Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

100 eft-ig melyik a legjobb monitor?


Adames

Kérdés

Sziasztok! 

 

Nagy dilemma előtt állok, ugyanis vidéken élek, így nincs lehetőségem meghallgatni egy stúdió monitort sem sajnos. 

Aki tud, kérem segítsen, hogy szerinte milyen monitort vegyek, és persze miért pont az a nyerő szerinte!

 

A kinézett versenyzők a következők lennének: 

 

1. M-Audio BX5 D2  (Amerikában a legfelkapottabb monitor)

2. Alesis M1 Active (A szénszálas hangszóróját nem mondják jónak)

3. Mackie MR5 (Túlzott basszusa van állítólag, azon kívül már van 1-es, 2-es, sőt 3-mas verziója is. Melyik a legjobb?)

4. PRODIPE - PRO 5 V2. (Ezt is jónak mondják, de még annyira nem ismert márka) 

 

 

Köszönöm a véleményeket! 

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 246
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

Mielött Ádika megírja a cikkét, azért én elmondanék egy két viszonyítási dolgot a hangfalakkal kapcsolatban, csak a miheztartás véget...

 

Keverni, azaz megbízható erdményt produkálni tartósan nem lehet:

 

1. kábé 1 milkó alatt semmivel

2. kezeletlen akuszitikai körülmények között

3. hiányos szakmai ismeretekkel

 

Ezeket sztem véssétek be az agyatokba, mielött le akarnátok szólni XYZ zenekart a jútyúbon, mert azoknak a nótáknak a nagy része egyátalán nem véletlen és nem is filléres cuccokon készült, bárki bármit is hazudik. Vannak ipari minimumok, amik azért azok, mert NEM LEHET OLCSÓBBAN. Ha lehetne, már mindenki azon tolná. Persze a sok idióta próbálkozik erre arra, vannak szerencsés véletlenek...de amint tudjátok, lutriból nehéz megélni.

Mindezt nem azért írtam, mert "szemétkedni" akarok, épp ellenkezöleg. Szólok, hogy amíg nincsennek meg a megfelelő FELTÉTELEK, addig esélyetek sincs a versenypályán, tehát ne is kergessetek hiú ábrándokat ezzel kapcsolatban és boldogabban éltek.

Szerintem 1 milka alatt olyat vegyél, ami tetszik. Szokd meg, s ha kinötted add el, s vegyél komolyabbat. Hevesen vitatkozni ebben a kategóriában tök fölösleges, mert az egész egy rossz kompromisszum. Így fogjátok ezt fel sztem. :)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem attól függ ki milyen zenei pályán mozog. Aki élőzenével foglalkozik, mint mondjuk jómagam is, annak a legtökéletesebb a saját nagybani cuccán volna már eleve belőni a dalokat. Helyszűke, meg a lakók nyugalma miatt azonban ez nálam nem megoldható. Ha egy családi házban laknék, akkor tuti, hogy ki lenne alakítva egy zenélésre megfelelő kis hangszigetelt helység, ahol aztán lehetne tolni a volumét, de így sajnos marad a stúdió monitoros megoldás. Számomra a 100eft-os kategória a max, amennyit kiadok egy ilyen "stúdiós" monitorért. Milliós tételt nekem nem ér az ilyen, és azt a pénzt inkább másra költeném. 

Link to comment
Share on other sites

Milliós tételt nekem nem ér az ilyen, és azt a pénzt inkább másra költeném. 

Ezt kell mindenkinek eldönteni. Ha valaki ki akar lépni a home stúdiós szintből, jobb minőség reményében, akkor nagyon mélyen a zsebbe kell nyúlni. Pl. csak patch bay-re és kábelekre el fog költeni 2-3MFt-ot és ezek csak kiegészítők.

Az épületről most nem is beszélve. 

Vállalkozást zenegyártásra alapozni pedig öngyilkos ötlet.

 

Viszont meglehetősen nagy időpazarlásnak tartom egy olcsó monitoron ennyit variálni, mint itt fentebb olvasható.

Ezzel az energiával sokkal hasznosabb dolgokat is lehet művelni.

Én megvenném valamelyiket találomra és kész:-)

Link to comment
Share on other sites

Szerintem attól függ ki milyen zenei pályán mozog. Aki élőzenével foglalkozik, mint mondjuk jómagam is, annak a legtökéletesebb a saját nagybani cuccán volna már eleve belőni a dalokat. 

Az élő zene és a hangszerelés, és minden más egyéb stúdió munka borzasztó messze állnak egymástól. Mind a két műfajhoz más eszközöket gyártanak. Mindezt azért, mert az egyik az egyikhez jó a másik a másikhoz jó! Nincs olyan, hogy PA hangtechnikán stúdió munkát végzel, azt máshogy hívják...!

Link to comment
Share on other sites

Az élő zene és a hangszerelés, és minden más egyéb stúdió munka borzasztó messze állnak egymástól. Mind a két műfajhoz más eszközöket gyártanak. Mindezt azért, mert az egyik az egyikhez jó a másik a másikhoz jó! Nincs olyan, hogy PA hangtechnikán stúdió munkát végzel, azt máshogy hívják...!

Azt gondoltam én is, hogy más az élőzenés hangszerelés, meg más a stúdió munka. Viszont.....én alapszinten, de leginkább élőzenés hangszereléssel foglalkozok. A Nagy PA Garry 15"-os ládáim nem egy panel lakásba valók, hogy én azokon hangszereljek. Ezért írtam azt, hogy családi háznál nem is érdekelne a stúdió monitor. Így viszont egy Pc-s Genius hangfalnál azért csak többet érnék egy ilyen stúdió monitorral nem? 

Válogatni pedig azért válogatok, mert most ráérek bőven az ilyenre. Ennyi.

Link to comment
Share on other sites

egyébként melyik hasznosabb, egy "komolyabb" monitor pl. Dynaudio BM5As/Genelec 8030A/Adam Audio A7X Active vagy egy "komolyabb" füles pl. Sennheiser HD 600 és vele egy jóárasított(max 50dodó) monitor: KRK Systems Rokit RP5 G2/Mackie MR-5 MK 2, magyarán ha mondjuk nem feltétlen szeretném hogy a lakógyűlésen szurokba mártsanak, megfelelő-e(elegendő-e) a 2. varáció-ée vagy nem (arra, hogy az ember egyet lépjen felfele a mix ellenőrzésének minőségében)?

Link to comment
Share on other sites

egyébként melyik hasznosabb, egy "komolyabb" monitor pl. Dynaudio BM5As/Genelec 8030A/Adam Audio A7X Active vagy egy "komolyabb" füles pl. Sennheiser HD 600 és vele egy jóárasított(max 50dodó) monitor: KRK Systems Rokit RP5 G2/Mackie MR-5 MK 2, magyarán ha mondjuk nem feltétlen szeretném hogy a lakógyűlésen szurokba mártsanak, megfelelő-e(elegendő-e) a 2. varáció-ée vagy nem (arra, hogy az ember egyet lépjen felfele a mix ellenőrzésének minőségében)?

Szerintem előrelépés ügyben Genelec 8040 a tökéletes választás, de a 8030 is akár.

Link to comment
Share on other sites

Milla/pár környékén szerintem már lehet boldogulni.

Pl. Genelec 8050, 1031, 1032, stb., de biztosan van még jó pár használható ennyi pénztért.

Olcsóbban meg pl. Yamaha NS10.

Mostanában Studer végfokkal hajtjuk és tök jól szól.

Azon persze nem lehet az alját ellenőrizni, de amúgy meg nagyon jó rajta dolgozni.

Link to comment
Share on other sites

A frekvencia tartománya és a teljesítménye is jó szerintem. 

 

 

Azt írja, hogy "Frequency Range : 43 Hz - 20 kHz."

 

Sajnos jellemzően ebben az árkategóriában nem számítanak se túl igényes, sem túl hozzáértő vevőkre, úgyhogy egyszerűsítenek, pont ilyen semmitmondó dolgokkal. A JBL gépkönyvében sem találtam se diagrammot, se semmi érdemlegeset.

 

Ezért téged is, és mindenkit aki nem ért eléggé ehhez óvnék attól, hogy bármiféle specifikáció alapján vásárolnak.

 

A fenti írás ugyanis ezt jelenti, nem többet és nem kevesebbet: valamit átvisz hozzávetőleg 43Hz-20kHz között.

 

Íme a Yamaha NS 10 hangfal frekvencia válasz diagrammja:

 

post-1-0-88440300-1376668627.jpg

 

A Yamaha erre írhatná: 10Hz-től 20kHz. Szóval hogy lehetne több mélye az NS10-nek mint bárminek? Csakis csalással. Képzeld csak el, a JBL-hez képest 2 oktávval lejjebb menne. Érted, hogy ezzel a specifikációval mi a baj? Pontosan: nem mondták meg, hogy a frekvenciaválasz milyen erősítés stb. tartományon belül érvényes.  Az NS-10-nél már 200Hz alatt megindul a görbének a lejtmenete. Viszonyításképp -6dB az fél hangerő.

 

Mint látod, az NS-10 9dB-ket is simán kileng, ezért ez specifikációba nagyon rosszul néz ki, meg hát nem is teljesen igaz, mert vannak szakaszok ahol lineárisabb, stb. Ilyenkor van az, hogy szépen kihagyják ezt a részt, csak odaírnak valamit.  Ne legyél félreértésben, az NS10 kiadja a 20Hz-et is, csak nem fogod hallani rajta. Bíróságon a gyártó nyerne egy ilyen kifogás esetén :)

 

Ezért nem fogsz találni a JBL-nél meg a Mackie-nél sem érdemleges specifikációt. Ami azokból igaz, az a membrán méret, és a súly, mennyi áramot fogyaszt, meg hogy milyen színben kapható. Passz. Azoknak találták ezt ki, akik webshopból, próba nélkül óhajtanak rendelni. És kezdőknek szánt termékek ezek, ahogy Silk már célzott erre. Nekem ezzel nincs bajom, csak gondoltam leírom.

 

Kontrasztnak itt a Neumann O310 frekvencia válasza:

 

post-1-0-66188500-1376669949.gif

 

Na ezzel már lehet mit kezdeni. Látod mekkora a különbség az NS10 és eközött? 

És erről már le lehet írni ezt: 34 Hz-21kHz +/-3dB

 

A PSI A21m meg azt írja 38 Hz-23kHz -6dB között, illetve 44Hz-20kHz-ig +/- 2dB. Na ez már valami. Jól látszik a függőleges 2dB-es pontosságú skálázás, ezt már bátran lehet mutogatni.

 

post-1-0-21235600-1376670349_thumb.jpg

 

Még annyit adaléknak, hogy egy fehér zajnál mondjuk 1dB hangerő különbséget már mindenki meghall.

 

Na ez csak a frekvencia diagram, ezer más tényező is van amit kell ahhoz, hogy tudjunk nyilatkozni egy monitor hangfalról, de ebbe most nem megyek bele, meg nem ez a lényeg. Elég arra emlékezni, hogy olcsó hangfalat specifikáció alapján nem veszünk.

 

Még egy pár gondolat:

 

A teljesítmény nem hangerőt jelent. Ha látsz majd 500 wattos multimédia pc speakert, ne vágd magad hanyatt, nem azzal hangosítanak sportcsarnokot. Egyébként mindenki válaszolja meg magának, hogy az akusztikus teljesítmény, hangnyomás, hangerő stb fogalmakkal valóban tisztában van-e, mert ezek is kellenek ahhoz, hogy egy hangfal specifikációján elmenjünk.  Vagy csak egyszerűen meghallgatja mit vesz. Az is jó! :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Azt írja, hogy "Frequency Range : 43 Hz - 20 kHz."

 

Sajnos jellemzően ebben az árkategóriában nem számítanak se túl igényes, sem túl hozzáértő vevőkre, úgyhogy egyszerűsítenek, pont ilyen semmitmondó dolgokkal. A JBL gépkönyvében sem találtam se diagrammot, se semmi érdemlegeset.

 

Ezért téged is, és mindenkit aki nem ért eléggé ehhez óvnék attól, hogy bármiféle specifikáció alapján vásárolnak.

 

A fenti írás ugyanis ezt jelenti, nem többet és nem kevesebbet: valamit átvisz hozzávetőleg 43Hz-20kHz között.

 

Íme a Yamaha NS 10 hangfal frekvencia válasz diagrammja:

 

 

 

A Yamaha erre írhatná: 10Hz-től 20kHz. Szóval hogy lehetne több mélye az NS10-nek mint bárminek? Csakis csalással. Képzeld csak el, a JBL-hez képest 2 oktávval lejjebb menne. Érted, hogy ezzel a specifikációval mi a baj? Pontosan: nem mondták meg, hogy a frekvenciaválasz milyen erősítés stb. tartományon belül érvényes.  Az NS-10-nél már 200Hz alatt megindul a görbének a lejtmenete. Viszonyításképp -6dB az fél hangerő.

 

Mint látod, az NS-10 9dB-ket is simán kileng, ezért ez specifikációba nagyon rosszul néz ki, meg hát nem is teljesen igaz, mert vannak szakaszok ahol lineárisabb, stb. Ilyenkor van az, hogy szépen kihagyják ezt a részt, csak odaírnak valamit.  Ne legyél félreértésben, az NS10 kiadja a 20Hz-et is, csak nem fogod hallani rajta. Bíróságon a gyártó nyerne egy ilyen kifogás esetén :)

 

Ezért nem fogsz találni a JBL-nél meg a Mackie-nél sem érdemleges specifikációt. Ami azokból igaz, az a membrán méret, és a súly, mennyi áramot fogyaszt, meg hogy milyen színben kapható. Passz. Azoknak találták ezt ki, akik webshopból, próba nélkül óhajtanak rendelni. És kezdőknek szánt termékek ezek, ahogy Silk már célzott erre. Nekem ezzel nincs bajom, csak gondoltam leírom.

 

Kontrasztnak itt a Neumann O310 frekvencia válasza:

 

attachicon.gifneumann_kh310_free_field_resp_510.gif

 

Na ezzel már lehet mit kezdeni. Látod mekkora a különbség az NS10 és eközött? 

És erről már le lehet írni ezt: 34 Hz-21kHz +/-3dB

 

A PSI A21m meg azt írja 38 Hz-23kHz -6dB között, illetve 44Hz-20kHz-ig +/- 2dB. Na ez már valami. Jól látszik a függőleges 2dB-es pontosságú skálázás, ezt már bátran lehet mutogatni.

 

attachicon.gifScreen Shot 2013-08-16 at 6.24.16 PM.jpg

 

Még annyit adaléknak, hogy egy fehér zajnál mondjuk 1dB hangerő különbséget már mindenki meghall.

 

Na ez csak a frekvencia diagram, ezer más tényező is van amit kell ahhoz, hogy tudjunk nyilatkozni egy monitor hangfalról, de ebbe most nem megyek bele, meg nem ez a lényeg. Elég arra emlékezni, hogy olcsó hangfalat specifikáció alapján nem veszünk.

 

Még egy pár gondolat:

 

A teljesítmény nem hangerőt jelent. Ha látsz majd 500 wattos multimédia pc speakert, ne vágd magad hanyatt, nem azzal hangosítanak sportcsarnokot. Egyébként mindenki válaszolja meg magának, hogy az akusztikus teljesítmény, hangnyomás, hangerő stb fogalmakkal valóban tisztában van-e, mert ezek is kellenek ahhoz, hogy egy hangfal specifikációján elmenjünk.  Vagy csak egyszerűen meghallgatja mit vesz. Az is jó! :)

 

Naaa....!! Ezt jó volt olvasni és látni is a diagrammokat. Köszi! Még ilyet!

Link to comment
Share on other sites

Nem rég kaptam egy ilyen elgondolkodtató írást a szokásos kérdésem feltevése után. Kiváncsi vagyok, hogy Ti mit szóltok ehhez: 

 

100 000.- körüli árkategóriában igazából kettő versenyzője van a Prodipe-nak, ami mindenképpen megfontolandó. Amennyiben a pontos hangzás a cél a TDC5 típust javaslom, igazából nem tudok nála pontosabb hangfalat ebben a szegmensben. A hangja nagyon analitikus kizárólag stúdió célokra ajánlott. A koaxiális kialakítás miatt a mélyei kevésbé átütőek, mint az MR5-nek, vagy a Pro5 MKII-nek, viszont sokkal pontosabbak és a terek visszaadása is lényegesen jobb, mint az előzőeknek. Róla van szó: http://corg.hu/?page=573&bold=prodipe Prodipe Pro5 MKII. ez szokott komoly dilemmákat okozni, mikor az MR5 és Pro5 között kell választani. Az MR5-höz hasonlóan a Prodipe Pro5-nek is kifejezetten kellemes hangja van, sokkal kevésbé analitikus, mint a TDC széria, cserébe igen kellemesen lehet rajta dolgozni hosszú időn keresztül, illetve a mélyei is kellemesebben és lentebbről szólnak, cserébe kevésbé pontosak, mint a TDC-nek. Az MR5-el összehasonlítva azért szokott jobban tetszeni, a Prodipe, mert a közép frekvenciákon pontosabb az MR5-nél, ezért összességében tisztább hatást kelt, viszont illik hozzátenni, hogy a Pro széria térvisszaadása némileg rosszabb,mint az MR5-é és sokkal rosszabb, mint a TDC szériáé. http://corg.hu/?page=571&bold=prodipe Drágább, de az összes eddig felsorolt hangfal jó tulajdonságait egyesítő hangfal a Pro8-3W jelzésű midfield monitor. Háromutas kialakítású, kellőképpen mélyre megy és hihetetlenül pontos közepekkel rendelkezik, valamint a TDC széria magas sugárzója került bele. Ez utóbbi miatt, illetve a méreteiből adódóan a terei is meglehetősen pontosak. Hátránya igazából csak az ára lehet az ismertetett feltételek mellett, illetve tekintélyes méreteiből kifolyólag az elhelyezése is ütközhet nehézségbe. http://corg.hu/?page=863&bold=prodipe

Elnézést,  a TDC5-höz még annyit, hogy meghallgatva a Pro5-ot, MR5-öt és a TDC5-öt egy szélesebb körben elismert típus mellett, pl. Genelec 1031, BM12a, BM15a, a hang jellege és karaktere szempontjából a TDC5 fog legjobban hasonlítani a "nagyokra".

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Azt írja, hogy "Frequency Range : 43 Hz - 20 kHz."

 

Sajnos jellemzően ebben az árkategóriában nem számítanak se túl igényes, sem túl hozzáértő vevőkre, úgyhogy egyszerűsítenek, pont ilyen semmitmondó dolgokkal. A JBL gépkönyvében sem találtam se diagrammot, se semmi érdemlegeset.

 

Ezért téged is, és mindenkit aki nem ért eléggé ehhez óvnék attól, hogy bármiféle specifikáció alapján vásárolnak.

 

A fenti írás ugyanis ezt jelenti, nem többet és nem kevesebbet: valamit átvisz hozzávetőleg 43Hz-20kHz között.

 

Íme a Yamaha NS 10 hangfal frekvencia válasz diagrammja:

 

 

 

A Yamaha erre írhatná: 10Hz-től 20kHz. Szóval hogy lehetne több mélye az NS10-nek mint bárminek? Csakis csalással. Képzeld csak el, a JBL-hez képest 2 oktávval lejjebb menne. Érted, hogy ezzel a specifikációval mi a baj? Pontosan: nem mondták meg, hogy a frekvenciaválasz milyen erősítés stb. tartományon belül érvényes.  Az NS-10-nél már 200Hz alatt megindul a görbének a lejtmenete. Viszonyításképp -6dB az fél hangerő.

 

Mint látod, az NS-10 9dB-ket is simán kileng, ezért ez specifikációba nagyon rosszul néz ki, meg hát nem is teljesen igaz, mert vannak szakaszok ahol lineárisabb, stb. Ilyenkor van az, hogy szépen kihagyják ezt a részt, csak odaírnak valamit.  Ne legyél félreértésben, az NS10 kiadja a 20Hz-et is, csak nem fogod hallani rajta. Bíróságon a gyártó nyerne egy ilyen kifogás esetén :)

 

Ezért nem fogsz találni a JBL-nél meg a Mackie-nél sem érdemleges specifikációt. Ami azokból igaz, az a membrán méret, és a súly, mennyi áramot fogyaszt, meg hogy milyen színben kapható. Passz. Azoknak találták ezt ki, akik webshopból, próba nélkül óhajtanak rendelni. És kezdőknek szánt termékek ezek, ahogy Silk már célzott erre. Nekem ezzel nincs bajom, csak gondoltam leírom.

 

Kontrasztnak itt a Neumann O310 frekvencia válasza:

 

attachicon.gifneumann_kh310_free_field_resp_510.gif

 

Na ezzel már lehet mit kezdeni. Látod mekkora a különbség az NS10 és eközött? 

És erről már le lehet írni ezt: 34 Hz-21kHz +/-3dB

 

A PSI A21m meg azt írja 38 Hz-23kHz -6dB között, illetve 44Hz-20kHz-ig +/- 2dB. Na ez már valami. Jól látszik a függőleges 2dB-es pontosságú skálázás, ezt már bátran lehet mutogatni.

 

attachicon.gifScreen Shot 2013-08-16 at 6.24.16 PM.jpg

 

Még annyit adaléknak, hogy egy fehér zajnál mondjuk 1dB hangerő különbséget már mindenki meghall.

 

Na ez csak a frekvencia diagram, ezer más tényező is van amit kell ahhoz, hogy tudjunk nyilatkozni egy monitor hangfalról, de ebbe most nem megyek bele, meg nem ez a lényeg. Elég arra emlékezni, hogy olcsó hangfalat specifikáció alapján nem veszünk.

 

Még egy pár gondolat:

 

A teljesítmény nem hangerőt jelent. Ha látsz majd 500 wattos multimédia pc speakert, ne vágd magad hanyatt, nem azzal hangosítanak sportcsarnokot. Egyébként mindenki válaszolja meg magának, hogy az akusztikus teljesítmény, hangnyomás, hangerő stb fogalmakkal valóban tisztában van-e, mert ezek is kellenek ahhoz, hogy egy hangfal specifikációján elmenjünk.  Vagy csak egyszerűen meghallgatja mit vesz. Az is jó! :)

 

Teljesen egyetértek.

Annyit még hozzáfűznék, hogy bár a Neumann és a PSI jellegörbe nagyon hasonló, mégis ég és föld a két hangfal hangja, egymáshoz viszonyítva. Ha a specit nézzük, akkor ugyanúgy kellene szólniuk:-).

Ráadásul minél tovább hallgatod, annál nehezebb eldönteni, melyik is a jobb.

Csak úgy lehet korrekt véleményt mondani, ha stílust is hozzárendelünk. 

Nem hallottam olyan stúdió hangfalat, amelyik minden stílushoz ideális választás lenne. 

Link to comment
Share on other sites

Nem rég kaptam egy ilyen elgondolkodtató írást a szokásos kérdésem feltevése után. Kiváncsi vagyok, hogy Ti mit szóltok ehhez: 

 

100 000.- körüli árkategóriában igazából kettő versenyzője van a Prodipe-nak, ami mindenképpen megfontolandó. Amennyiben a pontos hangzás a cél a TDC5 típust javaslom, igazából nem tudok nála pontosabb hangfalat ebben a szegmensben. 

 

Mondottam, írok majd egy cikket arról, amit most gondolok a kérdésről. Ebben az országban mindenkinél több monitor hangfalat adunk el, mindenkinél nagyobb  a kínálatunk, profibbak a körülményeink nagyságrendekkel, és kb mindent kipróbálunk, amit lehet. Mi azt, hogy a 100k-s kategóriában mit hallunk jónak olyan tapasztalattal tesszük, hogy a viszonyítási alapban benne van az, hogy pl. mixelni próbáltam PMC BB5-on most tavasszal, ismerem az ATC-ket, Focalokat, stb. A boltban is überdurva hangfalak vannak, pl. Genelec 1038, van mihez nézni. Rengeteg emberrel beszélünk, egyeztetünk, tesztelünk, ezért most már kicsit másképp látom a kérdést mint eddig, és legfőképpen sokkal bizonytalanabb vagyok a technikai részt illetően mint valaha.

 

Ami tuti, hogy a 100ezer forintos hangfal kategóriában a precizitás szót nem lehet komolyan venni és ezt a mi házi márkáinkra is érvényesnek gondolom. 

 

De aggodalomra nincs ok: a kérdés nem ez, hanem hogy melyik hangfalat MIÉRT választjuk, és akkor abból az is kiderül, hogy miért az egyetlen értelmes dolog az, ha meghallgatunk, és döntünk. Mégegyszer: az a megközelítés, hogy pontos hangfalat veszünk nem jó irány. Tudnék jópár eszetlen drága "pontos" hangfalat, amit sokan akkor se vennétek meg, ha lenne rá pénzetek. Én pl. a B&W Nautilussal meg a régi PMC digit monitoraival vagyok így, ami hirtelen eszembe jut.  Ja, és NS10-zel sem dolgoznék, de nem vitatom, hogy az a trúváj. És van monitor hangfal, amit meg feeling miatt használnak, szerintem szintén semmi köze a precizitáshoz ára ellenére sem, pl. a Quested 2108. Baj hogy színez? Kétlem. Mindegyik azt teszi. A készítője nyilván arra hajaz, hogy az ő ízléséhez hasonló emberek majd hasonló rendszeren fogják hallgatni. Például.

 

Szóltam a kollegának hogy hozzon ezekből a koax Prodipe-okból (mi adunk el azért Prodipe-ot is rendszeresen), hogy ki tudjátok próbálni azokat is.  Majd felvesszük a webshopba is csak most szabin vagyunk. 

Link to comment
Share on other sites

Majd jól megmondom mi... Technikai oldalról mondom, Fostexet néznék én. Alesisben lm3886 van, Mackie-ban nem tudom mi van, de ahogy olvastam külföldi fórumokon nagy a torzítása. Többit nem ismerem de ha nagyon ezek közül akarsz szubjektíven Alesis. LM3886 ic-nek utánanézni. Mackie-hez hozzáfűzném, hogy jól lehet vele keverni de sounddisignre szerintem kevés, Fostex egy erős játékos szerintem. Alesist nem hallottam még, de maga az ic-t hallottam már, az is elég jó.

Persze ez csak egy véletlen kérdés, quad 405/909-es erősítő modulokkal még mért nem csináltak monitor ládát? Pedig relatív olcsó és már a jogi védettsége is lejárt a 405-nek.

Link to comment
Share on other sites

Azt szedjétek már össze, hogy mit kell hallgatni egy monitor hangfal vásárlásakor, példákkal, mert az a tapasztalatom, hogy az emberek nagy része nem hall/nem mer hallani/nem tudja mit hallgasson, s ha hallani véli is azt amit, a sok "Mende-monda" miatt sem hisz a fülének. Monitorhangfal specifikációk alapján történő vásárlása magabiztos hallás nélkül ERDŐ!

Hallásintelligenciát a vázsárlóknak! Next level. 

Mindenkinek megvan egy teszt zenéje szerintem, nekem is van egy. (mondjuk már a hangmintákat is kiszagoltam belőle de nem ez a lényeg)

Én ez alapján full sterilre beállítom a hangzást, kiválasztom a hangzást.

Most ez olyan mint vaknak a kékről beszélni, szívesen megmutatom én a saját monitor ládám, hallgasd meg, tudom mik a hibái, pld kevés benne a 50-20 hz-s tartomány. Sterilnek kell hogy halljad, nagyon tisztának, és persze a frekvenciamenetnek egyenesnek kell, hogy legyen. 0 dB töréssel. semmi zajt nem szabad benne hallani. Vigyél pár számot és hallgasd meg a rendszeredet.

Én megdöbbentem, veszteséges hangforrásból is elég sokat ki lehetett hallani.

Másik, ülj le kérd meg hogy egy egyszerűbb számot, grove-t gyorsan összedobhass, és ha jól illeszkedik hozzád akkor úgy dönts. Erősen gondolkozom azon hogy veszek még egy hangfalat, ami most van azt meghagyom zeneírásra, keverésre meg keresek egy másikat. Újrahallgatásra meg hétköznapi eszközökön kell szerintem. Pld telefonon, hifin, kocsimagnón, elvégre arra törekszünk, hogy mindenhol jól szóljon, nem lehet olyat hogy na nállam jól szól de nállad azért szól rosszul mert sz*r a rendszered papa...

Igen Silk is elmondta, hogy olyan rendszer lenne az ideális ami minden rendszernek a hangját tartalmazza de ilyen nem létezik, tehát egy ideális rendszert kell keresni.

--

Quad 405 mint erősítő nekem ilyen volt, egyből azt hallottam amit kellet. Volt amire azt mondtam na ez az csöves erősítő zeneiségére hasonlít, ez a germániumos közép mélyére hasonlít ez meg a szilíciumos magasára és mélyére...

Megállja a helyét mert 0.05% thd /0dB mellett van a paramétere. Nem tudom ezek után még miket lehetne nézni? Minden esetre én nem a katalógus adatok szerint nézném, mert volt olyan monitor láda is aminél 0.05% thd-t írták és 0.07%-os volt az stk benne.

Hangfalban nekem eddig az orion hs 280/ yahama ms10m / tesla jött be. Mind a 3 egy méretű, hangszóróban van eltérés, meg hogy az orion már 3 utas.

Hangjuk is közel azonosak. Teslám van most mert erre tellett.

Link to comment
Share on other sites

Azt szedjétek már össze, hogy mit kell hallgatni egy monitor hangfal vásárlásakor, példákkal, mert az a tapasztalatom, hogy az emberek nagy része nem hall/nem mer hallani/nem tudja mit hallgasson, s ha hallani véli is azt amit, a sok "Mende-monda" miatt sem hisz a fülének. Monitorhangfal specifikációk alapján történő vásárlása magabiztos hallás nélkül ERDŐ!

Hallásintelligenciát a vázsárlóknak! Next level. 

Ez egy jó ötlet, én is simán ilyen helyzetben lennék, ha most kellene vásárolnom, azonban nem vagyok benne biztos, hogy fórumon írott szóban át lehet adni azt, amit füllel lehet leginkább megtapasztalni. 

Link to comment
Share on other sites

Ez egy jó ötlet, én is simán ilyen helyzetben lennék, ha most kellene vásárolnom, azonban nem vagyok benne biztos, hogy fórumon írott szóban át lehet adni azt, amit füllel lehet leginkább megtapasztalni.

Szerintem pont ezért is majdnem mindegy, hogy melyiket veszed. Úgysem tudod, hogy mire kell figyelni, egy lista sem fog nagyon segíteni. Valszeg az otthoni mini-hifinél jobban fog szólni mindegyik.....egy nagyobb hifinél meg valószínűleg unalmasabban (elsőre)... Amikor beüzemeled, egyből érteni fogod, hogy mi lehet a különbség hangfal és hangfal között, és lesz sejtésed, hogy mire kell figyelni legközelebb...mert ha komolyan érdekel a téma, akkor úgyis lesz legközelebb egy párszor :) Ha nem is mindig vásárlás, tesztelgetés biztosan.

Nagyon kétlem, hogy el lehetne itt magyarázni, hogy mire figyelj, főleg mert ezek nem feltétlenül olyan dolgok, amik orrbavágnak, hogy figyelj már, hanem tényleg oda kell fülelni, hogy észrevedd.. persze vannak orrbavágó különbségek is. Le lehet írni, mik ezek, de attól még nem fogod hallani, mert nincs meg a szükséges tapasztalat, nincs viszonyítási alap, stb.

Pl. ha eléd raknak egy pár hangfalat, nem fogod hallani, mennyire egyenes a frekvencia átvitele, ha nem tudod, hogy szól egy egyenleges frekvencia átvitelű cucc.

Kétlem, hogy bárki úgy születne, hogy gyakorlás nélkül hangfalakat tudna analizálni puszta füllel :)

Oda kell menni, meghallgatni, és vinni, amelyik tetszik...elvégre te fogsz dolgozni rajta. Aztán a következő vásárlásnál is ugyanez lesz a teendő, csak akkor már több tapasztalattal és gyakorlottabb füllel.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...