Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

100 eft-ig melyik a legjobb monitor?


Adames

Kérdés

Sziasztok! 

 

Nagy dilemma előtt állok, ugyanis vidéken élek, így nincs lehetőségem meghallgatni egy stúdió monitort sem sajnos. 

Aki tud, kérem segítsen, hogy szerinte milyen monitort vegyek, és persze miért pont az a nyerő szerinte!

 

A kinézett versenyzők a következők lennének: 

 

1. M-Audio BX5 D2  (Amerikában a legfelkapottabb monitor)

2. Alesis M1 Active (A szénszálas hangszóróját nem mondják jónak)

3. Mackie MR5 (Túlzott basszusa van állítólag, azon kívül már van 1-es, 2-es, sőt 3-mas verziója is. Melyik a legjobb?)

4. PRODIPE - PRO 5 V2. (Ezt is jónak mondják, de még annyira nem ismert márka) 

 

 

Köszönöm a véleményeket! 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 246
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Sziasztok, na már megint jövök itt az nagy mondásokkal. De ismerek olyan embert, aki Tesla hifin kevert, később meghallgatta egy walkmanben, egy autó hifin, az apja szobai hifijén és ha mindenhol jó volt, akkor kész volt a mű. A lényeg szerintem úgyis egyénenként változik. Kinek milyen a munkamódszere és mennyire szokja meg a hangfalait. Szerintem vigyél magaddal valami referenciát amit ismersz és ahol a legjobbnak érzed azt vedd meg. Lehet, hogy már leírták, de ez jó módszer szerintem.

Link to comment
Share on other sites

A színezetlen hangot egyféleképp lehet érteni: lineáris átvitel. Minél lineárisabb, egyenesebb, egyenletesebb (on and off axis) annál színezetlenebb. Aki másként érti az nem színezésről beszél.

 

A végerősítők teljesítménye nem befolyásolja a színezést. Magasra hangolt Q? Ezt honnan veszed? Méricskélted már a dobozokat?

 

Egyetértek, nyilván nem a drága, komoly monitorok mellé pozicionálták ez látszik az árán is. Az olcsó kategóriában viszont jó alternatívának tűnik.

 

"A színezetlen hangot egyféleképp lehet érteni: lineáris átvitel. Minél lineárisabb, egyenesebb, egyenletesebb (on and off axis) annál színezetlenebb. Aki másként érti az nem színezésről beszél."

 

Ismét felteszem a kérdést, akkor most másképp: frekvencia amplitúdó linearitásról beszélünk? Mert ha igen, az édeskevés.

 

"A végerősítők teljesítménye nem befolyásolja a színezést."

 

Ismét a kérdésem, melyiket. Ha az elektronika frekvenciaátvitele a kérdés, akkor tényleg nem. De amíg nem a villamosvezetéket hallgatjuk, addig sajnos a végeredményt kell nézni. Namármost ez egy bassreflex hangfal, és a reflexcső hangolása elég nagy mértékben kihat a hangfal többi nonlineáris paraméterére, de még a frekvenciamenetére is (pl. a Fc utáni meredekségre).  Verdikt: a kis teljesítményű erősítő olyan kompromisszumokat teremt a hangfal tervezésében, ami jelentősen növeli a nonlinearitást. Konyhanyelven fogalmazva színez, vagy torzít. Egyszer gyere el hozzánk, nagyon szívesen megmutatom neked mik ezek a torzítások, amire én gondolok. 

 

Most pedig megejtettem a meghallgatást, és az eredmény pontosan az, amiről beszéltem. A kollegáim is megtették, ugyanez.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok, na már megint jövök itt az nagy mondásokkal. De ismerek olyan embert, aki Tesla hifin kevert, később meghallgatta egy walkmanben, egy autó hifin, az apja szobai hifijén és ha mindenhol jó volt, akkor kész volt a mű. A lényeg szerintem úgyis egyénenként változik. Kinek milyen a munkamódszere és mennyire szokja meg a hangfalait. Szerintem vigyél magaddal valami referenciát amit ismersz és ahol a legjobbnak érzed azt vedd meg. Lehet, hogy már leírták, de ez jó módszer szerintem.

 

"De ismerek olyan embert, aki Tesla hifin kevert, később meghallgatta egy walkmanben, egy autó hifin, az apja szobai hifijén és ha mindenhol jó volt, akkor kész volt a mű. "

 

Én pedig rengeteg olyan embert ismerek, aki teljesen jóra hallgatta amit kevert, és amit mindenki más rajta kívül rossznak hallott. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a fenti példád is ez a kategória, hanem azt, hogy sántít. Most, 2014-ben eleve nem úgy keverünk mint a 70-es vagy 80-as években, a zene és az elvárások is megváltoztak. Ma nem kevernek mindenféle rendszeren zenéket, és a hangmérnök egyre kevésbé tippel (egyre kevésbé jellemző ez a walkman, autóhifi stb teszt olyan értelemben mint régen volt: ha egy autóhifin nem szól jól a zene, nem kevered át, hanem tudomásul veszed, mert ma elég jók a stúdiómonitorok ahhoz, hogy a kritikus döntéseket ott hozzák meg és nem az autóban). És a stúdióban is manapság legfeljebb 2 sztereó páron hallgatnak le. Vége a Westlake, Tannoy korszaknak, már nincsenek középkategóriának számító Genelecek, az NS10 is már csak kezdeti referenciaként szerepel. 2014. van.

Link to comment
Share on other sites

Üdv! Sikerült meghallgatni az LSR-t már? :) 

 

Igen, a kisebben túl vagyunk. Mindjárt felrakom a nagyobbat is, csak közben épp a SUB37-nek keresünk helyet :)))

 

A/D,

 

Mackie CR-ekről van már valami infó? Mikor lehet kapni Nálatok? Mennyiért?

 

Hi, decemberben érkezik a hajó. Az árak azok, amit külföldön is lehet látni. Ez ugye a jelenleg kapható M-Audio BX-ek ellen megy, a kisebbik pedig a Kurz KS40 és a kisebbik M-audio konkurrenciája. Még mindig nem vennék 100k alatt hangfalat alap szintű taskokra sem, komolyabbra meg depláne.

Link to comment
Share on other sites

Lehet, hogy 2014 van, meg el kell adni a hangfalakat is. Ám akiről idéztem az kijárta a hangmérnöki sulit is mellé. Eddig azt hittem, hogy azért kell keverni referencia monitorokon, hogy mindenhol jól szóljon.

 

Rövid take-jeim:

 

1) A technikai fejlődést nem lehet kihagyni a számításból. Ahogy ma már léteznek olyan appek, ami egy Pentium I-esen nem futnak el (ilyen pl. egy mezei Internetes böngészés!), ugyanúgy a modern zene kihasználja a modern technikát. A mai hangfalak és fülhallgatók részletesebbek mint a régiek, az elfogadható hangzás és a csúcshangzás közötti sáv összeszűkült. Ma egy olcsó hangkártya is leszólja a régi legdrágább stúdiómagnókat is (amennyiben hangzáshűségről van szó: ma utóbbit effektnek használjuk). Ezt a modern technikát pedig korszerűbb lehallgatókon kell csekkeljük.

 

2) Ha pedig a 80-as éveket vesszük alapul, ott szerintem Teslán senki nem hallgatott le semmit, az egy kommersz gyártó volt anno, amit ma a konzumer cuccok agyonvernek (te hallottál már Tesla terméket szólni?). Szóval a sztori eleve furcsa. Régen olyan hogy homestúdió nem volt. Ami stúdió volt az helyből profi volt. A mikrofon alatt Neumannt, AKG-t értettek, a hangfal alatt Westlake-et, Tannoyt, stb stb stb.  

 

3) "Kijárta a hangmérnök sulit". Kövezzenek meg, de tapasztalatom szerint az itthoni hangmérnökképzés szerintem alibi. Még a SAE-ről is láttam olyan tagokat, hogy nem értettem.

 

 

 

4) Természetesen azért keverünk monitorhangfalakon hogy mindenhol jól szóljon. Pont ezért nem releváns autóban hallott hangképhez igazítani a stúdió mixet vagy mastert. Ezt írtam eddig is.

 

+1: sokan próbálják magukat meggyőzni arról, hogy a budgetnél is budgetetbb cuccokkal profi eredményt tudnak elérni. Nem zárnám ki ennek a lehetőségét, azonban az véletlen szokott lenni. A zenében pedig a konstans teljesítmény nagyon fontos: ha csinálsz egy jó számot, nem árt, ha a következőre is tudod hozni, különben Game Over. Bottomline: aki ma popzenélésre adja a fejét, az készüljön fel arra, hogy a világ élvonalában (amitől Magyarország egyre jobban leszakad) iszonyatosan komolyan veszik pl. ezt is, ugyanis többmillióan foglalkoznak zenével. Ezek közül nagyon sokat atomtechnikával gurulnak. És lehet gyenge technikával is jó eredményt produkálnak, ugyanakkor az előbbi tételből adódik, hogy lesznek akik meg nagyon jó technikán ülnek és nagyon tehetségesek. És nem kevesen vannak. 

Link to comment
Share on other sites

Ismét felteszem a kérdést, akkor most másképp: frekvencia amplitúdó linearitásról beszélünk? Mert ha igen, az édeskevés.

Igen, az átvitel linearitásáról beszélek. Tudom, hogy ez az egyetlen paraméter édes kevés egy hangsugárzó megítélésekor, de ha ez sincs rendben (márpedig sok hangsugárzónál ez a helyzet) akkor megette a fene a többi paramétert.

 

...Namármost ez egy bassreflex hangfal, és a reflexcső hangolása elég nagy mértékben kihat a hangfal többi nonlineáris paraméterére, ...

Érdekelne, hogy mik ezek a "többi nonlineáris paraméterek"?

 

Verdikt: a kis teljesítményű erősítő olyan kompromisszumokat teremt a hangfal tervezésében, ami jelentősen növeli a nonlinearitást.

Kifejtenéd ezt bővebben? Nyugodtan használj szakmai zsargonokat is, (talán) érteni fogom.

 

Most pedig megejtettem a meghallgatást, és az eredmény pontosan az, amiről beszéltem. A kollegáim is megtették, ugyanez.

Ezen nem csodálkozom. Pont azt hallod (halljátok) amik az elvárásaid voltak. Kettős vaktesztben kellene az ilyen meghallgatásokat végezni, mert így nem sok értelme van.
Link to comment
Share on other sites

Rövid take-jeim:

 

1) A technikai fejlődést nem lehet kihagyni a számításból. Ahogy ma már léteznek olyan appek, ami egy Pentium I-esen nem futnak el (ilyen pl. egy mezei Internetes böngészés!), ugyanúgy a modern zene kihasználja a modern technikát. A mai hangfalak és fülhallgatók részletesebbek mint a régiek, az elfogadható hangzás és a csúcshangzás közötti sáv összeszűkült. Ma egy olcsó hangkártya is leszólja a régi legdrágább stúdiómagnókat is (amennyiben hangzáshűségről van szó: ma utóbbit effektnek használjuk). Ezt a modern technikát pedig korszerűbb lehallgatókon kell csekkeljük.

 

2) Ha pedig a 80-as éveket vesszük alapul, ott szerintem Teslán senki nem hallgatott le semmit, az egy kommersz gyártó volt anno, amit ma a konzumer cuccok agyonvernek (te hallottál már Tesla terméket szólni?). Szóval a sztori eleve furcsa. Régen olyan hogy homestúdió nem volt. Ami stúdió volt az helyből profi volt. A mikrofon alatt Neumannt, AKG-t értettek, a hangfal alatt Westlake-et, Tannoyt, stb stb stb.  

 

3) "Kijárta a hangmérnök sulit". Kövezzenek meg, de tapasztalatom szerint az itthoni hangmérnökképzés szerintem alibi. Még a SAE-ről is láttam olyan tagokat, hogy nem értettem.

 

 

 

4) Természetesen azért keverünk monitorhangfalakon hogy mindenhol jól szóljon. Pont ezért nem releváns autóban hallott hangképhez igazítani a stúdió mixet vagy mastert. Ezt írtam eddig is.

 

+1: sokan próbálják magukat meggyőzni arról, hogy a budgetnél is budgetetbb cuccokkal profi eredményt tudnak elérni. Nem zárnám ki ennek a lehetőségét, azonban az véletlen szokott lenni. A zenében pedig a konstans teljesítmény nagyon fontos: ha csinálsz egy jó számot, nem árt, ha a következőre is tudod hozni, különben Game Over. Bottomline: aki ma popzenélésre adja a fejét, az készüljön fel arra, hogy a világ élvonalában (amitől Magyarország egyre jobban leszakad) iszonyatosan komolyan veszik pl. ezt is, ugyanis többmillióan foglalkoznak zenével. Ezek közül nagyon sokat atomtechnikával gurulnak. És lehet gyenge technikával is jó eredményt produkálnak, ugyanakkor az előbbi tételből adódik, hogy lesznek akik meg nagyon jó technikán ülnek és nagyon tehetségesek. És nem kevesen vannak. 

1-es bekezdéssel egyetértek.

 

2-es bekezdés, gondolod, hogy nem tudok aludni és történeteket találok ki? Sajnos vagyok annyira öreg, hogy hallottam Teslákat szólni, én is a csórók közé tartozom. Régen is volt home stúdió ha elég pénzed volt, akkor magad is meg tudtad építeni otthonra. Pl. AKG-t bárhol vehettél. 

 

3-as bekezdés, nem tudom milyen most a hangmérnöki suli, de a 20 évvel ezelőtti állapot biztos más volt. 

 

Végül igen a mai cuccok tényleg jobban szólnak, nagyobbak az elvárások is. Megéri újat venni, de azt is egy bizonyos összeg felett, mert egy szint alatt gagyi. De amit meséltem, az egy igaz történet volt  Na és mindenkinek más a munkamódszere. Mikor a Vörös István stúdiójában jártunk, ott pl. M-Audio BX8-asok voltak, mellettük ott figyelt egy régi kommersz hifi hangfal, amin ugyanúgy lehallgatták a végterméket. Persze a BX-en kevertek, az volt az etalon. Végül szerintem erről mindenkinek más a véleménye és így van ez jól. 

Link to comment
Share on other sites

1-es bekezdéssel egyetértek.

 

2-es bekezdés, gondolod, hogy nem tudok aludni és történeteket találok ki? Sajnos vagyok annyira öreg, hogy hallottam Teslákat szólni, én is a csórók közé tartozom. Régen is volt home stúdió ha elég pénzed volt, akkor magad is meg tudtad építeni otthonra. Pl. AKG-t bárhol vehettél. 

 

3-as bekezdés, nem tudom milyen most a hangmérnöki suli, de a 20 évvel ezelőtti állapot biztos más volt. 

 

Végül igen a mai cuccok tényleg jobban szólnak, nagyobbak az elvárások is. Megéri újat venni, de azt is egy bizonyos összeg felett, mert egy szint alatt gagyi. De amit meséltem, az egy igaz történet volt  Na és mindenkinek más a munkamódszere. Mikor a Vörös István stúdiójában jártunk, ott pl. M-Audio BX8-asok voltak, mellettük ott figyelt egy régi kommersz hifi hangfal, amin ugyanúgy lehallgatták a végterméket. Persze a BX-en kevertek, az volt az etalon. Végül szerintem erről mindenkinek más a véleménye és így van ez jól. 

 

:-D Ha jól látom, te magaddal vitatkozol?! Az pozitív, hogy valamiben azért egyetértesz magaddal. :-D

Link to comment
Share on other sites

Nem volt még dolgom komolyabb hangfallal, de annak idején amikor megvettem a shure fejhallgatómat, akkor hallottam először a különbséget az mp3 meg a flac között. Pedig először amikor kipróbáltam a olcsó fejesem után, valahogy nem tetszett a hangja, jobban preferáltam a régit, aztán egy hét múlva újra meghallgattam a régit, és elborzadtam, hogy mennyire rosszul szól a shurehoz képest. Szóval úgy gondolom fel kell nőni ezekhez a dolgokhoz is. Valaki jót kever a rosszal is, legalábbis jónak hallja más rendszeren is, mert nem figyel bizonyos dolgokra. "Csemete" koromban emlékszem, amikor a haver oktatgatott, hogy a dobot nem úgy kéne keverni, hogy kimentem az ms soundfontos midi dobot wav-ba, aztán azt használom a későbbiekben, hanem egyenként kéne keverni a lábdobot, pergőt, cineket stb. Na hát akkor azon el voltam szörnyedve. Aztán évekig nem is foglalkoztam a jó dobhangzással, valahogy "nem hallottam" a dobot, vagyis egyszerűen nem figyeltem. Kellett jó pár év, mire megszoktam, hogy azt is komolyan kell venni. Vajon mennyivel lettek volna jobbak a mixeim egy pmc-vel?Nem hiszem most se, hogy atc-re lenne szükségem a genius után. (genius!!, NEM genelec) :-) Biztos vagyok benne, hogy egy olcsó hangfal is nagyon tetszene eleinte (mondjuk egy hónapig). De hogy mennyire kell jó hangfal, hogy jó mixet tudjak csinálni, na ez jó kérdés. (Mennyi múlik egyáltalán a hangfalon az én tudásommal) Ez max úgy derülne ki, hogy ha nálam lenne egy jbl két hétig, aztán egy genelec két hétig, aztán vissza a jbl-t. Lehet azt mondanám, hogy nem is rossz ez a kis olcsó hangfal, vagy az is lehet hogy kimennék a térre, és az alkatrészeit dobálnám a tömegbe, "tessék, vigyék, ingyen van". Mondjuk azt vettem észre, hogy főként a mélyeket rontom el. Amiket keverek elég mélydúsak, meg vastagok a populáris lemezekhez képest. Valószínűleg így kompenzálom a kis hangfal hiányosságait. Aztán meg keverés mellett párhuzamosan hallgatok egy-egy kedvenc előadót, és azokhoz próbálom igazítani a hangzást. A végeredmény jobb lesz, mint előtte, de magamtól nem jutna eszembe, hogy ennyire "basszusszegényre" keverjem. Lehet hogy eleve egy nagy hangfal hiányzik nekem.

Amúgy fejhallgatóban könnyű "jó" mixet csinálni, úgy vettem észre. Nagyon hamar nagyon jól szól. Aztán hangfalon olyan ostoba hibák jönnek ki, hogy leszakadna a pofám ha ezt így mutatnám meg másnak. Pedig ez nem is egy csodahangfal. A fejhallgatóban meghallom a nagyon mélyeket is, míg a hangfalon meg pedig olyan magas frekvenciák jönnek elő, amit egyáltalán nem hallok fejesben.

Én most egyébként dilemmázok a jbl meg a négyszer olyan drága genelc 8030 között. Biztos hogy jobb a genelec, de vajon mennyire hallatszik ez meg a mixen? (Teszett volna még az ötször olyan drága kh120 is, amikor még azt hittem róla, hogy csak négyszer olyan drága...) Mindenesetre az otthoniaknak tuti nem mondanám el, mire költöttem ennyi pénzt.

Link to comment
Share on other sites

Admin!

 

Mi van azóta a JBL hangfalak véleményezésével? Sikerült már meghallgatni őket azóta, hogy hogy szólnak?

Melyik a jobb, rosszabb, milyen a többihez viszonyítva a hangzásuk, ház felépítése, stb. 

 

Persze, leírtam a véleményem elég részletesen már korábbi hozzászólásomban: kb ugyanazt tudják mint a hasonló árú cuccok (a verdikt hogy nincsenek csodák. Ugyanolyan anyagokból ugyanolyan hangfalat lehet építeni). Ízlés kérdése.

 

Az hogy bármi közük lenne a linearitáshoz, mint azt itt lelkesen megfogalmazta valaki bármikor tudom cáfolni. Azonban ismétlem: ebben az árkategóriában ez nem reális elvárás, tulajdonképpen nem is számít hibának.

 

De hogy mennyire kell jó hangfal, hogy jó mixet tudjak csinálni, na ez jó kérdés. (Mennyi múlik egyáltalán a hangfalon az én tudásommal)

 

 

Remek kérdés. A válasz az, hogy a legtöbbünk esetében nemhogy hangszerhez nem nyúlhatnánk, de gyakorlatilag el kellene tiltani bennünket a felvétel gomb 10 méteres körzetéből. Ettől függetlenül...

Link to comment
Share on other sites

... Az hogy bármi közük lenne a linearitáshoz, mint azt itt lelkesen megfogalmazta valaki bármikor tudom cáfolni. ...

No erre én nagyon kíváncsi lennék, sőt arra is, hogy hasonló méretű 2 utas "versenytársaik" mit tudnak valójában ... már ami a linearitást illeti. Épp ezért felajánlom, hogy cégünk ingyen megmér néhány stúdió monitort feltéve ha van igényetek arra, hogy megismerjétek valójában mit tud néhány monitor (a fület be lehet csapni, a mikrofont nem). Helyileg közel vagyunk hozzátok.
Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!

 

Pár napja ment tönkre a Sennheiser HD 270 típusú fülesem, kellene egy új. Azért ide írok, mert arra gondoltam egy monitorrendszer vásárlásával két legyet üthetnék egy csapásra, ugyanis elkélne már egy jobbfajta hangrendszer is zenehallgatáshoz filmnézéshez.  

Eddig gitárfelvételre, PODxtre kötve, alapszintű kevergetésre használtam a fülest, szóval az elsődleges cél az lenne.

Megfelelne egy alapszintű monitor 100ft-ig ilyen igényeknek?

Vagy jobban járnék egy fülessel zenéléshez, mozihangredszerrel filnézéshez? 

Fülesnek egy AKG K-701-et néztem ki, monitorokról még fogalmam sincs. 

 

Előre is köszönöm a választ!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...