Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

100 eft-ig melyik a legjobb monitor?


Adames

Kérdés

Sziasztok! 

 

Nagy dilemma előtt állok, ugyanis vidéken élek, így nincs lehetőségem meghallgatni egy stúdió monitort sem sajnos. 

Aki tud, kérem segítsen, hogy szerinte milyen monitort vegyek, és persze miért pont az a nyerő szerinte!

 

A kinézett versenyzők a következők lennének: 

 

1. M-Audio BX5 D2  (Amerikában a legfelkapottabb monitor)

2. Alesis M1 Active (A szénszálas hangszóróját nem mondják jónak)

3. Mackie MR5 (Túlzott basszusa van állítólag, azon kívül már van 1-es, 2-es, sőt 3-mas verziója is. Melyik a legjobb?)

4. PRODIPE - PRO 5 V2. (Ezt is jónak mondják, de még annyira nem ismert márka) 

 

 

Köszönöm a véleményeket! 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 246
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Csak általánosságban rezonálnék, mert a fenti 3 példányt sosem hallottam.

Nincs nagy tapasztalatom sok monitorral, de sztem a 100e/pár alatti kategóriában nem kell "csodának" tekinteni a monitorokat, hanem csak, mint "hifi helyett azért sokkal szebben szól" szimpla hangfalként kezelendőek.

Biztos lehetne mondani vmelyikre, hogy egy adott zenei stílus jobb rajta, de én kétlem, hogy releváns lenne ez ebben a kategóriában (vagy egyáltalán).

Link to comment
Share on other sites

Mért van az, hogy hogyha RCA-n csatlakozok a hangfalra, és bedugok egy bármilyen dugót a JACK bemenetre közben, akkor hangosabban kezd el szólni? Valamint ha közvetlen JACK bemenetre dugom és nem RCA-ra akkor is hangosabban szól?

Javasolnám átlapozni a kézikönyvet. Sajnos az mk2-nek sehogy sem sikerült elővarázsolni online, állandóan az mk3 család oldalára visznek a linkek. Viszont mind az mk1, mind az mk3 manualjában le van írva, hogy egyszerre csak egy bemenetet használj (úgyhogy gondolom az mk2-nél sem lesz másképp):

http://www.mackie.com/products/mr5/pdf/mr5_om.pdf (6.oldal 1.pont)

http://www.mackie.com/downloads/mrmk3/manuals/MR5mk3_OM.pdf (6. oldal 3. pont)

Link to comment
Share on other sites

Valami főkapcsolós dolgot kell majd csinálnom, ami egybe kapcsolja a hangfalakat és a hangkártyát is.

Én egy ilyennel oldottam meg a különféle eszközök kényelmes kapcsolgatását:

http://www.partymaterial.de/images/schuko-board-6fach-Schaltpanel.jpg

Az egyik aljzatba megy a 2 hangfal egy hosszabbítós elosztón keresztül. A Hobkins által vázolt fix kábelezés/konnektorozás a "kábel a rengetegben" szindrómára is egy elegánsabb megoldás. Ha több áramkört szeretnél így kapcsolgatni, akkor a kettő kombinációja is megfontolandó lehet.

Link to comment
Share on other sites

Az asztal mögött egyből ott a fal is, így nem csak, hogy bekapcsolni körülményes a hangfalakat, de a hátsó szub nyílások miatt nem egészséges.

Többek között erre szolgálnak a hangfal hátulján a hangkép korrekciós kapcsolók.

Szerk.: Ahogy te magad is írtad:

"Viszont mivel a fal egyből a háta mögött van, ezért a mély közép állásban optimálisabb."

Link to comment
Share on other sites

Csak általánosságban rezonálnék, mert a fenti 3 példányt sosem hallottam.

Nincs nagy tapasztalatom sok monitorral, de sztem a 100e/pár alatti kategóriában nem kell "csodának" tekinteni a monitorokat, hanem csak, mint "hifi helyett azért sokkal szebben szól" szimpla hangfalként kezelendőek.

Biztos lehetne mondani vmelyikre, hogy egy adott zenei stílus jobb rajta, de én kétlem, hogy releváns lenne ez ebben a kategóriában (vagy egyáltalán).

Kösz a választ.

Igen,azért én se várnék egyiktől sem nagy csodát ilyen téren.

Viszont azért ezt a 3mat szemeltem ki,mert különböző fórumokon ebben az adott stílusban valamelyik KRK Rokitet ajánlották (5,6,8) vagy pont a Yamaha HS50M,illetve a 80M-et.

Meg kell hallgatni őket,azután döntenem,csak kíváncsi voltam hátha itt a fórumosok között valakinek volt már dolga valamelyik monitorral a 3 közül.

Link to comment
Share on other sites

Én egy ilyennel oldottam meg a különféle eszközök kényelmes kapcsolgatását:

http://www.partymaterial.de/images/schuko-board-6fach-Schaltpanel.jpg

Az egyik aljzatba megy a 2 hangfal egy hosszabbítós elosztón keresztül. A Hobkins által vázolt fix kábelezés/konnektorozás a "kábel a rengetegben" szindrómára is egy elegánsabb megoldás. Ha több áramkört szeretnél így kapcsolgatni, akkor a kettő kombinációja is megfontolandó lehet.

Azért durva, hogy egy rackes elosztóért mennyi pénzt elkérnek.

Egyébként ideális szerintem stúdióba.

Link to comment
Share on other sites

Úgy érzem magam, mintha arról beszélgetnénk, hogy x cipő kényelmesebb vagy y.

Ebben a kérdésben nem lehet csupán mások véleményére hagyatkozni személyes meghallgatás nélkül.

Tedd zsebre a pénzed és irány a HS, meg aznapra szervezz le még 1-2 talit budapesten itt bárki budapestivel, akinek van valamelyik, ami szóba jöhet. Tuti segíteni fog, ahogy én is azt tenném, bár nekem csak az MR5 mk1 van. (kb5 éve vettem és nem merült fel egyszer sem, hogy le kellene cserélni. Uarra használom, mint te. A basszussal sem volt gondom. Ha bármi okból beszarna hirtelen (kétlem), akkor is MR-t vennék. Bejött. Max a 6-ost, de lehet ua az 5öset.)

Meg kell venni azt, ami:

1. Belefér a plafon büdzsébe. (Plafonbüdzsé fölött nem nézelődni, mert minek.)

2. Amelyik már bizonyítottan jól használható (Ezen a szinten tök mindegy, hogy Mackie, Alesis vagy Prodipe.)
3. Amelyik a fülednek kedves.

(Nálam a külső is számított, ezért a KRK-t már meg sem hallgattam, hiába esetleg ua tökéletes lenne/lett volna, mint az MR :))

4. Sztem számít a szoba mérete is és hogy mennyire ülsz messze majd tőlük. Eredetileg 8-ast akartam, de abban a pillanatban kiejtettem, mikor megláttam az 5-ös mellett. Nem bántam meg. 

Link to comment
Share on other sites

Értem én, hogy mit mondasz, de én csak azt szeretném tudni, hogy a hármas széria, és abból főleg a 6"-os az milyen lehet. Régebben mintha írták volna, hogy szebben fog szólni a közepe a hármas szériának, és engem pont ez érdekelne, hogy valóban így van-e. 

Link to comment
Share on other sites

Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy a JBL LSR 305, iletve 308-as hangfalakat hallotta-e már valaki, hogy hogy szól? 

Többször elhangzott már: stúdiómonitort nem érdemes mások véleménye alapján venni. 

A hogyan szól nagyon szubjektív dolog. Ami nekem tetszik, az másnál lehet katasztrofálisan rossznak minősítve. Egy ilyen vélemény után pedig estleg pont a neked leginkább megfelelő terméket zárod ki a versenyből.

Jó példa erre a  Yamaha NS10. Soha nem vennék olyat, pedig az elmúlt évtizedekben nem volt komoly hangstúdió nelküle és mindenhol ott van most is. 

Esetleg a megbízhatóságra érdemes rákérdezni.

Menj el olyan helyre, ahol többet is meghallgathatsz és úgy válassz!

Link to comment
Share on other sites

Többször elhangzott már: stúdiómonitort nem érdemes mások véleménye alapján venni. 

A hogyan szól nagyon szubjektív dolog. Ami nekem tetszik, az másnál lehet katasztrofálisan rossznak minősítve. Egy ilyen vélemény után pedig estleg pont a neked leginkább megfelelő terméket zárod ki a versenyből.

Jó példa erre a  Yamaha NS10. Soha nem vennék olyat, pedig az elmúlt évtizedekben nem volt komoly hangstúdió nelküle és mindenhol ott van most is. 

Esetleg a megbízhatóságra érdemes rákérdezni.

Menj el olyan helyre, ahol többet is meghallgathatsz és úgy válassz!

 

Kicsit vitatkoznék. :-)

Részben igazad van, részben nem. Az amatőr fül nem tudja, mit kell hallania elsőre, a bolt akusztikája, vásárlók hada (talán a legtöbb esetben), nem alkalmas a meghallgatásra ill. egyre több szituációban (pl. online boltok) nincs lehetőség még csak találkozni sem a hangsugárzóval (szintivel, effekttel, keverővel) vásárlás előtt. Meglepő mód, itt Ángliusban is ez a helyzet (kivéve London, de ott a vásárlók hada...). : -)

 

Szóval sok esetben muszáj mások véleményére hagyatkozni, okosan persze. Több független értékelés, adott stílusban alkotók véleménye, direkt hibák, hátrányok keresése stb. alapján lehet dönteni, néha jól is. :-)

Link to comment
Share on other sites

Érkezőben a Hit Space-be? Ennek örülök, és várom a véleményedet, és másokét is róluk. 

Én olyan vagyok, akinek számít mások, leginkább több személy véleménye egy adott termékről, valamint a tesztek eredményei! 

Mindig is figyelembe veszem minden egyes vásárlásnál, és ha nem így tettem volna, akkor már csúnyán ráfaragtam volna! 

Azon kívül ez egy fórum, ami pont arról szól, hogy véleményt nyilvánít az ember. 

A JBL LSR széria árban nagyon jó, és szeretném tudni, hogy pl. A Mackie MR szériájához képest mennyivel szól MÁSOK szerint jobban, vagy rosszabbul! 

 

Köszönöm! 

Link to comment
Share on other sites

Az új kis jbl-ről már annyi sok jó vélemény van a neten, hogy nem lehet elmenni mellette szó nélkül. Korábban nem érdekelt ez a hangfal, de a neten azt látom, hogy rengeteg ember megvette, és mindenki el van tőle ájulva. Pláne hogy nagyon olcsó, és elvileg sokkal de sokkal jobb mint a hasonló árú társai, mint mondjuk a rokit. Mivel magyar vagyok, és húztak már csőbe, nem dőlök be az ilyennek elsőre. Most vagy egy pár ember különböző néven szétspammeli a netet, vagy a jbl tényleg le akarja tarolni az olcsó konkurenciát, hogy ugyanazon az áron ő egy fokkal jobbat ad. Meg persze olcsó cuccot többen vesznek, több az amatőr hozzászólás is, amire nagyon nem lehet alapozni.

Azért majd kíváncsi lennék hozzáértőbb, elismertebb emberek véleményére is, akiknek van összehasonlítási alapjuk.

Link to comment
Share on other sites

Egy kis háttérinfó az új JBL stúdió monitorokról.

Az M2 és az LSR3xx széria olyan új kutatási eredmények sorozatára épül ami mindenképp figyelemre méltó. Kb. 30 évvel ezelőtt indult a kutatás független szakemberekkel a kanadai kormány támogatásával, és csak később került a Harman csoporthoz (így a JBL-hez) ez a téma mert ők láttak ebben fantáziát és finanszírozták a további kutatásokat. Nagyon röviden összefoglalva többek között azt vizsgálták, hogy a hangsugárzók mérhető paraméterei hogyan függnek össze a szubjektív hangminőséggel. Számos kettős vaktesztet végeztek, nagyon sok mérés, kísérletezés, különböző stúdiók és lehallgató helyiségek, illetve átlagos szobák és stúdiók mérései után hosszú évek alatt kristályosodott ki, hogy mik azok a paraméterek amelyek fontosak egy hangsugárzó tervezésekor, építésekor. Szerencsére valóban hozzáértők kezelték a témát és nem holmi hifis "vájtfülűnek" mondott, fehér szakállas mindent tudók "fejlesztettek" valami új, "hájend" csodát. Az eredmények meggyőzőek lettek és ma már ismertek az összefüggések a mérési eredmények és a színezetlen, jó hangminőség között.

Egy szó mint száz, az új JBL stúdió monitorai (elvileg) meglehetősen színezetlen hangúak ami (szintén elvileg) nagyon fontos lenne a hangmérnökök számára, gondolom nem kell ecsetelni ezen a fórumon, hogy miért. A gyakorlatban majd kiderül, hogy milyen az olcsóbb LSR3xx széria építési minősége, mert gondolom a nagy M2-es monitort biztos rendesen összekalapálták.

Nekem nagyon szimpatikus ez az egész fejlesztési folyamat (én is hangsugárzókat tervezek, építek) és drukkolok, hogy jó vélemények szülessenek az új JBL monitorokkal kapcsolatban. A tisztán látás végett azért megemlíteném, hogy nem vagyok érdekelt a JBL márkában, nem kereskedem velük, nincs és nem is volt soha JBL hangfalam.

Link to comment
Share on other sites

Egy kis háttérinfó az új JBL stúdió monitorokról.

Az M2 és az LSR3xx széria olyan új kutatási eredmények sorozatára épül ami mindenképp figyelemre méltó. Kb. 30 évvel ezelőtt indult a kutatás független szakemberekkel a kanadai kormány támogatásával, és csak később került a Harman csoporthoz (így a JBL-hez) ez a téma mert ők láttak ebben fantáziát és finanszírozták a további kutatásokat. Nagyon röviden összefoglalva többek között azt vizsgálták, hogy a hangsugárzók mérhető paraméterei hogyan függnek össze a szubjektív hangminőséggel. Számos kettős vaktesztet végeztek, nagyon sok mérés, kísérletezés, különböző stúdiók és lehallgató helyiségek, illetve átlagos szobák és stúdiók mérései után hosszú évek alatt kristályosodott ki, hogy mik azok a paraméterek amelyek fontosak egy hangsugárzó tervezésekor, építésekor. Szerencsére valóban hozzáértők kezelték a témát és nem holmi hifis "vájtfülűnek" mondott, fehér szakállas mindent tudók "fejlesztettek" valami új, "hájend" csodát. Az eredmények meggyőzőek lettek és ma már ismertek az összefüggések a mérési eredmények és a színezetlen, jó hangminőség között.

Egy szó mint száz, az új JBL stúdió monitorai (elvileg) meglehetősen színezetlen hangúak ami (szintén elvileg) nagyon fontos lenne a hangmérnökök számára, gondolom nem kell ecsetelni ezen a fórumon, hogy miért. A gyakorlatban majd kiderül, hogy milyen az olcsóbb LSR3xx széria építési minősége, mert gondolom a nagy M2-es monitort biztos rendesen összekalapálták.

Nekem nagyon szimpatikus ez az egész fejlesztési folyamat (én is hangsugárzókat tervezek, építek) és drukkolok, hogy jó vélemények szülessenek az új JBL monitorokkal kapcsolatban. A tisztán látás végett azért megemlíteném, hogy nem vagyok érdekelt a JBL márkában, nem kereskedem velük, nincs és nem is volt soha JBL hangfalam.

 

Az én véleményem az, hogy ha bárki így közelít a JBL-ek kérdéséhez, az csalódni fog. Ki mit ért azalatt hogy "színezetlen", érted. 82W csúcsteljesítményű erősítővel, magasra hangolt Q-val ez elég nehezen elképzelhető. Kinek mi az elvárása egy hangfallal szemben?  

 

Azt javaslom, hogy kezeljük a dolgot a helyén: bizonyára jó alternatívája a jelenleg kapható hangfalaknak: ebben az árkategóriában teljesen elfogadható, hogy mindegyiknek vannak gyengéi itt-ott-amott. 

 

Ugyan nem hallottam még, de azt hiszem nem boszorkányság kijelenteni, hogy ez a termék nem hangmérnököknek készült (nekik az LSR43xx-es sorozatot dedikálják). Ez az otthoni stúdiók népes piacán versenyzik. Hozzánk a héten érkezik, már látszik a webshopban itt.

Link to comment
Share on other sites

... Ki mit ért azalatt hogy "színezetlen", érted.

A színezetlen hangot egyféleképp lehet érteni: lineáris átvitel. Minél lineárisabb, egyenesebb, egyenletesebb (on and off axis) annál színezetlenebb. Aki másként érti az nem színezésről beszél.

 

82W csúcsteljesítményű erősítővel, magasra hangolt Q-val ez elég nehezen elképzelhető. Kinek mi az elvárása egy hangfallal szemben?

A végerősítők teljesítménye nem befolyásolja a színezést. Magasra hangolt Q? Ezt honnan veszed? Méricskélted már a dobozokat?

 

Azt javaslom, hogy kezeljük a dolgot a helyén: bizonyára jó alternatívája a jelenleg kapható hangfalaknak: ebben az árkategóriában teljesen elfogadható, hogy mindegyiknek vannak gyengéi itt-ott-amott. 

 

Ugyan nem hallottam még, de azt hiszem nem boszorkányság kijelenteni, hogy ez a termék nem hangmérnököknek készült (nekik az LSR43xx-es sorozatot dedikálják). Ez az otthoni stúdiók népes piacán versenyzik.

Egyetértek, nyilván nem a drága, komoly monitorok mellé pozicionálták ez látszik az árán is. Az olcsó kategóriában viszont jó alternatívának tűnik.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...