Jump to content
Ménemszól.hu

Yamaha 2023 - októberben mutatják be a Montage utódját…


djuice

Recommended Posts

1 órája írta djuice:

Absz. az! Angolosan: “professional home entertainement keyboard” :) 
De fedélzetileg elég hasonló. (Amúgy a scenekre ugyanúgy arranger funkciókat programoznak le egyesek Montage/MODX-ra is.)

 

 

Igen, a Facebookon nézem a MODX-csoportokban, hogy mekkora vacak zenéket játszanak. Ráadásul sokszor úgy, hogy betöltenek egy wav alapot és ráprüntyögnek valamit, közben meg néha megnyomják valamelyik scene gombot, mintha oda programoztak volna valamit. Tehát ennek az entertainer módinak van azért tömegvonzása.

Link to comment
Share on other sites

1 perce írta djuice:

Azóta nem szivárgott ki több? Vagy feltörölték? :D 

Csak azt elemezgették, amit ti is észrevettetek: hasonlít a Genosra és más márkák arranger keyboardjaira. Félek, hogy elmozdulnak a mulatós irányába.

Valahol írták, hogy az új VA (AN-x) benne lesz, sztem tesznek bele még sample memóriát, de abban nem vagyok biztos, hogy normális seq. kerül bele és sztem az usb sebessége továbbra sem lesz a mai léptékkel elfogadható.

Link to comment
Share on other sites

Amúgy én nem egészen értem. A "kiszivárogtatott kép" alapján miért mozdultak volna el mulatós irányba? Azért, mert a transport gombokat átrakták jobb oldalra? Másrészt nem értem, hogy miért kellene bele sequencer (bár erre amúgy én is mindig vágytam :D). De a kategóriája ennek a hangszernek: szintetizátor és nem workstation. Amúgy a kategóriájában "flagship", de amúgy a Genos az majdhogynem kétszer annyiba kerül, szóval én azt a hangszert mondanám flagshipnek. És az, hogy van benne arranger, attól miért ne lehetne akár zeneírásra használni? :)

Szóval számomra a Montage/Modx egy hangszer, amely (szerintem) nem annyira alkalmas arra, hogy egy teljes számot írjunk meg, hanem az adott számban csak egy hangszer.

Ettől függetlenül egész izgalmasnak néz ki a fénykép alapján az új hangszer. Ha olyan lesz, mint amire gondolok, akkor azonnal vennem kell majd egyet! :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 perccel ezelőtt írta idioty:

egy hangszer, amely (szerintem) nem annyira alkalmas arra, hogy egy teljes számot írjunk meg

A Motifok voltak még utóljára music wokstationök*, a Montage első perctől performance keyboard!

A *workstation fogalmát ugye a Korg M1 vezette be. (Hangszer, ami egyedül alkalmas komponálásra - szinti funkciókkal, multi-timbralitással, seq.el és effektekkel.) Akkoriban nem sűrűn szaladgáltak még a personal computerek, főleg zenekészítésre. Mára pedig egyértelműen a DAW/computer házasítás a fő irány. @Koródi Csaba is pont minap írta nekem, amilyen furcsa hogy régebben óckodott a szgép alkalmazásától és workstation szintik jelentették az alkotó tevékenysége alapját, a zene anyagai mostanra Cubasen készülnek. És abban egyet is értek, hogy egy összetett workst. mindig egy zártabb rendszer lesz egymaga, mint 4-5-6 cuccot együtt használni egy DAW-al.

Szerkesztette djuice
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 órája írta djuice:

@Koródi Csaba is pont minap írta nekem, amilyen furcsa hogy régebben óckodott a szgép alkalmazásától

Hát, meg lettem idézve, mint egy szellem :) De, nem hiszem, hogy egyedi, vagy különleges eset lennék, biztosan mindenkinek megvan a saját története :)

Ami a számítógépet illeti, 2007-ben ugrottam bele a Cubase SX3-ba, amibe azzal "rántottam be" magam, hogy megvettem életem első VST-jét a KORG Legacy programcsomagot. Addig nagyon jól elvoltam úgy, hogy egy darab 16 Part multitimbrális szintit (nem workstationt) meghajtottam Magix Music Studióval, kizárólag MIDI-ről. 2007-től miután kellett a VST-khez a számítási teljesítmény, az AUDIO sávokhoz a stabilitás, meg az egész folyamathoz az USB perifériák, onnantól szétesett minden, jöttek az USB zajok, a laggolás stb. Ez úgy megutáltatta velem a számítógépet, hogy 2009-től 2021-ig kizárólag workstationnal voltam hajlandó alkotni.

Innen eredt az az elvárásom, hogy egy hangszerrel lehessen már mindent megvalósítani. És az a furcsa, hogy az elején tényleg mindegyik workstation alkalmas volt a feladatra, de az idő haladtával valahogy mindig csak romlott a helyzet, csorbult a funkcionalitás, a kezelhetőség pedig egyre körülményesebbé vált, míg elérkeztünk a MONTAGE/MODX-hez, amik flagship létükre már "csak" szintetizátorok. Azt nem tudom, hogy melyik volt előbb, hogy NEM AKARTAK belőlük workstationt csinálni, vagy NEM TUDTAK ezért elnevezték őket szintetizátornak :) Félreértés ne essék, a hangjuk bomba jó, és egy hangszer esetében nyilván ez a legfontosabb szempont.

A számítógép használata pedig mára elkerülhetetlen, én sem tudtam tovább elkerülni minden utálatom ellenére. Szerencsére nálam is helyreállt a béke és lelkinyugalom a számítógéppel kapcsolatban, bőven jól elvagyok azzal a Cubase Ai-val, amit a YAMAHA MX61 szintimhez kaptam. De valahol ez után következett számomra a zavar. Az új YAMAHA szintik (nyilván performance használaton túl) erősen kötődnek a számítógépes környezetben való használathoz, ezen felbuzdulva váltottam MODX-re, és ahhoz képest hogy nem workstation, hanem "csak" szinti és használd számítógéppel együtt, pont ezen a területen lett benne annyi anomália, hogy nehezebben lehet (szerintem) számítógéppel használni, mint egy MOXF-et, vagy az MX61-emet... sőt, tovább megyek, még a 2007 előtti időkben a KORG X5D-vel is könnyebb volt számítógépes integrációt megvalósítani, utána pedig a KORG X50-el meg még könnyebb, annak ellenére, hogy nem workstationok, hanem csak szintik.

Szóval nekem itt sántít kicsit a dolog, hogy oké, ne legyen mindent az egyben hangszer, ne legyen egyedül alkalmas a zene készítésére, használjuk számítógéppel, majd tettek bele olyan anomáliákat, ami épp ezt teszi nehézkessé :)

Most akkor valamelyik terület (live vagy stúdió) vagy így, vagy úgy legyen már jól kimaxolva :)

Nyilván lehet használni szintetizátornak, mindig egy-egy sávot felvenni csak, a legtöbb munkámat ma már így végzem, ehhez képest viszont baromi bonyik, túlontúl összetettek és drágák :) 2023-ban több monotimbrális hangszer van, mint valaha az életben..., na de egy másfél millás MONTAGE-t a 16 timbrál ellenére is használjunk monotimbrálisan? Akkor ahhoz nem veszek már egy ilyen összetett hangszert, hanem inkább visszatértem az MX61-hez, monotimbrálisan használni nem fáj annyira, mint egy MONTAGE-t :)

Szóval nekem valahol itt van a gondom ezzel a MUSIC PRODUCTION SYNTHESIZER kontra MUSIC SYNTHESIZER kérdéskörrel.

Nem tudom hogy ez hogyan kapcsolódik az új MONTAGE-hoz, de azért leírtam :) Azaz mondjuk annyiban talán kapcsolódik, hogy ha jól átgondolják és kiküszöbölik azokat a User Interface-t érintő dolgokat, amik jelenleg szerintem anomáliát jelentenek, akkor mondjuk ki lehet maxolni a számítógépes integrációt, vagy a LIVE használatot :)

Szerkesztette Koródi Csaba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2023. 08. 17. at 11:37 írta Koródi Csaba:

Most már arra is kíváncsi lennék, hogy egyáltalán hányan vagytok, akik kitartottak(anak) a MODX vagy MONTAGE mellett?

MODX8-am volt. Leginkább rossz élményeim voltak vele:

 

- sorjás pitch és modulációs kerék

- hamar kilötyögősödő potik

- elképesztően kemény mikrokapcsolók (grr)

- a touchscreen úgy egészében

- ergonómiát nélkülöző, lomha GUI

- idővel zörgővé váló mechanika

- lebutított sequencer, ami igazából alkalmatlan volt dalírásra (sokszor a 2. sávnál elfogytak a partok a kövér performanceok miatt)

- a konverterei gyengék. Az analóg inputra beküldött Nordnak elment a fénye, a beimportált .wav a kimeneteken szintén szörnyű elváltozásról tett tanúbizonyosságot (ugyanez a .wav Kontaktból és Nordból bajtalanul szólt).

- a zongora hangszín maga

 

A touchscreent alapból nem kedvelem, de adtam egy esélyt neki. Ugyanazt éreztem, mint a Tritonnál: küzdenem kellett azért, hogy azt csinálja a hangszer, amit szeretnék. Konkrétan visszafogott a tempómban.

A zongora hangszínt már a demók alapján leírtam, élőben elő is jött minden baja. A gyári letölthető Bösendorfer és Chick Corea mintáknál nem éreztem, hogy a méretük ellenére jobban szólnának, mint a gép belső mintái. A Bösendorfernél úgy emlékszem, a felső velocity tartományt teljesen kihagyták (vagy nagyon nem úgy szólt, mint kellett volna).

 

A végén már csak hangmodulként üzemelt nálam, úgyhogy eladtam és egy MOTIF XS lett helyette.

Nincs bosszantó touchscreen, a GUI teljesen érthető és használható (mégha lomha is, de végül mindig utolér), a sequencere pedig kifinomult (dedikált gomb minden tracknek és patternnek, kezes transport gombok!).  

 

Szerkesztette pgyalog
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

50 perccel ezelőtt írta pgyalog:

A végén már csak hangmodulként üzemelt nálam, úgyhogy eladtam és egy MOTIF XS lett helyette.

Köszönöm a részletes összefoglalódat! Konkrétan mindent leírtál, amit én is átéltem. Ezek szerint tényleg nem csak az én készülékemben lehet a hiba :) Pedig eskü YAMAHA fan vagyok :)  De már én is visszafelé tekintek a Motif korszakba.

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta pgyalog:

konverterei gyengék

Na, pedig pont a Motifoknál jelzett ilyen problémákra írta a gyár azt, hogy állítólag minőségibb konverterekkel szerelték a Montagetól a hangszereiket. :) 
Én anno az MO8-am és egy MOX6 fej-fej mellett próbája során láttam, hogy ua. nevű presetek erőtlenebbül, fátyolosan szóltak a MOX-ból. De a Motif XF-nél is éreztem hasonlót, hogy ott meg konkrétan a fülesemet full hangerőállás +még 6dB gain emelés mellett (utility menüben), alig tudta meghajtani (32 ohm). Ue. egy Korgon fél hangerőnél már elég bruti jelszintet produkált.

1 órával ezelőtt írta pgyalog:

sokszor a 2. sávnál elfogytak a partok a kövér performanceok miatt

És erre mondja Csabi, hogy pl. egy 3 partos basszus is felesleges sávokat visz el, hisz ott lenne a 8 layeres struktúra / Voice esetén is hozzá, ami nincs kihasználva. Magyarul fércmű vagy a hangszín írónak fingja se volt a hangszer felépítéséről. Talán a dolgot magyarázhatja, hogy régen 200 hangszínt volt idő, szakértelem megírni, ami most jóval munkásabb egy mai hangszernél 2-3 ezer preset kifaragni.

Egy haveromnak is van amúgy Motif XS-e. Igaz ő már Linux alapon működik (https://download.yamaha.com/sourcecodes/synth/), de valóban hallani hogy másképp muzsikálnak, élőbbek, frissebbek a hangzásai, főleg hogy neki digitálisan, mLAN-on jönnek ki egy Motu 2496-ba a hangjai. :) 

Szerkesztette djuice
Link to comment
Share on other sites

10 perccel ezelőtt írta djuice:

Na, pedig pont a Motifoknál jelzett ilyen problémákra írta a gyár azt, hogy állítólag minőségibb konverterekkel szerelték a Montagetól a hangszereiket.

Itt azért még benne lehet a pakliban, hogy a MODX nem olyan konvertereket kapott mint a MONTAGE. Ráadásul még bele is fér, hogy a drágább MONTAGE mégiscsak drágábban szóljon. De sajnos a hangszínstruktúrán és a GUI-n nem segít az árkülönbség, mert az azonos a kettőben.

Link to comment
Share on other sites

Nem néztem a blokkdiagram taglalja-e, elvileg az SM doksi alkatrészlistát is tartalmaz, de itt meg pont erről szólnak, hogy a PAC legalább olyan fontos, mint a DAC.

http://sandsoftwaresound.net/yamaha-montage-quick-thoughts/

Pure Analog Circuit (PAC)

PAC seems to be the least understood and appreciated feature. Essentially, Yamaha paid careful attention to the design of the post-DAC circuitry. Here is a quote from the PAC developers:

During the development of the MONTAGE hardware we focused on improving the performance of the audio output circuitry. We devoted a great deal of time and effort to its design, seeking advice from a variety of people as we built prototypes and conducted audio tests in a repeating cycle that let us establish the direction we wanted to take. The resulting circuitry delivers more natural harmonic content and a greater clarity in the mid- to high- frequencies, allowing us to realize a distinctively crisp, clear tone. Reviewing the pattern used on the printed circuit board produced enhancements that led to a better signal-to noise ratio, which, in combination with the low noise connections from the MONTAGE (made possible with a TRS balanced audio output circuit) improves the sound conveyed to the listener still more.

PAC demonstrates considerable attention to detail and analog audio quality.

The PAC engineers in the developer interviews mentioned that the “analog power supply for the DAC was the real key to the sound quality.” A clean signal begins with clean power. From the quote above, they carefully designed and analyzed the signal traces (wires) on the printed circuit board to eliminate stray signal effects like crosstalk. The engineers also specified high-grade capacitors (“condensers.”) This is old school engieering!

I’ve heard and seen a lot of schmutz at the outputs of various keyboards. Manufacturers, you know who you are. Higher-end Yamaha products are dead quiet. (PSR-E443 needs help, tho’.) I hope Yamaha keeps an eye on its suppliers, especially if they contract with China. Vendors get tempted to replace high-grade components with cheaper components of dubious quality. Apple got burned this way with the first batch of iMac G5s. Vigilance.

Link to comment
Share on other sites

14 órája írta djuice:

Nem néztem a blokkdiagram taglalja-e, elvileg az SM doksi alkatrészlistát is tartalmaz, de itt meg pont erről szólnak, hogy a PAC legalább olyan fontos, mint a DAC.

http://sandsoftwaresound.net/yamaha-montage-quick-thoughts/

Pure Analog Circuit (PAC)

PAC seems to be the least understood and appreciated feature. Essentially, Yamaha paid careful attention to the design of the post-DAC circuitry. Here is a quote from the PAC developers:

During the development of the MONTAGE hardware we focused on improving the performance of the audio output circuitry. We devoted a great deal of time and effort to its design, seeking advice from a variety of people as we built prototypes and conducted audio tests in a repeating cycle that let us establish the direction we wanted to take. The resulting circuitry delivers more natural harmonic content and a greater clarity in the mid- to high- frequencies, allowing us to realize a distinctively crisp, clear tone. Reviewing the pattern used on the printed circuit board produced enhancements that led to a better signal-to noise ratio, which, in combination with the low noise connections from the MONTAGE (made possible with a TRS balanced audio output circuit) improves the sound conveyed to the listener still more.

PAC demonstrates considerable attention to detail and analog audio quality.

The PAC engineers in the developer interviews mentioned that the “analog power supply for the DAC was the real key to the sound quality.” A clean signal begins with clean power. From the quote above, they carefully designed and analyzed the signal traces (wires) on the printed circuit board to eliminate stray signal effects like crosstalk. The engineers also specified high-grade capacitors (“condensers.”) This is old school engieering!

I’ve heard and seen a lot of schmutz at the outputs of various keyboards. Manufacturers, you know who you are. Higher-end Yamaha products are dead quiet. (PSR-E443 needs help, tho’.) I hope Yamaha keeps an eye on its suppliers, especially if they contract with China. Vendors get tempted to replace high-grade components with cheaper components of dubious quality. Apple got burned this way with the first batch of iMac G5s. Vigilance.

Igen, a konverter csak a jelút egy komponense, utána még el lehet rontani ha rosszul van megtervezve az áramkör vagy valami kevésbé jó minöségü alkatrészen is keresztül megy a jel. Pl. ha egy analóg szintetizát jelútjába digitális insert effektet raknak send helyett, akkor van egy teljesen felesleges AD/DA konverzió elég komoly jelveszteséggel.

Mondjuk számomra ez a PAC ilyen marketing bullshitnek tünik, a többi gyártó azért nem villog ilyesmivel, mert annyira alap a NYÁK tervezésnél. Kb mintha egy étteremnél kiemelnéd, hogy ez aztán nagyon komoly hely, a szakácsok kezet mosnak/kesztyüben dolgoznak. :)

Link to comment
Share on other sites

5 órája írta cursortoxyz:

Igen, a konverter csak a jelút egy komponense, utána még el lehet rontani ha rosszul van megtervezve az áramkör vagy valami kevésbé jó minöségü alkatrészen is keresztül megy a jel. Pl. ha egy analóg szintetizát jelútjába digitális insert effektet raknak send helyett, akkor van egy teljesen felesleges AD/DA konverzió elég komoly jelveszteséggel.

Mondjuk számomra ez a PAC ilyen marketing bullshitnek tünik, a többi gyártó azért nem villog ilyesmivel, mert annyira alap a NYÁK tervezésnél. Kb mintha egy étteremnél kiemelnéd, hogy ez aztán nagyon komoly hely, a szakácsok kezet mosnak/kesztyüben dolgoznak. :)

Inkabb, mintha: ez egy jo etterem, mert mindig friss, helybeli, kezmuves, szezonalis alapanyagokkal foznek.

Jofajta digi effektet amugy lehet am rakni analog jelutba, pont a hetvegen szorakoztam az uj Boss RE-202-esemmel, es rohadtul analog maradt a szintim hangja, mind a Grandmother mind a Behri MS-1.. Az AD/DA konverziot megfelelo konverterek eseten, es manapsag gyakorlatilag mind az, nem szabad hogy meghalld. Persze, ha valami ratyi, ditherelo, vagy masmodon pregnans digit effektrol van szo, akkor vegulis akarmi, de csak az AD/DA konverziotol felni nem kell manapsag. 44/24 folott.

Link to comment
Share on other sites

57 perccel ezelőtt írta DutchFlowers:

Inkabb, mintha: ez egy jo etterem, mert mindig friss, helybeli, kezmuves, szezonalis alapanyagokkal foznek.

Jofajta digi effektet amugy lehet am rakni analog jelutba, pont a hetvegen szorakoztam az uj Boss RE-202-esemmel, es rohadtul analog maradt a szintim hangja, mind a Grandmother mind a Behri MS-1.. Az AD/DA konverziot megfelelo konverterek eseten, es manapsag gyakorlatilag mind az, nem szabad hogy meghalld. Persze, ha valami ratyi, ditherelo, vagy masmodon pregnans digit effektrol van szo, akkor vegulis akarmi, de csak az AD/DA konverziotol felni nem kell manapsag. 44/24 folott.

Teljesen igazad van, nem a hallhatosag lesz a problema. A hang analog marad, de a folytonos jelbol kvantalt diszkret jel lesz, ami sample manipulacional pl sound design soran "problema" lehet. 48khz onmagaban ugye boven eleg, de ha az ember manipulalni is akarja a samplet kesobb, akkor erdemesebb magasabb sample rateel dolgozni. Send eseten ez nem akkora problema, mert csak az effektezett resz megy at az AD/DA konverzion. :) 

 

Link to comment
Share on other sites

12 órája írta cursortoxyz:

Teljesen igazad van, nem a hallhatosag lesz a problema. A hang analog marad, de a folytonos jelbol kvantalt diszkret jel lesz, ami sample manipulacional pl sound design soran "problema" lehet. 48khz onmagaban ugye boven eleg, de ha az ember manipulalni is akarja a samplet kesobb, akkor erdemesebb magasabb sample rateel dolgozni. Send eseten ez nem akkora problema, mert csak az effektezett resz megy at az AD/DA konverzion. :) 

 

Ugy ertem az olvasottakat, hogy ket dologrol irsz egyszerre, de lehet rosszul olvasom.

1. Ami sample-t manipulalni akarsz, az persze, legyen olyan frekin, ahogyan akarod, de

2. ha a felveteli lancba beteszel egy (normalis) AD/DA konverziot, tokeletesen ugyanazt kapod, mintha nem lett volna benne plusz AD/DA, mert a DAC diszkret jelekbol folytonos jelet allit elo.

Lehetne ervelni, hogy a bitmelyseg lepcsozetessege tetten erheto a DAC mogott, de az 16 biten is kb -90 dB-nel jelentkezik, az analog szintik mindegyike zajosabb annal, szoval az meg elveszik a zajban. Alapzajt (dither) meg egyebkent is szokas/illik a DAC jelebe keverni pontosan ennek elfedesere.

Meg azt tudom elkepzelni, hogy specko felszerelessel pl ultrahangot veszel fel, hogy kesobb manipulald pl a sample lassitasaval, es olyankor igen, az extra AD/DA konverzio Nyquist frekije savkorlatot fog jelenteni, tehat pl 48kHz-es extra AD/DA utan a 24kHz folotti resz megy a levesbe. Tehat ha van olyan hangforrasod, ami kiad 30kHz-et, es neked felszerelesed, amivel azt rogziteni tudod, es azt akarnad lassitgatni felvetel utan, akkor tenyleg ne legyen elotte 60kHz-nel alacsonyabb frekis AD/DA konverzio.

Szoval az 1. pontban igazad van, a 2. pontban viszont csak nagyon szelsoseges esetekben, amilyenek -elismerem- vannak.

Altalanos, zenei felhasznalasban ne ez hatarozza meg, hogy mit teszel insert-re es mit send-re. ;)

Szerkesztette DutchFlowers
Link to comment
Share on other sites

Ekkor: 2023. 09. 12. at 15:23 írta Koródi Csaba:

Itt azért még benne lehet a pakliban, hogy a MODX nem olyan konvertereket kapott mint a MONTAGE. Ráadásul még bele is fér, hogy a drágább MONTAGE mégiscsak drágábban szóljon. De sajnos a hangszínstruktúrán és a GUI-n nem segít az árkülönbség, mert az azonos a kettőben.

A Montage-nak több gombja van, az közel a Motif sebességével használható. Nekem a használati sebességnél nagyobb bajom van az USB sebességével.

Link to comment
Share on other sites

11 órája írta DutchFlowers:

Ugy ertem az olvasottakat, hogy ket dologrol irsz egyszerre, de lehet rosszul olvasom.

1. Ami sample-t manipulalni akarsz, az persze, legyen olyan frekin, ahogyan akarod, de

2. ha a felveteli lancba beteszel egy (normalis) AD/DA konverziot, tokeletesen ugyanazt kapod, mintha nem lett volna benne plusz AD/DA, mert a DAC diszkret jelekbol folytonos jelet allit elo.

Lehetne ervelni, hogy a bitmelyseg lepcsozetessege tetten erheto a DAC mogott, de az 16 biten is kb -90 dB-nel jelentkezik, az analog szintik mindegyike zajosabb annal, szoval az meg elveszik a zajban. Alapzajt (dither) meg egyebkent is szokas/illik a DAC jelebe keverni pontosan ennek elfedesere.

Meg azt tudom elkepzelni, hogy specko felszerelessel pl ultrahangot veszel fel, hogy kesobb manipulald pl a sample lassitasaval, es olyankor igen, az extra AD/DA konverzio Nyquist frekije savkorlatot fog jelenteni, tehat pl 48kHz-es extra AD/DA utan a 24kHz folotti resz megy a levesbe. Tehat ha van olyan hangforrasod, ami kiad 30kHz-et, es neked felszerelesed, amivel azt rogziteni tudod, es azt akarnad lassitgatni felvetel utan, akkor tenyleg ne legyen elotte 60kHz-nel alacsonyabb frekis AD/DA konverzio.

Szoval az 1. pontban igazad van, a 2. pontban viszont csak nagyon szelsoseges esetekben, amilyenek -elismerem- vannak.

Altalanos, zenei felhasznalasban ne ez hatarozza meg, hogy mit teszel insert-re es mit send-re. ;)

Az AD konverzio soran ugye kb fix gyakorisaggal vesz mintat az analog jelbol a konverter. Ezt a jelet hiaba konvertalod vissza DA konverzioval, ket mintavetel kozti informacio elveszik igy a visszajatszott jeled bar analog lesz, de igazabol kevesebb informaciot fog tartalmazni, mint az eredeti jel. Nyilvan ott van a Nyquist theorem, de ugye ez egy elmeleti modell, nem szamol a mintavetelezes soran letrejott hibakkal pl clock jitter miatt. De abban abszolut igazad van, hogy ha azonos sample raten azonos sebesseggel jatsszuk vissza a felvett jelet, akkor elhanyagolhato a hatasa.

Ertem, hogy miert mondod, de szerintem a sample manipulacio meg boven altalanos zenei felhasznalas.  :)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta cursortoxyz:

Az AD konverzio soran ugye kb fix gyakorisaggal vesz mintat az analog jelbol a konverter. Ezt a jelet hiaba konvertalod vissza DA konverzioval, ket mintavetel kozti informacio elveszik igy a visszajatszott jeled bar analog lesz, de igazabol kevesebb informaciot fog tartalmazni, mint az eredeti jel. Nyilvan ott van a Nyquist theorem, de ugye ez egy elmeleti modell, nem szamol a mintavetelezes soran letrejott hibakkal pl clock jitter miatt. De abban abszolut igazad van, hogy ha azonos sample raten azonos sebesseggel jatsszuk vissza a felvett jelet, akkor elhanyagolhato a hatasa.

Ertem, hogy miert mondod, de szerintem a sample manipulacio meg boven altalanos zenei felhasznalas.  :)

Komazlak. A fiatalabb enemre emlekeztetsz.

Ugyanezt vegigtoltam en is a regi hitspace forumon, aminek a vegeredmenye az lett, hogy kertem kolcson profi nagyfrekvencias jelgeneratort, meg nagyfrekis oszcilloszkopot, aztan addig vizsgalodtam, meg tekergettem, hogy most az a "velemenyem", ami.

Es igen, a jel tenyleg elveszit valamennyit onmagabol, pl 48kHz-en mintavetelezve, a 24kHz folotti resz megsemmisul, a kerdes az, hogy mi lehet 24kHz folott, amire kivancsi vagy, vagy hasznos.

De, ami a legfontosabb: ne higgy nekem. Kiserletezz, tanulj, hasonlitgass, ha lehet muszeres megerositessel, mert az emberi ful veszettul tokeletlen. Aztan ha a muszer nem lat kulonbseget, de te hallani velsz, akkor tudhatod, hogy a hiba a te keszulekedben van.

Ez csak egy forum, ahova minden jottment irkalhat, akar meg en is. ;)

De amugy valoban, ha samplinggel akarsz ultradurva machinaciokat, akkor persze, tekerd maxra a felbontast, meg hagyjal ki elole mindent (akar az egesz felveteli lancot), bar hozzateszem gyorsan, hogy 12 bites, 32kHz-es samplerekkel is lehet baromi zenei es fasza dolgokat csinalni meg ronggya-machinalva is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 órája írta turorudi:

A Montage-nak több gombja van, az közel a Motif sebességével használható.

Igaz, ez egy kicsit javít a helyzeten a MONTAGE javára. Nekem sajnos nem elég... én az egész touch screen-t kiváltanám :) Bár ez már az életben nem fog megtörténni, hisz' előre megyünk nem hátra :)

Link to comment
Share on other sites

1 órával ezelőtt írta Koródi Csaba:

Igaz, ez egy kicsit javít a helyzeten a MONTAGE javára. Nekem sajnos nem elég... én az egész touch screen-t kiváltanám :) Bár ez már az életben nem fog megtörténni, hisz' előre megyünk nem hátra :)

Majd a gondolatolvaso AI megoldja okosba. ;)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...