lecserélem.. :D

Én ha jól értettem Töfit, nem pont erre gondolt. Hanem, hogy a pergő és lábdob felvételt könnyen lehet cserélni felvétel után, ha esetleg rosszul szólna. (Pl drummagog vagy valami ilyesmi a neve)

Viszont ha az overhead szól rosszul, azzal már nem tudsz ilyet csinálni.

Szóval a gyengébb előfok mehet a BD-re és SD-re a jobbik meg mehet az OH-ra.

Link to comment
Share on other sites

Én ha jól értettem Töfit, nem pont erre gondolt. Hanem, hogy a pergő és lábdob felvételt könnyen lehet cserélni felvétel után, ha esetleg rosszul szólna. (Pl drummagog vagy valami ilyesmi a neve)

Viszont ha az overhead szól rosszul, azzal már nem tudsz ilyet csinálni.

Szóval a gyengébb előfok mehet a BD-re és SD-re a jobbik meg mehet az OH-ra.

:) Értettem én is, csak az elmúlt hetekben túl sok Monty Pythont néztem... Na mindegy... Egyébként használom a drumagog-ot is, bár jobban örülnék, ha nem kéne használni.. :) Ez a "gyengébb" Joemeek előfok még új nálam, jobban el kell mélyedjek a comp/eq részben, asszem a bd/sd párossal lesz bőven lehetőségem... És ha ráérzek nagyjából, akkor remélem, lesz használható felvett hangom is, meg még ha belövöm mellé a drumagogot, akkor nem leszek csalódott... 

 

Köszi!

Link to comment
Share on other sites

Szia, én egy hasonló setup-ban a line input-ot használom. Meg sem próbálnám a mic inputot :D

 

 

Sziasztok!Szert tettem egy Isa One Analog cumóra!Az lenne a kérdésem,hogy a Focusrite Pro 24 kártyámba mic.inputra tegyem vagy simán csak inputra?

Köszi a válaszokat!

Szia!

 

Mivel az ISA ONE előfokát használod, ezért a hangkártyáét nem kell. Ezt úgy tudod elérni, hogy szimmetrikus xlr zsinórral kötöd össze a két cuccot, és a hangkártya bemeneti érzékenységét teljesen leveszed. Így az ISA ONE lesz az előfokod. 

Link to comment
Share on other sites

Szia!

 

Mivel az ISA ONE előfokát használod, ezért a hangkártyáét nem kell. Ezt úgy tudod elérni, hogy szimmetrikus xlr zsinórral kötöd össze a két cuccot, és a hangkártya bemeneti érzékenységét teljesen leveszed. Így az ISA ONE lesz az előfokod. 

Szia,

 

nekem Saffire 56 hangkártyám van. Szerintem lényegében ez is ugyanaz lehet, mint a Pro 24. XLR bemenet a mikrofon bemenet. A line az TRS. Én ez utóbbiba küldöm az ISA-t, és most teljesen hülyének érzem magam, mert azt gondoltam, hogy ebben a formában nem használom a hangkártya előfokát. A Te javaslatod szerint kössük össze őket XLR-rel (tehát a mic inputba küldjük az ISA-t, ahova a mikrofont dugjuk), és vegyük le a hangkártya bemeneti érzékenységét. Ez utóbbi mit is jelent a gyakorlatban?

Link to comment
Share on other sites

Akkor most ha jol értem nekem akkor jol van összerakva,ha isa-bol kifelé xlr kábel és hangkártya input be xlr forditoval !ami a lényeg ne a mic.inputot használjam!

Így van a lényeg, hogy ne a mic bemenetet használd. Line bemenetbe kösd az ISA kimenetét. És ha lehetőseged van rá, akkor szimmetrikusan (ahogy most is van elvileg).
Link to comment
Share on other sites

A mikrofon előfok kimenetét nem lehet egy másik mikrofon előfok bemenetére kötni.

Vagyis lehet, de semmi jó nem fog belőle kisülni.

A mikrofon előfok vonal szintű kimenetét tehát csak vonal bemenetre kötheted.

Véletlenül sem szeretnék vitatkozni, de a Focusrite Saffire pro 26-nak például szimmetrikus bemenete csak xlr csatlakozón keresztül lehetséges, ami automatikusan aktiválja a mikrofon szintű bemenetet, Ha a bemenet érzékenységét a lehetséges minumumra állítom, ez nálam -végtelen, akkor tudom a bemenetet szimmetrikus bemenetként használni. Ezt nem én találtam ki, először Silk mutatta, hogy így csináljam. Nem sült ki belőle semmi rossz. Ha a bemeneti érzékenységet egy kicsit is megemeltem, na az tényleg szar volt.

De én nem akarok vitatkozni, csak segíteni szerettem volna.

peace!

Link to comment
Share on other sites

Most futottam bele youtube-on.

Tudom, hogy már sokaknak nem újdonság (magam számára sem) de még nem láttam ennyire érthetően, köznyelven magyarázatot a témában. Szerintem sokaknak segítségére lehet.

Téma: Hangerő háború

ez is arról szól, de inkább protest cucc, mint oktatóanyag :)

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/QPu0DKyGgZI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Link to comment
Share on other sites

Guest loszmenem

Háttérzaj kizárását mindig gate-el oldják meg? Pl. Erdélyben rögzíteni akarok egy házba népzenét, de behallatszik a "tanya". Vagy pl. ezen a videón:

Link to comment
Share on other sites

A videót nem tudom megnézni, sajnos.

A megoldás attól függ, hogy mi a zaj. Ha szoftveresen megfogható, akkor vannak rá drága eszközök. Ilyenek az állandó frekvenciájú zajok vagy a periódikusan visszatérők. Ha természetes háttérzaj van, akkor a gate-el is vigyázni kell, mert a zene alatt előjön és engem jobban zavar az a pillanat, amikor eltűnik. A szünetekben viszont kiszerkeszthető. Természetes felvételnél inkább meghagynám a velejáró zajokat, de ez a privát álláspontom:-)

Link to comment
Share on other sites

Egyik ismerősöm az alábbi dologgal küzd: 
Adott egy JBL M712 típusú kompresszor, amin véletlenszerűen nem megy be a jel.
Kontakthiba nagy valószínűséggel kizárható, xlr/jack bemeneten ugyanúgy tapasztalható a jelenség, a kábelek mozgatása nem oldja meg a dolgot. Ha nagyobb jelet kap, akkor újra elkezd működni, de véletlenszerűen ingadozik a hangerő, illetve időnként újra elnémul. 1-2 helyről kiszáradt kondikra tippeltek hibaforrásként. Maga az eszköz valóban nem mai, illetve láthatóan van benne üzemóra bőséggel. Esetleg valaki találkozott már ilyen hibajelenséggel? 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...