Jump to content
Ménemszól.hu
  • 0

Preampok


Guest loszmenem

Kérdés

Guest loszmenem

A kényelmesebb hordozhatóság miatt kell nekem 8 csatornás preamp. Abból is az 1u magasságú.

Én ezt a hármat találtam:

  • JDK Audio 8MX2
  • True Systems Precision 8
  • Audient ASP008

Valakinek van tapasztalata ezekkel kapcsolatban?

Link to comment
Share on other sites

  • Válaszok 54
  • Created
  • Last Reply

Recommended Posts

15 órája írta rootkiller:

Egy Apollo Twinem van. Az a kérdés vetődött fel, hogy ami ennél jobb preamp szinten az mitől jobb? Ha tovább akarnánk lépni akkor az ISA a következő szint, ami ugye egy transzformátoros eszköz, ezek után rakhatnánk az UA 610-et és a Neve-eket. Ezek mind transzformátoros eszközök, a 88 kivételével erősen színeznek.

Na, tegyük félre most azt, hogy soundot akarunk csinálni a preamppal. Foglalkozzunk azzal hogy technológiai értelemben mit csinál egy preamp. Na erre lennék kíváncsi, hogy mondjuk ezen a téren mivel tud többet egy ISA vagy egy Neve az Apollo preampjánál.

Egyébként meg mit érdemes venni ha nem vágyom soundra?

Senki? Tényleg érdekelne a kérdés...

Link to comment
Share on other sites

3 órája írta rootkiller:

Senki? Tényleg érdekelne a kérdés...

Nekem ISA One-om van,szeretem,bár agyaltam a Two-n  amiben van kimenő trafó is.Van a Red1 500 is,de ott a carnhill trafó már díszít valamennyit( ad pluszban egy kis selymesebb,csillogósabb dolgot),úgyhogy azt nem választanám,bár király cucc szerintem.
Ha lineárisat akarsz és olyat amit nem cserélnél le semmiképp akkor Neve 88-as és annyi.
Ha kell leveller is akkor Inward,ha már itt igényled a csövesebb dolgot,akkor Cranesong vagy ha csak legyen valami akkor a Summit Tla-50,bár ez ráfér egy csőcserére,mert a gyári nem valami meggyőző.

Preamp célja amit én tudok,hogy a bemenő jelet minél élethűbben adja vissza megfűszerezve az analóg varázzsal.
Ez ugye függ a hangtól is,nem mindenkinek áll jól egy bizonyos preamp,de itt a dal milyenségéről is szóesik illetve az adott hangszerről.
Itt a konverterek milyenje számít,hogy ne legyen annyira digitális és a többi bla,bla,bla amit gondolom te már tudsz.
Mindegyiknek van valami stílusa,attól függ mit keres az ember,még a lineárisok közt is.Itt a cégekre jellemző tulajdonságokat értsd,pölö a Neve 88-nál amit Silk tesztjében is olvashatsz,hogy bármennyire is lineár,ott van az a Neve-ség aminek kell lennie.
A színezősökön a bemenő-kimenő jelszinten tudsz fokozni,a színük milyenségével játszadozva,a 610 meg alapba disznaj,úgy mint a 1073 Neve vagy egy Germanium amik elég színesek.
 

Link to comment
Share on other sites

Üdv. Tiszta csatornán akarom használni a basszusgitáromat, egyenlőre 775mV-os jelszín-t befogadó eszköz áll rendelkezésemre, mennyit kell erősítenem(számszerűleg vagy dB-ben, tökmindegy átszámolom), hogy jó legyen?

Ha jól értem a kérdést akkor a gitárodat akarod egy keverő vonalszintű bemenetére kötni. Wikipédia szerint egy pickup tipikus kimenő feszültsége 100mV és 1 V közt van. Tehát a feszültség rendben is lenne csak az a bökkenő, hogy a gitárnak magas impedanciás bemenetre van szüksége. Szóval inkább az impedanciaillesztésre kell helyezni a hangsúlyt. A legegyszerűbb szerintem ha a gitárodat bekötöd pl ebbe a DI box-ba. A DI box-nak már kisimpedanciás kimenete van, ez már mehet direktben a keverőre.

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok

 

Gondoltam itt teszem fel a kérdésem, már emiatt nem nyitok új témát neki, hisz "idevág".

 

Ha preampokról beszélünk, mi az a tulajdonság amitől azt mondjuk egy előfokra hogy: "ez egy minőségi előfok". Mi alapján döntjük ezt el?

gondolok itt az ISA One, vagy UAD U610..stb. Rajtuk keresztül felvett ének sound-ja is nagyban megváltozik? egy kicsit ködös ez az egész számomra.

Minden hozzászólást köszönök!

 

Link to comment
Share on other sites

Fulton, tapasztalataim szerint egy preamp nem tesz hozzá olyan sokat a hanghoz, mint egy mikrofon. Egy processzálatlan felvételi láncban minél távolabb van a jelforrástól egy eszköz, annál kisebb szerepet játszik a hang színezésében. Kísérletképpen vettünk fel egy Telefunken AK47-essel éneket egyszer egy Neve 8801-essel úgy, hogy csak ez előfokot használtuk benne, majd egy EMU 1616m előfokján keresztül, és a különbség elhanyagolható volt, de semmiképpen nem ért meg 400.000 forintot. A Neve-et azóta el is adtam, időközben vettem egy UR824-et, amivel szintén nagyon szép énekeket lehet felvenni. Szóval egy sima előfokra, ami nincs egybeépítve kompresszorral meg EQ-val, én nem is adnék külön pénzt.

Link to comment
Share on other sites

Ez nagyon meglep. Főleg egy Neve, vagy 610 esetén, amiknek már elég komoly hangjuk van.

Milyen kovrerterrel vettétek fel, milyen konverteren játszottátok le és milyen motorhangfalon hallgattátok?

Meg amúgy erre az AB tesztek nem igazán alkalmasak, mert keverés közben derül ki a külőnbség.

Link to comment
Share on other sites

Fulton, tapasztalataim szerint egy preamp nem tesz hozzá olyan sokat a hanghoz, mint egy mikrofon. Egy processzálatlan felvételi láncban minél távolabb van a jelforrástól egy eszköz, annál kisebb szerepet játszik a hang színezésében. Kísérletképpen vettünk fel egy Telefunken AK47-essel éneket egyszer egy Neve 8801-essel úgy, hogy csak ez előfokot használtuk benne, majd egy EMU 1616m előfokján keresztül, és a különbség elhanyagolható volt, de semmiképpen nem ért meg 400.000 forintot. A Neve-et azóta el is adtam, időközben vettem egy UR824-et, amivel szintén nagyon szép énekeket lehet felvenni. Szóval egy sima előfokra, ami nincs egybeépítve kompresszorral meg EQ-val, én nem is adnék külön pénzt.

 

1: A 8801-es egy channel strip, tehát van benne full dinamika unit (komp+gate) és EQ. Az a komp+gate ultrabrutál, az egyik legjobb amit hallottam. Gondolom nem arról beszélgetünk, hogy azt pluginnel váltjuk ki vagy az EMU Patchmixén futó dinamika moduljával, mert az nem lenne elegáns. 

 

2: A 8801-es sokkal jobban gainelhető, tehát magasabb erősítési értékeknél sem változik nagyon meg a hang, ez a 1616m-ről nem mondható el.

 

3: A 8801-es gainje nem visszahívható (folyamatos), de más profi preampoké igen (a 1616m és az UR824 szabályzója is folyamatos). Szerintem ez nagyon fontos feature. 

 

4: A 8801-es 70dB gaint tud az inputon, trafóval szimmetrizált, tehát nagyon tág határok között képes fogadja a különböző típusú bemeneteket. Az UR824-es max. 60dB gaint tud, de ez nem ugyanaz mint a Neve 70dB-je, ami 60dB környékén sem fullad ki.  

 

5: A 8801-es preampje sokkal kisebb zajú, ami nyilván egy közelről mikrofonozott valaminél nem jön ki annyira, de tegyél egy 1616m elé le egy ribbont vagy távoli mikrofont, és beszéljük újra a kérdést. Hevi kompressznél is kijön, ami ugye felhozza a zajt.

 

6: A 8801-es tranziens válasz tekintetében agyonvágja a 1616m-et, a magasai is jobban kezelhetők. Ha olyan hangszer van, aminél fontos, hogy a magasak maradjanak ugyanolyanok, akkor ez fontos szempontja lehet. A tranziens mindenhol vízválasztó, de a zenészek egy része ilyesmire nem szokott nagyon adni, vagy nem hallja ezeket a dolgokat olyan jól.

 

7: A 8801-es preampje lineáris jellegű, nem sokat tesz hozzá a soundhoz. Viszont vannak preampek, amik nagyon nem lineárisak. A 1073, a 610 és a hasonlók viszont nagyon zenei preampek, jelentősen megváltoztatják az inputot (főleg nagy gain szintek mellett változik el a hang), egyfajta hangszerként, kreatív eszközként tekinthetők. Hogy a preamp nem befolyásolja a soundot a 8801-ből kiindulva sommás megállapítás.

 

8: amit a Töfi is mondott, teljesen más irányba terelik a processzálást.

 

Tehát különbség a 8801 és a 1616m között van bőségesen. Hogy ez kinek mennyit ér meg, az egy másik kérdés. A legtöbb produkció valóban nem olyan piacra, nem olyan büdzséből készül, ahol ez indokolt, illetve mindenkinek más jut eszébe arról, hogy valaminek mennyire kellene jó lennie. Amúgy a 1616m preampje hangkártyák között tényleg elég jópofa lett, és azon se lepődnék meg, ha jobb lenne az UR824-nél, mert erről nem szólt a fáma.

Link to comment
Share on other sites

 

3: A 8801-es gainje nem visszahívható (folyamatos), de más profi preampoké igen (a 1616m és az UR824 szabályzója is folyamatos). Szerintem ez nagyon fontos feature. 

 

De visszahívható, a 8801 összes beállítása visszahívható, mert USB-n keresztül a Total Recall szoftverén keresztül el tudod menteni a beállításokat és később pontosan vissza is is tudod hívni. A hozzászólásod többi részével egyetértek, de ahogy te is írtad, más fele viszi a későbbi processzálást, így végülis ugyanott vagyok, csak másképp kell kezelnem a felvett hangot a mixben.

 

Más cuccokkal nincs tapasztalatom, szóval nem tudok nyilatkozni a színezős preampokról, de amit írtál, hogy agyonvágja a magasakat a 1616m, ezt nem tapasztaltam. Cinekre is szuper jó volt. Ahogy írtam, egy mikrofon nagyon sokat változtat a hangon, de egy előfok.. szerintem nem.

Link to comment
Share on other sites

De visszahívható, a 8801 összes beállítása visszahívható, mert USB-n keresztül.

 

Tudom, de az nem az. Én az aretálós tekerőre gondolom, mikor egerészés és egyéb nélkül beállítasz rajta mondjuk 50dB-t. A 8801-en folytonos, de a preampeken általában nem ez a módszer. Ilyet hangkártyákra szoktak rakni.

(csak egyszerűsítve rövidítve írtam amiatt, mert te is nyilván ismered a berendezést).

 

A tranziensre írtam, hogy a 8801-nek sokkal határozottabbak a tranziensei (jobban is terhelhető) és valahogy szebbek a magasai is egy picivel. 

 

Ahogy írtam, egy mikrofon nagyon sokat változtat a hangon, de egy előfok.. szerintem nem.

 

A 1073, a Helios, az API, vagy a 610 nem változtat sokat szerinted a hangon? Ha nekem nem hiszel, nézd meg a fázis és a frekvenciamenetüket. Ez már majdnem a torzító kategória.

Link to comment
Share on other sites

 

7: A 8801-es preampje lineáris jellegű, nem sokat tesz hozzá a soundhoz. Viszont vannak preampek, amik nagyon nem lineárisak. A 1073, a 610 és a hasonlók viszont nagyon zenei preampek, jelentősen megváltoztatják az inputot (főleg nagy gain szintek mellett változik el a hang), egyfajta hangszerként, kreatív eszközként tekinthetők. Hogy a preamp nem befolyásolja a soundot a 8801-ből kiindulva sommás megállapítás.

 

 

A preamp-ok értelme és felhasználása bennem is nem kevés zavart okoz.

Ha némeik  preamp "egy fajta hangszerként"  tekinthető, akkor  nyilván nem bárhol használhatjuk őket.

Jól feltételezem, hogy ez zenei stílus kérdése, hogy mikor melyik preamp-ot használjuk, vagy az éppen felvenni kívánt hangszer fajta befolyásolja?  

Szóval mi befolyásolja ezt?   pl. a lineárisat hol?

Link to comment
Share on other sites

Én nem hallok akkora különbséget a koverterek között, mint amire lehetne következtetni sok hozzászólásból.

Nagyobb gondot szokott okozni egy hangkártya zajossága vagy a nem megfelelő stabilitás, szoftveres támogatás.

Különösen, ha nem akarod a sávokat többször kiküldeni, hanem csak egyszer be és kevered, akkor nem hiszem, hogy a konverternek van hallható szerepe.

Persze én a sokat emlegetett tranzienseket sem hallom, úgyhogy lehet, hogy süket vagyok:-)

Azt hiszem, hogy a jó zene nem ezeken a dolgokon múlik.

A kérdésem komlikáltabb azért.Tehát...

Ha van egy mikrofon előfokom ami csak analog kimenettel rendelkezik és ha rá akarom kötni egy interface-re akkor azt SPDIF-en vagy sima XLR vonalbemeneten keresztül oldjam meg a jobb minőség elérésében,illetve hogy az ISA One-nak jobb soundja van mint az UA 710 Twin Finity-nek?

És még annyi,hogy egy csöves áramkörű mikrofonnál nem okoz bármilyen nemű zavart,ha azt egy csöves előfokkal használom?

Link to comment
Share on other sites

Lenne egy nagyon kezdő kérdésem és hozzáteszem eddig soha nem foglalkoztam mikrofonokkal és előerősítőkkel, szóval absz. noob vagyok a témában, viszont van most egy kisebb problémám. Szereztem egy eszközt (kontakt mikrofon) ami elvileg olyan előerősítőt igényelne, ami nagy impedanciájú bemenettel rendelkezik, más különben a mély tartományok elvesznek az eszközzel készített felvétel során, ezért vennék hozzá valami nagyon olcsó preampot, de nem tudom honnan derül ki, melyik alkalmas erre. Ötlet esetleg ? Pl egy behringer mic200 rendelkezik ilyen tulajdonságokkal ? 

Link to comment
Share on other sites

Sziasztok!
Nézegettem két előfokot,de nem tudom melyik lenne jobb választás előfok+hangkártya kombó esetén.

1.Focusrite ISA One
2.UA 710

Esetleg van valakinek tapasztalata ebben a kérdésben?Sok jót olvastam itt a fórumon az ISA One-ról,de az UA 710-ről nincsenek ilyen információim hogy pl. egy ének felvételnél melyiket milyen stílusnál érdemesebb használni és keverés után melyiknek van jobb soundja.

Link to comment
Share on other sites

Én egy uad 4 710d - t használok. Előtte csak hangkártya, és középkategóriás keverőpult preampokat használtam, ahhoz képest óriási volt a minőségbeli előrelépés. Mondjuk teszteltem preamp nélkül csak a hangkártya (presonus firestudio) vs. uad 4 710d AD konverterét, ott is nagyon nagy volt a különbség. Azaz szerintem hiába van egy normális preampod ha gagyi az AD konverter. A kettő kéz a kézben jár. Ezért is vettünk olyan preampot amibe minőségi az AD.

Az Isa One-t nem ismerem, így összehasonlítani nem tudom,de amit el tudok mondani az uadról:

- Nagyon flexibilis, a diszkrét és csöves hang keveréséből fakadóan. Gyakorlatilag bármit fel lehet vele venni.

- Gyönyörű tiszta hang diszkrét üzemmódban. A csöves se rossz, de azért nem az a kövér vintage hang.

- Nem túl jellegzetes hangja, ezért is jó szinte bármire 

- kompi is tök jó, de az már specifikusabb.

 

Ezeket úgy mondom, hogy a legjobb mikrofon, amit használok az  AT 4050. Csak, hogy be tudd sorolni a hozzászólásom. De még így is, vagy épp pont ezért nagyon nagy előrelépés volt az uad. Csak ajánlani tudom.

Leginkább a Kurzweil pc szériájának a "szintik" közt betöltött szerepéhez tudnám hasonlítani a 710-et. Sok mindent tud, jó ár érték arányú, sok stílusban el lehet vele lavírozni, de nem egy Nord stage2.

Link to comment
Share on other sites

Én egy uad 4 710d - t használok. Előtte csak hangkártya, és középkategóriás keverőpult preampokat használtam, ahhoz képest óriási volt a minőségbeli előrelépés. Mondjuk teszteltem preamp nélkül csak a hangkártya (presonus firestudio) vs. uad 4 710d AD konverterét, ott is nagyon nagy volt a különbség. Azaz szerintem hiába van egy normális preampod ha gagyi az AD konverter. A kettő kéz a kézben jár. Ezért is vettünk olyan preampot amibe minőségi az AD.

Az Isa One-t nem ismerem, így összehasonlítani nem tudom,de amit el tudok mondani az uadról:

- Nagyon flexibilis, a diszkrét és csöves hang keveréséből fakadóan. Gyakorlatilag bármit fel lehet vele venni.

- Gyönyörű tiszta hang diszkrét üzemmódban. A csöves se rossz, de azért nem az a kövér vintage hang.

- Nem túl jellegzetes hangja, ezért is jó szinte bármire 

- kompi is tök jó, de az már specifikusabb.

 

Ezeket úgy mondom, hogy a legjobb mikrofon, amit használok az  AT 4050. Csak, hogy be tudd sorolni a hozzászólásom. De még így is, vagy épp pont ezért nagyon nagy előrelépés volt az uad. Csak ajánlani tudom.

Leginkább a Kurzweil pc szériájának a "szintik" közt betöltött szerepéhez tudnám hasonlítani a 710-et. Sok mindent tud, jó ár érték arányú, sok stílusban el lehet vele lavírozni, de nem egy Nord stage2.

Presonus Firestudio Mobile a konvertered?

És Xlr-Xlr csatlakozással kötötted egybe őket?

Link to comment
Share on other sites

Nem. Firestudio 2626 az interface. Mindkét esetben az uad preampját használtam, csak az első esetben adatkábelen keresztül az uad Ad -jét használtam a presonus csupán az adat továbbítására szolgált, a második esetben pedig az uadból a kijövő line jelet belevezettem a presonusba (természetesen a line bemeneten keresztül), így használva annak konverterét.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...