Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha 2023 - októberben mutatják be a Montage utódját…


djuice

Recommended Posts

47 perccel ezelőtt írta Koródi Csaba:

Jön a Montage 2 sunburst színben? :)

Azt nem így kommunikálnák, hogy a Montageon már nincs mit továbbfejleszteni. (Ugye OS updatetel is kimaxolták amit lehet.)

A VA integrációhoz állítólag már nagyon karcsú az így is fullra járatott CPU bennük és fehér színben itt is volt ugye újramázolás…

Nekem 2 ötletem van:
- vagy dobják teljesen az only PCM vonalat mint workstation és elmennek jókora késéssel a többi gyártó után tökre VA irányba
- vagy kihoznak egy újabb uncsi, ötlettelen és megszokhatatlan dolgot pár divatbohóc megmondó sztárocska nyomására

Abban nem hiszek, hogy valami teljesen újkeletű, a szakmát fejreállító fejlesztésük lenne. Erre mondjuk AI alapú tervezés és/vagy integráció szinten lenne ma vmi esélyük. Pl. hogy ne kelljen preseteket programozni n+1 layeren hülye menükkel, hanem a zenész egyéniségeit tanulmányozva az AI motor alakítaná mindenkinek egyénire a hangszere hangzását, természetesen interaktív módon, beavatkozási ponttal. Mondjuk olyat is szívesen látnék már featureként, mint a zenelejátszók 5 csillagos rangsorolási metódusa. Az AI meg látná belőle, hogy épp milyen irányba változtassa a hangzást, komplexitást, milyen a hangulatunk. A hangszer meg letisztulna tőle, s nem lenne 8888 hülye semmire se való hangszín amibe csak botorkál mindenki, hasonló számú gagyi arpeggioval. ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Akkor ezek szerint befejezték mind a Montage és mind a MODX MKI fejlesztését? Már vagy két éve várom, hogy jöjjön újabb OS verzió MODX-hez, bár még normális macos drivert sem tudtak hozzá készíteni...

Mindenesetre a weboldalon írják, hogy elérhető Montage tulajok számára egy új zongora "Character Pianos for MONTAGE", de nem csak Montage tulajoknak van, hanem MODX-en is fut. Kipróbáltam, nekem nem jön be annyira magában, sokkal jobban bejön a Bösendorfer. Bár lehet zenében megállná a helyét. Nem baj, még egy zongora, amiből lehet majd válogatni.

Link to comment
Share on other sites

1 órája írta idioty:

még egy zongora, amiből lehet majd válogatni

Hát igen. Még a Nordnál vagy a Rolandnál is manapság, tornyokban áll a sok különféle free letölthető bank, addig a Yamaha szökőévente kiad egy zongora hangszínt, amiért hol fizetni kell, hol utána ingyenessé teszik aztán annyi. Nincs nagy lendület bennük, 125 évet jubilált giga céghez képest. ;) 

A Montage 2016-os kiadás. Ilyen sokat sose kellett új cuccra várni, 3-4 évente általában mindig jött egy újabb Motif ráncfelvarrás is, de legalább vmi jött. Ha ezen a szérián meg már nem tudnak mit fejleszteni (mert nem bír többet a CPU), akkor simán hihető, hogy majd a Modx+ is megy nyugdíjba hamarosan. Vagy esetleg meghagyják úgy, mint az MX szériát, aminek 11 éve nincs frissítése, de állítólag a legsikeresebb hangszerük eladásilag.

Annyira nem rossz az a Modx, csak picit bonyolult és mára jócskán megdrágult, viszont sztem beljebb van a Korg Krometól.

A piano pack terén meg itt van jó itiner, mi a szitu:

http://sandsoftwaresound.net/modx-character-pianos/

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2023. 07. 22. at 13:19 írta djuice:

Azt nem így kommunikálnák

Én is csak vicceltem :) Ráadásul a Yamahára pont nem jellemző, hogy másfélszeres áron átszínezett hangszereket árulnának mint például a KORG Minilogue Bass, vagy a 20 éves MicroKorg Crystal kivitelben. Ami alapként megy és működik, azt megtartják (MX széria), amiben van lehetőség újat alkotni, abban megpróbálják (Motif, Montage), és hogy legyen az aktuális csatahajóból olcsóbb verzió is, kiadják a kisebbeket (MOXF, MODX)... aztán ennyi ez a vonal a Yaminál.

Nagyon kíváncsi leszek, hogy a Montage után mi jön és a középmezőnyben milyen vonzata lesz. A Montage árszegmensét én az esélytelenek teljes nyugalmával nézem. A MODX volt ami megléphető volt a számomra úgy, hogy minden kütyümtől és hangszeremtől elköszöntem érte... azóta sem győzök újra összeszedni egy jól működő kütyü-összeállítást, mert a MODX nálam zsákutca lett. Így a következő hangszerük kábé akkor fog engem érdekelni, ha visszatérnek a nem érintőkijelzős kezeléshez mint a MOXF vagy MOTIF XF idejében, de ez nem valószínű...

Ha viszont marad az érintőkijelző, akkor meg könyörgöm, jussanak már el a hangszergyártók egy iPad kijelzőjének az érzékenységéhez. A MODX-ben nekem az fájt a legjobban, hogy úgy működött a Touch Screen-je, mint 1996-ban a Trinity-é... Ahhoz képest pedig hogy döcögős volt a bevitel, összehoztak egy olyan szénné bonyolított OS-t, amivel sehogy máshogy nem lehetett kommunikálni, csak a szűk keresztmetszetű kijelzőn keresztül. Hozzá képest a MOXF pár soros kijelzője a nyomógombokkal számomra villámgyors workflow-t jelentett. Na ezt kéne valahogy összehozni a naprakész fícsőrökkel :)

 

Most így visszaolvasva, nincsenek is nagy igényeim, csak hogy helyreállítsák az egyszer már jól működő 10-15 évvel ezelőtti állapotokat :)

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

3 órája írta Koródi Csaba:

Ha viszont marad az érintőkijelző, akkor meg könyörgöm, jussanak már el a hangszergyártók egy iPad kijelzőjének az érzékenységéhez. A MODX-ben nekem az fájt a legjobban, hogy úgy működött a Touch Screen-je, mint 1996-ban a Trinity-é... Ahhoz képest pedig hogy döcögős volt a bevitel, összehoztak egy olyan szénné bonyolított OS-t, amivel sehogy máshogy nem lehetett kommunikálni, csak a szűk keresztmetszetű kijelzőn keresztül. Hozzá képest a MOXF pár soros kijelzője a nyomógombokkal számomra villámgyors workflow-t jelentett. Na ezt kéne valahogy összehozni a naprakész fícsőrökkel :)

Nekem mindig is az volt az érzésem, hogy a hobbisták vegyék meg a MODX-et (mint én is), és aki komolyabb munkára vágyik, az vegye meg a Montage-t. De persze ettől függetlenül megértem a problémádat.

Link to comment
Share on other sites

Kivancsisagbol: erzi valaki ugy, hogy magan a hangmotoron kene valamit fejleszteniuk?

Ez a kerdes amugy all a Roland-ra is meg a Korg-ra is.

De, ha a topic Yamaha, akkor Yamaha.

A motif mai napig hasznalhato csomo mindenre, a montage-ba a Yami beletette amilye volt/van.

Magan a hangmotoron, de hulye szo ez... sound-engine. Na azon lenne mit valtoztatni?

Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2023. 07. 22. at 13:19 írta djuice:

Pl. hogy ne kelljen preseteket programozni n+1 layeren hülye menükkel, hanem a zenész egyéniségeit tanulmányozva az AI motor alakítaná mindenkinek egyénire a hangszere hangzását, természetesen interaktív módon, beavatkozási ponttal. Mondjuk olyat is szívesen látnék már featureként, mint a zenelejátszók 5 csillagos rangsorolási metódusa. Az AI meg látná belőle, hogy épp milyen irányba változtassa a hangzást, komplexitást, milyen a hangulatunk. A hangszer meg letisztulna tőle, s nem lenne 8888 hülye semmire se való hangszín amibe csak botorkál mindenki, hasonló számú gagyi arpeggioval. ;) 

Adott kategórián belül soundot generálni a Roland MC-707 és az MC-101 már tud, viszonylag tűrhető módon. Ahhoz amit te szeretnél viszont rengeteg interakció kellene a zenésztől, hogy tényleg használható legyen, mert az AI csak rengeteg adattal müködik. Ha egy hobbizenészről beszélünk akkor valószínűleg sose készülne el annyi patch amennyi elég ahhoz, hogy tényleg a zenészhez illeszkedjen a hangszer. Ennél sokkal hasznosabb lenne ezeknek a mammutcégeknek felvenni pár UX designert és olyan felületeket készíteni, amikkel szeretnek dolgozni az emberek. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 perccel ezelőtt írta cursortoxyz:

... mert az AI csak rengeteg adattal müködik. ...

Nem utolso sorban ember generalta adattal. Sot igazabol csak olyan adattal. Szoval nagyszeru masolo/plagizalo.

Illetve "random"-bol iteralva szukulo modon rakozelithet feedback alapjan.

De akkor majd megerkezunk a Galaxis Utikalauz Nutri-Mat-jahoz. Majd kikop valami masolatot, ami majdnem, de nem egeszen kulonbozik a teatol.

:D

Es meg moralis kerdesek is felmerulnek. Az a hangszin mennyire a tied, amit egy AI csinalt? Es az a dal? Es az a ... ? Ezek persze az onerzeten kivul meg jogilag is ertelmezheto kerdesek.

Szerk.: kicsit tovabbmegyek. Azok az emberek, akiktol tanulhat az AI, tudtak/tudjak kezelni a szarjukat, es meg tehetsegesek is voltak/vannak (valamennyire). Szoval nem atallott nekik megtanulni szornyen korulmenyes hangszerek programozasat, vagy hasznaltak presetet, amit olyanok csinaltak, akik abbol eltek, hogy olyanokat csinaltak, es barmi AI csak ebbol a pool-bol tud tanulni, vagy hat vegulis lehet voice command hogy ne kelljen neked szaroznod, es bediktalod a patchet, de ja, ne. Mondanam.

De ugyis lesz. Ugyis van. Hacsacsa! :)

Szerkesztette DutchFlowers
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta idioty:

Nekem mindig is az volt az érzésem, hogy a hobbisták vegyék meg a MODX-et (mint én is), és aki komolyabb munkára vágyik, az vegye meg a Montage-t. De persze ettől függetlenül megértem a problémádat.

Ez is egy érdekes kérdés lehet, hogy mi a hobbista és a komolyabb munka közt a különbség hangszer és hangszer között? Hiszen szerintem a Montage-ból és a MODX-ből is pont ugyanazt hozná ki egy hobbista is és a komolyabb munkára vágyó is, amire ő maga képes. A hangzásban és a bevitelben nincs különbség, legfeljebb a Montage prémium köpenyben van, de azzal sem csinálnék komolyabb zenét, és abban is ugyanattól az Ui-tól kapnék idegbajt... no meg attól, hogy nem 300 ezerbe' van, hanem 1,2 millióba' :)

Számomra hobbistaként a gyerek és a család mellett még hatékonyabban kell kihasználnom a szabadidőmet, mert van naponta mondjuk 40-50 percem zenélni és nem 8-10 órát ülök a stúdióban. Ha az a 40-50 perc az touch screen dadogásával telik, akkor a hobbimból ki van irtva az öröm forrása, amiért tulajdonképpen csinálom az egészet :)

Egy ROLAND Juno DS-el százszor jobban boldogulok, pedig abban hol van ez az űrtechnológia... :) De hogy márkánál maradjak, a Yamaha MOXF-el is százszor gyorsabban lehetett alkotni, illetve máig van a Juno DS mellett egy YAMAHA MX61-em is, mert a Yamahát amúgy szeretem(ném).

De az érintőkijelző is lehet hatékony, csak tényleg, érje már el legalább egy androidos telefon szenzitivitását.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta DutchFlowers:

Kivancsisagbol: erzi valaki ugy, hogy magan a hangmotoron kene valamit fejleszteniuk?

Ez a kerdes amugy all a Roland-ra is meg a Korg-ra is.

Jó kérdés. Az említett Roland, Korg, Yamaha hangszerek közül az én megítélésemben épp a Yamaha áll a legjobb pozícióban a PCM engine terén. Nálam a ROLAND a második és a KORG az utolsó a sorban.

Ha a Yamaha fejlesztésére gondolok, akkor azt tudnám elképzelni, amit a ROLAND is megugrott a Zen-Core-al, hogy bele van gondolva a PCM motorba a SuperNatural Synth virtuál analóg hangmotor is, tehát elég összetett, hibrid gondolkodást meg lehet benne valósítani... Csak a Zen-Core még nem volt elég bátor, például maradtak a 4 Tone-nál, ami az elmúlt 20 évben is jellemezte a hangmotorjukat... szóval kitaláltak valami frankót, de nem álmodtak belőle elég nagyot... talán a kompatibilitás miatt, hogy a szép lassan kialakuló ökoszisztémát hosszú távon üzemeltetni lehessen... csak így meg nem fog fejlődni.

Szal' visszatérve a Yamahára, baromira dukálna, ha végre ők is belegondolnák a PCM szintibe az AN és a VL bővítőket és akkor elérnék azt a szintet, amit már több mint 20 éve az EX5/7 tudtak. Egye-fene, hagyják benne az FM-et is, és nagy duzzogva kibékülök az érintőkijelzővel is, csak legyen már annyira gördülékeny, mint a 30 ezer forintos Alcatel telefonom :)

Amúgy ha csak a PCM engine-t nézzük, én Yamaha párti vagyok, az MX61-et is szerelemből tartom. Meg azért, mert jó és praktikus zenekarba hordani.

Viszont a Juno DS meg azért van a stúdió asztalban, mert hatalmas az XV-5080 örökség ami benne van, plusz a betölthető EXP pack-ek, aztán ott a sample PAD is, vagy a hangszeren billentyűzetre kiosztható WAV, amiből ha komolyabbat akarok, akkor bekapcsolom a laptopot és multisamplét is összeállíthatok a hangszeren, vagy az AUDIO playerrel lejátszhatom rajta a Backing Track-et is miközben azt csinálok a 16 timbrállal, amit akarok, és mindehhez pedig nem pálcikán hajló billentyűk társulnak, a fizikai gombokon pedig izommemóriából baromi gyorsan lehet haladni... például hangszín szerkesztéshez nem kapcsolok be PC editort, mert a hangszeren gyorsabb vagyok, mint egérrel eltalálni kis tekerentyűket, meg a pontos értékeket. Ezek egyike sem volt meg a MODX-ben például.

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 órája írta Koródi Csaba:

nincsenek is nagy igényeim, csak hogy helyreállítsák az egyszer már jól működő 10-15 évvel ezelőtti állapotokat

Netán másolva a Nord Staget a CP meg YC sorozatuk után majd itt is kitolnak egy szegmens kijelzős csúcs cuccot, amit lehet tekergetni 2 milkóért. :) 

Link to comment
Share on other sites

2 órája írta Koródi Csaba:

család mellett még hatékonyabban kell kihasználnom a szabadidőmet, mert van naponta mondjuk 40-50 percem zenélni és nem 8-10 órát ülök a stúdióban

Ez azért fejlődés ahhoz képest, mikor 4-5 perce sincs már az embernek ilyesmire!

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta cursortoxyz:

Ahhoz amit te szeretnél viszont rengeteg interakció kellene a zenésztől, hogy tényleg használható legyen, mert az AI csak rengeteg adattal müködik.

Hát nyilván nem úgy gondolom, hogy kitalál mindent a hangszer helyettünk, de a sok fos menüben matatást és egyebeket én mindig utáltam ezekben, akkor is, mikor 2x16 karakeres kis lcd csíkokon kellett matatni, meg akkor is, mikor a Korg M3-am touch screenjén a Karma funkció paraméter erdőiből azt se láttam mit miért csinálok.

De ha azt kérdezed, egy üres szintiből hogy csinálna nekem az AI hangokat, hát mondjuk az üres samplerből anno hogy épített bárki fel bármit?
Az adatbankhoz meg több út vezet dolgozni belőle. Nyilván olyan soundokat nem kell kitalálni, mint egy zongora, az van úgy ahogy kell vagy felhőből letöltve amit igényelsz. A random szintis pesetek meg egy generatív üzemmódban, folyamatosan változóan lehetnének akár kiinduló vázlatszerű hangzások további megmunkáláshoz, interaktívan vagy egy ilyen 5 csillagos pontozással, hogy neked épp abban a fázisban mennyire tetszik amit hallassz és ezt több lépcsőben ugyanúgy tovább pontozhatóan újra meg újra kontrollálhatnád, menthetnéd akármelyik ponton. Tulképp a szokásaid kiismerve idővel, fokozatosan, az AI csavargatna helyetted 1000 paramétert, mint amit mondjuk egy Moogon is magának csinálna bárki, csak itt pl. nem 2-3 osc-vel. De volna 4-5 poti stb. amivel azért irányban finomhangolhatnád a generatív változást, netán egy szenzoros sapka, fejpánt, szemüveg, bármi, meg az 5 star rank funkció és ilyenek.

Ha nézem most a Montaget, ott a super knob, 8 poti, scene kapcsoló stb. de mindenhez hozzá kell rendelnem adatokat, összedrótoznom az egymásra hatást, összegyomlálni 100 féle arpeggiot, na ezt csinálhatná helyettem már az AI is, én meg csak mondanám neki, hogy ez most jó vagy nem jó. Mint akár egy AI képalkotásnál is, hogy ez legyen a téma, de menet közben meghatározhatom, hogy mi jó vagy szép és min módosítsunk, csak nem 1000 paraméterrel, hanem 4-5-6-al max! (Egy tud. könyvben olvastam egyszer, az univerzum olyan felépítésű, ill. természetű vagy kódolású a kutatásaink szerint, hogy 6 kezdőfeltételt megadva, a rendszer önmagát felépíti és beállítja minden paraméterét és fizikai törvényét, az atomok kialakításától a galaxisok szerkezetéig. Talán a húrelméletben hivatkoztak erre…)
Na, egyszerűbb megközelítésben vmi ilyesmit várnék el egy AI vezérelte szintiből is. És egyébként vigyázzunk, mert a jelenlegi AI még csak adat kiválogató “mechanizmus” irányított tanítással, de még nincs öntudat benne, hogy akár olyan dolgot közöljön magától, amit eddig senki nem hallott. Pl. hiába kérdezik meg tőle, hogy tudna-e tervezni olyan járművet, ami eddig nem felfedezett módon, minden mástól eltérő formában és működéssel, egyszerűbben, olcsóbban és hatékonyabban volna létrehozható, erre ma még nem képes. De hangzástervezésben ilyen korlátjai már most sem lennének, max a számítási kapacitása. Viszont ide már pl. egy Playstation engine évekkel ezelőtt állítólag olyan komoly kapacitásra volt képes, amire tudományos számítások és modellezések terén is elgondolkodtatott kutatókat, hogy érdemes lehetne alkalmazni. Úgyhogy szinte ez sem szűk keresztmetszet ma már. No de még azt nézik adott helyen, hogy egy 1 dolláros DIN midi aljzattal hogy kéne spórolni, addig kár is álmodoznunk! :D 

Link to comment
Share on other sites

4 órája írta Koródi Csaba:

amit már több mint 20 éve az EX5/7 tudtak

Sokáig vágytam én az EX5-re, nem rég is még gondolkodtatott pár éve! Anno, ha nem a Trinity Prot sikerül megvennünk, a 98-ban megjelent EX-ek, amiből még rack is volt, talán az abszolút versenytársa lett volna a Korgnak. Csak hát menőbbék meg 99-ben megint elpicsázták a piacot a Tritonnal, meg a polifónikus MOSS boarddal, aminek a magját a Yamitól licenszelték, aztán jobbat csináltak belőle, több fizikai modellel. :) Na meg jöttek tán az MS2000-el is utána, ami a Yamaha AN-re vert rá megint, ha jól emléxem.

Ma meg azt hallom, hogy a Montage 50x gyorsabb CPU-ja annyira csúcson jár, hogy azért nem lehet fejleszteni tovább rá. :blink:  Ergo, mint az EX-ek is, hogy a belső mindenféle szintézis enginejei baromira be tudták ám korlátozni a hangszert, ha sok mindent akart az ember még a PCM-el kombinálni. Asszem a plugin kártyákra is kihatott (amik önálló enginnel voltak amúgy), hogy nem lehetett ezt is meg még azt is egyszerre kombinálni, nem bírta volna a főhardver meg az effekt rendszere. Így aztán ma inkább már nem kéne jó kis koros vasdarabként.

Úgyhogy vmit most már gurítaniuk kéne végre! De fejleszthetnének ipadre a Gadget mintájára is és egy dokkolóval, minőségibb keyboardon pont elég szenzitív válaszidőt kapna a zenész is velük. iArról nem beszélve, hogy az ipad érintőfelülete ma 8 ujjat érzékel ha jól tudom, és képes velocityt is generálni a leért ujjpárnáink elterülési felületváltozásából. Hoppá! ;) (+ pár kontroll lehetőség)

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 órája írta djuice:

Ez azért fejlődés ahhoz képest, mikor 4-5 perce sincs már az embernek ilyesmire!

A 40-50 percet nagy átlagban írtam, mert van amikor csak 5-10 percem van, és van amikor másfél óra. De lényeg a lényeg, ha már a 4-5 percet említetted, a MODX touch screen-en ennyi idő alatt akkor is kihívás előválasztani a megfelelő Performance-ot, ha tudom hogy mit keressek, mert vagy 16-osával lapozgatok, vagy ha karakterpontosan tudom a nevét, akkor be kell pötyögnöm a keresőbe, amin 50% az esély hogy sikerül elsőre, mert a lassú kijelző miatt nem ír be karaktert és ismételni kell, vagy visszatörölni.

De ezek csak az én preferenciáim... biztosan vannak sokan, akik nem értenek egyet velem, akiket ez nem zavar, vagy nem olyan forróvérűek mint én... eleve nem olyan vehemenciával kezelik a hangszert mint én, és biztosan sokan alkalmasak arra, hogy egy MODX-el békésen el-chill-ezgessenek hobbiból... Apropó, ha nem alkotok épp, akkor én is csak chill-ezgetek valamelyik kütyümmel, szóval ilyen is van. Viszont ha valamit létre akarok hozni, olykor annyi időm van gyorsan felcsapkodni egy basszus vagy zongora témát, amíg a feleségem elviszi a gyereket lezuhanyozni, ehhez pedig egy "azonnali" gép kell.

 

7 órája írta djuice:

az EX-ek is, hogy a belső mindenféle szintézis enginejei baromira be tudták ám korlátozni a hangszert, ha sok mindent akart az ember még a PCM-el kombinálni. Asszem a plugin kártyákra is kihatott (amik önálló enginnel voltak amúgy), hogy nem lehetett ezt is meg még azt is egyszerre kombinálni, nem bírta volna a főhardver meg az effekt rendszere. Így aztán ma inkább már nem kéne jó kis koros vasdarabként.

Na, pont ezért lenne nagyon aktuális ezt a dolgot megvalósítani a mai erőforrásokkal, a mai fícsőrökkel, olyan eszközben, ami tényleg bírja is a munkát.

A KORG mikor is tette bele a KRONOS-ba a 9 Engine-t? 2011-ben, 12 éve. A YAMAHA-nak csak meg kéne már ugrania így 2023-ban... És akkor lenne igazán tökös a Yamaha, ha nem egy számítógépet tenne bele erre a célra mint a KRONOS, hanem valódi vasakat, mint anno a Plug kártyáik. Persze, ha mindez megtörténne, úgysem lenne rá pénzem, szóval csak filózgatok, de én személy szerint egy megszüntetett MONTAGE után ilyen léptékű fejlődést várnék.

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

8 órája írta djuice:

Úgyhogy szinte ez sem szűk keresztmetszet ma már. No de még azt nézik adott helyen, hogy egy 1 dolláros DIN midi aljzattal hogy kéne spórolni, addig kár is álmodoznunk! :D 

Persze, elmeleti szinten abszolut megvalosithato amit irsz, igazabol AI sem kell hozza, ez egy sima genetikus algoritmusnak tunik (mint a Synplant) de ha 1000 parametert nem sikerul jol kezelhetoen elhelyezniuk egy interfacen, akkor nem fogjak tudni azt az 1000-et 5-re leredukalni ugy, hogy lefedje a felhasznalasi teruleteket. :) 

Link to comment
Share on other sites

Hogy az Ai-ra is reagáljak (bár ez pont nem Yamaha Montage specifikus kérdés, hanem egy igen általános utópia a szintik fejlődésében), szerintem elképzelhető, hogy már használják valamilyen formáját, hiszen nagyon sok Preset kerül egy-egy hangszerbe. Ha ez a terület kikerül a lakosság számára is használható formában, az biztosan a számítástechnikában fog először megvalósulni... És talán ott is marad... még ha lesz is köze a vas szintikhez, feltételezem, hogy számítógépes managerről lenne szó, amivel aztán a hangszerre tölthetjük a kiokoskodott hangszíneket.

Személy szerint ha nekem elkezdene a hangszer okoskodni, meg helyettem kitalálni hogy mit akarok, kib.sznám a pi.ába :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1
  • Haha 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ekkor: 2023. 07. 25. at 8:58 írta Koródi Csaba:

Személy szerint ha nekem elkezdene a hangszer okoskodni, meg helyettem kitalálni hogy mit akarok, kib.sznám a pi.ába

Ööö… és az nem baj, ha “egy” hangszergyártó okoskodik helyetted milyen hangszert tudj egyáltalán választani a palettáról? Vagy hogy te mára szinte csak olyan billentyűzetet használhass, ami 20-25 éve még kritikán alulinak számított volna és akkor eladhatatlan lett volna? Vagy hogy mára kiokoskodják neked, hogy nincs is valójában szükséged többé DIN MIDI csatlakozóra?
Vagy az nem helyetted okoskodás, mikor 5000 hangszínt meg 10000 arpeggiot odatolnak vele, amiből az 1%-át sem tudod majd kihasználni és állhatsz neki egy Montage bonyolultságú hangszert megszelídíteni és testreszabni?

Na ezért volna jó egy valóban intelligens algoritmus alapján működő hangszer, amivel ha úgy tetszik és belegondolsz, egy egyéni sound designer segítséged lenne éjjel nappal, amikor akarod! Kevesebbet kellene pl. menüket nyomkodni és teljesen egyedi hangzással rendelkezhetne bárki hangszere. Sztem ezeket az innovációkat absz. nem látod meg benne, de ha megnézed, 30 éve egykaptafa preset player hangszerek telítik a piacot. Ezen kéne változtatni! Ez volt a kérdés fentebb, milyen innovációt képzelnénk ma egy hangszerbe…
Persze lehet tovább tolni ezt a vonalat (valameddig), hogy nem kell ide semmi új deal, mikor már a Chio chipshez is vmi “cool” analóg utánzatot csomagolnak majd, meg jöhet a fél millió presetes PCM workstation is ugyanígy még, csak kit fog ez a trend még érdekelni 5-10 évig netán? (Mert engem már most sem…) És mit mondott Silk a Yamaha MOX-ok megjelenésekor 10 éve is már? Hogy kb. inkább elővenne egy Korg M1-et, mert még az szólt vhogy, de ezeknek az új “vasaknak” már semmi értelme így, hogy nincs bennük fejlődés, csak 500 hangszínnel meg 500MB mintával több. 🙃

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta djuice:

 És mit mondott Silk a Yamaha MOX-ok megjelenésekor 10 éve is már? Hogy kb. inkább elővenne egy Korg M1-et, mert még az szólt vhogy, de ezeknek az új “vasaknak” már semmi értelme így, hogy nincs bennük fejlődés, csak 500 hangszínnel meg 500MB mintával több. 🙃

Azt hiszem a Yamaha MOX pont az elso workstationok kozott volt amik hasznaltak DAW integraciot es USB audiot. :)

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta djuice:

Ööö… és az nem baj, ha “egy” hangszergyártó okoskodik helyetted

Nyugodj meg, attól megnyugszol :)

Ha a gyártó szarját nem veszik, az a gyártó baja. Ha megveszem, az az én bajom, viszont legalább az ÉN döntésem, amit a szolgáltatások és a lehetőségek megismerése után ÉN hozok meg. De ha a hangszer válogatja helyettem a hangszíneket, az a hangszer döntése. Ha mondjuk szombatról vasárnapra megváltozna a hangkészletem, ahogy említettem kib.sznám a p.csába :)

 

2 órája írta djuice:

mikor már a Chio chipshez is vmi “cool” analóg utánzatot csomagolnak majd, meg jöhet a fél millió presetes PCM workstation is

Szép túlzások, ilyet én is tudok: az AI hangszer ha csúnyán fogok le egy mol akkordot, akkor odacsípi az ujjam okulásból. Vagy ha egy saw hullámformából nem szép analóg pad-et csinálok, kiírja hogy "Hülye vagy b.meg!" és csinál helyettem egy olyat, ami szerinte jobb :)

A következő lépés pedig hogy az AI megmondja hogy nem jó az ízlésem és megmondja hogy milyen legyen :) Hisz' ezért válogatja ő a hangszíneket :)

De nem azt írtam hogy ne legyen ilyen. Felőlem legyen, az veszi meg aki akarja. De azért én kib.szhatom a p.csába az enyémet, ha egy ilyen okoskodna helyettem ugye? :)

 

Szerkesztette Koródi Csaba
Link to comment
Share on other sites

2 órája írta cursortoxyz:

Azt hiszem a Yamaha MOX pont az elso workstationok kozott volt amik hasznaltak DAW integraciot es USB audiot.

Tévedsz, mert már az első Motifok is Cubase meg stb. DAW-okat tudtak vezérelni és mLAN interface-el voltak bővíthetők (8 audio out, 2 audio in ha jól emléxem). A MOX csak egyszerűsített mindenben, meg kicsit nőtt a hangminta tár, ahogy írtam is. De pont jó ide példának, hogy 2001-től (classic Motif), 2010-ig (Motif XF), ill. 2014-ig (MOXF) hány bőrt húztak le a szériáról, gyakorlatilag minimális változtatásokkal. :P 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Ha mondjuk szombatról vasárnapra megváltozna a hangkészletem, ahogy említettem kib.sznám a p.csába :)

Ezt azért te se gondolod komolyan, hogy ez így működne! :lol: Meg hát amennyit időzik nálad általában 1-1 hangszer és aztán lelépteted, tulkép arra is kimondhatod, hogy nem tetszett és kib. a p.csába… 🙃 Márpedig az is a te döntésed miatt költözött be hozzád egykor (néha még többször is!)

Szóval nem kissé sántít ez a logika részedről Csabi! Vagy csak szimpla cinizmus. :) 

De inkább a fikázgatás helyett nézzük TE! mit innoválnál ma egy hangszerben? Hmmm?

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta djuice:

Tévedsz, mert már az első Motifok is Cubase meg stb. DAW-okat tudtak vezérelni és mLAN interface-el voltak bővíthetők (8 audio out, 2 audio in ha jól emléxem). A MOX csak egyszerűsített mindenben, meg kicsit nőtt a hangminta tár, ahogy írtam is. De pont jó ide példának, hogy 2001-től (classic Motif), 2010-ig (Motif XF), ill. 2014-ig (MOXF) hány bőrt húztak le a szériáról, gyakorlatilag minimális változtatásokkal. :P 

Oke, de az mLAN nem USB. USB mar akkoriban is volt minden alaplapon, az mLAN bovitoknek meg azert megkertek az arat. :)

(Es ezzel nem vedeni szeretnem a Yamaha-t vagy barmelyik workstation gyartot, mert szamomra ez a szegmens meg az analog klonoknal is unalmasabb/elavultabb)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...